- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Drágább lett a Pixel 8a
Hirdetés
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
A kard és az űr az új Arc meghajtó két fő motívuma
ph A 31.0.101.5518-as csomag három hibával is leszámolt.
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
Új hozzászólás Aktív témák
-
person
senior tag
Sziasztok!
XC90 D5 163Le részleges automataváltó felújításon esett át nemrégiben, azóta nagyon erősen behallatszik az utastérbe (nem képzelgés tényleg) egy erőteljes sziszegő hang ami terhelésre durván 1400-as RPM-től hallható. Gázelvételt követően változik a hangja mintha fújásból szívóra váltana de ez inkább csak találgatás, egyenes úton sebességtartáskor nem hallható egyik sem, dombra érve tehát terhelésre ismét erősödik. Teljesítményében hibát nem érzek vagy ha van is akkor nem lehet jelentős mert nem tűnt fel, turbó ~2300-tól halkan kellemesen fütyörészik.
Van ötletetek mi lehet? Korábban is hallottam ilyesmit gyorsításkor de akkor csak letekert ablakon keresztül kinti környezetről visszaverődve. Helyben túráztatva nem igazán hallható. Megközelítőleg mintha valahol az óraegység mögül az ablaknál vagy annak bal oldalán lévő szellőzőnyílás körül jönne be, fűtéstől klímától független, egyértelműen motor (vagy váltó) terheléssel változik. Van ötletetek, szokványos Volvo hang? Van aki szerint igen, de van aki szerint valami tömítés-hangszigetelés nincs a helyén mert egyébként is a megszokottnál nagyobb az alap motorzaj az utastérben.
Én egy harmadik verziótól parázok, hogy valami nagyon nincs rendben, persze ha lehetne a második verziót választanám..[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Utas oldali ülésen a bőr szerintem ki van repedve, 2-es képen nagyítva.
A manuál váltóra jelenleg csak irigykedem.. mondjuk az átlag most nálam is 7.1, persze ez erősen használatfüggő.. lehet fele annyit nem megyek városban mint ő.Egyébként tudja valaki, csalnak e ezek az órák? Pontosan sosem mértem de érzésre mintha többet enne.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #5854 üzenetére
Szia!
Igen, ki kellett szedniük, de a motorhoz ugye elvileg nem nyúlnak.
És egyébként elviekben szigeteléshez sem..
Ezek szerint a tiéteken nem hallható letekert ablaknál sem hasonló?
Helyben járatva nem hallom de majd megnézzük, hátha felnyitva valami csak hallatszik.
Köszi.Remélem más is megosztja ha van tapasztalata.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Szia! Köszi!
Arra gondolsz ami a fékpedál mögött szinte a padlóba megy?
Az egy kicsit nyikorgott is pedig előtte nem csinálta, megfújtuk így a nyikorgás megszűnt.
Azért nem gyanakodtam arra komolyabban mert egészen fentről magam elől hallom a sziszegést de akkor ránézek alaposabban ki tudja lehet valahogy félrehallom.
Egyébként a "harang" az egyedüli szigetelés ott, vagy a harangon belül van még tömítés esetleg a kaszni külső felén? Persze írtad nem te javítottad hanem a szerviz, de csak behajoltak vagy alá is mentek, megemelték?Esetleg Pécsen tudtok szakit? Lenne pár dolog..
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Na ma ránéztem alaposabban.
A gumiharang felső részét egy csapács zárja a kormányrúddal.
Az a csapács felül csak ficánkolt, ki volt csúszva a gumi és a kormányrúd közül.
Visszaerőszakoltam próbakör és minden ok!
Nem értem, hogy hallhattam ennyire mellé.Köszi a szerelőt is.
Minitali részemről is ok! -
person
senior tag
válasz LaptopSystem #5982 üzenetére
És mivel magyarázták, miben lesz jobb az új ülés, azon kívül, hogy sértetlen?
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Kis hibakeresés, hátha valakinek ismerős.
Leginkább irányváltáskor, pl. tolatva parkoláskor majd kihajtáskor, már nem teljesen alászedve is borzalmas recsegő ropogó kattogás elölről. Max 2-4 roppanás egy irányba azt követően megszűnik, végtelenségig lehet tolatva alászedve körözni, nincs több ropogás egészen irányválásig, tehát előre menetben ugyan ez az elején.
Féltengelyt szívem szerint kizárnám, nincs ismétlődő kopogó hang.
Néha fékezéskor vagy rossz úton is roppan egyet. Helyben tekergetve a kormányt nem ropog.
Futómű nemrég lett rendbe rakva, azóta át is nézték, motortartó bakokra tippelünk.Valaki futott bele ilyesmibe?
XC90 D5 163Le
-
person
senior tag
Hát nem mondom, hogy ennyire de nekem is ilyesmi hangja van, (XC90 D5).
Két szerelő is ment már vele, igaz más ügyben, de egyik sem jelezte, hogy valami nem okés.
Miután a kormányrúd tömítést megigazítottam, letudtam, hogy legalább az utastérbe nem jön be feltekert ablaknál. Na majd megpróbálom én is rögzíteni.
Meg a recsegő hangot is amit korábban itt felvetettem, mert a leírásom alapján nem sok tipp érkezett. Annyival ki is egészíteném, hogy leginkább balra tekert kormánynál jelentkezik, de akkor mindig. -
person
senior tag
Sziasztok, XC90-en (163Le D5 automata) nektek mennyit csal a fogyasztásmérő? Lehet valahogy kalibrálni?
6,3-at ír szinte csak országúti használattal, valójában inkább 8 vagy fölötte.
Óra szerint fél tankig 500 Km-t megyek de a másik felével 200 Km-nél többre nem nagyon kell számítani.
A képen egy teli tankból az eddig megtett táv. Teli tankra mellesleg 1000 Km fölötti távot ír ki..[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Sziasztok, nem tudom mennyi pécsi fordul meg a fórumon, de nincs senkinek kedve egy minitalihoz? Nem rég vagyok volvo tulaj és szívesen megszaglásznék más gépeket. Egy D5 5 sebességes automata XC90-re meg kiváltképp kíváncsi lennék miként váltogat másnál. De már csak az infó csere miatt is érdekes lehet.
Aneda is felvetette nemrég. Persze csak egy ötlet..
Jut eszembe, szokott valaki XC90-el a terepezni?[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #6517 üzenetére
Ha már lámpa,
a hétvégén nekikmentem egy kis pasztával, hogy kiderítsem mennyire menthetőek, szerintem azok.
Szerzek korongot + papírt és normálisan megcsinálom, plusz kapnak fóliát
(ha el nem cseszem ), hogy ne pár hónapig tartson, szerintem így még el leszek velük egy darabig.[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Hát ja, elég nagy a szórás, kinek meddig bírja, nyilván típusfüggő.
Lakkozni semmi esetre sem szeretném.
Ha csak így hagyom védelem nélkül akkor elvileg elegendő évente csak pasztával pár percet simogatni, semmi csiszolás vagy gép.
A fóliára igazából csak kíváncsi vagyok, meg hátha számít a belsejének, UV miatt.Meg azt a bogarat kéne kivadásznom, lányom mindig leakad, hogy mit keres ott.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #6528 üzenetére
Majd ha megjönnek a cuccok belevágok, nagyon sok apró felületi hiba van rajt, mélyebben rá kell menni.
Persze még akkor sem fog a közelébe se érni annak amit eladtál.
Szélvédőre már én is kértem ajánlatot, van egy két kavics de jó helyen, annyira nem éget.
És elvileg csak ez a fent zöld csíkos szélvédő van hozzá, ami nekem nem tetszik, nem látom a sárga lámpát.(#6529) rbalint88 Nekem is most nemrég cseszték össze a hátsó ajtómat, két helyen is, nincs meg a gazdája..
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Sziasztok,
Műbőrt, (gondolom az, szövet-bőr ülés széle, 2004-es XC90) mivel kezeltek?
Nincs még kirepedve és törve sem ,csak itt--ott látszódik apró kezdeményezés, nagyon kemény, félek hogy megreped.
Héten pucoltam a szövet részen egy foltot és ahol víz érte a műbőr részt ott nagyon kellemesen felpuhult.
Jó lenne ha valami hasonló állapotot lehetne állandósítani.
Van valami bőrápoló kencém, régebben próbáltam de az semmit nem puhított.
Ha jól tudom ezek a viaszos cuccok műbőrre nem jók.[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz rbalint88 #6657 üzenetére
Egyetèrtek, nem egyszerű, idèn màr kapott egy sèrülèst az XC90 mikor nem voltam ott. Ma bent ülök mikor ràmtolatott egy duster oldalròl a hàtsò ajtò ès a mögötti rèszen valahol, dudàlok de csak jön.. rotyogàs, tuti bahorpadt a fèl oldala, szètb@szom !! kiszàllok kocsi megkerül, semmi nyoma
(#6658) xeon.Szabi mindkèt eset màshol de kisvàrosokban törtènt..
-
person
senior tag
Ha a mi mezei szűk társasházi garázsunkba polcrendszer +8 kerék és halom egyéb cucc mellé befér az XC90 akkor kb bármelyikbe. igaz csak tükröket behajtva fér be az ajtón.
(#6843) Peti78 Ezzel vitatkoznék, egy ilyen korú Opelnek (még vagy már) gyakorlatilag nincs fenntartási költsége. Tudom mert az van az XC mellett, és szerencsétlen húzza az igát hosszú évek óta.. Kb évi 30k anyaggal munkadíjjal, és nagyvonalú voltam az autóval és a szerelővel is, bárhova elmernék vele indulni jelenlegi állapotában.
-
person
senior tag
Párszor már téma volt, hogy mibe mi fér be..
Szóval a kis behemót ma szellősen magába szippantott egy közel kétméteres kétszemélyessé nyitható kanapét, az ajtók záródtak!
Spanifernek nagyon frankok az akasztók, játék volt az egész.
Hétvégén vittem fele 3 méteres zártszelvényeket is és ugyanakkora léceket utastérben (kicsit fostam)
Még a végén megtartom.[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
-
person
senior tag
Ezzel megleptél, bár jobb érzésem lenne ha neked lenne igazad, miből derült ki?
Megállítottam 6:50-nél (közben látom FeRRaR1 is írta) nekem eléggé annak a motornak tűnik, kép lent.Helyhez hozzászólva szerintem XC90 rendben van, 7 fővel is, kisebbeket hátsó sorra ültetni.
Csomagtér is marad, bőrönd mellé még egy halom szatyros-zsákos cuccot be lehet zsúfolni.
Persze biztosan van ennél tágasabb megoldás is.
(Pécsen megtapizhatod ha érdekes)Biztonság? 2 tonna közeli vagy a felett legyen, és csak negyedes amcsi tesztek érdekelnek..
Véleményem szerint az új XC90 pont úgy tört (inkább hárított) mint a régi..[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Én úgy vettem észre nagyon elnyújtani sem érdemes.
Alapvetően nagyon nyugisan közlekedem (csak az XC-vel ) de nyáron mentem vele egy a megszokottnál is nyugdíjasabb 5-600 Km-t nagyrészt országúton, és meglepődtem, fogyasztásbeli értelme nem sok volt, kb ugyan azt ette mint átlagos tempómon ugyan ezeken a körökön. Már nem foglalkozom vele mennyit eszik, elkönyveltem, hogy kb 8-ból megáll országúton. Talán arra szoktam figyelni, hogy ne nyújtsam sokáig, minél hamarább (azért finoman) elérjem a lock-up zárást, érezhetően de lágyan mozdul egyet az autó mikor megszűnik a turbina vesztesége, ugyan azon a gázálláson. Előzni is jobban szeretek zárt lock-up mellett manuálban.Ja és grat, csak meglett!
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz #03969024 #7268 üzenetére
tehát marad az XC90. Csakhogy, semmi szükségem a négykerékhajtásra.
Ez hogy lehet kizáró ok?
Fordított esetben még csak érteném.
Max nem csináltatod meg ha elromlik.. addig meg élvezed.
Úgy tudom van ebből csak első kerekes is.Mindenki: Ha már a hajtás, első hátsó difi és haldex olajokról van valakinek infója?
Milyet, mennyit, hol és mennyiért? Most tervezem cserélni őket, szűrővel.
Váltóolajból még van 5 Literem (2.4 D5 2004 automata), az jó bármelyikbe is?
Bocs, még nem volt időm utána nézni..[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz #03969024 #7279 üzenetére
Van, még ha ritka is.
Nyilván nem hozza ugyan azt FWD-vel mint AWD-vel, furcsa is lenne, de azt még nem hallottam, hogy ezáltal eléggé instabil, csak tipikus FWD.
AWD előnyeihez nem kell "olyan" helyeken járni, egy átlagos esős napon is tapasztalható mennyire nem mindegy. Én sem terepre vettem, főleg nem a határait feszegetni, megakasztani.Egyedül a többletfogyasztás ami felróható, de ha a kategória társait nézed szerintem még így is baráti.
-
person
senior tag
Ti hogy kezelitek (már ha van) a foltos mattuló króm díszléceket az ablakok körül?
Nem bírom rendbe hozni, Sidol és Wax semmit nem használ.(első kép)
Arra gondoltam matt fekete fóliával körbehúznám ahogy a második képen teszt jelleggel az egyik sarkot megcsináltam, csak pont annyira mint a képen látszik. Nagyon tré lenne? Nem bírom eldönteni..
Na meg akkor már a fogantyú is kapott ízelítőt, de kb. minden műanyagra ráférne..
A minőséget ne nézzétek, csak teszt jelleggel rádobtam..[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Akkutémához.. szerintem összetettebb a dolog, az akku csak egy része a rendszernek.
Akku kapacitás
Nyugalmi fogyasztás
Használat közbeni fogyasztás
Töltés mennyire tökéletes
A használat mennyisége, milyenség.. amitől ugye nagyban függ az akku töltöttsége amivel aztán hetekre pihenőre küldöd, majd levonod a következtetést, hogy jó vagy szar az akkud..
Ami talán biztos, ha kibírja nagyon szar nem lehet, de ha lemerül az nem egyértelműen az akku hibája.XC90-et többnyire hosszútávra használom, (elmúlt pár hétre pont nem igaz) de ha leteszem jó töltöttségi szinttel 2-3 hét alatt sem merül le annyira, hogy észrevegyem indításkor. Viszont tudom, hogy nem sok kellett volna a lemerüléshez, (van benn műholdas rendszer amin online látom az aktuális és múltbéli feszt).
Opel 3 nap állás követően nem indul, rövidtávú városi használat, gyakori indítózás, szerintem a töltése is ergya, és közel 100 mA-es nyugalmi fogyasztás ezt eredményezi. Nem az akku hibája, egyszerűen nem tudja elérni a megfelelő töltöttségi szintet.
XC90-en nem rég így oldottam meg a hosszú állásidőt :
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Ti mivel kezelitek XC90 műszerfalát, szeretném már kicsit mattosítani mert nagyon zavar a tükröződése a szélvédőn.
Egy két matt-nak nevezett műszerfalápolót már próbáltam, de semmit sem ért.
Vagy csak engem zavar?[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #7392 üzenetére
Köszi,
nem értem miért ilyen fényes.Más,
mi törődés helyett (elég rég volt, olyannyira, hogy még a télin futunk, felnit is kéne vennem,( ha esetleg tud valaki..))
a napokban inkább csak kirándultunk a gyerekekkel amikor csak engedte az idő, nagyon alkalmas erre a csöppség, nagyon szuperül elférünk minden kacattal, jól alakítható a belső tér és nagyon nyugisan lehet közlekedni nézelődni, és ugye az aszfalthoz sem ragaszkodik..(#7399) Casoli Ebay/Ali?
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Hát igen, a jajjj de dühös mérges félelmetes külsőt sugallni próbáló elcsépelt divat,
egyre nevetségesebbnek tartom mert inkább az a jellemző, hogy nincs mögötte semmi.
Egy véleményt hallottam eddig tulajdonostól, az szidta ahol érte, ennyi pénzért kapott egy nagy rakás hibakódot, folyamat szervizbe hordja, de már szeretné végleg is otthagyni.
Nem tudom ki meri majd ezeket 10 éves korukban megvenni nem alkatrésznek, de lehet, hogy 10 éve is ezt gondoltuk?[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
OFF, ma fent voltam kicsit csapatni a Mecsekben, (idén sem nagyon volt rá lehetőség) hát nagyon adja, nehéz kihozni a sodrából, talán egy kicsit jobban is csúszhatna nem tudtam megakasztani, nagyon magabiztos halál nyugalom, pedig dobnak felfelé bő 20 centis szűz hóban próbálkoztam több helyen is. Középső képen látszik mit művel a mély szűz nem por hóban.. vizes nehéz tömör.. el sem akartam hinni a látványt ami utána maradt, képen lehet nem jön át. Brutál idő volt fenn, imádtam, de csak a gyerek miatt mentem.
Bocs az OFF-ért.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Sziasztok, ha már téma, nagyon hiányzik az aux.. (2004.09 xc90)
Ezt próbálta valaki, esetleg vélemény, vagy egyéb opció nem 60-ért? [link] -
person
senior tag
Sziasztok, korábban már kérdeztem, akkor válasz nem érkezett.
Olajt szeretnék cserélni a hajtáson. (xc90 2004 automata)
Nem tudom ki foglalkozott már vele és hol szerezte be?
Már a típusokkal is bajban vagyok, lentieket néztem, ez így rendben van?Angle gear 75W-90 API: GL5: 31259380, 31367237, 1161745
Haldex filter: 30787687
Haldex 31367940, 1030873 (Ezek?: 31325136, 31367941)
Rear gear: 31367238; 1161620 -
person
senior tag
Sziasztok, a lenti riasztò szerviz üzenetre van valakinek ötlete? Remèlem tiltani nem fog..( persze ha tud)
Gyakran kapcsoljuk ki a belső èrzèkelőt, ehhez tudom kötni, egyszer mintha màr jelentkezett volna a hiba de magàtòl eltűnt, most viszont pàr napja kint van, sokat is mentünk vele. Ha ki be kapcsolom a belső èrzèkelőt akkor nincs üzenet csak a csatolt kèpen is làthatò teljes vèdelem felirat. Következő indìtàskor ismèt a hibaüzenet kerül ki.
Majd mèg kipròbàlom riaszt e ha benyùlok vagy bent maradok.. (Bocs, mobilròl voltam ha szètszòrt lenne)[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #7660 üzenetére
Ismét köszi a fáradtságot! Nagyrészt ezeket próbáltam volna végig.
Esetleg annyival kiegészítve, hogy nyitott csomagtér mellett, a zárat beakasztva majd beriasztva áramtalanítom az áramtalanító kapcsolóval. Bár ennek értelme csak akkor lenne ha tudnám van ezekbe külön akku a riasztónak. Ha van és jó az mindenesetre kiderül.XC90 2004.09
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- Filmvilág
- Overwatch 2
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Milyen egeret válasszak?
- Esik a hóóó!!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs