- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Yettel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #5279 üzenetére
A hat gangos megbízhatóbb, de ez nem azt jelenti, hogy katasztrófa, mivel nem a legerősebb motorok egyikéről van szó így nem nyirbálta meg annyira a nyomaték.
Amennyiben jól működik, hidegen és melegen, én megvenném és azonnal nagy szervíz mellett a váltó olajat is cserélném.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #5247 üzenetére
Ami jó rövid városi használatra, az ugyan úgy jó hosszú táv futónak, de ez fordítva nem feltétlenül igaz. Pl.: Biztosan nem vennék turbó dízelt rövid városi utakra.
Ezek szerint neked megfelelő az összes benzines és dízel öthengeres is. Ennek ellenére én a 2.4 benzint választanám, a korábban felsoroltak miatt, ha megkapja az olaj/szűrő cseréket, kb esélytelen hogy egy nagyobb kiadásba beleszaladjál vele. Az éves 15e km nem vészes. Nem sokat nyernél a dízel kicsit jobb fogyasztásával, viszont sokat buknál ha költeni kéne rá.
A linkelt példánynál inkább a váltó miatt aggódnék, mint a motor miatt. Majd próbáld ki, hidegen hogyan reagál az elindulásra, kapcsolásra, kicsit nagyobb gáznál a visszaváltásra, ha nem rángat és hibátlanul teszi a dolgát akkor okés a dolog. De előtte semmiképpen se járassa be az eladó, mert beszokták... Viszont ha jó is, azonnal egy olajcserét a váltónak is. Gyári olajjal, és ki van lőve minden hibaforrás nagyon jó eséllyel.
Úgy szoktam csinálni mostanában ha kocsit veszek, hogy az eladó másik kocsija után érdeklődök, de sunyin rákérdezek még párra, köztük az érdekeltre, hogy ez is megvan e még. Majd mikor megérkeztem, kipróbáltam az Audit, mondtam hogy nem az igazi, de ott az a szép arany Volvo, jég hideg mindene, szépen kipróbáltam, megvettem. Azt mondom soha nem lehet elég óvatos az ember. Inkább ez, mint hogy utána lerohadj, vagy bele szaladj egy szabad szemmel is látható összegbe...
Mondjuk az a nürburgring matrica, és nem gyárinak tűnő sötétítés elgondolkoztatna
Legyen a tarsolyodban 3 példány a környéken, mikor mész megnézni ne hogy lyukra fuss.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Zoli1222 #5239 üzenetére
A linkelt wikis rész jól taglalja a motorok listáját, de nagyjából az igaz, h korban előrehaladva erősödött a blokk teljesítménye.
A 125 lovas 2.4D és a D5 ugyanaz a blokk, 185 le-ig cikkszám szerint azonos befecskendezéssel és turboval, szóval csak szoftveres különbségekről beszélünk a kedvezőbb adóterhek miatt, így utólag van mód okosításra. Illetve annyi, h a 2.4D-ket 5 sebességes kézi váltóval szerelték, míg a 163 lovas D5-ökhöz 6 gangot illesztettek.
A 205 - 225 lovasokon már más a turbo.Ki kell várni, nem szabad elkapkodni az autóvételt. Pontosabban tisztában kell lenni a keresett autó minden porcikájával és alkalomadtán azonnal lecsapni a tuti vételre.
AMDFan
Grat az autóhoz, szép darab ..és az az ár. Kemény!
Nézd meg a könyvét, ott benne van h mi a gyári ajánlás. A 2008-as évjáratánál a Castrol Edge Professional A5/B5 0w-30-at kell belerakni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #5245 üzenetére
+1 a V70-re, tudom mit beszélek, nálunk ennek kellet beférnie: [link]
Ne szop@sd le magad, kombiba olyan könnyen becuppannak a gyerek cuccok mint az álom, kipróbálod, utána nem akarsz majd mást.
Nekem van 2.4 szívó benzines Volvóm, 170 lóerő, csak ajánlani tudom, én is városi használatra vettem, automatával, annyival is kevesebb dologra kell asszonynak figyelnie ha közlekedik. Remek választás városi használatra, hideg időben is hamar bemelegszik, még a D5-nek egy örökkévalóság volt mire meleget fújt, vagy fél úton voltam a 20 percre lévő melóból, a 2.4i meg már meleget fúj az utca végén, nem telik 2 percbe se. Mellesleg nincsen benne semmi ami elromolhat, úgy mint magasnyomású, kettős tömegű, turbó stb... Hálás dolog, hogy rövid távon is hamar üzem meleg, mert nem tesz jót a motoroknak a sok hidegen járatás.
T5 > 2.4t > 2.4
Ugyan az a benzines blokk, a T5 magas nyomású turbóval, a 2.4t alacsony nyomásúval, a sima 2.4 meg turbó mentes szívó. Örök élet +1 nap ha megkapja időben vagy inkább korábban a városi hajtás miatt az olaj cseréket. Igazából nagyon jó felé keresgélsz, mind az 5 hengeres benzin és dízel motorok remek konstrukciók, nagyszerű karakterrel.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #5239 üzenetére
A 2.4D az ugyan az a blokk mint a D5 alacsonyabb turbónyomással, és ennek megfelelő körítéssel. Volt 143 utána 163-as D5, azok elég régiek 10 + évesek. Kisebb modellekben lehet hogy késöbb fejlesztették. Utána ami jött egy nagy ráncfelvarrással az a 185, majd 200 - 215 - 225 lóerő, típus függő. A fő különbség hogy a 185-ös egy Turbo's, ennek megfelelően nagyobb turbó lyukak. 200hp és felette beletettek egy pici alacsony ellenállású 2. Turbót, így a hatalmas turbólyuk majdnem teljesen megszünt. A 185 sokkal tüzesebb mint a korábbiak, de többet is eszik, elég nagy turbólyukkal. A 200 és felette még erösebb, nem eszik többet, és nincs turbó lyuk. A 163 a maga korában nagyon jó volt 6,x vegyes fogyasztással, jó nyomatékot karakterrel.
Ami viszont nagy igazság, hogy mindegyik kiváló a kis hibáik ellenére.
-
AMDFan
addikt
válasz
Zoli1222 #5231 üzenetére
Itthon, amiket én láttam, inkább 2M fölött vannak ilyen állapotúak.
Kipróbáltam itthon is kettőt. Az egyik 1,5 volt a másik 1,9. Mindkettő 100% hogy tekert km-es volt, mert állapotra sokkal gyengébbek voltak mint ez.(#5232) echterion: Belgiumban aludtunk 2 órát egy parkolóban
Meg a kompon is egy keveset. Amúgy nagyon jó túra volt, megvolt az élvezeti értéke önmagában is
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #5191 üzenetére
Köszönöm,
Két dolog, a 240.000km az kereken 30e/év, ami gyanúsan beállított érték.
Viszont ha igaz is, akkor ha nem volt váltó olaj cserélve, már rángathat hidegen elindulásnál, nagy gázra visszaváltásnál, vagy ha R-be húzod.Ennek ellenére ha megnézed, és közlöd vele hogy jég hideg legyen a motor mire odaérsz, akkor ezt ki tudod próbálni, ha csak kicsit is langyos lesz bárhol, akkor megjáratta.
Személy szerint én kiszedtem a két első lámpát, csak 2 sín pár tartja, nagyon egyszerű. Átnéztem az egész motorteret körbe a szélén, sérüléseket keresve, csavarokat ellenőrizve, sérült e a csavarfejen a gyári festék. A csomagtartóba megnézem a pótkerék helyét, van e rozsda, sérülés nyoma, ezt a két küszöbnél is, illetve a csomagtérben leszedek pár kárpit panelt, pl ami a lámpa hátulját takarja, és ott is megnézem, hogy minden fém gyári érintetlen e. Alá pillantasz több oldalról, így körbe nézve elég kicsi az esélye, hogy törve volt.
Kipróbálni, ezek után szerviz könyvet összehasonlítani a km állással, nincs e nagy ugrás, eltérés valahol, szerviz számlákat kérni, elvégzett javításokat stb...
Ha pedig nem vagy biztos a dolgodban, vinni valakit, aki az.
A visszatekert óra esetében, az lesz a baj, hogy 400e környékén, cserés lesz lassan a katalizátor, illetve ott már egy motor megbontás, ha csak porlasztó csúcsok miatt benézhet. Ha nagyon profin akarsz vásárolni, el kéne vinni egy porlasztócsúcsot beméretni, mégis mennyire van az élettartama vége felé, bár ebbe nyilván egy tulaj sem menne bele
Vezérlés mikor volt cserélve, most így hirtelen ennyi...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Zoli1222 #5193 üzenetére
Használtautónál ezt nem lehet meghatározni, biztosan meg lehet csinálni a tuti vételt a piac aljáról is, csak szimplán sokkal kisebb az esélye.
Kezdetek óta azt az elvet követem, h a vásárolni kívánt típust a piac tetejéről választom ki, de semmiképp az aljáról. Ha nem fér bele a keretbe, akkor egyszerűen lentebb kell adni az igényet, nézni egy kisebb kategóriát.S80-ból ezen évjáratból szerintem valahol 3,5m környékén van itthon az a határ, amitől tényleg megkímélt darabokat lehet találni, pl.: 01.
A 2009-10-es évjáratból pedig 4,5-5m környékében illik gondolkodni.
-
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Zoli1222 #4029 üzenetére
Nálam ugyan ez van, V70, viszont ha még egyszer határozottabban behúzom, akkor már világít, szóval valószínűleg relé. Majd egyszer megoldom ezt is.
Más:
Ma kimostam a motorteret, szépen leápoltam a gumikat bőröket műanyagokat. Illetve megcsináltam a motorháztetőt, mert ha túl erősen lett levágva, akkor két emberes meló volt kinyitni, most úgy felpattan mint az álom, no meg kapott fagyálló szélvédő mosót mind a kettő
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- iPhone topik
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Eladó KTM női bicaj!
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3007, 91% Akksi
- Ritkaság! Hibátlan! Intel Core I9 13900KS Processzor!
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest