- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- MG5 menetpróba
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- iPhone topik
- Elvörösödik az Xperia 1 VI
Hirdetés
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Teljesen passzív, ipari célú MSI minigép a Tiger Lake-UP3 platformon
ph A két kijelzőt kezelő, többféleképp bővíthető vasat az Intel OpenVINO MI fejlesztőkörnyezethez ajánlják.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #27668 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve a működését. A 0% az, amit az AMD úgy állít be, hogy ne fogyasszon túl sokat, de a feszültség is finoman ugráljon, hogy az órajel is csak picikét változzon. Ha lefelé viszed, akkor egyre agresszívebben fog a feszültség ugrani, és ez nagyobb órajelre vonatkozó váltásokat is eredményezhet. Ha feljebb viszed, akkor még finomabban ugrál a feszültség, és ez akár teljesen meg is szüntetheti az órajelre vonatkozó váltásokat, kvázi állandósul a PowerTune órajel.
Persze a nagyon gyári tuningos kártyák esetében picit másképp működik, mert ott a gyártók is nagyon kitolják az alaplimitet. Tehát ott már a 0% is szinte olyan, hogy tartja az órajelet, de ott is lehet menni mínuszba.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Asbee
veterán
válasz Petykemano #27762 üzenetére
Nem tudom észrevetted-e pl Szaby59 hozzászólásait, vagy elolvastad a videó alatti update szöveget. Ne adj isten kicsit utánanéztél magad. Minden kártyán különböző helyeken bugos az árnyék.
-
Asbee
veterán
válasz Petykemano #27766 üzenetére
Nálatok, mert benéztétek?
-
->Raizen<-
veterán
válasz Petykemano #27995 üzenetére
Na az ilyenekért nem nagyon lesz amd kártyám a közeljövőben sem. Pedig kéne a vega.
-
rumkola
veterán
válasz Petykemano #28208 üzenetére
Már nem vagyok a gép előtt, érzésre I5>I7>Penya>I3 a sorrend 4-3-2-1 arány (celeron nem is emlékszem mikor volt a kezemben utoljára).
-
#65755648
törölt tag
válasz Petykemano #28216 üzenetére
Na ezek már hihetőbb adatok. Az arányok tehát:
7700(K) - 2:1 - 1700(X)
7600(K) - 1:2 - 1600(X)Vagyis a 300-350 eurós katgóriában 2x annyi procit ad el az Intel, mint az AMD de a 200-250 eurós katgeróiában már fordított a helyzet. Fog ez még az AMD javára is fordulni!
Pl. nálunk a cég professzionális felhasználásra Fujitsu desktop-okat vásárol már évek óta, és náluk még nem jelent meg a Ryzen, csak I5/I7 van. De ilyen ár/érték arányú procik mellett, csak idő kérdése mikor hozzák ki a Ryzen-es szériát is. Ha csak az Intel le nem fizeti őket persze...
-
Egon
nagyúr
válasz Petykemano #28276 üzenetére
Ha még csak ennyi lenne. De az ilyen kommentjei veszélyesek csak igazán, Csípőből löki, hogy "kiveri a víz" az adott nagybefektetőt (aki többmilliárd dolláros üzleteket köt, tehát nem igazán sz*rral gurigázik), egy adott ügylettől, és "logikusan" megmagyarázza, hogy csakis és kizárólag azért kapott az nV egy csomó pénzt az adott banktól, nehogy túl erős legyen a konkurencia (még véletlenül sem azért, mert potenciált látnának a cégben - ááá, dehogy!!! A potenciál nyilvánvalóan az AMD-ben van, a vak is látja; csakis a sportszerűség kedvéért nem tolonganak a befektetők náluk, mert sportszerűtlen lenne egy ekkora potenciállal rendelkező cég dolgát holmi piszkos anyagiakkal megkönnyíteni, hiszen akkor abszolút esélytelenek lennének a vetélytársai... ).
Egyyszersmint önmagának mond ellent a másik kommentjében, hiszen Aztán itt sem az Intelnek, se az NV-nek, se senki másnak nem lesz esélye nagyobb megrendelésekhez jutni. [link]
Persze, nyilván befektetnének egy halott piacba milliárdokat, nyilván. Nem is értem, miért nem alkalmazzák Abut befektetési tanácsadónak..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#20844032
törölt tag
válasz Petykemano #28276 üzenetére
Én ahányszor leírva látom ebben a témában az x86-ot az éghez fohászkodom. Mintha valami köze lenne az ISA-nek a játékkészítéshez (vagy bármihez).
/a gcc/cmake-nek nem tökéletese mindegy mire fordít, vagy még mindig többen azt haluzzák, hogy ajátékokat ma is asm-ben írják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28363 üzenetére
0day driver sokféleképpen jöhet.
(#28364) VTom: Megvan a logikája. A havi catalystes időkben az AMD azzal marketingelt, hogy évi 12 WHQL-jük van. Az NV-nek erre mindig az volt a válasza, hogy ahhoz, hogy ezt elérjék több csapatot kell tartaniuk, ami több branch-et eredményez, és ha kiadnak egy WHQL-t, akkor nagy az esélye, hogy egy hét múlva hotfixet kell csinálni hozzá, mert olyan csomagokat raknak össze, amelyeket a kiadás pillanatában nem is teszteltek egymással.
Az a kérdés csak, hogy megéri-e, hogy csupán a WHQL-ért egymással nem tesztelt komponenseket csomagoljanak össze, majd ha hiba van, akkor gyors hotfix, esetleg vissza kell vonni a drivert. VAGY! inkább legyen csak egy branch teljes teszteléssel, de akkor nincs sűrűn WHQL.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
őstag
válasz Petykemano #28621 üzenetére
1. Most ez irónia akart lenni, vagy komolyan gondoltad?
2. Mennyiben kapcsolódik ez a fórum témájához?Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
#00137984
törölt tag
válasz Petykemano #28628 üzenetére
Android nélkül simán megvoltunk a Symbian PDA okostelefonokon hosszú évekig. Egy magon és 200 MHz-en, 320x240 kijelzővel... és mégis tartalmasan használtuk a telót elég sok mindenre (akár SEGA emulátoron játék meg a sorozatok nézése útközben). Most meg butafont használok kizárólag telefonálásra, mert az Iphone-ra nem tartok igényt az Android telefonok meg... Annyi mindenre meg talán nem is használható mint a régi Sony Ericsson P1i. AMD az eddig eltelt évben semmit nem tett meg a felhasználók megtartásának érdekében. R9 380 4GB nekem még most is jó lenne, ha a 2017-es játékok elfutnának rajta a konzoloknál jobb teljesitményben és részletességgel, de erre legalább egy GTX 1070 képes fixen. Nem teljesen maximális beállitással, de láthatóan jobb kinézettel és erővel amire egy RX 470/480 volt képes. Azokat már az új PS4 PRO és XBOX ONE X is szépen letámadta. PC Gaming egyelőre az Nvidia-val kezdődik és az AMD válasza a VEGA lesz egyszer majd. Azért költenek többet videókártyára, mert különben nem lenne értelme PC-n játszani, amikor az új konzolok ekkora ütemben jönnek fel. Egy idő után hagyom a játék PC-t, ahogyan a Symbian telefonokat.
-
#00137984
törölt tag
válasz Petykemano #28664 üzenetére
Részben igazad van. Drágább GTX 1070=még több teljesitmény. Viszont akkor AMD vonalon nem volt jobb. R9 390 8GB és az R9 Fury(X), R9 Nano meg számomra teljesitményben igen, más viszonylatban meg nem volt érdekes vagy számitásba vehető. Nvidia meg az akkori árakkal még nem volt elérhető közelségben, de sejthetően csak ez az út volt járható. VEGA túl sokáig nem érkezett, ezért vált időszerűvé a fejlesztés. Szerencsés időben találtam meg a GTX 1070-et és alig adtam többet érte, de mégis több elvárásnak kellett megfelelnie. Nvidia ezeket teljesitette nálam. Driver rendben, játékok rendben, elégedettség rendben.
-
olle
senior tag
válasz Petykemano #28759 üzenetére
Szedsz valamit?
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
->Raizen<-
veterán
válasz Petykemano #28759 üzenetére
Nincs rajta hádéemi hova kötöm a monitort? Na ez kéne geforce bőrbe bújtatva.
-
Laja333
őstag
válasz Petykemano #28759 üzenetére
Mire ez kijön, addigra az AMD hülyére keresi magát a VEGA-val.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28821 üzenetére
Ezek a problémák már léteznek. A legsúlyosabb, hogy ma egy játék a VRAM kapacitásának jó ha a 30-40%-át tölti fel hasznos adattal. A többi szemét. Orbitálisan nagy problémáról van szó, mert emiatt nem lehet szállítani a legjobb elkészült tartalommal egy játékot PC-re. A legtöbb PC-s játék valójában nem 4K-s. Akkor lenne az, ha a textúrák felbontása is illeszkedni a függőleges pixelek számához, de nem illeszkedik. Kisebb szokott lenni, mert ezzel a kisebb felbontással is problémás beleférni a 8 GB-nyi VRAM-ba. De nem azért, mert ez kevés, hanem mert ebből 2-3 GB a valóban hasznosítható tárterület. A Vega 10 az első hardver, ami ezt a problémát megoldja és szállíthatóvá teszi a valóban 4K-hoz igazított tartalmat. Egy 4K-ra tervezett hardvernél az nagyon komoly előny, hiszen hiába 4K-s a felbontásod, ha a textúrák egyszerűen túl picik, hogy jól illeszkedjenek 2160 függőleges pixelhez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28821 üzenetére
Az MS-t kiemelve, még megjegyeznék annyit, hogy pont az a baj, hogy az MS ezért nem csókol kezet senkinek. Őket ez a két probléma nem érdekli. Amiatt nem, hogy az Xbox az nem PC, tehát egy program teljesen közvetlenül tudja kezelni a memóriáját, és a mono hozzáférési mód lehetővé teszi az egyedi futószalagok kreálását is. A Microsoft tehát ezeket a problémákat pusztán szoftveres szinten abszolút kezelni tudja, innentől kezdve pedig ezek PC-t érintő gondok, majd két-három év múlva kitalálnak rá valamit, ha nagyon veri már az ipar az asztalt. De addig minek ugye. Nem olyan nagy PC-barát az MS, ahogy azt manapság mutatja. Kifelé imádják, de valójában csak az számít, hogy a PC-t és az Xboxot a shader nyelv szempontjából egy szintre helyezzék, hogy ne kelljen a két platformhoz külön kódokat írni. A többi problémát lényegtelennek tekintik, amíg azok csak a PC-t érintik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #28821 üzenetére
Én abszolút megértem az álláspontod.
Próbáljuk meg ezt picit globálisan szemlélni...
Nem véletlenül hoztam fel a kommentemben a Schrödinger macskáját.
Abban a kvantum fizikai alaptézisben megengedik hogy a macska egyszerre éljen és haljon meg a dobozban.
Nagyon jól szemlélteti a Vega változásait, és annak kettősségét.
Minden ami új kétféle megítéléssel fog találkozni.
Az NV fanok természetesen azzal fogják kezdeni na jójó de hogy fut ez Direct X11 alatt a Tomb Raider orosz pályáján és a GTAban , na meg olyan játékokban ami a látótávolság drasztikus növelésével visz a Full HD játékokba is extrém gépigényt...
Tehát fontos hogy működjenek az újdonságok automatikusan is...
Másrészt csinált az MS magának egy Eszkalibúrt (szigorúan tünde acélból ) az Xboxba nem tudja belevinni a VEGÁ-t (egyelőre, szerintem lesz idő hogy lesz konzolokban).
Viszont a Polarisszal belecsempészte a GCN5-öt.
És voala itt a VEGA xbox mennyország,
Iratok játékokat 40 Millió xboxra (csak mondtam egy számot) meg még szépen fut vegán.
(Xbox &Vega exclusive) többiek meg a "futottak még" kategóriával majd konvertálják.Van a Vevőknek egy olyan része akik buknak az ilyen technikai újdonságokra, (én is ilyen vagyok) akiknek ezt kilóra el tudják adni.
A siker mögött sok van abból is hogy ezekből az újdonságokból mit tudnak általánosan beépíteni pl a nagy játék motrokba... (és saját címekbe)
Van ebben egy nagy adag irány mutatás és abban igazad van hogy önmagában PC-re ehhez kártyarészesedés kellene ahhoz meg sok sok pénz...[ Szerkesztve ]
-
ÁdiBá
addikt
válasz Petykemano #28850 üzenetére
Nekem ez egyáltalán nem probléma, mindenki azt vásárol amit szeretne, illetve amire van pénze.
Nekem lehet bármilyen gyors az AMD, én a 2600K óta folyamatosan Intel választottam.
2600K-3770K-4770K-4790K-6700K és most 7700K-val gazdagodtam.
Nyilván nekem se lenne rossz ha már ebben a szegmensben előkerülnének a 6 magos processzorok.
VGA-ban szinten főleg csak nvidia.
GTX780Ti majd SLi, GTX980- 980Ti majd 1080 és most 1080Ti, úgy hogy nem túlzás ha azt mondom pár terméket kipróbáltam.
AMD-nél egyedül a 290X használtam utoljára, de nem voltam vele maradéktalanul elégedett, ez miatt nekem lehet bármilyen áttörés a VEGA, jövőre is a Voltával fogok kisétálni a boltból.[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
ÁdiBá
addikt
válasz Petykemano #28869 üzenetére
Ahogy tapasztalom a játékokban, magas órajel 4 maggal a nyerő.
Eddig ez volt a tendencia.ÁdiBá
-
veterán
válasz Petykemano #28885 üzenetére
"Vajon a Vega lesz az AMD maxwell momentuma?"
Nem hiszem, Raja szerint sem ülnek fel a trónra Vegával.
solfilo
-
VTom
veterán
válasz Petykemano #28885 üzenetére
Én is arra tippeltem, hogy nem mennek rá a HBM2-re. Ennek szerintem az is lehet az oka, hogy az AMD bukdácsol a gyártás miatt, és szerintem az nV nem fogja ezt megkockáztatni, inkább kiad még egy generációt GDDR5X-szel, hogy tartani tudja a jelenlegi ütemet, és megőrizze a vezető pozícióját a piacon.
Egyébként nekem teljesen mindegy, hogy mit csiszolnak rajta, mit építenek/nem építenek bele, ha hozza azt a teljesíménynövekedést, amit szokott, pl. 70-es kártya = előző gen. 80Ti.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28885 üzenetére
Abban téved, hogy ez nem az igazi Volta lesz. Ez az igazi, persze más dizájnnal, mint a compute verzió, de ez már ilyen szétszedett stratégia volt a Pascal esetében is. Az meg nem az NV-n múlik, hogy a Voltát Voltává tevő fícsőröket nem lehet bekapcsolni. Az Intel azonnal betámadná a hardvert az x86 licenc megsértésére hivatkozva. Nem véletlenül mondta ki a cég, hogy az emulációt nem tekintik jogilag járhatónak. Ez üzenet volt a cégeknek, hogy mindenki be lesz támadva, aki valahogy x86-ot akar. Innentől kezdve a Volta fő újítását nagyon kockázatos bekapcsolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28915 üzenetére
Mert úgy működik, hogy a host processzor laptáblájához fér direkten hozzá. Tehát a GPU-ba épített ATS egységeknek kezelniük kell a host processzor memóriamodelljét, hogy a laptáblákat egyáltalán elérhessék. Ehhez pedig szükség van az adott ISA licencére, hiszen a memóriamodell az ISA része.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28922 üzenetére
Power9-cel biztosan. Nem csak működne, hanem működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28925 üzenetére
Szerződés kérdése. Nyilván ki lehet kötni, hogy mit kap és mire használhatja. Inkább az Intel régimódi felfogása a probléma. Ők ma is úgy gondolkodnak, hogy többet ér a pénznél, ha az egyik konkurensüket valahol hátrányba tudják hozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #28930 üzenetére
A Xeon Phi annyira mindegy. Azért vágták felére az árát, mert alig viszik. Valszeg egy generációt él még meg, aztán jön az Intel is egy SIMT-re tervezett hardverrel. A SIMD megközelítés ilyen szinten nem működik. Még ha elméletben jó is, akkor sem érdekli a piacot.
Az Intel döntéseit egyébként ne logika szerint nézd. Náluk az a legfőbb logika, hogy ha valami jobban fáj a konkurensnek, mint nekik, akkor azt az opciót választják. Nem számít, hogy ők is vesztenek rajta, csak az a lényeg, hogy nagyobbat bukik a nem kívánt konkurencia. És ezt a modellt még úgy is csinálják, hogy jogilag teljesen támadható a versenyellenességük. Majd tíz év múlva kapnak érte egy büntit, amit kifizetnek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #29000 üzenetére
A Vega 11-ből biztos lesz 4 GB-os verzió. A Vega 10-ből csak szó volt róla, de újabban sztornóról hallani. Az a gond vele, hogy úgyis ki kell fizetni a legkisebb HBM2 konfigurációt, amivel pedig 8 GB építhető. Ennek a felét letiltani pazarlás.
A következő körben egyébként az AMD 4-16 GB közötti HBC-t fog használni. Az NV a Voltához pedig 16-48 GB-nyi VRAM-ot. Nekik szinte biztos, hogy nem fog működni a PC-s host CPU-kra a GPMP-jük (IBM Power9-re igen), így jóval több memóriára van szükségük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #29000 üzenetére
Nyilván két HBM stack lesz rajta, mert kell az alacsony órajelhez a széles adatbusz.
Mert hogy a HBM2-ből a 2GB a legkisebb stack:
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
s.bala31
őstag
válasz Petykemano #29004 üzenetére
Ez a hsz meg Yutani-é is inkább a Radeon találgatós topicba való, ennek mi köze a vs-hez?
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz Petykemano #29362 üzenetére
Tonnaszám?Legalább tesztelt valaki...Noname?Attól még lehet jó játék,akár a kedvenced is...Orosz?Ennek aztán végképp nincs jelentősége...Hogy mit mutatnak?Na igen,csakhogy ez nem vicces,inkább siralmas...A vicces inkább...inkább azt le sem írom.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz Petykemano #29362 üzenetére
Ez mondjuk pont nem azt mutatja, hogy az AMD szar lenne...
De ne zavarjon.Minden AMD ott van kb, ahol a helye van... Fury X meg a Ti nyakán.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Milka 78
nagyúr
válasz Petykemano #29362 üzenetére
Tudjuk,hogy a Doom-on kivül ki nincs is játék a földön és ahol az nv jobb az optimalizálatlan,elavult,föld alatti oceánt tesszallált,mérési hibás,gagyi oldal...olyan ez mint a kettéhugyozás csak pirosban
-
válasz Petykemano #29385 üzenetére
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
veterán
válasz Petykemano #29385 üzenetére
Csak elég kivárni, amíg valami alá kerül!
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #29477 üzenetére
Semmi baja nem volt a Fiji sávszéljével, csak kevés volt az 512 GB/s. A Vega 10 esetében is kevés, de csak akkor, ha a legacy módban fut a hardver. Binning módban például jóval jobban érzi magát. Ez a mód a BF1-re és a hasonló típusú Frostbite motort használó címekre engedélyezve van.
A geometria ma még annyira nem korlátozó tényező, mert ott a GeometryFX, ami sokat segít. Persze, ahol sok a háromszög, és ezt kihagyták a motorból, az problémás, de az nem csak az AMD hardvereit érinti, hanem mindent.
A legnagyobb korlátozó tényező egyébként a shader. Ma a HLSL+D3BC egy olyan nyelv+IR, ami "egyszálú" feldolgozást enged meg a GPU-nak. Nem a CPU-n ismert paradigmákkal kell ezt értelmezni, hanem a barrierek tekintetében. A HLSL 2017+DXIL ezt lecseréli "többszálúra".[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #29485 üzenetére
Sot, az a 30% inkabb 26% (FHD), 22% (QHD) es 20% (UHD) ott a BF1 eredmenyeknel.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
->Raizen<-
veterán
válasz Petykemano #29487 üzenetére
Ez a kari egy fiji rev 2.0. A csodavárók most biztos koppantak egy nagyot. Fanok kivételével nem hinném hogy venni fogják ezt a kártyát.
(#29489) nubreed: Marad a gtx 970 amíg el nem porlad kb. Inkább csajozom. Kellemesebb, ha már költséges hobbit kell választani,..
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #29487 üzenetére
A Fiji nem küszködik a BF1 alatt semmilyen szűk keresztmetszettel, mert a BF1 Frostbite verziója eleve GeometryFX-es. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #29978 üzenetére
Viszont a Vegában végre jól paraméterezhető lett a rendszer. Pl. ott a Vega64 "power save" módja, amiben kb. 5% sebesség veszik el, de vagy 100W-al kér kevesbbet enni.... A perf/watt eredményen is szépen lászik. [link]
Plusz a Vega56 alapból nem túl nagy, 230W körüli TDP-t kapott, szemben a 64-es 300W-jával, szval az sokkal kedvezőbben tud működni.
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #30009 üzenetére
...kivéve, ha a Vega emiatt legalább a duplájába fog kerülni, mint egy RX 580. Ami 220-240 kHUF, és akkor a Polaris marad a bányász gépében.
#tarcsad
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #30226 üzenetére
Az Analyst Day majus kozepen volt, akkor mar regen tudtak hogy ki tudja mikorra csuszik a kiadas. Ott mar csak a damage control ment.
Szerk:
Es a dobos video meg kulonosen vicces az "At the beginning of the year I warned that Vega would be hard." kijelentes fenyeben.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #30301 üzenetére
"Azt, hogy minden játékmotor olyan legyen, mint a doom, az nvidia sikeresen védte"
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy nem volt nehéz a piaci részesedésükkel"kierőszakolni" a kellő figyelmet a fejlesztőktől.
Itt igazából a két cég eltérő stratégiájáról beszélnék még. A zöldek nagyon jól megcsinálták, hogy a DX11-hez nagyban hozzászabták a hardverét, ezzel nagy előnyt húztak az ezt használó címekben. Az piros oldal viszont túlzottan egy újabb API-ra készült, más paradigmákkal, és ez így elég nehezen volt keresztülvihető a sok ellenérdek mellett.... Erre csak rátett egy lapáttal, hogy mindenkinek hirtelen nagyon fontos lett a Maxwell-nél a perf/watt arány.... Én elsősorban a piaci stratégia különbözőségében látom a nagy difit, amit viszont évekkel a termék előtt kell lefektetni, szval nyugodtan mondhatom, a zöldek varázsgömbje most jobban működött, és elsősorban én ennek tulajdonítom, amit most látunk. Jobban taktikáztak, jobban megsejtették, hogyan fog alakulni a piac. Persze, ehhez társítottak egy közel hibátlan kivitelezést is, ez sem mellékes.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #30305 üzenetére
"hanem mert a két cég közül a piacon az nvidia tudta jobban érvényesíteni az akaratát"
Azért itt van ebben erősen csúsztatás. A piros oldal pl. jóval a mantle előtt (durván nagyon régen, 2012 magasságáról beszélünk, elsőgenerációs GCN) leadta a bizonyos OS fejlesztő cégnek a DX12 ő elképzelésük szerinti prototípusát, a mantle közvetlen elődjét, hogy srácok, szerintünk ez a jövő, hoztunk rá hardvert, erre érdemes továbbfejlődni grafika téren. (Ez azért komoly teljesítmény!)
No, és ebből hosszú évekig nem lett semmi. Arra nem tudok meggyőző érveket, hogy ez miért a zöldek érdeme lenne, én azt látom, hogy egyszerűen nem volt elég érdek rajtuk kívül az API fejlesztésére, akik érdekeltek lehettek volna mással foglalkoztak abban az időben. Meg lehet nézni, kb. soha egyetlen API nem húzta olyan sokáig a piacon utód nélkül, mint a DX11, pedig már 2012-ben látszottak a komoly hiányosságai, lásd pl. Mantle. Én ezért gondolom, hogy itt egyszerűen a jósgömb nyert, met a pirosak is nagyon jó koncepciót tettek le az asztalra, és valamelyik piaci szereplő mindenképpen rosszul járt volna. Ha marad még sokáig a DX11 akkor a pirosak, mert ott a sok felesleges tranzisztor a csipjeikben, amik DX11 alatt nem olyan hatékonyak (ezt látjuk ma), a másik esetben meg a zöldek jártak volna roszul, ahogy írod, mert ott nem tudtak volna hatalmas perf/watt előnyt kovácsolni a DX11-re optimalizált hardvereikkel, mert ott kifizetődtek volna a GCN-ben alkalmazott plusz tranzisztorok és sokkal kiegyenlítettebb lett volna a verseny.Egyébként nagyon kíváncsi leszek a Volta-ra, merre mennek majd el benne, az már elvileg nem csak egy X+2-edik Maxwell lesz.
-
cskamacska
addikt
válasz Petykemano #30305 üzenetére
"közben mindent megtettek azért, hogy a hardverükhöz passzoljon az uralkodó api, middleware és más szoftveres környezet. Ebben - ahogy mondod - nagy segítségükre volt a piaci részesedés és a nyers pénztömeg"
Nagyon belementünk a "gonosz nVidia már megint gátolja a fejlődést" erdőbe.
Valójában volt egyéb dolog is ami gátolja azt, az nV-nek csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét.
Nulladik lépésben a MS vágott alá az egésznek, hogy az új DX-et és egyéb új fícsöröket a Win10 húzónevévé tette, még az egyébként alkalmas Win8 sem kapott semmit. Ez még a legmegveszekedettebb kiadókat is bottal verte el attól, hogy DX12 only címet fejlesszenek. Ha jól tippel Abu akkor talán idén év végére laza 2,5 évvel megjelenés után lesz ilyen. Talán, ha, amennyiben.
A nem kimondottan arra írt motorokat meg láttuk hogy működnek, még az iparági vezető Dice is csak egy béna DX12 módot tudhat magáénak a BF1-ben, laza 3 évvel a Mantle support után. És ezek a fejlesztők "kérték" az alacsony hozzáférést! Egyedül a Doom tud felmutatni valamit, az is DX12 hellyett Vulkan támogatásával OpenGL mellett, amire megint csak kellő mennyiségű kígyót-békát dobált Abu, ki tudja mit tudna optimalizált DX11 alatt.Másrészt van egy nagyon erős tehetetlensége az iparnak, nem cserélnek játékmotorokat minden új játék kiadásakor. DX9 anno elvileg szintén nagyon szűk volt a fejlesztőknek, aztán mégis 2010 elején jelent meg a Just Cause 2 csak DX10-en működő játékok frontharcosaként, ami laza 3 évvel a Vista, majd fél évvel a rendkívül népszerű Win7 megjelenése után történt.
Aztán ott van a fentebb linkelt dolog hogy a DX12 készítésénél csak a top AAA fejlesztőket "kérdezték meg", és így jó 2 évvel kiadás után gondolkodnak memória kezelést segítő függvénykönyvtár létrehozásában, és AMD is idén nyáron jött ki hasonlóval Vulkan alá. A Vulkan API-ra fejlesztők legnagyobb gondját oldhatja meg az AMD Vulkan Memory Allocator Segítene a DirectX 12 legnagyobb gondján a Microsoft?Esetleg még húzhatták volna a dolgot pár évig, mert túlságosan is gyorsan terjed a DX12 support a kisebb játékok terén.
Ahogy olvasni fórumokon a DX12 egyébként sokkal nagyobb szabadságot ad a programozóknak, de ezzel együtt macerásabb is a dolog, a VGA architektúrákat szépen külön-külön kell támogatni hogy tényleg gyors legyen a kód. Ez önmagában korlátozó tényező, ezt nagy stúdiók talán megengedhetik, de hogy kisebbek még utólag is peccselgessenek, csak azért hogy az új kártyákon ne legyen lassabb mint volt a régieken, hát az meredek. De AAA világban is megnézem mennyire lesz arra kereslet, mikor kiadás utáni hónapokban nem a javítással, hanem a DLC dobálásával vannak elfoglalva.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #30333 üzenetére
Nem, nem mondtam hogy csak passzív szemlélők. Ahogy azóta leírtad a curling-es példád, mivel a piac sokszereplős, kicsit olyan ez, mintha a csip tervezése (ugye jó 4 évvel a megjelenés előtt) maga a dobás, ami nagyban meghatározza a lehetőségeid, utána miután kijött tudod a kefékkel kicsit még korrigálni az irányt, csak a bökkenő, hogy a 4 év alatt a pálya is sokat változhat, lehet, már nem is ott van a cél, ahova eredetileg elindítottad a lökést. Én erre gondoltam, hogy ehhez kell a jósgömb. Hogy megjósold, mire kijön a terméked, milyen piaci körülmények és érdekek uralkodnak majd, ugyanis ez döntően behatározza, mekkora mértékben tudod az akaratod, elképzeléseid végigvinni.
Gondold végig... Itt ez az ábra. [link]
Adott a draw call-os probléma, csinálsz rá egy koncepciót, ami a hagyományos DX11-el elérhető 1-2 millió helyett lenyom 20 milliót. Durván egy nagyságrendi különbség, brutális javulás. Gondolnád, hogy a zöldek az okos DX11 megoldásukkal, ami alig bő duplájára emeli ezt a limitet, azóta is sikert sikerre halmoznak?
Egyszerűen ez passzolt jobban a többi piaci szereplő aktuális érdekeivel. -
HSM
félisten
válasz Petykemano #30343 üzenetére
Így van, azt hiszem hasonlóan látjuk a helyzetet.
-
Crytek
veterán
válasz Petykemano #30345 üzenetére
100% hogy nem lesz idén volta.... ez független az 1070titől.
Next PC Upgrade: 2022
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs