Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #4712 üzenetére

    Nem veszem kötekedésnek, szeretem a szakmai "vitákat" de a két hidrodinamikus lapátkerék között lehet segéd kuplung, úgy olvastam, bár konkrétan nem tudom melyikben van melyikben nincs.

    "Egy hidraulikus nyomatékváltó, ami sokkal egyszerűbben működik, mint azt a neve sugallja. Talán az segít legjobban megérteni a működési elvét, ha elképzelünk két asztali ventilátort, melyeket egymással szembe fordítunk, és az egyiket bekapcsoljuk. Az álló ventilátor a légáramtól szép lassan forgásba lendül - a váltóban sem történik más. A hatalmas fánkra emlékeztető egység a váltóharangban kap helyet, a két turbinakerék között pedig olaj a közvetítő folyadék. A gyárilag hegesztéssel lezárt egységben nem sok minden mehetne tönkre, de a két turbinakerék között sokszor van még egy elektrohidraulikusan vezérelt segédkuplung is. Ez egy rendes mechanikus tengelykapcsoló, avagy lock-up, amely bizonyos üzemállapotokban összezár, ilyenkor a motor közvetlenül forgatja a bolygóművet, így jelentősen csökken az olaj nyírása és a veszteség."

    runner 125

    Próbáltam pár Lexust, mindenképp jó autók, de nálam most a Volvo és a Mercedes a két favorit. Ezek azok amikbe beülök, nem csalódok semmiben, egyből nyugtatóak, kényelmesek, otthonosak. Bár a Lexik jó autók, több ismerősömnek is van, de nekem nem jöttek be annyira, az tetszik hogy sor 6, viszont ahhoz képest gyengék, de ami végképp nem tetszik az a gomb rengeteg, és össze visszaság, főleg egy Volvo után. Ez csak az én személyes véleményem, nem éreztem úgy magam benne, mint a két favorizált márkába. Beülök fater E mercijébe, és minden ott van ahol keresném, egyből kézre áll, minden álomszerűen tökéletes. A Volvo hihetetlenül otthonos, nagyon jó érzés vezetni, utazni, és a formájukat is szeretem, egyszerű letisztult. Külsőre sem az én világom, de az ismerősömnek azt mondtam, hogy jó döntés volt, és ő is ugyan ezt mondta nekem a Volvokra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák