- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Telekom mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Fotók, videók mobillal
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
julius75 #154 üzenetére
1) az autó 11m forint volt... a törlesztőkkel összesen bruttó 11,7 m forintot fogok fizetni.
a 11,7 m forint 10,06m amit a cég fizet és a maradványérték 1,65m amit vagy a cég fizet vagy az általan megjelölt cég / személy2) először 90e Ft-ot írtam törlesztőre ... ami egy éve 90-nel kezdődött amúgy most 93 amúgy ezért a számításnál felfelé kerekítettem 95-re . (kákán is csomót)
3) az áfa mindegy hogy a navnak fizetem vagy az autó után le tudom írni ugye, de ha a pénzt ki akarom venni akkor mindenképpen ki kell fizetnem a nav felé. Értsd a 11M forintból 2M forintot le kell vonnom be kell mindenképpen fizetnem ha ki akarom venni a pénzt
4) amúgy a 11m-ból ráadásul 2,5m támogatás volt -
julius75
aktív tag
-
julius75
aktív tag
Akkor most mennyi?
- "11 millió volt az autó ára"
- "akkor a 11,7m forintba kerülő autó után"
- "Ha leadózom a 10,06m forintot"
Szintén???
- "havi törlesztő 90e"
- "5,5m + 48*95e"Akkor most lényegtelen vagy sem?
- "visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen...."
- "fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft"
Értem a mondandód, mégha itt - ott sántít is kicsit, 20 éve van cégem, de azért ebből picit meredek lenne általánosítani. -
válasz
#16820480 #151 üzenetére
cégként vettem e208as elektromos autót...
11 millió volt az autó ára:
- 4 éves a leasing
- önerő 5,5 millió forint volt
- maradvány érték 1,65 m
- havi törlesztő 90e
visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen....
cégemnek az autó 5,5m + 48*95e 9320 Ft-ba fog kerülni 10,06M forint
maradványértéken megveheti a cég vagy akit a cég megjelöl (akár én mint magánszemély is).
Így a nekem az autó 4 év múlva 1,65 m forintba fog kerülni.
4 éves használt elektromos autó kb 6 m forintot fog érni: tehát ha eladom akkor a 11,7m forintba kerülő autó után kapok 6m forintot azaz magán személyként keresek az autón 4,5 millió forintot.
Ha leadózom a 10,06m forintot akkor utána
- fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft
- fizettem volna 9% TAOT: 720e Ft
- fizettem volna a maradék után 15% szjat 1,1M Ft
- fizettem volna valamenyi szochot 15,5% maximált összeg miatt ez mondjuk 300e Ft (persze ha évente veszem ki akkor teljes összeg után 1,1M körül lenne ez is)Tehát ha leadóztam volna az autó árát akkor lenne 5,94 millió forintom így meg van 4,5 millióm, cserébe 4 évig nem volt semmi költségem az autóval kapcsolatban adózott összegből:
- évi átlag 150e Ft gumi csere, szervíz, egyéb cuccok
- évi átalg 200e Ft biztosítás
azaz a cégből fizetek 4 év alatt 1,4 millió üzemeltetéssel kapcsolatos költséget is
Tehát ha ezt így végig nézzük kb ott vagyok mintha leadóztam volna a pénzt de közben új autót leasingeltem és használtam... -
#16820480
törölt tag
Ja, igen, ez pont olyan példa, mint amikor felhozza valaki hogy az áfa nem is számít, mert bárki le tudja írni, vagy van olyan ismerőse aki le tudja. Aztán ha megkérdezem, hogy oké én nem tudom leírni, esetleg leírnád nekem ezt a pár százezer forintos tételt, akkor jön a habogás, hogy most pont nem megy, meg pont ezt a fajta cuccot nem tudja meg hasonlók
-
julius75
aktív tag
válasz
Schuler888 #147 üzenetére
Azért a gt sem 38 ha akarsz mást is mint egy műbőr kormány + lóca.....
-
julius75
aktív tag
Odabökted hogy az audi dupla áron van, én meg azt, hogy de annyival jobb is. Pont. Szerintem.
Aztán elkezded vitatni, hogy kinek mennyi pénze van rá....uhh, ez olyan véget nem érősnek tűnik.
Nem értem mire jó ezt tovább görgetni, de kicsit úgy érzem, amolyan "akkor is az enyém lesz az utolsó szó" szaga van.....
Szóval ezt én most nagyon off-ba teszem, mintha itt sem lenne.....tehát neked van igazad. -
Füleske
addikt
válasz
julius75 #142 üzenetére
Igen, ha nincs rá 5 milliód, akkor a Duster is mindegy, hogy milyen számodra. Ha van egy adott kereted, akkor azt kell megnézni, hogy mi a legjobb annyiból neked. A többi csak álmodozás, mert nincs mondjuk 2 helyett 5 milliód, vagy 25 helyett 50 milliód.
vicze1: én tulajdonnal számolok, tehát van ennyi pénzed kocsira. Nem használatra kapod, vagy a banké lesz papíron. -
Füleske
addikt
válasz
Schuler888 #138 üzenetére
Az kb. kétszer annyiba kerül, szóval nem meglepő, hogy jobb.
-
Füleske
addikt
válasz
Schuler888 #136 üzenetére
Melyik?
-
Schuler888
senior tag
1000x inkabb az audi
-
arelim
tag
nekem a full throttle-ből a corley minivan jut eszembe erről a "mustang"-ról.
-
wierra
senior tag
-
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem lassan vissza kellene kapcsolódni a topik tárgyához.
Minden egyébnek pedig a saját topikjában folytatódnia (mert van neki)! -
julius75
aktív tag
válasz
#16820480 #127 üzenetére
és consono: akkor hajrá, lehet példát mutatni.
Politikusok, üzletemberek, milliárdosok, celebek: nem kell rongyrázva a médiának kiteregetve élni, milliárdos yachtokon nyaralni, különgéppel klímakonferenciára repkedni.Azt hiszem lenne hol kezdeni.
Amíg nem így van, addig gusztustalan elvárni az átlag (vagy alatti) embertől, hogy ő bizony így éljen.
Akár tetszik nektek akár sem. -
consono
nagyúr
válasz
#16820480 #127 üzenetére
Valahogy így.
julius75: nem kell magyaráznod a bérből és fizetésből élőkről, apukám esztergályos volt, anyukám irodista, apósom autószerelő, anyósom meg takarítónő. Ja, a feleségem meg tanár és két gyereket nevelünk. Én ilyen közegben nőttem fel, tudom, hogy minden fillérnek megvan a maga helye. De azt is tudom, hogy autó nélkül is lehet élni, nem kell minden nyáron nyaralni menni és azt is hogy 28 m2-en is lehet boldognak lenni családként (ez már az én családom tapasztalata). Ennek ellenére, vagy pont ezért is mondom, hogy minden csepp számít. Nem kell őrült módon fogyasztani. És ez hatványozottan igaz, ha kicsit a saját életünkön túl tudunk tekinteni. -
gidalight
tag
Pedig azokra is gondolhatnánk. 10 év alatt garantáltan elavuló infotainment helyett, 2 szabvány egység magas üres hely legyen, meg integrált telefontartó.
@consono#129: Autó nélkül vidéken azért sokkal-sokkal rosszabb életminőség vár az emberre (és sokkal-sokkal rosszabb lehetőségek). Sokunk számára az utolsó dolog lenne, amiről lemondanánk.
-
#16820480
törölt tag
válasz
julius75 #125 üzenetére
Lehet, hogy nem szép vagy egyenesen nem lehet elvárni tőlük dolgokat, de nagyjából az a két lehetőség van, hogy kényelmetlenebb lesz az élet (mert fel kell adni bizonyos dolgokat, amit az elmúlt 2-3 évtizedben megszoktunk), vagy nagyon szar lesz az élet (mert a jelenlegi irány fenntarthatatlan cégek és fogyasztók számára is).
-
julius75
aktív tag
Az autók ára a co kvóta és "chiphiány", mint világméretű szopatásnak köszönhetően drágult.
A co kvótát nyilván továbbnyomják a vásárlóra, pont mint a villanyautó túlárazottságát.
Minden gyártót belekényszerítettek a villanyautó gyártásba, ők meg aztán szemérmetlen módon ezt ki is használják.
De akkor is mi emberek vagyunk a hülyék mert hagyjuk, asszisztálunk hozzá.A chiphiány meg egy mesterségesen kreált infláció gerjesztő folyamat.
Napi szinten végzek beszerzést, és SEMMIT sem lehet kapni minimum 4-8 hetes szállítás alatt.
Példa: műanyag burkolat, néhány 10 euro, semmi speciális dolog, cseh gyártó, visszaigazolta április 8-ra......
Semmi nincs benne 6 gramm abs műanyagon kívül, és egészen tavalyig ezt 2-5 napra szállította.... -
julius75
aktív tag
Hagyjuk ezt a marhaságot, jó?
Az aki havi 200-250-ért gürcöl annak ne akard beadni, hogy a világot duplájára árazott villanyautóval, 250e/m³-es fűrészáruval, 800,-Ft / literes étolajjal meg 10-20%-os inflációval kell és lehet megmenteni.Az ilyen emberből és családból van a legtöbb, tőle ne várd el azolat amiket felsoroltál.
Szeretne élni, simán túlélni, és hidd el, megvenné a villanyautót is ha ezen múlik, csak éppen nem tudja kifizetni, ha megszakad akkor sem....Nem tudom milyen társadalmi környezet vesz körül, de vagy nem látod hogyan élnek a bérből-fizetésből élők, vagy nem akarod látni.....
-
Uzi74
senior tag
Azért ez nem csak a useren múlik, az is kellene, hogy androidos mobilra 2 év után is jöjjön security update. Win11 miatt is jó pár gép kukázva lesz, mert nem támogat minden hardvert (win10 support sem fog örökké tartani). Most hogy a 3g-t sok helyen lekapcsolják, de sok autó online modulja nem cserélhető 4-5G-re (pl w205 facelift előtti verzió, marad a 2g fallback)
-
válasz
julius75 #119 üzenetére
az autók ára több okból drágult...
nézd meg a benzines / diesel autókat:
- mennyi plusz eszköz került bele
- hány milliárd eurónyi fejlesztés, hogy tudják hozni az elvárt normákat
- mennyi bírságot kap 1-1 gyártó aki nem tudja hozni az elvártat?
- mennyi plusz szoftver és érzékelő került / kerül bele az alap felszereltségű autókba is az EUs szabályozások miatt (vészfék asszisztens például vészhívó, vagy elektromosokba a hang generátor és jönnek majd a GPS nyomkövetés és sebesség határolás tábla alapján így a kötelező tábla felismerés navigáció stb)elektromos autóknál a kis példányszám és a drága akku ami felár és már-már kezdenek pariban lenni a belső égésűekkel. Az új Renault Megane Electric valami 13-14m körül van és ebből 1,2-1,6m a nagyobb akku felára (40 helyett 60-as)
Ráadásul most a gyártók csak korlátozott számú autót tudnak legyártani a chiphiány miatt így az üzem "fix" / nehezen csökkenthető költségei kevesebb eladott darabszámra oszlanak el ami a drágulás másik oka.
#120 consono: az embereket rá kellene venni, hogy mindent addig használjanak amíg működő képes. Szerintem mindanyunknál van 1-2 laptop / mobiltelefon a fiók mélyén ami teljesen jó arra amire gyártották csak már nem használjuk.
Emellett pedig minden termék árába bele kellene építeni a környezet terhelés kompenzációjának költségeit... Így a helyi termékek és áruk kedvezőbbek lennének mint a világ másik végéről származó (marha steak például) ahogy a kisebb terheléssel járó termékek is a nagyobb terheléssel járóhoz képest (csirkehús - marhahús) és kötelezni kellene a gyártókat, hogy oldják meg a terhelés kompenzálását (erdő telepítés, megújuló áramok használata, modernizálás, stb.)
-
consono
nagyúr
válasz
julius75 #119 üzenetére
Nem, nincs igaza. Az a baj, hogy a végén emiatt a hozzáállás miatt döglünk meg mind...
Kellene az országos, vagy még inkább világszentű összefogás meg tiszta beszéd, nem terelés. A villanyautó nem megoldás, csak a megoldás egy része. A megoldás az lenne, ha az emberiség bojkottálná az összes nagy környezetszennyezőt és nem venne a termékeikből, nem használná a szolgáltatásaikat. Akkor pár év alatt lenne radikális változás. De inkább azzal foglalkozunk, hogy minél olcsóbb legyen minden, meg mindenki vásároljon, vásároljon, vásároljon :/ -
julius75
aktív tag
"Nem értem miért nem érti meg a többség..."
Lehet köze van hozzá annak, hogy emiatt az emmissziós törekvés miatt drágultak másfélszeresére az új és használtautók egyaránt?
Az egyszerű fizetésből élő embereknek nehéz ám lenyomni a torkán, hogy eddig talán össze tudott spórolni egy 6-8 éves autóra valót, és eldobhatta a 20 évest, de hála az elmúlt 2-3 év folyamatainak most 10+ évest fog kapni ugyan annyiért....Vagyis őt pont nem fogja érdekelni az 1%-os csökkenésed, de még a 6-7 sem....és tudod mit, igaza is van!
Majd ha ahol ezeket a szabályozásokat hozzák is példaértékű mintát mutatnak, hogyan kell és lehet ezt csinálni, akkor elvárhatjuk a kisemberektől is, hogy hasonlóan gondolkodjanak.
Amíg ez nem így van, addig csak egy undorító, burkolt adóbevétel az egész.
-
Akkor 2016ban:
52 gr / km itthon
88 gr / km német
155 gr / km lengyelCsak azt felejted el, hogy 2021 van ;) és mindenhol zöldebb lett az áram...
A hazai átlagot amúgy 300 körülinek szokták számolni. A németek most 440 (ez a legrosszabb körülbelül) nyáron 230 a legjobb átlag 350... Lengyelek most 600 nyáron láttam náluk 450et is...
#114 nem tudom, hogy direkt számolás félre, csak hogy igazad legyen vagy ennyire rossz vagy matekból... Ha a közúti közlekedés az eü kibocsátásának 21%a és legalább a felét meg lehet takarítani az baromira nem 6-7%a hanem inkább 10,5...
-
válasz
#48584626 #112 üzenetére
De a személy és teherautók kibocsátását le lehet... Egy Diesel autó 130-180 gr co2t bocsát ki ha számoljuk az üzemanyag finomítását és szállítását...
Eközben itthon az elektromos 70 gr CO2vel jár... A német 80 Gr körül... Tudom ott vannak a Lengyelek 110-130 gr körül... De a franciák norvégok svédek a 10-30 gr / km kibocsátással...
Pl most a norvég áram 39 gr CO2 / kWht tud... Ez autó kmenkent 8 gr CO2/km....
És nem csak CO2 van (CO, PM, NOx, stb)
-
válasz
#48584626 #109 üzenetére
5 éven belül a teljes közúti közlekedés megoldható lesz akkus vagy esetleg hidrogénes autókkal (ez utóbbi tehernél esetleg szerepet játszhat) innentől kezdve nem 13%-ról beszélünk, hanem 21%-ról s a jelenlegi elektromos technilógiával teljes Európát nézve kb felére harmadára lehet leszorítani az itteni kibocsátást az elektromos autókkal. Azaz ezzel is foglalkozni kell és érdemes
-
forumpista
aktív tag
Értsd már meg, a németek nem vesznek 3 évente új autót, mert akkor nem lehetne az autók átlagéletkora 9 és fél év.
Vagy neked csak a felső tízezer a német, a szegényebb másik 80 millió német nem német?Úgyhogy ezt a 3 évente cserélgetik a nyugatiak a "régi" autójukat újra el is felejthetjük, meg van cáfolva.
Maximum az lehet igaz, hogy 3 évente cserélik a régebbi autóikat fiatalabbra és van olyan akinél ez azt jelenti hogy a 3 éveset újra, meg van akinél azt hogy a 6 éveset 3-ra, meg van akinél a 9 éveset 6 évesre és így tovább.Nem mellesleg, én arról regéltem, hogy a vagyonfelhalmozás egyik jó módszere ha van vagyontárgyad. Mint például lakás/ház vagy akár autó. Sőt nekik még földjük is volt, az is ér valamit.
Ez mellet persze lehet tartani amerikai részvényt is, meg aranyat meg eurót, csak mondjuk '65-ben meg '85-ben Magyarországon viszonylag nehéz volt az ilyet kivitelezni.A másik kollégának már nem volt kedvem válaszolni, hogy nagyanyámék azért vettek autót '85-ben és házat '65-ben, mert kellet valahol lakniuk és kellet az autó a közlekedésre.
Bérelhettek volna is, majd számoljátok ki hogy '85-óta bérelni egy autót meg '65 óta egy házat, az mennyivel kevesebb pénz mint sajátot venni és abban lakni...A bérlést mindig azok tolják, akiknek nincs pénze megvenni valamit. Ez még a németeknél is igaz, az echte, tehetős németnek saját lakása vagy háza van (amit lehet ki is ad bérletbe).
Az a német aki csak bérel de nincs semmi saját vagyontárgya, az a németeknél is csak csóró általában.
Csak ott legalább a nyugdíj normális, így ez nem annyira tűnik fel, de majd mindjárt feltűnne ha beszakadna a német nyugdíj, vagy a bérleti díjak szaladnának el ahhoz képest. -
-
Uzi74
senior tag
válasz
#48584626 #96 üzenetére
EV6 tesztvezetésnél után az AWD változat GT-Line csomaggal konfigurálva 48K-ért rendelhettem (listaár 59K) ) volna és németeknél ebből még lejön a 6K támogatás és ha cégautó akkor 0,25% csak az adókulcs. Ez C180 árkategóra.....
Azt kell mondjam az EV6 sokkal jobb volt mint a mach-e majdnem minden szempontból (kivéve az infitainmentet talán). Futómű halkabb volt, a beltér is korrekt volt, az ESP-je cs - némi zongoralaktól eltekintve - C klass mellett cserélné a jelenlegi elektromosat, annak a beljese persze máshogy néz ki, de az jóval drágábbra konfigurált volt - ennek ellenére nem volt sokk az EV6 belseje (a mach-e vel ellentétben), sokat fejlődtek. Ha megkapja az Nvidia drive-ot, akkor az infotainment is jó lesz - akkufűtés opciót kell még bekonfigurálni és MUC-BUD távra sem lesz sokkal lassabb mint a C. (értst nem 2 órával lassabb) -
vicze
félisten
válasz
forumpista #105 üzenetére
Speciel nem gondolom, mert itt vagyok...
Én az új autók vásárlásáról beszélek és nem átlag-életkorokról. Az idős autók a szegényebb réteghez kerülnek, töredékáron. Tehát az idős autók többedik tulajdonossal rendelkező sok esetben sokadik autó a családban.
Egész mellesleg te regélsz olyanokról, hogy a garázsba rakott alig használt autó érték halmozás...
Kb. kidobott pénz az ablakon.
-
forumpista
aktív tag
"mivel a kocsit 3évente cserélgetik"
Ugye van az amit azok gondolnak a nyugatról akik még sosem jártak ott, mint pl. Te.
Meg van az, ami a nyugaton van.A valós helyzet pedig az, hogy például Németországban az autók átlag életkora 9.5 év.
A német autók egynegyede 15 évesnél idősebb.
Franciaországban 9 év az átlagéletkor és így tovább.
Forrás
Ez egy 2019-es cikk, azóta valószínűleg még magasabb az autók átlagéletkora, mivel úgy hallottam a németeknek sem nagyon akaródzik mostanában autót váltani....Tehát ha szerinted a nyugatiak 3 évente cserélik a kocsikat, akkor vajon az ennél idősebb autók mit keresnek ott? 3 év 1 naposan beteszik a garázsba és csak ott állnak és állnak hogy rontsák a statisztikákat...
Persze, én elhiszem hogy Németországban a multi cégek közép és felső vezetői 3 évente cserélik a a céges autókat. Meg van a nagy többség aki nem.
-
vicze
félisten
válasz
forumpista #100 üzenetére
"Az egyedüli különbség csak annyi, hogy a saját tulajdon helyett a bérlés garantálja hogy komplett társadalmak fognak elszegényedni "
Az ugye megvan, hogy nyugaton úgy az autók 90%-ka valamilyen leasing konstrukcióban vagy hitelre veszik, mivel a kocsit 3évente cserélgetik mivel senki se akar "koszos tragaccsal" járni.
Meg lehet venni a lease végén, de ki a jó fene csinálja, ha kap egy újat?
És ez nem most kezdődött hanem 30-40éve.
Nem látom a nagy szegénységet se valahogy. -
dabadab
titán
válasz
forumpista #102 üzenetére
Rá tudnál mutatni arra a mondatomra, ahol azt állítom hogy az elektromos autónak lesz kipufogója? Köszi.
Tessék: "Te komolyan azt gondolod, hogy az elektromos autók bármit is megváltoztatnak a környezetszennyezés vagy épp a klíma kapcsán?"
Meglehetősen nyilvánvaló, hogy ha nincs kipufogója, akkor nem tud úgy szennyezni, mint a belsőégésű, ergo változik a környezetszennyezés.Amúgy épp most örököltem egy végig garázsban tartott Trabantot. Valahol 800e-1 millió között van az ára.
És akkor ebből most vond le az összes költséget, amit az elmúlt évtizedek alatt bele kellett fektetni (de mindent) és kapsz egy szép, negatív számot.
Ha meg egy tényleg használati tárgyként tartott átlagautót nézel, akkor meg még borzasztóbb a matek. -
forumpista
aktív tag
Rá tudnál mutatni arra a mondatomra, ahol azt állítom hogy az elektromos autónak lesz kipufogója? Köszi.
Amúgy épp most örököltem egy végig garázsban tartott Trabantot. Valahol 800e-1 millió között van az ára.
Ja meg örököltem egy 20 milliós házat is.
Én úgy gondolom hogy nagyjából 21 millió forinttal beljebb vagyok azokhoz képest, akik semmit sem örököltek a nagyszüleik után.Ha te úgy gondolod, hogy a saját tulajdon nem a vagyonfelhalmozás módszere, akkor írasd nyugodtan a nevemre bármit amit adósság nélkül örökölsz, vállalom hogy a gyerekeimnek továbbadom. Aztán meglátjuk hogy a te gyereked örökölt vagyon nélkül, vagy az enyém örökölt vagyonnal lesz-e előrébb.
-
dabadab
titán
válasz
forumpista #100 üzenetére
Te komolyan azt gondolod, hogy az elektromos autók bármit is megváltoztatnak a környezetszennyezés vagy épp a klíma kapcsán?
Elmondanád, hogy szerinted egy elektromos autónak hogyan lesz füstölő kipufogója?
(Azt a gondolatmentet, miszerint az autótulajdonlás a vagyonfelhalmozás érvényes módszere lenne, meg inkább nem is kommentálom
)
-
forumpista
aktív tag
Te komolyan azt gondolod, hogy az elektromos autók bármit is megváltoztatnak a környezetszennyezés vagy épp a klíma kapcsán?
Irigylem az idealizmusodat. Abban tökéletesen egyetértek veled, hogy a jövőben nem lesz az embereknek saját autójuk, saját lakásuk, mindent csak bérelni fognak.
És pont ugyanakkora trágyában fognak ülni mint mi, pont ugyanakkora lesz a környezetszennyezés mint most (ha nem nagyobb), pont ugyanúgy ütni a fog a klíma és így tovább.Az egyedüli különbség csak annyi, hogy a saját tulajdon helyett a bérlés garantálja hogy komplett társadalmak fognak elszegényedni (és ezzel párhuzamosan nagyon kevesen irtó gazdaggá válni).
Mert a társadalmi gazdagodás alapja, hogy a gyereked örököl tőled valamit, amihez ha hozzátesz egy picit máris többe lesz mint neked, majd az ő gyereke megörökli ezt az egészet amihez ő is hozzátesz egy picit és így tovább.
Az hogy az emberektől elvesszük a saját vagyon felhalmozásának a képességét, egyenes út oda, hogy amikor te feldobod a talpad, akkor a gyereked semmit nem fog örökölni, mert mindent csak béreltél. Így ő pont ugyanúgy nulláról indul mint te, majd az ő gyereke is nulláról indul és így tovább.
Szép f@sza jövő, én ehhez nem tudok tapsolni.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#27070592 #97 üzenetére
Én is így látom, az ICE még nagyon sokáig velünk lesz. (szerencsére).
A Tesla "terveit" ismerem, meg a 2030-as évi húszmilliós számot is. Teljesen irreálisnak tartom.
Pedig érdekes lett volna ha mondasz egy dátumot, engem már győzködött teslafan 2017ben hogy pár hónap és kész :)
-
#27070592
törölt tag
válasz
#48584626 #93 üzenetére
Kábéra sem tudom mikor fog indulni a hétköznapi életben az önvezető autók kora. Senki sem tudja.
Amit lehet tudni: cirka másfél milliárd autó fut jelenleg a világban. Átlagosan húsz évesen kerülnek bontásra vagy szimplán roncstelepre.
Ezek utánpótlása gyanánt készül évi pártízmillió új autó. Vagyis ha holnaptól az autógyárak kizárólag elektromos autókat gyártanának, akkor is húsz év kell az ICE leváltásához.
Erről pedig szó sincs. Egyelőre a Tesla az első gyártó amelyik képes és hajlandó kizárólag elektromos autókat gyártani.
Senki sem látja a jövőt, de a Tesla középtávú üzleti terveiben az áll hogy 2030-ra az akkor gyártott új autók 20%-a Tesla lesz. -
#48584626
törölt tag
Dehogy. A prémiumkategóriát a jármű elérhető felszereltsége, a kínálat nagysága, a használat közben a kommersz autókkal szemben kínált valamilyen többletérték határozza meg.
Az EVk egyszerűen eltolták az árakat felfelé, így a mostani kommersz EV autók olyan drágák lettek mint a hagyományos prémiumautók belépő szintje. De ettől még nem váltak prémiummá. Ugye nem akarod elmagyarázni hogy hirtelen a Kia is prémiumgyártó lett csak azért, mert egy EV6 annyiba kerül mint mondjuk egy C-Klasse alja?
Nyugodj meg, a prémiumgyártók meg fogják tartani az árkülönbséget, a jövőben azok is drágábbak lesznek. Már most látszanak ennek az első jelei, a Model 3 pl. 43e eurótól van, egy BMW i4 meg 60 ezertől, de mondhatom a Model Yt, ami 56e euró, egy BMW iX3 meg 67e.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#27070592 #92 üzenetére
Én nem temetem a Teslát, te valamit nagyon félreértettél. Én egyszerűen cáfolom a tévedések/hazugságokat amit a teslafanok nagy mellénnyel terjesztenek.
Elárulod hogy kábé mikor lesz az amikor elindul az önvezetés? Amúgy Starlink minek kell hozzá? Mert a filozófia eddig teljesen más volt. -
#27070592
törölt tag
válasz
#48584626 #89 üzenetére
Nagyon sokan temették már a Tesla-t, de ma is létezik. És az egymillió Model3 csak az első mérföldkő volt.
Ha öt éve egy átlagos lakás árát Tesla részvénybe fektetted, ma nagyon kényelmesen nyugdíjba vonulhatsz a hozamból.
De majd akkor nézzük meg a Tesla-t amikor elindul a stabil, Starlink rendszeren működő önvezető autók kora. -
<Adamsky>
nagyúr
"Ha nem látod a logót vagy a feliratot akkor ez akármilyen tucatautó lehet."
Bár igazad lenne. Itt az a gond, hogy azért az ember látja a klasszikus Mustang-os jegyeket (... meg a mérhetetlen mennyiségű vágtató lovat. Szerintem egyik másik Mustang-on nincs ennyi.), csak nem érti, hogy ez mit keres egy ilyen formán (buflák, 4 ajtós SUV). Én - ha nem lennék képbe - azt hinném, hogy valami rosszul sikerült kínai Mustang másolat. -
Victorio
aktív tag
Egy márkának a kinézet is a védjegye kellene legyen.
A Mustang az egyik legszebb (és legjellegzetesebb) formatervű autó volt idáig.
Izomautót is sokfélét lehet találni. Van amelyik műszaki paramétereiben jobb a Mustangnál. Van amelyik jobb áron beszerezhető. Van amelyik korszerűbb valamiben. De egyetlen másik olyan kinézetű sincs mint a Mustang. Csak ránézel, és máris tudod, hogy ez egy Mustang - nem lehet összekeverni.
Na, ezt sikerült most kivonni a képletből. Ha nem látod a logót vagy a feliratot akkor ez akármilyen tucatautó lehet. -
-
8th
addikt
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Van két komplett motorom a garázsban a kettő együtt nem futott 60ezret. Hegesztő létemre roppant kínos lenne hanem tudnám kilakatolni az autómat ha egyszer majd szükségessé válik szóval én a hátralévő éveimben kényelmesen elleszek a dízel szarommal. Az alkatrészellátás is egyre jobb és problémamentesebb az autókhoz még a régebbi 40éves típusokhoz is. Üzemanyag ugyanúgy lesz mint manapság legfeljebb megdrágul, de lesz. A rendvédelmi szervek és a szállítmányozók kb. soha sem fognak villanyra áttérni. Én abszolút nem látom olyan borúsnak a jövőt.
-
<Adamsky>
nagyúr
Ne légy olyan mint az átlag olvasó, aki leragadt a címnél és/vagy a lead-nél, és a szöveget (esetleg a videót legalul) nem olvassa el. Egyébként lehet, hogy fognak villanyosokat is "felújítani", de itt jobbára a belsőégésű autók újrahasznosításáról / modernizálásáról van szó.
"A 10-15%-os kibácsátásról meg annyit, hogy ha annyival csökkentünk ... "
De, nem tudjuk, mert sehol sem áll az akkumulátor v. az a technológia, amivel előbbit ki tudnánk váltani. Az elektromos autó szipi-szupi, csak az energiaellátása nincs megoldva.
Ha, meg lenne, akkor is kevés lenne az az idő, amit itt sok gyártó nagy arccal bevállalt. De, mint mondom, nincs. Nincsenek normális teherautóink, kamionjaink ...
Az autóink, amik vannak (túl) nagyok, sár-nehezek (ezekre lassan teherautó gumi kell, mert a hagyományos nem bírna azt a terhelést, amit egy ilyen járműtől kapna).
Mindeközben az igazán kis, városi / elővárosi közlekedése alkalmas benzines (nem dízel) autókat gyakorlatilag kinyírtuk (nem rentábilis a gyártásuk).Oda akarok kilyukadni, hogy - némi képzavarral élve - elrugaszkodtunk valahonnan, de hogy a "repülés" végén el tudunk-e valamit kapni, vagy a mélybe zuhanunk, no ez jó kérdés.
-
joysefke
veterán
2,3 tonna?
szoknom kell még ez a nagyon zöld, nagyon környezetbarát nagyon trendi elekromos autóipari irányzatot...
-
consono
nagyúr
válasz
<Adamsky> #68 üzenetére
Az megvan ugye, hogy a cikk összes képén egy elektromos Renault Zoe van?
A 10-15%-os kibácsátásról meg annyit, hogy ha annyival csökkentünk, azzal is tizedfokokat és éveket nyerünk, hogy a másik 85-90%-ra is maradjon idő, hogy legyen megoldás. Sajnos nincsenek csodák, módszeres, kemény munka kell, ha nem akarjuk megfőzni magunkat, nem várhatunk éveket, vagy évtizedeket, hogy "majd" meg "akkor" hirtelen minden jó lesz.
-
#27070592
törölt tag
válasz
#48584626 #72 üzenetére
A premium vehicle valóságában.
46:00tól dumál erről egy 50 körüli fickó . Valami Musk.
-
208
csendes tag
Kabaré. Markos/Nádas stílusban.
Eligazításon: hajnali 4 órakor indítjuk a páncélos támadást. Főnök, az nem jó akkora nem tudjuk 100%-ra tölteni a nehéz tankjainkat, mert az ellen felrobbantotta a távvezetéket.
-
Napfénysüti
nagyúr
Az a tablet a középkonzolon...
Hogy ezeket miért nem tudják ízlésesen implementálni? -
<Adamsky>
nagyúr
" ... akkor a gyerekeinknek már nem lesz hol lakniuk... "
Ezt sokszor halljuk, de nem az autózás a fő / egyetlen probléma (pl. hajózás (ugye, mindent Kínában termelünk), erőművek (az atom rossz, a szén/lignit "jó")).
Ezzel az ész nélküli villamosítással pedig átestünk a ló túloldalára. Egyszerűen ez az egész még nincs kész (hol vannak a használható villany teherautók, kamionok?). És attól, hogy görcsösen ragaszkodunk hozzá, nem lesz meg hamarabb a megoldás, csak saját magunkat szopatjuk meg (minden rohadt drága lesz).
Szóval - amolyan köztes megoldásnak - lehet nem lenne olyan rossz, ha pl. ez elterjedne. -
#27070592
törölt tag
válasz
#48584626 #57 üzenetére
Az meg nincs, és egy csomó helyen nem is lesz, meg 10 év múlva sem.
Fél órás hír. Bidentől pont nem vártam ilyesmit. De az aranyszabály szerint: a piacnak mindig igaza van.
-
consono
nagyúr
válasz
tothmaxy182 #64 üzenetére
Nem fogják tudni a dízelt életben tartani, mert nem lesz gázolaj a kúton. Vagy annyiba fog kerülni, hogy nem éri meg életben tartani. Vagy nem lesz kút sem...
Sajnos bármennyire is szeretek autózni, jelenleg én azt látom, hogy a közösségi közlekedés, car sharing, stb. lesz a nagy többség számára a jövő, legalább is egy átmeneti időszakra. -
dabadab
titán
válasz
tothmaxy182 #64 üzenetére
Csak éppen jelenleg azt látom, hogy még nyugaton sem feltétlenül engedheti meg magának a középosztály nagy része, hogy elektromos autót vegyen.
Ezzel mindenki tisztában is van, tényleg nem értem, hogy ezt miért írja le mindenki ezerszer, hogy az elektromos autók jelenleg drágák. (Amiből egyébként az is elég logikusan következik, hogy egyelőre miért a drágább modellekből csinálnak villanyosat: mert ott a villany felára kevésbé fáj).
Ahogy egyébként az is látszik, hogy az áruk durván esik (az akkuk fajlagos ára az elmúlt tíz évben a tizedére(!) esett) és egyre olcsóbb autókban is megfizethetővé válik az elektromos hajtás. -
tothmaxy182
őstag
Ez így jól hangzik, hogy ezzel mentjük meg a bolygót a gyerekeinknek. Csak éppen jelenleg azt látom, hogy még nyugaton sem feltétlenül engedheti meg magának a középosztály nagy része, hogy elektromos autót vegyen. Ebből következik, hogy lehet, hogy 10-20 év múlva az emberek nagy része ahelyett, hogy elektromos autóban ülne, inkább a 20-30 éves, kormoló dízeleket próbálja majd életben tartani...
És akkor máris fordított eredményt értünk el a zöldítéssel, mint amit szerettünk volna. -
#27070592
törölt tag
A Mach-E már gyártásban van. A Lightning még nincs, de holnap reggel eladnának belőle 200k-t, ha létezne.
Azon a piacon, ahol évente több millió új pickupot megvesznek az emberek, nem melós hanem járós autónak, bármi lehetséges.
A Model3 sem tetszett sok embernek, az autós szakma is fanyalgott. Aztán idén ősszel Model3-ból kelt el a legtöbb, a teljes piacot tekintve. És a berlini gyár még csak most fog indulni. -
#16820480
törölt tag
Meglátjuk majd gyakorlatban, de szerintem nem sokan fognak kifutó technológiába pénzt dobálni, szóval a következő 10 évben biztos meredek felfutása lesz az EV-knek.
dethroner: Nem én definiálom az oldal profilját és a megjeleníthető kategóriákat, de lehet meg fog leni, hogy szokott lenni amúgy teszt időnként arcbőr ápolóról vagy szőrtelenítőről is. Miért ne lehetne? Sérti a kockaságod, hogy más olvasók is járhatnak ide tartalomért, vagy fizikailag megterhelő esetleg a neked érdektelen cikkek ignorálása?
Shadowbull: Hivatalosan '30 az tisztán ICE-ra vonatkozó korlátozás és '35 a minden amiben van ICE is.
<Adamsky>: Azért kell jól gyorsuljon, mert sok ember úgy éli meg az autózást sajnos, hogy padlógáz van és más semmi. A többség számára érdektelen ez, ahogy az összes drága sportautó is, meg a hot hatch-ek és társaik. Annyi előnye van amúgy az EV-knek, hogy legalább nem hangosak, ha már agresszív kismalac vezeti őket, ennyivel is jobban kímélve a környezetükben létező emberek életét.
-
consono
nagyúr
válasz
tothmaxy182 #55 üzenetére
Hát, ha nem vezetjük be a kibocsátásmentes autókat minél gyorsabban (és persze nem állunk át megújuló erőforrásokból az elektromos áram előállítására), akkor a gyerekeinknek már nem lesz hol lakniuk...
Sajnos én azt látom, hogy a jövőben nem mindenkinek lesz saját autója (mint ahogy háza és lakása sem, mert azoknak az ára ugyan ilyen ütemben emelkedik)... -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #42 üzenetére
"Az ilyen autó viszont nem közútra való ... "
Miért is? Az a kamu Mustang sok rendes Mustang-nál jobban gyorsul, miközben nehezebb. Miről beszélünk? Ez a másik (téma): a f@szért lettek ilyen gyorsak a villanyautók, ha a világot akarjuk megmenteni? Ja, mert, hogy másképp a Tesla-t is le sem sz**nák?#40 julius75
+1#38 TeeJay
" ... Ferrari SF90 ... " - kicsi fájt is, hogy miért ő "teszteli" és miért nem a speedzone-ról mondjuk Göbi.
" ... EQS Mercit ... " - ezzel kapcsolatban is érdemes inkább Karotta videóját megnézni, aki a led dekortól és a faltól-falig kijelzőtől nem pisili le a lába szárát. -
#48584626
törölt tag
Na igen, meg gyorstöltő infrastruktúra, ha nem a házad körül akarsz keringeni, és utazni is akarsz.
Az meg nincs, és egy csomó helyen nem is lesz, meg 10 év múlva sem.
-
#27070592
törölt tag
válasz
#48584626 #44 üzenetére
F150Lightning
Hogyan lesz egy munkaeszközből családi autó? Így. A motortér helyén egy 400 literes csomagtartó van. Olyan családok is megrendelték, akik eddig SUV-ben gondolkodtak, a Ford 200k megrendelés után le is zárta a rendelési listát. Nem csodálkoznék, ha az F pickupok gyártási kapacitásának egy részét erre állítanák át.
Mert ez a jövő. Akinek a Cybertruck ortopéd formája nem jött be, hanem maradna a megszokott pickupnál, ezt fogja venni. Ugyanannyiért.
Nem kell hozzá olajkút vagy fúrósziget. Sem olajtanker. Sem olajfinomító. Sem benzinkút. Villany kell hozzá. -
tothmaxy182
őstag
Manapság az autótesztekben teljes természetességel írják le a 20-30 milliós árat. De ki fogja megvenni ezeket az autókat? Ennyit kiadni Nyugat-Európában sem hétköznapi egy (limitálan használható) kocsiért. Drasztikusan csökkeniük kellene az elektromos autók árainak, de nekem nem tűnik úgy, hogy csökkennének, sőt.
Ne értsetek félre, én támogatom az elektromos autózást, de jelen pillanatban több problémát látok az erőltetett bevezetésükben, mint hasznot. -
#48584626
törölt tag
válasz
forumpista #29 üzenetére
Meg aztán a lovakat nem tiltották be, nem toltak rájuk óriási büntető adókat, és nem toltak ezermilliárdokat az autók vásárlásának a támogatására.
A ló azért tűnt el hosszú évtizedek alatt a közlekedésből, mert az autó egyszerűen jobb volt.Bár pl. a német hadsereg a második világháborúban még bőven lovakat használt szállításra...
Ráadásul a ló és az autó között óriási minőségi ugrás van az autó javára.A BEV és az ICE között nincs ilyen, mindkettő autó aztán kész, sőt a BEV használati értéke jóval alacsonyabb mint az ICE.
Szóval a ló párhuzam elég szar.
-
válasz
<Adamsky> #37 üzenetére
Még mindig a ló az igazi. Több ezer évnyi nemesítés után miért akarna valaki mást használni? Semmi értelme, meg nem adják ingyen sem az autókat, szóval én kihagyom.
Ha kissebbre van szükség van pót-ló a szamár, vagy ha márkahű vagy, akkor vannak nagyon jó pónik is.
Aztán ha nincs szerncséd később kiderül, hogy kehes a lovad, akkor úgy jártál mintha frissen behozott 320d-t vettél volna, csak amig a kehes lóból is frankó kolbi lesz, a 320d nagyon égő tud lenni.
Sétálni is sokan szeretnek, de a ló az igazi.Szvsz, locsolni kell most az elektromos autókra a pénzt, hogy később betölthessék a mostani 20+ éves lerúgott dízelek helyét. Addig még van pár év.
Hisztizni is kár, mert nem holnap kell letenni a család kiült, kissé megrogyott szemefényét, hanem majd csak évek múlva.
Egyenlőre a vállalkozó kedvűek akik megtehetik kezdjék el kitaposni az utat aztán ha van út amin követni lehet őket, mehetnek a többiek.
Valahogy így volt anno a lovakról az autókra átállás is.Eleinte urimuri, aztán mára hova jutottunk? Annak is van autója akinek nem kéne.
-
norbx
aktív tag
vicc
-
#48584626
törölt tag
Édes istenem ez a tévé ott középen. Undorító. A Teslák is undorítóak belül, de ez rátett egy lapáttal.
-
julius75
aktív tag
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Néhány nap múlva 2022-őt írunk.
Elnézve Közép és Kelet-Európai gépjárműpark életkorát nemhogy 10 év, de 30 is kevés lesz hozzá, hogy itt ne legyen semmilyen ICE....
Ha 2029. decemberében átadják az utolsó benzines autót (nyilván nem így lesz, de maradjunk a viziónált dátumnál) akkor azokból jó eséllyel még 2040 után is látni fogunk az utcán....Nem eszik annyira forrón azt a kását.....
Rocket6: ezeket az egy autóra jutó büntetéseket már régen beépítették az árba.
Vagyis amíg lesz kereslet az ICE-re addig gyártani is fogják. -
-
Foglalt név
addikt
Kár kiakadni.
Az emberiség entrópiája a kényelem. Ez taszít minket "hő-halálba".
Vegyítve a kirakatsággal, ami a facebook-instagramban csúcsosodik ki, már elhozta a M Packet-et, meg a dízel SUV Porschet. A Mustang még egész jól tartotta magát.
A 90-es évek végéig többségében olyanok formálták a trendeket, akiknek az adott ágazat a szenvedély/élete volt. Aztán megjöttek a matekosok és kimarad az egyenletből, amihez buták és nem tudják leírni, az élmény, a kapcsolatok, a vágy. Van mindegyik helyett egy mesterséges pótlék, ami kényelmes és biztonságos. A kávéba édesítőszer, az autóban ál-motorhang.
A 90% úgyis birka és megy a trend után, őket nem féltem. Amíg nem totális a váltás és nem lesz az, mert nem engedik az egyenletek, addig elég mindenkinek magára koncentrálnia. Lehet venni V8 Mustangot, a Porsche is visszahozta a kéziváltót, mert aki tényleg érti, az kifizeti.
Aki komolyan gondolja, most is van lehetősége, így legalább elválik a szar a májától. De azért persze csak szolidan, nehogy az HMCS-k rosszul érezzék magukat az esti sörözésen. -
#16820480
törölt tag
-
julius75
aktív tag
Teljesen mindegy, minek nevezték el, amíg 21 milliós alapárról indul egy olyan autó, amit pl. a bmw i4 fullra konfigurálva 25millióért körberöhög.
Kinézetre, anyagminőségre, technikára, mindenre IS.
Szóval a névadás itt a legkisebb elbaszás....Olyan 14.999.999-ről kéne indítani a konfigurátort, hogy legyen helye a piacon.
-
D.Va
őstag
"autóvásárlásnál ezeknek az embereknek is inkább az a szempont, hogy ne alacsonyra kelljen beülni, mert az kényelmetlen, legyen benne elég hely a családnak, meg persze ne is fogyasszon sokat, mert egyre drágább az üzemanyag"
Ehh???
Whaaat??
Elnézést de ekkora baromságot... Akinek ilyen igényei vannak az ne Mustangot akarjon hanem egy családi autót. Igen csak azért hívják ezt Mustangnak mert ezzel tudják eladni. Egyben meg is gyalázzák vele a Mustangot.
A Mustang (legalábbis ma) nem erről szól hanem pont hogy a "sportosságról" (Már amennyire sportos) meg az "elmebeteg" hangokról és izomautós élményről...
Aki embereket akar szállítani, az buszt vesz, nem kamiont. Ugyanígy akinek a fenti igényei vannak az eddig se Mustangot vett hanem családi autót, legyen az sedan, suv, vagy bármi...Ezt mind úgy mondom hogy nem vagyok se Ford, sem Mustang fan, ugyanis JDM fan vagyok.
Nekem sincs semmi bajom ezzel az autóval, de a F*-ért kell Mustang-ként erőltetni...
Ez az autó szöges ellentéte a annak ami a MUSTANG életérzés.
(Most tekintsünk el attól hogy a80-as években is voltak borzalmas, Mustang-ot meggyalázó és földbedöngölő szörnyű Mustang modellek...)"Egy autógyártó nem a legendáiból és néhány tucat rajongóból, hanem a tömeges eladásaiból fog megélni"
Ez sem igaz. Valóban a tömeges eladásokból élnek meg, de a tömeges eladást a jó reklám, a hírverés, és a legendák táplálják, és egy tucat családi autó nem fog nagy hírt verni és meghozni a tömeges vásárló kedvet. Ezért voltak mindig is, és van ma is minden normálisabb gyárnak sportautója.
Mint ahogy a Toyotának a modern Supra, (régi supra legenda) az új GR86 (régi GT86 legenda), vagy az új NISSAN Proto Z (Datsun 240z legenda) és még sorolhatnám...
Nyilván nem ezekből élnek meg ők sem, de ők is tudják hogy szükség van ilyen modellekre is, ezek miatt néznek fel az emberek egy egy autó márkára... És nyilván ezek sem veszteséges autók hisz akkor nem gyártanák őket...
Mint ahogy az autósportos részvételek is mind azért vannak hogy reklámozza magát a gyártó. Ez is sok kiadás, ez mind pénzkidobás, de egyben hatalmas reklám. Még egy nem túl sportosságról híres gyártó mint a Hyundai is milliárdokat ölt a WRC szereplésbe, ellenben nem kevés vásárlót hozott a WRC-ben való szereplésük.
Szóval, igenis kellenek a fanboy-ok is a Gyáraknak, mert a fanboyok beszélnek rá sok NEM fanboy ismerőst egy egy autómárkára...
Sosem vettem volna Hyundai-t (nem is fogok) de szívesen vennék mert a WRC-ben nagyon szimpatikus lett, és már elég jó autókat csinálnak. -
TeeJay
félisten
válasz
<Adamsky> #37 üzenetére
Nem mondtam hogy ért hozzá de speedzone-on is a Skoda, VW, Hyundai, Kia EV autókat dicsérték, a Mustang valahogy nem lett az igazi.
Handras meg vezette már az e-tron GT-t, Taycan-t, Ferrari SF90 meg az EQS Mercit, gondolom azokból tud viszonyítani hogyha azt mondta hogy nem lett túl jó a futómű.
Ne felejtsd el a Ford tud jót alkotni csak egy Focus nem 2tonna -
<Adamsky>
nagyúr
Pár dolgot itt összekevertél, vagy helyesebben fogalmazva egy kalap alá vettél.
1. A villanyautó mint olyan jó lenne, de nem az ilyen. Sokkal kisebb, olcsóbb városi autókra lenne szükség. Olyanokra, mint a Skoda Citigo i-EV. Ja, hogy már nincsen? Hmm... egyedül a Dacia Spring van most talán hasonló (de ha tudsz / tudtok másról, nyugodtan egészítsetek ki).
2. A Mustangot, ill. az ilyen jellegű autókat a hangjuk és a formájuk miatt szereti, aki szereti. Aki pedig eddig is úgy nézet az ilyen autókra, hogy nagyok, csak két ajtajuk van, és sokat fogyasztanak, nos azok nem hiszem, hogy ezt a förmedvényt azért akarnák megvenni, mert ez Mustang.
3. A sport, ill. élményautózás területén (főleg utóbbi esetén) még jó ideig nem lesz alternatíva a villany.
4. Még ma is sokan szeretnek lovagolni#30 TeeJay
Handrás mióta ért az autókhoz? Nála az autóteszt kimerül a főúton történő "csapatásban", a fedélzeti rendszer nyomkodásában és mindenféle hatótávtesztekben. Utóbbiakat egyébként mát eléggé unom. Ma egy (villany) autó teszt nem nagyon tud másról szólni, mint a fedélzeti rendszer és a hatótáv. Dögunalom.
Visszatérve a "Makire": nem rossz annak a futóműve (azért a Ford ehhez ért), csak valamit elkottáztak a hangolásnál. Vagy direkt csinálták ilyen Mustang-osra? Ha utóbbi, akkor a Ford részéről ez elég nagy kapufa lesz. Ilyen döggel senki sem akar majd kilinccsel előre csapatni.
Az IONIQ5-el és az EV6-al viszont egyetértek. Ha már "muszáj", akkor e kettő közül választanék. -
dethroner
veterán
Mi létjogosultsága van egy villanyautó bemutatónak a MA weboldalon? Villanybicaj, roller, stb, miért? Tényleg nem értem.
-
Füleske
addikt
válasz
Emericus Max #9 üzenetére
A Model 3 egy jóval kisebb autó. [link]Inkább Model Y méret, bár az meg szélesebb.[link]
Az árazás viszont tényleg förtelmes, bár lehet hogy a sok vízcsövet kell megfizetni...[link]
21 millióért nagyon jól felszerelt EV6 - ot / Ioniq 5 - öt lehet venni, amik kb. minden szempontból jobbak ebben a méret kategóriában. Bár nincs Mustang felirat rajtuk. -
vicze
félisten
válasz
forumpista #29 üzenetére
"Első nagy sorozatban gyártott elektromos autó:
Modell S, 2012."
2011 Nissan Leaf 9700db
2012 Model S 2000dbJa "első"...
-
gidalight
tag
"inkább az a szempont, hogy ne alacsonyra kelljen beülni, mert az kényelmetlen" Ez nem egy objektív érv. Ha az lenne, nem a8-ban ülnének a világ vezetői. Magasan ülni a tehergépjárművekben szokás, na nem azért mert kényelmes, hanem mert fizetnek érte.
-
válasz
forumpista #29 üzenetére
Hát igen, csak lehet a lószarnak a szagán és a szörnyű állagán kívül lehet nem sok impactje van a bolygónkra nézve. Ellenben a belsőégésű motorokkal azért előfordulnak problémák. Persze a lítium jaj de káros, meg honnan a villany meg egyéb nóták, de azért ha megadjuk azt azt a fejlesztési időt amit a belsőégésű motoroknak, egészen biztos, hogy fele idő alatt tapasztalhatjuk, hogy bizony, hosszútávon jobb nekünk belsőégésű motorok nélkül.
Bár ha a lovakat nézzük valóban, a lószar sokkal barátságosabb mint mondjuk a fáradt olaj. Mondjuk szó szerint szar ha bármelyik a cipődre kerül mert alig akar lejönni.
Na meg, ha a hátasunkat megunjuk, még kolbász is lehet belőle, meg nem lopják el a katalizátort a lóról se a villanyosról.
Ha meg megdöglik és nálad a bicskád, még kraftolhatsz lóbőrt is. -
TeeJay
félisten
Handras tesztelte és a futómű vicc alatta... Skoda Enyaq, VW ID4 vagy a koreai Hyundai IONIQ5 vagy Kia EV6 megeszik ezt reggelire
-
forumpista
aktív tag
Jézusom, hogy mindig jön valaki ezzel a lovas marhasággal...
Húzzunk néhány analógiát:
Első nagy sorozatban gyártott elektromos autó:
Modell S, 2012.
új belsőégésű autó forgalomba hozásának tiltása: 2035.
Ez alig 23 év.Első nagy sorozatban gyártott belsőégésű autó:
T-modell, 1908.
Vajon, betiltották-e a lovakat és a lovas kocsikat 23 évvel később, 1931-re?
Segítek, a legnagyobb európai autógyárat, ami Volkswagen névre hallgat 1937-ben alapították csak...
Tudod mit használtak Európában 1931-ben közlekedésre (vasutat leszámítva):
Lovat és lovas kocsit... És nem azért mert vágytak a lószar szagra az emberek, hanem mert ez volt az egyetlen elérhető és megfizethető alternatíva a közlekedésre ami a legkevesebb kompromisszummal járt.Egy szó mint száz, hagytak időt a technológia terjedésének, mert kezdetben bizony a belső égésű autó nagyobb sz.pás volt mint a ló. Képzeld el hogy 1921-ben Magyarországon T-modellel akarsz furikázni, sok sikert benzinkutat találni, sok sikert szerelőt találni, sok sikert úthálózatot találni... De még a németeknél sem találtál volna, csak úgy mondom...
Aztán ahogy kiforrott a technológia és kialakult hozzá az infrastruktúra, az emberek maguktól váltottak autóra lóról, mert az annyival jobb volt.
Az átálláshoz szükséges időt nem lehet megspórolni, de természetesen ha a nagybecsű és minden jó ötlet forrása (muhaha) EU hozzávág minden eu állampolgárhoz egy új elektromos autót ingyen és bérmentve, hát legyen, én nem ugrok el előle.
Ja hogy ilyenről szó nincs... Akkor miről is beszélünk?Úgyhogy ja, lehet hozni a lovas példákat, csak akkor tedd hozzá hogy ez olyan mintha 1921-ben a belsőégésű mellet kardoskodtál volna, úgy hogy nem is létezett szinte európai autógyártás...
-
Kom-ancs
tag
Lehet ezt ragozni,de a Mustang név csak a könnyebb eladhatóság miatt kellet. Én egy Ford szalonban dolgozom és normál Mustangot is vezettem nem keveset és ezt az elektromost is hajtjuk október óta de nem lehet őket össze sem hasonlítani. Mind a kettő eszméletlen vezetési élmény. És ki miért vesz ilyet? Hétvégére óta V8 munkába járni meg a Mach-e…
-
Nem mondtam, hogy létezik egyhatos motorral. Arra céloztam, ha ez elmegy melletted az utcán, nem a vényóc miatt fordulsz utána, nem a hatezer köbcenti miatt (mert akkor minden buszt is megbámulnál) mert tökmindegy milyen motor lenne benne (akár egy egyhatos, akár elektromos, akár háromhengeres diesel), mert nem a motorja miatt nézed meg, hanem az esztétikája miatt. Ha ott parkol az út szélén, akkor is megbámulják, és nem azért mert hűmekkora motorja van. Hanem a kinézete miatt.
-
Vajon, amikor a lovaskocsikat kezdték lecserélni belsőégésű motoros autókra, akkor is hiányolták a lószarszagot meg a pata kopogást az emberek?
Azért nem is értem, hogy ülhetnek az emberek bármilyen autóba. A lóval leállsz, tuti talál valami kórót amit felehet, az autó meg ugye nem tölti fel magát se üzemanyaggal, sem pedig elektromossággal. Tiszta hülyeség, nem?
Élettartam mondjuk közel azonos tud lenni, de a ló az mégis sokkal élettel telibb mint bármilyen fém szarkezet. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Plazmacucci #2 üzenetére
Az elnevezés is szerencsétlen, de a név mellett nekem az is fáj, hogy lelopták a Mustang-os stílusjegyeket, és rátették egy szopott gombóc SUV/CUV, tököm tudja mire.
Ugye egy randa, kövér nőből sem lesz Marilyn Monroe attól, hogy beszőkíti a haját, kirúzsozza az ajkait, és a szája felé odabiggyeszt egy mű anyajegyet.#3 moleculez
"Hang nélküli Mustang... "
Ez a másik. Sok autó esetén nem kár a hangért (Astra, Focus, stb.) de egy ilyen gép esetén igenis fontos.#4 8th
"Remélem legalább a Thunderbird nevet ... " - szerintem ne reménykedj. A Ford ebben elég jó. Mármint a patinás nevek lelakásában.#16 szaszyka
Jó ideje már nem merev tengely van a Mustang-ok alatt, szóval ezekkel már nem csak egyenesen jó menni...#21 Döglött Róka
Mi az összefüggés? Úgy értem, ha valaki már korábban is rajongott a Mustang-okért, akkor igen valószínűtlen, hogy ha beleül egybe, akkor megutálja. -
Yeffy
veterán
válasz
Plazmacucci #17 üzenetére
-
Döglött Róka
veterán
Kivancsi lennek hanyan vezettek vagy egyaltalan ultek itt v8 mustangban.
-
supercow
őstag
Ez nem Mustang, hanem elemes póni.
-
nuke7
veterán
ez az elektromos cucc elég ocsmány lett sajnos
-
-
-
consono
nagyúr
Mustang vagy sem, kéne. Az én autóhasználatomat 100%-ban lefedné már a kisebb aksis verzió is. A töltőhálózat meg már messze nem annyira parás, ahogy kívülállóként látom: itthon 2-3 km-n belül 5 vagy 6 töltési lehetőség is van (a budapesti agglomerációban élek), de egy wallbox sem az ördögtől való otthonra...
-
dabadab
titán
válasz
szentkuti11 #8 üzenetére
Az érthető, hogy hosszútávon nem lesz benzines Mustang (ami egyébként soha nem volt szigorúan V8, végig voltak hathengeres motorok (az elején ráadásul sorhat), illetve a története nagy részében sornégy is volt a motorpalettán), hanem lesz helyette villanyos.
Ami nem érthető, az az, hogy egy SUV-ot miért pont egy sportautó (annak is a csúcskivitele a Mach 1) nevével hoznak ki, és ha már ez megtörtént, akkor ezt miért nem jogos felemlegetni.
A legtöbb ikonikus autónak jót tesz, ha az ember csak plakáton látja őket és egyáltalán nem próbálja kihanem a dolog szempontjából teljesen irreleváns akksimérethez kötik
Mondom, tök sima árdiszkrimináció, csak régebben a motorhoz kötötték, mert az volt a drága alkatrész, most meg az akksihoz, mert ezekben meg az a drága.
-
Emericus Max
tag
Nem az autóval van baj (bár nekem formára nem jön be), hanem az árral.
21 milláról indul könyörgöm!!! 28 milla a tesztelt példány ára területi-képviselő fehér színben???
Még egy Tesla model 3 (ami formára viszont telitalálat nálam) áránál is 4-5 millával több alapból...
40 perc a töltés??? Persze-persze tudom, városi használatban biztos elég, meg a menő új irodaház fedett parkolójában úgyis van töltő... Meg az Aldi parkolóban is... Meg nem mész úgyse 300km-t minden nap...
De még ha van is töltő, mi van ha valaki máris lóg a töltőn? 40 perc + megvárod hogy az előtted levő végezzen, ami optimális esetben pár perc, szopó módban meg + 40Szóval ennyiért töltőhálózat hiányában a hülyének is megéri sztem
Az a másik kérdés, hogy becsületesen dolgozó Magyarok ezt gondolom hamar összespórolják...
-
szentkuti11
addikt
A Mustang névhez kapcsolódóan: szerintem ennél a kiragadott mondatnál komplexebben átlátható a dolog, ha az egész bekezdést nézzük, a véleményem mindenesetre, kicsit konkrétabban az, hogy ha ilyen vagy olyan okokból, de hosszabb távon nem lesz, aki megvegye és a sok különadó és korlátozás miatt fenntartsa a sportos benzinfalót, akkor ily módon átörökíthető ez a legenda abba a világba, ami most, ezzel a villanyoffenzívával ránk vár. Teszem hozzá nagyon halkan, és itt már szigorúan a személyes háttérinfó jön, én viszonylag kevésbé vagyok érzékeny erre a márkanévre, mert bár a legfőbb generációit volt szerencsém kipróbálni 1968-as évjárattól kezdve, én a 2015 előttieket több szempontból nem tartom igazán jó autónak. Ikonikusnak, legendásnak igen, de objektív értelemben jónak nem.
Pontosan az a furcsa nekem a felszereltségekben, hogy nem egy belső vagy külső felszereltségi csomagként lehet megvenni ezeket a kényelmi extrákat, ahogy az valamelyest logikus lenne, hanem a dolog szempontjából teljesen irreleváns akksimérethez kötik, amin az én gondolataim szerint gyártástechnológiailag a legkönnyebb lenne variálni: ha a nettó kapacitását nézzük, az SR is pontosan elég lehet bárkinek a napi használatra, de a Ford valamiért erősen a nagy akksis felé tolja a népet, ehhez részben vagy egészben lehet köze annak, hogy a Mach-E téli fogyasztása nem épp kedvező.
-
dabadab
titán
ez nem egy lapos, V8-as sportautó, innentől fogva érdemtelenül kapta meg a Mustang nevet, aztán persze hamar kiderül, hogy autóvásárlásnál ezeknek az embereknek is inkább az a szempont, hogy ne alacsonyra kelljen beülni, mert az kényelmetlen, legyen benne elég hely a családnak, meg persze ne is fogyasszon sokat, mert egyre drágább az üzemanyag
Csak én nem látom azt, hogy az "ellenérv" hogyan kapcsolódik az eredeti állításhoz?
Abból, hogy valaki magas üléses családi autót keres, miképpen következik az, hogy nem érdemtelenül kapta egy ilyen SUV a Mustang nevet?
Mert szerintem abszolút sehogy.
Ami furcsa, hogy a B&O zenei rendszer, akárcsak a 360 fokos kamera, az intelligens adaptív tempomat, az aktív parkolássegítő, a panorámatető vagy a kéz nélkül nyitható csomagtérajtó, kizárólag a nagyobb akkumulátoros verzióval válik elérhetővéEbben mi a furcsa?
A belsőégésű autóknál is eléggé bevett szokás, hogy az alapmotorhoz egy csomó cucc nem is rendelhető, ezeréves autóipari szokás. -
dz1989
senior tag
Ez egy rossz vicc. Nem gondoltam volna hogy a guminőnél van lejjebb.
De ha egy [ilyen ] V8 lenne benne akkor már úgy hitelesebb is lenne.
-
8th
addikt
válasz
Plazmacucci #2 üzenetére
Egyetértek. Biztosan egy remek autó de a név választás szerintem nem túl szerencsés. link
mod: Remélem legalább a Thunderbird nevet nem egy pick-up vagy valami ormótlan suv viszi majd tovább. -
moleculez
veterán
válasz
Plazmacucci #2 üzenetére
Bizony...
Hang nélküli Mustang... erre kellett volna egy új brand, így megalázni ezt a patinás, legendás nevet... -
nekem is csak az elnevezéssel van a bajom, de nyilván ezt ismerik az emberek, ezt kell nyomatni.
-
Ez Mustang? Ez egy átlagcucc. Úgy elmegy melletted, hogy észre se veszed. Nem azért mert lopakodik, hanem tök közömbös, olyan igazán semmilyen.
Ferrari caddyt még nem adták ki?
Esetleg Lamborghini Piccanto Mini belvárosi háromkerekű?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Xbox Series X|S
- Telekom mobilszolgáltatások
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Végleg leállnak az Anthem szerverei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Spórolós topik
- Formula-1
- További aktív témák...
- Gigabyte B550M K épített PC Ryzen 5 5600G 64GB RAM
- Eladó egy Ezüst Macbook Pro M3 8Gb/500Gb, Francia bill,20Ciklus, 1év Apple garival
- Eladó egy Ezüst Macbook Pro M3 8Gb/500Gb, Arab bill, 3Ciklus, 1év Apple garival
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Eladó egy Macbook Pro M3 8Gb/1TB, Német bill, 2Ciklus, 1év Apple garanciával
- IPhone 15 Pro 128GB Szép Állapot! Akku:88% Jótállás: 2026.04.09.-ig
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest