- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #5840 üzenetére
BUÉK és jó vasutazást kívánok mindenkinek !
4 év után most sikerült a jelző vezérlő kapcsolást beszerelni a terepasztalba, most volt időm a téli szünetben babrálni, játszani !
A korábban említett relés kiegészítéssel jól működik a kapcsolás, úgy jelez a jelző, ahogyan megterveztem.
Megcsinálom a 3 fényű jelző vezérlését is, amit szintén 4 évvel ezelőtt terveztem meg, ahhoz is csak a relé panel hiányzik, mert ahhoz is sajnos szükséges, a szakaszokkal való helyes együttműködés miatt.Üdv.
-
-
Nekton
aktív tag
válasz
Batman2 #5957 üzenetére
Sziasztok!
Az egy másik sorozat volt. Két részben is volt vasútmodell, amiben egy régen felszedett vasútvonalon mennek végig modellvasutakkal. Érdemes megnézni. Anno a Spektrum adta James May játékai címen.
A reassembler nem jelent meg magyarul.
Ebben elvileg azt a gyerekkori készletet rakja össze, aminek a mozdonya leégett a másik filmben.
Üdv.
-
[w]
őstag
válasz
Batman2 #5947 üzenetére
arra voltam kíváncsi, hogy pl. a régi Märklin (kékdobozos) vagy az új 72710, vagy a Viessmann 5547 jobb-e, esetleg a PIKO 55262?
az egyikhez drága/beszerezhetetlen a csatlakozó, vagy béna a műanyagdugója ezért nem annyira praktikus/ajánlott stb.nem szakirodalmilag, hanem használati/tapasztalati szempontból kérdeztem
elnézést kérek, tényleg totálisan félreérthető volt az eredeti kérdés, mivel nem tettem hozzá hogy elektromos váltók kezelésre gondoltam! egyébként annyira hülye vagyok, hogy a kézi váltóhoz is kapcsolópultot keresek...
-
[w]
őstag
válasz
Batman2 #5916 üzenetére
Boldog új évet mindenkinek!
hátőizé, ennyire szofisztikált megoldásokra sajnos nem vagyok képes az eszközpark és képzettségbeli korlátaim miatt, mindenesetre nagy tisztelet az alapos tanácsért!!!
(persze nyilván nem sírnám el magam, ha lenne egy plug'n'play megoldás a LED-esítésre, de hát na...
)
most hogy már jó a mozdony, elkezdtem egy kisebb pályában gondolkodni, viszont ehhez még sínekre lesz szükségem.
a régi U-profilos sínekhez viszont sehol nem találok egy "kompatibilitási" leírást, hogy az újfajta rendszerben minek felel meg a régi.
egyeneseknél nem akkora gond, de ahogy elnézem a kanyarnál már nem mindegy. például ami nekem van, abból 4 szakasz tesz ki egy negyed kört, az új fajtából 3, de emiatt nem tudom belőni, hogy R1-2-x melyik kategória. (próbáltam mérni sugarat/átmérőt, de azt inkább hagyjuk...)
-
válasz
Batman2 #5918 üzenetére
Digitális rendszer használata sem kész dolog, lehet építeni és vannak olyan opciók amelyek analógban nem működnek ha élethű modellezésben gondolkozik az ember. Nincs mit megunni rajta, mert ez a hobbi is olyan, ha elkezded, valójában sosem lehet befejezni, csak leállni.
-
rita7107
aktív tag
válasz
Batman2 #5916 üzenetére
Örülök, hogy megosztasz analóg rendszerre kapcsolási rajzot.
Amióta elindult a DCC azóta mindenki csak azt csinál. Én pedig csak is analógban gondolkodtam mindig. Függetlenül, hogy mi a "divat". Tudom a dcc sok plusz dolgot biztosít, meg haladni kell a korral. Viszont egy elektronikai szakembernek ez a "kihívás". -
Core2duo6600
veterán
válasz
Batman2 #5800 üzenetére
Nekem kis koromban volt nem tudom milyen valami orosz lehetett aminek vagy 40 cm vagy mégtöbb volt a sínmérete a két szélső szál között, és minden massziv fémből volt, 3 sines volt az az áramot a középsőből vette váltóáramos volt,a mozdonyon kellett az irányt kapcsolni, valami ilyesmi méret nincs ma ?
Igaz annak a pályáját egy féleképpen lehetett csak összerakni, de sajnos már nincs meg, már amikor én használtam is beteges volt az egész, nem én voltam az első felhasználója, talán apám használhatta kis vagy nagyobb korábban.
A fa vonat az nálunk is van, egy halom sinnel hidakkal, 2 elemes mozdonnal,
-
prime_adam
aktív tag
-
prime_adam
aktív tag
válasz
Batman2 #5592 üzenetére
Ez az írás nekem is nagyon hasznos volt
Viszont az még nem világos, hogy a motorolaj mikor használatos, illetve hova kell pontosan nyomni?Egyébként a leírásotok alapján sikerült szétszednem a Taurust és egy Mehano-s mozdonyt is (csak egy csavar tartotta). Utóbbi kerekeit és áramszedőit letisztítottam és a tengelyen is elég zsírt találtam. Ennek ellenére kicsit döcög (motorhoz nem merek nyúlni, de keveset futott, így nem hiszem, hogy nagy kopás lenne ott), talán pont a motorolaj hiányzik neki. Taurus elég zárt, még erősen gondolkozom, hogy lehetne normálisan megtisztítani.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5557 üzenetére
Ez nem megy a Temo-ra. Ez a saját privát kis aranyos. Temora a már ismert asztal megy idén új érdekes kiegészítésekkel. Háromfős csapattal leszek kint, lesz Märklin 1935-től a digitális csodákig, és lesz Vörös Szikra, lesz MEJA, és minden működni fog! Naponta kétszer, 11 és 15 órakor gőzmozdony parádé a Märklinarium terepasztalán! Van kb 15 féle gőzmozdonyunk, a fordító korongon megforgatjuk őket és néhány mondatban összefoglaljuk az eredeti mozdonyről és a modellről a legfontosabb adatokat. Illetve lesz még gyorsulási verseny is a gőzösökkel.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5545 üzenetére
Ha már elkezdtük csináljuk végig. De a jövő évi szereplés már egyáltalán nem biztos. Nagyban függ attól, mit virítanak ebben az évben, A múltévi nagyon satnya volt, mert a fél kiállítás egyáltalán nem a vasútmodellezésről szólt. Én azt mondom inkább kisebb területen, de olyan igazi tökös kiállítást kell rendezni, ami csak vasút, de olyan tömény, mint a száz éves skót whisky. Legyen benne minden a Z mérettől az igazi mozdonylámpáig.Ha már van nagyvasúti kapcsolat oda lehetne hozni a MÁV aktuális személyszállító arzenálját, persze kellő őrozettel és szakszemélyzettel. Biztos nem kevés embert érdekelne egy Flirt, Traxx vagy Taurus vezérállása úgy, hogy el is magyarázzák mi mire való a múszerfalon, stb, stb. Tavaj ott volt két Train Hungary gép, mindenki lelkesedett, még én sem láttam addig belülről Sulzert. Szóval lehetne ebből kurva nagy attrakciót csinálni, csak kicsit újítani kéne a dolgokon, nem a régi lejárt lemezeket nyüstölni. Mert ok, szép a felfűtött Bivaly meg Truman, de könyörgöm! Már egymillióhatszázhetvenháromezerkilencszáznyolcvanhatszor láttuk!!! Szóval a jelszó megújulás és legfőképpen VASÚT! Nem RC kamion, meg tank, nem rádióamatőrök kóricálnak a terepasztalok között a fülembe üvöltve, hogy: Brékó! Brékó! Vasút. Meg vasőtmodell. Ha jól tudom a Temofeszt ezt jelentené igazából.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5532 üzenetére
Ha már szóba kefültek a Bengálik, állítólag az egyik példány nagyon komoly felújítás alatt áll. Ha elkészült, a BKV múzeumi gyűjteményébe kerül. De nem teszik be passzív tárgynak, hanem Nosztalgiajáratban fog közlekedni. Na akkor lesz majd nem kis villamosozás egyszer kétszer!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5529 üzenetére
Pedig előfordul Gyeseves szili. A Déliben szinte állandó vendég egy-kettő belőlük.Van ami egész új festésűnek tűnik, de van olyan ami teljesen kohószökevény kinézetű. Bár a Gyesev szerintem jobban karban tartja a mozdonyait mint a MÁV. Legalább is optikai oldalról nézve.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5524 üzenetére
Innen is, onnan is. Bolhapiacokról, ismerősöktől, barátoktól. Ha találok olyan mozdonyt ami már csak alkatrész bányaként használható mindig megveszem, ha meg tudok egyezni az eladóval. A Marklinnél is van némi átjárhatóság az alkatrészek között. Minden mozdonyba ugyan azt a motort építették be például. Így az állórésztekercs, forgórész, kefetartó az irányváltó teljesen kompatibilis a mozdonyok között. Ugyan avval a 4-16\24 voltos váltóárammal üzemel az összes mozdony, legyen az egy három tengelyes kis játék mozdony vagy egy BR53-as. Nincsen olyan mint régen az NDK-s cuccokban a 4,5 - 9 - 12 voltos motorok. A csúszószedő is teljesen egyen darab, minden mozdonyon ugyan az a méret. Tengelyekkel kerekekkel nem igen szokott gond lenni. Még a gőzmozdonyok hajtórudazatai vezérművei is viszonylag egységesek ugyan az a darab szerepel több mozdonytípuson.
Keresgélni kell, de aki keres az talál. És nekem tényleg hatalmas élmény amikor egy egy kukaszökevény életre kel és működni kezd. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5474 üzenetére
Pontosan. A három sínes rendszer szinte egyetlen előnye. Delta és hurok vágányoknál nem kell szórakozni pólusváltással, csak bemegy és kijön a vonat. A másik előny ami nem annyira látványos, a brutálisan jó érintkezés, mivel a mozdonyok összes kereke a 0-át veszi fel a pályáról, míg a fázist, egy böhömnagy hét centiméter hosszú csúszószedő. Nem igazán jellemző a leállás ennél a rendszernél. Ha megáll egy mozdony akkor annak komoly oka kell legyen nem egyszerű kontakt hiba.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5467 üzenetére
Ja, aki benne van a témában és tud magának építeni...
Én már évek óta játszom a gondolattal, hogy beszerzek egy nyolc csatornás relé kártyát és a saját asztalomat annak segítségével "kompjúterizálom." Van egy baro "Stone Age" P1 laptopom, amin mindenféle ósdi ki és bemenetek vannak. Többbekközött LPT port is. Van egy-két még idejében az Internetről levadászott vezérlő program is, kérdés, össze tudnám e ezt rakni, működőre, vagy csak pénzkidobás lenne az egész. Mondjuk nem annyira nagy összeg, hogy ne érné meg már magát a játékot is a dolog. Előbb utóbb rápróbálok a dologra. Most, hogy átalakítom éppen az asztalt, valószínűleg meg is csinálom a belső pályakör szakaszolásait olyanra, hogy az megfeleljen a kívánalmaknak és egy plusz vezetékköteggel megoldom a kártya csatlakoztatásának lehetőségét. És persze kell a lehetőség az átkapcsolásra a kézi és az automatizált üzem között.Ha már belekezdtem egy komolyabb átalakításba, akkor ezt sem hagyom ki a lehetőségek közül. Mivel a Märklin M-es vágányrendszereinek váltóit a vonatok minden további nélkül képesek felvágni üzemszerű működés mellett, így csak a szakaszolásokat és a jelzőket kellene vezérelni, megfelelő előzetes váltóbeállítás után.
Még nem teljesen kiforrott az ötlet, dolgozom rajta. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5455 üzenetére
Nem. Ez a saját asztal otthon a szobában. 2012-óta volt ez a felállás, kisebb nagyobb módosításokkel illetve 2 éve egy űj alaplapra költözött az egész a toldott foldott asztallapról. De a sok dilikörért folyamatosan kaptam a fejemre, hogy nem játszható az asztal. Valami igazság volt benne, mert csak körbe körbe tudtak menni a szerelvények felváltva, a két szint között sem volt vágánykapcsolat. Tény és való, hogy nem izgulta magát agyon az ember a forgalmat figyelve. Így arra gondoltam, hogy picit átvariálom az elrendezést. A felső szintet egy az egyben megszüntettem és az alaplapi három dilikörből is eltünk a legbelső, ami gyakorlatilag megegyező ívsugarú volt a TT vasút legkisebb ívével. Ott csak kis 2-3 tengelyes járműveknek volt szabad a pálya. A két nagyobb körív maradt, épült egy új vágánykapcsolás, hogy ne kelljen tolatva átjárni egyik pályáról a másikra, hanem normál forgalomszerű lehessen a pályáváltás. Lett egy állomási tároló vágány a négy átmenő vágány mögött, illetve egy rövid csonka, a nagyon nem használt gépeknek, tartalék mozdonynak, stb. A pálya túl oldalán a kétvágányos tároló majd kialakul, lesz belőle egy kis ipartelep, akkor ott jókat lehet toligálni tehervonatokkal, illetve ugye a hurokvágány további gengszterkedésekre ad lehetőséget.
Épület, növényzet, és más tereptárgyak mind visszakerülnek az elbontott felső szintról is. Lesz egy rövid alagút, hegyoldallal, a hegyoldalba beépül a templom és a kis falusi házacskák. Az állomás körül pedig a városi házakból kialakul egy kisvárosi részlet.
Beszerezni gyakorlatilag csak némi ragasztót, nikecellt és statikus meg nem statikus szóróanyagot kellett. A nikecell sem volt gond, mert a rengeteg építkezésen, felújításon mindig van a szemeteskonténerekbe dobálva jópár komolyabb darab, csak nyitott szemmel kellett járni és nem kellett szégyenlősködni. 3-4 helyről összeszedtem annyi nikecellt, hogy akár a nimaláját is modellezhetném az asztalon, ha odaférne. Egyéb járulékos anyagok persze vannak, mint a vezérlődoboz anyaga, csatlakozók, stb, de ez viszonylag kis összeg. Ha elkészül jó pár évig nem nagyon kell hozzányúlnom remélem. Igazából már inkább játszani szeretnék rajta, mint bütykölni. Persze az sem rossz. Bízom benne, gogy augusztus végére látványosabb lesz a produkció, mint amilyen jelenleg. Dolgozom rajta, most megint az apróságokkal molyolás következik egy két hétig, utána egy látványos előre haladás.Kaptam például több mint 50 db eredeti Märklin felsővezeték mezőt, amiknek az állapota sajnos nem a legjobb. Most pl. ezeket egyengetem, javítgatom, hogy felkerülhessenek majd az asztalra. Az új vezérlő dobozt is össze kell rakni, beépíteni a kellő dolgokat, trafók kapcsoló pultok, különböző kapcsolók, stb, stb és utána összevezetékelni az asztallal. Mind eközben a tereppel is foglalkozni kéne. A nap meg változatlanul csak 24 óra, a fene vigye el... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5387 üzenetére
Jobbat nem tudok kitalálni, mint, hogy a szedő hidraulikájával, vagy bármi is tartja stabilan fent a dróton, történhetett valami. Esetleg valami szoftver hiba? Már, hogy meddig engedje fel a szedőt, vagy mekkora nyomással feszüljön neki a drótnak? Ezekben a modern agyoncomputerizált gépekben akármi lehet. Mondom ezt anélkül, hogy értenék hozzá, csak ötletelgetek itt jobbra balra...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5350 üzenetére
A tetők fognak kapni egy egy réteg matt piros és zöld festéket. Jelenleg ki vagyok fogyva belőlük. A falak csillogása egy érdekes dolog. Akváriumba való nagyon apró kő és faragasztó keveréke a vakolat. Normál világítás mellett nem csillognak, valszeg a vaku csinálta ezt a dolgot. Valamikor megkísérlek vaku nélkül csinálni egy két képet, mondjuk a szabadban a tanyáról, akkor sokkal hitelesebb lesz a kép.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5231 üzenetére
Valóstínűleg egy olyan időszak volt, amikor a helytelen vágányt is használták a helyes vágánnyal párhuzamos közlekedésre. Legalább is tudomásom szerint, a helytelen vágány jelzői sötétek akkor, ha nincs abban az irányban forgalom, kivéve a bejárati jelzőket és az előjelzőiket. De nem biztos, lehet, hogy marhaságot beszélek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5204 üzenetére
Fényképezőgép otthonhagyása vasútmodell kiállításról - egy fekete pont. :-) :-) :-) Minden esetre örvendetes tény, hogy igen csak megszaporodtak a vasútmodell kiállítások. Emléxem, mikor tízév körüli gyerekek voltunk évente egy szem vasútmodell kiállítás volt Budapesten. A vidékről nem tudok mit mondani, akkor még nem hogy internet, de számítógép sem létezett, csak cégeknél, meg a fantasztikus filmekben. Szerencsére ma könnyen beszerezhető a kellő információ egy-egy kiállítással kapcsolatban.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5141 üzenetére
Na és vannak kis finomságok. A BR120-as mozdonyt és a trafót\vezérlőt nem tartalmazza a sorozat, azt külön lehet megrendelni 34990! Forintért! Szerintem egy Mehano mozdonyért kicsit sok ez az összeg. A száz részes újság sorozat és a külön megrendelhető dolgok együttesen kb negyed millió forintot tesznek ki. Annyiért már villanyvonatot is lehet venni, nem Mehano-t.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4764 üzenetére
Pirossal jelöltem a híd helyét.A két hurok modul mindenképpen 100 x 125 centi méretben készül el. A többi 100 x 108 cm-re van tervezve, a 108 cm ugyanis pontosan 6db. 5106-os Märklin egyenes hossz. A szélességet viszont lehet levesszük 50 cm-re, kérdés az állomás el e fér kényelmesen, de látatlanban azt mondom, igen. A nyíltvonali résznek simán elég az 50cm szélesség, a híd pedig híd, ott a szélesség még teljesen képlékeny, de saccra 10-12 cm-nél nem lesz szélesebb a műtárgy.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4751 üzenetére
Üdv!
Elvileg kettő. Azonban némileg változtatni kellett a terveken, mivel a családtagok közölték, a jelenlegi terepasztal felső szintjén levő városhoz ne merészeljek hozzányúlni, mert az úgy jó ahogy van. (Nekem is tetszik igazából nem nagyon akaródzott szétszedni azt a részt.) Így most kicsit változott a felállás, mert azt a teljes asztaldarabot egyben kell leoperálnom és áttelepíteni a másik asztalra. De már dolgozom rajta, mindem sínen van ahogy mondani szokás. Persze ezáltal változott az asztal mérete, formája, de még időben. Nem volt az anyag méretre vágva, csak jelölve a hat yardos deszkák. Átmérerteztük, vágtuk raktuk. Most már ez lesz a végleges. Átköltözik a város, a tavas elem egy része, stb, stb.
Sokkal látványosabb lesz, mint az eddigi és ami a fő, ha kell meg lehet mozdítani, mert kb. 40 kiló lesz. Szemben az elődjével, ami vastagon a mázsa fölé ugrott a többszöri hozzáépítés és X+1 láb következtében. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4719 üzenetére
Volt több órás próbamenet, jól vizsgázott. Nem billeg, nem siklik. Alulra felszerkesztettem két 2800 mAh-s tölthető cerkaelemet, ezek mint ballaszt funkcionálnak, illetve a ledes belső világítás is jól működik velük. Na persze semmi speciális nyáklap meg ilyenek! Csak olyan sufnituningosan egy műanyag lapon az egész, de nem látszik, nem csúnya, viszont tök jól világít. :-)
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4692 üzenetére
Köszi!
Alapnak nem rossz, de kell pár év mire igazán látványos lesz a dolog. Szeretnénk az asztalt bővíteni, a külső pályakört jócskán megnövelve egy L alakú berendezést létrehozni, aminek a végső mérete 2,5 x 4,75 méter lesz. a külső oldalakon mérve. Azon is gondolkodom, hogy a külső kört akkor már érdemes lenne digitalizálni. Erre nézvést bele kellene ásnom magam a digi témába. De ebben is plusz probléma, hogy ugye a marklin a váltóáram miatt más tészta, mint az egyenáramos rendszerek. Legalább is gondolom. De azért próbálok majd ismerkedni a dologgal, mert igazán látványos az lenne, főként a régi 40-50 éves vágányzaton digizni.[link]
2015-ös Marklin nyalánkságok! -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4654 üzenetére
Nem, semmi extra elektronikát nem találtam ki, mivel nem is értek a dologhoz. Mindössze az egyenkénti váltókapcsolásokat helyettesítettem vágányút beállításokkal, mondjuk ehhez egyenirányítani kell a váltóáramot a váltók kapcsolásához, hogy diódákkal ki tudjam védeni a nem kívánt kapcsolásokat, de így még ha nem is tűnik egyszerűbbnek a vezetékelés, az irányítás mégis egyszerűsödött. Később persze jó lenne az egész terepasztalt egy vagy két relékártyával teljesen automata üzemre átállítani. Ugye szemben a kapcsolósínes üzemmel, a relékártya programozhatósága egy teljesen szabad kötöttségektől mentes üzemmenetet tesz lehetővé a monoton ismétlődéseket így csökkentve, ha nem is teljesen kizárva. De egyelőre a kézi vezérlés is nagyon jó lesz. Mivel jócskán lecsökkent a szükséges nyomógombok, kapcsolók száma, nem fogok külön vezérlő asztalt építeni. A szükséges kapcsolóelemek elférnek az asztal bal sarkán elbújtatva egy épületbe. Külön elhelyezni és csatlakoztatni így csak a transzformátorokat kell majd egy hatpólusú csatlakozón keresztül az asztalhoz. A két asztalfél között pedig elegendő egy harminc pólusú csatlakozópár amin minden szükséges áram átvezethető az egyik asztalfélből a másikba, beleértve a jelzőket, utcai világítást, stb. Ezen felül csak egy három pólusú csatlakozó épül még be pluszban a pályakörök másik oldali csatlakozásának áthidalására, hogy még véletlenül se legyen a pályákban sehol feszültség esés.
Persze a beépített kapcsolósínekkel megépül az automata üzem is oly módon, hogy a kapcsolósínek lekapcsolhatóak lesznek a rendszerről, így a kézi irányításra bármikor át lehet állni és viszont. Ez mondjuk kimondottan jól jön a kiállításon, mikor az ember elmenne wc-re, vagy enni inni. Automata üzemre kapcsolva elegendő egy két családtagot ismerőst megkérni, hogy vigyázzon az asztalra és hessegesse a túlzott vehemenciával érdeklődő látogatókat. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4652 üzenetére
Holnaptól elkezdődik az építkezés az asztalon. Mondhatni már majdnem jól vagyok, csak némi köhögés maradt a dögrovásból. Időközben egyszerűsítettem az asztal vezérlő rendszerét, kevesebb vezeték, kevesebb kapcsoló, nyomógomb, egyszerűbb és megbízhatóbb működés. A tervek szerint a hét végén már próbafutások lesznek a pályán illetve az automata rendszer működése is lepróbálásra kerül. Ha minden O.K, akkor indul a terepépítés, füvesítés, szépítés, pofásítás, stb, stb... Szóval beindul a verkli.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4650 üzenetére
Temofeszt még nem volt. Október 9-11 a dátum. Itt a jóidő mindenki élvezi a napsütést gondolom. Én részemről egy jó kis megfázással hadakozom egy hónapja, ami időközben átment tüdőgyulába. Így a terepasztalépítés jelenleg egészségügyi okok miatt szünetel még egy két hétig. Na de aztán! A hikomatosság ellenére az ötletgyár dolgozik, mit hogyan csináljunk témában. Szóval valami lesz hamarosan...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4620 üzenetére
cekasz nincsen kéznél. Viszont egy benga nagy kenyérvágó kés meglepően jól és viszonylag kevés szeméttel vágja. Már kínomban nem tudtam mit kitalálni, se a tapétavágó, se a kicsi, se a nagyobb kés nem volt igazán jó, sőt inkább pocsék volt. Mindegy, már bármit kipróbálok alapon előkaptam a kenyérvágót, na az viszonylag jól vágja. Nagy hosszú penge, még az egyenesek is egész jók vele. A vágott felületeket utána egész mezei módon megcsiszatoljuk a sima betonon, így megszűnik a szemetelés is és a felület is simul.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4595 üzenetére
Halihó!
Vegyes a társaság, hárman bohóckodunk itt az utcában, rajtam kívül még egy magyar és egy lengyel fickó. A tavalyi asztal az egyikük garázsában készült, mivel nekünk olyan nincs. A másik srác csak úgy odacsapódott hozzánk, mint érdeklődő és lassan mind a ketten elkapták tőlem a "betegséget". :-)
Nekik terepasztaluk nincsen - egyelőre - még a szoba padlóján tolják a digitális Hornby készleteknek, meg hozzánk járnak át a Marklint nyüstölni.
Viszont az idei asztal építésébe beszálltak úgymond és jönnek kiállítani is. Most már elviselhető az idő a garázsban hosszabb távon, kezdjük az asztalos munkákat, az asztalszerkezet gyártását. A terv az, hogy május végére a pálya már üzemképes legyen és akkor a nyáron lehet a terepet építeni, szépíteni. Nagy az esélye, hogy tudjuk tartani a tervet, mert szinte minden össze van szedve, amire szükség van, asztal anyaga, a vasút, vezeték, kapcsolók, nyomógombok, trafók, csavar, ragasztó, stb, stb. "Csak" csinálni kell a dolgokat.
Egy nap lesz, amikor méretre vágjuk az anyagokat és kb két nap alatt össze is rakjuk az asztalvázat, a lappal és a lábakkal, na meg összeillesztjük a három elemet, stabil, de oldható kötéssel.(3-3 db. legalább 8-as csavar legkevesebb.) Utána kezdjük a pályát építeni, ami szerintem vezetékszereléssel együtt is meg tud lenni két hét alatt, ha minden nap tudunk foglalkozni a feladattal egy-két órácskát. Na meg egy-két hétvégi napon mindent bele és akkor lazán elkészülünk.
A terepépítéshez is van már pár flakon faragasztó, különböző terepanyagok, szórható és szőnyeg formában, műanyag lapok, papír alapú tégla, terméskó lapok, stb. Na meg a már említett tereptárgyak. Szóval igazából tényleg csak csinálni kell, kellene, hogy látványos haladás történjen. Ez napok kérdése... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4593 üzenetére
Üdv!
Itt többen vagyunk benne ebben a projectben, így kicsit könnyebb a dolog, mint ha egymagam építeném. A múlt évi kiállítási asztalt kopaszon adtam el, vagyis a hungarocell hegyek és jónéhány más egyéb tereptárgy, épületek, fák, stb megvannak, ezeket is csak fel kell pakolni. Maga az asztal 3db 125x125-ös elemből fog állni, ha Isten és a Királynő is úgy akarja...
Így a szállítás is hót egyszerű lesz, mert oldalfalak segítségével egy ládát csinálunk az asztalelemekből. Szabadidős tevékenységnek nem rossz hobby ez az biztos! A térközbiztosításhoz szeretnék eredeti régi Marklin jelzőket beszerezni, ezirányban már folyik az Ebay figyelése.
Nem lesz ez olyan nagy durranás azért elsőre, de pár év alatt remélem sikerül belőle komoly látványosságot fejleszteni.
Az egyenáramos pálya még nem szerepel a terveken, mert még nem döntöttük el, hogy milyen legyen a vonalvezetés, illetve a pálya magassága is kérdéses. Evvel megvárjuk amíg a Marklin pályát a helyére tesszük és akkor kipróbálunk több féle verziót, hogyan tudjuk belefésülni a már meglévő dolgok közé úgy, hogy ne legyen erőltetett a dolog. Mindenképpen jó lenne, ha az újabb gépek is tudnának futni az asztalon, a Tau az emeletesekkel, vagy éppen a Virgin Pendolino sem lenne egy utolsó látvány azt hiszem. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4591 üzenetére
A temofesztre gondoltam. A múlt évben bemutatott asztal némileg átalakított és megnövelt területű verzióját szeretnénk bemutatni és majdan évről évre azt csicsásítani, szépíteni. Az utóbbi hónapokban elég sok mindent összeszedtünk hozzá, eredeti Marklin hidak, a mechanikus sorompós útátjáró, stb. Próbálunk minél több régi vackot összeszedni az asztalhoz, hogy egy kis változatosságot vigyünk be a sok digitális csoda közé.
Ilyen lesz ha elkészül. Egyelőre darabokban van az asztal. Nem túl bonyolult, de arra elég lesz, hogy 4 szerelvény tudjon térközbiztosítással közlekedni. Ráhaladunk a terep kialakítására, mert az a múlt évben nem volt nagy szám. Idén, ha minden jól megy dögösebb lesz a kinézet. A lila pályarész egy bánya egy rakodó és két tároló vágánnyal. Bányaépülettel, bányavasúttal, stb. Azután a szokásos állomás és a hozzátartozó kis település és ami még beleflr esetleg egy két érdekesség, Meglássuk, mi készül el a projectből.
Imhol a tervezett vágányzat. Természetesen a Marklin M vágányrendszer marad, hadd zörögjenek a szerelvények!És ha sikerül összehozni(félig már készen van, müködik minden, csak a terep kopasz még) akkor egy 0-ás méretű kicsi asztalt is viszünk, 0e vasúttal és működő száguldozó autókkal.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4589 üzenetére
A forgalom kicsit száguldozósra sikeredett időnként, mert a kamerát is birizgálni kellett, és messze volt a vezérlő. Ha a hátsó asztalrész is elkészül, illetve az a plusz pálya aminek a megépítését tervezem, utána körbe lehet videózni az asztalt normálisan, mert a másik oldalon is van némi látnivaló, de ott most elég sok a kopasz fehér hungarocell, látványnak se szép és a kamera is meghülyül a sok fehértől.
Remélhetőleg nyár végére elkészülnek a munkálatok. Persze még rengeteg apróság hiányzik. A fél állomás berendezése, peronok, felüljáró, néhány jelző, közvilágítás az új pályarészeken, na és még millió apróság. És akkor a túloldalon épülő új városrészről még nem is beszéltem, vagy a terepasztal közepén lévő kiátóról, ami el fog költözni az újonnan kialakított hegyekbe. Van még munka bőségesen, de már alakul a dolog!
Na és akkor ne felejtkezzünk meg az idei kiállításról sem... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4586 üzenetére
Nos ahogy mondják, a puding próbája az evés. Be fogok szerezni valami digi vezérlőt és digitalizálok, digitalizáltatok egy villanygépet. Erre a feladatra asszem a Lima E-103 lesz bevetve. Egyenáramú gép, hely van benne bőven. A gagyi Lima áramszedők(még a piko hobby széria szedőinél is borzalmasabbak) le lettek cserélve Fleischmann félpantográf szedőkre, így már ez a gép is tud tetőáramszedőről üzemelni. Ha meg tudom oldani ebben a benga nagy mozdonyban elfér a dekóder, hangdekóder, stb.
Most viszont bele kell ásnom magam a digi világba, milyen vezérlőt érdemes szerezni, miféle dekódereket, stb, stb. Ehhez olyan zöld vagyok, mint egy fenyőerdő.Thanks a felső vezeték. Volt és még van vele munka rendesen, az állomáson még három vágány felett meg kell csinálni a munkavezeték fölött a függesztő vezetékkel történő összekötést, hogy elég erős legyen a drót. Na meg a fűtőházi vágány felett még egyaltalán nincsen semmi amibe a szedő belecsimpaszkodhatna.
Osztán tervezem a felső pályakör felsővezetékesítését is. Ott csak egy vezeték lesz, mint a villamosnál, tekintettel arra, hogy kisebbek az ívek, elég sűrű lesz az oszlopkiosztás az ívekben és az egyenes szakaszok sem túl nagyok. Viszont a csarnok épületemet előtte át kell építenem, meg kell növelnem a belmagasságot, hogy beférjenek a szedők nyitott állapotban.
Az összekötő vágányon pedig kell építeni egy feszmentessé tehető szakaszt, mert akkor a felsővezeték is két körre osztható. Kezd kicsit bonyolult lenni a dolog, de még tudom követni. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4577 üzenetére
Akkor lehetett újabb készlet, azokban már világosszürke\fehér transzformátorok vannak. Körbekutattam Marklin HAmo témában, kezdő készletet úgy tűnik nem adtak ki belőle Marklinék. VAgyis a klasszikus nikecellbe csomagolt, mozdony, kocsi, sín, trafó összeállítás Hamo-ban nem létezett.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4571 üzenetére
Hát, ha Marklin és H0 akkor általában pedig három sínes. Hacsak, nem Marklin HAMO. De azt nem tudom, adtak e ki HAMO alapkészletet. Viszont, ha kék színű volt benne a trafó akkor tuti váltóáramos készlet volt. Lehet még esetleg C (műanyag) vágányrendszerrel kiszerelt alapkészlet, azokon nem annyira feltűnő a középső érintkezősor. Azt nem is tudom, hogy a Marklin csinált e egyenáramos rendszerhez vágányokat. Én még nem hallottam róla, hogylenne olyan.
Minden esetre a most érkező portéka felújításának nekifogok nagy tempóban és amint üzemelnek itt lesz a jelentés a topicon. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4565 üzenetére
A régi szép békeidők...
A jó kis mozdonycserék, Hegyeshalomnál, Lőkösházán, stb... A CSD-nek voltak akkor is már olyan gépei amik átjártak ide, más külföldi villanygépet én nem nagyon láttam M.o-n akkoriban. Ma már semmi ilyen, Railjet úgy hasít át az Osztrák-Magyar határon, mint a nyíl.
Ezek amik nem jártak át Magyarországra és állítólag van köztük különbség feszültség szempontjából.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Batman2 #4550 üzenetére
Sikerült elírni.
150-et akartam volna, de az sem helytálló adat, ugyanis egész pontosan 220kW-os motor, ami ~294LE. Csak viszonyításképp az M62-es pl. 1472kW, ami közel 2000LE (1972LE}, tehát csaknem 7 ilyen mozdiny erejével bír.
…és akkor mindezek mellé a v63-as 3575 kW-ja nem véletlen hozta a Gigant nevet…
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4551 üzenetére
Igen azt írták valahol, tán pont abban amit belinkeltem, hogy az egyik fázis a sín volt. Minden esetre tuti érdekes szerkezet lehetett. A lényeg amit ki akartam hozni a dologból, hogy az egyenáramot mint vontatási áramot azért elég sok helyen használják. Sőt, jut eszembe, az egykori Csehszlovákia területén is voltak nagyvasúti vonalak egyenárammal villamosítva tudomásom szerint. Legalább is olyasmit olvastam. Pl. a BTTB által gyártott CSD E499-es mozdonya is létezett váltóáramú és egyenáramú kivitelben, illetve ha jól emlékszem a PIKO által gyártott Gorilla is volt mind a két áramfajtához felépítve, meg valami több áramos változata is, ezért voltak a mozdonyok különböző színüek is. De hogy ebből mi igaz, passz. Lehet rosszul emlékszem.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Batman2 #4531 üzenetére
Nem jutottam sokkal előrébb előrébb. A gyártójuk elvileg "Factory model" és odesszában készültek. A gyártó szimbóluma egy repülőgépet hajító kisgyerek, és "composite modell airplane" van nagy betűkkel a doboz elejére írva. Persze oroszul, mert CCCP...
A kis 144-esek két Academy Minicraft meg egy Shanghai dragon.
Van még pár, ami hiányos, két Matchbox, egy Heller és van egy helikopter, aminek nincs meg a doboza.
Meg persze ott az 1:700-as Tamiya hajó... Ez minden. Összesen 12db.
-
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Batman2 #4277 üzenetére
Az sem az, csak felszerelés kérdése. Én a fototechnikás maratásra esküszöm! Jó minőségű nyomtató kell csak hozzá, fotolakk, egy tervező progi és egy minőségi felülettel kialakított nyák és egy erősebb UW cső. A többi cucc fillérekért megvehető, gyakorlatilag háztartási vegyszerek: hidrogén peroxid, sósav, egy kevés mosószer vagy folyékony szappan... nagyjából ennyi. Ipari minőségű nyákokat lehet vele készíteni. Csak BGA-zni ne kelljen, mert ahhoz tényleg nem árt egy röntgen is...
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4134 üzenetére
A munkálatokat nyomatjuk minden szabadidőben ami adódik.
Végeztünk az ágyazat anyag leragasztásával, ami időszrű volt, mert a hátam kezdett leszakadni a sok hajolgatástól. Be kell még fejezni az alagutakat és felszerelni a felső vezetéket. Akkor a nagy melók megvannak. Jöhet a csinosítás. Illetve valamikor a közvilágítási és vasúti jelzőlámpák beépítése, huzalozása. Az lesz még egy jó móka.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4108 üzenetére
Üdv!
Nem padlásszoba a tetőtéri lakó inkább hálószoba sarka. A terepasztalon kívül elfér még egy ágy egy szekrény és egy sarokasztal a számítógépnek, meg lábujjhegyen mi. Sajnos nincs külön helység, ahol tudnék tombolni mint mondjuk Jákob barátunk. Ha lenne, már rég körberaktam volna vasúttal a szobát én is.
Sínanyag lenne, csak hely nincsen sajnos. De örülök, hogy ennyinek is sikerült helyet szorítani. Sajnáltam volna eladni a cuccot.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4078 üzenetére
Gyakorlatilag itt is újraépül a darab. Igaz teljesen más lesz az új elrendezés és a témája is az elemnek, de nem baj, csak hasznára válik a látványnak. Azt találtam ki, hogy állomás épület nem lesz, mivel ez csak egy forgalmi kitérő-rakodó lesz. Viszont lesz egy a vasút fölött átvezető autópálya részlet, lehajtóval a rakodóhoz. Ez megint csak egy ötlet az agyamban, a kivitelezhetőség még kérdéses. De rajta vagyok a témán! Peron, magasrakodó, esetleg homlokrakodó, egy impozáns váltóállító épület, fű, némi növényzet, jelzők, jelzések. Ember és állatfigurák, közvilágítás.
A negyedik, lezáró elemet pedig teljes egészében egy valami kiállításon kell majd felépíteni. Mivel a vágányzat csak egy féle képpen helyezkedhet el, lehet utat építeni és városi emeletes házakkal urbanizálni a környezetet. Ez a terv jelenleg. Így az alapasztalon lévő városrész kapcsolódik további városi házakhoz, egy teljes városrész felépíthető lesz, csak legyen elég épület.
Erre az összekötő elemre talán felkerül a Faller car system is, amit rég óta szeretnék beilleszteni az asztalba. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4016 üzenetére
A bemeneti fesz, ami a fesszabályzóra megy az olyan 8 - 8,5V lesz, azon a feszültségen mennek kb. megfelelő sebességgel a régebbi mozdonyok. A taunak meg bőven elég az 5V fesz a normális sebességhez, ezt folyamatosan mérem, meg tesztelem is a dolgokat. Jelenleg találtam egy olyan fokozatot a trafón ahol nem éri utol a tau a másik mozdonyt, de csak centik kérdése.
A melegedés dolog szerintem megoldható. Alább egy kép a Taurus belsejéről. Szerintem a keretre fel lehet ragasztani az IC-t, ekkora marha vas simán elviszi a hőt és a mozdony kasznija sem károsodik.
PIKO TAURUS belseje. Ennyi hely van bármit beépíteni.
A másik ötlet amin gondolkodom, ezt valami régebbi modellvasutas könyvben olvastam, lehet a Linzbauer félében, hogy germánium diódákat teszek sorbakötve a motor elé a mozdonyon belül. Azokon állítólag diódánként 0.6 - 0.7V feszültség esik nyitó irányban. 3-4 kis üvegdióda sorbakapcsolva már komoly feszültség esést eredményezne. Persze ebből is dupla mennyiség kell, hogy mindkét irányba tudjon menni a mozdony. A kapcsolása a fesszabályzónak tényleg nem valami extra bonyolult.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Xbox tulajok OFF topicja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Építő/felújító topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Bomba ár! Dell Inspiron 5405 - Ryzen5 4500U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest