Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ffodi
veterán
válasz
csiry007 #13583 üzenetére
1, Igénytelen konstrukció, de érdemes vele foglalkozni. Ha leesett a kar, akkor nagy sebességnél, magas fordulaton kapsz majd hibakódot, illetve vissza fogja venni a teljesítményt. Egy ideig megoldás, hogy egyszerűen visszarakod a kart, vagy veszel 2-3k-ért egy újat, de mivel a szelepsoron a gömbfej is műanyag az is relatíve hamar elkopik és akkor szokták mondani, hogy csere. Ebbe én is belefutottam (többször), de csere helyett inkább nyomtattam PA12CF15-ből egy kart, ami a kopott gömbfejre épp passzentos.
2, Melyik cooler csőre gondolsz? Véletlen nem a turbóról lejövő nyomócsőre, ahol van a "rezonátorház"? Ott van 2 darab narancssárga tömítés, ami a szintén igénytelen gyári megoldás miatt rendszeresen elszakad (tipikusan a felső). A komplett renozátorház+tömítések helyett létezik egy kiváltó cső, azt érdemes beszerezni, ha ezzel van gond.
-
ffodi
veterán
válasz
miazmá #13080 üzenetére
Kikoptatás alatt mit értesz?
Azért kérdezem, mert ennél a típusnál/évjáratnál a turbócső (töltőoldal) 1-2 alkatrésze szeret mindig ugyan úgy tönkremenni.
Először is van egy rezonátorháznak nevezett alkatrész aminek egyik oldala közvetlen a turbóhoz csatlakozik (a másik egy hosszabb műanyagcsőhöz), ebben van 2 db tömítés. A 2 db tömítés közül a "felső" nálam rendszerint (1-2 év) elszakad, és akkor bizony leköpi a rezonátorházat (a műanyag turbócsővel együtt...jó-jó a töltőnyomás nem gyári értéken van
) és szívódízel-üzemmódba lépünk át, hamar eltömődött DPF-fel társulva. Ehhez létezik egy kiváltó alkatrész. A korábban említett műanyag turbócső állapotától függ az, hogy mennyire tudja "leköpni" az említett alkatrészeket. Ugyanis, a cső műanyag fülekkel van rögzítve (mereven), melyek közül az egyik (beépítés pozícióját tekintve a legalsó) elég hamar letörik, és akkor van a legnagyobb "baj". Ha ez a cső kell, akkor bontóban is jó eséllyel sérültet fogsz csak kapni. Továbbá, ha ez a baj, akkor 2 db erősebb gyorskötöző a gyári rögzítési pontra és problem solved.
-
ffodi
veterán
válasz
Viktor8. #11826 üzenetére
De, elfordításnál dobja be a hibakódot ("Anti-Skid temporary off") , majd ha ismétlődik a hiba, akkor fixen kiírja, hogy "Anti-Skid Service Required" (te esetedben mindezt persze németül), és kikapcsolja a DSTC-t. Ha pár indítás alkalmával/elteltével nem észlel hibát, akkor visszakapcsolja a DSTC-t. Az idő előrehaladtával folyamatosan dobálja a hibakódot és nincs DSTC, ami pl. télen szar ügy, mert nincs kipörgésgátló (tapasztaltam...
).
Nem 100%, de nagy eséllyel ez a gond. Egyébként nálam anno kiolvasás után a következőt mondta a diag: Kommunikációs probléma a SAS modullal...Nem tudom milyen Volvo-ról van szó, de a műszerfal alapján pont azon évjáratok egyike, ahol ez bizony típushiba...
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #11678 üzenetére
Igaz, de csak, annyi, hogy hozzájött még egy szám. Vagyis a régi D5 D5244T, a facelift utáni pedig D5244T4, míg a 163 lovas verzió D5244T5. Ebből lehet kavarodás...
-
ffodi
veterán
válasz
FeRRaR1 #11143 üzenetére
Emlékeim szerint 6-os a dugó (S60-on legalábbis).
rayoliviero:
Ökölszabály kb. hogy a fényszóró tompított állásban kb. 70 méterre világít, ez tehát nagyságrendileg másfél bója az út mellett.
Én a következőképp szoktam beállítani:
1. Odaállok sötétben egy világos színű fallal szembe (merőlegesen), egész pontosan tőle 10 m-re (lehet valamivel közelebb is, ha ez nem kivitelezhető, csak akkor mások lesznek az arányok). Az is fontos, hogy a terep lehetőleg sík legyen.2 Bekapcsolom a tompítottat ami így "képet" vetít a falra. Jobban megfigyelve a vetítési képet látható, hogy van "éle", na ezt (pontosabban ezeket) kell a későbbiekben állítani és ehhez kell viszonyítani.
3. Lemérem (pl. mérőszalaggal), hogy a lámpatest közepe (~foncsor közepe) milyen magasan van a földtől számítva. Ezt követően a mért adatokat felhasználva ragasztok két szigetelőszalag-csíkot (lehetőleg fekete) a falra (vízszintesen), oda, ahova a fényszórók vetítenek (ahol az említett "élek" vannak). Példa okáért legyen ez a mért adat most 650 mm.
4. Most jön a számítási feladat: Ha 0 m-nél 650 mm a vetített kép "éle" és 70 m-en kell kb. 0 mm-en lennie, akkor mennyi ez 10 m-en?
Offset = (10/70) * 650 = 92,86 mm --> Magasság = 650 mm - Offset = ~557 mmHa nem 10 m-re állsz, akkor értelemszerűn az arányt máshogy kell számítani. Túl közel pedig nem érdemes állni, mert az már túl nagy hibát fog okozni a mérésben/számításban.
5. Végül pedig jön a próbaút.
-
ffodi
veterán
válasz
freaghill #11099 üzenetére
Itt gyűjtöttem össze néhány infót/(típus)hibát a facelift-es D5 S60-ról (euro 4, ebben van részecskeszűrő, de a hibák nagy része igaz a korábbi verzióra is).
Az ott leírtakhoz képest egyébként:
- Cseréltem már a kormányszögjeladót.
- A turbónál a rezonátorban lévő tömítéseket még egyszer cserélni kellett azóta, mert elszakadt és leköpte a csövet (annak ellenére, hogy rögzítve volt.....ami szerencse is, mert teljesen nem tudta lefújni, így lehetett még vele közlekedni. Más kérdés, hogy ezt külföldön követte el autópályán....)
- Megadta magát az örvényszelepeket mozgató aktuátor is, szelepek állandóan nyitva vannak teljesen, csak hibakód van, teljesítménycsökkenés nincs, így még nem foglalkoztam vele (a hibás kormányszögjeladóval is vígan elvoltam 1+ évig, amikor végül meguntam a sok hibakódot)
- Tankfedél motorját még egyszer felújítottam azóta.
- Állófűtés kályhája kéken füstöl, "köpköd", egyelőre kivettem a hozzá tartozó biztosítékot, de ezt is fel kell újítani -
ffodi
veterán
válasz
sfdrakex #11079 üzenetére
Az adalékot nem ezért használom, hogy csökkentse a fogyasztást, még akkor sem, ha ezzel is reklámozzák (és egyébként sem izgat túlzottan, hogy most 6,5 l/100km vagy épp 7,5l/100km az átlagfogyasztás
).
A lényeg, hogy növeli a cetánszámot, javítja az égés hatékonyságát, kevesebb lesz a lerakódás és kevésbé kormol a jármű, vagyis mintha egy még jobb minőségű üzemanyagot tankoltál volna. Mivel nálam van DPF így kormolásban nem látok különbséget (ha csak az nem számít, hogy még sosem volt gond a részecskeszűrővel ?!), viszont más (régebbi) járművekben is használom, és azoknál látványos a különbség.
-
ffodi
veterán
válasz
Weareus #11070 üzenetére
Nálam olyan 7.0-7.2 körül van az átlag vegyes használat - de általában rövidebb útszakaszok megtétele - mellett, elég tempósan közlekedve. Hosszabb úton (100+ km) simán lemegy ehhez képest 1 litert az átlag.
S60, kézi váltós, euro4, 200+ LE, premium OMV-s gázolaj adalékolva.
-
ffodi
veterán
válasz
Zsolt6907 #10557 üzenetére
Ha odalépsz neki, hallasz olyasmi hangot, mintha hirtelen feltekerted volna a (szellőztető)ventilátort?
Ha igen, akkor 90% hogy turbócső (és annak "tömítése"), ha nem, akkor még ami hirtelen eszembe jut, az az örvényszelepeket és az aktuátort összekötő műanyag "kar" problémája....ha ez leesik (márpedig leesik, mert elkopik), akkor magasabb fordulatokon (tipikusan magasabb fokozatok esetén) pont ilyen hibaüzenetet dob és a motornak elmegy az ereje.Első hiba esetén, ha ép a turbócső, akkor pár ezer forintból orvosolható a baj, ha nem, akkor néhányszor 10k.
Az örvényszelepeknél ha megint csak szerencséd, van, akkor pár ezer Ft egy új "kar" +van hozzá gyári javító kit is. Ha nincs akkor ismét többször 10k.Emellett persze lehet még sok más gond, de ezek tipikus "szériahibák".
-
ffodi
veterán
válasz
tarantawla #10220 üzenetére
Részecskeszűrő tisztításra felesleges elvinni "csak úgy", szóval amíg nem jelzi, addig nem kell vele foglalkozni.
Ha akarsz valamit tenni az ügy érdekében, akkor tehetsz bele olyan adalékot (teli tank gázolajhoz) ami elősegíti a kiégetést.Hozzáteszem, ha ésszerűen használod a dízelt, akkor talán sosem lesz gondod a részecskeszűrűvel. Nálam még soha sem jelzett be, hogy gond lenne vele...És végül még egy érdekes dolog: mivel a hátsó dobom helyett jelenleg egy üres cső van véggel, azért hallani mikor égeti a kormot, ugyanis ilyenkor valami kegyetlen mély morgó hangja van.
-
ffodi
veterán
válasz
tarantawla #10212 üzenetére
Nem kell ezt a dolgot ennyire túlgondolni. Ha nagyon hideg van és kint állt éjjel az autó a szabad ég alatt, akkor érdemes indulás előtt begyújtani a kályhát (ha van), és előmelegíteni, valamint az első pár kilométeren mindenképp óvatosan közlekedni vele. Ha garázsban van, és ott van legalább +5-6 °C, akkor még a kályha sem feltétlen kell, hanem indulás előtt legalább fél percet járatod és kész. Nyilván ilyenkor is érvényes az, hogy az első kilométereken (itt több az a pár, mint az előbb) tojás van a gázpedál alatt. Azt pedig szintén érdemes észben tartani, hogy a kályha a vizet melegíti, az olajat viszont nem!
Megálláskor teljesen felesleges percekig járatni. Ha előtte tapostad neki, vagy valami kemény hegymenet volt, akkor érdemes a visszahűlés miatt ~30 másodpercig járatni, egyéb esetben nem szükséges néhány másodpercnél tovább.
Amire még érdemes odafigyelni: A kocsid az évjáratából adódóan részecskeszűrős kell legyen. Ha mész időnként hosszabb utakat autópályán, akkor OK, ha nem, akkor viszont érdemes néha taposni neki mert bekoxolódik a DPF. Itt sem kell semmi különlegesre gondolni, csak annyi, hogy nem 2000-es fordulaton és alatta nyekteted, hanem 3000 felett tartósabban.
Még egy fontos dolog: Soha ne hagyd kiürülni a tankot, ha teheted negyed állás körül tankolj rá.
Sípoló hang: Legrosszabb esetben, a turbócső tömítése (és rögzítése) kezdi megadni magát. Ha ez a gond, akkor egyszer csak leköpi majd a csövet, és akkor érzed majd a csökkentett teljesítményt. Következő átvizsgáláskor érdemes azt megnézni. Tippre ugyan az az elrendezés, mint az S60-on, tehát a haspajzs levétele után egyből látszódni fog.
Itt pedig egy szép lista, amit anno az S60-nal kapcsolatban összegyűjtöttem. Egy jó része érvényes a te kocsidra is.
-
ffodi
veterán
Ez jó mókának ígérkezik, én tavaly tisztítottam az EGR környékét. Nem is kell mondanom, de ráment egy délután mire azt a vastagon felrakódott kemény dzsuvát letakarítottam.
Lehet, hogy ez okozza egyébként a problémádat, de nekem akkor volt ilyesmi hibakódom az S60-on, amikor leköpte a turbócsövet. Menj vele egy kicsit és hallgatózz. Ha gázadáskor olyan hangot hallasz az utastérben, mintha fel-fel pörögne az utastér ventilátora, akkor telitalálat.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9306 üzenetére
Látszik, hogy igénytelen gazdája volt....jó lesz az a 150k 350k-nak is...
#9304:
Esetleg a már korábban összegyűjtött típushibákat (jelenséggel) még beleírhatod az összefoglalóba, az biztosan segít sokaknak az "eligazodásban".
És a végére két kérdés:
A gázolajkályhát hol újíttattad fel? Az enyém elkezdett pufogni, rendesen füstölni, hibakód szerint nem tud rendesen begyújtani, úgyhogy ráférne egy felújítás.
Váltóolaj cserére milyen csereperiódust mondtak neked?
-
ffodi
veterán
válasz
Johnny_vT #9302 üzenetére
A 6-os kézi váltót (M66) tudtommal ~2004-2005-től szerelik, és elég sok modell megkapta. 2.4D, D5, R, T5 (és még amit kihagytam). (Szigorúan 2009-2010-es modellekig bezárólag érvényes amit írok)
A 6-os automata is kb. azokban a modellekben volt megtalálható, amit írtam a manuális esetén +a V8.
Nekem 5-ös váltóm van (M56L2), és 2 dolog miatt sajnálom, hogy nem a 6-os van benne: a 6-ös váltó kuplungja erősebb, így kevésbé lennék belimitálva a nyomatékot illetően gyári kuplungot feltételezve, illetve az 5ös váltó elfogy 230-240 magasságában.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9270 üzenetére
Nem, jól érted, én nem a hirdetésre reagáltam.
Egyébként a 185 lovas D5 automata esetén csak 6 sebességes (AWTF-80 SC) verzióban létezik.
-
ffodi
veterán
válasz
Atomgeszi #9262 üzenetére
Ha az ülés (hangosan) kattog, különösen akkor, amikor beveszel egy combosabb kanyart és ezért ráfeszülsz, akkor csak annyi a teendő, hogy az ülés "forgáspontjait" bezsírozod (javaslom az aeroszolos szórózsírt).
Volvo jelenség, szervizben is ismerik, ők is ugyan ezt csinálják vele, anno rákérdeztem....miután túrva a külföldi fórumokat ráleltem a megoldásra és megcsináltam magamnak.
BigBlackDog:
Nem mondta, hogy 185 lovas D5-ről van szó. 2005-ös lévén lehet még a 163 lovas régebbi D5 is.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9204 üzenetére
Nálam manuális az ülés és el van törve ott, ahol mondod. Igaz ez biztos attól is nagyban függ milyen nehéz a sofőr.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9188 üzenetére
Nem. A bilincs a csövet rögzíti a rezonátor aljához. A narancssárga színű alkatrész pedig a tömítés, ami el szeret szakadni. Ezekből van még 1 garnitúra a rezonátor tetején, a turbónál, ami a képeken nem látszik.
A rögzítési pont a cső egyenes részének közepén van körülbelül, ott ahol az általad említett szennyeződés is található. Nálad még nincs eltörve a jelek szerint.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9180 üzenetére
Igen az jó eséllyel az lesz. Mivel a felfogatás eltörik így cserélik általában. Nekem mondtak anno egy majdnem 100k-s árat anyag+munkadíjra (cső + rezonátor egyben + tömítések), így inkább szépen kicseréltem én a tömítéseket, majd szakszerűen rögzítettem. Azóta nem volt vele gond.
Egyébként nem feltétlen fütyülő hangot fogsz hallani, helyette inkább olyasmi, mintha hirtelen magas fordulatra kapcsolna a szellőző ventilátor. Ez az előjel. Amikor végleg leköpi akkor jön a szívás, amit írtam.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #9177 üzenetére
Leszeded a haspajzsot és egyből látni fogod. A turbónál ami aggasztó lehet, az a turbócső. Típushiba, hogy letörik a legalsó rögzítőfül (műanyag), majd ha már kellő időt szolgált(ak) a tömítés(ek) a cső-rezonátor-turbó útvonalon, akkor egyszer csak leköpi a csövet. Ilyenkor jó esetben szívóként üzemel az autó, és tudsz vele menni, rossz esetben félig rajt van a cső, majd gázadásra újra és újra leköpi, ilyenkor elég használhatatlanná válik a masina.
Rögzítést érdemes megnézni, ha el van törve (ami szinte biztos) akkor érdemes szakszerűen rögzíteni (gyorskötözövel
).
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8972 üzenetére
Félreértés ne essék, hosszú távon simán lehet ennyi a fogyasztásod, alapvetően reális a ~6l/100km ilyen körülmények mellett. A dologba ott "kötöttem bele", hogy nem volt tojás a pedál alatt.
Nálam az nem 90/130-as tempót jelent.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8967 üzenetére
Hosszabb távokon tud takarékos is lenni.
Az 5.9l-et mondjuk azért kicsit keveslem, bár a "Nem tojással a pedál alatt közlekedtem" vélhetően mindenkinél mást jelent.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8897 üzenetére
Szerintem nincs benne. Egy 20-30k-s tétel lenne még kb, márkaszervizben pedig 40-45k.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8823 üzenetére
Szerintem a kályha mindegyikben füstöl hidegen, nálam is ilyen, ez valószínű nem probléma.
Az összkerekes témával csak óvatosan. Ha komolyabb baj van, akkor lehet bele önteni a a lóvét.
A DPF tisztogatása megint csak érdekes téma, nálam még sosem volt vele gond, soha sem kellett tisztítani amióta megvan az autó (értsd 5+ éve). Jó, ha valaki kretén módon csak városban használja alacsony fordulaton nyektetve, akkor oké, de akkor az meg is érdemli....
-
ffodi
veterán
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8770 üzenetére
Rosszul tudod.
Dízel (2.4D) első gen. S60 esetén van euro3-as és euro4-es motorral szerelt verzió. Első esetben van a 130 lovas alap, és a 163 lovas D5, ezek ugye DPF nélkül (fekete motorburkolat), majd 2005 után jött a 126, 163 és 185 lovas verzió egytől egyig DPF-fel (szürke motorburkolat). Itt a 185-ös verzió a D5.
Mindez vonatkozik az ugyan ilyen motorral szerelt másik típusokra is, lásd V70.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8566 üzenetére
Az attól függ...az én gyári méretem pl. 225/45/R17.... A 205/55/R16 az biztosan jó gyári méret, sebességindexből pedig vedd azt, ami neked megfelel (91V valószínű több, mint elég).
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8552 üzenetére
Állófűtés tekintetében (ebben az esetben) kétféle dolog létezhet:
- Programozható és távirányítható verzió
- Nem programozható és távirányítható, hanem automatikusan bekapcsol hidegben, +4°C alattHa a motortérben ott a tábla, és ránézésre minden a helyén van, akkor működnie kell. Ha nem teszi, akkor valami baj van vele.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8536 üzenetére
Épp a múltkor cseréltem xenont és távolságit. H9-ből egyetlen egy típust találtam, ami jobb, mint a megszokott classic izzók: OSRAM CoolBlue Boost (75W!). Mivel egy kicsit kékes, így hivatalosan nem rakhatnád be, de mivel a Xenon is az, így nem feltűnő.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8494 üzenetére
1, Az alacsony töltöttséget elvileg jelzi a műszerfalon. Ha gyenge az akksi akkor az autó indításánál azonnal észre fogod venni. (kivéve ha mással is baj van, és amiatt indul nehezen)
2, Akkumulátor (D5 esetén): 12V ~100Ah. Én anno Bosch silver S5-re cseréltem a gyárit, amikor az elkezdett gyanússá válni.
3, Az akkumulátor a csomagtérben van, cserélni nem túl bonyolult. Riasztó elvileg nem rinyál és csere után minden működni fog (legalábbis nálam eddig sosem volt gond)
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8472 üzenetére
Tudtommal csak 2 gyári kulcs van hozzá, a tükörbillentésről pedig nem tudok érdemben nyilatkozni (ha volt is, akkor is valami extre feature mellé adhatták).
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8470 üzenetére
Nem és nem.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8467 üzenetére
Akkor is kötelező.
A fényszórómosónak ez első, majd minden 5. mosásra működnie kell. Ha nem működik, akkor vagy kevés az ablakmosó folyadék a tartályban (mert ilyenkor nem pazarol), vagy ami a rosszabbik eset, valami hiba van a rendszerben. Utóbbi esetben tipikusan a nagynyomású szivattyú megy szét (elsősorban szétfagy ha nem vigyáznak rá) ez kb. 30k anyag + 1-2 óra szerelés.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8445 üzenetére
Egyszer írtam össze egy szép listát.
-
ffodi
veterán
válasz
theuprising #8152 üzenetére
Amire érdemes figyelned, így elsőre:
- Féktárcsát fékbetétet kb.-ra meg lehet állapítani (ránézésre) milyen állapotban van
- Gumik/felnik állapota
- Karosszériaelemek együtt futása, és a szokásos dolgok...
- Mennyire indul nehezen hidegen és melegen
- Mikor indítod az autót, és gyújtásra teszed kialszik -e minden diagnosztikai visszajelző
- Indítás után van -e bármilyen hibajelzés
- Ír -e valami hibát a fedélzeti computer
- Alapjáratot tartja -e (normál alapjárat 700-800), illetve alapjáraton ráz-e a kocsi álló helyzetben
- Alapjáraton hallgasd körbe a kocsit, hátha hallasz valami furcsa zörgő, reszelő hangot
- Váltó hogy vált hidegen ill melegen, rángat, kapcsolgat, bizonytalan stb...(automata)
- Manuális váltó esetén bemelegedett motornál taposd le 2000-2200 környékén 3. és 4-ben, ha a fordulatszámmérő ugrál, vagy hirtelenfelugrik majd visszaesik, akkor kuplung/kettőstömegű csere esélyes
- Ugyancsak szar kuplung/váltó indikátora lehet ha hidegen szarul vaszi az egyest és/vagy a hátramenetet
- Álló helyzetben (járó motornál) tekerd körbe teljesen a kormányt balra-jobbra, vizsgált meg megfelelően tekerhető -e, illetve ezen folyamat közben nem -e ugrik fel valamilyen hibakód - tipikusan a végállások környékén (kormányszögjeladó szériahiba, 100k)
- Vizsgáld meg a motorteret nincs -e olajsár, vagy valamilyen természetellenes dolog (vedd le a védőburkolatot is) - ha túl tiszta vagy látszólag valamilyen maró anyaggal lett letakarítva, akkor gyanakodj
- Nyitott motorháztetővel is hallgasd meg alapjáraton
- Ha van rá mód emeljétek fel és nézz alá, lehetőleg úgy is, hogy a haspajzs le van véve (így látod a turbót, és a hozzátartozó csövezést, ami szeret eltörni, tönkremenni, stb.)
- A 185 lovas D5 már elég jól harap, ha bemelegedett hajtsd meg rendesen, nem szabad gondolkodnia...
- Ha van rá lehetőség hajtsd meg 150-160 km/h felett (csak rövid időre), itt is dobhat hibakódot pl. örvényszelepekkel kapcsolatban, vagy bármi mást...
- Ha 2005-2006 utánit veszel (185 lovas D5) az már euro4-es motor, annak nem nagyon szabadna kormolni, mert részecskeszűrős. Ha okádja, akkor ott valami baj van. (vagy nincs részecskeszűrő)
- Ellenőrizd az összes elektronikát, ablakemelő stb, nézd meg zár -e (és nyit -e) a tankfedél zárja (záráshoz 10 percet kell várni)Itt összegyűjtöttem néhány s60 D5 típushibát, jó részük igaz lesz az általad kiszemelt S80-ra is.
-
ffodi
veterán
Ha a jellegmező módosítva van, akkor valami hasonló kódot kell kapj igen, esetleg checksum hibát az ECM-ben. Ha tuningbox lóg rajt, azt hibakódolvasó jó eséllyel nem mondja meg (max ha a készülék is furcsának találja a környezeti paramétereket, pl. hogy -40°C van
.....na jó csak vicc volt).
-
ffodi
veterán
válasz
r.levente75 #7919 üzenetére
Ha lehetne se lenne értelme ezen spórolni szerinte.....csak megérdemel egy 10k-s normális ablaktörlőszettet így 10 év után.
-
-
ffodi
veterán
Az az igazság, hogy ilyen jellegű hiba sok mindentől lehet...pár dolog, ami okozhatja a problémát (s60 d5):
- Hibás/koszos légtömegmérő
- Részecskeszűrő hiba
- Örvényszelep mozgatókar leesett
- Turbóhiba
- Turbócső tömítés szakadt és/vagy félig-meddig lecsúszott turbócső
- Szivárgás a turbónál/intercoolernél
- és amit még kihagytam...Nézz körül a motortérben, háta látsz valami furcsaságot.
-
ffodi
veterán
Ilyen nekem is volt (s60-nál). Két dolog oldja meg:
- Az érintkezőket (csatlakozóban) letakarítod, esetleg kicsit megcsiszolod, és befújod kontaktspray-vel
- Szétszeded a motort, letakarítod belül a retket/zsírt a mechanikáról (orsóról, fogaskerekekről stb..), majd újrakened valami jófajta (idevaló) zsírral, vagy vazelinnel (minden olyan helyen, ahol csúsznia kell...) -
ffodi
veterán
válasz
Xmodule #7685 üzenetére
A kart illetően:
- vagy veszel egy javítókitet hozzá és "megpatkolod" --> 2-3k, van vele egy kis tökölés, illetve később ne kelljen szétszedni....
- vagy oly módon gányolod meg, hogy a kis kar belsejét kitömöd szivaccsal és így teszed (szorítod rá) --> szinte ingyen, de nem biztos, hogy jó lesz...
- vagy cserél(tet)ed az örvényszelepeket --> 60-80k, vagy több...."Menet közben semmit nem venni észre amúgy"
Ahogy már említettem: told meg 150-160-ig, ott le fog tiltani, ha nincs rajt a kar...
-
ffodi
veterán
válasz
Xmodule #7584 üzenetére
Dobálhat hibakódokat tőle (kijelzőn "Engine System Service Required", tárolva "swirl..valami"), illetve nagy terhelés esetén simán visszaveheti a teljesítményt az ECU. Nálam pl. 160 felett rendszeresen visszavette a teljesítményt, amikor le volt esve. Egyszerűen olyan volt, mintha 160-nál lenne egy speedlimiter.
Ha állandóan leesik a kar, akkor vagy cseréled a szelepeket is, vagy van gyári javítókit is.
A rugók eltörése nem tudom mennyire típushiba, még nem hallottam róla.
Részemről mehetnek az infók az első hsz-ba.
Más:
Időközben van még egy "típushiba", ami eszembe jutott. Nem okoz semmi gondot, csak idegesítő. Egy idő után az ülések kattognak (nem csak az S60-ban), főleg kanyarodáskor lehet észrevenni. Ez könnyen orvosolható: az ülésen található forgáspontokat kell valami jófajta száraz-kenőanyaggal kezelni.
-
ffodi
veterán
Én a helyedben maradnék az s60-v70 vonalon. Ebből vagy D5, vagy 2,4i (esetleg persze t5-t6, ha így kívánja a nemzet).
S60 (D5) típushibák, amiket eddig tapasztaltam (2005-2009 modell):
- Fékrásegítő dob (100-150k, egyszerűen "kilyukad", csere)
- Tankfedél mechanika (3-5k műanyag zsanér+rugó, ha nem cseréled lerepülhet a tankfedél,)
- Tankfedél zárómotor (30k, egyszerűen nem zár/nyit a motor, ezt egy szétszedés+takarítás+zsírzás+kontaktok javítása nálam megoldotta szerencsére)
- Örvényszelepek mozgatómechanikája (kis műanyag alkatrész ami összeköti az örvényszelepeket az aktuátorral, kb 2k, ha elkopott a műanyag gömbfej a szelepsoron, akkor 60-80k)
- Turbócső (cső kb. 30-40k, ha kell a rezonátor+a tömítések is, akkor 60-80k. A műanyagcső egy primitív konstrukciónak hála mereven van rögzítve, így egy/több tartófüle a rázkódás/behatások hatására letörik. Ezek után, ha a rezonátorban lévő tömítések kellően el vannak repedve/öregedve, akkor egy óvatlan pillanatban lefújja a turbó a csövet és üdvözlégy 60le. Ha szerencséd van és a cső nem sérült, akkor 2-5k a két tömítés, a csövet pedig egy vélhetően rugalmasabb gyorskötözős módszerrel lehet rögzíteni)
- Szervócső (20-30k, a szervószivattyúból kijövő cső a préselésnél csöpöghet. Ezt az alatta lévő gumicsövön könnyen észre lehet venni. Cseréje nem feltétlen szükséges 20-30k kilométer alatt ereszt el annyit, hogy esetlegesen után kell tölteni az olajat)
- Porlasztó csatlakozó kontakthiba (kb. 0,5-1k a csati javítókit)
- Beszoruló gyujtáskapcsoló (sajna előfordul, hogy nem tudod elfordítani a kulcsot, a második állásba. Ilyenkor kicsit nagyobb erőt kifejtve meg kell erőszakolni a dolgot. Csere nem szükséges, nekem a sok év alatt eddig 1x jött ez elő).És ami még potenciálisan jöhet, mint típushiba (de nálam még nem jött elő, ugyancsak 2005-2009):
- Kormányszög-jeladó (100-120k)
- Kuplungpedál visszahúzó rugó (10-15k)
- Légtömegmérő (40-60k)
- (Ha idiótán használod a dízelt, akkor részecskeszűrő)Egyébként pedig:
- Benzinesből mindegy, hogy 140 vagy 170le, motorikusan ugyan az, a 140-esből pikk-pakk erősebbet lehet varázsolni.
- Ugyan ez igaz a D5-re is. A 126/163 lovas motor (euro 4) ugyan az, mint a D5, annyi lehet a difi, hogy a gyengébbik típusokat szerelték 5 sebességes manuális váltóval + ennek megfelelően más kuplunggal, ami esetlegesen rövidebb ideig bírja a strapát ha odatolod neki a lovakat/nyomatékot (maga a váltó bírja, itt inkább a kettőstömegű+kuplungszett cseréjére érdemes gondolni, ami nem 100k.....) -
ffodi
veterán
Kétféle opció van szerintem az "állófűtést tekintve".
1, Rendes, klasszikus, programozható verzió, ami álló motornál (is) megy
2, Másik verzió amikor járó motornál kapcsol csak be egy bizonyos hőfok alatt, és nem tudod programozniNekem utóbbi opció van az S60-ban, +4°C alatt automatikusan bekapcsol az indítást követően, és befűti az utasteret, valamint felmelegíti a vizet hidegben. Hasznos kis dolog.
Amúgy könnyen meg tudod nézni van -e gázolajkályhád. Kinyitod a motorháztetőt, majd ha szembe állsz az autóval, akkor a géptető jobb alsó sarka tájékán kell találnod egy kis táblát, amin fel vannak tüntetve a kályha adatai (ha jól rémlik valami 4-5 kW környéki teljesítményű, etc..). Mindemellett ha elindul és megy, akkor azt hallani és érezni (az orroddal
) is fogod.
Szerk.: Utóbbit vélhetően fel lehet okosítani adott esetben.
-
ffodi
veterán
Mint mondtam, ha normálisan használod (nem nyekteted alacsony fordulaton, sok városozás után meghajtod, stb...) a járgányt nem lesz vele gond.
Szerintem nincs ilyen, hogy honnan kötelező, azért van benne javarészt minden EU5-ös motorral szerelt autóban (diesel) a részecskeszűrő, mert enélkül esélytelen lenne az előírt normák teljesítése.
-
ffodi
veterán
Első gond, ha mondjuk induláskor egyesben vagy hátramenetben egy kicsit rángat/"rázkódik". Ez tipikusan mondjuk meredekebb úton történő elinduláskor veheted észre. Aztán ha benne vannak rendesen a lovak (de a gyári 126/300-zal is lehetséges), akkor 3-ban/4-ben ~2000 rpm körüli fordulatról padlógáz esetén elkezd néha fel-fel pörögni a fordulat, ez a jele, hogy megcsúszik a kuplung... Amikor már kezdi a végét járni akkor előfordulhat, hogy az egyest vagy a hátramenetet nehezen akarja bevenni.
Tipikus jel, a s@r a kettőstömegűnek, hogy pl. alapjáraton kegyetlenül rázkódik az egész autó...
Valamelyik cseréje esetén illik cserélni mindent (értsd kuplungszerkezet + lendkerék), az ára márkaszervizben szerintem kb 400-500k.
-
ffodi
veterán
válasz
Xmodule #5351 üzenetére
A 185 LE/400NM-es remap simán vállalható, az efölötti verziókkal viszont már vigyázni kell. Ahogy írták, elsősorban a váltó a sarkalatos pont. (ha 240k van már a kocsiban, akkor az említett szint főlé szerintem nem érdemes menni.) Nekem volt a 126 lovason 163-es remap, most 185-ös van rajt. Nyilván ég és föld a különbség az alap és az utóbbi között, de két erősebb közöttit is simán észrevettem. +22LE és +50NM. (ha 6os váltóm lenne, akkor be tudnék számolni a 200+-os remapról is.
)
"A fogyasztás csökkenni fog..."
Ez erősen sofőrfüggő. Nálam pl. az ilyen dolgok hatására nő a fogyasztás, mert ha jobban megy a kocsi, jobban nyomom neki.
-
ffodi
veterán
2003. december - 2005. július között gyártott autókhoz, szóval van rá esély, hogy a tiédhez nem lesz jó.
A Bosch helyett vehetsz egyébként Valeot is, én legutóbb azt vettem és teljesen korrekt.
Típusokat, amiket érdemes megnézned:
- Bosch AM467S (több gyártóhoz jó)
- Az említett Bosch A088S (csak volvo)
- Valeo VA119414
- Valeo VM428(a Valeo lehet drágább lesz....)
-
ffodi
veterán
válasz
runner 125 #5070 üzenetére
Ez nálam is így van. A 4+kW-os kályha bent van, télen működik is, ha a hőmérséklet 4 °C alá megy (azt hiszem), viszont a motornak járnia kell hozzá.
-
ffodi
veterán
válasz
LaptopSystem #5026 üzenetére
Gyönyörű masina.
Ez amúgy a fehérvári Ivanicsban van nem?
-
ffodi
veterán
Reális lehet, bár a 4,9 elég optimistának hangzik.
Nálam a hosszú átlag mondjuk 4-5000 km-en szokott lenni 6,5-6,8 l körül, ebben van rövidtáv/hosszútáv/város. Ha csak rövidebb távokon megyek, akkor 7l felett van valamivel. (igaz nekem az euro4-es D5-van, és tempósan közlekedek
)
-
ffodi
veterán
válasz
TonTomika #4635 üzenetére
A második képen a szervócsövön (préselt fém részén) jól látom, hogy az olaj? Vagyis pontosabban olaj + beleragadt kosz? Ha igen érdemes ránézni a csőre, mert ez megint csak típushiba, és ha ott ereszti az olajat, akkor mindig után kell majd töltögetni.(ami nyilván csak az egyik gond....)
Nekem sem tökéletes ez a cső, 15-20 ezer km-enként elmegy 1-2 csepp, ami az alatta lévő gumicsövön meg is látszik, ahogy egyébként nálad is. Mindenesetre nálam még így sosem nézett ki az a cső, így amíg nem rosszabb és nem kell utántöltögetnem én nem cserélem, mert 45k a gyári.
A felni egyébként tényleg gány kicsit.
-
ffodi
veterán
Egyetértek.
Az általad írt árak pedig tényleg kedvezményesek, az injektor szettről nem is beszélve.Ha ezt mindet márkaszervízben javíttatod simán van összesen 1,5 M Ft!
Egyébként az egyik injektorom mostanában zajosabb mint a többi, szépen kivehető a motorzajból alapjáraton, főleg leszedett motorburkolatnál. Nem jó jel, de remélem nem fog behányni. (egyelőre nem tapasztalok semmi negatívumot, teljesítménycsökkenés, stb...)
Továbbá fékrásegítő csere már volt nálam is, a többihez remélem nem lesz egyhamar szerencsém.
-
ffodi
veterán
válasz
TonTomika #4581 üzenetére
225/45 R17 Sport Contact van nálam is (illetve van Goodyear Efficient Grip-em is, aminek ua. a mintája), szerintem nem kopik olyan vészesen, hátul még a gyári darabok vannak, és csak azért fogom lecserélni őket, mert már kezdenek elöregedni. (dinamikusan, tempósan vezetek egyébként)
Jól néz ki a masina, típus és színtársnak tűnik.
D5 185LE?
-
ffodi
veterán
válasz
runner 125 #4484 üzenetére
A 185 LE épp optimális.
A motorral nincs is baj egyébként, inkább a váltóra, sőt még inkább a kuplungra kell vigyázni, mert azt M56-os váltóhoz járó kuplung valamivel "gyengébb", mint az M66-os esetében. A legerősebb modell, amit kiadtak M56-tal az peak 340-350 NM, a 185LE remaphoz pedig 400 NM jár.
Nyikorgás:
Én az illeszkedő felületek közé tettem öntapadós keményebb fekete "szivacsot", így egész kulturált lett (hangban, és kinézetben is, mondjuk utóbbi nem igazán feltűnő), nincs az elemeknek mozgásterük a nyikorgáshoz.
-
ffodi
veterán
válasz
runner 125 #4477 üzenetére
A vas összességében fasza.
S60 Sport Edition 2.4D, gyárilag 126 lovas verzsön. Van néhány dolog, ami így az idők során "előjött" és nem tetszik, de összességében meg vagyok elégedve.
Néhány pozitívum:
+ Masszív felépítés, kényelmes tágas tér elöl
+ Nyomatékos, rugalmas motor
+ Kellemes fogyasztásértékek, akár vegyes használat és rövid távolságok esetén is
+ Jó úttartás
+ 4 kW-os gázolajkályha
+ Elegáns külsőÉs a negatívumok:
- Nyikorgó, pattogó műanyagelemek (pl. könyöklő, stb..)
- Szűkös lábtér hátul, mondjuk ez engem nem zavar, mert ott sosem ülök, igaz nem is férnék el.
- Gyári 126 ló kicsit kevés ekkora döghöz, de ez orvosolható
- Egyes dolgok hozzáférhetősége (pl. helyzetjelző vagy a visszapillantóban található index)
- "Nincs" komfortelektronika (távirányítóval nem lehet pl. felhúzni az ablakokat), ezen is lehet utólag segíteni -
ffodi
veterán
válasz
Xmodule #4456 üzenetére
Ha jól tudom ezeket a modelleket tipikusan kétféle manuális váltóval szerelték, M56, ami öt sebességes (általában a 126 lovas verzióban van ilyen), és az M66, ami 6-os.
------------------
Más:
Eddig read only voltam, most csatlakozom írásban is a klubhoz. Már lassan 3 éve van egy 2008-as S60-am 2.4-es dízel. Eddig egy vákuumdob cserét kivéve meg vagyok vele elégedve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Mobil flották
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Medence topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy A32 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest