Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz eldiablo #31 üzenetére

    Pár dolgot itt összekevertél, vagy helyesebben fogalmazva egy kalap alá vettél.
    1. A villanyautó mint olyan jó lenne, de nem az ilyen. Sokkal kisebb, olcsóbb városi autókra lenne szükség. Olyanokra, mint a Skoda Citigo i-EV. Ja, hogy már nincsen? Hmm... egyedül a Dacia Spring van most talán hasonló (de ha tudsz / tudtok másról, nyugodtan egészítsetek ki).
    2. A Mustangot, ill. az ilyen jellegű autókat a hangjuk és a formájuk miatt szereti, aki szereti. Aki pedig eddig is úgy nézet az ilyen autókra, hogy nagyok, csak két ajtajuk van, és sokat fogyasztanak, nos azok nem hiszem, hogy ezt a förmedvényt azért akarnák megvenni, mert ez Mustang.
    3. A sport, ill. élményautózás területén (főleg utóbbi esetén) még jó ideig nem lesz alternatíva a villany.
    4. Még ma is sokan szeretnek lovagolni ;)

    #30 TeeJay
    Handrás mióta ért az autókhoz? Nála az autóteszt kimerül a főúton történő "csapatásban", a fedélzeti rendszer nyomkodásában és mindenféle hatótávtesztekben. Utóbbiakat egyébként mát eléggé unom. Ma egy (villany) autó teszt nem nagyon tud másról szólni, mint a fedélzeti rendszer és a hatótáv. Dögunalom.
    Visszatérve a "Makire": nem rossz annak a futóműve (azért a Ford ehhez ért), csak valamit elkottáztak a hangolásnál. Vagy direkt csinálták ilyen Mustang-osra? Ha utóbbi, akkor a Ford részéről ez elég nagy kapufa lesz. Ilyen döggel senki sem akar majd kilinccsel előre csapatni.
    Az IONIQ5-el és az EV6-al viszont egyetértek. Ha már "muszáj", akkor e kettő közül választanék.

  • forumpista

    aktív tag

    válasz eldiablo #24 üzenetére

    Jézusom, hogy mindig jön valaki ezzel a lovas marhasággal...

    Húzzunk néhány analógiát:
    Első nagy sorozatban gyártott elektromos autó:
    Modell S, 2012.
    új belsőégésű autó forgalomba hozásának tiltása: 2035.
    Ez alig 23 év.

    Első nagy sorozatban gyártott belsőégésű autó:
    T-modell, 1908.
    Vajon, betiltották-e a lovakat és a lovas kocsikat 23 évvel később, 1931-re?
    Segítek, a legnagyobb európai autógyárat, ami Volkswagen névre hallgat 1937-ben alapították csak...
    Tudod mit használtak Európában 1931-ben közlekedésre (vasutat leszámítva):
    Lovat és lovas kocsit... És nem azért mert vágytak a lószar szagra az emberek, hanem mert ez volt az egyetlen elérhető és megfizethető alternatíva a közlekedésre ami a legkevesebb kompromisszummal járt.

    Egy szó mint száz, hagytak időt a technológia terjedésének, mert kezdetben bizony a belső égésű autó nagyobb sz.pás volt mint a ló. Képzeld el hogy 1921-ben Magyarországon T-modellel akarsz furikázni, sok sikert benzinkutat találni, sok sikert szerelőt találni, sok sikert úthálózatot találni... De még a németeknél sem találtál volna, csak úgy mondom...

    Aztán ahogy kiforrott a technológia és kialakult hozzá az infrastruktúra, az emberek maguktól váltottak autóra lóról, mert az annyival jobb volt.

    Az átálláshoz szükséges időt nem lehet megspórolni, de természetesen ha a nagybecsű és minden jó ötlet forrása (muhaha) EU hozzávág minden eu állampolgárhoz egy új elektromos autót ingyen és bérmentve, hát legyen, én nem ugrok el előle.
    Ja hogy ilyenről szó nincs... Akkor miről is beszélünk?

    Úgyhogy ja, lehet hozni a lovas példákat, csak akkor tedd hozzá hogy ez olyan mintha 1921-ben a belsőégésű mellet kardoskodtál volna, úgy hogy nem is létezett szinte európai autógyártás...

Új hozzászólás Aktív témák