- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz forumpista #100 üzenetére
Te komolyan azt gondolod, hogy az elektromos autók bármit is megváltoztatnak a környezetszennyezés vagy épp a klíma kapcsán?
Elmondanád, hogy szerinted egy elektromos autónak hogyan lesz füstölő kipufogója?
(Azt a gondolatmentet, miszerint az autótulajdonlás a vagyonfelhalmozás érvényes módszere lenne, meg inkább nem is kommentálom )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
forumpista
tag
Rá tudnál mutatni arra a mondatomra, ahol azt állítom hogy az elektromos autónak lesz kipufogója? Köszi.
Amúgy épp most örököltem egy végig garázsban tartott Trabantot. Valahol 800e-1 millió között van az ára.
Ja meg örököltem egy 20 milliós házat is.
Én úgy gondolom hogy nagyjából 21 millió forinttal beljebb vagyok azokhoz képest, akik semmit sem örököltek a nagyszüleik után.Ha te úgy gondolod, hogy a saját tulajdon nem a vagyonfelhalmozás módszere, akkor írasd nyugodtan a nevemre bármit amit adósság nélkül örökölsz, vállalom hogy a gyerekeimnek továbbadom. Aztán meglátjuk hogy a te gyereked örökölt vagyon nélkül, vagy az enyém örökölt vagyonnal lesz-e előrébb.
-
dabadab
titán
válasz forumpista #102 üzenetére
Rá tudnál mutatni arra a mondatomra, ahol azt állítom hogy az elektromos autónak lesz kipufogója? Köszi.
Tessék: "Te komolyan azt gondolod, hogy az elektromos autók bármit is megváltoztatnak a környezetszennyezés vagy épp a klíma kapcsán?"
Meglehetősen nyilvánvaló, hogy ha nincs kipufogója, akkor nem tud úgy szennyezni, mint a belsőégésű, ergo változik a környezetszennyezés.Amúgy épp most örököltem egy végig garázsban tartott Trabantot. Valahol 800e-1 millió között van az ára.
És akkor ebből most vond le az összes költséget, amit az elmúlt évtizedek alatt bele kellett fektetni (de mindent) és kapsz egy szép, negatív számot.
Ha meg egy tényleg használati tárgyként tartott átlagautót nézel, akkor meg még borzasztóbb a matek.DRM is theft
-
vicze
félisten
válasz forumpista #100 üzenetére
"Az egyedüli különbség csak annyi, hogy a saját tulajdon helyett a bérlés garantálja hogy komplett társadalmak fognak elszegényedni "
Az ugye megvan, hogy nyugaton úgy az autók 90%-ka valamilyen leasing konstrukcióban vagy hitelre veszik, mivel a kocsit 3évente cserélgetik mivel senki se akar "koszos tragaccsal" járni.
Meg lehet venni a lease végén, de ki a jó fene csinálja, ha kap egy újat?
És ez nem most kezdődött hanem 30-40éve.
Nem látom a nagy szegénységet se valahogy. -
forumpista
tag
"mivel a kocsit 3évente cserélgetik"
Ugye van az amit azok gondolnak a nyugatról akik még sosem jártak ott, mint pl. Te.
Meg van az, ami a nyugaton van.A valós helyzet pedig az, hogy például Németországban az autók átlag életkora 9.5 év.
A német autók egynegyede 15 évesnél idősebb.
Franciaországban 9 év az átlagéletkor és így tovább.
Forrás
Ez egy 2019-es cikk, azóta valószínűleg még magasabb az autók átlagéletkora, mivel úgy hallottam a németeknek sem nagyon akaródzik mostanában autót váltani....Tehát ha szerinted a nyugatiak 3 évente cserélik a kocsikat, akkor vajon az ennél idősebb autók mit keresnek ott? 3 év 1 naposan beteszik a garázsba és csak ott állnak és állnak hogy rontsák a statisztikákat...
Persze, én elhiszem hogy Németországban a multi cégek közép és felső vezetői 3 évente cserélik a a céges autókat. Meg van a nagy többség aki nem.
-
vicze
félisten
válasz forumpista #105 üzenetére
Speciel nem gondolom, mert itt vagyok...
Én az új autók vásárlásáról beszélek és nem átlag-életkorokról. Az idős autók a szegényebb réteghez kerülnek, töredékáron. Tehát az idős autók többedik tulajdonossal rendelkező sok esetben sokadik autó a családban.
Egész mellesleg te regélsz olyanokról, hogy a garázsba rakott alig használt autó érték halmozás... Kb. kidobott pénz az ablakon.
-
Uzi74
senior tag
válasz Shadowbull #96 üzenetére
EV6 tesztvezetésnél után az AWD változat GT-Line csomaggal konfigurálva 48K-ért rendelhettem (listaár 59K) ) volna és németeknél ebből még lejön a 6K támogatás és ha cégautó akkor 0,25% csak az adókulcs. Ez C180 árkategóra.....
Azt kell mondjam az EV6 sokkal jobb volt mint a mach-e majdnem minden szempontból (kivéve az infitainmentet talán). Futómű halkabb volt, a beltér is korrekt volt, az ESP-je cs - némi zongoralaktól eltekintve - C klass mellett cserélné a jelenlegi elektromosat, annak a beljese persze máshogy néz ki, de az jóval drágábbra konfigurált volt - ennek ellenére nem volt sokk az EV6 belseje (a mach-e vel ellentétben), sokat fejlődtek. Ha megkapja az Nvidia drive-ot, akkor az infotainment is jó lesz - akkufűtés opciót kell még bekonfigurálni és MUC-BUD távra sem lesz sokkal lassabb mint a C. (értst nem 2 órával lassabb) -
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #74 üzenetére
-
Shadowbull
addikt
Micsoda jó kis hangulatkeltés.
Na számoljunk csak. A teljes EU emisszió "majdnem" 30%a a közlekedés, annak a 72%a közúti közlekedés, annak a 60%-a személyautó. Az egészen konkrétan 13% a teljes kibocsátásnak. Ennyi az összes személyautó az EUban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
forumpista
tag
Értsd már meg, a németek nem vesznek 3 évente új autót, mert akkor nem lehetne az autók átlagéletkora 9 és fél év.
Vagy neked csak a felső tízezer a német, a szegényebb másik 80 millió német nem német?Úgyhogy ezt a 3 évente cserélgetik a nyugatiak a "régi" autójukat újra el is felejthetjük, meg van cáfolva.
Maximum az lehet igaz, hogy 3 évente cserélik a régebbi autóikat fiatalabbra és van olyan akinél ez azt jelenti hogy a 3 éveset újra, meg van akinél azt hogy a 6 éveset 3-ra, meg van akinél a 9 éveset 6 évesre és így tovább.Nem mellesleg, én arról regéltem, hogy a vagyonfelhalmozás egyik jó módszere ha van vagyontárgyad. Mint például lakás/ház vagy akár autó. Sőt nekik még földjük is volt, az is ér valamit.
Ez mellet persze lehet tartani amerikai részvényt is, meg aranyat meg eurót, csak mondjuk '65-ben meg '85-ben Magyarországon viszonylag nehéz volt az ilyet kivitelezni.A másik kollégának már nem volt kedvem válaszolni, hogy nagyanyámék azért vettek autót '85-ben és házat '65-ben, mert kellet valahol lakniuk és kellet az autó a közlekedésre.
Bérelhettek volna is, majd számoljátok ki hogy '85-óta bérelni egy autót meg '65 óta egy házat, az mennyivel kevesebb pénz mint sajátot venni és abban lakni...A bérlést mindig azok tolják, akiknek nincs pénze megvenni valamit. Ez még a németeknél is igaz, az echte, tehetős németnek saját lakása vagy háza van (amit lehet ki is ad bérletbe).
Az a német aki csak bérel de nincs semmi saját vagyontárgya, az a németeknél is csak csóró általában.
Csak ott legalább a nyugdíj normális, így ez nem annyira tűnik fel, de majd mindjárt feltűnne ha beszakadna a német nyugdíj, vagy a bérleti díjak szaladnának el ahhoz képest. -
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #109 üzenetére
5 éven belül a teljes közúti közlekedés megoldható lesz akkus vagy esetleg hidrogénes autókkal (ez utóbbi tehernél esetleg szerepet játszhat) innentől kezdve nem 13%-ról beszélünk, hanem 21%-ról s a jelenlegi elektromos technilógiával teljes Európát nézve kb felére harmadára lehet leszorítani az itteni kibocsátást az elektromos autókkal. Azaz ezzel is foglalkozni kell és érdemes
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #112 üzenetére
De a személy és teherautók kibocsátását le lehet... Egy Diesel autó 130-180 gr co2t bocsát ki ha számoljuk az üzemanyag finomítását és szállítását...
Eközben itthon az elektromos 70 gr CO2vel jár... A német 80 Gr körül... Tudom ott vannak a Lengyelek 110-130 gr körül... De a franciák norvégok svédek a 10-30 gr / km kibocsátással...
Pl most a norvég áram 39 gr CO2 / kWht tud... Ez autó kmenkent 8 gr CO2/km....
És nem csak CO2 van (CO, PM, NOx, stb)
-
Rolly
veterán
Akkor 2016ban:
52 gr / km itthon
88 gr / km német
155 gr / km lengyelCsak azt felejted el, hogy 2021 van ;) és mindenhol zöldebb lett az áram...
A hazai átlagot amúgy 300 körülinek szokták számolni. A németek most 440 (ez a legrosszabb körülbelül) nyáron 230 a legjobb átlag 350... Lengyelek most 600 nyáron láttam náluk 450et is...
#114 nem tudom, hogy direkt számolás félre, csak hogy igazad legyen vagy ennyire rossz vagy matekból... Ha a közúti közlekedés az eü kibocsátásának 21%a és legalább a felét meg lehet takarítani az baromira nem 6-7%a hanem inkább 10,5...
-
consono
nagyúr
-
julius75
aktív tag
"Nem értem miért nem érti meg a többség..."
Lehet köze van hozzá annak, hogy emiatt az emmissziós törekvés miatt drágultak másfélszeresére az új és használtautók egyaránt?
Az egyszerű fizetésből élő embereknek nehéz ám lenyomni a torkán, hogy eddig talán össze tudott spórolni egy 6-8 éves autóra valót, és eldobhatta a 20 évest, de hála az elmúlt 2-3 év folyamatainak most 10+ évest fog kapni ugyan annyiért....Vagyis őt pont nem fogja érdekelni az 1%-os csökkenésed, de még a 6-7 sem....és tudod mit, igaza is van!
Majd ha ahol ezeket a szabályozásokat hozzák is példaértékű mintát mutatnak, hogyan kell és lehet ezt csinálni, akkor elvárhatjuk a kisemberektől is, hogy hasonlóan gondolkodjanak.
Amíg ez nem így van, addig csak egy undorító, burkolt adóbevétel az egész.
-
consono
nagyúr
válasz julius75 #119 üzenetére
Nem, nincs igaza. Az a baj, hogy a végén emiatt a hozzáállás miatt döglünk meg mind...
Kellene az országos, vagy még inkább világszentű összefogás meg tiszta beszéd, nem terelés. A villanyautó nem megoldás, csak a megoldás egy része. A megoldás az lenne, ha az emberiség bojkottálná az összes nagy környezetszennyezőt és nem venne a termékeikből, nem használná a szolgáltatásaikat. Akkor pár év alatt lenne radikális változás. De inkább azzal foglalkozunk, hogy minél olcsóbb legyen minden, meg mindenki vásároljon, vásároljon, vásároljon :/"In God we trust. All others must bring data"
-
Rolly
veterán
válasz julius75 #119 üzenetére
az autók ára több okból drágult...
nézd meg a benzines / diesel autókat:
- mennyi plusz eszköz került bele
- hány milliárd eurónyi fejlesztés, hogy tudják hozni az elvárt normákat
- mennyi bírságot kap 1-1 gyártó aki nem tudja hozni az elvártat?
- mennyi plusz szoftver és érzékelő került / kerül bele az alap felszereltségű autókba is az EUs szabályozások miatt (vészfék asszisztens például vészhívó, vagy elektromosokba a hang generátor és jönnek majd a GPS nyomkövetés és sebesség határolás tábla alapján így a kötelező tábla felismerés navigáció stb)elektromos autóknál a kis példányszám és a drága akku ami felár és már-már kezdenek pariban lenni a belső égésűekkel. Az új Renault Megane Electric valami 13-14m körül van és ebből 1,2-1,6m a nagyobb akku felára (40 helyett 60-as)
Ráadásul most a gyártók csak korlátozott számú autót tudnak legyártani a chiphiány miatt így az üzem "fix" / nehezen csökkenthető költségei kevesebb eladott darabszámra oszlanak el ami a drágulás másik oka.
#120 consono: az embereket rá kellene venni, hogy mindent addig használjanak amíg működő képes. Szerintem mindanyunknál van 1-2 laptop / mobiltelefon a fiók mélyén ami teljesen jó arra amire gyártották csak már nem használjuk.
Emellett pedig minden termék árába bele kellene építeni a környezet terhelés kompenzációjának költségeit... Így a helyi termékek és áruk kedvezőbbek lennének mint a világ másik végéről származó (marha steak például) ahogy a kisebb terheléssel járó termékek is a nagyobb terheléssel járóhoz képest (csirkehús - marhahús) és kötelezni kellene a gyártókat, hogy oldják meg a terhelés kompenzálását (erdő telepítés, megújuló áramok használata, modernizálás, stb.)
-
-
Uzi74
senior tag
Azért ez nem csak a useren múlik, az is kellene, hogy androidos mobilra 2 év után is jöjjön security update. Win11 miatt is jó pár gép kukázva lesz, mert nem támogat minden hardvert (win10 support sem fog örökké tartani). Most hogy a 3g-t sok helyen lekapcsolják, de sok autó online modulja nem cserélhető 4-5G-re (pl w205 facelift előtti verzió, marad a 2g fallback)
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Hagyjuk ezt a marhaságot, jó?
Az aki havi 200-250-ért gürcöl annak ne akard beadni, hogy a világot duplájára árazott villanyautóval, 250e/m³-es fűrészáruval, 800,-Ft / literes étolajjal meg 10-20%-os inflációval kell és lehet megmenteni.Az ilyen emberből és családból van a legtöbb, tőle ne várd el azolat amiket felsoroltál.
Szeretne élni, simán túlélni, és hidd el, megvenné a villanyautót is ha ezen múlik, csak éppen nem tudja kifizetni, ha megszakad akkor sem....Nem tudom milyen társadalmi környezet vesz körül, de vagy nem látod hogyan élnek a bérből-fizetésből élők, vagy nem akarod látni.....
-
julius75
aktív tag
Az autók ára a co kvóta és "chiphiány", mint világméretű szopatásnak köszönhetően drágult.
A co kvótát nyilván továbbnyomják a vásárlóra, pont mint a villanyautó túlárazottságát.
Minden gyártót belekényszerítettek a villanyautó gyártásba, ők meg aztán szemérmetlen módon ezt ki is használják.
De akkor is mi emberek vagyunk a hülyék mert hagyjuk, asszisztálunk hozzá.A chiphiány meg egy mesterségesen kreált infláció gerjesztő folyamat.
Napi szinten végzek beszerzést, és SEMMIT sem lehet kapni minimum 4-8 hetes szállítás alatt.
Példa: műanyag burkolat, néhány 10 euro, semmi speciális dolog, cseh gyártó, visszaigazolta április 8-ra......
Semmi nincs benne 6 gramm abs műanyagon kívül, és egészen tavalyig ezt 2-5 napra szállította.... -
#16820480
törölt tag
válasz julius75 #125 üzenetére
Lehet, hogy nem szép vagy egyenesen nem lehet elvárni tőlük dolgokat, de nagyjából az a két lehetőség van, hogy kényelmetlenebb lesz az élet (mert fel kell adni bizonyos dolgokat, amit az elmúlt 2-3 évtizedben megszoktunk), vagy nagyon szar lesz az élet (mert a jelenlegi irány fenntarthatatlan cégek és fogyasztók számára is).
-
gidalight
tag
Pedig azokra is gondolhatnánk. 10 év alatt garantáltan elavuló infotainment helyett, 2 szabvány egység magas üres hely legyen, meg integrált telefontartó.
@consono#129: Autó nélkül vidéken azért sokkal-sokkal rosszabb életminőség vár az emberre (és sokkal-sokkal rosszabb lehetőségek). Sokunk számára az utolsó dolog lenne, amiről lemondanánk.
[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
válasz #16820480 #127 üzenetére
Valahogy így.
julius75: nem kell magyaráznod a bérből és fizetésből élőkről, apukám esztergályos volt, anyukám irodista, apósom autószerelő, anyósom meg takarítónő. Ja, a feleségem meg tanár és két gyereket nevelünk. Én ilyen közegben nőttem fel, tudom, hogy minden fillérnek megvan a maga helye. De azt is tudom, hogy autó nélkül is lehet élni, nem kell minden nyáron nyaralni menni és azt is hogy 28 m2-en is lehet boldognak lenni családként (ez már az én családom tapasztalata). Ennek ellenére, vagy pont ezért is mondom, hogy minden csepp számít. Nem kell őrült módon fogyasztani. És ez hatványozottan igaz, ha kicsit a saját életünkön túl tudunk tekinteni."In God we trust. All others must bring data"
-
julius75
aktív tag
válasz #16820480 #127 üzenetére
és consono: akkor hajrá, lehet példát mutatni.
Politikusok, üzletemberek, milliárdosok, celebek: nem kell rongyrázva a médiának kiteregetve élni, milliárdos yachtokon nyaralni, különgéppel klímakonferenciára repkedni.Azt hiszem lenne hol kezdeni.
Amíg nem így van, addig gusztustalan elvárni az átlag (vagy alatti) embertől, hogy ő bizony így éljen.
Akár tetszik nektek akár sem. -
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem lassan vissza kellene kapcsolódni a topik tárgyához.
Minden egyébnek pedig a saját topikjában folytatódnia (mert van neki)!⭐ Stella
-
wierra
senior tag
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
arelim
tag
nekem a full throttle-ből a corley minivan jut eszembe erről a "mustang"-ról.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
-
Schuler888
senior tag
1000x inkabb az audi
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Füleske
addikt
válasz Schuler888 #136 üzenetére
Melyik?
-
Füleske
addikt
válasz Schuler888 #138 üzenetére
Az kb. kétszer annyiba kerül, szóval nem meglepő, hogy jobb.
-
Füleske
addikt
válasz julius75 #142 üzenetére
Igen, ha nincs rá 5 milliód, akkor a Duster is mindegy, hogy milyen számodra. Ha van egy adott kereted, akkor azt kell megnézni, hogy mi a legjobb annyiból neked. A többi csak álmodozás, mert nincs mondjuk 2 helyett 5 milliód, vagy 25 helyett 50 milliód.
vicze1: én tulajdonnal számolok, tehát van ennyi pénzed kocsira. Nem használatra kapod, vagy a banké lesz papíron.[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Odabökted hogy az audi dupla áron van, én meg azt, hogy de annyival jobb is. Pont. Szerintem.
Aztán elkezded vitatni, hogy kinek mennyi pénze van rá....uhh, ez olyan véget nem érősnek tűnik.
Nem értem mire jó ezt tovább görgetni, de kicsit úgy érzem, amolyan "akkor is az enyém lesz az utolsó szó" szaga van.....
Szóval ezt én most nagyon off-ba teszem, mintha itt sem lenne.....tehát neked van igazad. -
julius75
aktív tag
válasz Schuler888 #147 üzenetére
Azért a gt sem 38 ha akarsz mást is mint egy műbőr kormány + lóca.....
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Ja, igen, ez pont olyan példa, mint amikor felhozza valaki hogy az áfa nem is számít, mert bárki le tudja írni, vagy van olyan ismerőse aki le tudja. Aztán ha megkérdezem, hogy oké én nem tudom leírni, esetleg leírnád nekem ezt a pár százezer forintos tételt, akkor jön a habogás, hogy most pont nem megy, meg pont ezt a fajta cuccot nem tudja meg hasonlók
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #151 üzenetére
cégként vettem e208as elektromos autót...
11 millió volt az autó ára:
- 4 éves a leasing
- önerő 5,5 millió forint volt
- maradvány érték 1,65 m
- havi törlesztő 90e
visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen....
cégemnek az autó 5,5m + 48*95e 9320 Ft-ba fog kerülni 10,06M forint
maradványértéken megveheti a cég vagy akit a cég megjelöl (akár én mint magánszemély is).
Így a nekem az autó 4 év múlva 1,65 m forintba fog kerülni.
4 éves használt elektromos autó kb 6 m forintot fog érni: tehát ha eladom akkor a 11,7m forintba kerülő autó után kapok 6m forintot azaz magán személyként keresek az autón 4,5 millió forintot.
Ha leadózom a 10,06m forintot akkor utána
- fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft
- fizettem volna 9% TAOT: 720e Ft
- fizettem volna a maradék után 15% szjat 1,1M Ft
- fizettem volna valamenyi szochot 15,5% maximált összeg miatt ez mondjuk 300e Ft (persze ha évente veszem ki akkor teljes összeg után 1,1M körül lenne ez is)Tehát ha leadóztam volna az autó árát akkor lenne 5,94 millió forintom így meg van 4,5 millióm, cserébe 4 évig nem volt semmi költségem az autóval kapcsolatban adózott összegből:
- évi átlag 150e Ft gumi csere, szervíz, egyéb cuccok
- évi átalg 200e Ft biztosítás
azaz a cégből fizetek 4 év alatt 1,4 millió üzemeltetéssel kapcsolatos költséget is
Tehát ha ezt így végig nézzük kb ott vagyok mintha leadóztam volna a pénzt de közben új autót leasingeltem és használtam... -
julius75
aktív tag
Akkor most mennyi?
- "11 millió volt az autó ára"
- "akkor a 11,7m forintba kerülő autó után"
- "Ha leadózom a 10,06m forintot"
Szintén???
- "havi törlesztő 90e"
- "5,5m + 48*95e"Akkor most lényegtelen vagy sem?
- "visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen...."
- "fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft"
Értem a mondandód, mégha itt - ott sántít is kicsit, 20 éve van cégem, de azért ebből picit meredek lenne általánosítani. -
julius75
aktív tag
-
Rolly
veterán
válasz julius75 #154 üzenetére
1) az autó 11m forint volt... a törlesztőkkel összesen bruttó 11,7 m forintot fogok fizetni.
a 11,7 m forint 10,06m amit a cég fizet és a maradványérték 1,65m amit vagy a cég fizet vagy az általan megjelölt cég / személy2) először 90e Ft-ot írtam törlesztőre ... ami egy éve 90-nel kezdődött amúgy most 93 amúgy ezért a számításnál felfelé kerekítettem 95-re . (kákán is csomót)
3) az áfa mindegy hogy a navnak fizetem vagy az autó után le tudom írni ugye, de ha a pénzt ki akarom venni akkor mindenképpen ki kell fizetnem a nav felé. Értsd a 11M forintból 2M forintot le kell vonnom be kell mindenképpen fizetnem ha ki akarom venni a pénzt
4) amúgy a 11m-ból ráadásul 2,5m támogatás volt