Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
CB
senior tag
Forgalmit azt szerintem nem. Segédmotoros kerékpároknak sincs, és a rollerek azér nem tudnak annyit (még).
Biztosítás viszont biztosan lesz rájuk, már csak az a kérdés, hogyan lesznek megkülönböztetve egymástól. Egy matricával azért nem fog működni.
Viszont egyre több gyártó van, így ezeket össze kell hangolni, azt meg már nem egy ország ügye, hanem EU.
Bár valaki írta előttem, hogy valamelyik országban már van kötelező biztosítás rájuk, így gyanítom, hogy ilyen (innét) jogszabály lesz átvève. -
Napfénysüti
nagyúr
Érdekesek ezek az elektromos rollerek, a cégünköz is egyre többen ilyenekkel járnak dolgozni. Mondjuk a tesztben szereplőnél nekem a rendes fék hiánya tűnik komolyabb negatívumnak.
Az amúgy miért van hogy az elektromos rollert használókon nem igazán látok sisakot? Ha 25 km/h-val tudnak haladni akkor azért elég nagyot lehet velük esni... Egy bukó meg nem olyan nagy tétel, én kerékpárral el se indulok nélküle.
-
judas13
addikt
"Viszont errefele nincs bicikliút, járda sem mindenhol, ahol van, ott is szűk, szóval kénytelen vagyok az út szélén haladni."
Ezért lenne elképzelhetetlen - számomra legalábbis - ott ez a közlekedési forma. Sajnos.
Napi szinten rollerezek-rollereztem Bécsben. (Gondolom lehetnek jó páran mások is ezzel). Például a centrum Kartner str.-től a zsúfolt Operától indulva a Ringen át mondjuk ki a Práterig stb. Tényleg itt ez egy élmény. Nem egy kompromisszumokkal teli szenvedés ha valaki uram bocsá netán egy alternatív, környezetbarát közlekedésre váltana. Túlzás nélkül bárhol is jártam öröm haladni a mindenhol kiépített v kijelölt jó minőségű (kerékpár) utakon. A para faktor azért a bárhonnan bekanyarodó villamosok, a sokszor csak fényjelzést használó eset kocsik, vagy éppen az úttest közepén kijelölt sávok jelentik:)
De stressz oldónak ott vannak a mindenhol jelen lévô zöld területek, a parkok, fák, bokrok.
Ennek a kulturáját még tényleg mindenütt tanulni kell és valamiféle egységes EU-s szabályozásra is szükséges lesz szerintem a közlekedés, parkolás, biztonság tekintetében. -
Zé.
tag
EMBEREK! ÉN MEGMUTATOM A TUTIT! IME:
SŐT, MITÖBB:
Ezzel az úttal párhuzamosan fut a négysávos út, a gépjármű forgalom nagy része
oda van terelve. Az út közlekedésre való nem parkolásra, visszautalok a fenti
hozzászólásaimban, hogy világosan érthető legyen a BP.-i belvárosi káosz.
Egerben ez teljesen sima, kátyumentes út, ilyen kellene mindenhol.
Elvégre is most egy E-rolleres topikban vagyunk, nem autósban...Lehet írígykedni / bosszankodni / zsörtölődni / de legfőképp az illetékeseknek
példát venni! Beszéltem a helyi országgyülési, miniszter elnöki megbízott úrral,
hogy egyéb helyeken a járda, út felőli részére roller sávokat kellene festeni.
Ez a legolcsóbb, és példakép is lehetne Eger. Az önkormányzati választások előtt
mindenre van igéret, s remélem, első lépcsőben megvalósul. Ennyi.
KÉRDÉS?Ha esetleg nem lenne egyértelmű, --- mindkét sávban!
-
Tschubi
tag
Én sem vagyok biztos benne, csak gondolom. Eddig csak hagyományos rollerral jártam, azzal sem sokat, illetve egyszer kipróbáltam az e-rollert. No meg volt segway is, de az más kategória.
A környezetvédelmi dolgokban és a felesleges, mesterségesen generált fogyasztásokban meg tulképp egyetértünk. -
Aprósólyom
addikt
Hadd szóljak hozzá. Én is láttam az állítólag még mindig égő villanykörtéről készült videót. Az első felháborodás után azért kicsit jobban átgondoltam a témát. Az izzószál egyik alap és fontos eleme a Tungsten, magyarul Volfrám. Nem egy sűrűn előforduló fém. A kereslet folyamatosan nő. Nincsenek adataim, hogy mennyi van belőle, mennyire visszanyerhetőek a fémek elhasználódás után, de jó eséllyel az üzleti érdeken felül praktikussági okai is vannak a Volfrám arányának csökkentésével, hiszen nincsen belőle korlátlan mennyiség, viszont az első izzók után, igencsak megnövekedett a kereslet. Nyilván a piaci értéke is ment fel vele. Ha tartották volna az arányát, akkor eleve sokkal hamarabb elfogyhatnak a készletek, másrészről a nyersanyag árak alakulása miatt, annyival felmegy az ára, hogy azzal lesz baj. Olyan sokáig pedig nem kell működjön egy háztartásban működő izzó, mert annál gyorsabban fejlődik a technológia is, hogy érdemes legyen... Bár szinte biztosra veszem, hogy a hagyományos izzók kivezetése és a LED bevezetése előre kiszámított/befolyásolt volt. Hiszen nem olyan régen még tudtak emlékeim szerint 5000órát átlagban az egyszerű izzók Ha még ha lehet kapni, akkor azok a példányok 1000-2000 órásak vagy a valóságban annyit sem bírnak ki. Miközben a LED már nagyon régi technika és biztosan folyamatosan fejlesztették a háttérben, csak nem adták ki kereskedelmi forgalomba, mert nem kényszerítette a cégeket semmi. De ezeket a dolgokat nem tartom nagy összeesküvéseknek, mint ahogy a villanykörtés videó emlékeim szerint előadta. A vásárlókon is sok múlik, a leírtakon felül, meg hogy a föld népessége növekszik az életminőséggel együtt.
-
-
dz1989
senior tag
Tudom hogy szélhalom harc és ezzel egyet is értek, mert kapásból Magyarországon 7 millió fenött embert mem fogok tudni meg gyözni. Legalább is időben
pedig nagyon optimista vagyok. Ja és ott van a maradék X milliárd ember.
Hamár jobb irány venne a gondolkodás mód már az is sokat segítene.
Erre mondom azt hogy mint gondolkodó inteligens faj egy 3 éves gyerek szintjén vagyaunk aki éppen most gyujtja magára alakást és nem számol a következményekkel. -
Aprósólyom
addikt
válasz
samujózsi #80 üzenetére
Mert azt egy másik rendelet szabályozza, de hivatkozik rá a "KRESZ" pontosan. 6/1990 KÖHÉM
Atike, ilyen témákba ne a Google legyen a barátod. Létezik online jogtár, ahol nagyon jól lehet keresni. Egy bármilyen oldalon, bármit írhatnak, ki tudja mennyire friss és mennyire pontos az ottani infó.
-
samujózsi
senior tag
Az a baj, hogy bizonyos kor, egészségi állapot felett edzhetsz, amennyit akarsz, már nem fog összejönni. Tizenöt éve még simán feltekertem a Citadellához, ma úgy félúton megállok, pedig rajtam is tíz kilóval kevesebb van, a bringám is hat kilóval könnyebb és a kb öt milónyi fotós cucc sem lóg már a hátamon.
-
dz1989
senior tag
válasz
samujózsi #78 üzenetére
Mint már írtam már nem értek egyet. De rosszabb ne legyen ezzel az át szivárgással.
Mivel az az ember vagyok aki úgy itélmeg valamit hogy elötte ki probálja így tudom milyen jó használni. De köszönöm szépen nem, elvi kérdés. Lehet hogy nehezebb de inkább hozzá edzek a Gellért hegyhez és nem lessz probléma. ;) amúgy 16kg-os bicoval már párszor voltam fent az öcsémel.Ennyiből sajnálom hogy megszüntették a pár honap katonaságot. Mert legalább a nehéz lehetettlen tűnő feladatot is képesek voltak megoldani az emberek. Pl. :déd apámnak nem volt probléma letekerni 200km egy 20 kilós biciklivel minden e nélkül.
Szerintem direkt csinálják a gyenge nyámnyilákat hogy így nagyobb legyen a fogyasztás. És így az amúgy is kabzi emberek még több pénzt tudjanak keresni.
-
CB
senior tag
Én értem, hogy mit akarsz mondani, de mint tudod, egy fecske nem csinál nyarat.
Nagyon jó a gondolkodás módod, de szélmalomharc.Ha majd mindenki leszokik a dohányzásról, és nem az lesz a legkönnyebb módja a szeméttől való megszabadulásnak, hogy kidobjuk az autó ablakán, akkor kampányolhatsz tovább.
-
dz1989
senior tag
Nem vagyok benne biztos. Magasan van a súlypont és vagy csúszik a hátsó kerék vagy előre esik az ember. Sima Rolleral áltam meg 20 felett meg minden probléma nélkül. Van rá teknikám.
Nem érzem úgy hogy túlreagálom. Csak előre látó vagyok. De azt kéne már megérteni hogy pont lecsinálják a környezet védelmet és csak is az üzleti érdek van elötérben.
Max behülyeitik a sok embert kogy ez környezet barát és vagyék meg...
Vegyél fogyasz Vegyél fogyasz stb ja csak mi lessz itt 50 meg 100 év múlva. Ez lessz az emberiség veszte.Elhiszem hogy igény vanrá de ami már így is probléma az nelegyen már rosszabb. Ha rend lenne a fejekben nem lenne rá igény mert tudnák a következményeket. Ha már gyártunk ne gyártsuk olyat pluszba ami igen nagyprobrémát okoz később. Ezt nem látja senki(ez szüklátó körüség) Azt abszolút aláírom hogy a jobb felszereltség is számít. De az amúgy is leépülő környezetet nem kéne gyorsitani a leépülését.
Szimplán a gyártást ha gondolkodnának lehetne megújuló energia forrásból kivitelezni. Ha a cuccokat tartósabban csinálnák meg az is segitene. Az első villany körte 200 évig világitott. Ja bocs ez túl jó... Tervezett elavulás.
Ha a legyártott akkuk pl. :100 évig működnek akkor nem is írtam volna ezt a hozzá szólást. Igen nagyon idealistán hangzik de az is tény hogy a környezetünk egyre rosszabb.
Itt a gondolkodás módban vannak nagy bajok.
Minden meglehet oldani csak akarni kell és gondolkodni. Na ez a szük látókörűség hogy nem tudják megoldani úgy minné kevésbé legyen környezet romboló. -
CB
senior tag
Félreértettél, én nem a közutakról beszéltem, hanem a kerékpárútról és a járdákról. Bocs, ha nem jött le!
Egyébként a kerékpárosnak jelenleg milyen jogosítvánnyal, vizsgával kell rendelkeznie? Szerintem nincs vizsgához kötve a használata.
De megkockáztatom, akik manapság elektromos rollert használnak, azok többségének - eltekintve a 17 év alattiaktól - van B-s jogsija, de segédmotoros kerékpárból biztos.
Ha ma egy kerékpárosnak azt mondanád, hogy egy hónapon belül vizsgáznod kell, papír nélkül nem használhatod, lenne felháborodás, főleg ott, ahol a Mari néni is azzal megy reggel a boltba kenyérért és tejért. Ja, azokon a kerékpárokon megnézném, hogy a KRESZ szerinti csengő, lámpa fényvisszaverő ott van-e.Az elektromos kerékpáros versenyre reagálva: Annak idején a gladiátor harcnak mi értelme volt? A szórakoztatás.
Pedig ott még nem volt akkus kard, vagy buzogány. Bár lehet, hogy akkoriban is háborgott mindenki, hogy miért nem puszta kézzel ölik egymást a rabszolgák, és miért találták fel a fegyvereket. -
samujózsi
senior tag
Ugyanaz, mint minden technikai sportnak. A F1-nek mi értelme? Gokartnak? F1-ből még csak-csak szivárog át pár dolog a civil életbe, de a gokartból?
Egyébként a pedelec jellegű cuccokat majd akkor tanulod meg értékelni, amikor síkon még vidáman tekersz pár kilométert, de a Gellért-hegyre már nem bírsz önerőből feltekerni. -
Tschubi
tag
Vagy nem jól írtam vagy félreértetted: szerintem azért biztonságosabb, mert azonos módon használva hamarabb megállsz vele. Ennyi. Persze az e-rollerekkel akár 30+ km/h sebességgel is mehetsz. Ott már jobban kell figyelni, nehezebb kikerülni vmit/vkit és nehezebb megállni.
A környezetvédelemmel egyetértek, és ahogy tudom támogatom is. De szerintem egy picit túlreagálod a dolgokat. Miért ne lehetne elektromos eszközökkel versenyezni? Igény van rá.
És ne haragudj, de ez szűklátókörűség:
"Mert egy olyan sportnak amit meglehet oldani akku nélkül is semmi értelme a világon."
A versenysport és a környezetvédelem már rég óta nem jár kéz a kézben. Nem tudok olyan versenysportról, ahol csak az emberi erő és kitartás számít. Akinek lehetősége van jobb felszerelésre mindig előnyben lesz. Én hobbi szinten tollasozom és már az én szintemen sem nem mindegy hogy milyen cipő van a lábamon, milyen ütőt használok. Semmi akkumulátor, semmi elektromos kütyü. De biztos vagyok benne, hogy egy 500 Ft-os ütő legyártása kevésbé terheli a környezetet, mint egy karbon sok tízezer Ft-os. -
samujózsi
senior tag
A technikai sportok a F1-től a bicikli versenyekig, legunkább marketingnek számítanak, ha úgy vesszük.
Az e-bike (vagy minek hívják) versenyek esetében nincs igazad, ott pusztán annyiról szól a dolog, hogy amit állítólag egyes versenyzők a hagyományos bringába építettek, gyakorlatilag csaltak, az itt engedélyezett. Tekerni itt is kell, csak van egy kevés segítségük. -
samujózsi
senior tag
Tökmindegy, mikor találták ki. A jelenlegi szabályokat kell nézni.
Van az a bizonyos KöHÉM rendelet, ami elvben szabályozza többek közt azt is, hogy mi számít kerékpárnak és annak milyen felszerelése kell legyen. A kötelező felszerelések egy része biztosan hiányzik a rollerekről, de az más téma.Az a gáz, hogy most néztem meg ezt a rendeletet, annak alapján akár kerékpárnak is nevezhetnénk a 300W-nál nem erősebb motorral szerelt kétkerekűeket.
Szóval nem volt igazam, nem elég részletes az említett rendelet ahhoz, hogy a rollert ne tekintsük járműnek.
És benne vannak a háromkerekűek is. -
kidoma
újonc
Egy hete jött meg a Kugoo-m. A pro. Trabant kékben, nagyon király :) A teszthez... 50 éves elmúltam 190 cm és 102 kg vagyok, vagyis nem pont a célközönség. Kettes fokozatban használom elősorban jó aszfalton 20-21 km/h-t simán tud a méreteimmel. A magasságomhoz is találni kormánybeállítást. Ezért is esett rá választás. Amit megerősítek a tesztet olvasva az a lengéscsillapítás teljes hiánya. A tömör gumik és a rossz aszfalt biztosan segít a vese és epeköveseknek. Jó úton szépen megy. Amivel vitatkoznék...Index...az nem az, annak tényleg használhatatlan lenne. Szerintem, azok az esti láthatóságot segítik. Fék...már a motorfék is érezhetően lassít, de ha a bal kart lenyomom kapaszkodni kell, hogy át ne essek a kormányon úgy lassul. Hátra is kell helyezzem testsúlyomat. Tempomat...3 másodperc folyamatos sebességtartás után kapcsol be, így rossz úton ahol ugrál az ember keze szinte bekapcsolhatatlan. Sima úton viszont tényleg hamar bekapcsol és tartja a sebességet. És a teszttel ellentétben egyből felold, ha megérintem bármelyik "pedált". Összecsukás...ennek nehézségeiről többször is olvastam és néztem videókat. Így aztán elsőre sikerült, csak az első kereket tényleg neki kell tolni a falnak vagy bármi függőlegesnek. De a legjobb az egészben az, hogy a kicsomagolás és a birtokbavétel után a 10 és 15 éves gyerekeim egyértelműen jelezték, hogy " Apa, nagyon menő vagy !"
-
Kleroo
veterán
Ennyire ez nem pofonegyszerű, hogy ollé aminek van meghajtása az had menjen orrba szájba a közutakon.
Szerinted miért nem mehetnek a gördeszkások, görkorisok, cipő sarkából kereket kihajtósok, normál rolleresek stb az utakon? Vagy kresz-vizsgáztatnád és jogsival látnád el az összes usert? Vagy hogyan érnéd el hogy közlekedés legyen, és nem anarchia.Igen, ez a probléma meg fog oldódni 5-10év alatt amint látszik merre megy ez a "csapás". Nem biztos hogy az elektromos rollerezés lesz a végső győztes. Az mindenesetre fun, hogy megélhetjük ezt, hogy minden gondolat manifesztálódni tud, és használhatjuk
Akár az is lehet, hogy az autók totálisan ki lesznek tiltva, a tömegközlekedés villámsebes lesz, és mindenki tömegközlekeéds+roller kombóval járkál "városi patkány üzemmódban "
De az is simán lehet, hogy 1 személyes önvezető kapszulák terjednek el. belefekszel embrió pózba, ultimate hifi szól, eléd vetíti a kiválasztott filmet, vagy a tájat úgy mintha nem is lenne körülötted kasztni Emellett még az e-roller is megerőltető hókuszpók, márpedig minden esetben a végtelen lustaság felé tör utat a mérnöki kreativitásMit akarok ezzel mondani: Ma 2019-ben erősen berobbant az e-roller. De ettől még nem biztos hogy ez a jövő, nem szabad insant erre rászabni a városokat.
-
dz1989
senior tag
Igen már azzal sem értek egyet. De egy olyan sport amin eredetileg nincs benne akku és motor csak a puszta emberi erő, miért kell még egy lapátot rátenni.
Igen ott a többi autos sport is de legalább újjab baromságot netalájunk már ki.Hogy e-bicaj verseny.
Nekem a guminő és az alkoholmentes sőr jutt eszembe. Hátha valaki így jobban megérti.
Igen jobb mint az autó. És ebből a szempontból abszolút egyetértek. De azért azt tisztázzuk, nem ez a legjobb, környezet védelmi szempontból. Hanem az ha magunk hajtuk meg a járműveinket(bicikli roller.) -
CB
senior tag
Akkor se motor, se autóversenyt ne rendezzenek többé, mert lóval is lehet vontatni.
Biztos van mögötte üzlet. Mi mögött nincs?
De gondolj bele. Ha valaki autóval megy egyedül a városban (mert az autók nagy része egy személlyel közlekedik), és viszi a másfél tonnás bódét, az mennyi üzemanyagot fogyaszt, mennyi a CO2 kibocsátás, milyen környezetszennyező technológiával állították elő az autót, és az üzemanyagot? Helyette felugrik az elektromos rollerre, és elintézi a dolgát a városban.
Nem zajos, nem büdös, nincs dugó, nincs idegeskedés. -
dz1989
senior tag
A véleményem szerint azért mert még egy cucc ami nem annyira környezet barát. És ezt meglehetne oldani saját erőből is.
Ha gondolkodik az ember egy sima rolleral meglehet álni hamar hiába van ezeken jobb fék. Ha nagyrészt olyan emberek használják akik elötte sima Rolleral nem is mentek. Meg ott van az is hogy 30ról lefékezni nem olyan egyszerű(Nekem van módszerem a nagyon gyors megállásra ismerni kell a fizikát).
Miért is biztonságosabb?
Mivel a sima rollerhez képest az E-roller annyival gyorsabban is tud gurulni azért van jobb fék rendszer.
Ha az egészséges embereket kizárnám 1 nem lenne annyi nyámnyila akinek ha meg kell tenni 1km akkor már a halálán van. 2 A Jóval komplxebben gondolkodnának akkor rájönnének hogy ez sem olyan környezet barát.
Mondom autó helyett használja lényegesebben jobb.Elektromos bicikli verseny?! Ennél nagyobb örökséget még nem láttam.
Eleve arról is szól a bicikli verseny vagy világbajnokság hogy ki mennyire kitartó mennyi erejevan azt hogyan osztjabe, stb...
Ez csak azért lett kitaláva hogy erre építették legyen mit legyártani és eladni. Mivel brutális pénzt van benne valószínűleg.
Fogyasztói társadalom. Üzlet. Azért hogy mégtöbb akkut meg motort lehessen gyártani ami mégtöbb energiát emészt fel pusztán azért mert egy verseny? Amit Akku és motor nélkül is meglehetne oldani.
Amúgy van sima Roller verseny is külföldön na az sportAmúgy is megy a lobbi hogy gyüjtsük az akkuka a Gorillák miat mert a kitermelés miat fogy a területük. Oké aláírom.
De onnan is megkéne közeliteni a dolgot hogy talán kevesebb e-cucc kéne gyártani, annyit amenyire tényleg szükség van és értelme is van.
A fejekben kéne rendet tenni mert éppen az egész környezetünket egy hatalmas légkeveréses gömbalakú sütővé alakitjuk.
Mert egy olyan sportnak amit meglehet oldani akku nélkül is semmi értelme a világon. Üzelti érdek. Nem vagyok szüklátó körü környezet védő csak látom hogy a klimánk egyre rosszabb. -
CB
senior tag
válasz
samujózsi #66 üzenetére
Namost a kerékpárutat akkor találták fel, amikor az elektromos rollereket még hírből sem ismerték.
Nem lesznek külön elektromos roller, segway, meg egyéb elektromos kütyü utak.
Újabb szabályokat fognak alkotni. Addig meg lesz egy átmeneti időszak, amíg a kerékpáros kénytelen elviselni az elektromos rollerest. Tehát szerintem nem jogos a felháborodása. Tiszteletben kell tartani egymást, és normálisan kell közlekedni.
Amikor megjelentek a teljesen elektromos autók, azokat sem tiltották le a közutakról.
Nemsokára mindegy lesz, hogy a kétkerekűt mi hajtja. Emberi erő, vagy áram.
Legfeljebb a teljesítmény lesz a meghatározó, hogy kismotorral, nagymotorral ne lehessen kerékpárútra menni a továbbiakban sem.Valószínű, hogy nemsokára ezeknél is kötelező lesz a hanggenerátor, mint az elektromos autóknál, így senkit nem ér majd meglepetés.
-
samujózsi
senior tag
Bringás a kerékpárúton joggal szól be, mivel a kerékpárút (a dedikált, nem a bringa-gyalog) az emberi erővel(??? pedelec? Na mindegy) hajtott, kétkerekű (és mi van a háromkerekű fekvő bringákkal, meg nem fekvő verzióikkal, amit szintén láttam már) járművek számára van fenntartva. A roller viszont nem jármű.
Remélem, többé-kevésbé precízen sikerült megfogalmaznom.Magam részéről: én mindenhol utálom az elektromos rollerek többségét. Ugyanis szinte kizárólag olyankor találkozom velük, mikor elsuhannak mellettem, többnyire nálam gyorsabban és zajtalanul -> akkor észlelem csak, mikor már mellettem van. Ennél általában egy biciklinek is nagyobb a zaja.
Bringagyalog: valójában egy eszetlen is elég hozzá, ugyanis ott egyik fél sem akadályozhatja a másik közlekedését, illetve nem tudom, megmaradt-e az a kitétel, hogy amennyiben túl nagy a gyalogos forgalom, akkor nem kötelező a használata.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Eugene Roe #62 üzenetére
Amikor csak közlekedni szeretnék, nem sportolni, akkor nem akarok leizzadni. Erre sokkal jobb az elektromos roller vagy bicikli, ha nem csak 1-2kmről van szó.
-
DigitXT
félisten
Miből gondolod, hogy a közúton - kényszerből - rollerezőnek nincs jogsija?
Én alig egy hónapja használok egy Kugoo S1-et, és szeretek vele közlekedni.
A B jogsim lassan 20 éves, az A jogsim (igen motorozok is) meg 10 múlt...
Szerintem ésszel használom, és ha NÉHA megyek is a közúton vele (amit pl.
a felhasználói leírása kifejezetten ellenjavall), nos, ott is figyelek mindenkire...Örülök, ha elengednek, pl. bicikliúton adott kanyarban macisajtom van, mégis:
megköszönöm! Nincs mindenhol bicikliút. Persze lehet olyat olvasni, hogy ott
a bringások szólnak be, hogy húzz innen, bár az okát nem tudom, mert ugye,
ha ő teker 25-tel, én meg gurulok 25-tel biztosan nem tartjuk fel egymást...
Nekem konkrétan ilyen beszólásom nem volt, de olvastam ilyen tapasztalatot.Olyan viszont volt, hogy én
mint mindenhonnan kiutált rolleresszedtem össze
az elgázolt gyalogot, akit a bringás gázolt. Utóbbinak segítettem visszarakni a
láncot: a gyalogjárdával kombinált kerékpárút életveszélyes.* Ahogy a közút is
az, ha nagy forgalmú, nyilván nem csapatok be ott az autók közé, ahol olyan...Mondjuk én biciklivel se mernék több olyan helyen békésen tekerni, ahol amúgy
a KRESZ engedi. Ám ez nem tart vissza másokat attól, hogy még olyan helyen
is tekerjenek, ahol kifejezetten tiltja (megfelelő táblával, vagy egyirányú utcában
szembe a forgalommal, ahol nem véletlen nincs kiegészítő tábla biciklistáknak).*: de KÉT eszetlen kell hozzá. Az egyik a bringás, aki 25-tel megy, és csenget!
Csenget, érted, véletlen se fékez. A másik a gyalog, aki megijed, és pont rossz
irányba lép, és kész a baj. Nem kitalált történet, Petőfi híd. Tényleg elég "para".Szóval megyek járdán IS. De nem 30-cal (max. ha teljesen kihalt). Gyalogosok
mellé nem érkezek lendületből, nem csengetek... Van rajta fék is = használom!
Ha kell, megállok, és magam is gyalogolok... eddig senki nem szólt be. Inkább
érdeklődő tekintetetekkel találkoztam. (Kis vakarcsok akartak csak szétszedni,
de azok akkor is, ha csak gyalogosan toltam a kütyüt. Kiszúrtak, megugattak.)
Akkor legyen külön kutyasétáltató sáv, nem? De lekerítve, mert veszélyesek! -
Gicz
addikt
Én abszolút pártján vagyok az elektromos közlekedésnek. Már csak azért is, mert aki fog egy ilyen rollert és azzal tesz meg 5Km-t a melóba, az máris kb 1200-1400kg-mmal kevesebb felesleges vasat cipelt el magával. Na az mennyi energia megtakarítás?
Én egy Onewheel XR-rel járok munkába, meg ahova épp el tudok vele normálisan (értsd : bicikliút, vagy széles járda, és az sem utolsó szempont, hogy a szegélyek ne 10+ centi magasak legyenek.) Imádok vele menni, van hogy meló után csak teszek egy Arpád híd- Margit sziget - Budai oldalon le az Erzsébet hídig majd vissza kört.
Egy töltéssel 30km, max sebesség kb 30, de ezek súlyfüggő dolgok. Középen egy gokart kerék
-
CB
senior tag
Szerintem felejtsük már el, hogy a az elektromos roller nem való a járdára!
Miért? Mert gyorsabban tud menni, mint a gyalogos?
Felejtsük már el, hogy be kell tiltani a használatát!
Miért? Mert még nincs szabályozva, és esetleg ott közlekedünk vele, ahol a másik eszközzel közlekedő, vagy a gyalogos komfortzónáját zavarjuk?
Felejtsük már el, hogy azért sem jó, mert aki használja, az elhízik, fusson, kerékpározzon inkább!
Miért? Akkor autót, metrót, villamost, elektromos kerékpárt se használjon senki, hanem gyalog, lovon, kerékpáron közlekedjünk. Garantálom, hogy nem lesz elhízott ember.
Az elektromos roller nem környezetbarát az akkuk miatt?
Mert a normál kerékpár nem üzemanyaggal megy? Igen, enni kell. Az ételek előállításához mennyi műanyag csomagolóanyagot használnak?Szerintem meg aki kitalálta, az zseni volt, az embereknek fel kell nőni ehhez az eszközhöz.
Nem tiltani kell, hanem szabályokat alkotni, és azokat be kell tartatni. Persze ehhez nem árt, ha az emberek fejében is rend van.
A rolleres nem tartja be a szabályokat? Gyorsan hajt a járdán?
Mindenki tegye a kezét a szívére, és mondja meg őszintén, hogy ha személyautóval közlekedik, milyen sebességhatárt tart be!
Én ha 90-nel megyek főúton, nincs olyan jármű, aki nem akarna megelőzni. Ez nem veszélyes, ugye? -
Tschubi
tag
Ezt az "egészséges ne legyen lusta" dolgot nem igazán tudom elfogadni. Igen, igazad van, mozogjunk. Én is azt mondom, aki teheti kerékpározzon, rollerezzen, fusson, kiránduljon. De aki városi közlekedésre használna rollert, az miért ne mehetne elektromos rollerrel? Kényelmesebb, gyorsabb, és elvileg jobb a fékrendszere, tehát ugyan úgy használva (értsd sebesség, útvonal) biztonságosabb is. Ha az egészséges embereket kizárnád a használatából, nem sokan maradnának. Azt pl. tudtad, hogy elektromos kerékpároknak is rendeznek világbajnokságot? Illetve ebben nem vagyok biztos, mert lehet, hogy még csak tervezik az ilyen világbajnokságot.
-
dz1989
senior tag
Ha autó helyett akkor lényegesen jobb mert relativ környezetbarátaBB.
Mivel kevesebb energiát használfel az A-ból B-be jutáshoz.
De bicikli lenne a legjobb mivel annál nem fog keletkezni elhasznált akku és plusz energia igény. De a sima Roller is jobb pont ugyan ez miatt.A mozgássérült srácos példát még alá írom.
De egy egészséges ember ha lehet ne legyen lusta... -
Kleroo
veterán
Egyre több roller van BP "autós"utcáin. Rettenetesen veszélyesnek tartom. Nagyon könnyű velük perecelni. Amiatt meg pláne, mert a full kezdők is rögtön csapathatják 25-el, csak jobban behúzzák a kart oszt heló. Vagy csak nekem "para" ilyenek mögött menni? vagy látni hogy sokan tényleg konkrétan autósként közlekednek vele, sáv közepén, majd összevissza lavírozva?
Ennyi erővel egy elektromos, kerekes cipővel, elektromos görkorival, elektromos gördeszkával, segway-jel, 1 kerekeű elektromos biciklivel is szemrebbenés nélkül csapthatnám a közutak közepén? nem hiszem. Mihamarabb tiltani kéne, mert ebben a formában mindenkinek rossz lesz.
Nehéz időszak jön, sok alternatív közlekedés kezdett el virágozni, és nem mehet mindenke utána egy nagy város. 5-10év és már talán látni fogjuk, hogy merrefelé dől el a "nyáj"
Addig szerintem járdán kéne használni 7-9km/h-val max, amikor meg sehol senki, vagy nagy terek, kihalt szakaszok vannak ott pedig végsebesség, had szóljon. De közútra. NE
ui: az irodába megérkezpő rolleres...további rollerezése engem is rohadtul tud idegelni ahogy recseg ropog a padló
-
DigitXT
félisten
A tempomat nem kikapcsolhatatlan. Nem muszáj fékezni a kikapcsolásához,
elég, ha rásuhintasz a gázra, és akkor komolyabb torpanás nélkül veszi el.
Amúgy maga a funkció kikapcsolható a szervizmenüből, ha vkit ennyire zavar.
(Ritka, hogy "véletlen" ragadjon be, ám jellemzően a "nyélgázas" gyorsításnál
az ember nem számolgatja a másodperceket. Sajnos nem sebességtartás ez
a neve ellenére, hanem gáztartás: "x" másodperc tartott gáz után marad úgy.)Szerk: rugózik az eleje is, csak be kell fújni egy kis WD40-nel. Ha nem lenne
semmi csillapítása, baromi nagyokat zökkenne a padkákon, de köszönhetően
annak, hogy nem merev az egész váz, simán fel lehet lépni az első kerékkel...
(A hátsó persze odaverődik utána, de ez van... Ilyen 1-2 centis padkákra írom.)Amúgy járdán, ésszel használva szerintem jobb is, mint a bicikli, mivel kisebb,
ha nagy a tömeg le lehet lépni mellé, és sétálva tolni, de amúgy sétatempóban
is lehet gurulni, csak ehhez érdemes még jobban visszafogni az 1-es fokozatot.
(Szintén szervizmenü: adják hozzá a manuált, hogy éred el, mi van benne...)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 15 Pro / 128 GB / 100% Akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest