Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peti78
őstag
válasz
zsolee73 #6230 üzenetére
Igen, nem szeretnék 2-300 ezres szervízzel kezdeni. Mivel csak szervízkönyves példányt veszek, a benne foglaltaknak megfelelően lehet kalkulálni. Olajcsere szinte biztos hogy lesz, de ha a vezérlés nemrég volt cserélve, akkor azt nem tartom indokoltnak. Persze felvetődik, hogy lehet-e hinni a benne foglaltaknak. Nyilván az a legbiztosabb, ha azonnali csere van. Meglátjuk. Azt pedig nem gondolom, hogy 2-300 ezer forint ne fájna egy átlagembernek. Hála Istennek nem közmunkás fizetésből élünk, de ha nem fontos, nem dobálunk ki pénzt az ablakon. Semennyit. Nem így neveltek, pedig nyugodtan mondhatom, hogy az átlagtól jóval magasabb színvonalt biztosítottak a szüleim.
Namost a következőképpen képzelem a jelenlegi autóvásárlást. Aztán ha helytelen az elképzelés, javítsatok ki.
Viszek magammal egy embert, aki sokkal jobban ért az autókhoz mint én.Ha úgy látja, hogy az állapot, és a szervízkönyv szerint nem indokolt 2-300 ezres kiadással kezdeni, akkor megveszem, hazahozom, olajcsere.
Mit jelent a nagyob kiadás? kuplung, futómű, vezérlés.
A féken azért lehet érezni, hogy szükség van-e cserére vagy sem.Maradjunk a vezérlésnél. Ha vezérléscsere esedékes, akkor miért cserélné az eladó, ha úgyis eladja, de a vevő (a gondolkodásmeneted mentén) úgyis cserélni fogja. Tehát nem fogja kifizetni azt a felárat, mert nem bízik a szervízkönyben sem.
Ezek szerint érdemes megvenni 5-600 ezerért egy nyíltan javításra szoruló példányt, és akkor 1 misiból van egy hiteles autóm. Pl. ez. Most tekintsünk el a karosszéria hibáktól, a kormány jó állapotban van.(#6232) Qru Na igen
-
válasz
zsolee73 #6230 üzenetére
Egy sima 1.6 benzines C30-nál - ami jövőre lesz 8 éves - összeraktam, hogy a következő olajcsere alkalmával (43.000 km) milyen alkatrészeket akarok kicserélni rajta (Motul olaj, minden szűrő MANN, Conti vezérlés szett, Conti hosszbordás szíjak, jó féle vízpumpa, minden folyadék csere, szervó, fék, hűtővíz, ezek is mind Motul, NGK gyertyák), kijött 110.000 forintra az anyagköltség. Nem tudom mennyi lesz a munkadíj, de remélem, hogy azért egy 50-esből megúszom (nem szakszerviz).
Na, ebből csak annyit akartam kihozni, hogy ha egy teljesen hibátlan, megbízható előéletű kocsira ennyit kell költeni, akkor egy bizonytalan 14 éves, sokkal komolyabb gépre mennyit kellhet..
Egyébként kértem hivatalos árajánlatot a fenti dolgokra a győri Volvo szalonban is, ott az anyagköltség 165.000 forint lenne + 106.000 forint a munkadíj. A legdurvábban a vezérlést mérik, az arany áron van náluk (vízpumpa nélkül 75.000 vs 28.000), a többi dolog az csak pár ezressel drágább, de gondolom nem Motult töltenek bele, én meg Castrol olajat köszönöm, de nem kérek.
Visszatérve a korábban linkelt S60-ra, ha lenne 1M forintom, akkor biztos nem ilyen autóra költeném. Sőt, 1M forintból én személy szerint nem vennék semmit, még hozzácsapnék pár százezret és vennék egy jó kis Honda Jazzt, oké, hogy nem annyira kényelmes, meg teljesen más kategória, de annyi pénzért nem tudtok jobbat mondani.
Szerk.: és akkor azt még el is felejtettem, hogy tuti lesz még kiadás ezeken felül, mivel kis tempónál, <30 alatt, hepe-hupás úton fura hangokat hallok a futómű felől, valami nyikorgás-nyöszögés féle, én bal hátulról hallom, de az anyósülésen ülők a bal elejét mondják.. valami szilent lehet vagy toronycsapágy vagy az isten tudja, hogy micsoda. De csak kis tempónál jelentkezik és csak rossz úton. Franc tudja..
-
-
haxxika
senior tag
-
FeRRaR1
őstag
válasz
zsolee73 #5461 üzenetére
Nekem is volt már 5 Volvóm, családban már megszámolni sem tudom, de ez a 3-4 hengeres téma lehet átültet egy másik márkába. Majd egyszer. 5 henger alá nem adnám. Nagyon tetszik szinte mind, új és régi XC90, S80-S90, XC 60-70, V50-60-70, szóval rengeteg modelljük bejön, szerencsére nagy részüket már birtokoltam/vezettem.
S80 D5 2004, S80 D5 2007, V70 T5 2000, V50 2.4 2005, S80 V8 2007
Torony magasan a V70 T5 és az S80 V8 a két legjobb.Más:
Volvo S90
Galéria a lap alján. -
gaborbol
őstag
válasz
zsolee73 #5361 üzenetére
Shelby bacsi szerint a loero eladja az autot a nyomatek megnyeri a versenyt.
Ha megnezem a 215 lovas verziot a 215 lo 4000-es fordulaton jelenik meg, viszont a maximalis nyomatek meg mar 1500 es 3200 kozott.
Nem veletlen vettek vissza max nyomatekot az automata eseteben : "Volvo has a special version of the D5 for use in the C30, S40, V50 and C70 models that produces 180 hp and 400 Nm of torque (reduced to 350 Nm with automatic transmission)"Kulonben mindenki azt csinal vele amit a szive diktal. lehet sose lesz Baja. Viszont az elso generacios S80 sorba doglos automataja utan en kicsit ovatosabb lennek.
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsolee73 #5286 üzenetére
Egyébként nagyon sok 60-asban, V70-ben látom h a váltó melletti "kardánbox" rész elképesztően szétrúgott, karcos, már már anyaghiányos. Nem értem egyszerűen h lehet ennyire szétgányolni azt a részt. Kb. azt tudom elképzelni, h valamelyik első ajtón tönkremegy a zár és a váltón keresztül másznak át a másik ülésre...
-
runner 125
nagyúr
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
zsolee73 #5046 üzenetére
vilagos borrel vigyazni kell.
anyam 1-3 eves kocsikat nezett par hete. volt egy gyonyoru matrozkek uj V40, feher ulesekkel. gyonyoru volt. aztan megneztuk kozelebbrol, a feher boron latszott a kek farmer nyoma, meg ossze volt kopva. egyebkent keveset futott (volt benne vagy <25e km), gyonyoru allapotu gep volt.
vegul egy szurke V40 lett sotetszurke/feketeben.
momentumot egyebkent fel lehet hozni summumra. eszaki allamokban eladott autoknal a summum nagyon nem praktikus a bor ules miatt. igen, szep, de telen konkretan odafagy az ember feneke az uleshez (erre -20 fok telen teljesen normalis, -35ot is lattam mar par eve). egyik baratomnak bor uleses S40e van, telen bent volt a pokroc a kocsiban (terhes feleseg miatt is, de tenyleg problemas).
masik problema: a feher borhoz jellemzoen feher labtorlo szonyeg jar, ami a vilag idiotizmusa kb.
-
-
dgabro
tag
válasz
zsolee73 #4867 üzenetére
Köszi
Érdekes valóban.
Na jövőhéten elviszem és kiolvastatom a hibakódot, csak épp most beszéltem a szervizessel, és azt mondta az lenne a legjobb ha akkor mennék, amikor épp kiírja a hibaüzenetet.
Na hát azt a kiismerhetetlen, lehetetlen időpontot meg levadászni... úgyhogy hátha memóriából ki lehet majd olvasni.
Bár gondolom neked is így történt, hogy ki-ki írogatta, egyszer meguntad és elvitted, de lehet, hogy épp akkor nem írta a hibát. Vagy nem?
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest