Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
válasz
molnarpeter #9412 üzenetére
Megnéztem, úgy látszik tényleg a hőmérséklet befolyásolja, legutóbb mikor néztem a nyári adatokat nem tudtam lekérni hiányzó jogosultság miatt, most viszont javítottam és valóban 13,4 V az alsó érték.
Közben rákerestem és ez is ezt erősíti: [link]
Hát sory mindenkitől, bár talán haszos és érdekes dolgokat írtunk össze a témával kapcsolatban nekem meg rendbe lett téve a generátorom. Ezentúl legyintek mindenre amit hibának vélek.
-
person
senior tag
Na ma voltam közvetlen annál a cégnél aki javította a generátort.
13,36V-ot generátotnál mérve, terheléskor emelt fordulaton max 13.6 V-ot már ők sem tartották jó értéknek.Raktunk bele egy új fesszabályzót de a helyzet változatlan! (Diódasort már nem lenne ennyire egyszerű cserélni)
Mellesleg ez nem a hagyományos fesszabályós generátor, ha jól tudjuk a motorvezérlőtől kapja a jelet LIN (zöld) vezetéken keresztül. Padon erre van külön eszközük amivel jelet adnak, hogy tesztelhessék a generátort.
Rábeszéltem, hogy vezéreljük meg az autóban ezzel az eszközzel a LIN vezeték helyére csatlakoztatva.
Így olyan értékkel töltött amivel akartuk, 14,6-ig feltekertük!Ebből talán következtethetünk arra, hogy jó a generátor csak valamiért nem vezérni meg a központi.
Ma délután be fogok rakni egy másik akkut mert ezt még nem próbáltam, addig is ha valakinek van ötlete ne tartsa magában!!Egyéb infók:
LIN vezetéket lehúzva és úgy indítva egyből bedobja a töltéshibát.
Járó motornál LIN vezetéket lehúzva ~13,3 V-ról ~13.6 V-ra áll be a töltés.Ebből talán arra következtethetünk, hogy a LIN vezeték nem sérült, van kommunikáció.
Illetve ha a vezérlőtől még alacsonyabb értéket kap ami már nem elegendő a működéshez akkor csak lehuzom a LIN vezetéket és ~13,6-V-al el lehet közlekedni tréler helyett.. -
person
senior tag
válasz
molnarpeter #9404 üzenetére
Az lesz, jövő héten veszek is egy fesszabályzót, ahogy nézem nem kell hozzá leszedni, pár perc alatt cserélhető.
-
person
senior tag
Ha a szerelőkre hallgatnék valószínűleg én is csak az akksikat cserélném, rosszabb esetben tréler..
Három szerelőből kettő szerint ez még normális érték, ha majd világít a töltésjelző akkor foglalkozzak vele.
Persze újabb autóknál tudom, hogy akár normális is lehet, van, hogy fogyasztó nélkül, akku jó töltöttségi szintje mellett akár teljesen leveszik a töltést. -
person
senior tag
válasz
molnarpeter #9400 üzenetére
Ez az, hogy alig van egy hetem és lesz egy hosszabb külföldi út családdal.. a tököm tele..
Én úgy gondolom, hogy 13.3-13,5 V-al nem lehet teljesen feltölteni egy akkut.
Hőmérséklet szerintem nem befolyásolja, akár egy 1 évre visszamenőleg meg tudom nézni a töltési adatait, van benn műholdas cucc ami ezt is monitorozza, max 14,2 volt az alsó érték.Bontóról fogalmam sincs de szerintem itt nem lenne, és a fesszabályzó ha jól tudom a generátorban van, csak egyben menne.
-
person
senior tag
válasz
molnarpeter #9398 üzenetére
Akkut kimérettem az elején, elég jó műszerük van, 80%-os töltöttsége volt, de ez érthető is mert előtte sokat állt és többnyire városban ment, és ilyen töltés mellett.. Terhelővillát is bírta. De majd lehet teszek egy próbát van egy 74 Ah akkum.
(XC90 D5 163Le)
-
person
senior tag
Sziasztok, tanácstalan vagyok töltés kapcsán..
Évek óta 14,2-14,5 V közt töltött,
kb 1,5 hónapja ez csökkent 13,6-13,8 V-ra, akkunál és generátornál mérve is!
Mivel szervizbe ment az autó egyébként is, jeleztem az észrevételem és kértem a javítást mielőtt valahol otthagy, generátort elvitték szakihoz, csapágyat, kefetartót cseréltek és a szénkeféknél csináltak még valamit, illetve csúszógyűrűt cseréltek.
A problémám nem oldódott meg, de úgy érzem ezt csak én érzem problémának más szerelővel egyeztetve is.
Ma egyértelműen 13,3-13,5-re csökkent hosszabb úton tartósan.
Fogyasztók ki-be kapcsolása nem igazán van hatással.
Elöl hátul mérve nincs számottevő különbség, akku csatlakozás átpucolva.Egy szerelő volt aki kezdetektől diódasorra gyanakodott de nem ő javította.
Itt meg nem cserélték, állítólag minden ok, padon ellenőrizték. -
person
senior tag
Vegyék csak, persze fronthajtással, úgy még olcsóbb, kb minden ötödik 4WD..
Saját tömeg 1075 kg...??? (FWD)
Csomagtért 375 Liter...
Persze, hogy jó vétel, pofás az eleje, van négy kereke, végre magason ülsz, nincs benn semmi ami elromoljon.
Városba ovijáratozni én is bevállalnám, ja ennyiért mégse. -
person
senior tag
válasz
tibor.sz #8696 üzenetére
anno rengeteg váltóssal beszéltem (vagy csak próbáltam) annak is örülhetsz, hogy válaszoltak, nagy Úr mindegyik, sőt jó néhány már csak hobbiból csinálja... szinte már szívességet tesz
néha az volt az érzésem, hogy kicsit orvos kicsit favágó keveréke.
Ha meg pont nincs 700 ezer a zsebedbe, akkor ne is rabold az idejét.. ha van akkor sem kérdezhetsz.Tisztelet a kivételnek !
(orvosnak, favágónak szintén)
(#8703) Rivaul Őőő, ez nem felújítós történet lesz?
Vagy nem a turbó engedi?
-
-
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #8670 üzenetére
Annál az óraállással én sem biztos, hogy foglalkoznék vele.
A tartóssághoz nem tudok hozzászólni.
Az biztos, hogy cserélhető, ha más nem beöntő nyílás van rajt, ott ki tudod szivattyúzni. Én is így tettem. (Kép lent)
A szerelőm azt mondta felejtsem el, nem lehet kiszívni csak leszerelt állapotban kiönteni.. és különben sem szoktak tönkremenni, 200-300-at kibírnak, hát így a kettő közti futással nem nyugtatott meg.Inkább megcsináltam.. Szerinte Haldex szűrőt sem lehet cserélni csak ha leszedjük az egészet..
(#8671) tibor.sz FeRRaR1 nagyrészt megválaszolta.
AWD csak automatával az nem tudom melyik típusra igaz, XC90-re tuti nem.
Ha jól rémlik azon láncos a szöghajtás.Haldex-nél a szűrőt szerintem mindenképp tanácsos az olajjal cserélni, leég a szivattyú és viheti magával az elektronikát. Utóbbinak még ha jól tudom gyengéje, hogy el szokott oxidálódni a panel, idővel nem zár rendesen a fedél. Ha nagyon ráérnék biztosan ránéznék régi évjáratnál.
-
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #8660 üzenetére
A szöghajtásban is cseréltetek? Azt nem említetted.
Szöghajtásnál szerintem több gond is lehet.
Könnyebbik ha lefogazza a váltó és a szöghajtás közti hüvelyt (sajátossága), az csak cserés.Problémásabb ha a szöghajtásban hullanak szét a csapágyak és nincs időben javítva. Még időben nem lenne vészes felújítani, ahogy a linken is. Enyémben majdnem pont ilyen van. (XC90 D5 automata.) De van belőle láncos is.
(#8661) tibor.sz Annyira egyben van, hogy a váltóolajban fürdik.
-
person
senior tag
válasz
Gezentor #8435 üzenetére
Szia,
Ha jól rémlik van az a verzió, hogy a hűtőnél megbontod és lejön ami lejön.. majd visszatöltöd, motor nem jár.
És van az a verzió amikor a hűtőbe bemenő ágat egy kannába vezeted és a friss olajat meg a visszamenő ágon benyomatod szivattyúval, addig amíg a kannába érkező olaj nem lesz tiszta, mindezt járó motornál..
De ez alapján ne állj neki mert csak rémlik valahonnan, és azt sem tudom milyen fokozatban kell lennie. -
person
senior tag
válasz
molnarpeter #8349 üzenetére
Kèsz, közèpre lőttem be.
-
person
senior tag
Tegnap volt olajcserèn a vas, ma hideg motorral rànèztem ès közel 1 cm-el a felső x felett van. Maradhat ìgy? Hibàt nem dobott, ezt csak azèrt jegyzem meg mert több esetben olvastam, hogy ilyenkor előfordul. D5 163 Le.
-
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #8320 üzenetére
Na ez már tetszik,
régóta ki akarom vinni én is dagonyázni de nem volt még helyem/alkalmam..
Lassan már hóban sem nagyon lesz.. április végén voltam hóban, azt itt is megosztottam, nagyon magabiztosan viselkedett, alig várom a következő alkalmat. -
-
person
senior tag
Engem viszont az érdekelne Vida Dice-t rendelt e valaki és ha igen honnan mennyiért?
Már rég rendelni akarok, de ha jól rémlik ennek is van valami egyéb verziója. -
person
senior tag
Rég nem voltam úgy gépközelben, hogy időm is legyen válaszolgatni..
Szerintem ez nem az a kategória ami autó függő, vagy jó vagy szar de akkor mindenhez.
Legutóbb SOS rendeltem egyet németbe ismerősnek mert kifele úton gondok voltak, neki elvileg ezt rendeltem, hogy mihamarabb (1-2 nap) ott legyen. Egyébként kár érte ennyit fizetni, kínából ez 2-3 dollár csak ott várni kell. Szerintem nézd az értékeléseket azzal talán nem nyúlsz nagyon mellé. -
person
senior tag
válasz
Cantona777 #8200 üzenetére
Ez elég horrorisztikus még így nappal is.
-
person
senior tag
2-3 dollàrèrt beszerezhetőek ezek az OBD-s kütyük, ahhoz kèpest nagyon is sokat èrnek, többször olvastunk ès töröltünk velük hibakòdot gond nèlkül, nyilvàn nem egy gyàri cucc, de nem is vàlogat, kocsiban elfèr, arra jò amire kitalàltàk, a protokollnak megfelelő hibakòdot kiolvassa az ùtszèlèn is. Mondjuk egy szerelő talàn ne ezzel dolgozzon.
-
person
senior tag
válasz
molnarpeter #8040 üzenetére
-
person
senior tag
Na csak ránéztem a szöghajtásra olajcsere kapcsán.
Meglepett, hogy a csavart kitekerve egyből csordogált az olaj.
Az olaj egyébként tiszta vagy legalábbis tisztább mint amire számítottam, viszont nem tudom milyen olaj lehet, meglehetősen büdös és sűrű. Amit vettem 75W90 az kimondottan híg ehhez képest.
Egyébként lemegy a cső, nem lazán de lemegy. -
person
senior tag
válasz
rbalint88 #8030 üzenetére
Mondjuk ha nem magad cseréled az olajat akkor a 3-400-e km-en az sem elhanyagolható összeg.
Más:
Szöghajtásban cserélnék olajat, csinálta már valaki?
Megy a 2004-es D5 automatán leszerelés nélkül? (XC90)
A szerelőm azt mondta nem lehet mert nem megy le a cső, ezt elsőre nem hittem el. Már felbakoltam tegnap de nem szopnék alatta ha eleve esélytelen. -
person
senior tag
válasz
haxxika #8003 üzenetére
Nem láttam hibát, remélem.. ~250 Km-et mentem azóta.
Mindenesetre még 1x átnézem majd nyugiban is, és még a héten veszek egy párkilós poroltót, amúgy is régóta tervezem.Más, ha már szóba került, pontosan (esetleg link?) milyen motorolajat tesztek a régi 163 lovas D5-be?
Ha jól tudom most 5w30-as Castrol SLX van benn. -
person
senior tag
-
person
senior tag
Sziasztok, valami kigombolta a motorházfedél szigetelést...
Még szerencse, hogy a hosszabb út előtt a kánikulában benéztem a motortérbe,
részben a turbón is volt egy marék aprólék. Nem tudom mennyire gyúlékony de b@ssza meg.
Képet elfelejtettem lőni..Lehet ezt valahogy foltozni, vagy kuka és keressek egy bontottat?
Tudtok bontót ajánlani? Néhány helyet néztem de ott nem találtam.Vagy vegyem le az egészet mielőtt tényleg valami bajt csinál?
Hét végén megint elutazunk 1 hétre.. -
person
senior tag
Mivel kivételesen van egy pici időm, gondoltam egyet, hogy kitisztítom a klímát/elpárologtatót. (XC90)
Viszont semmi infót nem találtam, hogy hol helyezkedik el, a pollenszűrőt ugye fel kell tolni, ott lenne az elpárologtató? Ezt tisztítás szempontjából nem igazán jó, de nem is gondolnám, hogy ott van.
Valaki csinálta már vagy van nálam több infója?
Félek, hogy nem lehetséges, csak ha szétrobbantom a belsejét, annyit meg nem ér.. -
person
senior tag
válasz
rbalint88 #7934 üzenetére
Kösz, csak hozzàszòltam a tèmàhoz, nem tapasztalok problèmàt de ettől függètlenül megfogadom a tanàcsod, amint lesz rà lehetősèg, 200 k felett van bőven (tekert) de nem tudom volt e màr javìtva.
Rivaul kiìrt àtlagra visszatèrve, most kicsit több volt az orszàgùt, 6,1
òra szerint picivel fèl tank alatt 550 km-el. (Km òràt nem nullàztam, csak az első cìmnèl ~210 km).
Üdv az a sürgőssègiről, megmarkoltam a 230-at
-
person
senior tag
válasz
haxxika #7932 üzenetére
Èn csak a sziszegèst hallom gyorsìtàsnàl ès motorfèknèl, fütyülni akkor hallottam igazàn amikor vetten az autòt ès màr règ kuka lett volna a motorolaj, ahogy lecserèltetük megszűnt a fütyülès. Max ha helyben rugdosom ès nagyon figyelek akkor hallok valamit amikor leesik a fordulat. Ùgy tudom ha màr hallod fütyülni az nem a jò àllapotot jelzi, de lehet rosszùl tudom. (D5)
-
person
senior tag
Én nem próbálom ki, 150 felett már sajnálom.
Jó, benne van az is, hogy mögöttem két gyerek, főként miattuk is vettem, nem versenyezni.Klímához, én nem veszem észre fogyasztásban, mondjuk csak minimálisan hűtök de ha utazunk akkor folyamatosan.
(#7834) ttower: Hol adtak 500-550-es ajánlatot full felújításra? Van padjuk? Szeleptömb új lesz vagy felújított/felújítják?
-
person
senior tag
Én is agyaltam rajt (chip), de a váltó miatt soha nem fogok belemenni, max mint optimalizálás.
Manuálba csak felfelé kell váltani, visszateszi ha lassulsz.
Álló helyből soha nem taposom, ha háromba felkapcsolt kihúzom manuálba és ha már zárt a lockup lehet taposni és feljebb löködni. Azért volt, hogy letapostam álló helyzetben is, meg tud az indulni de ha kicsit is óvatoskodsz akkor tény, hogy lomha. Városon kívül szinte mindig manuál, vissza ne rakja ha letaposom, felesleges.200-nál mennyit forgott?
-
person
senior tag
-
person
senior tag
Valóban,
mondjuk azóta új téli-nyári gumit kapott, és a fényszórókat is políroztam+fóliáztam, pofásabban mutat. A fellépő főként a gyerekeknek nagyon jó, nem is tudom 3-4 évesen, hogy közlekedne e nélkül önállóan. Mondjuk csúszott már le róla nagyot esve, de hülyén mutatna rajt a praktikeres csúszásgátló szalag.
-
person
senior tag
válasz
outsiders #7758 üzenetére
KEKKH-es adatbázishoz túl öreg, szerinte az enyém sem tekert.. Kérd ki alvázszámra a volvo adatbázist, legyen a kezedben senkire ne hallgass, ott nagyobb valószínűséggel derül ki ha tolatott.
XC90-nél ebben a korban nem nagyon tudom elképzelni ezt az óraállást.
Egyébként meg legyen egyben, az a lényeg.. ez nem elsumákolt 100 000 km-en múlik. -
person
senior tag
Majd egyszer kipróbálom de szerintem már a rádióra felkelnének.
A csaj hiperérzékeny, többször bizonyította, hogy a kedvenc számaira álmából is felcsattan a szeme.Átlagra most 6,6 vagy 6,7-et ír.
Sok várossal eddig max 7,2- 7,4-ig ment fel, a valósághoz nyilván nincs köze.
Alsó rekord 6,3. -
person
senior tag
Fogyasztáshoz ha már szóba jött, nem szoktam méregetni de most pont úgy jött ki, hogy porosra hajtottam a tankot (gyerekek aludtak, ha megállok tankolni tuti felkelnek..
) XC90 2.4 D5 163 LE
818 Km tankolás nélkül, 700 fölé nem szoktam engedni.. most ezt is kipróbáltuk.Vissza tudom nézni az útvonalat, 53 Km ami tiszta városi tehát indulás-közlekedés-érkezés városon belül, rövid 1-3-5 Km-es távokkal, összesen 27 indítás.
Városon kívül nincs pálya, csak országút, tehát 100-110 falu 100-110 falu.. néha persze adok neki, minden hosszabb városon kívüli útban benne van a GPS által mért 120-130.
Változóan 2-3-4 felnőtt és két gyerek. Csomagtartó gyakorlatilag plafonig pakolva.818 Km-re tankoltam 63 Litert, persze lehet minimális eltérés de amit tudtam beleerőltettem, lassan tankolva majd a végén félig kihúzott csővel legalább 10 kattanás szünetekkel.
Így 7,7l /100km-re jön ki.
Szerintem ez nagyon korrekt, viszont úgy vettem észre ha finomabban megyek se megy lejjebb, de hová menne? Simán el tudom képzelni, hogy egy S60-ban már szét kell taposni, hogy fogyasszon valamit. -
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #7665 üzenetére
Hibakód nincs, mezei OBD-s eszközzel nézve.
Nagy valószínűséggel okozhatja a sziréna akkumulátora.
Nem ördöngösség a cseréje, inkább csak gányolás mert a sziréna házát amiben az akkumulátor is van csak roncsolással lehet szétszedni. 7.2V-os akku meg akad bőven, gyárinál jóval nagyobb teljesítménnyel, költeni sem kell. (Tovább gondolva, lehet nem is kell szétvágni, elegendő lenne csak a megfelelő helyen megfúrni és elcsípni/kihúzni az akku vezetéket. Az új akkut kívül elhelyezni.)Új riasztót semmiképp nem teszek bele, ha igen az nem gyári lesz.. ennyiért már van normális alternatíva számomra megbízható vonalon.
A pánik szerintem azért megy mert nem a szirénát hanem a kürtöt szólaltatja meg.
-
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #7662 üzenetére
Na lepróbáltam, sziréna nem szól, egyik esetben sem.
Irányjelzők mindig villognak, a státuszled és a műszerfal is jelzi a riasztásokat.
Beriasztva áramtalanításkor semmi nem történik, utólag sem jelzi, bár nem tudom normál esetben jelezné e.Miről megy a sziréna a riasztó akkuról, vagy ha van táp akkor a külső akkuról?
Elképzelhető, hogy az akku halott és az okozza?Pánikgombra megy a kürt de az külön történet.
-
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #7660 üzenetére
Ismét köszi a fáradtságot! Nagyrészt ezeket próbáltam volna végig.
Esetleg annyival kiegészítve, hogy nyitott csomagtér mellett, a zárat beakasztva majd beriasztva áramtalanítom az áramtalanító kapcsolóval. Bár ennek értelme csak akkor lenne ha tudnám van ezekbe külön akku a riasztónak. Ha van és jó az mindenesetre kiderül.XC90 2004.09
-
person
senior tag
Sziasztok, a lenti riasztò szerviz üzenetre van valakinek ötlete? Remèlem tiltani nem fog..( persze ha tud)
Gyakran kapcsoljuk ki a belső èrzèkelőt, ehhez tudom kötni, egyszer mintha màr jelentkezett volna a hiba de magàtòl eltűnt, most viszont pàr napja kint van, sokat is mentünk vele. Ha ki be kapcsolom a belső èrzèkelőt akkor nincs üzenet csak a csatolt kèpen is làthatò teljes vèdelem felirat. Következő indìtàskor ismèt a hibaüzenet kerül ki.
Majd mèg kipròbàlom riaszt e ha benyùlok vagy bent maradok.. (Bocs, mobilròl voltam ha szètszòrt lenne) -
person
senior tag
Sziasztok, korábban már kérdeztem, akkor válasz nem érkezett.
Olajt szeretnék cserélni a hajtáson. (xc90 2004 automata)
Nem tudom ki foglalkozott már vele és hol szerezte be?
Már a típusokkal is bajban vagyok, lentieket néztem, ez így rendben van?Angle gear 75W-90 API: GL5: 31259380, 31367237, 1161745
Haldex filter: 30787687
Haldex 31367940, 1030873 (Ezek?: 31325136, 31367941)
Rear gear: 31367238; 1161620 -
person
senior tag
Sziasztok, ha már téma, nagyon hiányzik az aux.. (2004.09 xc90)
Ezt próbálta valaki, esetleg vélemény, vagy egyéb opció nem 60-ért? [link] -
person
senior tag
OFF, ma fent voltam kicsit csapatni a Mecsekben, (idén sem nagyon volt rá lehetőség) hát nagyon adja, nehéz kihozni a sodrából, talán egy kicsit jobban is csúszhatna
nem tudtam megakasztani, nagyon magabiztos halál nyugalom, pedig dobnak felfelé bő 20 centis szűz hóban próbálkoztam több helyen is. Középső képen látszik mit művel a mély szűz nem por hóban.. vizes nehéz tömör.. el sem akartam hinni a látványt ami utána maradt, képen lehet nem jön át. Brutál idő volt fenn, imádtam, de csak a gyerek miatt mentem.
Bocs az OFF-ért.
-
person
senior tag
Hát igen, a jajjj de dühös mérges félelmetes külsőt sugallni próbáló elcsépelt divat,
egyre nevetségesebbnek tartom mert inkább az a jellemző, hogy nincs mögötte semmi.
Egy véleményt hallottam eddig tulajdonostól, az szidta ahol érte, ennyi pénzért kapott egy nagy rakás hibakódot, folyamat szervizbe hordja, de már szeretné végleg is otthagyni.
Nem tudom ki meri majd ezeket 10 éves korukban megvenni nem alkatrésznek, de lehet, hogy 10 éve is ezt gondoltuk? -
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #7392 üzenetére
Köszi,
nem értem miért ilyen fényes.Más,
mi törődés helyett (elég rég volt, olyannyira, hogy még a télin futunk, felnit is kéne vennem,( ha esetleg tud valaki..))
a napokban inkább csak kirándultunk a gyerekekkel amikor csak engedte az idő, nagyon alkalmas erre a csöppség, nagyon szuperül elférünk minden kacattal, jól alakítható a belső tér és nagyon nyugisan lehet közlekedni nézelődni, és ugye az aszfalthoz sem ragaszkodik..(#7399) Casoli Ebay/Ali?
-
person
senior tag
Ti mivel kezelitek XC90 műszerfalát, szeretném már kicsit mattosítani mert nagyon zavar a tükröződése a szélvédőn.
Egy két matt-nak nevezett műszerfalápolót már próbáltam, de semmit sem ért.
Vagy csak engem zavar? -
person
senior tag
Akkutémához.. szerintem összetettebb a dolog, az akku csak egy része a rendszernek.
Akku kapacitás
Nyugalmi fogyasztás
Használat közbeni fogyasztás
Töltés mennyire tökéletes
A használat mennyisége, milyenség.. amitől ugye nagyban függ az akku töltöttsége amivel aztán hetekre pihenőre küldöd, majd levonod a következtetést, hogy jó vagy szar az akkud..
Ami talán biztos, ha kibírja nagyon szar nem lehet, de ha lemerül az nem egyértelműen az akku hibája.XC90-et többnyire hosszútávra használom, (elmúlt pár hétre pont nem igaz) de ha leteszem jó töltöttségi szinttel 2-3 hét alatt sem merül le annyira, hogy észrevegyem indításkor. Viszont tudom, hogy nem sok kellett volna a lemerüléshez, (van benn műholdas rendszer amin online látom az aktuális és múltbéli feszt).
Opel 3 nap állás követően nem indul, rövidtávú városi használat, gyakori indítózás, szerintem a töltése is ergya, és közel 100 mA-es nyugalmi fogyasztás ezt eredményezi. Nem az akku hibája, egyszerűen nem tudja elérni a megfelelő töltöttségi szintet.
XC90-en nem rég így oldottam meg a hosszú állásidőt
:
-
person
senior tag
Ti hogy kezelitek (már ha van) a foltos mattuló króm díszléceket az ablakok körül?
Nem bírom rendbe hozni, Sidol és Wax semmit nem használ.(első kép)
Arra gondoltam matt fekete fóliával körbehúznám ahogy a második képen teszt jelleggel az egyik sarkot megcsináltam, csak pont annyira mint a képen látszik. Nagyon tré lenne? Nem bírom eldönteni..
Na meg akkor már a fogantyú is kapott ízelítőt, de kb. minden műanyagra ráférne..
A minőséget ne nézzétek, csak teszt jelleggel rádobtam.. -
person
senior tag
válasz
#03969024 #7279 üzenetére
Van, még ha ritka is.
Nyilván nem hozza ugyan azt FWD-vel mint AWD-vel, furcsa is lenne, de azt még nem hallottam, hogy ezáltal eléggé instabil, csak tipikus FWD.
AWD előnyeihez nem kell "olyan" helyeken járni, egy átlagos esős napon is tapasztalható mennyire nem mindegy. Én sem terepre vettem, főleg nem a határait feszegetni, megakasztani.Egyedül a többletfogyasztás ami felróható, de ha a kategória társait nézed szerintem még így is baráti.
-
person
senior tag
válasz
#03969024 #7268 üzenetére
tehát marad az XC90. Csakhogy, semmi szükségem a négykerékhajtásra.
Ez hogy lehet kizáró ok?
Fordított esetben még csak érteném.
Max nem csináltatod meg ha elromlik.. addig meg élvezed.
Úgy tudom van ebből csak első kerekes is.Mindenki: Ha már a hajtás, első hátsó difi és haldex olajokról van valakinek infója?
Milyet, mennyit, hol és mennyiért? Most tervezem cserélni őket, szűrővel.
Váltóolajból még van 5 Literem (2.4 D5 2004 automata), az jó bármelyikbe is?
Bocs, még nem volt időm utána nézni.. -
person
senior tag
Én úgy vettem észre nagyon elnyújtani sem érdemes.
Alapvetően nagyon nyugisan közlekedem (csak az XC-vel) de nyáron mentem vele egy a megszokottnál is nyugdíjasabb 5-600 Km-t nagyrészt országúton, és meglepődtem, fogyasztásbeli értelme nem sok volt, kb ugyan azt ette mint átlagos tempómon ugyan ezeken a körökön. Már nem foglalkozom vele mennyit eszik, elkönyveltem, hogy kb 8-ból megáll országúton. Talán arra szoktam figyelni, hogy ne nyújtsam sokáig, minél hamarább (azért finoman) elérjem a lock-up zárást, érezhetően de lágyan mozdul egyet az autó mikor megszűnik a turbina vesztesége, ugyan azon a gázálláson. Előzni is jobban szeretek zárt lock-up mellett manuálban.
Ja és grat, csak meglett!
-
person
senior tag
Ezzel megleptél, bár jobb érzésem lenne ha neked lenne igazad, miből derült ki?
Megállítottam 6:50-nél (közben látom FeRRaR1 is írta) nekem eléggé annak a motornak tűnik, kép lent.Helyhez hozzászólva szerintem XC90 rendben van, 7 fővel is, kisebbeket hátsó sorra ültetni.
Csomagtér is marad, bőrönd mellé még egy halom szatyros-zsákos cuccot be lehet zsúfolni.
Persze biztosan van ennél tágasabb megoldás is.
(Pécsen megtapizhatod ha érdekes)Biztonság? 2 tonna közeli vagy a felett legyen, és csak negyedes amcsi tesztek érdekelnek..
Véleményem szerint az új XC90 pont úgy tört (inkább hárított) mint a régi.. -
person
senior tag
Párszor már téma volt, hogy mibe mi fér be..
Szóval a kis behemót ma szellősen magába szippantott egy közel kétméteres kétszemélyessé nyitható kanapét, az ajtók záródtak!
Spanifernek nagyon frankok az akasztók, játék volt az egész.
Hétvégén vittem fele 3 méteres zártszelvényeket is és ugyanakkora léceket utastérben(kicsit fostam)
Még a végén megtartom. -
person
senior tag
Ha a mi mezei szűk társasházi garázsunkba polcrendszer +8 kerék és halom egyéb cucc mellé befér az XC90 akkor kb bármelyikbe.
igaz csak tükröket behajtva fér be az ajtón.
(#6843) Peti78 Ezzel vitatkoznék, egy ilyen korú Opelnek (még vagy már) gyakorlatilag nincs fenntartási költsége. Tudom mert az van az XC mellett, és szerencsétlen húzza az igát hosszú évek óta..
Kb évi 30k anyaggal munkadíjjal, és nagyvonalú voltam az autóval és a szerelővel is, bárhova elmernék vele indulni jelenlegi állapotában.
-
person
senior tag
válasz
rbalint88 #6657 üzenetére
Egyetèrtek, nem egyszerű, idèn màr kapott egy sèrülèst az XC90 mikor nem voltam ott. Ma bent ülök mikor ràmtolatott egy duster oldalròl a hàtsò ajtò ès a mögötti rèszen valahol, dudàlok de csak jön.. rotyogàs, tuti bahorpadt a fèl oldala, szètb@szom !! kiszàllok kocsi megkerül, semmi nyoma
(#6658) xeon.Szabi mindkèt eset màshol de kisvàrosokban törtènt..
-
person
senior tag
Sziasztok,
Műbőrt, (gondolom az, szövet-bőr ülés széle, 2004-es XC90) mivel kezeltek?
Nincs még kirepedve és törve sem ,csak itt--ott látszódik apró kezdeményezés, nagyon kemény, félek hogy megreped.
Héten pucoltam a szövet részen egy foltot és ahol víz érte a műbőr részt ott nagyon kellemesen felpuhult.
Jó lenne ha valami hasonló állapotot lehetne állandósítani.
Van valami bőrápoló kencém, régebben próbáltam de az semmit nem puhított.
Ha jól tudom ezek a viaszos cuccok műbőrre nem jók. -
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #6528 üzenetére
Majd ha megjönnek a cuccok belevágok, nagyon sok apró felületi hiba van rajt, mélyebben rá kell menni.
Persze még akkor sem fog a közelébe se érni annak amit eladtál.
Szélvédőre már én is kértem ajánlatot, van egy két kavics de jó helyen, annyira nem éget.
És elvileg csak ez a fent zöld csíkos szélvédő van hozzá, ami nekem nem tetszik, nem látom a sárga lámpát.(#6529) rbalint88 Nekem is most nemrég cseszték össze a hátsó ajtómat, két helyen is, nincs meg a gazdája..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest