- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Sokat fejlődött a Tecno belépő ajánlata
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hónap végén érkezik a Xiaomi Band 10, ára is van
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Ezt is megéltem kivételesen egyetértek veled.
Ahogy láttam ezeket a feltöltőtt LG panel képeket behánynék ha ilyen lenne az enyém is. A sors mondjuk eleve QD-OLED felé terelt de már nagyon örülök neki. Hirtelen vásárlás volt Sony ára meg sok nekem de jó kompromisszumot kötöttem. -
dgyuri0123
nagyúr
A saját tapasztalat is egy vélemény, egy történet, mert akinek nem volt baja LG-vel, annak szögesen ellentétes véleménye lesz az LG-ről, mint neked. Innen kezdve a tapasztalatod egyéni tapasztalat, nem szakvélemény.
"LG DISPLAY-től kapott kijelzőt tovább tuningolják tökéletesre (pana)"Egy elkészült panelt nem lehet tuningolni, max másik vezérlőelektronikát lehet tervezni hozzá, de attól a panel még ugyanaz marad.
-
dgyuri0123
nagyúr
"Nem kell az LG védeni, mert k...szott szar panelokat rak a tévéibe"
Ez nem saját vélemény? Vagy talán valamilyen hivatalos álláspont arra vonatkozóan, hogy k...szott szar panelok kerülnek az LG tévéibe?
Nekem C2 van és nem k....szar panel van benne, sőt, sokkal jobb, mint amilyen nagyon sok egyéb gyártó oledjében van. És mindez nem 7-800e volt.
De akkor itt egy hivatalosabb statisztika:
"A mintegy 20 márka által kínált OLED TV-k piacán 2021-ben 80%-kal több, 6,525 millió készülék kelt el, amiből több mint 4 millió LG gyártmány volt." [link] És még bele sem túrtam magam alaposabban.
Matekozzunk kicsit. Több mint 4 millió LG, a maradék 2.5 millió megoszlik 20 márka (gyártó) között. Ez márkánként 120e db, ha szó szerint veszem a statisztikát. Tehát, 4 millió eladott LG oledre esik gyártónként 120e db egyéb oled.
Szűken számolva is 30x annyi az LG a gyártónként, "egyénenként", (márkánként) eladott oledekhez képest. Azt nem részletezi a statisztika, hogy hogy oszlik meg az a 20 egyéb gyártó, de kit érdekel, mert a számok magukért beszélnek.És hogy a kollégáid, meg a rokonaid mit hányszor cseréltek, az ugyanannyira nem hivalatos, mint az én "szerintem" véleményem...ha már itt tartunk.
-
dgyuri0123
nagyúr
Amit te írsz, az is szubjektív, mert amit írsz az meg szerinted van így. Akkor?
Van egy 2 milliós Panasonicod. És? Ha lenne egy 80 milliós autód, akkor az összes 10 milliósat lekutyázhatnád? Mert most pontosan ezt csinálod.
A te panádban is LG panel van és pont. Ezen nincs mit "szerintemezni". -
dgyuri0123
nagyúr
Kb. 15 évig plazmáztam. Ott is előfordult 5-10 évesen is szép kijelző, meg volt 2 év után szénné égett is és nem feltétlenül egy tv logó volt beleégve. Sajnos az oled sem más, vagy jobb e tekintetben. Ha nem vigyázol rá (értsd, ahogy szeretnéd) akkor idő előtt "tönkremehet".
-
Gicz
addikt
Ez sajnos a mai társadalom miatti "gondozás mentesség igény". A pana az egyetlen aki picit elmegy a hozzáértőbb userek irányába. Nagyon örülnék ha pl a kocsim kiirná, hogy a következő 50km-ben szüksége van egy DPF regenerálásra és akkor úgy intézném az utat, mert szeretnék rá figyelni, nem csak elindítja 1km-rel a haza érés előtt.
Nekem tetszene ha úgy működne pl, hogy a következő 50km-ben szeretne regenerálni, akkor meg tudnám nyomni neki menüben mikor már kiértem az autópályára, h na most mehet.Persze a gyártónak sem az az érdeke hogy "végtelen" km -ig bírja a DPF szűrő, valsz a garit kibírja így is, utána meg vegéyl újat.
-
dgyuri0123
nagyúr
Erős szavak ezek... rágalmazás???? Nem gyilkossággal vádoltam őket és nem mondtam neveket sem, sem címet. De ha valaki magára ismert volna, az legyen az ő baja.
De az ügyfélszolgálatosnak az a dolga, hogy kedves legyen. A szerviznek meg az, hogy ha lehet, hárítson. Más az amikor konkrétan bajod van a termékkel és már az aspektus, mikor mosolyogva megkérdezik, hogy elégedett vagy e. Ha hibát jelzel, akkor jön a szakértő, akinek az a dolga, hogy kiderítse, van e hiba és milyen erdetű. Na itt szokott elvérezni a dolog, mert pl 1-2-3-4 pixelhibát el sem fogadnak, merthogy "az benne van a technológiai tűrésben", hogy bizonyos számú rosszul, vagy nem működő pixel nem minősül gyárihibának. Na.... te egy 2 millás tévénél nem kapnál agybajt 4 állandóan világító pixel miatt, amit nem fog orvosolni a Panasonic szerviz? Merthogy ez nem hiba, ez technológiából fakadó "állapot" és ezt kell nézned még évekig. Mert az LG 1 hibás pixel esetén cserél/t panelt.. Bár esetedben egy 2 miliós tévénél talán tennének valami gesztust, hogy egy ilyen drága tévénél ne kelljen 10 évig nézni a hibás kijelzőt.... csak ne legyen ilyen, azt kívánom.
De mondok mást... autó... Hívom az ügyfélszolgálatot, mit tudnak a hibáról? (mindegy a hiba jellege) Ügyfélszolgálat egyáltalán nem tud semmiről és soha nem is hallott még a hibáról. Fészbukon', interneten, bel és külföldin meg fent vannak aemberek akik fényképekkel igazoltan jelezték a hibát a márkaszervizek felé és történt is nem egy esetben garanciális csere ezügyben!!!! DE az xxx magyarország soha még nem is hallott a hibáról. Az az xxx magyarország, akin keresztül megy minden garanciális igény... érted? Ez a mindent tagadók országa.
-
Farkassacred
őstag
Ez meg a másik dolog. Az ügyfélszolgálatos rendes és jó fej dolgozó nem egyenlő a szervizessel és az adott cég üzletpolitikájával a hibával kapcsolatban.
Nem egyszer estem már pofára, pedig az ügyfélnél rendesek voltak. Na mindegy, kemény egy világ.dgyuri0123: Grat hozzá, nem tudtam, hogy ilyet is lehet.
-
dgyuri0123
nagyúr
Nem lehet eltérés?
Már hogy a fenébe ne lenne eltérés. Menj csak be egy autószervizbe és meglátod, hogy megy ez minálunk. Akik tehetik, Bécsben szervizeltetnek, mert össze nem lehet hasonlítani a két oldalt. Itthon megy a tagadás, meg a hülyének nézés.
Egyedüliként az LG szerviz az, aki beköldött kép alapján megrendeli az új panelt a tévédhez. Pana előbb "próbálkozik", mielőtt elviteti a tévét, amit napokig/hetekig nem látsz viszont és ki tudja, hogy kapod vissza. Akkor inkább várom szeretettel a szerelőt nálam, a lakásomon, aki 1 óra alatt kicseréli a panelt. Kevésbé kellemetlen, mint várni a futárt oda/vissza és újra be-ki csomagolni + ismét összerakni a tévét oda/vissza. Ettől mentsen meg a Jóisten...#82807Gabor970 elhiszem. Nem arról van szó, hogy ne lehetne abszolút tinting mentes. Én inkább csak poénosan kérdeztem, hogy létezik e ilyen oled.
Viszont tegnap este már nem találtam azt kis elszíneződést, ami a legelején még látszott. Jó lenne, ha így maradna, mert most csodás a C2 képe.
-
dgyuri0123
nagyúr
LG is azonnal kiszáll. "Böhönyére" nyilván nem fog, de Pana sem megy el "Böhönyére" panelt cserélni, csak esetleg, ha, prémium szegmensről beszélünk, de erről sem vagyok meggyőződve, csak remélném, hogy egy 2 millás tévét nem úgy kezelnek, mint egy mikrohullámú sütőt. Viszont ismerem a (magyar) Pana szervizt és Isten mentsen tőle. Arra jók, hogy panelt cseréljenek, de egyébre sem. Az eset egyediségéről sem vagyok megyőződve, hiszen pont az imént "itt lett kifejtve", hogy a júzerek 90%-a azt sem tudja mit néz. Ebből kiindulva lehet még száz hasonlóan ronda Pana oled. De nekem nindegy, csak szerintem egyáltalán nem ördögtől való az LG, sőt, kiemelkedően jó ár/értékben, ami csak kevesekre mondható el. A C2 képe hihetetlenül jó....nyilván mihez képest, de nüanszokkal nem foglalkozom, mint max. fényerő és hasonló huncutságok. Ezek olyan "palifogó" tulajdonságok, amik nélkül is kiváló képet lehet nézni/kapni 1/2 áron.
Természetesen mindenkinek van preferenciája, amit sok minden befolyásolhat, de azt gondolom itt elsősorban a pénztárca a döntő érv valmi mellett, vagy ellen és a Pana nem pénztárcabarát. Ehhez képest vannak hibái és a szervize is erősen aggályos képességű. Én pl. ezért nem is kaparok Panasonic után.
-
Vhiktor
Topikgazda
Nem kötekedésből, de 2 kalibrált tv között nem lehet ekkora különbség, teljesen más a fehéregyensúly(színhőmérséklet) is még a holdrol is látszik és az meg nem dolby vision vs hdr kérdés.
Az hogy a fehérek kiegnek vagy nem még rá lehet fogni a dinamikus vs statikus metaadatra, bár egy kalibralt tvnél nem igazán het ilyen mértékű kiégés.Esetleg a 2 tartalom közül az egyik hibás volt.
Mi volt a forrás eszköz? -
alaves
addikt
A Samsungnál ez valószínűleg ezek közül valamelyik miatt van:
- nem vágott kontraszt helytelenül beállítva gyárilag
- a kontraszt túl magasra van állítva menüben
Ha menüből nem orvosolható, akkor esetleg még kalibrációval sikerülhet.
Philips-nél a nem vágott kontraszt szokott hasonlót produkálni, bár azért ott elég precízen van beállítva, a részletvesztés elhanyagolható szokott lenni. -
bigdigit
addikt
A természetes nálam egyenlő a valósághűvel. Ezért még nem láttad az adott képet élőben sose fogod megítélni mi a természetes továbbra is ez a lényeg. Láthatod a bolha tökén is a pattanást ha nem olyan színű mint a valóság . Csak részletes.
De HDR anyagot se nézz egyáltalán mert köze sincs a valósághoz. Egyszerűen csak látványosabb. Főleg mikor sok filmben direkt még rá is tesznek egy lapáttal.
Plusz mindent tv képéről elég könnyen lehet kockázni szar elmosott képet.
Minden más csak hittérítés.
Volt itt már szakmaibb írás is a napokban DV magasztalás kérdésben. Aki azért ért is hozzá. -
bigdigit
addikt
Ha nem írod mit kell nézni nekem fel sem tűnt volna. Számomra aki ilyenekre hegyezi az kimeríti a fanatikus jelzőt.
Zártam is magam ebből nem vagyok ide elég szakmai. Csak a folyamatos leszólás kezdte kiverni nálam a biztosítékot.
HDR10+ lenne továbbra is a hasonlítási alap.
Alleluja DV isten. -
Tyrone89
aktív tag
Részleteiben is Dolby Vision láthatóan jobb ezen példán szemléltetve, illetve a színek sokkal természetesebbek a DV esetében, bár nem tudom a Samsung milyen képmódban volt HDR opción belül. Nekem LG 65C9 esetében van ilyen különbség ha egy HDR tartalmat pl eredeti képmódban indítok, majd átváltok technicolor szakértőire, sokkal jobb a technicolor képmód.(Abban is szoktam a HDR tartalmakat nézni mindig) Ráadásul az én tv-m kalibrálva sincs még.
-
bigdigit
addikt
Cáfolom és ezért is építettem ki amennyire csak tudtam Samsung ökoszisztémát. Eddig ha volt is problémám nem volt panaszom a segítségre sem. Sőt voltak amik kifejezetten bejöttek. Pl prémium háznál szervizelés. Táv segítség tv esetében. De persze aláírom vannak mindenhol Samsung lenézős emberek. Nálunk kb olyan mint autóban a Suzuki. Megjegyzem Suzukim van.
egy looser vagyok halmozottan.
-
aram01
nagyúr
-
Vhiktor
Topikgazda
Grat! Nagyon jó TV.
Nemrég kalibráltam egy ilyet.Nem véletlenül híres a Pana a gyári kalibrációjáról:
Ez a Profi1 gyárilag, a szürkeskála nagyon jó, igaz a gamma 0.1-el alacsonyabb mint lennie kellene (ugyanez igaz 2.4 esetén is, akkor 2.3). De összességében ez gyárilag nagyon jó.HDR és Dolby Vision esetében kalibráltan 960 nit a max fényerő, ha kint hagyjuk a mintát akkor eléri az 1.000-et is.
-
Hmmm1
aktív tag
Hát nem tudom, ilyen kifagyás izé, ez az amaz probléma... android vs ios témában se volt nekem sosem, előbbi oldalán.(tv-knél se nagyon volt ilyen problémám) - ott is ezt mondják mindig az emberek.
Ettől függetlenül, ios-es készülékem van, de androiddal se volt bajom pl. Bocs csak ez jutott erről eszembe igy nagyon: dA képminőség részt megértem mondjuk. Biztos jó.
Grat. Majd lőjj egy pár fotót, ha oké, mégha nem is adja vissza, de ekkora méretű kijelzőről már szép fotókat is lehet készíteni biztosan : D
-
anrab
addikt
"szoftveres droid szarságok"
Szerintem a Google megcsinált egy alap rendszert amit a gyártóknak kell optimalizálni a saját rendszerükre. Ugyan úgy mint a telefonoknál.
A philips fejlesztői is kiadták a Android 11-et bug-osan míg a 9-el semmi gond nem volt. Legalábbis nálam. De olvastam másoktól is. -
#72042496
törölt tag
Sony-nál szerintem ez hagyományosan ilyen. Korábban is láttam posztokat erről, gyors kereséssel pl. ezt.
Itt azt is írják, hogy pár óra után lekapcsolja a tápot az USB-ről, amikor deep sleepbe megy a tévé. Nem tudom, hogy az A95K is ilyen-e, tippre igen.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Közben a kérdést nem tettem fel, normális, hogy ez a tv lényegében áram alatt van folyamatosan, mármint az USB? Lehet, hogy a sony-nál már minden más normális, mint más OLED tévéknél. Infó semmi, DTS/Atmos/Vision/HDR kijelzés semmi, a szlogenjük ez lehet most:, csak nézd a tévéd mással ne törődj.
-
Piftuka
veterán
"Először gondolkodnom kellett, de végül beugrott. AG8.
[..]Ezért meg is kérdezem, hogy tapasztalod még ezeket, vagy rosszul volt - akkor még nekem- optimalizálva szoftver?
"
A szoftver nagyon bug-os volt, ez minden vitán felül áll. Rendszeresen lefagyott, véletlenszerűen újraindult, lekapcsolt, stb.Én 2021. októberében vásároltam meg a készüléket, és amikor a SONY tavaly kiadta erre is az új firmware-t, akkor telepítettem.
A fentebb említett problémák zömét megoldotta, de a készülék, az operációs rendszer továbbra sem mentes az "anomáliáktól".
Ha visszaolvasol az "OLED mélyvíz" topic-ban, akkor látod, hogy éppen ezekről írtam ott.
Szóval messze van a tökéletestől a működését illetően. (És van még egy problémám, amiről eddig még nem írtam...)
-
wallace 234
őstag
Pixel frissítési eljárásba nincs különbség, a QD-oled és a W-oled. Közt. Sony az aki másképp kezeli a dolgokat, de a lényeg ugyan az! Annak idején én is felhoztam ezt a dolgot, hogy miért nem lehet más színű leddel, jelezni a pixel frissítést. Egyedül a Panasonicnak jutott eszébe. Amiért piros pont, nekik.
-
Piftuka
veterán
"Én, nem írtam nekik email-t, hanem felhívtam Sony-t, de előtte kellett csinálni egy ügyszámot a honlapjukon."
Köszi az info-t! Értem, tehát telefonos ügyintézés volt... No, de melyik SONY honlapon, ill. telefonszámon, kérlek?A japán anyavállalat? Meg tudod adni kérlek, a pontos linket?
"A pixeleltolás mindig működik, de azt te nem veszed észre, csak abból, ha megfigyeled, hogy az egyik oldalon nagyobb, vagy kisebb lesz a fekete sáv..."Igen, tudom, hogy az egész a "háttérben" zajlik. Nem is a metódus (eltolás, vagy a "feszültségmanipuláció") a lényeg, hanem nem vagyok meggyőződve arról, hogy automata kikapcsolás esetén lefuttatja a maga kis "trükkjét" a képmegmaradás kiiktatására.
A SONY által Neked írt válasz, és az automata kikapcsolást követő másnapi Android üzenet is erre utal. Alaves fórumtárs szerint pusztán szoftverhiba, nem alapos programozás eredménye az üzenet. Ami természetesen könnyen előfordulhat. Így viszont már nem vagyok biztos ebben...
(Ami azért szomorú, mert technikailag, technológiailag mindkét kikapcsolás ugyanolyan. Csak az egyiknél a processzornak a szoftver direktben ad utasítást a lekapcsolásra, a másiknál pedig a távkapcsolóval te utasítod a szoftver, amely a processzort vezértli, hogy kapcsoljon le. A lekapcsolás módja ugyanaz, tehát a "pixeltisztításnak" ugyanúgy el kellene indulnia a háttérben mindkét esetben.)
-
Piftuka
veterán
Melyik email címre írtál levelet, kérlek? Én is megcímzem őket.
Csak mert, ha jól értem a fenti sorokat, akkor az automatikus kikapcsolás esetén mégsem indul a pixel eltolás?
Amennyiben úgy van, az bizony rém ciki....
-
alaves
addikt
Ha krakéler lennék, ezt írnám: A "stupid dick" kifejezés az Amerikai Egyesült Államok egyes részein, államaiban, illetve népcsoportjainál (tisztelet a kivételnek) lehet hogy nem kirívó, azonban magyarul elég csúnyán hangzik és nem helyénvaló.
Ilyen apró-cseprő dolgok miatt nem adnám vissza az A95K-t. -
cszn
őstag
Az mondjuk elég szomorú, hogy a képmódokat nem írja ki, de őszintén szólva, ezt a pixelfrissítés mizériát szerintem kicsit túllihegitek. A legtöbb gyártó épp azért nem törődik azzal, hogy a felhasználót informálja, mert felesleges. Ha nem tudnánk az egészről semmit - ahogy az OLED tulajdonosok java nem is tud - semmi nem változna. Megcsinálja a háttérben amikor kell és kész. Ha valami gond van és buzerálni kell, épp annyit tudsz tenni, amennyit engednek neked. Lefuttatod és vagy jó lesz vagy nem. Ha több infód lenne róla se lennél előrébb. Szvsz.
-
krx21
nagyúr
Én arra gondolok, hogyha ez hiányozna belőle, akkor nagyon hamar beégős lenne a panel…
Az új Alienware AW3423DW monitor ami QD-Oled, ïrja…Részletezi, hogy a nagy frissítés öregíti a QD-Oled panelt. Ez nem jó hír…
A kompenzációs ciklusok amit a Woled alkalmaz, nem rövidíti az élettartamot.. -
bigdigit
addikt
Bekapcsolás után kiirta a következő kikapcsolás után pixel vagy panel frissítés fog futni amitől jobb lesz a kép . Nem emlékszem a pontos megnevezésre. De tv előtt majd megnézem. Viszont a panelvédelem alatt is a menüben indítható és ott írja is kB 1 órát vesz igénybe. Samunál van ilyen.
-
fulton
addikt
Már csináltam korábban. Elég volt viaazapkolgatni amit...
Lehet a google fiók kavar be. Mert pl nekem a képernyőkimélő beallítása, vagy a google store nem is megy...el sem indul már. Korábban pont emiatt Csináltam egy hard resetet ami meg is oldotta egy darabig most megint ugyanott van -
Sasi001
senior tag
S95b RTINGS
The Pixel Refresh menu allows you to run a complete pixel refresh cycle, which takes about an hour. The TV automatically runs a short pixel refresh automatically after every 4 hours of cumulative usage once the TV is turned off, or run it manually if you prefer.Nem vettem még észre, hogy mikor és hogyan működik.
-
Nem ismerem az androidot. Abban nincs ilyen gyorsindítás meg hasonlók amit ki lehet kapcsolni?
LG-n és Samsungon ez szinte az összes ilyen problémámat megoldotta. Azóta úgy használom mindet.
És nincsennek app meg app indítási, stb anomáliák azóta, meg a DLNA is jól megy. -
Sasi001
senior tag
Ez nem általánosítás . Én magamról beszéltem, hogy nem veszek. Nekem 3-panelból mind sz….r volt. Nem fogok a szervizükkel szórakozni, én nézni szeretném. ( Egyébként a helyi szervizesek nem láttak még teljesen homogén panelt az evo panelokból). Ezért javasolták a csere utalványt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Xbox Classic / Xbox 360
- Jövedelem
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Lexus, Toyota topik
- Nintendo Switch 2
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- DELL T40 EMC Szerver
- BESZÁMÍTÁS! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook - Intel Core Ultra 5 135U 16GB DDR5 RAM 256GB W11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest