- iPhone topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Kérdés, hogy mit értesz a chiplet design alatt.
A Navi 41 GCD hatalmas - állítólag 3x3-as elrendezésű - chiplet kialakítását állítólag elvetették, mert túl drága lett volna megoldani, és amit egy MI 300 kapcsán meg lehet fizettetni, azt gaming kártya esetén már nem.
Azzal kapcsolatban viszont nincs egyértelmű álláspont, hogy a megmaradt Navi 43 és Navi 44 közül mindkettő teljesen monolitikus lesz, vagy legalább a nagyobbik esetén csak a GCD lenne monolitikus, de mellette ugyanúgy lennének MCD-k.Az állítólag szintén elkaszált Navi 42 minden bizonnyal GCD+MCD lett volna, a 3x3-as Navi 41 elrendezésből következtetve a 42 lehetett volna egy 2x2-es chiplet GCD-s, és így a megmaradt Navi 43 lehetne a jelenlegi Navi 31-hez és 32-höz hasonlóan monolitikus GCD-s még 3 nm-en, míg a Navi 44 egy 128 bites teljesen monolitikus egybe-GPU a Navi 33-hoz hasonlóan és 4 nm-en.
-
S_x96x_S
addikt
> Hát ennek meg mi értelme volt? Van, amiben rosszabbak az új termékek...
célszerű ugyanazzal a házzal, hütéssel és memóriával összehasonlítani,
az ugyanakkora TDP keretre beállított mobil procit.pl. az új leak - egy ASUS TUF GAMING 15 colos mérést mutat,
ami mellé a többi proci átlagát tették ..A notebook-os teszteknél gyakori, hogy két különböző laptop - de ugyanaz a proci
eredménye között van 5-15% -os teljesítménykülönbség .. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem rosszabbak, csak a Geekbench...
De egyébként gyorsabb lesz az AMD és az Intel új mobil platformja is az előző genes opcióknál. Erre már vannak gyártói tesztek. Viszont ezt Geekbenchben sosem fogod kimérni, mert maga a tesztprogram nem működik tesztprogramként. Egy csomó dolgot rá tudsz optimalizálni szoftverből, hogy nagyobb pontot kapj, és ezt a Geekbench fejlesztői leszarják.
Erről egyébként idén tavasszal volt szó az Intel egyik channel előadásán, hogy alapvetően a Geekbench semmire sem alkalmas, mert pusztán egy kis BIOS+driver reszeléssel +10-20%-nyi teljesítményt lehet csalással kiszedni belőle. És ezt a gyártók meg is csinálják, mert a Geekbench fejlesztői nem olyanok, hogy utánamennének a csalásoknak. Elfogadják azt, hogy ezek vannak, és csaljon mindenki. A probléma valószínűleg az, hogy az UL Benchmarks csalásellenes hadjárata egészen durván emészti a pénzt, és nincs akkora anyagi háttere a Geekbenchnek, hogy masszívan monitorozzák a gyártói csalásokat, mert nincs akkora bevételük, mint az UL Benchmarksnak.
Ha mindenképpen ilyen szintetikus méréseket akartok, akkor használjatok AIDA64-et.
-
Chiller
őstag
Ezek a pillanatnyi spikeok mástól is lehetnek, van egy olyan tippem (winfos, game optimalizálás, háttérben futó progi, SSD/ram használat). Ugyanis nem minden játéknál van.
Az hogy "szőrösebb" az meg azért van, mert magasabb a GPU teljesítménye szerintem: azaz pl. 25 fps-nél van 5% ingadozás az 1fps, de 90 fpsnél már egyből 5fps.
Nekem már 1 éve 680M van laptopba, semmi gondom nincs vele (nyilván kategóriájában), igaz nem is nézek ilyen frametimeokat, csak használom
-
S_x96x_S
addikt
> miért lesz a frame pacing ordenáré tüskés?
nem tudom a választ ..
az egyik MÁR ~kiforrott Desktop
a másik CSAK ~1év múlva lesz kiforrott mobil.Vagyis csak általános tanácsom van :
Valószínüleg rendszeresen frissíteni kell a BIOS-t, a drivereket és mindent amit lehet ( IS )
És minél régebbi a teszt (amit linkeltél ~ 3 hónapos) - annál kevésbé mérvadó ..pl. A legújabb BIOS - az én minisforumos gépemre pár napja jött ki:
BIOS Description: ( RELEASE date 2023/11/20 )
1.Update PI 1.1.0.1a
2.Add UMA size of 16G selection
3.Fixup 5200 memory Can't use issue
4.Fixup IPU item control fail after PI 1.1.0.1aAmit javasolni tudok, hogyha kockázatkerülő vagy, hogy a 8000 -res átnevezett szériát
válaszd .. mert ha valami hw -res gixer van a mostani 7000-res phoenix -ban, akkor
azt remélhetőleg kijavítják :AMD Ryzen 8000G AM5 specs and release date leaks out, Ryzen 5000GT AM4 series allegedly in the works
https://videocardz.com/newz/amd-ryzen-8000g-am5-specs-and-release-date-leaks-out-ryzen-5000gt-am4-series-allegedly-in-the-works -
hahakocka
őstag
Pont egy ilyesmi mini pc T akarna venni most sok ismerősöm laptop helyett. Èn is filóztam már rajta laptop helyett. 7335Hs 16-32gb rám SSD S vagy 680 vagy 780m nincs köztük nagy difi ugye ? 127-167e èrt vannak Black Fridayen! Persze külföldről.
b. Igen tudom atya èg az a sràc mennyire megbízhatatlan. Ezèrt is gondolok arra hogy max 5090 kihívó nem lesz S ennyi. Viszont az èv vègi Rdna4 megjelenèst egyre többször làtni DDR7 el. Nvidia tènyleg jövőre jönne csak?
-
S_x96x_S
addikt
> ezt a kihagyott ziccert vajon orvosolni fogják a köv generációban?
II.
2024 Q1-ben jönnek az EPYC Gen4-es VM-ek az Azure-on; utána elképzelhető ..
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1169/amd-brings-new-ai-and-compute-capabilities-to-microsoft
"4th Gen AMD EPYC processors are also now being used to run a new generation of general purpose, memory-intensive and compute-optimized VMs. .... The new VM series will be made available in public preview in the first quarter of 2024."amúgy még az NGads érdekes ..
"At Ignite, AMD is also highlighting the Azure NGads V620 series of VMs, now in general availability. It is a new addition to the Azure N-series family of GPU-accelerated VMs for visualization. These VMs are powered by multiple AMD technologies – AMD Radeon™ PRO V620 GPUs and 3rd Gen AMD EPYC CPUs. The NGads V620 series is intended for workloads that require relatively more GPU resources per VM, to support more demanding workloads or more users per VM. The V620 delivers a great experience for multiple classes of GPU workloads, including gaming, VDI and rendering. NG series users get an optimized driver through the new AMD Software: Cloud Edition." -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit kellene orvosolni? A Sapphire Rapidsnak van egy rendkívül nagy előnye: az Intel sokkal olcsóbban adja nagy mennyiségben. Ezért termel nyereségben negyedannyit az Intel Data Center üzletága az AMD-hez viszonyítva. És ezen az AMD nem fog változtatni, mert így is eladják az EPYC-eket, és amíg eladják nagy profittal, addig nem térnek át az Intel-féle közel nullszaldós árazásra. Akkor sem, ha a Microsoft vagy az NV nem EPYC-eket rendel, majd rendel más cég.
-
Petykemano
veterán
Hát erre a hagyományos válasz a a volumen szokott lenni. Hogy az AMD nem tud olyan volumeneket szállítani, ami ahhoz lenne szükséges, hogy elnyerje ezeket megrendeléseket.
A másik hagyományos válasz pedig a "financial horsepower". Hogy a gyártók úgy kapnak kedvezményt, ha egy bizonyos % alatt tartják az AMD részarányát. Nem tudom, de el tudom képzelni, hogy az Intel saját gyáraival esetleg mégiscsak olcsóbban tudja adni a nagy volumenben gyártott lapkákat, mint az AMD, akinek ki kell termelnie a TSMC jelenleg elég vastag profitját is.Én egyébként azt látom, hogy a Phoenix viszonylag sok kézikonzolba és viszonylag sok - nem hagyományos gyártó által készített - miniPC-be eljutott. (pl: minisforum) Ezek persze a notebookokhoz képest talán niche piacok.
Szerintem a "nem elégséges a Phoenix volumen" álláspontot látszik igazolni az is, hogy még meg se jelent asztali (7000G) változatban. (Mondjuk ez a Rembrandtra is igaz.)
-
Raymond
titán
Pontosan. Per pillanat az RDNA3-as APU-val szerel gepekbol 15 kaphato modellt listaz csak a Geizhals [link] amibol 1x Asus Vivobook, 2x Acer Swift Go a tobbi pedig HP uzleti gepek (3x ZBook es 9x Elitebook). Erdekes hogy egy darab Lenovo sincs, pedig az szokott lenni egy vagy ketto alltalaban. Ezzel nem fognak piacot hoditani.
-
Petykemano
veterán
Ehelyett APU-któl, Threadripperektől és notebook SoC-k terjedésétől kéne zengenie az egész internetnek. Ott AMD-nél a marketing és piacokért felelős szakemberek épp mit csinálnak?
Szerintem:
1.) Tényleg béna az AMD marketing
2.) Az AMD-t a GPD szerződésszegéssel vádolta az elmaradt Phoenix szállítások miatt. Innentől valahol érthető, hogy nem nyomul az AMD, hiszen azt az igényt is alig tudják kielégíteni, amit saját hírverés nélkül kellene.
Ezért akár sajnálhatnánk is az AMD-t, de valójában az történik, hogy az AMD mindig inkább alulméretezi a lefoglalt wafer mennyiséget, hogy mindent az utolsó darabig eladhasson jó áron, minthogy véletlenül túltermeljen és dömpingáron való kiszórással kelljen rontani a margót. Az AMD biztos magas margóra játszik, nem részesedésre.
3.) a félresikerült RDNA-ról szóló hírek helyett esetleg több APU/TR infóval találkozhatsz a CPU-s szobában -
S_x96x_S
addikt
> Hogy várhatnánk bármi őszintét és lenyűgözőt egy olyan piacon tőlük,
> ahol az NVIDIA minden szempontból reggelire eszi meg az AMD-t?Azért elég borsot tör ám AMD az nVidia orra alá ;
és újabban az Intel is .
( STH: Numenta Has the Secret to AI Inference on CPUs like the Intel Xeon MAX )
és az MI300 / MI400 még csak most szál be a versenybe ..
> De nézzetek szét a piacon, mindenhol 12xxp noti proci,
> mindenhol intel SoC a minigépekben,sajnos én már nem vagyok pártatlan ..
éppen AMD Ryzen™ 9 7940HS -es minigépet próbálok Linux alá ..
legalábbis ha lesz rá elég időm;
A cél 96 GB DDR5 + 2db M.2 -es diszk;ÉS már megjelentek a tesztek az új AMD-s thinkpad-ra is.
Windows 11 vs. Ubuntu 23.10 Performance On The Lenovo ThinkPad P14s Gen 4
( AMD Ryzen 7 7840U "Phoenix" laptop) -ra.
https://www.phoronix.com/review/thinkpad-p14s-gen4-linuxLenovo ThinkPad P14s Gen 4 w/ AMD Ryzen 7 PRO 7840U Running Nicely On Linux
https://www.phoronix.com/review/thinkpad-p14s-gen4 -
hahakocka
őstag
120-150e ft al dràgàbban igen S hosszú tâvon az a 20-24 GB Vram pont hogy fine wine ahogy a driverek is eddig. Nehogy már az előny hogy kevesebb rammal jelenleg ezt S azt hozza az NV.... Hosszabb távon hátràny, àltalâban egy ilyen drága karit nem egy èvre vesz az ember.
Alogomomus jól összefoglalta a dolgokat a 4K S Infinity cache esetèn S ott mèg nincs a SAM sem Intel esetèn.
-
S_x96x_S
addikt
> Egy Vega8-hoz (5700g) képest ez a 16 RDNA 3.5 mag vajon mekkora tempót jelent?
lehet, hogy meglesz a 4000 közeli érték a 3DMark TimeSpy -ban?
vagyis a GTX 1060 / RX 480 körüli teljesítmény ???5700G: 3DMark Time Spy: ~ 1679
780M RDNA3 54W DDR5-5600 3DMark Time Spy: ~ 2791 ( 12 CU )
Akkor 16 CU RDNA3.5 ( ~ 54W ) 2791*1.33*0.92*1.15 ~ 3700 .. 4100
persze becslésben nem vagyok a legjobb ..Szerintem sok függ majd a memóriától DDR5 8000 ??
-
hahakocka
őstag
Már jó párszor leírtam, hogy ha mobilról írok pl ebédszünetben, ahogy legtöbbször szoktam, akkor a szar mobilom átír, elír dolgokat vagy magyaros vagy angol szavakra , ezenkívül szereti nagybetűsíteni is azt, amit én nem szeretnék.... Ezenkívül az érzékelései se százas már. Jövőre szépen les lesz cserélve és a márka is. Amúgy igen szoktam használni s, és helyett is néha. Jó látni, ahogy amúgy eljuttok a kb. erdélyi nyelvi járásig el
ebből az egészből
. Amúgy könyvtáros egy pont híján 5-ös eredményú (Védés, szakvizsga, diploma és 4.1 es átlag ösztöndíjjal), végzettségem van tehát nem tudok írni szerinted?
Iskolai, régészeti könyvtárosi és szakmai szakdolgozattal és gyakorlattal és munkákkal.
Itt most szerintem nem ez a téma....Holnap amúgy bejelentik elvileg az új AMD kártyákat és talán az FSR3-at is. Azért várjuk meg, lehet azért késett ennyit az FSR3, mert jó sokat javítottak a képminőségen ők is, hisz láthatták a problémákat DLSS3 oldalon is az RT élessége, képminőség tekintetében. Amit most úgy látszik javíthat a DLSS3.5!
-
Az „ és” meg a „s” kötőszavak általában azonos szerepűek, ezért szabadon használhatók.
A megfigyelések alapján a székelység beszédében igen gyakori; jellegzetes kötőszó a mondatok összefűzésére is.
Az irodalmi hagyomány szerint az „s” tagmondatok, mondatok kapcsolásakor gyakoribb (pl. az utólagos hozzátoldás árnyalatát is kifejezi), az „és” inkább a mondatrészeket fűzi össze, de ez nem kizárólagos szabály.
Némely esetben a jó hangzás miatt érdemesebb az „és”-t használni, pl. mássalhangzó-torlódás feloldására.
(Grétsy László — Kovalovszky Miklós szerk., Nyelvművelő kézikönyv I–II, Bp., 1985. I. 569. o.)
http://www.e-nyelv.hu/2011-10-13/es-s- -
kisfurko
senior tag
Ez egy általános probléma az iparágban. Lassan a 90-es évek szoftver-válságában leszünk. Vannak az igénytelen C programozók, akik viszik a hátukon a drivereket, low-level dolgokat, onnan minden, bocsánat, de értelmes fejlesztő elhúz, háta közepére sem kívánja az igénytelen, redundáns, agyonmakrózott fostengert. A nagyrész meg nem tud értelmes szoftvert csinálni, mert az erőforrászabáló, ilyen-olyan keretrendszereken kívül nem ismeri a valóságot, semmit nem ért a hardverekhez. Ehhez hozzájön a csoda agilis fejlesztés, ami a nem usereknek készült szoftvernél inkább hátráltat, a "könnyebb" megoldások felé terel, mert nincs idő rendesen megírni a kódot, mert lejár a sprint, és nincs belőle látható eredmény...
-
S_x96x_S
addikt
> Perpill a chiplet nemhogy nem járt látható előremozdulással,
> de vannak hangok, amelyek szerint éppen egyik oka
> a konkurens termékekhez képesti lemaradásnak.ha meg bejön,
akkor ez lesz az oka, annak, hogy lehagyják a konkurenseket.pl. az MI300 -ban CDNA3 -as chipletek vannak.
"AMD Instinct MI300 Details Emerge, Debuts in 2 Exaflop El Capitan Supercomputer"
( 24-core Zen 4 CPU, CDNA 3 GPU, and 128GB of HBM3 all in one package, what's not to like? )
https://www.tomshardware.com/news/new-amd-instinct-mi300-details-emerge-debuts-in-2-exaflop-el-capitan-supercomputerjövőre meg jöhet ugyanez - csak RDNA3.5 ( vagy RDNA4 ) -el - az új Threadripper-be.
-
HSM
félisten
"...tehát akkor a piacon másodikak voltak."
Igen. Nagyszerűen megosztva a monitor-piacot a saját inkompatibilis megoldásukkal épp a szabvány bevezetése előtt. Ez aztán az "innováció".Ami a csipletet illeti... Teljesen igaz rá az innováció, tudtommal korábban senki nem csinált hasonlót. Ami a koncepció mai hasznosságát illeti, valóban nem valami sok és biztosan megvan valahol máshol az ára. Ugyanakkor nem sokan számítottak arra, hogy ennyire vissza fognak esni a csip-eladások, és leapad az 5nm és korábbi gyártástechnológiák árkülönbsége. Egészen más lenne a csiplet megítélése egy jóval drágább, vagy telítődött kapacitású 5nm technológia mellett. Lásd pl. [link]
#61554 b.: Valóban vannak jó tulajdonságai, pl. a szigorúbb követelményrendszer. Ugyanakkor technikailag ezt nyugodtan megcsinálhatták volna a szabvány támogatásával is. A 200$-os kütyü úgy tudom, csak a frissítésfüggő OD megvalósításával tudott többet, mint a korai szabványos megoldások, amik picivel később megjelentek. De ezt implementálhatták volna szabványosan is, ha valakinek ez megért volna ennyi pénzt...
"az a mai napig is egyedülállóan széles tartományban működik, 1 FPS- től."
Ehhez nem kell G-sync. A széles tartományú szabványos monitorok is tudják, az AMD FreeSync LFC technológiájával (mai nevén AMD FreeSync™ Premium). Ugyanúgy 1FPS-től működik.
Lásd: "A display with LFC effectively results in the removal of the minimum refresh rate boundary. All displays in the FreeSync Premium and FreeSync Premium Pro tier are certified to meet mandatory LFC requirements." [link]#61555 Busterftw : "4 honapra ra CES-en az AMD bejelentette, hogy dolgoznak a FreeSyncen"
Szerencse, hogy nem kevered össze-vissza az AMD implementációját (FreeSync) az annak alapját képező VESA Adaptive sync technológiájával."...sot, a mai napig nem az, mert a legtobb FreeSynces monitor 48Hz-tol mukodik"
Ez is fals infó... Ezen sorokat is egy 48-144hz-es monitorról írom, ami LFC-vel tökéletesen szinkronizál akármilyen kevés FPS-re is, tapasztalatból mondom. Persze, nyilván a legolcsóbb, minimális tartományt tudó megoldások egy alap G-sync monitor árának negyedéből nem fognak tudni ilyet, de talán ezen nem kellene nagyon meglepődni. -
HSM
félisten
"...továbbra sem látom, hogy mit innovál és miben jár saját(!) utat a cég. Örök másodhegedűs..."
Pedig bőven van náluk is, sőt. De valamiért nem tudják ezt megfelelően marketingelni, eladni. A kedvencem a G-sync esete volt, amit gyorsan kiadtak a zöldek, gyakorlatilag egy prototípus szintű megoldással, miközben az AMD azon fáradozott a VESA-n belül, hogy szabványos formában mindenki számára elérhetővé tegyék... Lásd pl. [link] -
S_x96x_S
addikt
> És ilyenkor ilyen címadással és ilyen (egyelőre)
> vérszegény Computex-es jelenléttel ez a rossz érzés
> csak még tovább sorvasztja az egészséges piaci versenyre áhítózók szívét.<szerintem>
Bár érteni vélem a csalódásodat,
de nem sok értelme van a külső felületes marketing alapján ítélni.Az hogy az AMD-nek nem volt most keynote-ja,
az részben magyarázható azzal hogy
- mert most úgyse tudták volna túlkiabálni az nVidiát.
- és mert részben a 2 hét múlva tervezett AI eseményükre fókuszálnak
https://www.theregister.com/2023/06/01/amd_june_event_preview/
- meg pár termékükkel eleve csúsznak ( mobil apu) és lehet, hogy pár nem publikus újdonsággal is küzdenek. Emiatt óvatosak akarnak lenni és amikor már biztos - ami biztos, akkor bejelenteni. Egy saját eseményt 2-4 héttel korábban elég bejelenteni,
de egy Computex-es durranást már fél évre előre le kell lockolni.
- Így utólag bár látványos volt az AMD tavaszi CES -e .. de túl sok puskaport ellőttek .. és pár korábbra beígért dologgal még mindig csúsznak.vagyis azt, hogy most "vérszegény Computex-es jelenlét" ,
a saját kontextusában kell nézni. -
Pedig jó kis cikk, tetszett. Csak a címadás bulvár klikkvadász. Nvidiával most mindent el lehet adni ,csak legyen egy mondatban az "AI" és hogy "Nvidia".
Szerencsére nem erről szól tartalmilag, jó kis visszatekintés honnan- hova.
2 dolláros részvényárfolyamról ide jutni. Hoztak jó döntéseket és kockáztattak, ami bejött, szóval tényleg szép munka ilyen erős ellenfelek ellen.
Intelt tisztelik, meglepően japán jellegű gondolkodás egy amcsi cégtől.
Biztosak benne hogy meg tudják oldani a kékek a problémákat és erre is készülnek. Ez jó dolog. -
Busterftw
nagyúr
Az a gond hogy az AMD-nél ezekkel a "meglévő" nyílt cuccokkal csak fut az Nvidia után és szerintem pont az ellenkezőjét érik el vele megítélésben.
Zárt az Nvidia cucc? Persze mert belerakták a melót és tényleg piacvezető megoldást csináltak. Miért adnák ki ezt a kezükből?
Az AMD meg a nagy nyílt forrású megoldásaival csak kullog utánuk.
Mindig ezek a félgőzös megoldások születnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS alig használ tensor magot. Az 98%-ban a shadereket fut, az algoritmus egy egészen elenyésző része AI csak. Ugyanaz a probléma, mint az AI textúratömörítésnél. Ha elkezded terhelni a tensor magokat, akkor lezabálod a regisztert és nem jut elég wave a fő feldolgozótömbre. Ezért használ csak elenyésző mértékben tensort.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert akkor nem a regisztertárat terhelte a munka, hanem erre szabott dedikált részegységet. Extrém különbség ez. A textúratömörítés addig csökkenti a VRAM terhelését, amíg erre van egy dedikált hardvered. Amint nincs, és a regisztereket költöd a feladatra, rögtön elkezdi lezabálni a konkurens wave-ek számát, amitől lassul a GPU, vagy lemondasz a valós idejű kikódolásról, és a VRAM-ot terheled szarrá.
Mint írtam a VRAM-igény csökkentéséhez igazából két alapvető dolog kellene inkább: Microsoft ajánlásait követő bekötések, illetve defragmentáció a memóriamenedzsmentet tekintve. Ezeket elég ritkán használják a PC-s játékok, mert nagy lehet a többletterhelés a CPU oldalán. Vannak persze pozitív példák, lásd újabb COD-ok, újabb AC-k, indie címből a Plague Tale: Requiem. Ezek valamennyire spórolnak a VRAM-mal, mert jól van felépítve a menedzsment, de közben meg átlagosnál nagyobb a többletterhelés a CPU-n.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRAM használatának csökkentését nem ilyen technológiákkal lehet elérni. Erre például traversal shader kellene, valós idejű defragmentáció a memóriamenedzsmentbe, Microsoft ajánlásait követő bekötések, stb. Utóbbi kettő rendelkezésre is áll. Vagy ultimate megoldásként ott a lapalapú menedzsment, amit a konzolok is használnak. Azzal harmadolható a memória terhelése.
Az olyan újítások, mint mondjuk a DirectStorage, a nagy teljesítményigényű textúratömörítés mind csak növelni fogják a VRAM-igényt, mert ugyanazt az adatot kétszer is megkövetelik a VRAM-ban. Egyszer kódolva, egyszer pedig kikódolva.
A másik lehetőség, hogy ha külön regisztertárat kapnak az AI feldolgozók a multiprocesszorokon belül, de az akkora tranzisztorköltséggel járna, hogy nem érné meg. Tehát az elkövetkező pár generációban erre nincs esély. Sokkal nagyobb annak a valószínűsége, hogy raknak a GPU mellé 32-64 GB memóriát, és akkor onnantól kezdve nem kell valós időben gondolkodni a textúrakitömörítést tekintve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A textúratömörítés úgy 25 éve volt innováció. Manapság nem az. Az AI textúratömörítéssel pedig rengeteg gond van. Például az, hogy nem rendelkezik különálló regisztertárral az AI hardver a multiprocesszorokban, így nagymértékben lassítja a shaderek feldolgozását egy ilyen munkafolyamat. Arról nem is beszélve, hogy a kikódolt tartalom irtó méretes lesz, így kb. 40-50 GB a belépő a VRAM szempontjából. Akkor persze talán reális alternatíva lehet, de amíg a VGA-knál nem válik általánossá a 32 GB, addig nehéz lesz vele mit kezdeni, mert az lenne az optimális, hogy egyszer kikódolja a tartalmat az AI motor, és elmenti a VRAM-ba. A valós idejű kódolással a VGA teljesítményének a 70-80%-a elvész, mert nem marad regiszter a valós munkára.
-
Alogonomus
őstag
Az Activision alá tartozó Infinity Ward IW9-es motorját használó CoD nem igazán "fekszik" az Nvidia kártyáknak, szóval ha sok játék fogja használni az IW9 motort, akkor az abban használt technológiához valószínűleg az Nvidia lesz kénytelen ugyanúgy igazodni, ahogy a SAM esetén történt.
-
huskydog17
addikt
Abu világában a Snowdrop 2.0 lesz ilyen technológia, ő szerinte majd az fogja megmutatni hogyan is kell igazán jól csinálni az RT-t.
( [link] , [link] , [link], [link] )
Tegyük fel, hogy talán esetleg van benne némi igazság és lesz 1-2 új megrendelt kirakatterméke az AMD-nek, mint a mostani érában a Far Cry 6. A kérdés ez esetben, hogy mi lesz a maradék játékokkal, azaz a játékok 99,99%-val?
Mindenesetre talán a júniusi Ubisoft Forward rendezvényen mutatnak belőle valamit, de hogy mikor lesz ebből konkrét játék és hány darab játék, azt még szerintem az Ubi sem tudja. -
Ott van rá leírva a miért:
- régió alapján lövi be a telepítési nyelvet
Két opciód van, vagy a régiót változtatod, vagy telepítés után az Adrenalin nyelvét.
Tényleg nem értem, hogy miért probléma, hogy nem a telepítőben van a nyelv választás, hanem már a feltelepült soft-ban.
De azt elfogadom, hogy neked ez probléma.
Amúgy ezt már nézted?
Itt a default system UI Language volt a gondNálad mit dob ki?
Esetemben angol: -
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a régiód magyar, és aszerint konfigurálja magát a driver, de ha nem tetszik, akkor van erre egy beállítás. Három kattintás az egész, és angol lesz.
Valami alapján lesz egy alapértelmezett beállítása minden a telepítésnek, és az AMD a régiót nézi meg, hogy mi legyen az. Valószínűleg meg lehetne csinálni azt, hogy telepítéskor is módosítható legyen, de pont ugyanúgy három kattintás lenne, mint telepítés után, tehát ugyanannyira nyírod az egér gombjait.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amit linkeltél az egy régi leírása a régi drivernek.
[link] - ez az új driverek leírása. Ebben sincs kifejtve minden, mert sok dolog rétegigény, és nem tér ki rá az AMD, de láthatók a menük és a gombok. A felvételnél választhatsz teljes képernyőt, vagy régiót, a jelenetszerkesztőben pedig kreálhatsz egyedi jeleneteket. Akármennyit, és mindegyikhez külön paraméterezhetsz felbontást, stb.
Attól, hogy x ember élne vele, még sokszázezert nem érdekel, így nagy fókuszt nem helyeznek a marketingjére, mert a userek 0,0001%-ának, ha fontos. De ettől nem titkolják, csak az erőforrásaikat olyan dolgokra fektetik, amelyek nem a vásárlóbázisuk extrém kis töredékét érdeklik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha nagyon egyedi igényeitek vannak, akkor arra van a jelenetszerkesztő. Ott lehet a tipikus igényeken túl szerkeszteni olyan felvételt, amilyet egyedileg szeretnél. Ez már 5 éve is benne volt. Amiért nincs erről sok kommunikáció az az, hogy extrém rétegigény, de meg lehet csinálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OBS meg tudja venni az AMD-től, mint azok a professzionális cégek, amik ezért havi szinten fizetnek. Megvan erre a licenclehetőség. De az AMD-nek ez üzlet, ez a technológia, amit a Xilinxtől vásároltak rengeteg pénzt hoz, és nem fogják ingyen adni, amíg a professzionális piac cégei annyit fizetnek érte, amennyit most.
A gamereknek, ha kell, akkor használjanak Relive-et.
Az általat említett funkciók ott vannak a Relive-ben. Custom Scenes, illetve Record/Stream Region.
A Relive-ben is meg tudod ezeket csinálni, maximum nem használjátok.#61158 PuMbA : Ha van Relive-ed, akkor nincs értelme az OBS-nek, mert a Relive ugyanazt tudja, csak jobb minőségben.
-
PuMbA
titán
"De ez miért említésre méltó?"
Mert az AMD marketingben nagyon halvány az NVIDIA-hoz képest. Ez csodaszámba megy, hogy én ilyet látok tőlük például, mert NVIDIA marketing anyagokba sokkal többször botlok bele.
"Attól, hogy marketingeli, még nem lesz jobb a konkurenshez képest"
Nem is kell. Sokszor nem a legjobb termék győz a piacon, hanem egy elég jó termék, aminek a legbrutálabb a marketingje
-
Petykemano
veterán
"de összértékben, egyéb paramétereit/tulajdonságait figyelembevéve igenis felveszi a versenyt a hasonlóan árazott AMD kártyákkal."
Ez lehet, hogy így van.
De tartok tőle, hogy részben a kriptoőrület árrángató jelenségének tanulságai, és főleg az AMD már 1-2 generáció óta tartó az Nvidia által megszabott árszintvonalhoz igazodó piaci magatartása miatt, kizárólag a kompetitív összehasonlításból nem lehet a termék abszolút értékére nézve (value/$, A "megéri-e nekem megvenni?" kérdésre választ adó) megbízható konklúziókat levonni.Az elmúlt 2-3 év pont azt igazolja, hogy van létjogosultága nem a gyártók egymáshoz képesti árai, hanem egy-egy abszolút referenciapont alapján megítélni egy termék értékét.
Aki ma veszi meg a (2 éves) kártyát fele-kétharmad áron jut hozzá, mint mondjuk fél éve.
Persze ez a kifutó szériákkal meg szokott történni, de mondjuk egy éve még arról volt szó, hogy azok az árak, amiket ma látunk, már soha nem jönnek vissza. -
Petykemano
veterán
a kereslet-kínálat játszik, csak nem olyan rugalmasan, mint gondoltuk/reméltük.
Én nem mernék a 4070 megjelenéséhez kötni minden ármozgást. Leginkább azért, mert a 4070 fogadtatása nem kifejezetten jó, legjobb esetben is "meh". Persze az könnyen lehet, hogy egy újonnan megjelenő termék relatíve alacsony ára rántja magával a konkurens/előző generációs termékek árait is.
Ugyanakkor az általános vélekedés a 4070-ről még mindig az, hogy drága ahhoz képest, amilyen piaci környezetben amilyen teljesítménybeli előrelépést kínál. Erről persze én most nem szeretnék vitát nyitni ebben a topikban, ezt megítélni mindenkinek szíve joga, mindenesetre a beszámolók arról szóltak az Nvidia is túlbecsülte erre az "olcsó" kártyára való keresletet.
Mindebből a lényeg az, hogy a 4070 $599-os ára is mehet még lejjebb. Ha jól tudom valami $20-os rebate akció már volt is pár nappal a rajtot követően.
Pusztán a 3070 és 4060Ti megjelenésének (és árképzésének) abban viszont jelentős szerepe van, hogy az AMD gyakorlata az, hogy mindig megvárja, míg az Nvidia megteszi a téteket (termékbejelentés árral) és ahhoz igazodik. Tehát most hogy ezek megtörténtek vagy küszöbön vannak, most már tényleg várható, hogy az AMD sem fog tovább hezitálni.
-
Hat pedig R&D-re, capex-er a revenue-bol megy (vagy hitelbol, amit erosen mozgat).
Amugy ha konkretan egy ceg "meretet" nezzuk, az iparag es a consulting nagy resze is kb mindig a revenue-t, employee count-ot veszi alapul, a market cap tobbsegeben masodlagos, foleg, hogy az elobbi van kihatassal a masodikra es nem forditva. Persze elfogadom, ha te azt tartod relevansabbnak a sajat rangsorolasodhoz. Ettol fuggetlenul egeszen helytallo azt mondani, hogy a ket ceg "size"-ra elegge kozel van egymashoz. -
PuMbA
titán
Manapság már mindenki tudja, hogy mi az AMD problémája. Ugyanezt itt a topikban is megfejtettük. Az AMD is tudja ezt, mégis sokan elhiszik, hogy mennyire jófej cég, szeretik, csakhogy őket is a profit érdekli, mint az NVIDIA-t és nem "for the gamers"
Ők sem akarják, hogy olcsón vegyél jó kártyát. Majd akkor elhiszem, hogy "for the gamers" ha látszik, hogy ténylegesen versenyeznek az NVIDIA-val és nem ezt a lagymatag semmit nyomják, amivel mi járunk rosszul, mert a VGA-k árai az egekben.
-
HSM
félisten
Az asztali verziók úgy tapasztaltam nem mennek olyan mélyre, mint a mobilok, ha már az 5600G-t említed. A 4650U-n pl. 10W PPT-ből ha elindítok egy Cinebench-et, lemegy 0.72V-ra 2Ghz-hez, így magonként mindössze 1W-ra saccolja a fogyasztást.
Az asztali 5600-asom a gyári "base" órajele alatt már nem is csökkenti a feszültségét valamiért tovább, szenved inkább 500Mhz-en, 0.92V-on, ha pl. adok neki egy 15W PPT limitet... Nem ugyanaz, pedig nyilván az is skálázódhatna tovább lefelé.... -
Alogonomus
őstag
A hírek arról szóltak, hogy az AMD is raktártöbblettel küzdött a tavalyi év második felében, mert visszaestek a PC eladások. Jelenleg is látszólag minden 5000-es termékből túlkínálat van. Kizárt, hogy az AMD érdemi fejlesztéssel készülne még AM4-es platformra.
Pár hónapon belül érkeznek már az A620-as alaplapok is, amikbe előbb fog az AMD az erősen selejtes CCD-k felhasználásával valami 4 magos olcsó processzort kiadni, ami még úgy is erősebb lesz egy combosabb AM4 processzornál.
-
HSM
félisten
Hatékonyságra a mostani holmik is nagyon jók ám... Ezt pl. épp egy Renoir APU-ról írom, egy 4650U, a 15W-os fogyasztásához képest brutálisan erős.... Ezt még le lehet csökkenteni ~10W-ra, de akkor már érezhetően az "infrastruktúra" kezdi elenni a keretet a CPU-magok elől...
-
Petykemano
veterán
Ennek a tényállásnak a megítélése azért nézőpont kérdése.
Eddig egy RDNA3 jött ki és az tényleg csalódást keltő.A Navi33-ról vannak pletykált infók, amelyek teljesítmény szempontjából nem túl bíztatók, de mivel az lényegében egy N6 portja a navi23-nak, ezért nem is meglepő, hogy nem is teljesít sokkalta jobban.
A kisebb lapkával rendelkező régi nodeon készülő N33-tól sokkalta inkább árversenyt lehetne várni.De voltak pletykák. Részben arról, hogy driverből még majd lehet javítani (dual issue.hasznosítása), részben pedig arról, hogy a Navi31 fizikai implementációja hibákat tartalmaz, ami magasabb frekvencián a vártnál.nagyobb fogyasztást eredményez (persze lehet, hogy csak túltolták a tranzisztorsűrűséget) és hogy ezeket későbbi lapkák valamelyikében már javították.
(Ezeknek persze egyike sem olyan, aminek vásárlás-meghatározó szerepe kéne lennie.)
Ha elkezdenek az RDNA4-ről beszélni az szerintem annak a jele, hogy ezek a pletykák alaptalanok. (Mimdig is alaptalanok voltak, vagy az alapjait elkaszálták, átütemezték, átnevezték, stb)
-
PuMbA
titán
Az esélyük megvan, a jövőbeli új ray tracing API-juk
NVIDIA GTC prezentációk leírása alapján pedig a Micro Mesh techológiával válaszol az RT lassúságára. Az első megint az NVIDIA lesz, ő készül el valószínűleg hamarabb, a kérdés már csak az elterjedés / támogatás. Vajon melyik lesz a nyerő.
-
HSM
félisten
Érdekes meglátás. Számomra épp fordítva van, egy jó (!!!) RT implementáció valóban durván next-gen élmény és képi világ, míg a felskálázások, a maguk homályosságával és a valódi részletek hiányával nagyon nem.
Példák jó RT-re: Witcher 3, saját kép [link] , DF bemutató [link] , de a BFV-ben is tetszett [link]. Én inkább tolom a Witcher 3-at natív FHD-n de max RT-vel 30FPS-el a 144Hz WQHD monitoron, mint felskálázva vagy RT nélkül, annyival jobb a képi világ. Számomra pl. óriási előrelépés megszabadulni az ambiens megvilágítástól, illetve végre látni a hatását a különböző színű visszaverődéseknek (indirekt megvilágítás), lásd a DF bemutatót, remek példákat hoz. Pedig én is szeretem ám, ha 100 körül tanyázik az FPS-mérő. -
HSM
félisten
Nem tudom, miért gondolod, hogy butaságokat is írok, de hogy nem írod le, nem fogok tudni ezzel mit kezdeni.
"mit is jelent valójában"
Pontosan tudom, programoztam/tanítottam is neuronhálót. De nem hiszem, hogy ez a fórum lenne az alkalmas terep mélyebben belemenni, így szándékosan egyszerűsítettem így le."ez az egész iparág miért is nő mostanában irgalmatlanul nagyra."
Nagyon érdekesnek, egyben rendkívül veszélyes jelenségnek tartom. De nem csak én [link] .
Ahogy minden más "buzzword" esetén, természetesen az Ai-nál is remekül megfigyelhető, hogy hirtelen minden Ai lesz, és persze erősen megkérdőjelezhető létjogosultsággal. Pár éve a blokklánc volt a buzzword, akkor mindent a blokkláncba akartak tenni, mert abban látták a nagy pénzt. Azt is, aminek az égvilágon semmi értelme nem lett volna odatenni. Egyszerűen az emberek ugyanúgy nem értették, mint most az Ai-t.Hogy írtad ezt a beleásósdit, kicsit keresgéltem anyagokat a DLSS-ről, sajnos nem sokat találtam.
Persze, ugyanúgy, ahogy a GPUOpen FSR dokumentációban, persze itt is ellőtték a poént, amin mindig kellően felháborodok:
"... produces images comparable to or better than native resolution while rendering a fraction of the pixels, letting you maximize frame rate.", mindenzt a fejlesztőknek szánt oldalról [link] .Persze tudom, hogy miért írhatták le, csaképpen a gyakorlatban senki nem használja úgy DLAA-ként, és a mondat másik fele is mást sugall....
Szóval, a saját szememmel láttam, hogy mit tud ez a technológia, és nem győzött meg.
#60203 b.: A 3080 sosem került valójában 700$-ba, csak egy limitált mennyiség az FE verzióból. A partnerek panaszkodtak is rendesen emiatt. Aztán persze jött a hiány és piacborulás.
-
HSM
félisten
"Szerintem a DLSS az egyik legjobb dolog, ami a desktop grafikával az elmúlt időszakban történt. Iszonyat sok ember kiörgedő VGA-jának élettartamát nyújtja ki, vagy akár tesz játszhatóvá addig játszhatatlan játékokat szészőséges esetben"
Micsoda?Ezt eddig is meg tudtad lépni, tetszőleges képfelbontást beállítottál, ráadtad a GPU-scalingot, és kész is volt a "kézivezérelt" felskálázás, ezer éve létező dolog.
Egyedül az az újdonság, hogy ezekkel kicsit elegánsabban, OSD-barát módon tudod megtenni, illetve rátol némi utóélesítést meg Ai-varázslatot, és ennyi."A DLSS-ről kialakult pozitív véleményem egyébként nem hit kérdése, játékfejlesztőként is értékelem, de felhasználóként is a tényekre hagyatkozva alakítottam ki a véleményem."
Ahogyan én is, bár játékfejlesztő nem vagyok. A DLSS1 már a tesztfotókon nevetséges volt, ki sem próbáltam, semmi értelme nem lett volna. Valamelyik friss DLSS2-t viszont saját kezűleg teszteltem nemrég egy Nv-szponzorált játékban (Witcher 3 next-gen, 4.0), összehasonlítva az FSR2-vel és natív rendereléssel egy RTX3060-ason.
A cél annyi lett volna, hogy a monitorom natív WQHD felbontásán legalább a fix 30 FPS meglegyen padló max grafikán, RT-vel, mert piszokul tetszik úgy a képi világa, de sajnos natívban sem az RX 6800XT-m (20-25FPS), sem az RTX3060-am (nagyon kevés FPS) nem volt erre alkalmas, erősebb pedig nem akad itthon, a boltban pedig sajnos igen borsos az ára. Ilyenkor jut eszébe az embernek, próbáljuk ki a felskálázást, hát erre találták ki! Namost, felskálázás nélkül, TAUU-val, natív FHD-n néztem először (centered GPU-scaling), 30 FPS stabilan megvan a 6800-ason, kép gyönyörű és tűéles, de a 27"-os monitoron kicsit kicsi így a hasznos képi felület (értsd, picit túl pici minden ahhoz képest, amit megszoktam). Nyilván a részletesség kevesebb, mint WQHD-n. FSR2 Quality WQHD-n, hát első ránézésre mintha kinagyítottam volna a FHD-t (végülis tényleg kb. ez történik
), a WQHD részletessége sehol, emellé a kép kellemetlenül mosottas. 30 FPS megvan, de ennél kellemesebb a pici, de éles, natív FHD kép. Gondoltam, itt az idő a zöldek megmentőjének kikiáltott DLSS-t is kipróbálni, hátha az Ai csodát tesz. RTX3060 be, spoiler: nem tett csodát. Ugyanazt a WQHD részletességét nélkülöző mosottas, kellemetlen képi világot kaptam. Egy egészen minimálisan talán jobb, mint az FSR, de számomra egy kategória, nem véltem felfedezni meggyőző előnyt, viszont ugyanúgy tapasztaltam a meggyőző hátrányokat. Ennél is masszívan jobb a natív FHD. Ebből én arra jutottam, hogy ez a technológia nem sok mindenre jó, nem ad valódi új, a meglévőeknél jobb alternatívát.
Megnézheted saját szemeddel: [link] . Kinagyítva (maximize gomb), kellően magas felbontású monitoron (nálam 1440P) kristály tisztán látszik, hogy pl. a tesztképen a karakter előtt egy zöld homályos massza lesz a natívban tűéles fűből akár FSR, akár DLSS. A 4K-s képen is látszik, de a 1080P és 1440P-sen különösen. Itt is látszik a friss DLSS verzióval: [link] . Élőben egyébként még szignifikánsabbnak érződik az eltérés.
Persze, lehetséges, hogy én vagyok túlérzékeny a maszatos, részletszegény képre, de nekem ez így nem adott semmi hasznos előrelépést.Érdekes módon számomra elég hasonló a végeredmény a GPU-scalinghoz, vagy egy jobb monitorba épített scalinghoz (mindkettőt kipróbáltam), amiket hagyományosan messze elkerül a gamer-társadalom, jó okkal. Számomra érthetetlen, ezek a technológiák mégis hogyan tudtak átmenni a minőség-szűrőjén ugyanezen felhasználói bázisnál.
#60143 Abu85: A probléma józanul belegondolva is látszik. Az Ai (vagy ha úgy tetszik, bármi más) nem fogja tudni kitalálni azt, ami nem lett lerenderelve. Ha ki tudná, akkor azon futna a játék, nem a GPU-n...
-
Amíg kikapcsolható , on / off funkció addig ez nem felesleges dolog, hanem egyeseknek szükségtelen másoknak meg segítség lehet a simább képélményért.
A választás leehetőség adott ha elérhető és támogatott, hogy használja e valaki vagy nem. Sztori alapú játékok alatt szerintem ez nem lesz zavaró, de majd ha lesz rá lehetőségem letesztelni akkor mondok inkább végső véleményt.
Abu meg nem fog jó véleményt mondani egyetlen egy Nvidia fejlesztésről sem ezt már tudjuk sok év távlatából is a másik oldalnál meg fordítva, kritikusan nem fog nyilatkozni soha. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A felskálázás az jó dolog, de igazából egyik megoldás sem jó. Az a baj, hogy rohanunk az olyan marhaságok felé, mint a képgenerálás, ami olyan eszetlen hülyeségeket eredményez, hogy kész képkockákat tartunk vissza a megjelenítéstől. Ez őrültség.
De a jelenlegi felskálázások nem tökéletesek. Mindegyikkel az a gond, hogy a probléma egyik felét oldják meg. Mert a brute force AI megoldás nem elég, ugyanis nem tud reagálni olyan dolgokra, amelyekkel nem lett a tréning alatt feldolgozva, míg a másik oldalon a kézzel írt algoritmusok szintén nem számítanak elégnek, mert azok meg nem reagálnak elég hatékonyan a dolgokra. Ezek kombinációja lenne a megoldás, vagyis egy olyan algoritmus, ami alapból kézzel van írva, emberi tényezővel, és azt kiegészíti az AI brute force. De valamiért nem érdekeltek benne a cégek, pedig ez ütne igazán. De helyette van ez a képgenerálos marhaság.
-
HSM
félisten
A leginkább megdöbbentő számomra a sok pozitív vélemény a DLSS-ről. Ezt hogyan tudták megetetni az emberekkel, nem tudom.
Ilyen ezer éve van sok játékban, hogy resolution scale, akkor is levihetted már 1.0/100% alá, és éppen ugyanaz az eredménye, csapnivaló élettelen, részletszegény kép, számomra nézhetetlen. Nevezhetjük DLSS-nek, FSR-nek, 1.0/100% alatti resolution scale-nek, egyre megy.
#60132 Abu85 : Ez a DLSS3 egészen kétségbeejtő, Április 1-i tréfának is jó lehetett volna egy alternatív univerzumban...
Az AMD egyébként már 7 évvel ezelőtt is tudott képkockákat duplikálni, a FreeSync LFC néven, de ők csak értelmes dologra használták, nem az FPS-mérő megviccelésére... [link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az RTX csak egy marketingnév. Ez szabvány funkció, mert a DXR maga szabvány, tehát ugyanúgy futtatja az AMD is, ahogy az Intel is.
A közösségben lecsapódott nyom 100%-ban marketing. A vásárlók 99%-a csak ezt nyakalja. Ha nem így lenne, akkor nem létezne DLSS3 sem, mert esetleg felmerülne az a kérdés, hogy egy kiszámolt képkockát miért is kellene visszatartani csak azért, hogy egy kevésbé friss adatokból felépülő köztes képkocka legyen generálva? Utóbbi csak arra jó, hogy a friss adatokat hordozó információ később jelenhessen meg, de miért is? Mi az előnye annak, hogy már kész képkocka csak később kerülhet a kijelzőre? Ennek nincs logikus magyarázata, pusztán marketing, ami arra épül, hogy a vásárlók 99%-a "csak ezt nyakalja".
#60130 bjasq99 : Az OEM-eknek elég az árukapcsolás. Ilyenek egyre sűrűbben vannak. Az AMD és az Intel is kínál már olyat idén, hogy olcsóbb a proci, ha GPU-t is rendelnek hozzá. Ez az OEM-eket önmagában meggyőzi, mert ők csak azt nézik, hogy mekkora hasznot raknak zsebre a gépen.
És aki 3060-at vesz? Annál is ott lesz ez a probléma. Ugyanúgy hiába vette meg a 3060-at, mert maga a driver nem elég hatékony ahhoz, hogy egy relatíve megfizethető procival ne legyen limit.
-
bjasq99
tag
"Az AMD a legtöbb újkori feature-jét az NV után dobta be" igen #60118
pontosan ezt írtam le.
Szóval kifejtettem, hogy leárazással nem megy semmire az Amd mert nem tudja megfogni akkor sem a Nv vásárlókat csak a price/performance bajnokokat, akik igy is a piros oldalon vannak.
Nyilván ha jobban leáraznak akkor talán nagyobb lesz a market share, de valószínűleg olyan kicsi mértékben, hogy nem érné meg. Nézd 20% plusz ár Nv nél kb ugyanolyan drága gyártású gpu nál -
Abu85
HÁZIGAZDA
A feature-ök tekintetében azért nagyon sok first volt az AMD-nél. Konkrétan ezek:
Chill - erre máig nincs válasz
Anti-Lag
Boost (VRS) - erre máig nincs válasz
Smart Access Memory
RIS
FreeSync Premium Pro - erre máig nincs válaszÉs még lehetne sorolni.
Az explicit API-k frontján virítanak, hiszen extrém alacsony a Radeon D3D12 drivernek a többletterhelése. [link] - ezért tud procilimites környezetben gyorsabb lenni elérhető árú procival a 6650 XT az RTX 4090-nél (lásd WD: Legions vagy CoD: MW2). Ez az előny mind szoftveres, nagyrészt abból származik, hogy az AMD D3D12 drivere sokkal hatékonyabb az NV driverénél.
-
S_x96x_S
addikt
> az AMD terve a nem túl jól elsült kooperáció után?
Az előző generációs procikat és GPU-kat gyárthatják ott ..
( ~ 6 January 2023 )
"Samsung Foundry will produce AMD's processors based on older Zen and Zen+ microarchitectures as well as previous-generation GPUs using SF 14LPP and GF 12LP production nodes. "
https://www.tomshardware.com/news/amd-outsouces-older-chips-to-globalfoundries-samsung> Lesz még próbálkozás az ultramobil fronton?
szerintem igen .. ( legalábbis a következő 10 éves távlatban )
-
PuMbA
titán
Ja, hát nem mi vagyunk itt az agytrösztök. Amit én leírok, azt biztosan tudják az AMD-nél is. Nem hülyék ülnek ott. A kérdés csak az, hogy miért nem csinálják meg mindazt, ami egy termék erős terjeszkedéséhez kell. (Az NVIDIA ezeket a lépések megcsinálja és minő véletlen, működik is nekik) Ezt viszont nem fogják elárulni, hogy például nem adnak elég pénzt marketingre stb.
-
PuMbA
titán
Amit az AMD a Ryzen-ekkel csinált marketing szempontjából az szerintem oké volt
De amit a Radeon-okkal csinálnák nem hiszem el, hogy csak nekem feltűnő, hogy egy megúszós, "lesz valahogy", "már a megjelenéskor feladtuk az összes reményünket" dolog. Nem értem az átütő magabiztosságot és erőt. Érdekes dolgok ezek az biztos.
-
PuMbA
titán
Akár techdemó, mint például a 4090-hez a Portal RTX. De én például arra gondolok, hogy a 4090 bejelentésekor már azzal promózták, hogy Cyberpunk 2077-be jön az RTX Overdrive mód DLSS 3-mal. Kiadja az AMD a 7900XTX-et és semmi nem történik mellé. A hozzá nem értő játékosok szemében az AMD nem csinál semmit. Így nem csoda, hogy NVIDIA-t vesznek a boltba és az AMD számukra nem létezik. És itt nem értem, amit már leírtam egyszer, hogy az AMD akkor most versenyzik-e az NVIDIA-val vagy csak ahogy esik úgy puffan félgőzzel csinálnak valamit és nem érdekli őket az egész, mert inkább az utóbbinak tűnik
Egy piacot szerezni akaró, versenyben lévő cég sokkal agresszívebben viselkedik az élet minden területén.
-
-
Én is beszéltem erről.[link] Hát igen ciki volt meg a beígért előrelépés sem lett meg, meg az a 34 játék sem amire Abu hivatkozott hogy állítólag létezik de szupertitkos lista és nem adhatják ki. Tudod ezek a dolgok gázak mert legalább itt el kellene hangoznia annak hogy ez kamu volt, nem mosdatni őket .
Nvidinál sem volt fair a 4070 Ti 3x 3090 Ti dolog amiből nem láthattunk semmit meg nem is fogunk soha.
Ezek a chartok és bemutatók már amúgy ennyit is érnek
Nem is az baj, hogy fejlődniük kell, mert Nvidiának is kell az AMD hez több dologban például a nyílt licenszek támogatása, Linux, vagy említhetném a Vram mennyiséget ami botrányosan kevés ma már és alapjaiban korlátozza a kártyák használatát.
A gond az, amikor ennek az ellenkezője van belesúlykolva itt sok emberbe, és elhiszik hogy az Nvidia pénzzel hatalommal bíró cég, aki nem tud semmit, mindig lemaradásban vannak az AMD szemben és minden jó dolog csak is az AMD konyhájából jöhet ami majd hoz egy sokkal jobb dolgot, mint amit most látunk a másik oldalon, ami amúgy is szar és meg fog halni hamarosan... Ebben amúgy nem az olvasók a felelősek, elég visszaolvasni az elmúlt pár kommentet... -
HSM
félisten
Ebben az is benne lehet, hogy a 4070Ti mindenhol nagy számban kapható, ezerféle modell. Ehhez képest 7900XT és XTX alig és kevés fajta van készleten, főleg az AIB modellek ritkásan.
Én egyébként gondolkozás nélkül egy jó AIB 7900XT-t vinnék 4070Ti-k helyett. Van egy 3060-am, engem nem győzött meg különösebben sem a DLSS, sem a driver. Ugyanúgy teszi a dolgát a 6800XT is. Persze, valamivel több a bug, de ezt nálam ellensúlyozza, hogy nincs regisztrációhoz kötve egy halom hasznos funkció, és ezerszer kényelmesebb a felület.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Konteó topic
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- iPhone topik
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hardcore pizza és kenyér topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged