- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #74 üzenetére
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #109 üzenetére
5 éven belül a teljes közúti közlekedés megoldható lesz akkus vagy esetleg hidrogénes autókkal (ez utóbbi tehernél esetleg szerepet játszhat) innentől kezdve nem 13%-ról beszélünk, hanem 21%-ról s a jelenlegi elektromos technilógiával teljes Európát nézve kb felére harmadára lehet leszorítani az itteni kibocsátást az elektromos autókkal. Azaz ezzel is foglalkozni kell és érdemes
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #112 üzenetére
De a személy és teherautók kibocsátását le lehet... Egy Diesel autó 130-180 gr co2t bocsát ki ha számoljuk az üzemanyag finomítását és szállítását...
Eközben itthon az elektromos 70 gr CO2vel jár... A német 80 Gr körül... Tudom ott vannak a Lengyelek 110-130 gr körül... De a franciák norvégok svédek a 10-30 gr / km kibocsátással...
Pl most a norvég áram 39 gr CO2 / kWht tud... Ez autó kmenkent 8 gr CO2/km....
És nem csak CO2 van (CO, PM, NOx, stb)
-
Rolly
veterán
Akkor 2016ban:
52 gr / km itthon
88 gr / km német
155 gr / km lengyelCsak azt felejted el, hogy 2021 van ;) és mindenhol zöldebb lett az áram...
A hazai átlagot amúgy 300 körülinek szokták számolni. A németek most 440 (ez a legrosszabb körülbelül) nyáron 230 a legjobb átlag 350... Lengyelek most 600 nyáron láttam náluk 450et is...
#114 nem tudom, hogy direkt számolás félre, csak hogy igazad legyen vagy ennyire rossz vagy matekból... Ha a közúti közlekedés az eü kibocsátásának 21%a és legalább a felét meg lehet takarítani az baromira nem 6-7%a hanem inkább 10,5...
-
Rolly
veterán
válasz julius75 #119 üzenetére
az autók ára több okból drágult...
nézd meg a benzines / diesel autókat:
- mennyi plusz eszköz került bele
- hány milliárd eurónyi fejlesztés, hogy tudják hozni az elvárt normákat
- mennyi bírságot kap 1-1 gyártó aki nem tudja hozni az elvártat?
- mennyi plusz szoftver és érzékelő került / kerül bele az alap felszereltségű autókba is az EUs szabályozások miatt (vészfék asszisztens például vészhívó, vagy elektromosokba a hang generátor és jönnek majd a GPS nyomkövetés és sebesség határolás tábla alapján így a kötelező tábla felismerés navigáció stb)elektromos autóknál a kis példányszám és a drága akku ami felár és már-már kezdenek pariban lenni a belső égésűekkel. Az új Renault Megane Electric valami 13-14m körül van és ebből 1,2-1,6m a nagyobb akku felára (40 helyett 60-as)
Ráadásul most a gyártók csak korlátozott számú autót tudnak legyártani a chiphiány miatt így az üzem "fix" / nehezen csökkenthető költségei kevesebb eladott darabszámra oszlanak el ami a drágulás másik oka.
#120 consono: az embereket rá kellene venni, hogy mindent addig használjanak amíg működő képes. Szerintem mindanyunknál van 1-2 laptop / mobiltelefon a fiók mélyén ami teljesen jó arra amire gyártották csak már nem használjuk.
Emellett pedig minden termék árába bele kellene építeni a környezet terhelés kompenzációjának költségeit... Így a helyi termékek és áruk kedvezőbbek lennének mint a világ másik végéről származó (marha steak például) ahogy a kisebb terheléssel járó termékek is a nagyobb terheléssel járóhoz képest (csirkehús - marhahús) és kötelezni kellene a gyártókat, hogy oldják meg a terhelés kompenzálását (erdő telepítés, megújuló áramok használata, modernizálás, stb.)
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #151 üzenetére
cégként vettem e208as elektromos autót...
11 millió volt az autó ára:
- 4 éves a leasing
- önerő 5,5 millió forint volt
- maradvány érték 1,65 m
- havi törlesztő 90e
visszaigényelt áfa (persze mindegy mert vagy a navnak fizetem vagy az autóra) így lényegtelen....
cégemnek az autó 5,5m + 48*95e 9320 Ft-ba fog kerülni 10,06M forint
maradványértéken megveheti a cég vagy akit a cég megjelöl (akár én mint magánszemély is).
Így a nekem az autó 4 év múlva 1,65 m forintba fog kerülni.
4 éves használt elektromos autó kb 6 m forintot fog érni: tehát ha eladom akkor a 11,7m forintba kerülő autó után kapok 6m forintot azaz magán személyként keresek az autón 4,5 millió forintot.
Ha leadózom a 10,06m forintot akkor utána
- fizettem volna 27% áfát: kb 2 M Ft
- fizettem volna 9% TAOT: 720e Ft
- fizettem volna a maradék után 15% szjat 1,1M Ft
- fizettem volna valamenyi szochot 15,5% maximált összeg miatt ez mondjuk 300e Ft (persze ha évente veszem ki akkor teljes összeg után 1,1M körül lenne ez is)Tehát ha leadóztam volna az autó árát akkor lenne 5,94 millió forintom így meg van 4,5 millióm, cserébe 4 évig nem volt semmi költségem az autóval kapcsolatban adózott összegből:
- évi átlag 150e Ft gumi csere, szervíz, egyéb cuccok
- évi átalg 200e Ft biztosítás
azaz a cégből fizetek 4 év alatt 1,4 millió üzemeltetéssel kapcsolatos költséget is
Tehát ha ezt így végig nézzük kb ott vagyok mintha leadóztam volna a pénzt de közben új autót leasingeltem és használtam... -
Rolly
veterán
válasz julius75 #154 üzenetére
1) az autó 11m forint volt... a törlesztőkkel összesen bruttó 11,7 m forintot fogok fizetni.
a 11,7 m forint 10,06m amit a cég fizet és a maradványérték 1,65m amit vagy a cég fizet vagy az általan megjelölt cég / személy2) először 90e Ft-ot írtam törlesztőre ... ami egy éve 90-nel kezdődött amúgy most 93 amúgy ezért a számításnál felfelé kerekítettem 95-re . (kákán is csomót)
3) az áfa mindegy hogy a navnak fizetem vagy az autó után le tudom írni ugye, de ha a pénzt ki akarom venni akkor mindenképpen ki kell fizetnem a nav felé. Értsd a 11M forintból 2M forintot le kell vonnom be kell mindenképpen fizetnem ha ki akarom venni a pénzt
4) amúgy a 11m-ból ráadásul 2,5m támogatás volt
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...