- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Quasi_modo #5522 üzenetére
Majd lehet elviszem. Az egyik néha random leáll és csak ha a kerekeit kezdtem tekergetni utána indul meg a másiknak meg elment az ereje. Teljes sebességen se megy gyorsan,csak vánszorog.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Quasi_modo #5462 üzenetére
Nekem kevésbé van rálátásom, de én olyan 35-65%-ra tippelem az analóg javára.
Meg az analógnál szerintem jobban lehet mókolni. Mármint ott neked kell megcsinálni/bekötni. A digitálisnál, meg bele kell tenni, és be kell programozni, hogy hányas. De nincs meg a vezetékeléses feeling.
Meg az ár miatt is jobban megy az analóg. Főleg akinek már megvan a saját cucca analógra (pl lámpa/szemafor) nem fog digitálisat venni (váltani), hogy a régit kidobja.
Anno a roco használatijában is nem véletlen volt részletezve több helyen is, hogy hogy kell összekötni a digitális és az analóg pályát. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5462 üzenetére
Én is tervezem egy digitális pálya összerottyantását. Persze csak a Märklin kis digijére gondolok a Deltára. Egy picike kis asztalon, kis három tengelyes mozdonyokkal, csak érdekesség képpen, hogy ilyen is van, volt. Egy két Telex kuplungos mozdonnyal tökéletesen bemutatható annak a rendszernek minden tudása és hiányossága.
-
hun_solo
újonc
válasz
Quasi_modo #5449 üzenetére
De,lehetséges,csak kipróbáltam,hogy milyen lenne.
-
hun_solo
újonc
válasz
Quasi_modo #5445 üzenetére
-
hun_solo
újonc
válasz
Quasi_modo #5443 üzenetére
Nos,megpróbáltam bekarcolni a mintát,majd lekentem szürke makettfestékkel.Annyira
jónem lett rossz,ha gondoljátok,rakok fel képet róla. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5440 üzenetére
Talpfa közbe tud csavarozni. N méretú vágányról beszélve, már a 2-es osb csavar feje is tart a két talpfán annyit ami kell szerintem. Ha meg leragasztotta az ágyazatot, ki is veheti a csavart.
Én a hungarocell dolgokat az asztalomon mindenhol sima 120 grammos papírra nyomott anyaggal burkoltam. Nem mondanám igénytelennek. Igaz nem otthoni nyomat, hanem egy profi nyomtatóstúdióban készült a nyomtatás brutálisan komoly fotoprintereken. Viszont mivel telibe nyomtatták az A4-es oldalakat így sokkal olcsóbb volt mint modellboltban megvenni a kis ficniket, sok száz forint per darab áron. Sajnos a nyomtatásra rá kell áldozni egy bizonyos összeget, de ha negyobb mennyiség kell mindenképpen megéri.
Persze az igazi a Stirol lap, de az horrorisztikus költségeket okoz a terepasztal építése során komolyabb mennyiségszükséglet esetén.De szerintem ezt bízzuk mindenki egyéni fantáziájára és ízlésére. Minden esetre kíváncsian várom barátunk képeit a készülő asztalról, mert egy új alkotás születésének figyelemmel kísérése mindig izgalmas és tanúságos dolog. Hajrá modellező bajtársak, kellemes kerékcsattogást a síneken a nyár hátralévő részében!
-
hun_solo
újonc
válasz
Quasi_modo #5438 üzenetére
Köszi
Jogos,könnyű...de én béna vagyok és nem sikerült -
hun_solo
újonc
válasz
Quasi_modo #5432 üzenetére
Elnéztem arrafelé,és ők is hasonló anyagból építik a domborzatot.A sín farostra lesz fektetve,nem közvetlen erre a habszerű anyagra.Purhabot pedig már elvetettem
Egyébként(nyilván nem fog annyira jól sikerülni)de ha szerintetek NAGYON jó lesz,akkor pl.a veszprémi általános téli kiállításra lehet jelentkezni?Vag ez egy nagyon hülye ötlet? -
zümzümm
senior tag
válasz
Quasi_modo #5323 üzenetére
És a kevés kb mennyit jelent?
5 vagy 10 ezret megér? 5nél biztos nagyobb az eszmei értéke számomra. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5220 üzenetére
Pontatlan volt a fogalmazás! Elnézést! A Märklinek érkeztek Németországból, a Vörös Szikra és a MEJA-k Magyarországról valók! Én kérek elnézést!
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #5211 üzenetére
Valóban,
csak H0 méretben gyártott.
Mindegy, annál jobb, hogy mostmár gyárt!Üdv.
-
Rederik
tag
válasz
Quasi_modo #5190 üzenetére
Köszönöm.
Akkor még annyi kérdés, ha nincs elektromos kapcsolópultom, amíg nem digitalizálom az elektromosat, kézzel azért lehet működtetni?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5153 üzenetére
Yesssssss! Dögös darab! Märklinben is létezik, de csak zöld színben. pedigez az ÖBB verzió nagyon király. Szép fogás! Gratula!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5062 üzenetére
Igen. Az alapszín sem volt egy haj, de nagy szám, a feliratozás, meg kritikán aluli. Persze akkor és ott prímán megfelelt az igényeinknek. Három ilyen kis kocsi és egy BR92-es gőzmozdony, már csodálatos szerelvénynek számított negyven évvel ezelőtt.
Amikor a Zeukeból BTTB lett egy idő után leálltak a gyártásával és átálltak egy másik, hasonló, de szerintem messze nem ilyen szép kocsitípus gyártására. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5060 üzenetére
Remek portéka! A személykocsit régen a Zeuke és a BTTb is gyártotta, persze nem ilyen magas szintű élethűséggel.
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #5030 üzenetére
Ha talán egyszer beszerzem a készletet én kibővítem majd három kocsival hogy valami kinézete azért legyen. Tehát + két sima kocsi, és középre még egy La Poste feliratos. A teljes szerelvény kirakása anyagilag is húzós, nem akarok száz ezreket elkölteni erre.
Azzal meg még mindig nem jutottam előrébb hogy egyáltalán megéri-e ezzel foglalkozni. Ugyanis csak az a két gyártó hozta ki ezt a szerelvényt akiket az előző hozzászólásaimban említettem, és nem tudom hogy milyen minőséget képviseltek illetve képviselnek. Ha már kidobok egy csomó pénzt az ablakon nem játékot szeretnék venni. Ha valaki ezzel kapcsolatban megtudna győzni vagy épp lebeszélni az nem lenne rossz.
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #5027 üzenetére
Amúgy nekem is tetszik, annyira hogy volt most egy fél órám hogy azon agyaltam hogy beszerezzek-e egy készletet, vagy legalább egy kocsit kezdésnek. De hát enni is kell valamiből... A Jouef féle verzió elég korrektnek tűnik, de nem tudom minőségileg hova helyezzem a márkát, talán ti többet tudtok mondani erről. Úgy tűnik hogy a francia vonatok terén toppon voltak, illetve ahogy olvasom működött együtt egy-egy modell gyártásánál más gyártókkal is, pl a Märklinnel.
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #5027 üzenetére
Nem tudom hogy minőségileg hova sorolhatóak, de a már megszűnt Jouef, illetve a Lima kihozták ezt a szerelvényt. 50 -től 150 ezer Ft -ig találni is mindkét fajtából készletet, amik tartalmazzák a vonat elejét és végét, illetve két La Poste feliratos kocsit. A további kocsik külön 15-20 ezer Ft -os darab áron beszerezhetőek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5020 üzenetére
A villanygép nagyon pöpec! És a színe is nagyon ott van!
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #5003 üzenetére
Nekem a régmúltból az a tapasztalatom, hogy a könnyű kocsik mindig valami problémát okoztak menet közben. Hol sűrűn kisiklottak, hol felborultak valami kanyarban, valami mindig volt velük, így akárhova nem tehettem a problémás kocsikat egy szerelvényben. A zárt kocsikkal alapvetően nincs baj ha műanyagból készülnek, elszoktak bennük rejteni nehezéket... már amelyikben, anno volt egy ehhez hasonló Rocco teherkocsim aminek semmi súlya nem volt. A nem rég beszerzett Atlas illetve Athearn kocsik (boxcar) mind műanyagból készültek, ám mindkettőben ott van benne a fémlemez, szép súlyuk is van ettől. A nyitott kocsikban viszont nem mindig tudnak elrejteni nehezéket, azokat szerintem nem hátrány ha kizárólag fémből készítik. Itt van pl ez (Walthers gyártmány), én eddig kettőt szereztem be ebből, a kocsi váza teljesen fémből van és csak az egyéb részletek készültek műanyagból, ám még így is túl könnyűnek mondható, panaszkodnak is emiatt a külföldi fórumokon, nekem még pálya híján nem volt alkalmam kipróbálni. Van olyan gyártó aki az egészet műanyagból készíti, annyira lehet stabil a futása mint egy részeg biciklis.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4998 üzenetére
Szerintem nem. Példának okáért aki emlékszik a régi Északi Összekötő Vasúthídra, amit évekkel ezelőtt elbontottak, az sem volt egy picike darab. A pályatest normál Märklin M vágány lesz, ami egy-másfél centi magas töltésen fut végig. Csak a fényképezéshez toltam a mozdony alá azt a darab PIKO flexit. Összességében a hegyekkel alagutakkal sztem jól fog kinézni, de ez majd kiderül jövő héten, mikor összerakjuk az egész asztalt egy próbafutásra. Nem csak olyan egy szerelvényes próbamenet lesz, hanem rendes száz százalékos üzem. Próbálok szerezni addiga valami normális videokamerát és csinálunk egy elfogadható filmet az egész cuccról.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4985 üzenetére
Lila gőzgépet eddig nem tudtam felderíteni sajnos. De nem adom fel, van még pár oldal, amit át lehet böngészni. Már csak szórakozásnak is jó az ilyen dolog. Rengeteg érdekes dolgot lehet találni.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
Quasi_modo #4985 üzenetére
Gyárilag a 18-as húzta.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4983 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4981 üzenetére
Hmmm... Rheingold express. Nem semmi! A vonógép nem látszik a képen teljesen. Gondolom lesz valami brutálisabb gép az elejére. Mondjuk BR01?
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4977 üzenetére
Sajnos már nekem sincs, de nagyon megéri egy kezdő szettbe is beruházni, ha komolyak az SMT területen a munkálatok.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4974 üzenetére
Helyette: forró levegő,kapton szalag, ónpaszta....
-
iday
aktív tag
válasz
Quasi_modo #4971 üzenetére
http://www.g-zi.de/Decoder/ATtiny15/desc2pinNpwmR.html
Ez kerül megépítésre.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4932 üzenetére
Amolyan játékszettes mozdony. Märklin 3104 a katalógusszáma. A kéménye hiányzik a gépnek, azért néz ki kicsit hülyén.
A fentebbi linken egy épkézláb példányt mutatnak be menet közben. Annyira játékszettes a gép, hogy mindössze egy hajtott tengellyel rendelkezik és a csatlók sem viszik át a hajtást a többi tengelyre. Síkpályás, 2-3 kocsi vontatása és nem több.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
Quasi_modo #4911 üzenetére
Hali!
06-20-9311182. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
Quasi_modo #4909 üzenetére
Vegyél tőle valamit, egyből küld a srác egy mailt. Én már lassan törzsvevő vagyok nála. :-)
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #4887 üzenetére
Persze, a Rio Grande boxcar-t tőlük rendeltem.
Bár furcsáltam hogy a később rendelt Marklin WP kocsi hamarabb megjött Németországból, de biztos nem volt nekik készleten.
-
pirosvilamos
tag
válasz
Quasi_modo #4839 üzenetére
Rózsaszín SBB vagonom van nekem is, mondjuk Z-ben
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4839 üzenetére
Nagyon zsír kis cucc! Gratula!
-
OceanStorm
tag
válasz
Quasi_modo #4832 üzenetére
Én a Walthers illetve az Athearn oldalán nézelődtem az utóbbi napokban, illetve az ebayen, az utóbbin leginkább ezen két gyár termékei találhatók meg nem kis felárral. A Kato-t is ismerem, illetve minőségben talán az lenne a legjobb ahogy olvasom a véleményeket a külföldi fórumokon, ám a Katonak sincs magyar kirendeltsége.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4823 üzenetére
Azért ebben kicsit vitatkoznom kell. Az erőlködést idézőjelbe tenném. Mivel egy fadarabokra tákolt emelkedőről van szó gagyi sínanyaggal, a kanyarban esetleg kicsit nehezebben húzott némelyik gép. Egy rendesen megépített emelkedőn nincsenek ilyen gondok.
Lehet tovább fejlesztem a kísérletet és beáldozok egy fél tábla farostot egy tisztességes egyenletes emelkedő építéséhez ívvel, akár 180 fokban is. Az összevissza vágányanyag helyett pedig válogatott K rendszerű vágánnyal elvégzem a kísérletet. Ott száz százalékosan kiderül, mi mit bír. Minden esetre fenn tartom az előbbi kijelentést, miszerint torzítani kell a kicsi pályákon.
A méretarány meg ugye mindenkinek egyéni ízlése. Miután én az öreg Märklinekkel foglalkozom, nekem a H0-án kívül más nem játszik. További fontos tényező a méretválasztásnál a kézügyesség, a kor, a szem. Nekem sem volt egyszerű az elmúlt hetekben Tesómék karácsonyi kívánságát teljesíteni egy pici N-es asztal megépítésével. Hiába, majd félszáz évesen a kukkerok sem az igaziak már. Bár kézremegés még nincsen, akkor is jobban esik egy H0-ás darabbal vacakolni. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4821 üzenetére
Ez a 3 százalék nagyon szépen hangzik a szakkönyvekben. Viszont az átlagos házi pályák többségénél tarthatatlan. Ekkor 1méteren 3 cm emelkedésről beszélünk. H0-ban legalább 7cm magasra fel kell juttatni a vonatot, a következő szint eléréséhez. Ez majdnem 2,5 métert jelent. Sok házi pályánál ekkora a teljes terepasztalhossz, vagy még ekkora sem. Tehát muszály csalni, erősebb emelkedőket építeni azokon az asztalokon.
És mint a videón látszik egy 5 százalékos emelkedő még nem ellenfél. A kísérlet egyébként egy másik csoport beli vitát döntött el, ahol azt állították, 5 százalékos emelkedőn még maga a mozdony, kocsik nélkül is képtelen felmenni. (Mondjuk ezen azonnal nagyon röhögtem.)Van pár egyenáramos mozdonyom is, ugyanezt a tesztet le fogom futtatni azokkal is, hasonló pályán, hasonló terheléssel. Ott egy LIMA E-103 és egy PIKO Taurus lesznek a tesztalanyok. A Tauban bízok, hogy jól teljesít,(megvan hozzá a megfelelő súlya), a LIMA gépért már nem tenném tűzbe a kezem.(Märklin koppintás. csak hát ugye fém helyett minden műanyagból. Még úgy sem, hogy utólagosan beleépítettem egy elég rendes ballasztot a tapadás növelésére.)
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4816 üzenetére
Egy időben szokás volt a villanymozdonyokra. A másik a pirosítás,amit a németektől sikerült átvenni...
-
Latyi007
csendes tag
válasz
Quasi_modo #4727 üzenetére
Köszi!!
-
ezsolti
tag
válasz
Quasi_modo #4700 üzenetére
Mivel nem akartam szétoffolni a topikot ezért írtam csak ennyit!
Az azért ne legyen már gond ha egy 4.4MB-os fájlt le kell tölteni! Kb 1 másodperc.
Hogy jön ide az előre like? Nem is értem, ez egészen más! Tudod attól még nem kell megvenned semmit mert letöltöd.....
Miért ne működhetne így egy hirdetés? Nem kötelez a letöltés semmire!...és nem kívánsz kötözködni, dehogynem.....
Peace... -
ezsolti
tag
válasz
Quasi_modo #4698 üzenetére
A zip fájlban minden benne van, az épületek méretaránya, állapota, ára és képek. Ezért nem írtam le külön.
Van még 1 darab H0-ás, 12db 1:100-hoz m.arányú és 5db n-es. Árak 500-1600ft között mozognak.
Részletek a zip fájlban! -
Jimmy66
senior tag
válasz
Quasi_modo #4600 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4567 üzenetére
Bizony, bizony! Az E499 a Zeuke és a BTTB szerintem egyik legjobban sikerült mozdonya. Legalább is hajtásilag. A TT-s időkben volt belőle jó pár darab a birtokomban. Annak ellenére, hogy gyárilag nem voltak tapadógyűrűs kerekekkel szerelve, egész jó mozdonyok voltak. Amikor beszereztem bontott tapadógyűrűs kerekeket és kapott a mozdony egy párat belőlük, nagyon jó kis erőgép lett belőle, komolyabban tehervonatozni és gyorsvonatozni egyaránt lehetett vele.
Talán fel kéne támasztani a régi hagyományokat és építeni egy kis TT asztalt...1. Hova tegyem..?
2. Szerintem kinyírnak, ha én ezt az ötletemet előadom...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4526 üzenetére
Igen.A Marklin rozsdamentes anyagokból csinál szinte mindent. Illetve olyan hihetetlen minőségű acélból, amivel leginkább csak az orvosi műszertechnológiában és a fölött találkozol. És ez nem vicc. Próbálj meg egy Marklin mozdony tengelyt kalapáccsal megütni, hogy beoválosodjon a tengelyvég. Mondjuk mikor megforog rajta a kerék. Nem fog sikerülni. Salát tapasztalat.Olyan anyagokat használnak amit ergyetlen máős cég sem nagy valószínúség szerint. Nem én találtamki, sokan mondják nálam nagyobb vasútmodellező ikonok is, hogy a marklineket az örökkévalóságnak gyártják. De nem akarom az égig magasztalni a marklint, pláne nem leszólni más modelleket! Csak a saját tapasztalataimat írom. Ettől még egy Brawa, Roco,stb szuper jó vasútmodell lehet, de arra nincs rálátásom. NAgy valószínűséggelők sem olcsó serpliacélból csinálják a modelleket. Egyébként folyamatban van egy AC Roco BR212 beszerzése azután már tudok véleményt mondani a Roco gépekről is.
-
jákob13
tag
válasz
Quasi_modo #4455 üzenetére
Facebookon volt kitéve. Nem én csináltam.
-
pirosvilamos
tag
válasz
Quasi_modo #4455 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4451 üzenetére
Csak általánosságban. Mi is a 0-ik törvény?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4408 üzenetére
Jogos a meglátás. Azért próbálunk minél több apróságot is megcsinálni, de persze ez MÉG nem olyan mint a másik. Sőt! Sokáig nem lesz olyan, mert az apróságok valóban számítanak. De ki fog alakulni. Viszont szerintem a vonatforgalom látványosabb lesz a nézők számára, mert nagyobb úton kisérhetik a szerelvényeket figyelemmel, illetve a gyerekek tovább szaladgálhatnak a vonatok után. Már rajta vagyunk a plexi oldal témán is a vandál dudafejűek ellen. Meg viszem a számszeríjat, oszt durr bele!
Sok idő nincs már valóban és gályázni is kell közben, most is szárad a ragasztó azért verem a gépet. Holnap szabadnap, reggeltől teljes gőzzel megy az ágyazatolás utak padkázása, stb. Összedolgozni a felületeket éleket, hogy szépek legyenek az átmenetek.
Közben készül ám még egy csemege. Egy picike 0e asztal szintén Marklinből. Épp csak egy pici ovál, itt a lényeg, hogy valódi mini növényeket használunk, meg mindenféle természetes anyagot. Mondhatni kerti vasút a szobában. Erről még nincs kép, mert szanaszét van az egész, megy a hungarocell faragás, és a pálya építése egy idelyűleg. De jövő hét végére remélem az is fotogénabb állapotban lesz. Rahedli követ, kavicsot, szikladarabot gyűjtöttünk. Itt nincs bemászkálás a vasúti pályára, mert oldalsínben van az áram. Tiszta kommandós akció volt éjjel szerezni valódi ágyazatkövet.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4405 üzenetére
Nagyobb vagyont vennék olcsón, esetleg részlet letagadásra!
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Quasi_modo #4403 üzenetére
Félreérted. Hirdetés van, hogy 30-ért keres ilyet.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Quasi_modo #4401 üzenetére
Van, aki műszakilag hibátlan 130 ezres botkormány venne 30-ért...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4397 üzenetére
Igaz. Az új dolgok műszakilag biztos, hogy más szinten vannak. Akik a régebbi dolgokat gyűjtik, mint én, azok beáldoznak ilyesmire egy bizonyos szintig.A német Ebay-on pl. egész normális árakon lehet régi Marklin dolgokhoz hozzájutni. Persze a kuriózumok ott is sci-fi árban mennek. De pl. a Marklinnél kötelező darabnak számító BR89 gőzmozdonyt van hogy 1 euróért nem viszi el senki. A magyar vaterán meg felteszi 8-10 ezerért. No comment, only muhaha!!!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4393 üzenetére
Múltkorjában volt egy valami ehhez hasonló valamelyik licites oldalon. Tán egy kiskerék hiányzott az elejéről, ha jól emléxem. Az utolsó pillanatban rámlicitáltak, sajnos nem lett meg a gép. Pedig kellemesen öreg rozoga járgány volt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4386 üzenetére
Közben kipótoltam, miért fém az egész. Az áramszedés miatt. Nincs gond a pikoval sem, csak sok benne a műanyag a hajtásban. Ha nem figyelt oda az ember a kenésre el tudtak rágódni egész jól a kerékfészkek például. A mostaniak nyilván már profibban meg vannak konstruálva. Harminc évvel ezelőtt a Piko meg a BTTB is igazi fogyasztási cikk volt. Ha elromlott vett az ember egy másikat, mert megtehette. A beteg gép meg ment a fiókba alkatrésznek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4384 üzenetére
Marklinnél nem nagyon számít a futott kilóméter. Olyan anyagokból van összerakva a hajtás, hogy gyakorlatilag elnyűhetetlen. Max keféket és esetleg az alsó csúszószedőt kell cserélni. Ötven évenként.
Saját tapasztalat. Van egy két mozdonyom ami elég siralmasnak tűnő állapotban került hozzám. De a lényeges dolgok, mint tengelyek, csapágyak, semmi rozsda, berágás, a hajtáson, motoron is a koszon kívül semmi rozsdásodás nem volt. Valami eszméletlen jó anyagot használnak. És a hajtásban semmi műanyag!
Gőzmozdonyoknál pl. kerék küllős része ugyan valami fémöntvény, de a futófelület, nyomkarima acélból van, ebbe préselik, ragasszák, mittudom én a küllős részt. Persze muszáj, hogy fém legyen, mert itt nincsen áramszedő a kerekeken, a futómű maga szedi az áramot az alvázról kapja a motor a 0-át, a fázist meg az alsó szedőről. A kocsiknál ugyan ez a helyzet, ahol van belső világítás. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4372 üzenetére
Na igen a zseton az erősen bekorlátozza a lehetőségeit az embernek sajnos. A svájci krokodil az egy brutális tétel Marklinban, még használtan is. Lehet valami német, vagy osztrák kroki lesz, az sem kizárt, hogy egyenáramos, felsővezetékről megzavarva. Ha már van a pálya fölött, ne csak díszkét lógjon a drót.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4370 üzenetére
Nem. A krém\bordó. Ugyan az a színezés mint a kocsik árnyalatban és a színváltás magasságában. Az egyszínű példányt még nem tudtam beszerezni, de tervben van a jövő évi nagymozdonybeszerzésben. No meg 1-2 V-200 as, Egy 01 vagy 03 gőzgép E-41 esek és egy "Krokodil" Hogy a kicsi vagy a nagy, ez főképp pénztárca kérdése leszen.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4368 üzenetére
Nem. Sajnos poggyász nincs hozzá, csak két háló, egy étkező és egy kilátókocsi. Viszont a hozzá illő színezésű E-103 megvan szerencsére.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4366 üzenetére
A Rheingold megvan. 4kocsiban. Az Orientből három kontinensi kocsi van meg eddig illetve egy angliai.De rajta vagyok a témán, gyűjtögetem a cuccost.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4364 üzenetére
Akkor nagyjából hasonlóak az árak. A mozdonyos szerelvény plusz a három kocsi 260L, nagyjából 100 ezer HUF. Mondjuk ez 00-ás, de simán lehet használni H0-ás pályán. NA meg ez az angol Orient, ami nem nagyon mászkál át a csatornán.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4362 üzenetére
Relative. Itteni árakkal, bérekkel megfizethető. Otthon ennél jóval húzósabb árat kérnének érte, le merem fogadni.
És itt a poén. A három kocsi ugye 149L
Ugyan ez mozdonnyal, nem is akár milyennel, 110L! Vagyis, magyar pénzbe átszámolva, 45 ezer forintért és nagyon vastagon számolom, megkapod a szerelvényt mozdonnyal együtt. Otthon ez mibe fájna vajon? -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4353 üzenetére
Ez csak poén. Volt valamikor a Cartoon Network-on egy Boci és Pipi című idétlen rajzfilmsorozat, arról jutott eszembe.
-
kispaTTi
újonc
válasz
Quasi_modo #4297 üzenetére
Ha azt vesszük figyelembe, hogy egy közvilágítási oszlop magassága 8800 mm, akkor a te méretarányodban a 5,5 cm-es oszlop még megfelelő is lehet.
-
kispaTTi
újonc
válasz
Quasi_modo #4293 üzenetére
Üdv!
Lámpák a vaterán is kaphatóak szinte folyamatosan. 4-5 fajta van a tagnak és 180-200 pénzért árulja (típustól függően). De érdemes szétnézni az e-bay-on is. Ott ha nagyobb mennyiséget rendelsz, akkor még a fenti potom összegtől is olcsóbban juthatsz hozzá. 5.5-7 cm között találsz magasságban ami jó lehet a TT-hez de a HO-hoz is. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4293 üzenetére
Vásárolt darabok. Magyarországon a vaterán árulta, de talán még árulja is egy fickó őket, valami nevetségesen olcsó pénzért.Talán 150-160 forint volt darabja..? Már nem emléxem. Anno vettem vagy 40 darabot, még mindig van a fiókban jópár felhasználatlan példány. Nagyon praktikus szerkezet, külön is lehet kapcsolni az égőket, négy szál vezeték jön ki a lámpából. Csinált másfajta lámpákat is az ember, valami 4-5 fajtát.
Mondjuk a lámpaoszlop elég gyengécske anyagból van elég könnyen eltörik, de ettől az apróságtól eltekintve nagyon jó anyag. Főleg az ára, mert egy gyári lámpa elég húzós pénz volt\van ehhez képest. -
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4289 üzenetére
Így van.Izlés dolga ki milyen gépet szerez,csináltat magának.
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4287 üzenetére
Az alap mozdony volt koszolva,ebből készült a Remot M47 187.
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4284 üzenetére
igen mit az igazi !De remélem nem a maratott kasznit lesd éppen.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4279 üzenetére
Ha mikroszkóp nem is, de egy nagyító jogos lehet, sajna a szemem már nekem sem olyan, mint 18 évesen.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4275 üzenetére
Van SMD forrasztóm, amivel éppen hozzáférek az IC lábaihoz, de a rajzolatot elkészíteni, maratni és az IC-t pontosan ráforrasztani a művészet !
1 tized milliméter elcsúszás már probléma.Persze nekilátok, nem adtam fel, csak ez már nem megy kézi munkával, ehhez már gépen kell készíteni a fólia rajzot és nyomtatni kell, hogy pontos legyen,
Szoktam ilyet készíteni, csak nem ennyire vékony rajzolattal.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4273 üzenetére
A szuper kondi akkora mint egy szokványos 1000mikro 16V-os elektrolit kondi, az nincs kisebb méretben, a táphoz szükséges kondik, ellenállások, tekercs, schottky mind beszerezhető SMD-ben.
A kocsi világításom eddig is elektrolit kondenzátoros kapcsolással volt kiegyenlítve, azt el lehet helyezni pl. az egyik végében, legfeljebb a panelokat nehéz eldugni.
Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4273 üzenetére
Van belőle SMD is, de a hagyományos is elérhető. Mindkettő forrasztható hőéggel elég egyszerűen.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4262 üzenetére
Igen, 200-as van a sebességbe, csak nem mph, hanem km/h, ami nagyon durván saccolva az 2/3-a csupán... Pedig abban igazad van, hogy az ottani hálózat elbírná a nagyobb sebességet is, én sem ezt vitattam. Ám üzemszerűen nem közlekednek 300 felett, de még a 200-as tempó is "ritka", inkább a 175-180km/h a megszokott. A 160-ast pár hazai fővonal is képes lenne kiszolgálni, az már más kérdés, hogy ahhoz kéne normális szerelvényezés, no meg akarat. Tervben van a bővítés, ha nem tűnik el a pénz, akkor még lesz belőle valami talán. Lehet itt is privatizálni kell, mint ott... Itt viszont a távolságok miatt azon a ~40km/h nem múlik túl sok...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4246 üzenetére
Szerintem is-is. Pl. 1-es vonalon, -mikor otthon voltunk átmentünk Bécsbe Rail Jettel- van pár belassulás Tatabányáig szépen. Kérdeztem vasutasokat és azt mondták, a pálya az oka. Azért legalább arra az egy vonalra odafigyelhetnének. Tiszta röhely, hogy egy olyan vonattal, ami minden további nélkül tud 200 km\h sebességgel menni utazóban időnként 80-100 as tempókkal bóklásztunk a sinen.
Itt ilyet előadnának tartósan, mehetne utcát söpörni a vasúttársaság vezetése. Itt is előfordul, hogy lassan megy a vonat, de olyankor ott is van a sínek mellett a sok pályamunkás, gépek, stb. Nem csak úgy leszúrnak egy táblát, hogy "lassan paraszt!" oszt jónapot.
Elgondoltam pillanatra, mi történne, ha egy ilyet előadnának mondjuk az Euro Star pályáján...
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Szerintem másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4244 üzenetére
..vagy azt, hogy lusták kimérni mennyit bírna, inkább megadott idő után kitábláznak...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4225 üzenetére
A fekete\sárga gépre gondoltál? Az egy dízel motorvonat. Megy mint a vadállat 100MPH fölött van az utazója. Itt olyan értelemben vett vezérlőkocsi mint a MÁV-nál nincsen. Legalább is én nem tudok róla, pedig végig jártam már London szinte összes pályaudvarát. Motorvonatok vannak, amiknek értelem szerűen mindkét végén van vezető állás, vagy ha ingavonat és nincs lehetőség, vagy kedvük a mozdonnyal körüljárni, akkor a vonat mindkét végére tesznek egy mozdonyt. Sokszor van, hogy gőzmozdonyos vonat végén ott figyel egy dízel gép, hogy ne kelljen szerkocsival előre visszajönni a gőzmozdonynak a vonattal.
Itt a vasút nagyon profin működik - végül is ez az őshazája - nem nagyon találkozni olyanokkal mint M.o-n, hogy tele a pálya sebességkorlátozással, lassújellel. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4215 üzenetére
Az állomás névtáblája...
Gyorsvonat érkezik Gatwick felől. Ilyennel járunk be a Victoria-ra. Valszeg Siemens gyártmány, mert gyorsulásnál szolmizál mint a Taurus.
Beérkezett a vonat.
Beszóltál? Nekem..?A kép májusban készült! Szállingózott a hó időnként...
Vonattalálkozás a Victorya után. Én a Vicről jövő vonaton ülök, a másik oda tart.
Megérkeztem St. Mary Crayba, a vont pedig tovább haladt. Bal oldali közlekedés, tehát a vonat megy, nem jön! -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4213 üzenetére
Kb. Valami ehhez hasonló. Ezt a képet nem én csináltam. Ez St Mary Cray állomása. Itt lakunk egyébként. Ez amolyan hév szerű dolog, bár járnak tehervonatok és időnként az itteni Orient expressz is elhúz erre, mikor valami nosztalgia járatban van nagyongazdagékkal.
Azért a magyar hévnél kicsit másabb. Oldalsínről mennek a vonatok, amik a gyorsvonatok azok csak oldalsínesek, van business class, ami az 1. osztály megfelelője, a személyek általában régebbi gépek, azokon van tetőszedő is. Itt van sima személy és gyorsvonat is. A gyorsvonat a Victoryaról egy megállással St. Mary-ig a 40 mérföldet(64km) 20-22 perc alatt teszi meg, attól függően a három féle variációból merre megy a vonat. Rendesen megy itt még a személyvonat is. Autópályán busszal mentünk 92 MPH-val
(itt szinte mindenben van utastájékoztató) és a régi tetőszedős szerelvény igencsak ott hagyott bennünket. A régebbi gépeken azért érezni hogy nem ma készültek, ha egy ilyenen utazik az ember tökre olyan érzése van mint ha egy M-IX szerelvényen lenne, az egésznek a belső hangulata, sőt, nem vicc, még a vonat szaga is hasonlít a magyar hévre. Beszállsz egy vonatba, van egy légkör, légkondis, nem légkondis, az áporodott ülésszag, stb. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4209 üzenetére
Nos egy elég érdekes környék épül fel. Állomás épület nem lesz, csak egy perontető és egy szolgálati épület. A házak pedig nagyjábol egyforma háromszintes épülettömbök lesznek.
Na valami ilyen. Kicsi a kép, de szemlélteti a stílust. Több féle homlokzattal lehet elkészíteni ezeket az épületeket. Ingyenesen letölthető az oldalról. Mivel Jó néhány darabra szükség lesz - kb 12-15 ezért jelenleg ez a leg költséghatékonyabb megoldás.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4205 üzenetére
Valóban be kell férnie. A két gép összekapcsolva plusz a két végén a kapcsolószerkezet, nagyjából 50 cm. lehet H0-ban. Egy ilyen gépért mindenképpen érdemes nekiállni felsővezetékesíteni a felső pályát is, ami nem kis meló lesz.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4203 üzenetére
Ha esetleg van ilyen géped N méretben annak a hosszából gyorsan megtudom, kb mire számítsak. A használható vágányhossz a kis állomásokon kb 60 cm a váltók között. Ide kell beférni a két kocsinak.
Elég szép hosszú jármű, lehet H0-ban 30 cm körül van... -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4201 üzenetére
Igen, de lehet nem fér be az állomásra. Legelső körben a modell paramétereit kell megtudni. Mivel forgóvázak a kis íveken is el tud futni gondolom. Tehát csak az állomási vágányok hossza a kérdéses. Minden esetre szép és látványos darab, az biztos.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4193 üzenetére
De igen, a régebbi gépek is bejönnek, motorvonatok is és villanymozdonyok is. HA egyszer sikerül a bázis asztalon a felső pályarészt is villamosítani, akkor ott valami az általad küldött motorvonathoz hasonló, tehát egy kocsiból álló gépekkel szeretném az utasforgalmat működtetni.
Már csak azért is mert rövidek az állomások, egy rövid mozdony és 3 rövid személykocsinál több nem fér el. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
Quasi_modo #4193 üzenetére
Hamarosan érkezik egy lemezes Bajor(?) hév (vagy mi) AC-s Trix gyártmány, amint ideér fotózom.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4191 üzenetére
És megy is mint a mérgezett egér. kb.300 az utazó maximuma ahol a pálya engedi. TGV meg ICE szinvonal angol megfelelője.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4189 üzenetére
Igen. Hornby 00(1:76) méret digitálisan előkészített, cak bele kell cuppantani a dekódert, ha digizni akarok majd egyszer vele. Egyenáramos
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4163 üzenetére
Nem, ezek az elemek nincsenek fixen letéve, csak ha ökörködés van akkor lesznek használva. Sajnos nincsen annyi hely, hogy folyamatosan össze legyen állítva a pálya. Ahhoz kellene egy külön szoba, legalább 4x4 yard. Megoldhatatlan.
Viszont evvel a megoldással szép nagy pálya építhető, és gyorsan el is pakolható, ami a lényeg.
-
pirosvilamos
tag
válasz
Quasi_modo #4158 üzenetére
Többek között...
Meg itthon Z méretű svájci krokodilt nem vesznek az emberek sűrűn.
Egyébként kb 200 euro-n ment el, illetve nettóban ez maradt -
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4152 üzenetére
Nekünk ez a krokodil van meg.
Bár általában nem szeretem a nagyon szögletes formákat, de mégis ez tetszik jobban, mint a másik.Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4154 üzenetére
Tudom, ezért mondtam, hogy csak szigorúan formavilágban.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4154 üzenetére
Ezt az E94 gépet sem rugdosnám le az asztalról. Ez se két penny még használtan sem. Az igazi a sorozat lenne, ha össze tudnám gyűjteni, E-04, E-144 éa E-94. Három csőrös gép.
Na majd talán egyszer... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4152 üzenetére
Ennek inkább az én kis kedvencem a tesója.
Természetesen szigorúan formavilágban. Ez sem éppen a szépsége miatt kedvelt.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4144 üzenetére
Ez igaz, így viszont ha kivárom, akkor diavetítés szerűen tárul elém, gyönyörködhetek az összes fotóban.
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4128 üzenetére
Igaz a szólás! Még nagyon nyers a terep, van több féle virágmező terepanyagom, a zöld fűbe is beépülnek különböző színű virágágyások az utak mellé és a kertekbe. Fokozatosan haladunk előre, a héten szeretnék az ágyazattal elkészülni, illetve az állomás peronjait és az alagút kapukat elkészíteni. HA ezek megvannak, még egy nagyobb mutatvány van hátra, a közvilágítás beszerelése a faluba és az állomásra. Ez csak a hegyen lesz egy kicsit macerás, de vannak az asztalban szerelő nyílások ahol fel is lehet nyúkálni illetve a vezetékeket is le lehet hozni.
Egy kis rész még leljesen kopár oda az ufós dolog jön, ha megjön végre, illetve jön vele egy speciális gabonakörös terepszőnyeg is. Az űrhajó kicsit meg lesz tuningolva ledes fényeffektet kap az aljára körben, Harmadik típusú találkozások után szabadon.
HA ezek megvannak akkor jöhet a finomhangolás. Közben már készülnek a jelzőtáblák, a vasút mellé és a közút mellé is.
Illetve a vasúti fényjelzők beszerzése is megindult mind a marklin mind az egyenáramos pálya mellé.
Alakul a dolog, de még nagyon nagyon sok kis apróság kell hogy igazi legyen. Többek között még hiányzik öt épület, köztük egy állomás épület, Juszuf kebab falodája és egy igazi bajor sörkert.
Szóval van mit fejlődni, de a tervek komolyak. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4126 üzenetére
Holnap. Hagyom a ragasztót kötni 24 órát, utána jön a díszítés.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4123 üzenetére
Nem. A kép tökéletes. Tényleg más az ágyazat színe. De a fekete-szürke ágyazat nagyon bután nézett ki a Marklin sínek gyári töltésének a sárgás-barnás színével összehozva. A sínek közé pedig nem tudok a marklinnél ágyazatot tenni, mert a gyári ágyazatban szintben vannak a talpfák, ha arra még ágyazatot tennék, akkor nem lógna ki eléggé a középső érintkezősor a sínből az alsó csúszószedők nem dolgoznának megbízhatóan. A barna meg valamennyire elfogadható átmenetet ad. Tekinthetjük úgy hogy két vasútvonal, az alsó egy pályakorszerűsítés utáni szakasz, a felső rész pedig egy régi felújítás előtt álló rész.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4115 üzenetére
Hó modellező készlet. Meg nem mondom miféle márka fejből, de előkeresem a dobozát. Egy gipszhez hasonló tapintású por volt a zacsiban, azt kellett vízzel 1:7 arányban keverni és lehetett kenni önteni, akármit csinálni vele, egykisebb zacsiban pedig csillámpor ezt rászórni a frissen felhordott "hó" rétegre. Amikor megköt egy elég kemény műanyag szerű réteget ad. Lehet fúrni, faragni, ragasztani rá, stb. Előszedem a dobozát és teszek róla fel egy képet. Ez egy olcsóbb verziós dolog volt van drágább is belőle.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4099 üzenetére
Abban az időben ez egy külön műsorszám volt, húsvét, meg születésnap után a bekasszírozott pénzt az ember megszámolta és indult a bevásárló körút. Ha összejött 1-2 ezres, akkor hatalmas kupac vasúttal értem haza. Sínek, váltók, mozdony, vagonok, volt abban minden. 60-80 ft körül volt egy gyorsvonat kocsi, 2-300 forint között tudott az embeer venni egy normálisabb mozdonyt, mondjuk egy BR-118 ast vagy egy E-499 es villanygépet. TT-ről beszélek, akkor abban utaztunk teljes erővel. Váltó valami 40-60 forint volt ha jól emléxem egy egyenes vagy egy kanyar sín 5 forint, a kisebb darabok még olcsóbbak. Szóval két ezresből elég rendesen fel lehetett szerelkezni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4097 üzenetére
Nagyon sok bolt nem volt az tuti. Hobby bolt a Deák téren, a Kálvin-Téren is volt egy nagy játékbolt, ott is elég komolyan foglalkoztak vasútmodellekkel, de azért nem olyan szinten mint a hobby boltban, és a Váci utca, Lajos bácsi a Marklin boltban. Volt még pár kisebb bolt pl. A Lokomotív a Szív utcában és hasonlóak de azok mind jóval kisebb kaliberű üzletek voltak. Ott inkább a használt adok-veszek ment. Mondjuk a Marklin boltban is lehetett hozzájutni használt gépekhez, érdemes is volt körülnézni, mert mindig volt pár érdekes darab. Ésa a mozdonyokat nyugodtan megvehette az ember, mert előtte átnézték őket, ki is próbálták, mielőtt odaadták. Aztán egy ideig volt a Marklin bolt mellett egy Trend Shop nevezetű próbálkozás, azok is elkezdtek vasútmodellekkel foglalkozni, de fasorban nem voltak a Marklin bolthoz. Csak drága modellekkel foglalkoztak, abból sem nagy választékkal és persze szakmailag teljesen kutyaütők voltak. Be is borult az egész nagyon hamar.
Angliában hatalmas modellboltok vannak, mondjuk úgy a modell és hobby szint az alap, de vannak sokkal brutálisabbak. St Mary Cray-ben van egy modellbolt, a Z mérettől a kerti vasútig mindent árul a fickó, egy kb 300 Nm- alapterületű kétszintes üzletben. És ez London széle, 6-os zóna, szóval nem a city kellős közepén van. Mikor először betévedtem, kb negyed óráig elfelejtettem megszólalni. Eladó türelmesen kérdezgetett kb öt percig, mit szeretnék, mire agyamig eljutott, hogy hozzám szólt a kérdés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- World of Tanks - MMO
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Vivo V40 SE 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteA620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX6700XT 12GB Bitfenix Nova Mesh Enermax 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest