- iPhone topik
- Xiaomi 15 vagy Samsung S25
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Fejlődik az okosóra piac, csak visszafelé
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Egy óra, két rendszer
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
Aktív témák
-
Nowhereman
őstag
válasz
proof88 #43165 üzenetére
hja, Kispiké helyett Bueminek jár a "dicséret".
Vettelt is meg lehet dicsérni, mert szerintem tegnap annyira ráizgult a pole-ra, hogy a vákum tank mellett olyan agressziv beállítást hozott össze, amivel a gumik nem bírták körig sem.
Arra meg kiváncsi leszek, hogy Maszat és Bourdais-t mivel dijjazák a sikánvágás miatt. Mert ha odáig kihúznák a korlátot, akkor most mindkettő autója romhalmaz....
-
Csabee.
nagyúr
válasz
proof88 #42917 üzenetére
Bocsánat én Buemivel kevertem, Bourdais is elég gyenge, nála tény hogy jobb Piquet, ezt aláírom, mert szerintem is jobb, én csak hirtelen összekevertem a két pilótát sorry
JJános köszi, miért túl kemény?
madstunt igen, aki a F1-ben van azok nagy részt már más autóverseny szériában már letettek valamit az asztalra
-
glutamin
őstag
válasz
proof88 #41972 üzenetére
Nekem az elmúlt évek alapján hullámzóbbnak tűnik a teljesítménye az említettekhez képest. Amúgy valóban jó pilóta ezt egy percig nem is vitatom. Viszont Eléggé kopnak alatta az autók. Ezt már abban az időszakban is megjegyezték páran a kommentátorok közül, amikor megbízhatóbb verdában ült. Kimi szétgyilkolja a gépet valahogy. Nem tudom mások hol tudnak spórolnia technikával, de neki ez valahogy nem megy annyira.
-
D@ni88
addikt
válasz
proof88 #41789 üzenetére
hát igen, ő megett mindent... de hát ez van, ilyen hibák, hogy nem küldik ki még egy körre, okés, ős se akart, de végülis egy beosztott, parancsolni lehet neki. Aztán ma gázpedál probléma, beszarik a KERS. Massának keveset tankolnak. Úgy elmennék pár embert megruházni oda...
-
-Mike-
addikt
válasz
proof88 #41076 üzenetére
Barrichello jobb lábbal fékez még mindig. Volt is erről szó az egyik szabadedzésen, Davidson mesélt róla(eleinte ő is így ment), hogy nehéz átállnia egy versenyzőnek gokart után formula autós ballábfékre(ugye milyen hülyén nézne ki gokartban a joblábfék: -) )
A joblábfék, azaz a hagyományos technika versenypályán lassabb, erről volt is egy Rubens-Michael telemteria összehasonlítás valahol, ha megtalálom belinkelem, hogy pl Silverstoneban a Maggots-Becketts-Chapel kanyarkombinációban ezzel mennyit bukik csak ott.
Viszont a stop&go típusú pályákon ez lehet előny is, pl Monza, ahol jól is szokott menni a brazil. -
wildrain
addikt
válasz
proof88 #41076 üzenetére
Kuplungpedál konkrétan nincs is. És szerintem a mezőnyből ma már mindenki ballal fékez.
Nekem szimben sose volt gond a ballábas fékezés, már úgy kezdtem az egészet. Sose vettem le a jobb lábam a gázról. Két pedál van a két lábnak.
Viszont próbáltam ezt autóban is, és teljesen más, totál hozzá van szokva a bal lábam ahhoz, hogy a kuplungot erővel kell benyomni, és tök máshol fog, így amikor először ráléptem ballal a fékre, kis túlzással majdnem lefejeltem a kormányt. -
Miv
tag
válasz
proof88 #40951 üzenetére
Ennyit találtam: Szegedi program.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #40880 üzenetére
Igen, szabadedzésen. Időmérőn és versenyen általában 80 km/h, szabadedzéseken 60 km/h a limit. De néha vannak különleges kivételek, pl. idén az Ausztrál Nagydíjon a versenyre 100 km/h volt megengedve.
Szerintem a bahreini bírsága éppezért annak köszönhető, hogy rossz módban volt a limiter.
-
Pá
addikt
válasz
proof88 #40614 üzenetére
Az is lehet, hogy szimplán másképp jön ki a lépés.
Tegyük fel, hogy pont 3kg üzemyanyagot fogyaszt egy autó körönként.Amikor Hamilton odaér a boxbejárathoz még van benne 3.1kg, elvileg tudna futni egy kört, de inkább behívják, biztos, ami biztos így amikor megy tankolni még van benne 3.1kg benya.
Ugyanebben a körben odaér Alonos is a boxbejárathoz, neki még 3.3kg benyája van, így elengedik és a köv körben megy tankolni, már csak 0.3kg benzinnel.
Így előfordulhat, hogy nagyságrendileg ugyanannyi benzinnel indultak(2 deci különbség), mégis az egyik kint maradhatott +1 kört, mert jól jött ki a lépés. -
Motion_Blur
félisten
válasz
proof88 #40523 üzenetére
"eléggé változó volt, egyik körben +0.3, következőben az előzőhöz képest -0.3, és így ment össze-vissza"
Egy szar autóval, amivel folyamatosan küzdeni kell, ez sokszor megesik. Tavaly, vagy még talán 2007-ben is úgy mentek a Ferrarik, hogy nem kellett belenyúlniuk szinte soha. Ezt még Hamilton is megjegyezte anno.
-
-Mike-
addikt
válasz
proof88 #39974 üzenetére
Az elektronikával volt baj, nem kapott visszajelzést és letiltotta a gázpedált és egy métert nem ment tovább.
Előfordulnak ilyen esetek, pl 2001 Monaco, Coulthard nem tudott elmenni a pole-ból felvezető körre, mert a kocsi azt hitte a boxban áll és leállította a motort.
Ha francia lenne az elektronika még nem lenne olyan meglepő, mondjuk az olaszra sem kapom fel a fejem.)) -
venember83
nagyúr
válasz
proof88 #39966 üzenetére
Ugyan, mennyit tudnak könnyíteni egy kasztnin? Ha tudtak volna viszonylag jelentős tömeget megtakarítani, akkor megtették volna. Most, pár hét múlva látják, hogy le kéne flexelni 15-20 kilót a kasztniból, mer' az a rész különben is feleslegesen van ott? Hírnek hír, csak nem a pályán.
-
PazsitZ
addikt
-
Peat;)
veterán
válasz
proof88 #39914 üzenetére
Nem akarok hülyeséget írni, de nekem úgy rémlik, hogy a beszüntetéssel ő is rosszul jött ki, mert előrébb végzett volna (nem kellett volna kimennie többet boxba).
A másik dolog, hogy lába elég komolyan el volt törve, alig tesztelt és akkor sem ment neki, nem vallotta be de nem hinném hogy a keze vagy a reflex/szem-el volt a gond...bitang lassú volt. Valószínű nem bírta a terhelést. Még most is biceg.
Ezek tekintetében már most is elég közel volt Vettelhez, mindenki a németről beszél, de én kinézem Webberből, hogy Európára úgy összekapja magát, hogy Vettelnek lesz feladva a lecke, bármennyire is tehetséges. Azt se felejtsük el hogy ez az autó nagyon bejön Vettelnek, míg a régi Torroval volt hogy Bourdais is egálban volt vele, persze akkor még fiatal volt nagyon, mármint Vettel.Az elmúlt években én egyébként az egyik legnagyobb baklövésnek Webber mellőzését tartom, szerintem simán élpilóta akinek több éve egy Ferrari/Mclarenben lenne már a helye. Úgy néz ki nála is a természet az ami gond és azt már nem nézték ki belőle, hogy úgy vigyen egy csapatot mint Schumi/Alonso, így nem kockáztattak vele.
-
#70869248
törölt tag
válasz
proof88 #39777 üzenetére
Na ja, van akivel gyors a munka...mert tudja hogy az autóban érzett benyomások milyen részegységnek köszönhetőek, és van elképzelése hogy hogyan lehet jobbá tenni az autó viselkedését. Egy ilyen versneyzővel gyorsabban megy a munka, mint valki olyannal aki homályos érzésekről beszél, vagy ha konkrétan megnevez valamit akkor téved...vagy tévedhet.
Mert futamok sokaságáról van szó, egyértelműen kiderül ha egy versneyzőnek jók a megérzései az autó beállításaival kapcsolatban...ha többször is téved, akkor a mérnökök nem bíznak 100%-ban benne.
...és ezt lehtne ragozni tovább.
De ez egy különleges dolog, ha egy übermérnököt ültetnél az autóba, ő sem tudná megmondani, hogy a rázókő miért dobja el az autót...ahoz biztosnak kell lenni, hogy az ív, a sebesség jó volt, és ne feszessebre állítsák mert akkor szívni fog a pálya más szakaszán...hanem játszanak a futóművel, vagy a hasmagassággal...illetve fordítva, mindegy.
Az építő javaslatokról van szó minden pályán, minden időjárási körülmények között...és ha valaki itt jól szerepel, akkor a szava mérce lesz a mérnök szemében...pláne ha valóüban gyorsabb lesz, azaz ki is autózza a jobb beállításokat.off:
Wild': használtam a felnőni szót...és melyik kamasz ne érezné másnak magát?...a szülőknek szoló könyvek 80% ezzel van teli.
de egyébként amióta rájöttem hogy ha meghalok, gyakorlatilag a világ megszünik...azóta valóban 'más'ként élek -
wildrain
addikt
válasz
proof88 #39777 üzenetére
Nagyjából erről lehet szó. Ha megfigyeled, ilyen témában mindig a "visszajelzés" szót szokták használni a pilótával kapcsolatban, ami azt jelenti, hogy amikor beül az autóba, és kipróbálja az új fejlesztést, akkor jól meg tudja állapítani, hogy az új cucc tényleg javít-e a teljesítményen, és vannak javaslatai, hogy az adott új alkatrészt az autó más egységének milyen beállításával együtt lenne érdemes kipróbálni, használni. Esetleg egyenesen megmondja, hogy neki milyen típusú autóra lenne szüksége, milyen viselkedést vár el, és amikor azt megkapja, akkor a pályán tényleg élni is tud vele. Sok-sok apróságból jön ez össze. Mások meg csak mennek az autóval, és mondjuk nem éreznek különbséget az új cuccal, pedig előfordulhat, hogy van különbség, akár jó vagy akár rossz irányban, és amikor megkérdezik a véleményüket, akkor csak motyognak rá valamit és kész. Gondolhatod, hogy az ilyen "visszajelzésből" a mérnöknek mennyire jó lehet tovább dolgoznia...
De ha belegondolsz, így van ez bármely munkahelyen, vannak, akik kreatívak, tudnak azon agyalni, hogy az adott területet, munkafolyamatot hogyan lehetne hatékonyabbá tenni, és ezt normálisan el is tudják mondani, és vannak, akik nem látnak meg semmi fejlesztenivalót, vagy beleszarnak az egészbe, és csak sodródnak az árral, monoton teszik a dolgukat. -
#70869248
törölt tag
válasz
proof88 #38989 üzenetére
Nincs értelme, egyébként a Michelin-t nem kikönyökölték...elment, elment ahogy a MotoGp-ből is és a WRC-ből is. Ez a Michelin terhe..vagy nem, mindegy, de semmi köze hozzá senkinek az F1-ben.
Aztán, nem az egy gumiszállító a probléma, egy gumiszállító volt már tavaly is a WRC-ben, MotoGp-ben is..és több más nagy sorozatban is.
Az FIA előírása volt az, hogy legyen nagy különbség a qual gumi és a verseny gumi között, hogy látványos legyen a versneyen való taktikázás, ez még tavaly nem volt elég nagy mértékű különbség idénre még nagyobbat irányoztak elő. Ezt lenyilatkozta a Bridgestone is...nem az ő döntésük, van akkora kapacitásuk hogy legyártsanak olyan gumit ami gördülés közben konflettiket szór szét és klasszikusokat játszik.
Nem ezt szó szerint, de világos volt.Az az ő döntésük hogy milyen gumifajtát visznek egy versenyre, és bár akkora tapasztalatuk van hog ynem értem miért nyúlnának félre,..de ha ott félrenyúlnak akkor lehet őket hibáztatni érte, jogosan.
De az egy pályaspecifikus gumi és abból egy lágy-szuperlágy, kemény-és közepes...illetve tökmindegyhogyannevezzük, a lényeg hogy a két gumi között látványos különbség legyen. -
PazsitZ
addikt
válasz
proof88 #38989 üzenetére
Megérte anno kibulizni, hogy elmenjen a Michelin.
biztos volt aki ezen is jó pénzeket akasztott.(#38978) b-type:Nem tudni mikortól lesz egyértelműen előny, és azután mikor lesz ebből több mint fél másodperces köridőelőny stabilan minden körben szinte a vezetőtől függetlenül.
Ezt most nem értem.
Nem meg van szabva, hogy mennyi energia használható fel belőle?
Ha meg súlyról beszélünk ott az aksin problémáznak leginkább. Viszont ezen problémakör fejlesztése gondolod az F1-en kívül senkinek ne lett volna eddig érdeke, ami alapján nagy áttörést vársz?
Így mikor lesz előny? -
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #38782 üzenetére
Emberi agy?
Viccen kívül, én úgy csináltam máskor, hogy beazonosítottam a szöveget, főleg a refrént, és erre rákerestem Google-on. Nagy valószínűséggel Lyrics/dalszöveg weboldalak jönnek találatként, amiből beazanosítható a zeneszám címe, majd egy YouTube check, hogy talált-süllyedt e, mert vannak elcsépelt refrének ami többféle zenéhez vezet.
Csak az .flv videó kiszedésre használtam Orbit-ot, de ez már F1.com videóknál tárgytalan. Thx Bernard!
-
-=Sziszi=-
aktív tag
-
JJános
addikt
válasz
proof88 #36906 üzenetére
Ez miatt én is sokat szenvedtem. Már rég kivittem volna, ha rajtam állna, és még mindig kint köröztek az autók, vagy autó.
Ezért volt valamikor a Brawn olyan nagy ász, mert fejben ki tudta számolni, ha kellett 10 másodperc alatt mit kell a következő helyzetben lépni.Én tudok még két fejszámoló művészt.
Ők közvetítik a futamot.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
proof88 #36746 üzenetére
Az egész hétvégén nehezen lehetett irányítani a Ferrarit. Többször is elég meleg helyzet alakult ki Massánál is, meg Kiminél is. Mind2-en erőltették, egy csomót kellet ellenkormányozni. Vagy nekik sem jó a tapadás, vagy nem volt jó az egyensúly.
hunnylander: Remélem azt is megindokolja, hogy Rubens miért nem kapott. És azt sem ártana tudni, hogy miért mennyi jár.
-
JJános
addikt
válasz
proof88 #36566 üzenetére
Nem tudom mikorra heverem ki. Egyszerűen nem értem. Ennyire car gumit se láttam még. Se melegben, se hűvösben nem jó. Akkor meg minek hozták?
Tudom Vettel is benne volt a balesetben, mert nem akart engedni. Végül is a végéig egyedül ő tartotta a lépést gombossal.
Kubica taktikája nagyon jó volt, és nagyon jól ment. El kellett volna engednünk, hátha még Gombost megszorította volna.
Azért a fiatalok: Vettel, Kubica, Hamilton nagyon jól mentek, és sorolhatnám Buemiig, Bourdaisig.Gazdagabbak lettünk sok tapasztalattal, és szegényebbek egy dobogóval.
-
#70869248
törölt tag
válasz
proof88 #36140 üzenetére
Rubinho-nál az volt amit mondott is, ha az autó alulkormányozott lesz, akkor a kanyarközéptől el kell venni a gázt kicsit mivel lemenne a pályáról. Sokszor visszakapcsolnak, hogy erővel irányba csavarják az autót...illetve ha nagyon leesik a fordulat akkor azért.
De ez kanyarokban jellemzően az alulkormányozottságtól fordul elő. Első nézésre én valmi problémára gondoltam Rubinho repülőkörében, de mikor mondta az alulkormányozottságot akkor összeállt. Nem mindig lehet pontosan látni hogy egy ív miért van elrontva.szerk: bocsánat most olvasom hogy a hosszabb egyenesekben...
Ott inkább a KERS-re gondolnék (ha van), 80LE változás az tud hasonló hangot produkálni mint egy váltás.
Amennyiben nincs KERS akkor valszeg valami probléma. -
Peat;)
veterán
válasz
proof88 #35591 üzenetére
Ez azért nagyon gáz, nem tudtok egy példát sem írni ami kicsit is megállná a helyét.
"Szerintem nem ezért. Hanem azért, mert hülyeség. Más módja is lehetne az előzésre serkentésnek, mint ez. Mert tegyük fel, hogy az elején mindenki vb akar lenni, aztán amikor van akinek van 5 aranya, lehet több embernek is, van akinek meg 1 sincs, az hova akarjon előzni? Ez megint olyan, mint hogy a 15. helyen vagyok, minek előzzek meg akár 3 embert is a futam végén, ha ugyanúgy nem kapok érte pontot... nem is értem, miért nem kap mindenki pontot. Az utolsó kapna egyet. Csak az kapna 0-t, aki nem fejezi be a versenyt... így minden egyes pontért lehetne küzdeni."
Az éremrendszer az első helybe szól bele. A második és vb harmadik hely között már nem számít ilyen módon a győzelmek száma, onnantól ugyanolyan az elbírálás mint tavaly. Ezzel megbukott már az egész példád.
Arról nem is beszélve, hogy pontrendszerben a példádat beillesztve még esélytelenebb lenne az üldőző szerepe. Mivel éremrendszerben ha valaki szerez egy győzelmet addig a a többi a vb 1. hely szempontjából semmit sem, ez szerinted túl nagy előny. Míg pontrendszerben szerez 10 pontot ugyebár, így van az, hogy egy győzelem előnye az üldőző szemszögéből a legrosszabb esetben a pontrendszerben 5! futamig tarthat ki (tehát ha az addig vezető mindig második), éremrendszerben ez meg 1!. Akkor mi dől el hamarabb?A hátrányt sokkal könnyebb csökkenteni éremrendszerben. Nyerni kell hozzá.
Az meg hogy mindenki kapjon pontot..pont hogy csökkentené a motivációt a hátul lévő csapatoknak. Nézz meg egy futamot ahol a kiscsapatok szereztek pontot..értéke van az egy pontnak is, pénzügyileg is és más értelemben is. Ha mindenki kapna akkor ez elveszne és csak a mennyisége számítana a pontnak.Végig kéne gondolni és utána írni. Oké én elfogult vagyok, de mellette normális érveket tudok felhozni...ellene meg megy a hasracsapva kifakadt túlzó, valóságtartalmilag nulla mondatok a pilóták és fórumozók részéről is. Eddig. Bizonyára vannak kikezdhető részei a rendszernek, de annyi közel sem amennyi indokolná azt a felháborodást ami most megy. Igazság szerint szerintem a bevezető szervezet és személy a fő gond, ha egy szimpatikus arc vezeti be lehet hogy 180 fokkal másképpen reagálná le mindenki...
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #35298 üzenetére
Tavaly: 24/7 x 4, 1:1-es modellekkel.
Idén: heti 40 óra szélcsatorna használat (szélcsatornák számának limitálásában nem vagyok biztos, ez leginkább még csak szóba került, mert Williams is tiltakozik ellene, mert nekik is van több), maximum 60%-os méretarányú modell, max. 50 m/s szélsebesség.
A megoldás a kérdésedre: 4>1.
-
hunnylander
őstag
válasz
proof88 #33861 üzenetére
Az biztos, hogy masszívnak kell lennie, hogy kibírja a nekirepülő törmelékeket úgy, hogy ne follyon el a hűtővíz.
A nyúlkálással kapcsolatban meg, szerintem amikor már egy F1-es autó üzemi hőmérsékleten van, már nem sok helyre lehet rajta nyúlkálni a motor környezetében.
Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest