- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Google Pixel topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Külföldi SIM-ek itthon
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond #62374 üzenetére
> Csak egyelore senki nem mondta/irta meg
> hogy azok a startup-ok mit fognak futtatni a konzumer kartyakon.Elsőként - el kell gondolkodni, hogy vajon:
- Miért érdeklődik geohot az AMD kártyái után? És milyen lehetőséget lát benne?
- És egy Multi GPU-s konfigot ( 144 GB GPU VRAM )
vajon mennyiért lehet összerakni AMD-ből és nVidiá-ból ?"Multi GPU training:
Trees, rings, and collnets oh my! AMD gets us P2P for free."
https://tinygrad.org/> de mi az a business case amihez egy banyaszgep szeru konfiguracion lesz hasznalva?
geohot irja: "Runs 65B FP16 LLaMA out of the box"
Ha tudod mi az a ChatGPT - akkor ez amolyan "házi" ChatGPT alternativa.
amit egy adott cég ki tud használni ..
pl tovább lehet tunningolni a belső titkos kutatási anyagokkal, szoftver kódokkal, bizalmas e-mailekkel . Amiből így egy speciális szakétői rendszert lehet létrehozni - ami üzleti előny nyújthat.De mivel a konkurencia is ebben gondolkodik - ez üzleti kényszer lesz a jövőben.
Ez most az új aranyláz ...
-
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #62344 üzenetére
Ja és nyilván pont szinte mindig a CB-nél kerül kiválasztásra az annyira nehéz útvonal, hogy 2 esetben még az RT nélküli eredményük is rosszabb volt, mint a HUB "prioritize graphics" vagy "ultra" eredménye.
Na ezért vártam a HUB méréseit, mert ott ilyen anomália egyedül egy régebbi Halo tesztjüknél történt, és annak az anomáliának utána is jártak, hogy az eredményeik általános hitelességét megőrizzék.
-
tuctuc
aktív tag
válasz
Raymond #62320 üzenetére
Az okokra kiternek a cikkben / tablazatban, nemetesek elönyben, de zanzasitva:
+ Dual-Issue ALU / jobb RT magok / fejlettebb Infinity-Cache / nagyobb "sima" Caches / több ROP
vs
- Frekvenciak / kevesebb Infinity-Cache / Chiplet-Design - Latencia
Fogyasztasban es hatekonysagban azert van fejlödes a 6950-hez kepest.
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond #62320 üzenetére
Az RDNA3 az egy chiplet megoldást bevezető architektúra, azt hiszem ezt most már végleg kijelenthetjük
Egy olyan új kezdet, mint a Ryzenek a processzorok világában, így nem is kellett volna várnunk, hogy nagyot villantson.
Az RDNA 2 ellenben egy az adott technológiára épülve egy kiforrott cucc volt, hiszen pariban is van / volt az NVIDIA Ampere-rel.
-
válasz
Raymond #62291 üzenetére
Elmentettem a múltkor ezt a videót, hogy majd egyszer bedobom ide [link] Hihetetlen :
azóta is jót röhögök rajta :ahogy elmondja és felvezeti majd tálalja mi jön itt , vérengzés, paks, stb...
Az első 4-5 percben szekunder szégyenérzetem van ez miatt az ember miatt, de nem tudom miért nekem.
Sajnos ezután születnek ezek a kommentek: [link]
[link]
57800 tól érdemes s elolvasni egy olyan 50-60 kommentet
Mlid és társai itt meg alá teszik a lovat sajnos.
Ez miatt van mindig hypevonat mert Nvidia gyalázást és Nvidia gyilkolást várnak, AI szinten is, gamingban is,mindenben is. nem pedig egy jó GPU-t.
Ugye poor Volta, meg Nvidia killer stb.... Erre épül MLiD és RGT pályafutása. Már kezdődik a Chiplet hype... -
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond #62289 üzenetére
> Ez ujdonsag lenne a vasarloknak mert egyelore
> ugy nez ki az iden max az El Capitan-ba n lesz csak MI300 az ev vegeig.valószínüleg a vásárlók típusától is függ ..
mert a magyar nagykerekbe még tényleg nem várnám ..
de az AWS/Azure/Google Cloud -ban már mintaképpen "feltünhet" ..Azért Lisa Su óvatosan optimista volt a befektetők felé,
és bár a tervezett MI300 -as idei bevételek nagy része tényleg El Capitan ( ~ supercomputing ) ; de nem az egész ...
( Persze ha ezek minde előre fizetős ügyfelek az már más tészta )Mindenesetre Q4 Mi300 ramp -ot nagyon nyomja a menedzsment,
de jelentős felfutás csak 2024-ben várható.
Aztán majd meglátjuk mit hoz a valóság,
nem lehetetlen, hogy neked lesz igazad és a szkepticizmus indokolt ..
de akkor az AMD befektetők morcosak lesznek ..--------------
Lisa Su - 1 hetes véleménye - A "Q2 2023 Earnings Call Transcript" -ből szemezgetve:
"
Yes, sure. So, it is a large ramp, Stacy, into the fourth quarter. I think the largest piece of that is the MI300 ramp. But there is also a significant component that's just the EPYC processor ramp with, as I said, the Zen 4 portfolio. In terms of the lumpiness of the revenue and where it goes into 2024. Let me give you kind of a few pieces.
So, I think there was a question earlier about how much of the MI300 revenue was AI centric versus let's call it supercomputing centric. The larger piece is supercomputing, but it's meaningful revenue contribution from AI. As we go into 2024, our expectation is again, let me go back to the customer interest on MI300X is very high. There are a number of customers that are looking to deploy as quickly as possible.
So, we would expect early deployments as we go into the first-half of 2024, and then we would expect more volume in the second-half of '24 as those things fully qualify. So, it is going to be a little bit lumpy as we get through the next few quarters. But our visibility is such that there are multiple customers that are looking to deploy as soon as possible. And we're working very closely with them to do the co-engineering necessary to get them ramped.
--------------And then we will have contribution from both MI300X going to large AI customers as they start their initial ramps, as well as MI250s with a number of customers who have now -- view that as a very good option for some of the workloads that are not necessarily the largest language models or the largest parameters, but let's call it more sort of the other AI workload. So, those are the components of the fourth quarter implied growth. Lots of pieces to it, but clearly a big piece of it is the MI300 ramp.
--------------
And in particular, where we've seen a lot of interest is in the sort of large language model inference. So, MI300X has the highest memory bandwidth, has the highest memory capacity. And if you look at that inference workload, it's actually a very, it's very dependent on those things. That being said, we also believe that we have a very strong value proposition and training as well. When you look across those workloads and the investments that we're making, not just today, but going forward with our next generation MI400 series and so on and so forth, we definitely believe that we have a very competitive and capable hardware roadmap. I think the discussion about AMD, frankly, has always been about the software roadmap, and we do see a bit of a change here on the software side. Number one, we've put a tremendous amount of resource on it. So, bringing together our former Xilinx software team, together with the AMD sort of based software team, we've dramatically increased the resources. And also the focus has now been on sort of optimizing at these higher level models.
So, if you think about the frameworks around PyTorch and Triton and Onyx, I think many of the new AI centric companies are actually optimizing at a different level, and they're working very closely with us. So, in this place where AI is tremendously exciting, I think there will be multiple winners. And we will be first to say that there are multiple winners. But we think our portfolio is actually fairly unique in the sense that we do have CPUs, GPUs, we have the accelerator technology with Ryzen AI on the PC side as well as in the embedded side with our Xilinx portfolio. So, I think it's a pretty broad and capable portfolio.----------------- ( supply chain )
Yes, absolutely. So, I'm not going to comment on the exact units, but what I will say is that we've been focused on the supply chain for MI300 for quite some time. It is tight. There's no question that it's tight in the industry. However, we have sort of commitments for significant capacity across the entire supply chain. So, co-host is one piece of it, high bandwidth memory is another piece of it and then just the general capacity requirements and look, our goal is to make this a significant growth driver for AMD, I think it's a great market opportunity. We love the engagements with customers, it's our responsibility to provide the supply for the demand and so that's what we've been working on.
-----------------
Sure. So, there were a lot of aspects to that question, Chris. So, let me try to give you some framework here. I don't think we're ready to talk about timing yet of revenue numbers. What we will say is we do believe it's a multibillion dollar opportunity. I think 2024 is a very important year for us.
Ramping MI300 in multiple customers over the next several quarters is very important. I think I mentioned earlier in the Q&A that the customer interest is actually diverse, which is great. It includes sort of what you would expect in terms of the large Tier-1 hyperscalers. But I think these new class of sort of AI focused companies have been working very closely with us, and then some of the large enterprises are also looking at ramping up their efforts. The performance that we see is strong. I think the large language model work that we've done, we've done a lot of it on MI250, and we've seen very good results that's on both training as well as inference. I think as we go through MI300 again, the early results are strong.
For AI applications, what we're seeing now is MI300X. So, let's call it the GPU only version is the one that is sort of most prevalent in the AI customer engagement. But the MI300A, actually, which is sort of where we have the CPU and the GPU more closely coupled together is also of interest. So, I think the key is I think we've built a platform that does allow people to kind of choose what is best for the models and for the workloads that they're trying to enable. And that's what we're working on.---------------
Yes, thanks Chris. Let me just make sure I get the statement clear. So, both MI300A and MI300X will be part of the ramp, particularly in the fourth quarter. And as we go into next year for the AI specific applications, we are more heavily weighted towards MI300X, just given sort of where the software is written. And to your question about gross margins at the corporate level, so we would expect that our AI business will be accretive to gross margins at the corporate level. And obviously, as you start the ramp, there's a little bit of learning, but overall we expect it to be accretive to our corporate gross margins.
"
( via "Advanced Micro Devices (AMD) Q2 2023 Earnings Call Transcript" )------------------------
-
Yany
addikt
válasz
Raymond #62220 üzenetére
Asszem kicsit túlreagáltam, csak néha kiábrándít, amikor fetisizálódnak a várakozások és teljesen elrugaszkodott megfejtések születnek érzésekre és emberi gyarlóságokra analogizálva. Persze, valahol részleteiben szerepet játszó tényezők, de nem egy monstre vállalat viselkedését definiálják közvetlenül. Nem akartam bántó lenni, ha úgy sikerült, elnézést kérek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #62115 üzenetére
Ha a Nixxes a problémákkal komolyan foglalkozott volna, akkor ez a PC-s port ilyen formában meg sem jelenik.
#62117 b. : Ezt jelenti a DXR szabvány. Ott nem tudsz olyan kódot írni, ami nem fut a DXR-t támogató hardvereken. Ha azt akarod, hogy ne fusson, akkor külön feltételes elágazással kell detektálnod a gyártót, és letiltani a kódfuttatást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #62095 üzenetére
És ezért miért kell bele feltételes elágazás? Ez a játék eleve instabil a jelenlegi kiadás formájában, teljesen mindegy, hogy miért fagy ki. Miért fontos a Nixxesnek az, hogy mindenképpen olyan bug miatt fagyjon ki, amire nincs berakva a kódba egy feltételes elágazás?
#62096 S_x96x_S : Annyira kis felhasználóbázis érint, hogy nem éri meg vele jogilag foglalkozni.
#62100 b. : Ezeket a bulikat minden cég "véletlenül" csinálja.
Az Xbox GDK-ban azért más az FSR2, mert a Microsoft minden effektet átír, hogy igazodjon a saját igényeihez. Ezért kerül csak MIT licenccel effekt a csomagba. Erre is lehet amúgy wrappert írni, csak az a wrapper nem jó rá, amit a GPUOpenre írtak a cégek, mert ott mások a függvénynevek.
A Ratchet & Clank PC-s portja jelenleg úgy néz ki, hogy általánosan instabil. Fagy az embereknek gyártótól függetlenül. Nem mindegy a Nixxesnek, hogy miért fagy? Miért kell feltételes elágazás a kódba?
#62108 Raymond : Ezt onnantól kezdve muszáj a Nixxesnek javítania, hogy feltételes elágazást raktak a kódba. Hiszen ha jön rá javítás, akkor a feltételes elágazás miatt nem fog működni. De a Nixxesnek ez a legkisebb gondja most. Ez a PC-s port random fagy bármin bármikor. De a Nixxesnek kiemelten fontos volt, hogy az AMD-n ne fagyjon egy probléma miatt. Persze...
-
Callisto
őstag
válasz
Raymond #62105 üzenetére
Mert ha annyira jók akkora pont most miért nem? Csupán arra akarok rámutatni, mennyire kettősmércét használnak az emberek. Annyira, hogy még az is ami alátámaszt egy állítást arra is azt mondják, hogy nem. Éppen ezért pontosan ezt a választ vártam.
Amúgy tuti driver probléma áll mögötte (attól függetlenül, hogy ez nem zárja ki a másik "összeesküvés" elméletet). Sajnos a DX11-et jelentősen turbozó driver óta vannak adott körülmények között jelentkező instabilitási gondjai az AMD drivernek. -
HSM
félisten
válasz
Raymond #61691 üzenetére
Már a megjelenésekor is ment a hőbörgés az ára miatt. Ennek ellenére hamar elfogyott a boltokból. Amit nem vittek, de volt bőven, az a 4080 volt 1200$-ért. Mondjuk nem meglepő annak tükrében, hogy az elérhető leggyorsabb kártya, gyakorlatilag kihívó nélkül a 4090, azokat azért vinni szokták, árcetlitől függetlenül.
#61689 Raymond : A 4070-et nem csodálom, hogy viszik. Az egyetlen új kártya szvsz a zöldektől, ami relatív kedvező áron hoz jó teljesítményt, kellően sok VRAM-al.
-
Raymond
titán
válasz
Raymond #61688 üzenetére
Na, van Week 22 is, csak kesobb rakta ki mint alltalaban [link] A lentin nem sokat valtoztat csak annyit hogy az AMD most picit rosszabbul all.
Ja es megint van modell lebontas, ez a top 10:
A 4070 a megjelenese ota az elso helyen van, a 7600 epp kimaradt innen mert a 11. helyen van a 7900XTX pedig alatta a 12. helyen.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #61647 üzenetére
Te írtad, én csak rámutattam a hibádra: "Manufacturer's Suggested Retail Price es USA-ban ado nelkuli netto ar. Europaban konzumert termeknel nem csinalhatod ezt ezert itt az MSRP brutto ar."
Kevered a szezont a fazonnal. Az MSRP az egy világszinten egységes szám, amiből aztán országonként/államonként a helyi adóterhek/adókedvezmények, illetve a kereskedők haszonkulcsa alapján eltérő végfelhasználói ár képződik. -
hahakocka
őstag
válasz
Raymond #61510 üzenetére
Azt tudom hogy nagy füllentőgèp. Csak ezt is sok oldal àtvette. Aztàn làttam, hogy a Moore na mondom akkor a fele se tuti igaz. Computexet várjuk meg hàtha valid új infók lesznek ott.
Jó is hogy nem veszik őket egyelőre mindkèt VGA egy szànalom . 200 alatt még jó lehetne de hosszútàvra ezek se lesznek jók FHD rá se talàn. A kis Vram miatt . 2-3 èv múlva ezek kukàk Fhd ra is
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #61465 üzenetére
Megállapításaiddal teljes mértékben egyetértek.
Amikor $/fps értékeket számolnak mindig azt szoktam hangsúlyozni, hogy az új szériával szembeni elvárás jellemzően az, hogy jobb képességgekkel (feature, szoftver, fogyasztás, stb) legalább egy hangyányival jobb $/fps mutatóval lehessen kapni, mint az előző generációt diszkont áron. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #61323 üzenetére
Sokszor válaszoltam már neked is, hogy RT kapcsán az UE4-es játékokban valóban nincs ott a Lovelace szintjén, de az UE5-ös esetben ott van.
Egyébként pedig Pug válasza a helyes általánosságban, hogy a Navi21-hez képest a Navi31 határozottan kevesebbet veszít a sebességéből az RT bekapcsolásával. Az UE5 fent linkelt esetében pedig még a Lovelace fölé is kerekedik hatékonyságban, bár az tényleg inkább szerencsés eset lehet.
-
Raymond
titán
válasz
Raymond #61107 üzenetére
Es ahogy varhato volt a 3070Ti nem kell senkinek ha 600-650-ert van 4070. A 3070-eknel par modellnel most levittek az arat 50EUR-al igy van mar 449-tol de sokat az se fog segiteni.
Card W14 W15 W16 W17
--------------------------
3070Ti 60 60 40 20
3070 40 70 10 40
3060Ti 120 100 80 120A 3060Ti ugyanugy kullog ott mint azelott, nem sok eselye van az ugyanannyiba kerulo 6700XT ellen amibol meg mindig van eleg a raktarakban, de azert lathatoan fogynak azok is. Gondolom majd ha elfogytak akkor leviszik a 6750XT arat 50EUR-al es az lesz majd a 400EUR koruli kategoriaban a top valasztas attol fuggoen mit mutat fel egy mondjuk 400-450EUR 8GB-os 4060.
Az NV nagyon tokon rugta magat a VRAM temaval. Marmint nem arra az aktualis "12GB nem eleg semmire" idiotasagra gondolok amit para nyomnak a YT/reddit szferaban hanem arra hogy 8GB egyszeruen nem eleg egy olyan teljesitmenyu GPU-hoz 2023-ban. A pletykak nem mutatjak hogy lenne ilyen termek, de szerintem nagyon hianyzik nekik a csomagobol egy mondjuk 10GB-os 4060Ti 499-es aron. Kinyirtak az AMD-t a 600-700EUR szegmensben, azok most valahogy az 499EUR-os sima 6800 toljak marketing vonalon pedig abbol meg akkor se gyartottak sokat amikor teljes gozzel ment a gyartas nemhogy most. Valami 2-3 modell van a piacon normalis mennyisegben ezen az aron, azzal nem fognak nagyot robbantani. Kell nekik valami 7800-as kartya es hamarosan egy 7700-as is.
-
Raymond
titán
válasz
Raymond #61034 üzenetére
De ahogy olvasom a formutok legalabb dolgoznak rajta:
"Mit dem Patch haben sich einige Umstände verbessert...ich hab den Anfang des Spiel nochmal bis zum ersten Checkpoint/Souls-Inspired-Lagerfeuer-Holographie-Ding gespielt, das lief deutlich merklich runder. Und statt bis dahin fast 19 GiByte VRAM vollzumüllen, liegt die Belegung nun bei etwas über 16 GiByte, ebenso beim RAM."
Forras: [link]
-
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #60698 üzenetére
"megtalaltad vegre az irast amit linkeltel akkor es el is olvastad, azzal kellett volna az elejen kezdened"
Kiderült belőle néhány friss újdonság (nem követem napi szinten a VR-világot, így pl. a mélységinfóval feljavított 2.0 verziók újak voltak), de semmi olyan, ami lényegesen módosított volna az álláspontomon."Amit en kifogasoltam az a "VR-nal nem fontos a minoseg" kijelentesed"
Határozottan nem volt ilyen kijelentésem, akkor itt értettük félre egymást. Azt írtam, másodlagos, hiszen a rosszullét elkerülése az elsődleges (amihez az kell, hogy időben megérkezzen a kép, amit te is leírtál)."egy edge case-eket is bemutato videobol itelsz meg valamit"
Nem ebből ítélem meg. A videó csak azt szemléltette, hogy bizony előfordulnak hibák, amik nem egyformán zavarnak mindenkit. Engem nagyon, másokat kevésbé."amikor a HUB videoban 10% sebessegel (es egyszer raadasul 3%) kell valamit lejatszani hogy megmutassa a "problemat" akkor az a kakan a csomo kereses kategoria szerintem"
Bizonyos szempontból igen, más szempontból nem. Ahogy írtam, nem egyformán zavar ez mindenkit. Folyamatában a monitorodon sokkal feltűnőbb lehet a különbség 120Hz-en is, ha valami rossz helyen/rossz minőségben/helytelenül villan be (ugye a temporális stabilitás vagy annak hiánya), mint egy tömörített videó-streamen, 60Hz-re korlátozva. Szerintem jó az analízisük, aztán mindenki eldöntheti, zavarja-e, kell-e ez neki.Én személy szerint maradok a natívnál.
-
Raggie
őstag
válasz
Raymond #60698 üzenetére
Itt szerintem full szubjektív dolgokról vitáztok.
Simán van akinél már ezek kiütik a biztosítékot mert látja és zavarja élőben is és nem csak 10% sebességnél.
Van aki meg észre sem veszi még a scene váltásoknál sem, mert nem ez a fókusz nála, vagy egyszerűen csak nem érzékeny rá.Ezen felesleges vitatkozni.
Azt hozzátenném, hogy a VR főleg casual játékosoknak készül, tehát ott tényleg a nagyközönség "megengedőbb", mint a PC-s gaming közösség szerintem.
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #60692 üzenetére
"A DLSS3-nal hasznaljak es gondolom az FSR3-nal is fogjak hasznalni mert tobb adat = jobb minoseg. A VR-ban sokkal fontosabb a kesleltetes mint a 2D jatekoknal."
Zseniális, hogy miután több hsz-en keresztül próbáltál teljesen inkompetensnek beállítani, végül ugyanazt írtad le, amit én is mondtam és belekötöttél... [link] Oh well... -
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #60692 üzenetére
Nem kevertem össze semmit. Csak megkérdeztem, hogy neked mi a véleményed, vagy tudod-e a magyarázatát annak, hogy a DLSS3/FSR3 és a VR frame generálás eltérő megközelítéssel működik.
Azért érdekelne, mert úgy vélem, az adoptációnak leginkább a hozzáadott késleltetés lehet gátja.
De akkor ezek szerint tényleg valami olyasmi lehet a magyarázat, hogy a késleltetés és a minőség/pontosság egyelőre tradeoff.
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #60676 üzenetére
Akkor tehát annak ellenére, hogy létezik jövöbe mutató képkocka predikció, a DLSS3 és az FSR3 azért két lerenderelt képkocka közé generál mégis elhalasztva az utolsó renderelt képkocka megjelenítését, mert a képkocka predikciónak fontos összetevője az IMU.
Tehát VR-ban valójában nem a VR világ állapotváltozását vetíti előre, hanem tulajdonképpen a a képkocka generálás a VR világnak ugyanazon állapotából generál egy új képkockát, csak legfeljebb figyelembe veszi, hogy fejmozgás miatt esetleg más látóteret kell mutatni?
Ha a VR világ belső eseményeinek változását is előrevetíti akkor viszont kérlek magyarázd el nekem, hogy miért nem lehet ezt a DLSS/FSR frame generálás esetén is - IMU nélkül, vagy más inputvektorok figyelembevételével - alkalmazni? Mert ezt sajnos még mindig nem értem.
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #60689 üzenetére
Jó volt a minősége bizonyos kontenteknél, van róla videójuk is... [link] Én erről beszéltem.
Nem kell hozzá VR-tapasztalat, hogy lásd, hogy nem szép.
Egyébként ahogy írod, én is úgy tudom, hogy csak a ATW aktív állandóan, az ASW csak akkor, amikor kimarad képkocka vagy a fejlesztő aktiválja. Én egyébként nem mosnám össze a kettőt véletlenül sem, az ATW csak kicsit igazít a kép nézetén, hogy jobban passzoljon az aktuális fejpozícióhoz (ami a renderelt képhez képest nem nagyon térhet el jelentősen, fizikai korlátok okán), ez azért kicsit kevésbé komplex, és hibázásra hajlamos, mint az el nem készült képkocka helyett megpróbálni kitalálni, mi lehet a képen, amit az ASW próbál kényszerűen.
Technológiailag nyilván az ASW, ami hasonló kihívásokkal küzd, mint pl. a DLSS3 vagy a megjelenés előtt álló FSR3. Az állandóan aktív ATW/PTW-nek nem sok értelme lenne szvsz PC-n. -
HSM
félisten
válasz
Raymond #60685 üzenetére
"VR-ban az IMU adatok feldolgozasa, prediction, stb. egy teljesen mas dimenzio mint az hogy a PC-n meghuzod az egeret. De mondom, ha nem ertesz hozza..."
Mert az egérmozgást nem lehet előre jósolni? Pont annyira lehet, mint az IMU-val. PC-n is a mai motorokban ugyanúgy megvannak a mozgásvektorok, minden adott...
Persze, értem én, hogy érvelés helyett könnyebb olyasmikkel dobálózni, hogy "nem értesz hozzá". -
HSM
félisten
válasz
Raymond #60682 üzenetére
"VR-nal ott az IMU-bol az adatok a jovo joslasara, ez a 2D PC-s jatekoknal nincs igy"
Ugyan miért ne lenne? Ugyanúgy megvannak PC-n is az input adatok, csak nem az IMU-ból, hanem az egérből jönnek... Ne állítsuk már be varázslatnak, ami nem az..."Tehat fogalmad sincs milyen a minoseg..."
Épp elég panaszt olvastam a VR generált képeire, hogy legyen róla elképzelésem."csak "nem tudod elkepzelni""
Maradjunk annyiban, hogy ez amolyan "educated guess". Informatikai végzettségűként van némi fogalmam ezen technológiák korlátairól anélkül is, hogy részletes analízist kellene készítenem róla... -
HSM
félisten
válasz
Raymond #60678 üzenetére
Onnan, hogy a rosszullét elkerülése, mint elsődleges cél, érdekében bármilyen minőségű képkocka jobb a semmilyennél. Nyilván törekednek a lehetőségekhez képest a legjobb minőségre is, de ez másodlagos.
Abban van ennek jelentősége, hogy önmagában vektorokból nekem nem tűnik reálisnak pl. DLSS3 szintű új képkockák generálása a jövőbe. Nyilván ezért vezették be itt a késleltetett megjelenítést, hiszen itt alapvetően a jó minőségű interpolált kép elérése az elsődleges cél.Szerk.: #60679 bitblueduck : Megelőztél.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #60322 üzenetére
Én meg hosszabban, hogy érthető legyen. A GPU egy heterogén multiprocesszor. Van egy rakás különböző féle-fajta részegység benne, amelyek írják/olvassák a megosztott L2-t. Compute shader esetén viszonylat sok értelme van az L2 cache-nek, mert elég jó hit rate érhető el. Akár sugárkövetésnél is van értelme az elsődleges sugaraknál, mert azok koherensek. Másodlagos sugaraknál már ez megszűnik, így ott már az L2 cache nem igazán ér semmit. A BVH esetében is van némi értelme. Ezek mind olyan feladatok, amelyekben elég nagy hit rate érhető el. De vannak emellett olyan feladatok is, amelyekben nem olyan jó. Persze a tile-alapú leképezés segít, de valójában a ROP blokkok egy rakás gyorsítótársorral dolgoznak. Ezek egy része az L2-be kerül, de ugye ennek kapacitása véges, így idővel a VRAM-ig kell menni. Ebből a szempontból az L2 sosem volt jó, mert nagyon alacsony a hit rate. Ezért van a GPU-kon olyan brutál széles busz, meg gyors memória, mert ezt az alacsony hit rate-et kompenzáljuk vele. A másik opciója ennek ugye az Infinity Cache, ami védőhálóként felfogja az L2-ből helyhiány miatt kidobált gyorsítótársorokat, és esélyes, hogy a ROP blokk megtalálja őket az Infinity Cache-ben, nem kell elmenni a VRAM-ig. De ehhez elég nagy gyorsítótár kell még, és teszem azt 128 MB-nyi gyorsítótárral is csak 50% körül van a hit rate a Navi 21 esetében 4K-s felbontáson. Képzeld el azt a szegényke 4 MB-os L2-t. Ilyenre szintén volt az AMD-nek anno mérése, és 8 MB-os cache esetében van 10% környékén a hit rate. Persze a cache felépítése is fontos, például az RDNA 3 jobban használja az Infinity Cache-t, de itt nem drámai a különbség. Az AMD szerint nagyjából olyan hit rate van 96 MB-os IC-vel a Navi 31-en, amilyen 128 MB-os IC-vel a Navi 21-en. Tehát a strukturális háttér fontos, de annak javítása nem okoz drámai előnyt, azt az extra kapacitás hozza.
#60324 GeryFlash :
1) Az NV-nek ez a CPU-limites dolga egy nagyon specifikus tényező. Nem minden játékot érint, mert bizonyos dolgok szükségesek ahhoz, hogy előjöjjön. Például az, hogy a Microsoft és ne az NV ajánlásait kövesse egy fejlesztő a D3D12 leképező írásakor. Mert ugyan a D3D12-ben mindkét cég utazik, de több helyen homlokegyenest ellenkező dolgot ajánlanak.
2) Azért raknak bele több cache-t, mert heterogén multiprocesszorok a GPU-k. Attól, hogy a ROP-ok hit rate-je nem túl jó, még a compute feladatoké jellemzően az. Csak ugye egy játékban döntő tényező a ROP, tehát ez rontja a működést. -
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #60174 üzenetére
Ennél már lényegesen kevesebb szokott lenni az ára. Megnézed TPU-n (ők mérik a lassulást is a raszterhez képest) találni -17%-tól -72%-ig mindenfélét [link] . De a -72% az a 3080-ason is -62%, tehát annak is bőven fáj...
#60175 b.: Az RDNA2-t tényleg meg lehet szivatni bizonyos RT megoldásokkal. Ugyanakkor a legtöbb címben nem élnek ezzel.
Metro amúgy simán jól megy, 6900XT WQHD-n 90FPS, 3080 104, ez nem olyan nagy különbség. -
HSM
félisten
válasz
Raymond #60169 üzenetére
Amiben semmi meglepő nincs, mivel kevesebb mindent gyorsít benne hardver a RT-el kapcsolatban. Ennek a felépítésnek nyilván előnye, hogy RT nélkül nem csak üresen áll a fél GPU, valamint rugalmasabb is az RT implementáció, amit úgy néz ki, ki is fognak idővel használni (lásd [link] ). Ugyanakkor nyilván nagyobb mértékben fog veszíteni a tempóból a hagyományos DXR-el, mint az RTX-ek, ahol dedikált, fixfunkciós blokkok segítik a denoise és bejárási bizonyos lépéseit az API-hoz, amit a Radeon az általános feldolgozókkal old meg.
Kérdezem én, ez baj? Számomra nem okoz különösebb fejfájást, hogy a használható RT teljesítmény mellé brutálisan gyors RT nélkül, sőt, kifejezetten élvezem.
Illetve nagyon várom majd a DXR jelenlegi betegségeit orvosló megoldásokat, ott milyen lesz az erőviszony. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Raymond #60043 üzenetére
Arra jó lesz ez az A750, hogy az AMD talán észbekapjon, van egy harmadik versenyző. Ha továbbra is tökölődnek, akkor az Intellel is küzdeniük kell majd a kis maradék 20%-os piaci részesedésért.
Persze ehhez az kéne, hogy az Intel majd kijöjjön a Battlemage-dzsel meg a későbbi kártyáival. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #59598 üzenetére
Az állításom az volt, hogy a kártyában volt 20-30% tartalék a 2019-es megjelenésekor. Ennek a bizonyítására legegyszerűbb nyilván felhozhazni a Call of Duty: Modern Warfare 2 eredményeket, amikben a 2060 Super 1440p Ultra esetén 48-67 állással 40%-kal, míg 1440p Basic esetén 87-120 eredménnyel "csak" 38%-kal kap ki az 5700 XT-től. Az 5700 XT rendelkezett driveren keresztül "mozgósítható" tartalékokkal, míg a 2060 Super nem, pedig 3 éve a bemutatásukkor még nagyjából 5% volt csak kettőjük között.
Szolidabb bizonyítékként 1440p felbontáson felhozható az AC: Valhalla is, ahol 64-79-es állással 23% az 5700 XT előnye, Forza Horizon 5 esetén 95-126 33%, Far Cry 6 84-104 24%. Persze ezek AMD-szponzorált címek.
De Nvidia-szponzorált címekben, mint például a Death Stranding 102-131 eredménnyel 28% a különbség, Watch Dogs: Legion pedig 61-72 végeredményt hoz, ami 18%.Vagyis egyértelműen volt még mit kiaknázni az 5700 XT-ből driverekkel az elmúlt évek alatt.
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #59468 üzenetére
Akkor Abu tévedhetett, amikor azzal hencegett, hogy az AMD beragadt készletei sokkal kisebbek és hamar kifutnak.
Bár az igaz, hogy ő azt jósolta, hogy tavaszra lehet lecserélni a Navi21 és 22 lapkákat.
Viszont lehet, hogy téved. Hiszen úgy tűnik, az sem igaz, hogy a Navi33 jóval nagyobb lenne, mint a Navi23
(Továbbra is kérdéses számomra, hogy miképp lehetséges, hogy a bemutatott 204mm2-es-nek írt (korábban SkyJuice által megszellőztetett) lapkához képest Abu egy jóval nagyobbról tudott.)
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #59235 üzenetére
Hát gondolom, hogy egy respin nem 1-2 hónap.
De elvileg nem is tegnap vették észre a hibát. A Kepler által indított threadben, valaki megjegyezte,. hogy ez a hiba már július óta ismert [link] (És csodálkozott, hogy az eltelt 5 hónap során nem történt meg a javítás)Na most ha már júliusban ismert volt a hiba, akkor gondolom egy respinhez a alsó hangon 6 hónap kábé elegendő lehet, hogy a tervezett kiadáshoz képest (december) 1-2 hónapos csúszással elkészüljön a javított verzió - már amennyiben a hiba javítása "egyszerű" (=> A1)
-
Devid_81
félisten
válasz
Raymond #59228 üzenetére
Egyre jobban azt mondom (eddig sem tetszett) hogy ezt messzirol kerulni kell.
Majd talan egy RDNA3+ vagy akarminek nevezik talan szoba johet.Azert eleg jo a felhozatal, egyik oldalon agyon arazott cuccok vannak+kigyullados alpha teszt tapkabellel, ezen az oldalon meg kiadtak egy meg Alpha teszt verzios hw-t egy az egyben csak picit olcsobban mint a masik de meg igy is dragan...
-
2xar
tag
válasz
Raymond #59221 üzenetére
A CB tesztcsokorja más mint a TPU-é, amit linkeltem. Ugyanakkor a CB-nél a 7900XTX valamiért sokkal lassabb mint ugyanazokban a tesztekben a TPU-on. Pl. Deathloop-ban a TPU-nál 26% különbség van, a CB-nél meg 33%. CP2077-ben 50% vs 61% (de az ilyen 15FPS vs. 24FPS összehasonlításnak amúgy is nulla értelme van, ezt nyugodtan el lehet felejteni). Én nem tudom, hogy melyik a hitelesebb.
De legyen akkor 15% helyett 20-30% átlagban. Az sem jelenti azt hogy "sehol nincsenek". Még mindig 20%-al olcsóbb/drágább kártyákat hasonlítunk.
Árban a 4070TI lesz a 7900XTX ellenfele, azt meg kb. még RT-ben is hozni fogja.Egy-egy elfuserált és extrém szarul optimalizált engine (CP) alapján pedig blődség következtetést levonni.
-
GeryFlash
veterán
válasz
Raymond #59214 üzenetére
Twitteren volt elemzes, gondolom hany wattbol jon ki 1 FPS. Pelda:
6950 XT - 84 FPS - 336 watt --> 4 watt/1FPS
7900 XTX - 113 FPS - 355 --> 3.14 watt / 1FPS4/3.14 = 1.27 --> +27%
Szoval ja, valszeg igy szamoltak ki, de ugyanez jonne ki 1watt/hany FPS-re is.
Ha Yutani szamait akarod igy kovnertalni akkor az o szazalekait oszd meg le a 355 watt/x wattal ahol az x watt:
- 6900 XT 300 watt
- 6800 XT 300 watt
- 6800 250 watt -
válasz
Raymond #59131 üzenetére
Én voltam , hát izéé. amúgy nem tudják hová tenni a ref dizájn zajterhelését sem ,Coil whine, 1700 fölötti RPM megint aka Radeon 7, egy 3 ventis megoldásnál és a + 15 % fogyasztást a stock 4080 hoz, ezen a videón van kiakadás. [link]
Most igazából azon érdemes izgulnia AMD nek hogy Nvidia ne csökkentse le a 4080 árát jövő hét kedden... -
fatal`
titán
válasz
Raymond #59105 üzenetére
Tehat a custom kartyak kozel ugyanannyibe kerulnek majd mint a 4080 kartyak. Azok 1349-1399 kozott kezdodnek.
Akkor ezt a kört is az nvidia viszi (vagy egyik se, azok is a polcon rohadnak). Ha annyiba kerül, mint a 4080, akkor senki nem fog AMD-t venni, mivel a tempó ugyanaz, de gyengébb az encoder (valószínűleg) és RTX-ben sokkal lassabb.
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #56679 üzenetére
"A menuben az AVG-FPS es a Perzentil-FPS ugyanugy FPS-t mutat alapbol."
Azt mondod, hogy a Performance rating, ami átlagolja az egyes játékokban elért eredményeket, fps-t mutat.
Akkor mivel magyarázod az eltérő eredményt a "PerformanceRating - AVG-FPS" azon értéke között, ha csak a Doom Eternalt választom ki aggregálásra
Valamint aközött, hogy az alatta levő grafikonon, ami nem aggregál, a Doom Eternalt választom ki:
Mindkét képet innen mentettem: [link]
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #56677 üzenetére
Oké, most kár értem a két beállítás közötti különbséget.
De én úgy látom, hogy akkor egyik "performance rating" sem FPS-t mutat. Hanem az egyes játékokban a tesztben szereplő legerősebb kártya (100%)-hoz viszonyított százalékos értékek átlagát.
Oda is van írva, hogy
unit: prozent -
-
Petykemano
veterán
válasz
Raymond #56344 üzenetére
Én úgy tudom, hogy megjelenést követő néhány hónapig azért eddig is jellemző volt az, hogy msrp ár felett lehetett csak hozzájutni kártyákhoz.
Azt nem tudom, hogy ez csak magyar (kelet-európai) sajátosság volt-e vagy globális.
Mindenesetre a kezdeti roham érthető. Én azért még adnék 2-4 hetet a dolognak, hátha... -
Raggie
őstag
válasz
Raymond #55357 üzenetére
Ok, akkor ott is elmossa valamennyire.
De én ezt mondjuk szabad szemmel a minimálisan mozgó képernyőn már nem vettem észre. Nagyobb, gyorsabb mozgásnál szerintem még kevésbé venném észre.
Ezzel a számomra kvázi észrevehetetlen minőség romlással ki tudnék békülni azért a kb 60% plusz FPS-ért cserébe.
Aztán majd nyilván ott kapcsolja be az ember ahol kell is az a plusz teljesítmény. Ahol nem ott nem. -
válasz
Raymond #55262 üzenetére
Köszi, nem láttam a hírt eddig.
#55263 Algonomus: biztos, hogy működni fog, csak nem mindegy, hogy nevesítve (és valószínűleg specifikus támogatással), mint az RX 500-as sorozat, ami ugyanaz, vagy az Others mezőnyben, ahol egy általános kóddal tud futni a funkció. Ez a bajunk ezzel a dologgal.
-
killbull
aktív tag
válasz
Raymond #54583 üzenetére
Nézd meg az oldalt amiket linkeltem, erre van kitalálva hogy ha akarsz egy videokártyát lásd hogy melyik mire való, akár a PCB t is megnézheted milyen a VRM, mindent!
Ott vannak a kockák, ami zöld az arra megfelelő, évek óta így csinálom.
Arról meg nem tehetek hogy valaki vesz egy középkategóriás vagy alsó kategóriás kártyát és mindent ultrán kell játszani és itt sír hogy nincs fps!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest