- Realme GT 2 Pro - papírforma
- HTC U11 - újra a szorítóban
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- És egy Tecno Pova 7 Ultra 5G is felbukkant
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#16820480 #151 üzenetére
cégként vettem e208as elektromos autót...
11 millió volt az autó ára:
- 4 éves a leasing
- önerő 5,5 millió forint volt
- maradvány érték 1,65 m
- havi törlesztő 90e
visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen....
cégemnek az autó 5,5m + 48*95e 9320 Ft-ba fog kerülni 10,06M forint
maradványértéken megveheti a cég vagy akit a cég megjelöl (akár én mint magánszemély is).
Így a nekem az autó 4 év múlva 1,65 m forintba fog kerülni.
4 éves használt elektromos autó kb 6 m forintot fog érni: tehát ha eladom akkor a 11,7m forintba kerülő autó után kapok 6m forintot azaz magán személyként keresek az autón 4,5 millió forintot.
Ha leadózom a 10,06m forintot akkor utána
- fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft
- fizettem volna 9% TAOT: 720e Ft
- fizettem volna a maradék után 15% szjat 1,1M Ft
- fizettem volna valamenyi szochot 15,5% maximált összeg miatt ez mondjuk 300e Ft (persze ha évente veszem ki akkor teljes összeg után 1,1M körül lenne ez is)Tehát ha leadóztam volna az autó árát akkor lenne 5,94 millió forintom így meg van 4,5 millióm, cserébe 4 évig nem volt semmi költségem az autóval kapcsolatban adózott összegből:
- évi átlag 150e Ft gumi csere, szervíz, egyéb cuccok
- évi átalg 200e Ft biztosítás
azaz a cégből fizetek 4 év alatt 1,4 millió üzemeltetéssel kapcsolatos költséget is
Tehát ha ezt így végig nézzük kb ott vagyok mintha leadóztam volna a pénzt de közben új autót leasingeltem és használtam... -
julius75
aktív tag
válasz
#16820480 #127 üzenetére
és consono: akkor hajrá, lehet példát mutatni.
Politikusok, üzletemberek, milliárdosok, celebek: nem kell rongyrázva a médiának kiteregetve élni, milliárdos yachtokon nyaralni, különgéppel klímakonferenciára repkedni.Azt hiszem lenne hol kezdeni.
Amíg nem így van, addig gusztustalan elvárni az átlag (vagy alatti) embertől, hogy ő bizony így éljen.
Akár tetszik nektek akár sem. -
consono
nagyúr
válasz
#16820480 #127 üzenetére
Valahogy így.
julius75: nem kell magyaráznod a bérből és fizetésből élőkről, apukám esztergályos volt, anyukám irodista, apósom autószerelő, anyósom meg takarítónő. Ja, a feleségem meg tanár és két gyereket nevelünk. Én ilyen közegben nőttem fel, tudom, hogy minden fillérnek megvan a maga helye. De azt is tudom, hogy autó nélkül is lehet élni, nem kell minden nyáron nyaralni menni és azt is hogy 28 m2-en is lehet boldognak lenni családként (ez már az én családom tapasztalata). Ennek ellenére, vagy pont ezért is mondom, hogy minden csepp számít. Nem kell őrült módon fogyasztani. És ez hatványozottan igaz, ha kicsit a saját életünkön túl tudunk tekinteni. -
8th
addikt
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Van két komplett motorom a garázsban a kettő együtt nem futott 60ezret. Hegesztő létemre roppant kínos lenne hanem tudnám kilakatolni az autómat ha egyszer majd szükségessé válik szóval én a hátralévő éveimben kényelmesen elleszek a dízel szarommal. Az alkatrészellátás is egyre jobb és problémamentesebb az autókhoz még a régebbi 40éves típusokhoz is. Üzemanyag ugyanúgy lesz mint manapság legfeljebb megdrágul, de lesz. A rendvédelmi szervek és a szállítmányozók kb. soha sem fognak villanyra áttérni. Én abszolút nem látom olyan borúsnak a jövőt.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #42 üzenetére
"Az ilyen autó viszont nem közútra való ... "
Miért is? Az a kamu Mustang sok rendes Mustang-nál jobban gyorsul, miközben nehezebb. Miről beszélünk? Ez a másik (téma): a f@szért lettek ilyen gyorsak a villanyautók, ha a világot akarjuk megmenteni? Ja, mert, hogy másképp a Tesla-t is le sem sz**nák?#40 julius75
+1#38 TeeJay
" ... Ferrari SF90 ... " - kicsi fájt is, hogy miért ő "teszteli" és miért nem a speedzone-ról mondjuk Göbi.
" ... EQS Mercit ... " - ezzel kapcsolatban is érdemes inkább Karotta videóját megnézni, aki a led dekortól és a faltól-falig kijelzőtől nem pisili le a lába szárát. -
julius75
aktív tag
válasz
#16820480 #45 üzenetére
Néhány nap múlva 2022-őt írunk.
Elnézve Közép és Kelet-Európai gépjárműpark életkorát nemhogy 10 év, de 30 is kevés lesz hozzá, hogy itt ne legyen semmilyen ICE....
Ha 2029. decemberében átadják az utolsó benzines autót (nyilván nem így lesz, de maradjunk a viziónált dátumnál) akkor azokból jó eséllyel még 2040 után is látni fogunk az utcán....Nem eszik annyira forrón azt a kását.....
Rocket6: ezeket az egy autóra jutó büntetéseket már régen beépítették az árba.
Vagyis amíg lesz kereslet az ICE-re addig gyártani is fogják.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Panasonic Lumix gx80 + sok tartozék
- iBasso SR3 fejhallgató eladó
- GL65 9SD 15.6" FHD IPS i7-9750H GTX 1660Ti 16GB 256GB NVMe + 1TB HDD gar
- ZBook Fury 16 G9 16" FHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F +RTX 4060/5060/4070/5070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Erő és sebesség? Most az Öné lehet! Ráadásul kamatmentes rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest