- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
L!NK->Q3
senior tag
LOL atomnagyfika:[link]
olvassátok és nevessetek vagy sírjatok -
Jancsi
aktív tag
Amíg nekem vagy a bringámnak nem esik baja addig csak oktatok, de ha már én vagy a gép sérül akkor teljes felhajtás ( szerencsére még ezt nem kellett, különben sem szívesen költeném más pénzét, mentőkre és a rendőrök kiszállására ).
A kocsiját nem bántom, nem tehet semmiröl különben is egyszerűbb megmagyarázni hogy, azért pofoztad fel mert sokkot kaptál és azt sem tudod mi történt.
Amúgy az a tapasztalatom hogy ha megmagyarázod mit csinált rosszul akkor az esetek többségében elhiszi és talán tanul belöle.
Elég szerencsés szerencsétlen vagyok, most ütöttek el bringával hamardjára, gyalog kétszer jött össze és mindig megúszta karcolásokkal vagy azok nélkül.
Különben ma találkoztam többszáz rendes autóssal is, akik elengednek és kikerülnekde mi valahogy mindig csak a barmokrol beszélünk
-
Jancsi
aktív tag
Itt a tavasz, itt az első baleset is
Két sáv széles egyirányú utcában elütött egy kiálló autós és válltig állította hogy neki itt csak balra kell néznim ha kiáll ( annyira megnéztem volna az arcát ha helyettem egy autó jön, mert hogy senkit sem zavar különösebben a tálbla, főleg nem azt ottlakókat, akik nem akarnak 2km-rt kerülni a hazjutáshoz ) és különben is menjek a járdán, persze... végülis csak 20 méterre van egy ovoda és amerre csak a szem ellát 3-6éves gyerkócök rohangálnak, akkor már inkább engem vasaljanak ki mint hogy én üssek el egy kisgyereket.
Szerencsére nem lett semmmi bajom, de nem biztos hogy leközelebb is ekkora szerencsém lesz.
Az egészben az legszomorúbb hogy nem is vette a lapot hogy hibázott, bármi jöhetett volna, még a babakocsit is ott tolják az úttesten ( én is utálom őket, de 40centi széles összetört járdán nem lehet babakocsival közlekedni ).
Azt hiszem ha bicikliút lett volna akkor sem figyelmesebb, de sajos a legfontosabb közlekedési tényezőn az embereken nem lehet könnyen változtatni. -
#96302336
törölt tag
Ha olyanok lennének a kerékpárutak, mint amilyenek pl. Angliában, akkor szinte nem is lenne gond a bringásokkal. Ott a főutak mellett szinte mindíg van beljebb kerékpárút! Az egyik leghíresebb pedig az, amelyik átszeli hosszában egész Nagy-Britanniát! Ilyen sajnos az elkövetkező 25 évben nem lesz nálunk.
A problémák pedig onnan önnek, hogy egyre több kocsi van az utakon. A 90-es évek elején még nyugodtan mertünk bringázni a főutakon a haverokkal, mert nem volt túl nagy a forgalom. Most ugyanazon at úton életveszélyes lenne. Tömve kocsikkal kamionokkal. És a kocsik egyre inkább ''gyorsulnak'' Nincsenek már a jó régi keleti cuccok az úton, jönnek az olcsó és gyors autók, az egyre nagyobb kamionok. És mivel egyre több ember ül kocsiba a nagy számok törvénye miatt egyre több a bunkó az utakon. És nem csak a bringásokkal, hanem az autósokkal szemben is parasztok. Ez hatványozottan igaz az újgazdag BMW-s rétegre. Azok egy új állatfajt is alkothatnának. -
#96302336
törölt tag
Nem csak a közlekedési kultúrával, hanem az útépítési ''kultúrával'' is gond van.
1: Az utak minősége pl.
2: a kerékpárutak minősége, tisztasága
3: A kerékpárutakra való fel és lehajtás hiánya.
Az elő kettő nem szorul magyarázatra. A harmadik eset is sajnos valós, nálunk sok helyen nincs megoldva, hogy rendesen rá lehessen menni az útra, nincs fel/lejáró, maga a padka van csak. egy-két kivétellel. Senki, ismétlem senki nem akar csak azért leszállni a bringáról, hogy feltolja a gépet, majd leszállni, hogy lemenjen róla. És ne jöjjön itt senki azzal, hogy nem tart semeddig sem. Az autós is bolond volna, ha egy kereszteződésnél ki kellene szállnia a kocsiból. A kerépárút elvben azért van, hogy megkönnyítse a bringások, és az autós forgalom gondjait, de sokszor inkább több a baj, mert a keróutak enyhén szólva kritikán aluliak, szűkek, tele gyalogossal. A legjobb példa a Balatoni kerékpárút. Össze-vissza van építve, olyan keskeny mint egy járda, az északi parton pl. Fűzfő mellett, ahol még be sem ér a városba olyan derékszögek vannak az úton teljesen értelmetlenül, hogy szinte lépésben lehet befordulni, ha jön vki. szemben akkor kész is a karambol. Kerékpárúton!
Az északi oldal települések közötti szakasza helyenként olyan, mint ha bombatalálat érte volna. Nincs alap, a fák gyökerei szétnyomják, a fagy szétszedi, tele kavics, és mindenféle törmelékkel, homokkal ami csúszós, stb stb. A városokon belül pedig full tele gyalogossal. Ami még dühítő, hogy sokszor cikázik a főút jobb, és bal oldalán, ami azt jelenti, hogy át kell menni az úton, ami veszélyes. Pedig elvbn azért van a keróút, hogy elkerülje a főutat, és ne bringázzon a 71-esen senki. -
SAMYka
senior tag
Nállunk meg ''lehetne'' is használni mert sokan tekernek arra de mindenki az uton. Nem elég kerülgetni az akkor gödröket mint egy ifa plató még a bicikliseket is kerülgessük (mármint autósok) és ehhez még hozzá jön az is hogy ők is kerülgetik és ott van 5m-re az uj 2m széles frankó aszfalt amin 10 biciklisből 2 használ
-
SAMYka
senior tag
Nem olvastam végig csak annyit tennék hozzá hogy régen én is sokat bicajoztam és tudom milyen szar dolog. Mostanában inkább vezetek vagy kocsi vagy moci.
Egy dolgot azonban nem tudok felfogni lehet hogy én tudom rosszul a kreszt de sokszor elgondolkoztam már ezen: az elmult pár évben csináltak felénk biciklis utat ami 1 osztályú frankó meg minden. A furcsa csak az hogy senki nem használja. Amikor motorozok gondolkodom is rajta hogy végig kéne söpörni rajta és nem rázná ki a belem ez a sz@r út + a biciklisiket sem kellene kerülgetnem, sajunos az autóm túl széles hogy azzal közlekedjek rajta már ha más nem teszi. -
Dare2Live
félisten
az írásra reagálva ilyen egyik biciklis barátommal is volt. ő vele direkt szorakozott egy hülye beált elé és fékezgetni kezdett. 5*re ipphogy persze de nekiment a kocsinak és el is esett. kocsi továbbment rendszám felír rendőr kihív:
cserbenhagyásos gázolás.
Igaza volt aki ilyet csinál és utána otthagyja az elesett embert az megérdemli.
Nekem a nagyobb bajom, hogy vmi miatt nem vesznek minket észre. jövök az utcán nyilegyenesen látom kereszteződés skoda indexel és amikor már majd beértem a kereszteződésbe behajt elém. Én meg benéztem a szélvédőn.
Amikor megkérdeztem ezt, hogycsinálta a válasz:
Nem vett észre.
De legalább korrekt volt, kifizette a tönkrement dolgokat, elnézést kért, hazavitt és láttam rajta sajnálja és jobban fog innen vigyázni. korrekt.
Másik eset hasonló de nagyon durva.
Megyek lefele a dombon a biciklivel elég nagy sebességnek számító kb 35-40km/h val. Szembe jön kisteherautó, indexel, be akar kanyarodni és vár. én megyek tovább. ő ott vár és indexel. megyek tovább márcsak 10m van köztünk erre elkezd bekanyarodni. Satufék, kanyar de 30km/h val csattantam a kisteherautón, elesek, szépen kigurulom, kissebb nemkomoly zuzodások, bör lejött a könyökömröl ezért vérzek is de nemkomoly. Az egyik ujjam ujjam ''hátra áll'' ami azért fájdalmas. Hallom ahogy a kisteherautó továbbhajt. Én felülök, összeszedem magam visszarakom az ujjamat ami elég fájdalmas eközben hallom a kisteherautó megáll, sött.... visszatolat, kiszáll belőle vki aki ordibálva elkezd felém közeledni, hogy mért megyek én olyan gyorsan, hogy gondolom azt, hogy így száguldozok.
Sajnos siettem, nemvolt rá időm különben azonnyomban rendőrt hívok. Nem adja meg az elsöbséget, elüt és utána attol félek a betonon ülve, hogy megfog verni....?
Röhely.
elmondanák részletesen még egy 4. storyt is de inkább nem. Ott egy részeg 140km/h al tolta meg a helyszinelés és a tanuk szerint teljesen szabályosan közlekedő jó ismerösömet. Belehalt szegény a belső vérzéseibe. A részeg elkövető pedig 2év FELFÜGGESZTETTET kapott.
Tanulság: Nyugodtan száguldozzhatsz részegen 140km/h val magyarországon. Ha megölsz egy feleséget, vkinek a gyerekét max fizetsz egy jó ügyvédet és kapsz 2év felfügesztettet. kit érdekel....
Welcome in Hungary.
[Szerkesztve] -
Jancsi
aktív tag
Debrecenbe talán kicsit toleránsabbak az utósok mint Bp-n, én itt szívesen mászkálok az autóúton, szépen kiszemelem magamnak, a jobboldali keréknyomot és hajrá.
Csak nagyon ritkán pattognak az utósok, lehet azért mert majdnem tudom velük tartanki a tempót, belvárosban. De ha a fene fenéteszik és ha féltucat kopsz állat is dudál mögöttem akkor sem megyek az út szanaszét tört fegyűrött szélére mert nem biztonságos, 5-6 centire megsúlyedt aknafedők és vizelvezetők úgy kidobnak hogy a másik sávig meg sem állok.
Jobbrol előzéssel kapcsolatban szerintem semmi gond sem lenne ha az autós kirakja időben az indexet ( ha kirakja egyáltalán ), nekem még csak akkor volt gondom, amikor először kifordul és csak utána indexel, vagy csak indulni akar és kidugja kocsi orrát majd megáll. De ez a probléma ugyanígy fenn áll balrol előzésnél is, plusz 1-2 buszsoför sem mindig használja az indexet az öbölböl kiállásnál, de a többség rendes és még el is enged néha.
Szvsz. semmi gond nincs az uton bringázással csak sok sok rutin kell hozzá és némi állóképesség hogy nem 20-al tötyörögjünk, mert az még engem is zavar bringás létemre ha valaki betegcsiga tempóban két 20literes diszperzites vödörrel a kormányon szenved az út szélén.
Szerintem bicikliúton sem lehet normálisan haladni, főleg ha az gyalogút is egyben, mindig ott legyeltetik kutyákat és a kisgyerekeket.
A legegyszerűbb és talán legocsóbb megoldás az lenne a biciklisek problémájára hogy csinálják 60-70centivel szélesebbre az utakat, ott már elfér egy biciklis biztonságosan és lenne félméter távolság az autóktol, ha 50el mennek az autók akkor szerintem az pont elég is lenne, városon belül természetesen.
Városon kívül külön bicikliút, de azon ne mászkáljnak gyalogosok, elég gáz ha 30-35-el megy az ember és 100méterenkét satufék 10s folyamatos csenegtés mert paraszt csak bámul hogy hol van villamos.
Jahh és bukót kellene kötelezővé tenni nem a kukásmellényt.
ui.: Akármilyen ciki is de MTB-re is kell csengő, higgyétek el a bicikliúton többet számít mint egy XTR szett -
#16741888
törölt tag
Kerékpározom is meg autózom is.
Viszont, a reggeli forgalomban, pofáverném azt a biciklist aki a lágymányosi hídon át teker az autók között.
Őszintén szólva nem tudom az ilyen hülyét sajnálni ha elsodorja valami kocsi, minden reggel sétálok a hídon nem egyszer látok biciklist az autók között, könyörgöm, dupla bicikliút van a hídon, kényelmesen fel lehet hajtani, mi a probléma vele? jahogy biztonságos.
Persze mivel szűk a híd és nagy a forgalom a kamion sávváltás nélkül ki sem tudja kerülni, de be nem engedik, így vagy megvárja az egész forgalom míg átér a biciklis, vagy megvárja....
[Szerkesztve] -
ktg3
őstag
én meg szívből remélem h téged is anélkül mondanak vminek h ismernének
mondjuk 1 ****-nak vagy vmi ilyesmi
jaja és minden ember tanul a hibájából (de inkább az okosabbak)
a buta elköveti többször ugyanazt a hibát
mi ebből a tanúlság?:ne kerékpározz mert elcsapnak,vagy lepofáznak vagy az út szélén fejbelőnek -
tiv83us
veterán
Nezd, az hogy 40-el kozlekedsz a jardakon ''aki elugrik az elugrik aki nem az nem'' szintu felfogassal nem sok ertelmet latok benned.
Biztos nekem sincs sok IQ-m, de legalabb nem ugy fogom fel a dolgokat, hogy ''szerintem senki nem szeretne egy fincsi 2.6-os kereknyomot az arcaba''
Akkor most finomabban megkerlek, hogy fogd vissza a flame-szagu hsz-eidet. Thx.
Gyere, beszeljuk meg egy sor mellett, a TerkéPH! topikban megtalalod hol lakom. -
norbiphu
őstag
kultúra ott van a szeren látom... (és ha lelövöd jobb lesz? csatlakozol a zero toleranceosok klubjához?)
1. körúton közlekedni az autók mellett qrva veszélyes, ha behajt a villamossínekre ott biztonságban van legalább, ha meg villamos jön úgyis elteker, vagy eltűnik a sínekről.
2. szted komolyan írta hogy nonstop 40-nel közlekedik a gyalogosok között és várja, hogy elugorjanak?
[Szerkesztve] -
ktg3
őstag
csók!
köszönöm az enyémhez hasonló építő jellegű hsz-t
és az értelmi szinted kinyilvánítását(bár inkább a rossz tapasztalat lesz a ludas sztem és a hirtelen felindulás)
tiv83us:kikérem magamnak semmi gondom az iq-mal de szokták mondani hogy mindenki magából indul ki!
akkoris a villamossin a legbiztonságosabb a körúton akárki akármit mond!
kb 7. éve járok arra átlagban minden 2. nap borárostól blaháig habár pont most romlott el a bringám
de ha esetleg vmi problémája van vkinek azt megbeszélem szívesen bárkivel 1 sör mellett
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
tiv83us
veterán
Legyszives az egyet nem ertesednek mas hangnemben teret adni, meg akkor is, ha erosen mashogy gondolod, mint ktg3 forumtarsunk.
ktg3 forumtarsunknak pedig szeretnem felhivni a figyelmet, hogy kerulje a hasonlo provokativ hozzaszolasokat, vagyha tenyleg ilyen antiszocialis modon kozlekedik, akkor itt a ph! foruman ne buszkelkedjen atlagon aluli IQ-javal, mert nagyvaloszinuseggel erosen megfogalmazott reakciokat fog szulni a hozzaszalosa, amit szeretnenk elkerulni. -
#96302336
törölt tag
Én eléggé benne vagyok mindkét oldal dolgában, napi 150-250km-t autózok, és meló után napi 50-80km-t bringázom. (tudom, hogy hülye vagyok, de az országúti bike az elsődleges hobby-m
)
Első észrevétel, ha az ember rendesen betartja a bringára vonatkozó kresz szabályokat városon kívül, akkor elméletben nem eshet baja.
Viszont !
A zéró tolerancia nálam az, amikor a büdös bunkó paraszt előzi a másik kocsit, és figyelmen kívül hagyja, hogy épp vele szemben szabályosan haladok, és kiszorít az úttestről, főleg akkor durran el az agyam, ha még dudál is. Legszivesebben beb@sznám ilyenkor a szélvédőjét a pumpámmal !!!
Én mindíg is odafigyelek a bringásokra, talán azért is, mert én is aktív bringás vagyok.
Városon belül pedig valóban nem könnyű a bringásoknak.
Nálunk a sétálóutcákon tilos bringázni. Csak nem értem, miért. Szélesebb, mint a legtöbb országút. És erre a zsernyákok nagyon harapnak. Pl. bemegyek az utcába azért, hogy az első keresztutcán, ami 20 méterre van lefordulok, ami már sima utca, direkt oda áll a fuckabát, és már írja a csekket. Még nem hallottam olyan esetről, hogy halálra gázolt volna egy bringás valakit. Persze a sétálóutcán nem versenytempóban, és nem akrobatikusan kell kerózni. Viszont, ha egy autós hajt be, meg sem állítja ! Mert a táblán az van hogy mindkét irányból behajtani tilos, kivéve célforgalom. Ez egy szemét tábla, mert pölö ha bemegyek kocsival, és megállok egy boltnál venni valamit, az célforgalom, és mondhatom a zsernyáknak, hogy csak kocsival tudom elvinni. De ezt hiába mondanám akkor, ha bringával vagyok. Jó esetben meglépek a gyaloghuszártól. Itt a kresz is sz@r.
Írta valaki, hogy a 71-es úton tekert a csóka annak ellenére, hogy a Balaton körül van kerékpárút. Tőle kérdem: Tekertél már rajta? Főleg nyáron? Tele van gyalogossal annyira, hogy el sem férni bringával rajta. Az állapota pedig olyan, hogy egy DH monti is kifekszik tőle.
Papíron létezik csak a kerékpárút. Az északi oldalon a városok/falvak között még kb. használható, de benn a városokban alkalmatlan, sok helyen nincs is keróút, csak egy tábla a nyaralónegyedben, hogy ez az.
A magyar közlekedés pedig sajnos még mindíg az erősebb kutya b@szik elven alapul
A közlekedési kultúra mindkét félnél kritikán aluli (tisztelet a kivételnek) -
rup1u5
nagyúr
sokáig bringával jártam dolgozni budapesten, mígnem egy szép napon a bringaúton ütött el egy doktornő a kocsijával.
koponyatörést szenvedtem, 8 napon túl gyógyúltam és 24 órát voltam intenzíven mert bevérzett az agyam.
azóta nem használom a kerékpáromat a belvárosban. egyszerűen képtelen vagyok rá. egy ilyen eset után szerintem ez érthető. pedig maga a baleset nem volt számomra nagy trauma. érdekes élményként éltem meg. de a bizalmam az utakon közlekedőkben -ami már a baleset elött sem volt túl nagy- végleg eltűnt.
hozzáteszem, hogy a doktornőt a bíróság nem találta vétkesnek és felmentette.......
ugyhogy annyit tudok mondani, hogy ha bringával jársz nézz körül 6szor és legyél a szokásosnál 10szer éberebb, -pláne ha nem hordassz sisakot és egyéb védőfelszerelést mint én annó- mert aki autóban ül az könnyen lazázik és anyázik. De körülötted nincs karosszéria és igaz, hogy sokat kibír az emberi test, de tapasztalatból mondom, hogy egy lökhárítóval, vagy aszfaltal történő hirtelen találkozás rendesen átszabhatja a kinézetedet egy életre. És akkor már késő és fölösleges az odafigyelésről prédikálni és hibást keresni. -
D4rkm4n
őstag
Természetesen mindenki (mármint minden normális ember) azt fogja választani, amelyik neki a kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb.
Nem csak hisztizni kell Magyarország közlekedési kultúrája miatt, hanem tenni valamit ennek megváltoztatása érdekében. Például ne gondolják az emberek azt, hogy ha más szabálytalan, akkor az feljogosítja a közlekedésben résztvevő egyék sofőröket, hogy ők is ugyanezt tehessék.
Nekem nem ér annyit a sebesség vagy hogy időben odaérjek valahova, hogy a belső sávban menjek. Pedig én is a dinamikus haladás híve vagyok.
Tudod mindenki csak addig nagylegény amig kész nincs a baj.
Ahogy az oktatóm is mondta:
''Joci, lehet, hogy szerencséd lesz egyszer. Lehet, hogy szerencséd lesz másodszor és századszor is. De nem lesz mindig így.''
Szerintem nagyon megszívlelendő dolog. -
ktg3
őstag
körút legjobb!!!!
végig egykeró a villamossávban!
rekordom egykerékben az a petőfi híd tetejétől az üllői útig
rám is húztak kormányt---visszapillantóba bakadt a kormányom és letört a tükör
tényleg szar a közlekedés!ha járdán megyek gyalogosok pofáznak ha autóúton akkor az autósok,ha villamossínen akkor a rendőrök(még csak 2szer szóltak le sok év alatt..)
de rájöttem h ezekkel nem kell törődni!
megfogadtam pl ha járdán megyek akkor begyorsítok 40 tájékára és aki velem szembejön úgyis félreáll aki meg háttal van azt simán kikerülöm
szerintem senki sem szeretne fincsi 2.6 os keréknyomot az arcába
végülis nekem mind1--teló kimozogja -
ngabor2
nagyúr
én részben ezért járok 6-ra dolgozni. 3/4 6-kor alig van forgalom, ilyenkor nyugodtan tudok a főúton bicajozni, természetesen kivilágítva, bukósisakban. hazafele vagy a kerékpáros és gyalogosúton (hogymiért jó ezt a kettőt egybevonni... sose értettem...), vagy az úton, jobb szélen. errefele is elég ''érdekes'' autósok bírnak lenni. látják, hogy át akarok menni az úton (szabályosan!), erre gyorsít, mert ''ő még átfér''.
a járdán bicajozásról: ha 2 dolog közül kell választani: a 60-70-nel száguldozókocsik között (amik természetesen rádhúzzák a kormányt), vagy a gyalogosok között (akik csengetésre félrehúzódnak) között kell választani, melyiket választod? nem az a kérdés, hogy melyik szabályos, hanem hogy melyiket választod! ha mindig mindenki a szabályos utat választaná, akkor nem itt tartanánk, mert a felsővezetők és a tisztviselők mind becsületesek lennének. -
csibor
addikt
Tegnap lent voltam almádiban,és ott kiépitett kerékpárút van a 71-es mellett,de a baromja a műúton tekert.Majdnem elémkacsázott,a 10k-ás csekket nyomtam volna a kezébe,hogy tudja hol kell tekerni ha kiépitett kerékpárút.
-
kiskacz
senior tag
Nono! Álljunk meg egy szóra!!!! (Hallgattassék meg a másik fél is!)
SAJÁT MAGAM VÉDELMÉBEN ELMONDOM, HOGY CSAK MUNKAIDŐBEN VEZETEK AUTÓT - BUDAPESTEN - EGYÉBKÉNT MOTOROZOM ÉS KERÉKPÁROZOM (A MUNKÁBAJÁRÁST IS BELEÉRTVE) -TEHÁT JOGOSAN SZÓLOK A TÉMÁHOZ DEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A T@köm kivan, hogy mi, a bringás nemzet állandóan visítunk a kerékpárutak meg az autósok miatt. Ugyanakkor - és csak munkaidőben Bp-en mit is látok: 1. Az az ÖKÖR biciklis a 4 sávos belső sávjában ingadozik, mert majd 100 utcával arrébb balra akar kanyarodni (gyönyörű kerékpár út mellett...) 2. vigalmam: Piros lámpa, szintén többsávos út: futárÚr úgy megy át a piroson sorozatban ahogy csak kell. Ezek csak típus dolgok és csak az nem látja, aki nem közlekedik. Mondjak még?
Nos: Ekkor mondom én azt, hogy nem kell ide kerékpár út, sem más, csak egy kis közlekedési kúltúra... -
spirit007
senior tag
Piti emberek vannak mindkét oldalon , ráadásul még az abszolut toleráns nemzetek közé is tartozunk
De az ilyen állatfajta , ha nagyobb kategóriás autóban ül , ugyan ezt teszi a kis kocsikkal , szal' ezeknek mindegy , hogy bringa/robi/Matiz ...
Engem pl. sosem zavart , ha egy robogó kerülget a dugóban , pontosan azért , mert az én ''helyzetemen'' nem változat semmit , semmilyen hátrányt nem okoz . -
Peet210
őstag
Ilyen dolgok már velem is előfordultak.Bár én nem keróval hanem robogóval járok, de arra se figyelnek különösebben.
Ha előre akarok menni a kilóméteres sornak mert van hely és ha már ilyen kis járgány van alattam akkor miért ne, nem ártok senkinek és nem lassítom a sort.De ezt nem mindenki nézi jó szemmel.Éppen haladok szép nyugisan előre mikor az egyik kiszúr a visszapillantóban és szépen elzárja az utam(tudta hogy el akarok menni mellett mert a mögötte lévő mellett is elmentem).
Vagy sávváltásnál néhányan tezsnek rá, hogy én ott vagyok jönnek és kész aztán, hogy én lassítok vagy átmegyek a szemközti sávba azt leszrják magasról.
Mi a fenének kell ilyen budös tahónak lenni.Én is járok néha kocsival, de mégse csinálom ezt.
Véleményem szerint ez sajnos nem is fog sokat változni jó irányba.Pedig csak annyi kellene, hogy odafigyeljünk egy kicsit a másikra.
Persze tudom vannak ''eszement'' robogósok is ők is hibásak. -
norbiphu
őstag
legyen kötelező a jogsihoz 5km-t vmi forgalmas helyen tekerni, hátha ráébrednek az emberek, hogy vigyázni kell a biciklisekre
bukót meg mindig használjatok (na jó ha két utcával arrébb megyek csak és tudom, hogy nincs forgalom én sem használok), lehet az fogja megmenteni az életeteket ha elütnének netalán... -
tkazmer
addikt
Itt nem a sérülés a lényeg, hanem az, hogy ő is szabálytalan. Namost az autóst zavarja, hogy a biciklis szabálytalanul akar előnyhöz jutni, és úgy gondolja, hogy ennek megakadályozására a legmegfelelőbb megoldás, ha elütjük a biciklist. Ez természetesen nem jó megoldás, de azok az autósok, akik ilyesmit csinálnak, így gondolják. Olyan autós nincs, aki csak úgy hobbyból ütné el a bicikliseket, más kérdés, hogy esetleg egy korábbi sérelmét nem pont azon a biciklisen ''bosszulja meg'', aki azt elkövette. A lényeg, hogy az autósból is kiprovokálták, hogy olyan legyen, amilyen, és autósonként(illetve emberenként) változik, hogy kinél mikor telik be a pohár.
A kresz megszegős résszel meg teljesen egyetértek(én is mentem már biciklivel 40-es táblánál 60-al, tök üres úton..), de sokan vannak(mindkét oldalról) akik ezt nem így teszik sajnos. -
#53246592
törölt tag
Van kulönbseg jarda meg jarda között is. Ahol keskeny es/vagy sok a gyalogos (ertsd legalabb 1 mondjuk 20 meterenkent), ott ne biciklizzen senki.
Azert alkalmatlanok az utak a biciklizesre, mert az ott közlekedök azza teszik -
spirit007
senior tag
''Igen, vannak szabálytalanul közlekedő kerékpárosok''
Buszból , gyalog , autóból KIZÁRÓLAG MINDEN SZABÁLYT ÁTHÁGÓ ÉS LESZ@RÓ KERÉKPÁROSOKAT LÁTOK ÉVEK ÓTA!!!
Egyszerűen nem alkalmasak bringázásra/motorozásra a magyar városok/utak .
És ez NEM JOGOSÍT fel egyetlen bringátst sem a szabálytalan közlekedésre .
Én tudomásul vettem kb. 5 éve amikor egy hülye pics@ majdnem kivasalt egy kerékpár út/út kerszteződésben (13.ker) .
Ajánlom tegyétek ti is mert sokba van egy temetés manapság ... meg kicsit kellemetlen túlélni is a dolgot , ha a két kerék jobb/bal oldaladra kerül -
D4rkm4n
őstag
Igen, vannak szabálytalanul közlekedő kerékpárosok, de úgy vélem egy bicajos mind sebességéből, mind pedig súlyából kifolyólag minimális sérüléseket tud okozni egy autóhoz képest.
Egyébként egészséges esetben egy kerékpáros nem megy neki csak úgy egy, a járdán közlekedő babakocsit toló embernek.
Bevallom, hogy van úgy, hogy a munkahelyről hazafele menet (22:00 óra után) amikor elenyésző a forgalom, akkor megyek 40-45km/h-val is. (Lejtőn.)
Tudod ha mindenki úgy szegné meg a kresz szabályokat, hogy az az adott szituációban nézve senkire sem veszélyes, akkor nem lenne baj.
[Szerkesztve] -
D4rkm4n
őstag
Egyszer volt olyan, hogy (Székesfehérváron a Mártírok útján - hátha valakinek ismerős a terep) az út szélén tekerek, egyszercsak 80km/h-val eldönget mellettem egy kisteherautó. A visszapillantója megcsapta a kabátom szélét. Mondanom sem kell, egyből lementem az útról és egy satufékezés után tízperces szívmasszázst toltam magamnak, hogy nehogy elvigyen egy szívroham...
-
rii
nagyúr
jogos. ha jobbra akarsz kanyarodni, mondjuk mellékutcába. teljesen
csak a kerósnak meg eléggé lehetetlen dolga van, hogy figyelni mondjuk körúton
- jobbra, kocsiból nem akarnak ajtót arcába tolni,
- balra, indexet figyelni, nem akarsz-e autóval elé lekanyarodni
- előre, mert hát hogy arra megy ... elétolatnak, stb.
de jogos amit írsz -
knifemaster
aktív tag
Nem csak az autósoknak,hanem a gyalogosoknak is tolerálni kellene a kerékpárosokat Ha már felfestették nekünk a járdán a kijelőlt kerékpárutat,azt mi használnák is.
(Mo. 10.000.000 birka hazája...) -
rii
nagyúr
azért kellene jobban tolerálni a kerékpárosokat, mert _mehetne_ autóval is. Kinek kell az? még egy autó. örülni kellene, hogy a dugóban nem plussz még egy autó van, hanem csak elsuhan a sor mellett egy kerékpáros.
A járdán kerózókat meg üsse le, az, aki csak akarja, és magyarázza el neki, hogy bizony nincs kitéve kerépárút-tábla. Max 10 kmph, vagy még annyi se. -
opr
nagyúr
Nem is várja el senki, azért mész biciklivel hogy ne kelljen
Én azt mondtam hogy kanyarodok jobbra, index kinn, valamilyen tök különös oknál fogva lassítok, bicajos meg beelőz...
Egyébként jah, hülyék pedig sajna vannak
Autósból is van egy csomó, lásd előző postot, bicajosból is egyre több...
Motoros se semmi, amikor előzök és egyszer csak azt látom h a két kocsi között leelőz mindkettőnket 200-al bömbölő motorral... kicsit ijesztő
kb. mint mikor biciklizek és barom állat kocsis azt hiszi h milyen nagyon nagy arc ha 5 cm-el megy el mellettem városban 100-al...
Na mind1, barmok sajnos vannak mindenhol -
tkazmer
addikt
De az a baj, hogy így van, a kerékpárosok is szabálytalanok. Az általad említett autós példák természetesen megtörténnek nap mint nap, azonban vajon melyik veszélyesebb mondjuk egy babakocsis anyukára nézve, az úton száguldo autó, vagy a járdán száguldó kerékpáros? Elhiszem, hogy te nem kerékpározol a járdán, de mivel vannak akik igen, ez valós veszély.
minden BPi autós napi 10X annyi apró, és kevésbé apró szabálytalanságot elkövet, mint amennyit ő lát kerékáprosoktól.
Egészen bizonyos vagyok benne, hogy ez fordítva is igaz.(ajaj, nem lesz jó vége ennek az idézgetésnek)
A rendőrök meg ugyanúgy elmennek a szabálytalanul közlekedő biciklis mellett is. -
rii
nagyúr
ha kezd lassulni mondjuk a kocsisor, én még soha lassultam le szintén, és kéreckedtem be teljesnen balra, csak hogy elmehessek mellette ...
szerintem az uatósoknak tudomásul kellene venni, hogy nonszensz ezt elvárni a kerékpáropkstól, és jobbra kanyarodás, vagy sávváltás előtt figyelni kellene rájuk, mivel _máshol nem tudnak menni_ -
opr
nagyúr
Sokat bringázok is meg vezetek is, de nekem az a véleményem, hogy nincs idegesítőbb, mint amikor megyek a kocsival és kanyarodnék jobbra, és abban a pillanatban egy biciklis jobbról előz... Persze én vagyok a fasz.
Másik: multkor történt... Megyek a kocsival 50 körül városban (nem, nem mentem gyorsabban, mert kerestem egy konkrét házat...), egyszer csak egy kurvaraj gyerek leugrat a járdáról bringával elém, szembe jön a tipikus kalapos-zöld suzukis ürge, olyan közel hajol a kormányhoz hogy majd' leharapja, és akkor mit csinálsz?
a) jobbra téped a kormányt, kinyírod szegény bringást
b) maradsz ahogy vagy, bringás nem hal meg, de mivel a szembejövő inkább karambolozik, mint hogy 80cm-nél közelebb menjen a járdához szal szvsz összecsapod a két kocsit, reméled hogy neki is van légzsák (vagy ezesetben inkább azt hogy nincs).
(satufékeztem, mivel hálistennek nem jött mögöttem senki, és valami csoda folytán sikerült fékezés közben lehúzódni úgy, hogy ne törjön semmi... persze a bringásnak megismerkedtem a középső ujjával mert hongosat mertem fékezni és belegázoltam az érzékeny lelki világába vagy nemtom...)
egyébként télleg zero tolerance a jellemző, direkt centiznek a kocsisok, de a bringások is, általában élvezik ha sikerül a frászt hozni rám és 1 cm-re elmenni a tükör mellett... mondjuk ha egyszer az egyik letöri tuti h utánamegyek és elütöm... -
rii
nagyúr
az egész budapesti forgalom szabálytalan
a körút 70 kmph-s sebességével.
vagy az üllői 90-100kmph-s sebességével.
az 50 kmph helyett, vagy tévedek?
azt szabad, de kerósnak jobbról elmenni már nem, mert _szabálytalan_.
gyerekes reakció az autósok részéről
minden BPi autós napi 10X annyi apró, és kevésbé apró szabálytalanságot elkövet, mint amennyit ő lát kerékáprosoktól.
rengeteg zebrán aprkoló autó van, amikor a zebra előtt és mögött 5m meg kellene hagyni. De a rendőrök meg elmennek mellette, mert nem szeretik a papírmunkát.
Nem akarok vérfürdőt, de ne azzal dobálózzunk már, hogy a kerékpárosok milyen szabálytalanok. -
pink75
aktív tag
pontosan
éppen ezért ebben az esetben nem hagynám szó nélkül a dolgot, de dumálni nem állnék le, hogy egy kis képzavar
a biciklis nem tehet arról, hogy nincs bicikliút és azért nem álldigál a dugóban, mert
-azért jár bringával, hogy ne álldigáljon a dugóban
-de a bűzbe beledögleni sem akar (ez pedig hatványozottabban érinti, mint egy autóst)
-pirosnál legtöbbször biztonságosabb a kocsisor elől indulni, mint a közepén, főleg, ha kanyarodni szándékozik és nem egy sávos útról van szó -
tiv83us
veterán
''csak MO-n az a fontos, hogy minél több autó parkoljon, mert akkor még több lé megy valakik zsebébe.''
Persze, parkoljanak ahol lehet. Ahol meg nem...csodalom hogy ez a nagyszeru es egyszeru penzforras meg nem jutott eszebe az allamnak. Mindenki jol jarna, csak a parasztok nem.
Vontatas, pengetes, aztan legkozelebb meggondoljak.
Dehat lenyegtelen itt minden fele nepfelkeles, nagyon butak meg a kozlekedesert felelosok ahhoz, hogy egy normalis moralt tartsanak fenn. Szet kene nezni a vilagban, kinyitni a pici szemeket es eszrevenni hogy mashol ez mukodik. Igen jol.
tkazmer: Ha tudnad, hogy itt mennyi ember /es az allam.../ milyen szepen gazdagszik a bunkokbol... -
tkazmer
addikt
Igen, rosszul fogalmaztam, nem az autóst, hanem az autót veszélyezteti(fényezés, tükör stb).
A kerékpárosnak meg megvan az a lehetősége, hogy együtt álljon a kocsisorral...bár nyilván ez egyáltalán nem megfelelő megoldás, mert akkor meg miért ne autóval menjen a kerékpáros, ha már úgyis áll a dugóban... -
rii
nagyúr
ezért kellene népfelkelés, töntetés, hogy MO-n is így legyen.
csak MO-n az a fontos, hogy minél több autó parkoljon, mert akkor még több lé megy valakik zsebébe.
ezért írtam azt, hogy minden ellenállás hasztalan, hiszen pont akik tehetnének ez ellen, akikre lehetne hatni, azok érdeke a sok parkoló autó.
hagyni kell a fenébe az egészet.
saját magát mérgezi meg, aki ez ellen tenni akar bármit is, vagy csak éppen idegeskedik miatta. -
rii
nagyúr
800 kilós autót megelőz gey 80kg-os kerékpáros... ugyan kit veszélyzetet?
de akkor a 22-es csapdáját felvázolom.
Dugó van
körút
2 sáv áll
a kerékpáros, hogy szabályos legyen, kimegy a belső sáv bal szélére, és onnan előzi meg a sort, majd ha a sor beindul, mit csinál?
vissza sorol a külső sáv jobb szélére.
Persze az autósok nem fognak káromkodni igaz, hogy balról le kell sorolnia teljesen jobbra.
semmi sem jó. Sem ha jobb oldalt megy el, mert szabálytalan, sem ha teljesen bal oldalt, mert akkor meg a visszasorolással feltartóztat.
-----------------
a járdán kerékpározókat én is szivesen leütném, mert fokozzák a gyalogos-kerékpáros közti feszültésget. A criticall-mass-nek kellene megszólítani a veédenceiket, tájékoztatni, hogy járdán 10kmph alatt lehet csak menni.
de megértem őket egy kicst.
körúton a legszarabb érzék menni el az álló autók mellett, figyelni, nem ül-e benne valaki, nehogy a képembe vágják az ajtót.
Én mindig a körúton mentem, nagyon szar. -
tiv83us
veterán
Hat kerlek, ez nem 100%-ban az autosok hibaja. Ha mar fentebb szoba jott Ny-Europa vagy Amerika...kb 10 perc es mehetsz az autodert a telepre, ahol $100-$150 elleneben atveheted az elvontatott autodat. 2-3 ilyen eset utan, talan Kemeny Kalman megtanulna, hogy ne parkoljon fel a jardara. Dragak a vontato autok? Keves a hely az elvontatott kocsinak? Komolyan behozna az arat 10-15 telephely Pesten, ahol az autosok naponta pengetnek a 20-30k vontatasi koltseget.
Azert parkolnak fel a majmok, mert hagyjak oket. Ha meg hagyjak, akkor miert ne? -
tkazmer
addikt
A kerékpáros meg, amikor jobbról előz, és a járdán közlekedik, akkor meg veszélyezteti a gyalogosokat, veszélyezteti az autókat(persze, ez az utóbbi nyilván nem olyan, mint amikor az autós veszélyezteti a kerékpárost),nem érzi magára nézve kötelezőnek a KRESZ-t, és szintén nem veszi a forgalomban egyenlő jogúnak az autóst(és a gyalogost se), még ha kicsit furcsán is hangzik ez.
-
norbiphu
őstag
az...
vszínűleg nem túl korrekt ez a módszer sem, de egy ismerősöm régóta alkalmazza (országúton teker ő is) és nem lett baja eddig (meg nekem sem).
aki már tekert oúton tudja, hogy előfordul olyan, hogy szemből egy busz/kamion meg hátulról is és kb egyvonalban melletted lennének. lehúzodni ugyebár nem tud a szembejövő eléggé, és ezért nem túl távol tőled kikerül a mögötted jövő busz/kamion néhány centire.
viszont ha szépen beállsz a sávban középre időben, a busz/kamion le fog lassítani mert annyira azért nem agresszív hogy keresztülhajt rajtad. ha elment a szembejövő te félrehúzodsz kamion elmegy. te élsz továb, a kamion útja pedig fél perccel tovább tart...
szerk: ahogy már előttem sokan írták, ezt az egész autós-biciklis problémát csak kerékpárutakkal lehet megoldani, abból meg nem sok épül. eurovelo 6-ból sincs vmi hű de sok kész, pedig az jól jönne mert elég közel van felhajtok rá és tekerek amennyit akarok. ([link] igaz francia de van térkép, aki esetleg nem tudná mi ez)
[Szerkesztve] -
rii
nagyúr
bunkóbb nem lesz, csak az autósnak autós haverjai vannak, elmondja, és negőzölnek még többen a kerósokra.
Most kell ez?
- engem is zavar már az autók száma is pesten, az autók száma is, meg a mérhetetlen hülyeség, hogy akinek nem kell, az is autóval jár, mert ''megteheti'' ''miért is ne?'' alapon (az ilyenek miatt a könnyebb lefolyású dugók még elviselhetetlenebbek)
- sajnos meg van engedve az autósoknak, hogy felparkoljanak a járdára, fehár csík jelzi azt a 40%-ot, amit szabadon kell hagyniuk.
- én sem férek el a járdán
de ha nem akarok szívrohamot, agyvérzést kapni, akkor megpróbálok túllépni ezen.
ugyanis:
__ jobb úgy sem lesz. __
ha lesz népfelkelés ezügyben, megyek. Blokád. Megyek. útlezárás. megyek. -
tkazmer
addikt
Nem akarok olyan komoly vitát szítani, mint amilyen egy korábbi, szintén ''kormány-rárántós'' topicban volt, de szerintem lehet alapja az autósok bunkóságának, mikoris a biciklisek(mint ahogy azt te is beismerted) nem keveset szabálytalankodnak. Természetesen szabálytalanságra szabálytalansággal válaszolni szintén helytelen, azonban az autós másképp nemigen tudja kifejezni, hogy a nem tetszik neki a biciklis szabálytalan magatartása, így marad a ''rárántás'', még ha nem is megfelelő ''válasz''.
Én magam azt hiszem, amikor biciklizem, ígyekszem a KRESZ szabályait betartani(igaz mondjuk, hogy főként külvárosban, kisebb településeken, valamint bicikliutakon kerékpározok), így megállok a piroslámpánál, nem biciklizek a járdán stb..és meg kell mondjam, eddig még egyetlen egy rossz élményem nem volt az autósokkal kapcsolatban. -
twollah
nagyúr
Pont par napja huzott el mellettem centikre egy par tonnas teherauto, hely lett volna boven a kikerulesemre, de gondolom sokkal viccesebb volt belolem kiijeszteni a szart ugy, hogy majd elvitte a bal konyokom.
-
tiv83us
veterán
Koltoi kerdesre nem szoktak valaszolni /max a koltok/, azert en hadd tegyem meg.
1. Mert a kutya nem biciklizik, max sport, hobbi-szeruen ott ahol nincs forgalom. /USA/
2. Mert 10x annyi bicikli van, mint auto /Kina/.
3. Mert szinte mindenhol van kerekpar sav /Ny-Europa/.
4. A biciklisekre nem rantjak ra a kormanyt, mert ha az egyen a kocsi ala kerul, a sofor baratunk megy a dutyiba cirka 30 evre /USA/
5. Nem fernek meg, mert a biciklis idiota es utodott modon cikazik a kocsik es a savok kozott, az autos meg mar csak divatbol is idegbeteg /Magyarorszag/.
6. Megfernenek, ha az autos nem centizne ki a bicajost ugy, hogy a visszapillanto a derekadat surolja es a bicajos valaszkent nem kurvaanyazna. /Magyarorszag/.
7. Nemtudnak megferni, mert a gyalogosoknak is ki van a tokuk, hogy ott suhan el mellettuk az eszetlen bringas 20km/h-el, meg az autosoknak is, mikor a szuper utak minosege miatt a delikvens a bringajat probalja menteni a centirozastol a kovetkezo 10 meteren random modon elhelyezett tankcsapdak elol, ugy hogy kozben profi sielos mozdulatokkal jar a bringa hatso fele. /Na vajon hol?/. -
pink75
aktív tag
-
rii
nagyúr
(nem sokat, de) 25.000 km-t tekertem eddig
valahányszor konfliktusom volt (kemény, megállós, ordibálós), a kocsis volt a hibás.
Érdekes, nem? Mindenesetre elgondolkodtató.
nem akarom teljes részletességgel jellemezzni azt az érzést, mikor egy autó 80-100 kmp/hval megy el mellettem egy 2 sávos úton, úgy hogy éppen hogy csak kikerült engem, inkább az én sávomban volt, alig ment át a másik sávba, szemből, 5 km-es körzetben senki más nem volt, ami azavarta volna hogy nagyobb ívben menjen el mellettem.
De ha mindenhol csak kerékpárosok közlekednének, akkos is ugyanolyan bunkón, paraszt módon viselkednénk egymással, mint ahogy az autós-autóssal, autós-kerékpárossal viselkedik.
csak akkor kerékpáros ugatna kerékpárosra.
Mert ez itt magyarország. meg kell tanulni együttélni vele. Jobb úgy sem lesz.
(#12) pink75: ezzel csak rontasz a kerékpárosok helyzetén, megitélésén
[Szerkesztve] -
pink75
aktív tag
Visszapillantó lerúg, érjen utol.
-
3psilon
aktív tag
Hát ja... ma is megyek fölfelé, sima főúton:
1. SCHWOOM! kb. 10 centire mellettem, olyan hetvennel. Ha előtte hátranézek, mert szabályos vagyok, és ugye olyankor természetes, hogy egy pár centit elmozdul a kormány, most nem lenne bal karom.
2. BEEP-BEEP! kb. fél méterre, kisbusz, olyan nyolcvannal. De miért dudál? Hogy merek az út szélén menni, amikor ő akar gyorshajtani??
Amúgy ha suliba járok bringával (Budafok->Belváros), egész jók a tapasztalataim. Én többet hibázok, vagyok figyelmetlen. Még nem volt balesetem, és egyre óvatosabb vagyok.
Hozzátenném, jelenlegi ismereteim szerint szabálytalan a kocsisor mellett menni, bár mindenki ezt csinálja. A rárántás is az, persze...
Ajánlom: ''Hogyan ne üttessük el magunkat egy autóval?'' [link]
ui.: Kérlek, NE mutass be neki, ha rádhúzza a kormányt. Csak még jobban fogja élvezni. Mondhatni, úgy teljes számára az élmény. -
lorcsi
veterán
Én is biciklivel közlekedem amennyire csak lehet (időjárás függő). Úttesten csak akkor megyek ha nagyon kis forlalmú és a járdán már nem tudnák közlekedni. Inkább a gyalogosokat kerülgetem, nem vagyok öngyilkosjelölt. De még így is rendszeresen előfordul hogy a zebtán rámhúzzák a kocsijukat hogy a @&{&@ beléjük
Szintén van B jogsim és mindkét oldalt ismerem, vannak bicikilsek, akik mernek nagy forgalmó úton közlekedni. Tudom, hogy ez a szabályos, de a gyakorlatban ez egyáltalán nem jó. Főleg ha, vagy 3 méteres járdán is tudna közlekedni.
-
L4D1K
őstag
Bicikli út lenne a legjobb mindenhová...és nem félméter széles hanem normális, egyirányú, az út 2 szélén egy-egy, mint Ausztriában...vagy mint itt Győrben, istenem Pest után azt hittem ez a menyország. Már ezért érdemes volt leköltözni.
-
csibor
addikt
válasz
FehérHolló #4 üzenetére
A kerékpárra harapnak a MÁV tisztelt alkalmazottjai.Régebben vonattal jártam dolgozni,és mindig bringával mentem a vasútállomásra.Többnyire veszekedés volt a vége,hogy merem ott hagyni a kerékpárt a vasútállomás területén.És ez Balatonalmádi volt.
-
D4rkm4n
őstag
válasz
FehérHolló #4 üzenetére
Szokd meg: Magyarországon még azt is ellopják ami le van betonozva!
Amúgy nekem már két pringámat ellopták, ráadásul a társasházunk tárolójából. Három bringa volt összeláncolva acélsodronnyal. A biztosító nem fizetett, mert a tároló zárja nem volt feltörve, de a sodronyt elvágák.
Kalandor: hát igen... De Olaszországban sem bringáznék. Vagy legalábbis nem érezném magam biztonságban. -
FehérHolló
veterán
''szabálytalanul ugyan, mert jobbról nem szabad előzni''
Szerintem ez inkább az elkerülés kategóriája, de mindegy.
Én is szeretek mindenhova inkább biciklivel menni, de néha tényleg nagyon érdekes dolgok történnek, nem csak az autósok részéről.
Múltkor például vonatjegyet mentem venni. Az állomáson nincs kerékpártároló, de miért is lenne? Mindegy, leraktam egy olyan helyre a biciklim, ahol még elég sokan látják, hogy ne merje senki ellopni, de ne legyen senkinek útjában. Le is zártam. Beugrottam a pénztárhoz (kb 50 méterre a biciklitől), megvettem a jegyet, 3 perc múlva vissza is értem a bringához. Legnagyobb meglepetésemre 3 MÁV-os dolgozó állta körbe, egyiknél egy nagy hidegvágó. Kérdezem, hogy mi a rákot csinálnak? Erre a válasz: nagyon útban volt a bringa, nem tudták, hogy kié, vártak egy darabig, majd elhatározták, hogy levágják... Nem válaszoltam semmit, betülekedtem közéjük, leszedem a zárat, azt elhúztam a csíkot... Pedig én csak vonatjegyet szerettem volna venni. -
D4rkm4n
őstag
A vicces az, hogy Fehérváron egyetlen kerékpárútról tudok, ami valóban jó minőségű, még saját jelzőlámpák is vannak elhelyezve, de kinn vannak a város peremén, ahol a madár se jár bringával. Ráadásul egyik végén egy M7-es elkerülő körgyűrűje van, a másik végén pedig egy autóút kezdeti szakasza. Biciklivel előbbire öngyilkosság rámenni, utóbira pedig nem is szabad.
Direkt leírtam, hogy én is vezetek autót, tudom, hogy mennyire zavaróak a kerékpárosok...
Valóban. Kerékpárutakra van szükség, de nem ott, ahol a legnagyobb az autós forgalom, hogy hadd szívja a szmogot aki az egészségeset választja. -
Face8814
őstag
Őszintén szólva erre a problémára mindkét fél szemszögéből egyetlen járható út létezik, mégpedig a minél több kerékpár út létesítése.
Én autóval közlekedem és engem is többnyire idegesít ha kerülgetnem kell a bicikliseket, de valamilyen szinten meg is értem őket. Ha lenne megfelelő mennyiségű kerékpárút hazánk területén ez a probléma sem lenne jelentős. -
norbiphu
őstag
zero tolerance jól mondod...
Ameddig egy autós nem ül fel a bicajra és nem teker városban, vagy országúton néhány kilométert addig fogalma sem lesz róla milyen szar az, hogyha 40 centire mennek el tőled (ez főleg oúton jó érzés egyszer csak tőled fél méterre 100+ km/h - val egy autó brrr), vagy hogyha rádhúzzák a kormányt...
Az is izgalmas amikor mész szép nyugisan oúton, és a szembejövő sávban egyik autó megelőzi a másikat anélkül, hogy eszébe jutna, hogy nekem lehethogy emiatt le kell ugranom a bicajról.
Lehet azzal jönni, hogy miért nem megyek kerékpárúton, de hol van az lakott területen kívűli utak mellett kerékpárút? Nem hiszem, hogy sok helyen, ahol meg van, az is szar állapotban....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sweet.tv - internetes TV
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Autós topik
- Hálózati / IP kamera
- Extra D betűvel jöhet GeForce RTX 5090D utódja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nintendo Switch 2
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Eladó konfig! Ryzen 7 7800X3D 2TB SSD 64GB DDR5 RX9070XT 16GB!
- Új, makulátlan állapotú Samsung Galaxy Buds FE, fehér, fél év garancia
- Új, makulátlan állapotú Samsung Galaxy Watch7 44mm ezüst, 2 év garancia
- Új, makulátlan állapotú Samsung Z Fold 6 256GB Tengerészkék, független, 2 év garancia
- Használt TP-Link Deco M4 - AC1200 Router (Mesh-ként is használható)
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- ASUS Radeon RX 7600 V2 Dual OC 8Gb - Aqua gari 26.12.12 ig
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest