- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Az Euronics is elkezd használt mobilokkal foglalkozni
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Hammer 6 LTE - ne butáskodj!
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
#96302336
törölt tag
Ha olyanok lennének a kerékpárutak, mint amilyenek pl. Angliában, akkor szinte nem is lenne gond a bringásokkal. Ott a főutak mellett szinte mindíg van beljebb kerékpárút! Az egyik leghíresebb pedig az, amelyik átszeli hosszában egész Nagy-Britanniát! Ilyen sajnos az elkövetkező 25 évben nem lesz nálunk.
A problémák pedig onnan önnek, hogy egyre több kocsi van az utakon. A 90-es évek elején még nyugodtan mertünk bringázni a főutakon a haverokkal, mert nem volt túl nagy a forgalom. Most ugyanazon at úton életveszélyes lenne. Tömve kocsikkal kamionokkal. És a kocsik egyre inkább ''gyorsulnak'' Nincsenek már a jó régi keleti cuccok az úton, jönnek az olcsó és gyors autók, az egyre nagyobb kamionok. És mivel egyre több ember ül kocsiba a nagy számok törvénye miatt egyre több a bunkó az utakon. És nem csak a bringásokkal, hanem az autósokkal szemben is parasztok. Ez hatványozottan igaz az újgazdag BMW-s rétegre. Azok egy új állatfajt is alkothatnának. -
#96302336
törölt tag
Nem csak a közlekedési kultúrával, hanem az útépítési ''kultúrával'' is gond van.
1: Az utak minősége pl.
2: a kerékpárutak minősége, tisztasága
3: A kerékpárutakra való fel és lehajtás hiánya.
Az elő kettő nem szorul magyarázatra. A harmadik eset is sajnos valós, nálunk sok helyen nincs megoldva, hogy rendesen rá lehessen menni az útra, nincs fel/lejáró, maga a padka van csak. egy-két kivétellel. Senki, ismétlem senki nem akar csak azért leszállni a bringáról, hogy feltolja a gépet, majd leszállni, hogy lemenjen róla. És ne jöjjön itt senki azzal, hogy nem tart semeddig sem. Az autós is bolond volna, ha egy kereszteződésnél ki kellene szállnia a kocsiból. A kerépárút elvben azért van, hogy megkönnyítse a bringások, és az autós forgalom gondjait, de sokszor inkább több a baj, mert a keróutak enyhén szólva kritikán aluliak, szűkek, tele gyalogossal. A legjobb példa a Balatoni kerékpárút. Össze-vissza van építve, olyan keskeny mint egy járda, az északi parton pl. Fűzfő mellett, ahol még be sem ér a városba olyan derékszögek vannak az úton teljesen értelmetlenül, hogy szinte lépésben lehet befordulni, ha jön vki. szemben akkor kész is a karambol. Kerékpárúton!
Az északi oldal települések közötti szakasza helyenként olyan, mint ha bombatalálat érte volna. Nincs alap, a fák gyökerei szétnyomják, a fagy szétszedi, tele kavics, és mindenféle törmelékkel, homokkal ami csúszós, stb stb. A városokon belül pedig full tele gyalogossal. Ami még dühítő, hogy sokszor cikázik a főút jobb, és bal oldalán, ami azt jelenti, hogy át kell menni az úton, ami veszélyes. Pedig elvbn azért van a keróút, hogy elkerülje a főutat, és ne bringázzon a 71-esen senki. -
#96302336
törölt tag
Én eléggé benne vagyok mindkét oldal dolgában, napi 150-250km-t autózok, és meló után napi 50-80km-t bringázom. (tudom, hogy hülye vagyok, de az országúti bike az elsődleges hobby-m
)
Első észrevétel, ha az ember rendesen betartja a bringára vonatkozó kresz szabályokat városon kívül, akkor elméletben nem eshet baja.
Viszont !
A zéró tolerancia nálam az, amikor a büdös bunkó paraszt előzi a másik kocsit, és figyelmen kívül hagyja, hogy épp vele szemben szabályosan haladok, és kiszorít az úttestről, főleg akkor durran el az agyam, ha még dudál is. Legszivesebben beb@sznám ilyenkor a szélvédőjét a pumpámmal !!!
Én mindíg is odafigyelek a bringásokra, talán azért is, mert én is aktív bringás vagyok.
Városon belül pedig valóban nem könnyű a bringásoknak.
Nálunk a sétálóutcákon tilos bringázni. Csak nem értem, miért. Szélesebb, mint a legtöbb országút. És erre a zsernyákok nagyon harapnak. Pl. bemegyek az utcába azért, hogy az első keresztutcán, ami 20 méterre van lefordulok, ami már sima utca, direkt oda áll a fuckabát, és már írja a csekket. Még nem hallottam olyan esetről, hogy halálra gázolt volna egy bringás valakit. Persze a sétálóutcán nem versenytempóban, és nem akrobatikusan kell kerózni. Viszont, ha egy autós hajt be, meg sem állítja ! Mert a táblán az van hogy mindkét irányból behajtani tilos, kivéve célforgalom. Ez egy szemét tábla, mert pölö ha bemegyek kocsival, és megállok egy boltnál venni valamit, az célforgalom, és mondhatom a zsernyáknak, hogy csak kocsival tudom elvinni. De ezt hiába mondanám akkor, ha bringával vagyok. Jó esetben meglépek a gyaloghuszártól. Itt a kresz is sz@r.
Írta valaki, hogy a 71-es úton tekert a csóka annak ellenére, hogy a Balaton körül van kerékpárút. Tőle kérdem: Tekertél már rajta? Főleg nyáron? Tele van gyalogossal annyira, hogy el sem férni bringával rajta. Az állapota pedig olyan, hogy egy DH monti is kifekszik tőle.
Papíron létezik csak a kerékpárút. Az északi oldalon a városok/falvak között még kb. használható, de benn a városokban alkalmatlan, sok helyen nincs is keróút, csak egy tábla a nyaralónegyedben, hogy ez az.
A magyar közlekedés pedig sajnos még mindíg az erősebb kutya b@szik elven alapul
A közlekedési kultúra mindkét félnél kritikán aluli (tisztelet a kivételnek)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Háztartási gépek
- Nintendo Switch
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Fűnyíró topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged