Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CYBERIA
őstag
válasz
Xmodule #4305 üzenetére
Fékdugattyú is megszorulhatott, nekem az volt. Szét volt repedve a gumi körülötte, a víztől meg berozsdásodott, azért nem akart visszacsúszni. Külön alkatrészként csak féknyereggel együtt adták volna, valami 35 000 Ft körüli összegért, nagy nehezen sikerült külön beszerezni.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #4261 üzenetére
Utóbbi tényleg elegánsabb.
-
CYBERIA
őstag
válasz
LaptopSystem #4233 üzenetére
Ez nem csak a száguldozásról szól. Van erre egy olyan angol szó, hogy waftability. Nézz utána.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #4201 üzenetére
Az nem számít, nincs (nem lesz) négyhengerűnél nagyobb motor, és vannak olyanok, akiknél ez kizáró ok.
Sajnálatos, mert számomra például egyedül az öthengeres motor miatt emelkedett a többi márka fölé, ettől volt VOLVO. -
CYBERIA
őstag
válasz
LaptopSystem #4130 üzenetére
Tökéletes.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #3548 üzenetére
„mint pl. egy Super B-ben”
Superb. Így, egyben. Sokan nem tudják, pedig a b az nem egy külön betű, hanem a szó része.
[link]
-
CYBERIA
őstag
válasz
FeRRaR1 #3525 üzenetére
Az a 40 000 km egy maximum, általában inkább ez van:
„elviszi szervizbe mikor a kocsi jelzi hogy kell, és ennyi”Ha többnyire nemzetközi forgalomban vesz részt a jármű, akkor egyrészt hamar összejön pár tízezer kilométer, másrészt sokkal kedvezőbbek az üzemi körülmények, mint ha sokat szenved városi környezetben. Utóbbi esetben meggyőződésem hogy nem 40 000 km környékén fog felvillanni a lámpa.
Amúgy a cikkből kimaradt, hogy lesz összkerekes változat is.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #3485 üzenetére
Így van, negyedik generációs Haldex, keresztmotoros gépekbe nem rossz.
(#3482) ben800: „Hát lehetséges,én csak abba gondoltam bele hogy ugye a motornak elég nagy fordulaton kell járnia
”
Tudod mi jutott erről eszembe? A nyomaték öl, nem a fordulat
Vitatkozni lehet rajta, de a lényegen nem változtat.
(#3471) runner 125: „Városba ne vegylel dieselt, mert nem való. Rövid utak csak ártanak a motornak.”
Ha szigorúan gyakorlati szempontból nézzük, akkor egy régi szívódízelnél nem nagyon van jobb erre a célra. Egyszerű szerkezet, és nincs az mint a benzinesnél, hogy a hidegen túldúsított üzemanyag lemossa az olajréteget a hengerfalról. Persze az azért nyilván nem alternatíva ha valami újabb Volvo a kiindulási alap.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #3430 üzenetére
Olyan ötvözetek vannak, amik 10-20 éve sehol nem voltak. Egyébként én nem a fizikai kopásban látom a jelenlegi motorgeneráció gyengeségét, sokkal inkább a komplexitásban, szinte átláthatatlanul sok bennük a segédberendezés, érzékelő, beavatkozó. Sajnos már nem csak a turbós motoroknál.
@FeRRaR1: Gyenge konstrukciók régebben is voltak, nem biztos hogy abból érdemes kiindulni, ami a ranglétra legalján van. A Mini 1.6-osa (már ha a benzinesről beszélünk az egyik legélvezetesebb feltöltött 1.6-os) nem kifejezetten a nagy literteljesítménytől olyan, amilyen.
A C4-et nem ismerem ilyen felállásban, így nem is nyilatkoznék róla.Említhettük volna a CLA 45 AMG-t is, az legalább helyi.
De az Audi felől már 420 lóerős motorról hallani, nincs kétségem felőle hogy meg is csinálják.Egyébként meg ezek nálam műszaki csemegének számítanak, saját részre legalább öthengeres szívó benzinesen kívül más nem kéne, D5 sem.
A Volvo a jövőre maximum négyhengeres motorokat ígér, na arra kíváncsi leszek. -
CYBERIA
őstag
válasz
FeRRaR1 #3421 üzenetére
Azért ahogy D5-ös motorból sem mindegyik megy annyit eredeti turbóval, úgy a downsized motorok közül is egészen biztos lesz, ami el fog menni annyit eredeti turbóval. Szerintem a mostani turbók nem különösebben lettek érzékenyebbek az 5-10 évvel ezelőttieknél.
Azt elég nehéz így megállapítani, hogy mi a túlfújt, mi nem. 15 éve a 2.0 T5 a maga bő kétszáz lóerejével elég brutálisnak tűnt, a mostani brutális kétliteresek meg már 400 lóerő körül járnak. Erről a végéről nézve akkor a 2.0 T5 teljesítménye egész szerénynek tűnik.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #3302 üzenetére
Milyen PSA-hatásról van szó?
-
CYBERIA
őstag
válasz
gigi21hu #2333 üzenetére
NEvetséges.
Mi?Vezettem már nagyobb autót, jóval kisebb nyomatékkal, dízelest, és abban tökéletes volt az élmény.
Én például úgy vagyok vele, hogy a nyomaték nem jelent különösebb élményt.Másrészt mivel 99 százalékban az Alföldön vezetek, így minek kellene 170 lóerő?
Én is alföldi gyerek vagyok, de nekem például ez a 193 lóerő is kevés.( nyaralásra ott a lakóautó )
Van lakóautód? Akkor ugye megvan legalább 170 lóerő?Aki szerintem egy Volvoban a gyorsulást nézi elsőnek és a tuningra gondol, inkább ne Volvo-t vegyen.
Egy S80 T6 sem a gyorsulásról meg a tuning miatt több, mint 300 lóerő.Egy Volvoban az utazás kellemessége az elsődleges és ez nem attól függ, hogy 1 vagy 2 mp-vel jobban gyorsul-e.
Ahogy aneda mondja.Szerintem fölösleges érvelgetni az erősebb motor ellen (vagy mellett), ha neked az 1.6 D megfelel, az önmagában elég érv!
Kinek mi tetszik a Volvókban, nekem az tetszett, hogy svéd volt.
-
CYBERIA
őstag
válasz
MPowerPH #2313 üzenetére
Igazából lehet automatánál is tuningolni, de arra figyelni kell, hogy a forgatónyomaték ne lépje át jelentősen a gyári értéket. Azzal annyi a probléma, hogy csak magas fordulaton lehet kihasználni a tuning előnyét. Egyébként emiatt az automataváltós változatnak gyárilag is vissza van fojtva a nyomatéka a kézi váltóshoz képest (legalábbis az R-nél úgy rémlik).
-
CYBERIA
őstag
Az a baj, hogy master kapcsoló is kéne, az meg a jobbkormányos kocsikban nem olyan, mint ami ide való. Egyébként helyben is láttam bontásra szánt S70-et, hát nem az is jobbkormányos?
-
CYBERIA
őstag
Van-e valakinek ötlete, hogy S70/V70-hez honnan lehetne emberi áron ablakemelő-kapcsolót szerezni?
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
Gyuluska70 #2163 üzenetére
Miért néznénk hülyének? A világrekorder is P1800-ba is beletekert a tulajdonosa 3 millió mérföldet.
-
CYBERIA
őstag
Igen, ezek a méretek vannak:
6,5×15" : 195/65R15
6,5×16" : 205/55R16
7,0×16" : 215/55R16
7,5×17" : 235/45R17szerk.: 225/45R17 és 235/40R18 is, de nem tudom milyen felnivel.
De javasolt eredeti méretet használni, mert elképzelhető hogy nem minden esetben egyforma a futómű. VIDA-ban érdemes lenne megnézni.
-
-
CYBERIA
őstag
Csak azért kérdezem, mert amikor VMware alatt (oda XP-t raktam) próbáltam, akkor nekem ment. Most így natívban nem megy (Win 7), de nincs már több hely a gépemen kísérletezni.
szerk.: Nem a legjobb szoftver amit valaha láttam, mit mondjak, nagyon érzékeny a környezetre.
Amúgy miért kéne?
-
CYBERIA
őstag
válasz
#70869248 #2108 üzenetére
Szia!
A 440/460-nal van egy-két közös alkatrész. Az első szélvédő szerintem igen. Az ajtókárpitokban nincs közös. Az első ülések elvileg kicserélhetőek, de a 480-éi mások, a háromajtós felépítés miatt előrebillenthetőek, nem úgy mint a 440/460-nál. A hátsó ülések teljesen mások. Motoralkatrészekben szinte minden ugyanaz.
-
CYBERIA
őstag
Akkor nem tudom, ilyen egyszeri problémák vannak néha. Lehet hogy előző nap kevesebbet mentél, nem volt ideje visszatöltődni. Mondjuk ha kiállsz a garázsból, akkor ki tudod próbálni, hogy -15°C-on hogy indul.
Én a helyedben mérnék egy akkufeszültséget indítás előtt. Esetleg érdemes megnézni, hogy néhány fogyasztó bekapcsolásával mennyire esik le a feszültség.
Gyertyákra a kézikönyvben 45 000 kilométert írnak.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
gaborbol #2066 üzenetére
Nekem meg a kormány, de csak 0°C alatt. Valami műanyag elem lesz, de elég nehéz kitalálni hogy honnan jön a hang.
Egy pillangószelep tisztítás különben nekem sem ártana, csak tényleg olyan hozzáférhetetlen helyen van, hogy nekem is az egész szívócsonkot le kéne bontanom. Szerintem majd tavasszal.
-
CYBERIA
őstag
Alapvetően igaz.
De ha minden igaz, a te váltód ugyanolyan AW55-50, mint a 340 N·m nyomatékú dízelhez (az áttétel is ugyanaz), tehát ennyit mindenképpen bírnia kéne. Nem tudom hogy chiptuninggal meddig megy fel a nyomaték, de nem hiszem hogy ennél lényegesen nagyobb lehet. Szóval véleményem szerint mehet a dolog, de azért lehet hogy előtte nem ártana egy automataváltó-olajcsere.
Egyébként én is egyre inkább kevésnek érzem ezt az erőt, 100-150 N·m pluszba jól esne, de főleg 1500-2500 között kéne még nyomaték.
-
CYBERIA
őstag
válasz
gaborbol #2040 üzenetére
Ha mérföld, akkor semmi nem stimmel.
Persze ez az egész csak feltételezés részemről, sem 60-nál kisebb, sem 70-nél nagyobb sebesség nem zárható ki, mint legalacsonyabb fogyasztáshoz tartozó sebesség.
Meg az egésznek olyan szempontból nincs sok értelme, hogy én biztos nem ülnék végig ekkora utat olyan lassú haladás mellet, végül is még mérföldben sem sok a 63.Mehet a dolog logoutra, ja.
-
CYBERIA
őstag
válasz
gaborbol #2031 üzenetére
Ha rekordot akarsz dönteni, akkor olyan 60-70 km/h körülire állítsd legközelebb a tempomatot, klíma nélkül.
Nekem télen többet fogyaszt, bár az a heti 2×3, plusz havi 2×100 kilométeres menet nem annyira megterhelő üzemanyagköltség, persze én nem járok a budira is autóval.
Utoljára október elsején tankoltam, azelőtt meg július közepén.
-
CYBERIA
őstag
Tény hogy az S40/V40-ben van némi Mitsubishi. Nem állítom hogy ettől olyan amilyen, de mondjuk a rozsdásodásra rá lehet fogni.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
Ha nem ütött nagyot, akkor valószínűleg nincs gond. Szerencsétlen esetben elhúzza a futóművet. Ha nem kezd a gumid jobban kopni a szokásosnál, és nem nő a fogyasztásod, nem változik meg a jármű viselkedése, akkor valószínűleg nem lett baja. Futóművesnél meg tudják állapítani lézeres méréssel is az ilyet. Folyadékszivárgást nem tudom mire vélni, a tartályok nem alul vannak.
-
CYBERIA
őstag
Na, úgy látszik meg lesz oldva az utóbbi napok problémája, A VEA (Volvo Environmental Architecture) névre keresztelt három, illetve négyhengeres motorok helyettesítik majd a ma kínált öt, hathengeres motorokat.
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1980 üzenetére
Nem értem az miért probléma!?
Le kell korlátozni a fordulatszámot max. 3500-ra, és akkor már csak 250 lóerő környéke. De ettől jobb nem lesz.
Egy dízel ha megszakadsz sem fog nagy nyomatékot adni 4000 fölött, ezért is nincs akkora teljesítménye, ennyi a történet.
Persze hogy nagyobb a nyomatékuk - mondjuk ezt is elismerem -, mert már évtizedek óta turbóval lélegeztetik, turbós benzinesek meg az utóbbi néhány év kivételével viszonylag ritkák voltak. Nézd meg mondjuk egy szívó dízel nyomatékát - szólj ha literenként 75 Nm-nél nyomatékosabbat találsz, mert akkor vendégem leszel egy sörre!
Egy BMW N20B20 szerintem lényegileg nem kevésbé használható, mint mondjuk egy N47D20, pedig fele annyi turbó van rajta.
Vagy egy 320 Nm-es 1.8 TFSI sem sokkal rosszabb az átlagos kétliteres dízeleknél.
Egyik sem egy kiélezett motor. -
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1970 üzenetére
Az elejével egyetértek, a nyomatékszegénységet nem tudom értelmezni. Egyszerűen semmi más nem szól a dízel mellett, csak a fogyasztás. Ezt el kell ismernem, ez az igazság.
A páratlan hengerszámú motoroknak mindig van egyfajta kellemes hangkaraktere, én például egy háromhengeres Triumph motor hangját is jobban tudom élvezni, mint a visító japán gépekét.
-
CYBERIA
őstag
Azért mert hiányzik az az (Volvo szempontból tradicionális) átmenet a 4 és a 6 hengeresek között, ami elválasztja a „kispolgári” négyhengereseket a „nagymenő” hathengeresektől.
1992 óta elég sokat bizonyítottak a B52-es motorok, nekem meg anélkül nem Volvo a Volvo.
Pedig már volt FlexiFuel változat is, kár volt feladni a fejlesztést. Manapság egy 2,5 literes öthengeresből kényelmesen ki lehet hozni 350 lóerőt, dízeles nyomatékkal, de úgy hogy alul is-felül is tol. Persze nekem elég lenne egy mostani T5 teljesítménye is (ami a vicc kedvéért most már négyhengeres), csak legyen meg az az öthengeres élmény. Valójában nekem ez számít. Persze én sosem a racionális-funkcionális oldaláról közelítettem meg az autózást. -
CYBERIA
őstag
Az lehet hogy szeretnének, csak hiányzik hozzá egy megfelelő modell.
Szerintem a C30/S40/V50 simán népautós, csak mondjuk nem kelet-európai szemmel kell nézni.
Tulajdonképpen ha azt nézed hogy egy Mondeo sehol nincs egy prémiumhoz képest (Nyugaton simán népautónak számít), egy hasonló S80 meg másfél millióval drágább, akkor azt is el tudod helyezni. Régebben kifejezetten családi autónak számítottak a Volvók, Amerikában meg Svéciában meg főleg (de máshol is).
És én azt mondom hogy kell egy ilyen kategória is, amit úgy lehet használni mint egy népautót, de annál különb. Én pont azt szeretem benne.Hasonlíthatod a V8-at a D5-tel, de tudod jól hogy semmi hasonlóság nincs a kettő között, nyilván fogyasztásban sem. Havi 1 köbméter az elég súlyos, én egy évben nem tankolok annyit. Spórolni úgy is lehet hogy mondjuk S80 helyett Passat BlueMotion-nel utazik az ember, vagy akármivel.
Persze értem én mit akarsz kihozni, de én ha megtehetném hogy így is-úgy is egy vagyont költök üzemanyagra, és a fél életemet az autóban töltöm, akkor nem egy büdös-kormos dízelmotor hajtaná az egyébként kényelmes autót.
Mondjuk így sem az hajtja.A hatótáv meg olyan dolog hogy pihenni amúgy is meg kéne állni néha.
-
CYBERIA
őstag
Jó, hát mondjuk presztízsben egyik Volvo sem ellenfele az 5-ös BMW-nek, legyen/lehetne benne bármilyen motor.
Ellenben én egy racionális motornak tartom a D5-öt, még ha már nem is vagyok dízel párti.
Épp olyan erős, ami egy ekkora autónak kell.Egyébként sem értem, hogy akinek 20 millája van autóra (nem tudom mennyi pontosan egy 530d/535d alapára), az miért ragaszkodik a dízelmotorhoz.
-
CYBERIA
őstag
Az az igazság hogy azért van már benne kilométer. Szerintem ha kicsit újabb lenne akkor ez sem ennyit enne, de valószínűleg egy kisebb szervizmunka is segítene rajta. Semmi extra, pár tízezerből ki lehetne hozni.
De túl sokat nem járok vele, hetente-kéthetente egy kör, úgyhogy túl sokat nem számít az a fogyasztás ami van, tulajdonképpen nekem így meg is felel a helyzet. Különösebben nem spórolok a benzinnel. -
CYBERIA
őstag
Szerintem sem rossz, gondolom klímával.
Nekem nyaralás 1800 kilométere alatt kb. 9,5-re jött ki, 80% autópálya, 15% hegyes-dombos országút, meg 5% dugó (ott kb. 5 km/ó lehetett az átlagsebesség, viszonylag meredek terepen, összesen lehetett kb. 4 óra).
A városi fogyasztásom szerintem több mint neked, pedig egy hengerrel kevesebb van. Bár az is igaz hogy nem nyáron.
Egyébként amióta megvan az autó, azóta számolom kíváncsiságból a fogyasztást, minden blokkot eltettem amit a benzinkúton adtak. Amikor vettem a kocsit akkoriban 11 körüli átlaggal jártam, most csak télen megy 10 fölé. Hogy mi lett jobb azt nem tudom, szerintem megszoktam a kocsit.
-
CYBERIA
őstag
válasz
gaborbol #1913 üzenetére
Ez tényleg drága, bár azért általában olcsóbbak szoktak lenni.
5000 kilométerenként elég kevesen cserélik.150 k nem sok, bár egy többnyire Budapesten használt kocsi azért sokat kap ennyi kilométer alatt.
Egyébként gondolom nem 1.2 - 1.6-os motorokkal mentek ti sem 200 - 300 000 mérföldeket.
Én 330 000 kilométernél járok, meglátjuk meddig bírja. Nem tudom hogy ebben az évtizedben meglesz-e a 400 000. Szerintem az idő fogja megenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Mobil flották
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Medence topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- PS Plus előfizetések
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest