- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Hónap végén érkezik a Xiaomi Band 10, ára is van
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Petykemano #32303 üzenetére
A Kepler azért gyengül, mert direkt optimalizációt igényel, különben elveszti a teljesítményének 33%-át. Maxwellnél óta szerencsére nincs ilyen.
-
Kristof93
senior tag
válasz
Petykemano #32287 üzenetére
Gratulálok, sikerült kiválasztani az egyetlen gcn radeont alulméretezett vrammal... Egyértelmű, hogy általában Nvidia régebbi kártyái szoktak gyengélkedni. Mint pl az összes Kepler gpu.
-
válasz
Petykemano #32279 üzenetére
Láttam, ETH, BTC -20% körül állnak. Nagyon kéne már a piacnak egy 60-80%-os beesés (ez ugye BTC-nél még mindíg extrém 3-5000$-os szinteket jelentene). Ahhoz, hogy a vga-árak is kezdjenek észhez térni, pár hétig lent kellene, hogy maradjanak az árak.
Remélem ez a technológiai fejlesztésen is lök valamit, uis a vga-gyártók egy crypto-krach esetén szembetalálják magukat pár hajórakomány használt karival, ezekkel csak újításokkal tudnak versenyezni. Amd, nvidia egyaránt.
#32293: az AMD vga-üzletágnak szvsz több milliárd $-ja származott a kriptoőrületből, és valszleg a későbbi bányaszezonokban is ők lesznek a favorit. A fogyasztás itt sokszor nem számít, uis elég sok bámyász lopja az áramot.
-
Kristof93
senior tag
válasz
Petykemano #32277 üzenetére
Én 2019-ben is szeretném használni a Vegám. Akkor sokkal fontosabb lesz a jövőbe mutató architektúra. Hogy most milyen gyors az mindegy, mert mindegyik felső kategóriás kártya elég.
-
do3om
addikt
válasz
Petykemano #32279 üzenetére
Nem értek hozzá, de van még jó sok változata. Azt szokták mondani valaminek mindig fut a szekér.
-
s.bala31
őstag
válasz
Petykemano #32279 üzenetére
Nagyon lutri ez az egész. Az ETH is esett kb 200 dollárt. Biztos sok embernek bejön így is ha jókor tud kiszállni. Bár ha lenne felesleges pénzem biztos nem bányagépet építenék hanem inkább tőzsdéznék ezekkel a crypto valutákkal.
-
TTomax
félisten
válasz
Petykemano #32277 üzenetére
Érti ö,de nem fogja elfogadni.Évek óta próbáljuk neki megmagyarázni hogy egy problémára akkor kell reagálni amikor van,és nem amikor lesz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32274 üzenetére
Először ott, de nyilván ugyanerre reagálni fog a többi GPU is.
Még mindig a megjelenésen lovagolsz, amikor ez az életciklusról szól. A Vega életciklusa bőven belenyúlik a 2019-be, és a Voltáé is. Emiatt ezeknél már kezelni kell ezt a problémát. A Polaris és a Pascal életciklusa 2018-ban véget ér. Nem számít, hogy mennyivel rosszabb a hatékonyságuk ebből a szempontból, mert amikor ez a probléma a gyakorlatban felüti a fejét, akkorra már az üzletekben ezek csak elvétve lesznek megtalálhatók. A saját életciklusukat tehát jól teljesítették.
A fejlesztő oldalán igazából a Vega megoldását nem kell támogatni. Direkten optimalizált kódot csak a Volta igényel. Ezt sem nehéz amúgy megírni, tehát ebből nem lesz gond, szimplán ki kell kísérletezni, hogy melyik partíciós beállítás az ideális. A Vega erre vonatkozó megoldása automatikus, semmiféle program oldali kísérletezést nem igényel.
-
válasz
Petykemano #32266 üzenetére
Az nvidia általában megvárja, míg a fejlesztők kikísérletezgetk magukat az AMD hardverén, és csak utána dobja be a saját megoldását.
Nem egészen, az nV a közel 80%-os gamer szegmens részesedésével arra tereli a fejlesztőket amerre akarja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32266 üzenetére
Fenéket várja meg, ha megvárnák, akkor nem vetették be a Voltában a dinamikusan particionálható LDS-t. Ugyanakkor annyira érezhető a probléma, hogy erre reagálni kell, mielőtt látható hatása lenne a teljesítményre, mert nagyon nem mindegy, hogy egy multiprocesszor a lehetséges wave-ek 80-90-100%-át futtatja, vagy csak 30-40-50%-ot.
Nem különösebben lényeges, hogy pontosan mikor jelent meg az architektúra. Az a lényeges, hogy van egy életciklusa, és ezalatt az életciklus alatt tudnia kell kezelni a futtatott programokat, ráadásul hatékonyan, tehát nem elég azt elérni, hogy a shader lefut pár wave-vel, fusson le sokkal. Nektek ezekről a dolgokról nem feltétlenül kell tudni, mert úgy sem értitek, de az AMD, az Intel és az NV érti, és reagálnak rá. Felétek, vásárlók felé elég azt közölni, hogy hatékonyabb lett, nem kell belemenni az erőforrás-allokáció statikussága által jelentkező egyre égetőbb probléma magyarázásába. Úgy sem fogná fel a vásárlók 99,9%-a a problémát, a lényeg, hogy az új dizájnok, mint a Vega és a Volta kezelik, elég jól.
Akit érdekel, azok számára itt van részletesebben: Vega és Volta -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32261 üzenetére
Ezt nem nehéz meglátni. Az új generáció mindig arról szól, hogy a generáció élettartama alatt előtérbe kerülő problémákra a hardver már azelőtt reflektáljon mielőtt az rendkívül limitáló lenne. Emiatt az sem véletlen, hogy a Vega és a Volta architektúra gyakorlatilag egyidőben reagált a wavefront/warp erőforrás-allokációival kapcsolatos problémáira. Emiatt a Vegában már nem fixen 32 kB-os az LDS, hanem dinamikusan particionálható egy 64 kB-os tárból, míg a Volta esetében az L1 és az LDS össze lett vonva, így az LDS itt is dinamikusan particionálhatóvá vált. Ezzel reflektálnak a közeljövő egyik súlyossá váló limitjére, így az újabb architekturák biztosan ellő mennyiségű tárterületet tudnak erre fenntartani, hogy az ne korlátozza a futtatható wavefrontok/warpok számát, amivel nem lesz limitálva az elérhető sebesség. Annyira nem nehéz ezeket meglátni, még azt is tudni már, hogy az Intel Gen10-ben is dinamikusan particionálható lesz az LDS.
Az sem véletlen, hogy az AMD, az Intel és az NV ezt egyszerre látta meg. Kiüti az ember szemét ez a probléma manapság. -
do3om
addikt
válasz
Petykemano #32258 üzenetére
Szerintem a polarissal már rég tarolni kellet volna nekik. Tolni ami csövön kifér, még megkockáztatom most sem volna késő, sőt már kint kéne lennie egy utódnak csak erre a célra. Vega-ra nem alapoznék a helyükbe az ha besül, és el kell passzolni ár alatt bukta, de a polarissal még akkor is nyertek volna.
-
válasz
Petykemano #32201 üzenetére
Még ha a Navi is a "supersecret" (bár kicsit meredeknek tartom az egy éven belüli 14->7nm-es ugrást), akkor is kérdés, mennyit fog tudni? Manapság egy sima csíkszélcsökkentéstől egyáltalán nem kell hasraesni, az intel 22->14nm-es átmenet kb semmit se hozott a konyhára.
Mindenesetre kár, hogy kezd kihalni a verseny a VGA-piacról, az AMD teljesen elment bányász-irányba. Compute fronton a gyakorlatban szintén sokszor a zöldek viszik a pálmát, hiába a csilivili, futurisztikus GCN...
-
válasz
Petykemano #32201 üzenetére
Mindig a kisebb / gyengébb gyártó körül van hype. Ezt ellensúlyozza a fikatenger. Egyik se jó.
-
cyberkind
félisten
válasz
Petykemano #32179 üzenetére
Dehogyisnem jók, sokszor fel van hozva (vagy volt), hogy a szoftveres része mennyire király és hasonlók ami igaz is egy (végletekig optimalizált) exkluzív címnél de máshol már nem annyira, mondjuk amikor az Uncharted 4-ben 20 meg 15fps volt a sima PS4-en az már nem tetszett annyira, a játék végén már csak emlék volt a 30fps.
-
válasz
Petykemano #32163 üzenetére
A renderelési távolság növeléséhez is rengeteg proci kell.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Petykemano #32112 üzenetére
Nekem nem kell magyarázkodni,én a buta Maxwell/becsuklik a dx 12alatt/csillámporos up to 25% amd alatt óta megyek a saját fejem után hála az istennek.Öreg vagyok én már ahhoz,hogy jóslások,de akár más "prófétákl alternatív valóságokban lévő vízióik továbbadására adjak.
-
Asbee
veterán
válasz
Petykemano #32112 üzenetére
Ez jó vicc volt.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #32112 üzenetére
-
válasz
Petykemano #32090 üzenetére
Öhm, az olcsó termékek kisebb lapkákat tartalmaznak, ergo ugyanahhoz a mennyiséghez jóval kevesebb gyártókapacitásra van szükség. A Vega meg ugye jó nagy lapka.
-
válasz
Petykemano #32098 üzenetére
Az árazása szvsz pont azt igazolja, hogy a gamer piaci igényt rosszul mérték fel. Ha tudták volna, hogy nem tudják ellátni a gamer piacot elég kártyával, akkor drágábban adták volna.
-
válasz
Petykemano #32098 üzenetére
Már működik a 3. tokozó, de mire annak érezzük a hatását az lesz január közepe, vége.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32092 üzenetére
Bétatesztet nem csinálnak öt piacra. Egy piacra lehet persze, de nem adják ki a hardvert mindenhova. Főleg nem a szerverpiacra és a professzionális területre, na meg legfőképpen nem az Apple-nek.
Ha bármi probléma lenne a kihozatallal, akkor nem is lenne árulva a Pro és az Instinct verzió, de még a Project 47 sem. Azért itt komoly elvárások vannak, nem szeretik az itteni partnerek, ha az IHV szopatja őket kihozatali problémával.
Láthatod, hogy a Tesla V100 is úgy jelent meg, hogy előbb voltak nulladik generációs megrendelők, akiknek az NV szállított hardvert, és jó háromnegyed évvel később lett maga a hardver a disztribúciós csatornákon megvásárolható. Ha tehát a gyártással nem stimmel valami, akkor nem teszik elérhetővé a hardvert eladásra, hanem a partnerek jelentkezhetnek, és majd szállítanak nekik. Ugyanezt csinálta az AMD a nulladik generációs SSG-vel is. Ott is bejelentkezhettél és kaphattál közvetlenül, de boltban vagy OEM-nél nem vehetted meg. Csak onnantól élnek a disztribúciós csatornák a professzionális hardverekre, ha a gyártással minden rendben. -
smkb
őstag
válasz
Petykemano #32093 üzenetére
Nincsenek. Pont ezért kértem. Tényként kijelentett valamit a szerző, én meg csak tudni szerettem volna mire alapozza. Mert amit jelenleg látni a paicon, aszerint lehet az is, amit Raymond is vázolt, vagy amit én is, hogy szimplán annyira kicsi a kihozatal, hogy a kötbér riogatta Apple szerződést is örülnek hogy kielégítik, nem pedig az előzeteshez képest lett nagyobb az igény. Abu csak ez utóbbi hajtogatja, mert ez felel meg a szájízének.
Abban meg nincs semmi kötözkodés, ha valaki állít valamit, nem feltételez, hanem kijelentő módban állít, hogy akkor a hallgatóság megkérdezze, hogy mire alapozza az állítást. Ez egy teljesen normális dolog. Egy szakmai konferencián az előadó, vagy egy szakmai cikkben a szerző akkor használ kijelentő módot, akkor közöl tényként valamit, ha alá van támasztva, és ott vannak a források amikre alapoz. Jelen esetben, az alapozná meg a kijelentéseket, ha látnánk a számokat. De nem látunk semmit. Sem számokat, sem forrásokat. Így semmi alapja az állításnak. Maximum feltételezés, fikció lehet, ami pont annyira valószínű mint bármilyen másik lehetőség.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #32092 üzenetére
És mi van akkor, ha ez nem is "béta teszt", csak nem a gamer piac volt a prioritás, hanem a Pro változatok? Beta tesztre nem a nagyágyú GPU-t szokás bevetni. A profit egy ilyen kártyánál elsősorban úgyis a Pro vonalból jön, ott jelenleg messze a legjobb alternatíva a Vega bizonyos feladatokra (!!!!), és fajlagosan jóval magasabb áron eladható kvázi ugyanaz a termék. Pl. ahol nagy datasetekkel kell dolgozni, ott a HBCC lever mindent, illetve gamer streaming szolgáltatásokhoz is manapság ez a legjobb hardver, mivel még a videólejátszós motorja is hatékonyan megosztható a VM-ek között. Ezenkívül még ide lehetne sorolni az Apple-t is a Pro Mac-el, hiszen nyilván az is mint nagy megrendelő prioritást élvez.
A gamer piacon úgysem volt reális az aktuális szoftveres környezetben a trónfosztás, plusz itt a legolcsóbban eladható a hardver, hülyék lennének ezt fókuszba rakni.
Pláne, hogy mint írtam azért az NGG mód implementálása igencsak komoly szoftverfejlesztői feladatnak tűnik. Ettől függetlenül látok rációt a Vega+gamer piacon is, de számomra teljesen érthető, hogy az AMD így próbálja a legtöbbet kihozni az adott szituációból. -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #32065 üzenetére
Haha.... Olyan irigy lettem a sok FPS-re, hogy az R9 290X-em helyett vettem egy R7 250X-et.
A vicc az egészben, hogy ahhoz képest, mennyi pénz maradt a zsebemben a képminőség sem lett olyan drasztikusan rosszabb és az FPS sem.70-80FPS-es szalad rajta a BF4 FHD mediumon, ahogy a StarCraft 2 is, nekem ennyi éppen elég, főleg 10K HUF-ért.
Komolyabbra fordítva a szót, már évek óta zavar ez a dolog, hogy nem látom, hogy szebbé vagy lényegesen jobbá váltak volna a játékok. Pedig mikor elkezdtem játszogatni a gépen a 2000-es évek elején, na, ott évről évre jöttek a szebbnél szebb és jobbnál jobb címek, de még az 5850-es Radeonom idején is. Mindig volt valami, aminél elmondhattuk, hogy wow, ez igen. Ehhez képest ma meg inkább a rókabőrök jönnek áttörések helyett. És "jósgömbös fancy" fejlesztések nélkül ez még nagyon sokáig nem fog változni, mert a jelenlegi koncepció eléggé ki van már maxolva, és lassan eljutunk arra a pontra is, hogy már a gyártástechnológiai váltások sem fogják tudni erőből megoldani a problémákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
Vega 10-ből nem lesz. De ez az első Vega. Van még Vega 11, Vega 12 és Vega 20, nem számítva az IGP-s Vegát, ami van a Raven Ridge-ben. A jó ég tudja, hogy ezek milyen node-on jönnek. A Vega 10 viszont érdektelen, mert a Vega 20 majdnem ugyanaz. Felesleges két lapkát gyártani ugyanoda.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
De Abu azt mondta, Vega64-ből nem lesz 12nm refresh.
Mondjuk az 5xx csalad is nagyon hamar jott a 4xx utan.@petykamano
lehet, hogy valóban sikertermék
Ezt honnan tudni? -
válasz
Petykemano #32036 üzenetére
Ja, hogy így értetted.
-
válasz
Petykemano #32026 üzenetére
Az AMD-nek mindig volt baja az arányok terén:
GCN1: A Pitcairn vs Tahiti viszonya érdekes, utóbbi jóval gyorsabb is lehetne a CU-k alapján, de nem elég ugyanaz a frontend / backend.
GCN2: A Hawaii a Tahiti-hez képest frontent- és backend-duplázás a +40% CU mellé (kb egy dupla Pitcairn), de valahogy mégsem annyival gyorsabb. WTF.
Kistesónak maradt a Tahiti.
GCN3: A Tonga leváltja a Tahiti-t, a Hawaii-ból örökölt overkill frontenddel, amit nem tud hasznosítani. A Fiji egy CU-val telepumpált Tonga, dupla ROP-pal, számok tekintetében egy dupla Tahiti. És fail.
GCN4: A Polaris ugyanaz a recept, mint a Hawaii, csak magasabb órajeleken, így ugyanaz kevesebb CU-ból és felezett ROP-ppal is megvan. De nagytesó nincs...
GCN5: Jön a Vega világot megváltani, de pofáraesés Fiji módra, mivel a wunderfeature-ök nincsenek kihasználva.
-
válasz
Petykemano #32033 üzenetére
A kék és sárga, meg az arany köntöst nem értem, az almás megvan.
-
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
Szerintem nem is lenne baj ha nem jonne, es ezt a vega dolgot is felfognak egyfajta kudarckent, es mielobb tovablepnenek es dobnak a picsaba az egeszet.
-
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #32026 üzenetére
Szerintem 1 éven belül a 12nm-es processre váltás lesz az egyedüli ami hozhat nekik, csak is csak némi plusz órajelet max. Viszont akkor már a Volta-val kellene majd versenyezni, ahhoz meg az is kevés lesz ha feloldanak némi bottleneck-et a gpu-ban. Én 2019 előtt nem várok semmi érdemlegeset már tőlük, el is felejtem őket addig.
Önmagában a teljesítmény már elég lenne nekem, ha lehetne emberi áron kapni, de ha a nagy képet nézzük akkor ez 2019-ben már kevés lesz. Kár értük. -
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31900 üzenetére
Mit ? Hogy ezek az appok amiket linkeltél != a Steam Hardware Survey ?
Onnan, hogy megnyitod őket és:
az nem az amit bizonyos időközönként feldob, hanem ez:
A SteamVR-t és a CS:GO surveyt nem tudom kitölteni, mert már megcsináltam hónapokkal/évekkel ezelőtt - tehát eleve nem lehet rendszeres stat mérésre használni. A Dota és Filmmaker megáll küldésnél. Ennek ellenére novemberben engem is egy survey kitöltéssel fogadott, csakúgy mint április-május környékén, mert azt egy teljesen más app gyűjti. Szóval lehet nyomkodni a fenti cuccokat csak nem érdemes, valószínűleg azok inkább a Valve játékokhoz/fejlesztőinek voltak tervezve mint valami bug report tool, csak páran megtalálták őket... Majd akkor kell amikor magától kéri.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31893 üzenetére
Ezeknek az appoknak nincs jelentősége az az adott játékhoz van, szerintem bele sem veszi abba a HW felmérésbe. Amit a steam felajánl automatikusan az a "Valve Hardware Survey" app (nem CSGO/Dota/SteamVR survey) ami nem kötődik egyik játékhoz sem és teljesen random.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #31867 üzenetére
Sokkal olcsóbb. Ennyi. Az Mi25-nek is megvan az előnye, ahogy a Teslának is, de például az egyedi support előnye egy csomó potenciális vásárlónak nem kell, ezért jobb nekik a Titan és a Frontier.
(#31874) Petykemano: Kiderült már, hogy a Wolf 2-ben működnek. Nem általános, hanem per game alapú jelenleg a profilozás.
Csodadriver egyébként nem létezik. Ezek nem csodák.(#31876) Szaby59: Relax, az Adrenalin meghajtóval nem fogod megnyitni a vezérlőpultot. Majd az ágyból átállítod, amit szeretnél.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31870 üzenetére
Mi volt a cél ? Hogy elvegyék a figyelmet egy DRIVER-től ?
Amúgy december 12-én várható a csodadriver: [link]
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Petykemano #31867 üzenetére
Mert Hollywoodból súgtak nekik,hogy mi a menő?
-
Simid
senior tag
válasz
Petykemano #31866 üzenetére
Értettem én ezt elsőre is. Inkább csak egy kiegészítés volt ez, mert - mint írtam is - szerintem nem igaz az, hogy érdemben lehet "showt lopni" egy másik piacra érkező termékkel. Hétfőre már minden IT iránt érdeklődő tudni fogja, hogy az NV (mindenféle csinnadratta nélkül!) kiadott egy 3000$-os új kártyát aminek a játékos teljesítményéről semmit nem tudni, de biztos jó lesz...
Ez semmilyen formában nem fog befolyásolni egy jövő héten érkező drivert, legyen az bármennyire is "csoda" vagy csalódás. Ha belebegtették volna a következő generációs gamer kártyákat, az már sokkal inkább.Amúgy a hozzászólásod végével teljes mértékben egyetértek, biztos, hogy ahol tehetik, figyelnek erre is. De konkrétan ebben a helyzetben szerintem max a saját terméküktől (V100) tudnak bármit is "ellopni".
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31863 üzenetére
"Te nem látod? Ha holnap kiadná az AMD a várvavárt wundertreibert, ami brutális 30%-ot dobna a Vega64 teljesítményét ez tegnap még óriási navégrézést, tapsot és vállveregetést ért volna, hogy na tesssék, csakbeérte. Ma? "
Mi lenne ma ? Ha az amit írsz megtörténne akkor meg arról cikkeznének és azzal lenne tele minden - főleg mert a szokásos slideware ki lesz posztolva az oldalakra ha kell ha nem, ha emellé még drámai gyorsulás meg Ti verés is lesz hát kigyullad a WCCF, Videocardz... is, hogy az AMD ezt driverből megcsinálta.
Ez a Titan V messze nem "ellopja a showt" kategória, főleg nem a gamer kártyáktól. Lesz ilyen is 'oszt csókolom, lapozzunk. Ha bejelentették volna a Geforce 20-as "Ampere" szériát na az már kicsit más lett volna...Én azt látom, hogy az nVidia folyamatosan tolja ki a termékeket, 90%-ban függetlenül attól, hogy az AMD mit csinál. A 1080/1070 is a bevett minta szerint jött, egyedül a 1060-nál látom, hogy gyorsabban dobták ki mint legutóbb, ez lehet az AMD és az RX480 hatása - de ez is csak utólag történt meg.
A 1080 Ti-t is nyugodtan halaszthatták volna júniusig, több pénz jött volna a Titánból meg a 1080-ból így, mégis kiadták pedig a konkurencia még hónapokra volt. Simán elég lett volna rájuk dobni a computexen és még úgy is lett volna 2 hónap előnyül."De nem is gondolnám, hogy a RX Vega elrajtolása akkora show lett volna. "
Hát nagyobb mint egy középkategóriás Polaris megjelenése.
"mintha úgy lennének időzítve tudatosan, hogy a lehető legkevesebb levegőt és rivaldafényt kapja a konkurencia"
Nem azért, de amennyi találgatás, hype, meg vágyakozás volt a Vega után szerintem annyit az egész pascal széria nem kapott megjelenés előtt.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31860 üzenetére
Szerinted mit húzna elő az AMD a közeljövőben amit egy 3000$-os Titan V-vel kell "megelőzni" ? Ha valami akkor én is azt mondom, hogy ez inkább a Frontier/instinctre való reagálás csak más piacon és sajátos formában, mintsem bármire is megelőzésképp jönne.
A Polaris meg a Pascal hasonlata is hülyeség, a 1080 és a 1070-nek azok a kártyák nem konkurenciái, ha a 480-nak akarnak konkurenciát állítani akkor a 1060-at hozzák ki előbb. Vagy ha az "nVidia mindig az AMD előtt" (és nem tőlük függetlenül) elméletből indulunk ki és direkt azért hozták ki a 1070/1080 párost, hogy beelőzzék őket akkor a Vegának is kint kellett volna lennie a 1080 után pár hónappal - mert azzal van egy súlycsoportban...
Még a 1070 Ti-t se hű, de nagyon sietősen adták ki, gyanítom, hogy ha akarják augusztusra a Vega elé is előránthattak volna egy olyan kártyát legalább ref designnal, ennek ellenére csak hónapokkal később történt meg ez a lépés, noha még így is beelőzték őket a custom piacon. -
válasz
Petykemano #31860 üzenetére
Nem olyan megelőző csapás, mint a másik kettő volt...
-
válasz
Petykemano #31820 üzenetére
Nem. Ez csak egy ünnepi pénztárca halászat a tehetősek között...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #31854 üzenetére
Igazából a ROCm nem akarja áttörni a CUDA-t. Ennek a konstrukciónak a CUDA egy fontos eleme, amivel fel tudják használni az AMD GPU-kra az eddig megírt CUDA kódokat. Emiatt van az, hogy az AMD manapság nem arról beszél, hogy a CUDA rossz, annak mennie kell, hanem arról, hogy a CUDA az jó, használjátok a HIP-en keresztül, és tudjátok célozni az NV, illetve az AMD hardvereit. A CUDA tehát ma a stratégia része lett, amit még reklámoznak is, mert már megvan az eszköz (HIPify), amivel ezeket a kódokat lehet futtatni a saját GPU-ikon.
[link] - itt bővebben beszélnek a CUDA-HIP kapcsolatáról.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
Petykemano #31854 üzenetére
Én mint egyszerű felhasználó, csak annyit látok az egészből hogy asztali 3D Gamer vonalon jobb helyzetben van az nvidia.
Valahogy a 1080 is jobb választásnak tűnik játékra mint a VEGA jelenleg.
Hallottam hirét, hogy jönnek olyan driverek amik sokat fognak hozni az AMD-nek, ezeket is mai napig várják a VEGA felhasználók. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #31825 üzenetére
Semmi ilyesmi nincs. Az Radeon Vega Frontier Edition egyre kedveltebb a gépi tanuláshoz, mert a ROCm mellett egyre erősebb. Már sokkal veri a Titan Xp-t. Utóbbi pedig nem elég jó hardver, mert nagyon lassú FP16-ban, Tensor magja pedig nincs. Tehát aki ma olcsó gépi tanulásra kínált hardvert akar, annak egyedül a Radeon Vega Frontier Edition, vagy akár a pici consumer Vegák kínálnak 25+ TFLOPS-os teljesítményt. Ezt a tempót más hardver meg sem közelíti. A Titan V erre reagál csak. Nem véletlen az sem, hogy számítási teljesítményben hova érkezett: a top RX Vegára 0,1 TFLOPS-ot ver FP32-ben és FP16-ban.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #31825 üzenetére
Teljesen fuggetlenul attol mennyi realitas van vagy nincs annak amiket irsz es nezopontok kerdese mellozesevel, az a problema amit irsz hogy "az NV mindig alavag az AMD-nek" es a peldakat amiket felhozol aranylag egyszeruen megoldhato - hozzon az AMD a piacra idoben olyan termeket aminek az NV nem tud alavagni. Mert ha ez nem tortenik meg akkor felesleges beszelni barmirol is.
-
Locutus
veterán
válasz
Petykemano #31825 üzenetére
Ez a nyakatekert gondolkodás semmi másra nem jó, csak az AMD mosdatására...
A short story annyi, hogy az nvidia megint atomot dobott a piacra, erőből, olyat amire az AMD évek óta sorozatosan nem volt képes. És megint pofátlanul árazhatja ahova csak akarja, mert pontosan tudja, hogy se előzőleg, se utólag nem lesz rá válasza az AMD-nek.
-
Locutus
veterán
válasz
Petykemano #31820 üzenetére
Se a 980ti-re, se az 10x0 szériára nem jött semmilyen versenyképes válasz, se a megjelenésük előtt, se utána... most ugyan milyen showt lopnának el? Azokra a semmirevaló paperlaunchokra, aminek utána a fele se valósul meg, minek pályázna az nvidia?
-
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #31820 üzenetére
Holy fuck.. 21M tranzisztor... ez egy szörnyeteg. Viszont csak egy 6os meg egy 8as tápcsati kell neki, nem úgy mint némely Vegának a két 8as
Viszont ez azt is jelenti, hogy a megfizethető Volta sincs már olyan messze, pár hónap talán, én olyan március/áprilisra tippelném 2000-es széria megjelenését.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Petykemano #31684 üzenetére
A GGDR5 VRAM-ot kevesebb erőforrásból lehet teleírni adatokkal, amit viszont időigényesebb törölgetni és újraírni. Az adatfrissités visszi el a legtöbb erőforrást, ezért tölt sokat egy-két játék. Mindent bemásolnak a VRAM-ba, ezért az Nvidia kártyákon 16-32 GB GDDR5(X) videómemória fog elterjedni és a 3-4-6 GB nem fog játszani. A jelenlegi 8GB VRAM azért 2018-ban még kevésbé lesz veszteséges, és majd az lesz néhány évre a minimum elvárás.
-
#35434496
törölt tag
válasz
Petykemano #31680 üzenetére
"Hbcc nélkül meg nincs hollywood." Besírtam.
-
korcsi
veterán
válasz
Petykemano #31680 üzenetére
Sose értettem ezt a HBCC és memória típusa közötti összefüggést, valaki kifejthetné.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Petykemano #31667 üzenetére
😂 ez kurva nagy.. valoban ezt ereznem nyaron a gepem mellett ha egy vega oc lenne a gepemben. Xd
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Petykemano #31661 üzenetére
Én pl már tegnap megijedtem,mert megsúgták a hangok,hogy jön a "wunderdriver"
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Petykemano #31661 üzenetére
Sztem menj szedaltasd le magad. XD 😂 ne almodozz 1-2% power boost atlag azert meglesz 😊😈
-
cskamacska
addikt
válasz
Petykemano #31536 üzenetére
De ezt hozni nem is volt nagy szám, mikor Sandy Bridge óta kis híján minden legyártott Intel prociban van GPU, AMD oldalon meg csak a poénból odavetett desktop, meg a műgyűjtők által is nehezen fellelhető mobil APU modelljeikben lelhető fel, de bármiben amiből szabad szemmel is jól látható mennyiséget adtak el(FX sorozat, Opteronok, meg most a Ryzen), na, azokból pont kihagyták.
Azt is mondhatnánk, a FUTUREISFUSION szekerét igazából az Intel tolta, AMD maximum az ideológiát adta hozzá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #31538 üzenetére
A profilozó már be van építve a driverbe, ehhez szükséged van a Developer Panelre, hogy elindítsd a szervizfolyamatot. Utána működik a rendszer nyomkövetést támogató hardvereken. [link] - részletes videó a kipróbáláshoz.
Ha a Microsoft a primitive shadert implementálni akarja, akkor azt az API-ban tehetik meg. De ki kell dobniuk hozzá a vertex, domain és geometry shadert. A hull shadert pedig érdemes compute shaderrel kiváltani. Ez a legacy kompatibilitást eléggé megtörné, amit nem szerencsés eljátszani ilyen sűrűn. Persze nyilván a gpu-driven pipeline rendszerekhez sokkal jobban illik a primitive shader, mint a régebbi problémákra kitalál, de az új problémák kezelésére teljesen használhatatlan shader lépcsők.
-
válasz
Petykemano #31538 üzenetére
Én nem ígérek semmit.
Nem is várok tőle világmegváltást, de nagyon is kíváncsi vagyok, hogy az összes bekapcsolt funkcióval a legújabb játékok profitálnak-e majd valamit, illetve arra még inkább, hogy milyen hatása lesz majd a fogyasztásra és az UV lehetőségekre. -
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #31540 üzenetére
Ez egyébként már eszembe jutott nekem is, csak ezzel az a gond, hogy akkor most már hónapok óta vásárolják fel és még mindig nem dobták piacra, ami nekik sem lenne túl előnyös dolog. Ha olyan nagy mennyiséget felvásároltak volna, akkor már kihozták volna a custom kártyákat rég. Az hogy náluk áll a raktár készlet, nekik is csak "veszteség".
Szerintem egyszerűen csak keveset tudnak gyártani belőle, még csak nem is az van, hogy a bányászok felvásárolják mind.
Persze ez csak sötétben tapogatózás
-
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #31538 üzenetére
Szörnyen szarkasztikus vagy! Tudhatnád, hogy nem véletlenül Wunderdriver a neve! Akkora löketet fog adni a Vegának, hogy majd kapkodhatunk utána.. mellette benne lesz egy csomó hasznos funkció is, pl. OSD menü, ezek amúgy is sokkal fontosabbak a teljesítménynél..
-
do3om
addikt
válasz
Petykemano #31501 üzenetére
Aztán az összehasonlítgatás is megy a süllyesztőbe mert megszűnik létezni, de majd higgyétek el hogy az a DX12 sokkal jobb
Amúgy nincs semmi baj ezzel, régen sem az volt az elvárás hogy gyorsabb legyen, hanem szebb, láthatóan szebb grafika jöjjön vele. De itt még ez sem jött össze, kellet neki az AMD jövőbelátót ígéreti után menni, az dx fejlesztésénél, mintha nem tudták volna hogy úgy sem jön össz. -
Venyera7
senior tag
válasz
Petykemano #31471 üzenetére
A francokat... Most hogy Raja elment, minden egyenesbe jön.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #31471 üzenetére
??
GPU:
Intel: 65% (mind IGP)
AMD: 15%
Nvidia: 14%Jon a RR, jon az AMD GPUs Intel, megy ez felfele elvileg boven.
-
Egon
nagyúr
válasz
Petykemano #31471 üzenetére
R.I.P. Firefox?
-
#45997568
törölt tag
válasz
Petykemano #31466 üzenetére
Ne etesd
Nem ismerem a tagot de eddigi palyafutasa alapjan egy oltari nagy troll
Szerintem
-
cskamacska
addikt
válasz
Petykemano #31368 üzenetére
Hát ha a Rajaról szóló pletyik igazak, akkor kis híján Intel vs. nVidia lett a topik neve.
[H]ard|OCP - From ATI to AMD back to ATI? A Journey in Futility
2016 May 27 FridayRaja Koduri and his band of ATi loyalists
"Koduri was able to wrestle control of the graphics division away during AMD’s last leadership transition after threatening to leave the ship and take a role at Intel, something he's not shy about telling his AMD colleagues. Lisa Su caved and Koduri got the job."
"Koduri’s ultimate goal is to separate the Radeon Technologies Group from its corporate parent at all costs with the delusion that RTG will be more competitive with NVIDIA and become a possible acquisition target for Koduri and his band of mutineers to cash in when it's sold. While Koduri is known to have a strong desire to do this by forging a new relationship with Apple on custom parts (no surprise there) for Macbooks, the real focus is on trying to become the GPU technology supplier of choice to none other than Intel. While this was speculated some time ago I can tell you with certainty that a deal is in the works with Intel and Koduri and his team of marauders working overtime to get the deal pulled into port ASAP. The Polaris 10/11 launch, and all of its problems, are set to become a future problem of Intel’s in what RTG believes will be a lucrative agreement that will allow Koduri and his men to slash the lines from Lisa Su and the rest of AMD."
És ha már Intel GPU-ról álmodozunk
"With Intel in the midst of a shake-up under their new chief product guy, Murthy Renduchintala, the consequences of this agreement with AMD and subsequently the Radeon Technologies Group are significant. In the midst of Intel’s most significant layoffs in recent memory, looking to be around 12,000 positions, it has let go a significant number of graphics engineers and related functions (I am told well over 1,000) in anticipation that Intel will hand over many of these functions to AMD."
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #31368 üzenetére
Vagy hamarosan "AMD vs. Intel vs. NVIDIA"
-
imi123
őstag
válasz
Petykemano #31368 üzenetére
Sajnos egy szereplős a piac.
Írom ezt úgy hogy most cseréltem VEGA 64-re. -
Egon
nagyúr
válasz
Petykemano #31305 üzenetére
Annak jelentőségét, hogy a Vega (vagy a Polaris, ez tudtommal nem egyértelmű...) "be lett tolva" az Intelhez (az eddigiek alapján ez sem így volt: jó eséllyel az Intel kereste meg az AMD-t ezzel kapcsolatban...), szerintem még nem igazán lehet látni. Ha eladnak belőle soktízmillió darabot, akkor jelentős tételről beszélünk. Ha csak hatszámjegyű mennyiségben kerül értékesítésre, kevésbé.
Nem gondolnám, hogy ennek a terméknek bármiféle jelentőséget kellene tulajdonítani Raja távozása szempontjából. -
#45997568
törölt tag
válasz
Petykemano #31273 üzenetére
Majdnem, a 3-ik sorba en meg beillesztenem: hihihiiiiiii
Az esetek jo reszeben igen, a dolgok jelenlegi allasa ez. 1080Ti-m nem volt, egy players nevezetu tag folyamatosan zaklat is
Jatekelmeny szempontjabol nem lattam kulonbseget egy 1080 es a Vega kozott
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Petykemano #31234 üzenetére
Es nem csinal nyarat.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Petykemano #31092 üzenetére
Majd a M$ $toreos ARK jól megmutatja.... A büdös életbe nem fog az jönni oda csak megint legenda
-
sakal83
addikt
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
A Vegával nincs baj, annak az árával van.
A 470/480-as bevezetését is elszúrták, mert drágább volt, mint a 1060. Csak november/december tájékán lett best buy az MSI Gaming miatt, Közben a 1060 meg tarolt... utána meg a bányászláz jött.
Sajnos a marketing osztályt még nem rúgták fenékbe A-Zs-ig.
A Ryzen jó lett nagyon végre, a vgak is meglennének..., csak az árazást/gyártást szúrták el már 2X-ra. Ami lehet, hogy nem is hiba, és én ettől félek leginkább.
Nem hittem volna, hogy az Nvidia lehet a jófiú az AMD-vel szemben...
-
Puma K
nagyúr
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
"Elmondták, hogy
- a polaris és a vega nem veri agyon a konkurens pascal termékeket"Mikor mondták el vagy hol említik ezt?
Mert én annyit láttam hogy #BETTERRED, meg #PoorVolta. Ezekből meg azt lehetett sejteni, hogy na odapörköl az AMD az Nvidia-nak...
"It's hilarious how bad VEGA is and then seeing this advert."
Aztán meg láthatjuk mi lett ebből...
Ja és +1
A FreeSync vs FreeSync 2 hogy is van?
Mivel jobb a második F.S. mint az első?
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
"azért nem gyártanak többet (polarist)"
Az egyik fele ez, hogy nem akarják feltölteni a raktárakat a Vega11 érkezése előtt, a dolog másik fele, hogy egy gyártósort nem lehet csak úgy a semmiből felhúzni, meglehetősen költséges a csipgyártáshoz szükséges kellékek legyártása is, ami egyáltalán nem profitábilis, ha nem társul mellé kellő volumen. -
Egon
nagyúr
válasz
Petykemano #30780 üzenetére
Reprezentatív statisztika a mintavétel jellegétől függően a gyakorlatban általában azt jelenti, hogy valamilyen változó mentén reprezentatív az adott statisztika. Pl. ha a magyar választásokról szeretne valaki reprezentatív statisztikát készíteni, akkor ha mondjuk tudott, hogy a választójoggal rendelkezők 15 %-a húszas éveiben járó férfi, akkor - ezer fős minta esetében - pontosan 150, 20-29 év közötti életkorú férfit kell megkérdezni ahhoz, hogy életkor és nem szerint reprezentatív legyen a statisztika (értelemszerűen a többi 850 megkérdezettnek is tükröznie kell az országos arányokat ilyen szempontból). Ahhoz, hogy megfelelő változók vonatkozásában legyen reprezentatív a statisztika, azon eloszlást kell figyelembe venni a minta kiválasztásakor, amely a végeredmény szempontjából releváns lehet. A fenti példából kiindulva: ha befolyásolhatja a pártszimpátiát az életkor, a nem, a lakhely, az iskolai végzettség stb., akkor ezen változók tekintetében kell reprezentatívnak (tehát a sokaságot reprezentálónak, azaz azonos arányúnak) lennie a mintának - ellenben pl. ha a szemszínnel kapcsolatban nem sikerül kimutatni semmilyen olyan eltérést, hogy pl. a kékszeműek nagyobb arányban szavaznának egy adott pártra, mint a barna szeműek, akkor ilyen szempontból nem kell reprezentatívnak lennie a statisztikának, tehát akár csak kizárólag barna szeműeket megkérdezve is a kellő szempontokból reprezentatív lesz a felmérés. Más szempontok alapján lehet, hogy abszolút nem lesz reprezentatív a statisztika, pl. akár véletlenül is előfordulhat olyan, hogy csak gmail-es e-mail címet használó egyedek kerülnek kiválasztásra, de mivel nehéz elképzelni, hogy ennek bármilyen torzító hatása is lenne a pártreferencia országos leképzésére, így ez teljesen indifferens.
Amennyiben nem ilyen célzott mintavétel történik, akkor mindössze annyi az elvi követelmény egy minta reprezentativitását illetően, hogy teljesen véletlenszerűen kerüljenek az egyes elemek kiválasztásra, oly módon, hogy a sokaság minden elemének egyforma esélye legyen a mintába kerülésre.
A Steam statisztika a teljes vga-piac szempontjából valószínűleg nem reprezentatív, hiszen pl. az integrált gpu-k relatív alacsony száma nyilvánvalóan azt tükrözi, hogy játékra inkább dedikált hardvert választanak a felhasználók. A Steam felhasználók vonatkozásában a statisztika reprezentatív lehet (szerintem jó eséllyel az). Ennek ellenkezője akkor lehetséges, ha egyrészt a 125 millió felhasználóból nem egyenlő eséllyel indulna mindenki, hogy bekerüljön a mintában szereplő cirka egymillió felhasználó közé, másrészt ha bebizonyosodna, hogy torzító hatása van annak, hogy ki járul hozzá a statisztikában történő szerepléshez és ki nem (nehezen tudom elképzelni, hogy pl. AMD-sek a tényleges Steam-es arányukhoz mérten nagyobb arányban utasítsák vissza a statisztikában szereplést, mint mondjuk az nV-sek), harmadrészt ha az olyan mérési pontatlansáágok, mint amit Abu említett (ti. hogy nem a megfelelő hardvert detektálja a rendszer) nagymértékben torzítanák a képet (véleményem szerint igen kevés hasonló eset fordulhat elő, úgyhogy ezt kizárnám). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #30782 üzenetére
A piackutató cégek azt mérik, amit megrendelsz, vagy azt, amire általános igény van, utóbbi utólag eladható. Nem véletlen kerül rengeteg pénzbe a például a JPR jelentése. Sokezer dollárt elkérnek érte.
A Valve is tudna jól mérni, mert az egész csak statisztika, ez pedig egy külön tudományág, csak be kell tartani a szabályait. A probléma az, hogy a Valve ebbe nem akar pénzt rakni. Nekik nem ez a profiljuk, nem jön belőle bevétel, így le se szarják, hogy rossz a mintájuk, illetve az se különösebben érdekli őket, hogy a rendszer amit kidolgoztak folyamatosan mintavételi hibákhoz vezet. Ezeket utólag korrigálni nem tudják, illetve valószínűleg felvenni sem akarnak statisztikával foglalkozó szakembereket, mert ha ebből nincs bevétel, akkor feleslege egy külön csapatot megfizetni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #30780 üzenetére
Mert alapvetően rossz az a mintavételi forma, hogy bárki kitöltheti aki akarja, illetve az sem célravezető, hogy négy survey lesz összevegyítve, ahogy az is rengeteg hibát generál, hogy nem mindenkinél jelenik meg a kitöltés lehetősége.
Itt nincs semmiféle csalásról szó. Egyszerűen a mintavétel formája minden statisztikára vonatkozó szabályt felrúg. Ezt a Valve úgy kezeli, hogy nem reprezentatív statisztikának tekinti.
Ez akkor lenne működő formula, ha a userek gépét a steam minden bejelentkezésnél ellenőrizné és elküldené az anonim statisztikába. Ezzel biztosítható lenne, hogy aki bejelentkezik az részt vesz benne, illetve egy user csak egy gépadatot küld, ráadásul folyamatosan frissülőt. Ugyanakkor ez még anonim formában sem számít sok országban törvényesnek, ha nem fogadja el a felhasználó, mint használati feltételt, tehát ezzel a Valve nem tud kezdeni semmit. Illetve az egész nem ér annyit, hogy ezzel foglalkozzanak, mert nekik pénz ebből nem származik. A stúdiók és kiadók úgyis külön megbíznak cégeket, hogy mérjék fel nekik a piacot.
Arról nem is beszélve, hogy ha a Valve ezt csinálná, akkor abból mekkora műbalhét kreálnának a userek, hogy mi köze van az adataimhoz, stb. Szóval önmagában egy kötelező adatküldést bevezetni egy komoly presztízsveszteség lenne a Valve számára.Ez nem a felülreprezentálásról szól. Az Intel például borzalmasan alul van reprezentálva, holott a GPU-piac 70+ százaléka az övék.
-
válasz
Petykemano #30761 üzenetére
A gyorsuló zsugorodást nem magyarázza, mert Ryzen előtt is ugyanez volt az Intel kínálata, mégis az utolsó néhány hónapban indult meg durván az AMD csökkenése, szóval valami nem stimmel szerintem.
-
TTomax
félisten
válasz
Petykemano #30699 üzenetére
Te,én egy szót nem írtam arról,hogy a Vega hogy szerepel és hogy nem ebben a játékban.Nekem egyáltalán nem "fáj" ha valahol jól szerepel.Ezt a fajta mentalitást,és hozzállást még csak véletlenül se ragaszd rám,mert ez nem én vagyok.Tartsd meg ezt a mentalitást azoknak akik véres zászlóként lobogtatják ezt a tesztet körbe a forumon igazolva a saját igazukat.
Továbbra is állítom,hogy a 1080Ti eredményei nagyon nincsenek rendben és ha a driver/hardver lenne a ludas akkor a 1080 eredményei sem lennének rendben,már pedig azok szerintem rendben vannak.Szerintem egész egyszerűen CPU limit van,ezt támasztja alá hogy rommá savazzák a forumot a Core0bug miatt ugyanis stutterfest tőle az egész játék pcn ,vga gyártó függetlenül.
-
cskamacska
addikt
válasz
Petykemano #30699 üzenetére
Hát, ha már #mocskosamdéerjáték
, akkor legyenek ilyetén mód következetesek, ne csak a Vega meg a Polaris legyen kiemelve, mint a Warhamster DX12 módjánál, hanem minden GCN legyen gyors.
Ez szerintem teljesítve is lett, frametime-ban RX460 behozta a 1050Ti-t és lehagyta a 960-at, R9 380 behozta a GTX970-et, Fury X pedig átlagban is az 1070 nyakára lépett.De minden gyorsan a helyére kerül, mert megjött ez évi CoD adagunk
Gamegpu.ru - Call of Duty WWII Beta GPU / CPU Test
Proci teszten egész jól teljesít az FX/Ryzen felhozatal, AMD fanoknak sincs miért bánkódniuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #30389 üzenetére
A fast path-okat igazából a fejlesztők is utálták. Nem volt egységesség a gyártók között a parancsmotor képességei szempontjából. Amit a Microsoft csinál az egy régebbi felvetés megtétele. Az OS fogja a jövőben meghatározni, hogy milyen parancsokat hova küld be a hardvernek, így mostantól mindegyik adatutat ugyanolyan gyorsra célszerű tervezni. Lesz egy kialakított irány ebből a szempontból, amire a fejlesztő tervezhet, és a Microsoft biztosan nem fog kiadni egy Windows frissítést pont egy programok kiadása előtt, ami hirtelen -20%-os teljesítményt eredményez. Aztán jöhet a "game ready" driver.
-
athomi
veterán
válasz
Petykemano #30394 üzenetére
Amikor 62-70 volt az RX470, akkor már 43-tól volt (44-45-től félpasszív is) GTX1050Ti, amik nem úgy szóltak, mint a 61-62,-EFt-os MSI Armor a 2500 RPM-es ventijeivel.
Ez majdnem akkora árkülönbség, mint amekkora teljesítménybeli különbség van köztük.
-
válasz
Petykemano #30394 üzenetére
Mondhatni a miner piac beárazta a kártyákat a hashrate alapján.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #30378 üzenetére
Üdv
Mire fel nálad mostanában ez a nagy amd negativizmus?
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #30378 üzenetére
"Az AMD csak kockáztatott, és bejött nekik. Gondolom maguk lepődtek meg rajta a leginkább."
Erdemes benezegetni a topic-ba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #30378 üzenetére
Úgy értem, hogy ma a Microsoft és a Khronos is explicit API-t kínál. Ez eléggé bejött így, mert lehetett volna úgy is, hogy az AMD prototípus kódját nem veszi át a Microsoft a DirectX 12 alapjaként, és a Khronos sem volt köteles a Mantle specifikációjából Vulkan API-t csinálni.
Ezekből rendkívül sokat fognak profitálni, miután a DirectX 12 programok átváltanak a bindless-re és ezzel lezárják a GeForce-ok fast path-jainak elérhetőségét. Kevesen tudják, de a GeForce igazából azért gyors DX11 alatt, mert bizonyos rajzolási parancsok nem a main path-on közlekednek. Ezáltal ezeknek a rajzolási parancsoknak a kiadás gyorsabb. A DX12 azonban ezt a lehetőséget elveszi, mert ennél az API-nál a meghajtó nem küldhet grafikai parancsot a hardverbe (ezért is a sebességcsökkenés sokszor a DX11-hez képest). Ezt csak az OS teheti meg, és az OS nem ismeri ezeket a gyorsabb adatutakat. A Microsoft elsődleges célja ezzel pont az, hogy a hardverek a parancsmotor szempontjából legyenek egységesebbek. Amint ez a váltás megtörténik hozzák majd a további OS fejlesztéseket, és akkor a gyártóknak ezek után kell menni. Például dupla általános parancsmotor, ami az Xbox One sajátja, de a Microsoft idővel le fogja hozni PC-be is. Azzal, hogy innentől kezdve a bemenetet ők kontrollálják teljes mértékben meghatározhatják, hogy milyen legyen a hardvere általános parancsmotorja. Vagy felel az igényre egy gyártó, vagy lemarad. A gyártói innovációt teljesen kiveszik az egyenletből az általános parancsmotorra vonatkozóan. Hiába épít akárki akármilyen jót, nem tudja etetni, mert a WDDM 2.x ezt megtiltja. -
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #30345 üzenetére
Múltkor olvastam valahol,hogy csak jövő év második felében jelenne meg a Volta.Nem csodálom a Vega nem szólt akkorát,nincs miért sietniük.Addig csiszolgatják még egy kicsit az Nvidiánál. Pedig arra én kíváncsi lennék. Na meg egy jó árú,nem annyira melegedő custom Vega56 -ra is,karácsony tájékán.Nem lenne baj hogy egy kicsivel többet fogyaszt és valamivel lassabb.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Petykemano #30345 üzenetére
100% hogy nem lesz idén volta.... ez független az 1070titől.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30343 üzenetére
Így van, azt hiszem hasonlóan látjuk a helyzetet.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30333 üzenetére
Nem, nem mondtam hogy csak passzív szemlélők.
Ahogy azóta leírtad a curling-es példád, mivel a piac sokszereplős, kicsit olyan ez, mintha a csip tervezése (ugye jó 4 évvel a megjelenés előtt) maga a dobás, ami nagyban meghatározza a lehetőségeid, utána miután kijött tudod a kefékkel kicsit még korrigálni az irányt, csak a bökkenő, hogy a 4 év alatt a pálya is sokat változhat, lehet, már nem is ott van a cél, ahova eredetileg elindítottad a lökést. Én erre gondoltam, hogy ehhez kell a jósgömb. Hogy megjósold, mire kijön a terméked, milyen piaci körülmények és érdekek uralkodnak majd, ugyanis ez döntően behatározza, mekkora mértékben tudod az akaratod, elképzeléseid végigvinni.
Gondold végig... Itt ez az ábra. [link]
Adott a draw call-os probléma, csinálsz rá egy koncepciót, ami a hagyományos DX11-el elérhető 1-2 millió helyett lenyom 20 milliót. Durván egy nagyságrendi különbség, brutális javulás. Gondolnád, hogy a zöldek az okos DX11 megoldásukkal, ami alig bő duplájára emeli ezt a limitet, azóta is sikert sikerre halmoznak?
Egyszerűen ez passzolt jobban a többi piaci szereplő aktuális érdekeivel. -
cskamacska
addikt
válasz
Petykemano #30305 üzenetére
"közben mindent megtettek azért, hogy a hardverükhöz passzoljon az uralkodó api, middleware és más szoftveres környezet. Ebben - ahogy mondod - nagy segítségükre volt a piaci részesedés és a nyers pénztömeg"
Nagyon belementünk a "gonosz nVidia már megint gátolja a fejlődést" erdőbe.
Valójában volt egyéb dolog is ami gátolja azt, az nV-nek csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét.
Nulladik lépésben a MS vágott alá az egésznek, hogy az új DX-et és egyéb új fícsöröket a Win10 húzónevévé tette, még az egyébként alkalmas Win8 sem kapott semmit. Ez még a legmegveszekedettebb kiadókat is bottal verte el attól, hogy DX12 only címet fejlesszenek. Ha jól tippel Abu akkor talán idén év végére laza 2,5 évvel megjelenés után lesz ilyen. Talán, ha, amennyiben.
A nem kimondottan arra írt motorokat meg láttuk hogy működnek, még az iparági vezető Dice is csak egy béna DX12 módot tudhat magáénak a BF1-ben, laza 3 évvel a Mantle support után. És ezek a fejlesztők "kérték" az alacsony hozzáférést! Egyedül a Doom tud felmutatni valamit, az is DX12 hellyett Vulkan támogatásával OpenGL mellett, amire megint csak kellő mennyiségű kígyót-békát dobált Abu, ki tudja mit tudna optimalizált DX11 alatt.Másrészt van egy nagyon erős tehetetlensége az iparnak, nem cserélnek játékmotorokat minden új játék kiadásakor. DX9 anno elvileg szintén nagyon szűk volt a fejlesztőknek, aztán mégis 2010 elején jelent meg a Just Cause 2 csak DX10-en működő játékok frontharcosaként, ami laza 3 évvel a Vista, majd fél évvel a rendkívül népszerű Win7 megjelenése után történt.
Aztán ott van a fentebb linkelt dolog hogy a DX12 készítésénél csak a top AAA fejlesztőket "kérdezték meg", és így jó 2 évvel kiadás után gondolkodnak memória kezelést segítő függvénykönyvtár létrehozásában, és AMD is idén nyáron jött ki hasonlóval Vulkan alá.A Vulkan API-ra fejlesztők legnagyobb gondját oldhatja meg az AMD Vulkan Memory Allocator Segítene a DirectX 12 legnagyobb gondján a Microsoft?
Esetleg még húzhatták volna a dolgot pár évig, mert túlságosan is gyorsan terjed a DX12 support a kisebb játékok terén.
Ahogy olvasni fórumokon a DX12 egyébként sokkal nagyobb szabadságot ad a programozóknak, de ezzel együtt macerásabb is a dolog, a VGA architektúrákat szépen külön-külön kell támogatni hogy tényleg gyors legyen a kód. Ez önmagában korlátozó tényező, ezt nagy stúdiók talán megengedhetik, de hogy kisebbek még utólag is peccselgessenek, csak azért hogy az új kártyákon ne legyen lassabb mint volt a régieken, hát az meredek. De AAA világban is megnézem mennyire lesz arra kereslet, mikor kiadás utáni hónapokban nem a javítással, hanem a DLC dobálásával vannak elfoglalva.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30305 üzenetére
"hanem mert a két cég közül a piacon az nvidia tudta jobban érvényesíteni az akaratát"
Azért itt van ebben erősen csúsztatás. A piros oldal pl. jóval a mantle előtt (durván nagyon régen, 2012 magasságáról beszélünk, elsőgenerációs GCN) leadta a bizonyos OS fejlesztő cégnek a DX12 ő elképzelésük szerinti prototípusát, a mantle közvetlen elődjét, hogy srácok, szerintünk ez a jövő, hoztunk rá hardvert, erre érdemes továbbfejlődni grafika téren. (Ez azért komoly teljesítmény!)
No, és ebből hosszú évekig nem lett semmi. Arra nem tudok meggyőző érveket, hogy ez miért a zöldek érdeme lenne, én azt látom, hogy egyszerűen nem volt elég érdek rajtuk kívül az API fejlesztésére, akik érdekeltek lehettek volna mással foglalkoztak abban az időben. Meg lehet nézni, kb. soha egyetlen API nem húzta olyan sokáig a piacon utód nélkül, mint a DX11, pedig már 2012-ben látszottak a komoly hiányosságai, lásd pl. Mantle. Én ezért gondolom, hogy itt egyszerűen a jósgömb nyert, met a pirosak is nagyon jó koncepciót tettek le az asztalra, és valamelyik piaci szereplő mindenképpen rosszul járt volna. Ha marad még sokáig a DX11 akkor a pirosak, mert ott a sok felesleges tranzisztor a csipjeikben, amik DX11 alatt nem olyan hatékonyak (ezt látjuk ma), a másik esetben meg a zöldek jártak volna roszul, ahogy írod, mert ott nem tudtak volna hatalmas perf/watt előnyt kovácsolni a DX11-re optimalizált hardvereikkel, mert ott kifizetődtek volna a GCN-ben alkalmazott plusz tranzisztorok és sokkal kiegyenlítettebb lett volna a verseny.Egyébként nagyon kíváncsi leszek a Volta-ra, merre mennek majd el benne, az már elvileg nem csak egy X+2-edik Maxwell lesz.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30301 üzenetére
"Azt, hogy minden játékmotor olyan legyen, mint a doom, az nvidia sikeresen védte"
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy nem volt nehéz a piaci részesedésükkel"kierőszakolni" a kellő figyelmet a fejlesztőktől.
Itt igazából a két cég eltérő stratégiájáról beszélnék még. A zöldek nagyon jól megcsinálták, hogy a DX11-hez nagyban hozzászabták a hardverét, ezzel nagy előnyt húztak az ezt használó címekben. Az piros oldal viszont túlzottan egy újabb API-ra készült, más paradigmákkal, és ez így elég nehezen volt keresztülvihető a sok ellenérdek mellett.... Erre csak rátett egy lapáttal, hogy mindenkinek hirtelen nagyon fontos lett a Maxwell-nél a perf/watt arány.... Én elsősorban a piaci stratégia különbözőségében látom a nagy difit, amit viszont évekkel a termék előtt kell lefektetni, szval nyugodtan mondhatom, a zöldek varázsgömbje most jobban működött, és elsősorban én ennek tulajdonítom, amit most látunk. Jobban taktikáztak, jobban megsejtették, hogyan fog alakulni a piac.Persze, ehhez társítottak egy közel hibátlan kivitelezést is, ez sem mellékes.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #30226 üzenetére
Az Analyst Day majus kozepen volt, akkor mar regen tudtak hogy ki tudja mikorra csuszik a kiadas. Ott mar csak a damage control ment.
Szerk:
Es a dobos video meg kulonosen vicces az "At the beginning of the year I warned that Vega would be hard." kijelentes fenyeben.
-
válasz
Petykemano #30009 üzenetére
...kivéve, ha a Vega emiatt legalább a duplájába fog kerülni, mint egy RX 580. Ami 220-240 kHUF, és akkor a Polaris marad a bányász gépében.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #29978 üzenetére
Viszont a Vegában végre jól paraméterezhető lett a rendszer. Pl. ott a Vega64 "power save" módja, amiben kb. 5% sebesség veszik el, de vagy 100W-al kér kevesbbet enni.... A perf/watt eredményen is szépen lászik. [link]
Plusz a Vega56 alapból nem túl nagy, 230W körüli TDP-t kapott, szemben a 64-es 300W-jával, szval az sokkal kedvezőbben tud működni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #29487 üzenetére
A Fiji nem küszködik a BF1 alatt semmilyen szűk keresztmetszettel, mert a BF1 Frostbite verziója eleve GeometryFX-es. [link]
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Petykemano #29487 üzenetére
Ez a kari egy fiji rev 2.0.
A csodavárók most biztos koppantak egy nagyot. Fanok kivételével nem hinném hogy venni fogják ezt a kártyát.
(#29489) nubreed: Marad a gtx 970 amíg el nem porlad kb. Inkább csajozom.
Kellemesebb, ha már költséges hobbit kell választani,..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- Videó stream letöltése
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fali konzol lapos tévékhez
- A látszat ellenére helyesen működik az NVIDIA-féle Resizable BAR implementáció
- BestBuy topik
- Horgász topik
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- További aktív témák...
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged