- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Nagyobb kijelzőt kap a CMF Watch 3 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mobil flották
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
jákob13 #4237 üzenetére
Javíts ki, ha tévedek, de egy tekercsben nem igazán van minek érintkezni...
Ha maga a tekercs melegszik és mellé nem működik, akkor ott bizony zárlat van, de ahogy írtam is ki lehet árammérővel könnyen mérni ezt. Nem az a gond itt, amire most gondolsz, hogy meghúzza a váltót, de nem kapcsolja ki a tekercset, hanem az hogy ez meg sem próbálja átállítani. Legalábbis nekem a leírásból úgy tűnt...
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #4070 üzenetére
Na! Ez igen! Ez már döfi! Ami nagyon feldobná még, ha megcsinálnád az ereszcsatornákat és lefolyó csöveket. Az előbbieket nagyon vékony lemezcsíkból, pl. egy sörös dobozból sliccerrel vonalzóval kivágva, az utóbbiakat 2-3 mm vastagságú vasdrótból hajlítva. Zöld festék, ha megszáradt mindent a helyére tudsz rakni faragasztóval, az nem oldja a festéket. Nagyon ott van a darab!
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3959 üzenetére
Hát tényleg háborús övezetre hasonlít.
De nem baj! Építés közben ez megengedett. Holnap meló után a teher tároló nálam is átalakul hadszíntérré. KIs vágányfektetés, kábelezés lesz, utána jön a teszt üzem.Remélem 2-3 nap alatt el tudom ezeket végezni és akkor a tehervonatok kiköltöznek a személy pályaudvarról.
Lala! Az apróságokról se feledkezz meg! Dmaster oldalán már nincsen fent de nálam igen a jelzések a vasúti pálya mellé. nyomtasd ki persze színesben és tessék a pályát betáblázni. Ugyan ez vonatkozik a kresz jelzésekre is. A sok kis mütyürtől lesz igazán élő a pálya. Hamburgeres bódé, telefonfülke, stb, stb. Utálatos dolog csinálni őket mert kis vacak mütyürkék de kell a hangulathoz.
Szóval előre a megkezdett úton! Javaslom kezdd el a felsővezeték oszlopok gyártását is, naponta 2-3 darabot, két hét alatt kényelmesen elkészíted amennyi kell és nem unsz bele a monoton munkába. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3909 üzenetére
A szoba cm-ben 488x 288 cm. Idióta angol méret. Itt minden hosszú és keskeny. A házak, lakások is másak mint a kontinensen, legalább is mint Magyarországon. Itt minden két három szintes, mert a kicsi alapterületen muszály felfelé(lefelé) építkezni. Ja a szobában még lakni is kell, vagyis ágy, szekrények, számítógép, stb ezeknek el kell férniük. Hát nem egy táncterem a kégli az biztos.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3905 üzenetére
De biza! Méghozzá egy új kaszni! Megtaláltam a tervrajzokat,méreteket, amiket én átszámoltam. egy darab elkészült! Hamarosan készül a második és harmadik példány is. Teljesen az elődje, mindenben ugyan az. Menni fog egy darab oda is valahogyan. Szerintem postán, mert nem bízom másra. Ha a királyi posta elveszíti akkor fizet. Csinálok még egy ugyan ilyen kéket, meg egy zöldet. Te tudsz hajtást tenni bele, itt meg vitrinmodellek lesznek nagy valószínűséggel.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3893 üzenetére
Dolgozom a témán mindjárt megy pályaterv is csak éppen egy kis filmecske készül. Az egész dologban az a szépséghiba, hogy bárhol megbontanám a pályát, kész részeket kellene rombolnom. Másrészt a különböző íveknél a váltók beépítése sem lenne egyszerű, a lila szakasz 5200-as és 5120- as ívekből áll. Oda az 5117-es típus váltója megint csak nem jó a már fixen rögzített pályába, mert annak az íve megegyezik az 5100-as ívvel, olyan kicsi íves kiegészítője pedig nincs az M vágányrendszernek, mint ami kellene. Egy 5510-es méret de ívesben. íszóval jobb nem bolygatni a dolgot.
Az alsó tervrajz eleve nem nyert, mert ott a jobboldali vágány eléréséhez a teherrakodót kellene használnom. Ha ott foglalt minden vágány nem tudok ki-be járni a csonkán.
Plusz ne felejtsétek el, felsővezeték van a pálya felett. Nem egyszerűen odébb rakom a vágányt és kész. Egy nyomvonal változtatás komoly felsővezeték átépítést követel. Egy váltó áthelyezésénél kikötési feszítési pontokat kell megszüntetni új helyre tenni. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3889 üzenetére
Vágom a gondolat lényegét. Elég komoly átalakítást igényelne a dolog. A legfőbb probléma, hogy nincsen több 5121-es bal váltóm. Csak 5117-es. A kettőnek a hajlásszöge nem ugyan az, vagyis párhuzamos vágányoknál más-más a vágánytengely távolság, és nem biztos, hogy van olyan sínmezőm amivel ki tudom egyenlíteni a különbséget. A Marklin egyik apró hátránya az kétsínesekkel szemben, itt sajnos nem olyan egyszerű egy speciális vágánydarab elkészítése a töltéses sín miatt, mint a kétsínesnél. K-s vágányból esetleg meg lehet csinálni, vagy egy darab kétsínes flexiből és házilag beletenni a középsínt. De egyszerűbb így hagyni ahogy van. Nagyobb teherforgalom a felső és alsó pályák között lesz, az összekötő vágány végre igazából funkciója szerint fog működni.
Ez a dolog viszont újabb feladat elé állított.
A felső állomás csarnokának tetejét meg kell emelnem 2 centivel, hogy a villamosítást meg tudjam csinálni a felső pályán is.
Így az egyenáramú villanygép(ek) szabadon kóborolhatnak a teljes terepasztalon, függetlenül a háromsínes AC üzemtől. E44 lesz az első versenyző aki a két vonal közötti felsővezetékes üzemet fogja adni. Mert nem az asztal mérete számít,(bár nem kicsi a rendszer) hanem, hogy mit pakol fel rá az ember. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3883 üzenetére
Vak vágány nincsen. Csak csonka. Melyikre gondolsz? Ahol a BR86 álldogál? Az egy tároló vágány, egy rövidebb tehervonat minden további nélkül elfér rajta. Nem akarok mindent mindennel összekötni, nem egy átláthatatlan vágányzat a cél. Tolatni meg így is lehet akár a személypályaudvar és a leendő teher rakodó között is, mert a felsővezetéken táplált villanygép bárhová eljut fuggetlenül attól mi történik a vágányzatból táplált pályaszakaszokon. Így is elég bonyolult már a rendszer, három trafó adja a vezérlést, nincsen annyi kéz, hogy ezt egyszerre mind üzemeltesse az ember. Mindazonáltal van rá mód, hogy két vonat járjon a pályán és eközben tolatási menet is legyen.
Ki kell dolgozni a pálya üzemet is, hogy ne "ész nélkül" rohangáljanak a vonatok.
A meglévő szerelvényekkel tökéletesen tele van a pálya, mondhatnók épp, hogy elférnek egymás akadályozása nélkül. A személypályaudvart csúcsra tudom járatni és a teher rakodóra is folyamatosan lehet vinni a szerelvényeket, ha elkészül.
Ha minden a helyén lesz, akkor csinálok majd egy videot a berendezésről működés közben, addigra valamiféle menetrendet is összehozok, ami alapján folyamatos üzemet lehet bemutatni. -
jákob13
tag
-
jákob13
tag
-
talpas
aktív tag
válasz
jákob13 #3729 üzenetére
Háát minden elismerésem Nektek, akik megmutatják a többieknek
. Bár az a kölök ott a kordont markolászva látszik, be van zsongva szegénykém mert menne már, fogná a kezébe a kis csodákat, Nektek infarktus állapotot okozva. Én azt mondom és vallom, amíg Ti ezt teszitek hobbi, játék, építés ki minek nevezi, addig jó ez a világ.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
jákob13 #3723 üzenetére
Igen, ennyi kb. amit én is tudok. Köszi. Sajnos sem egy modellszám, sem egy pontosabb leírás, sem egy gépkönyv... sem semmi más nem maradt. Ahol a 3 pécsi mozdony teljesített, oda, legalábbis a mozdonyszínre lehetetlennel egyenlő bejutni. Mindkét pályaudvar szinte teljesen elpusztult, a hidakat felrobbantották, az épületek nagy részével együtt. Ami még megmaradt, azokat az épületeket egy olyan telep használja, akik finoman szólva sem közreműködőek. Nem küldtek a ..csába, de nem engedtek be, mondván ott már nincs semmi. A még ki nem sajátított részeket rég tönkretették, vagy mint írtam is lehetetlen őket megközelíteni, de már 10-15 éve sem volt egyszerű. Voltam a MÁV-nál is, de nem hozzájuk tartozott a rendező, így ott sincs semmi. Nemrég a bányászattörténeti múzeum is lehúzta a rolót, így ott sem találtam olyan illetékest, aki bővebb infót tudna mondani a maradék két mozdonyról. Egyiket elvileg használják fűtőmozdonynak, a másikat viszont kvázi "elnyelte a föld". Lehet szétszedték, de nem értem hová tűnt az összes jegyzőkönyv... Lehetetlen hogy egy ekkora telephelyről nincsenek tervek, sem dokumentáció, sem semmi más. Pár fénykép csak és a műemlékké nyilvánított (már csak részben védett) épület(ek), mindössze amiből el lehet indulni. Túl kevés...
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3677 üzenetére
Jó!
Most már van egy szép nagy marha asztalod. Innen kellene elkezdeni komolyan építeni. Abból a helyből többet már nem tudsz kihozni. Csináld a terepet, kezdd el beépíteni lakóházakkal a nagy üres pusztát, és sok apróságot is megcsinálni. Az alapok jók, most neki kell állni terepasztalt csinálni belőle. A hangsúly a terepen van!
Ne kapkodjál, van időd kidolgozni rendesen az asztalt. Inkább legyen kész egy épület két nappal később, de az szép legyen. Ekkora területen már lehet csinálni nagyon sok mindent. Gondolkodj, tervezz! És amit nem győzök elégszer hangsúlyozni: Türelem!!! -
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3669 üzenetére
Nagyon jók ezek a mozdony házak !!!
Ilyet kellene még majd szereznem, ilyenem egy sincsen.
A két, összefonódó kör váltóhálózata is nagyon jól néz ki !!
Az tetszik a legjobban, amikor egy állomási váltóhálózatból mindenfelé mennek különféle célú vágányok, minél bonyolultabban !!Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3669 üzenetére
Már megint szétkaptad?
De láthatóan bővül a dolog! Egy teliképet tegyél fel, ha tudsz csinálni róla(állj fel létrára vagy valamire), hogy lássuk mik az arányok és mi is a project lényege! A két fűtőháznál, ha van még szabad váltód, csinálhatnál egy plusz vágányt, a gőzmozdonyok szenelőjének, salakolóaknával, vízvételező hellyel stb. Baromira feldobja a vontatási telepet.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3662 üzenetére
Szép munka, gratula!
Azt hiszem nekem is rá kell gyógyulnom a terepépítésre. Elsősorban is a növényzetre, mert abból nagyon gyengén áll az asztal. Csináltam néhány fát, ezeknek még szárad a ragasztása, festése, de hamarosan bemutatásra kerülnek. Azt hiszem a technikán van mit finomítanom még, de a kezdetek biztatóak. Az első darab kicsit nagyra sikeredett, sebaj, jó lesz a 0e berendezéshez. Ha egyszer elkészül.
A többi már egyre kisebb lett, arányosak-arányosabbak a H0 vasúthoz. Van ami már kimondottan méret. A többire meg ráfogjuk, hogy őriás fák.Anyagok:
Valódi faágak, amik kis átalakítás után hasonlítanak egy igazi fa ágazatára, akvárium szűrőbe használatos vatta, zöld nitro festék spray, modellragasztó spray és különböző lombanyagok.
Az épületgyártás is folytatódik, tekintve, hogy itt az igazi angliai idő, esik, esik, fúj és esik. A fejállomáson lévő üres peronra épül egy több szintes fogadó, ehhez az ihletet a Tower Bridge mögötti kikötőben álló Dickens Inn adta.
Illetve tervben van egy magasvasút építése az alapasztalon, ehhez kelleni fog egy emberes völgyhíd.
Továbbá néhány lakóépületre is szükség van a terep komplettírozásához és a Roco minitanks állománynak is kell valami kis katonai bázis félét létesíteni. No meg van még jó pár ötlet ami kicsit izgalmasabbá teszi majd a környezetet, mint a helikopterbázis, ahol lesz egy helikopter, aminek természetesen forogni fognak a légcsavarjai, működő vízimalom és szélmalom, illetve egy koppintás, egy szélerőmű, ami fordítva fog dolgozni, és a papírsárkányozó mutatványhoz szolgáltatja majd a huzatot. (TT Rocal asztalról koppintva!)
Pár csillogó, villogó, prüttyögő masina is készül szép lassan, de biztosan. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3658 üzenetére
A Junior készletesben, meg csak egy motor van.A másik forgóvázon meg csak egy műanyag doboz a motor helyén és kész. Teljesen egyszerű jószág. Bármit bele lehet barkácsolni ami belefér, egy permamotor, két tekercs és zavarszűrő kondi. Még a Pantográfok sem jók rajta semmire, csak dísznek, nem nagyon lehet róluk az áramot a motorhoz vezetni, ahhoz a kasznin kéne barkácsolni, amihez megint nem lenne kedvem.
Közben az 1mm-t levettem a kaszni oldalainak aljából, így már nem súrlódik a forgóvázzal. A kanyarokat sokkal jobban veszi, de a vonóerő továbbra is gyenguska. A következő lépés a csúszószedő fészkét megcsinálni, hogy kisebb erővel nyomódjon a sínre így csökken a mozdony menetellenállása. -
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3608 üzenetére
A fekete-sárga csíkok festésénél használj szigetelő szalag maszkolást, akkor éles vonalakat kapsz !
A távolságokat pedig kimérheted szemre is, de még jobb milliméterre.Egyébként tényleg jó kis masina, de egyetértek Yanezzel, a kivitelen, a külcsinen javítanod kellene, akkor igazi kincs lesz !!
Az kivágásokat korrigálhatod vékony nyégyszöges, lapos, féldomború, vagy háromszöges tűreszelőkkel, ha műanyag a burkolat, ha papír akkor pedig profi, közepes méretű, hegyes ollóval, vagy körömvágó ollóval.Én is ilyen voltam kisebb koromban, hogy csak célgyenesen a "hardvert", pl. elektronikáját csináltam meg valaminek, de a külalakkal már nem igazán foglalkoztam, az nem izgatotott.
Mostmár nagyon ügyelek a külalakra is, szeretem, ha később is jóérzéssel nézhetek rá.
Persze néha ezt már túlzásba is viszem.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3596 üzenetére
Jó a cucc, de még mindig elnagyolod a kidolgozást! Gondolok itt az ablakokra, a sarkok nincsenek rendesen kivágva és a párhuzamosokkal, függőlegesekkel és vízszintekkel is hadi lábon állsz! Kicsivel több türelem és odafigyelés komoly minőségi javulást tudna eredményezni!
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3576 üzenetére
Szevasz
A terepasztalunkat át kellene dolgozni kemény alapra, mert jelenleg még mnindíg karton alapon van, ami nem hordozható. Csak kis mértékben van tereputánzat az saztalon, az is csak 2D rajta, mivel egymáson tároljuk az 5 darab lapra szedhető asztalt a szekrénytetőn üzemen kívül. Épületek vannak, nagyjából már meg vank a helyük, részben van világításuk is. Jelző csak pár darab van, illetve egy maszek készítésű fénysorompó átkelő. maguk a lámpa oszlopok készen vettek, de elég ortopédak, a vezérlő szerkezet az saját készítésű és csak ideiglenes elhelyezésű, bele kell majd dolgozni az asztalba. Van pár darab bak is az asztalon, világítanak is. Pálya az van rendesen, jármű park is hozzá, mind mozdony, mind vagon. Van állomás, bőven vágányokkal, épülettel.
Amúgy az asztal analóg vezérlésű, két FZ1-es trafóval megy.
Szóval egy egyszerűbb kivitel, nem egy kész, tökéletes terep szeletet jelenít meg, hanem inkább azt mutatja, hogyan alakul, épül egy asztal.
jah, a méretarányt még nem írtam, ez TT asztal.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3562 üzenetére
Abból a cuccból egyedül a daru érdekelne... Lehetne csinálni egy jó kis PFT szerelvényt vele. Bár a személykocsik sem mai darabok. Lapos kocsi van rogyásig, a nyitott meg darab. Ezek mind alapszettes kocsik, szinte csak ezeket árulják a macerán ahogy látom.
A személykocsi meg szerintem lima. Tuti nem MArklin mert ilyen ronda forgóvázat Marklin nem csinált. Ezüst kerekek brrrrr.... Persze festékkel normalizélható a dolog. Szerintem egy ezrest megér darabja. Lesz végre egy rendes gyorsvonatod is, a vegyessaláta mellé.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3530 üzenetére
van rahedli árus, egy öreg csóka van használt cuccokkal, nem is brutális árakon, legalább is mondjuk a vaterához képest egész normálisakat kér. Mit keresel?
Zzemoki is kint van, hatalmasat röhögtem. Haszált Marklin BR81-es 18 ezerért. Gratula! A büdös életben el nem adja annyiért az idióta.
Na sebaj. Majd megtanulja, hogy Magyarországon nem a német EBAY árakat kell kérni. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3526 üzenetére
Zsír! Hogy úgy mondjam, k...a jó! Akkora dili van... Én a legosokkal szemben vagyok a dobogón egy másik fickóval, neki meg egy rahedli TT Rokalja van szintén 60-as 70-es évekből. Mi vagyunk az Old Timer szekció, Elég komoly volt ma is az érdeklődés. De gondolom, mint minden kiállításom holnap lesz az igazi roham. Készülök rá sok energia itallal, némi kajával. Mellettünk egy digis asztal, kicsit tele a tököm már a hangmoduljaikkal, egész nap csörgőt és szergejt hallgattam.
De jó arc mindenki, bár mi gond van segítünk egymásnak.
Ekkora zárt osztályt ennyi ápolttal még nem láttatok! -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3473 üzenetére
Első ránézésre baromira nem értettem, mit keres itt egy légfrissítő. Mekkora feszültség kell ennek a ketyerének? Gondolom nem 12 volt. Reteszeléssel hogy állsz? Arra gondoltam ezt az egész retesz mechanizmust modell méretben nagyon jól meg lehet csinálni egy régebbi állítómű tekercsből a belevaló vasmag darabbal és egy nem túl erős pl. golyóstoll rugóval. A régi kacatjaim között találtam olyan tekercset, ami a régi maszek gyártású blokkjelzőkben volt, Váci utca Marklin bolt vagy 30 évvel ezelőtt. Ezek elég bivalyos dróttal vannak megtekerve, húz olyat a mágnes, hogy nagyot, szerintem egy rugó ellenében-feltéve, hogy nem túl erős- tud dolgozni. Nekiesek és legyártom a darabot, kíváncsi vagyok az eredményre mert ettől függ nekiállok e fordítót gyártani. Szerintem a reteszelés a leg nehezebb de a leg fontosabb is az egészben, mert ha nem tudom megfelelően rögzíteni a hidat elfordulás ellen, akkor csak egy szívás az egész korong.
Semmiképpen nem teli korongot tervezek, minden képpen nyitott lesz a gödör. Három ponton alá kell támasztani, mert nem lesz kicsi a korong, ha lesz. Ennek el kell férnie rajta.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3456 üzenetére
A lemezjátszó, kicsit brutális az asztalban, de a többi már kezd alakulni! Terepet láttunk, és nem ragasztós flakont, csavarhúzót, ez már komoly haladás! Avval a fordítókoronggal mindenképpen csinálj valamit, legalább deszkázd be, mert így belerondít az összképbe. Pozitív, hogy beépítetted a második trafót, van normális vezérlése a pályának. Most már csak a rahedli épületet, növényt, és millió apróságot kell legyártanod és van egy jó pályád.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3452 üzenetére
Nem biztos, hogy találsz rajta cikkszámot. Valszeg valami karácsonyi akciós dolog, ünnepek előtt megszórták vele a piacot. A Magyarországra jövő készletbe magyar matricás mozdonyt, a Lengyelbe menőbe PKP felségjelűt, stb, stb.
Gondolom analóg a cucc. Attól eltekintve hogy a mozdony kamu, szerintem teljes értékű modell, tehát nem olyan mint volt pl. a pikónál, hogy a játék készletekben a modell minőségben kétmotoros gépekben csak egy motor volt. Pl. BR130, vagy E44, Vagy a rettenetes színezésű gyorsvonat kocsik a játék szettekben... Brrrr... -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3436 üzenetére
Ezt nem én találtam ki, echte Berliner TT Bahnen kapcsolás. Ha kell megpróbálom előkotorni a Helyes vágányon a TT vasúttal c. füzetet, már ha elhoztam, szerintem nem és befényképezem a kapcs rajzokat. De valahol fenn van ez a neten is, ha jól emléxem valami cseh, vagy szlovák oldal.
-
joe007
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #3391 üzenetére
Ne felejtsük ki a 0, 0e illetve az 1-es méretarányt sem.
A 0-ás méretarány 1:45, 32mm nyomtávolsággal
A 0e méretarány szintén 1:45, de 16.5 mm nyomtávolsággal az erdei vasutak 760, esetleg 750 mm-es nyomtávolságát modellezendő.Az 1-es méretarány pedig 1:32, 45 mm nyomtávolsággal. Pl. az L.G.B. gyártású kerti vasutak, illetve Marklinék is gyártanak ebben a méretarányban brutális gépeket.
Azután itt van ugye az eredeti 00-ás méretarány ami 1:90 szintén 16.5 mm nyomtávval, vagyis a H0 és 00 járművek, vágányok összépíthetők minden további nélkül, már ha a rendszerük engedi.
Angliában még létezik, illetve a ködös Albionban az N méretarány nem 1:160, hanem 1:146
Hogy miért arról fogalmam nincsen. A 9 mm-es nyomtáv itt is változatlan tehát összeépíthető más gyártással. A kapcsolóknál már vannak érdekességek, az én Hornby gyártmányú Virgin Pendolino motorvonatom pl. mágnesesen van kapcsolva. Jól sikerült, akár hogy gyilkoltam eddig, nem akadnak szét a szerelvény részegységei.Ha valakit érdekel az a Linzbauer könyvben vagy a neten utána járhat a régi ma már nem szabvány építési nagyságoknak, nyomtávolságoknak, volt jó néhány.
És ki ne hagyjuk a Japán őrületet a T méretarányt a maga 1:450 méretarányával és a - ha jól tudom - 3 mm-es nyomtávjával!
Ez a tuti építési nagyság, egy cipős dobozban elfér egy terepasztal. -
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3369 üzenetére
Azokat miből készítetted ?
Mintha a kotrója annak is nyáklap darab lenne ?
A burkolata az műanyag, vagy fém, vagy netán papír ?
Gondolom, hogy teljesen saját gyártás, mivel aligha hiszem, hogy lehetne kapni.És az alját, a mechanikát, kerekeket, motort, elektronikát hogyan hoztad össze ?
Valami régebbi, kiszuperált, bontott, megfelelő méretű mozdony vázát használtad fel ?Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3266 üzenetére
A piros villany, és a zöld "kroki" megvan nekünk is, csak sajnos a villanynak a hajtáslánca, vagy a motor szénkeféje már betegeskedik.
Valamikor ez volt a leggyorsabb gépünk, mint a rakéta úgy ment, kanyarban teljes gázon azonnal feküdt, most meg csak berregni tud és betegesen vánszorogni.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3151 üzenetére
A szürkét a zöldikére kézzel festetted ?
Érdemes valami szalagot, mondjuk egy csík szigetelőt használni az festés szélén, hogy éles, egyenes legyen a határvonal és ne rezketős, továbbá szerintem matt, vagy félmatt festéket érdemes használni, ez a nagyon fényes, csillogó nagyon mű hatűsú !
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 90-es években voltam gyerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Futás, futópályák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest