- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5650 üzenetére
Nagyon jól néz ki! Csak ismételni tudom magam! Teljesen fém hatású a festése, tökéletes munka.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
OceanStorm #5645 üzenetére
Akkor tévedtem (bár az emberi dolog
)
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5640 üzenetére
Nagyon pofásak! A sárga kocsi fém? vagy a festése annyira brutál, hogy teljesen fém hatást kelt?Cseszett jól néz ki!
-
ArthurShelby
addikt
válasz
OceanStorm #5639 üzenetére
Jó kis roco gumiágyas sínek.
Nekem is ilyen van. (és ugyanígy tud lyuk lenni 2 elem között) -
Pityu89
senior tag
válasz
OceanStorm #5616 üzenetére
Első képre azt hittem 1:1 méretarány.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5616 üzenetére
Überfrankón néz ki a cucc! Ha már van egy szerelvényre való kocsi, akkor jöhetnek képek a komplett vonatról, mozdonnyal, mindennel. Esetleg videó sem ártana, youtubera feltöltve vagy bármi. Mert minél inkább mozog, annál inkább jaj de jó!
-
ArthurShelby
addikt
válasz
OceanStorm #5519 üzenetére
A roco geoline sín megszűnik, visszatért a régebbi gumi ágyazatos (amilyen nekem van)
Mondjuk a logikájukat nem értem. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5505 üzenetére
Ha nem sajnálod az időt a pályaépítésre és a pénzt a beépített anyagra, akkor nem nagyon lesz gondod a siklásokkal. Én ugye öreg M-es síneket használok, de ami van vágányanyag mind az asztalokon, mind dobozban, rendbe van rakva. Nálam siklás eddig még nem igazán fordult eló, legalább is komoly nem. Max egy-egy kerék kiugrás nagyon nagyon ritkán, de kocsiborulásra nem emlékszem, hogy lett volna. A gondos munka ezen a téren nagyon meghálálja magát.
Nem mellesleg nagyon jól néz ki az a kocsi! -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5483 üzenetére
A meglátás jogos. így valamennyire mindig változik a terv úgy a vágányzat, mint a terep. Ez a nagyon kicsi rendelkezésre álló hely következménye. A tervezett vonalvezetést egy két vágánnyal egyszerűsítetem, mert ami jól nézett ki papíron, vagy a számítógép képernyőjén, az a valóságban már túlzsúfolttá tette a pályát, vagy éppen a rálátást akadályozta.
A terep kialakítása megint csak ezt a szempontot követi. Igen, pontosan azért lett az asztal átalakítva - itt jegyezném meg egy porcikám nem kívánta ezt a melót - mert a négy dilikörön azon kívül, hogy körbe-körbe mentek a szerelvények felváltva, nem igazán volt más lehetőség. Most azért már lesz lehetőség mindenféle tolatásokat végezni, üzemszerűen átjárni egyik pályakörről a másikra, vonatot fordítani a hurokvágányon, stb, stb.A régi gépek felújítása is folytatódik, hamarosan érkezik egy újabb BR23 és egy már ki tudja hanyadik BR89 gőzmozdony. Természetesen mindkettő nagybeteg, így először reanimálni kell a gépeket, hogy forgalomba állhasanak. A néhány dízel és villanygép mellett egy nagyon komoly gőzmozdony flotta alakult ki az évek során. Ha elkészülök az asztallal és a két frissen érkező gép is üzemképessé válik, mindenképpen megrendezek egy Märklin Gőzmozdonyparádét az asztalon, persze videofelvétellel egybekötve. Van egy emberes 300 watt 220 \ 11V paraméterekkel rendelkező trafóm így megoldható lesz, hogy az összekapcsolt tizenvalahány gőzmozdony mozdonyvonatként elhaladjon a kamera előtt. Fincsi kis látvány lesz.
No de az még picit odébb van, addig pár nap munkát még bele kell tenni az asztalba. Bár már egyre jobban körvonalazódik a project, még messze van az átépítés vége. Bár elektromosan minden el van készítve a pályán és az új bekötések ki vannak vezetékelve az asztal széléig, az új vezérlő még csak a fejemben létezik. De hamarosan arra is sort kerítünk, hogy elkészítsük és összeillesszük az asztallal.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5376 üzenetére
Hát... Ukrajna ma sok esetben messzebb van mint mondjuk Los Angeles.
Az utóbbi helyen kevésbé lőnek... -
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #5343 üzenetére
Mostanâban én is rászoktam a dobozos holmikra amik szinte 0 km-esek, de nem feltétlenül kell a boltból egyenesen.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #5337 üzenetére
Köszi, abból van kettő is, az egyik szinte érintetlen.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5325 üzenetére
Hi!
Ez most nem a Märklinariumba készül. Egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy a gyerekkori TT vasutamat újra összeszedjem. Már elég jól áll a dolog. Megvettem a BR92-es készletet a három kis csemélykocsival, a CSD gyorsvonatkészletet a fehér\kék Skodával és a három zöld gyorsvonatkocsival, vannak sínek, váltók, kereszt, stb, ami a pályaépítéshez kell. A pályaterv is megvan, már csak az asztallapot kell elkészíteni és indulhat az építkezés. Ezt a János Tanyát oda készítem.Na meg elsősorban azért épül, mert egy facebookos csoportban meghirdettek egy épület építő versenyt, amit nem lehet kihagyni. Az alapkiírás csak egy tornácos parasztház, de én mindjárt tovább gondoltam a dolgot, összerakom a teljes tanyát.
A TT projecthez szinte minden megvan már. Néhány jelző és egy szerelvény hiányzik. Egy dán Nohabot kell vennem és néhány teherkocsit. 4-5 darabra gondolok, 4 tengelyesekre legfőképpen. Ha az is megvan, akkor teljes a nosztalgia felszerelésem. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5305 üzenetére
No, majd ha bejön a jóidő, lesz videó kerti vasútról. Lesz nagy meglepődés!
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5303 üzenetére
Nem meglepő. A jenkik picivel többen vannak, mint a fritzek. Így akár a kevesebb is tűnhet többnek. Viszont az nagyon bejön, hogy az amcsik szeretnek 0-ás méretben nyomulni és van is hozzá anyag amiből építsenek, na meg gördülő állomány. Európára ez már egyáltalán nem jellemző, pedig biztosan lenne kereslet a 0-ás méretre. Ma már rengeteg ember van akinek lenne helye a 0-ás mérethez, viszont az 1-eshez nincsen.
Egy 0-ás méretű kisebb pályát még én is összekalapálnék valahogy 1-es vagy másként G méretben erre esélyem nincs. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5300 üzenetére
Nem az a lényeg, mekkora a terem. Jóval kisebb, mint a Temofeszt területe. Viszont! Jól van berendezve! No és arról szól, amit hirdetnek! A modellvasútról. Nincs tele a terem RC modellekkel, meg nagyvasutas cuccokkal, stb. Ez tényleg a modellvasútról szól....
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5297 üzenetére
Szépen lassan haladnak a dolgok. Leginkább időhiányban szenvedek. Ez a kupac felsővezetékmező nagyon jókor jött, sokkal egyszerűbb lesz az új állomásra felsővezetéket építeni.Még gondolkodom az asztallap méretein, lehet, hogy egy kettéhajtható változat mellett fogok dönteni, még nem tudom. A tárolás megkönnyítése most elég fontos szempont. Egy kihajtható retesszel fixálható változaton töröm a fejem. Ami tárolva csak 1,2 méter helyet foglal, kinyitva viszont egy 2,2 méter hosszú fejállomás van belőle, ami már elég, hogy bármelyik vágányra be tudjon állni 4db. gyorsvonat kocsi, akár a 27cm-es példányok is, illetve előttük elfér egy BR01 - BR03 méretű mozdony. Mindenképpen úgy akarom méretezni, hogy semmiféle korlátozást ne kelljen alkalmazni a járművekre. Így természetesen az összes vágány felett lesz drót is.
Viszont ha már ilyen szép nagy lesz az asztalrész, mindenképpen megépül a fűtőház, ami szintén villamosítva lesz és a kellő melléképületeket sem hagynám le.Ez volt az eredeti elképzelés, utána gondoltam egy olyan megoldásra, ahol csak három vágány van és nincs fűtőház. De jobban szeretném ezt a variációt megépíteni, mert így a nem használt mozdonyoknak is van hely, illetve lehet egy kis mozdonycserélőset játszani, gépmeneteket elengedni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5293 üzenetére
A régi hagyományos meglátás ugye az volt, hogy pályaméteremként maximum 3 cm-t emelkedjen a vágány. A legtöbb szobai kis terepasztalon ez alapból tarthatatlan. Marklinnel folytatott kísérletekben a pályaméterenkénti 5 - 5,5 cm emelkedést még szó nélkül bírta a szerelvény. Na nem ilyen 100 kocsis csak átlagos, mondjuk 3db négytengelyes gyorsvonat kocsi, vagy 6-7 teherkocsi.Egy átlagos 2-3 méter hosszú házi pályán bizony fura dolgokat kell időnként előadni.
-
Szólista
senior tag
válasz
OceanStorm #5293 üzenetére
a vonat sem rövid
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5279 üzenetére
A szóróanyag tökéletesen bírja, ha megfelelően fel van ragasztva. Amikor elkészült az ágyazat és teljesen megszáradt én be szoktam engedni még egy réteg higított ragasztóval az egészet, hogy rendesen tartson. Onnan nem, hogy nem hullik, de ha bontani kell valamit, majd hogy nem légkalapács kell hozzá.
A szórós sztatikus terepfűnél ugyan ezt a módszert alkalmazom annyi változtatással, hogy nem higított ragasztót használok, hanem a legolcsóbb hajlakkot amit kapni lehet. Úgy megfogja a sztatikus füvet, hogy abból sem esik ki egy szál sem. Mondjuk egy két nap kell, hogy az illatanyagok elpárologjanak amik a hajlakkban vannak, de ez nem olyan nagy probléma.
Hajlakk helyett lehet nitro lakkot is használni, de az megoldhat ezt azt az asztalon. A hajlakk eddig még nem ugrott neki semminek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5271 üzenetére
Nem is olyan drága. Ha összeszámolod a parafát, ágyazat anyagot, ragasztót, nem túl sokkal több ez az ötméteres dolog. Persze mondjuk 20-30 méternél már nagy zseton. Az egyedüli szépséghibája, hogy monoton, egyszínű. Ha akarsz bele egy kis változatosságot, akkor itt is melózni kell. Meg először azért próbáld bele a sínt amit használni akarsz, mert ahogy látom ez a Märklin C vágánya alá való. Talpfakiosztás egyezik e ez itt a kérdés.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5258 üzenetére
Keresel valami múszerész embert, akinek van műszerész esztergája és levetetsz a nyomkarimából 1-2 tizedet. Úgy már tuti nem fog zörögni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5130 üzenetére
Egyelőre az alábbi képen látható rész fog felépülni. Később hozzáépül a másik állomási rész és a híd. A kétvágányos rész amit javasolsz, jó ötlet. Helyet nem foglal, mivel hídon megy a plusz pálya, az asztalt nem kell átvariálni.Viszont látványos dolog a hídon szembetalálkozó két szerelvény.
Első nekifutásra ezt fogom elkészíteni, a jelenlegi asztal átépítésével. Jelenleg az asztalon 18db váltó van, ezek közül 8db. kézi kapcsolású. A kézi kapcsolású váltók eltűnnek az asztalnak erről a részéről, marad 10db. elektromosan távvezérelt váltó. A kézikapcsolásúak az új keskeny konzolrészre kerülnek, ahol könnyen kezelhetőek lesznek, a keskeny asztalon. Plusz felsővezeték sem lesz azon a részen, ami tovább könnyíti a használatukat.
A jelenlegi vezérlőt is módosítani fogom, a nyomógombok helyett eredeti Märklin kapcsolópultok kerülnek beépítésre és a vezérlő leválasztható lesz az asztalról csatlakozódugókkal. Ezek elkészülte után jöhet majd a folytatás megépítése, mert különben zűrzavarrá válik az egész. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5128 üzenetére
Nos a gondolat már megfordult a fejemben egy ideje. Próbálkoztam mindenféle terveket kieszelni a két szint összekötésére. Azonban a hely szűkössége miatt ebben a formában nem igazán megvalósítható a dolog, Illetve pont az állomás első vágányát kellene emelkedőbe vinni, ami a fél asztal átvariálásával járna. Akkor már egy picit nagyobb szabású dologba vágom a fejszét ősztől. A felső pályaszintet teljes egészében átépítem,valamint megszüntetem az alsó szint legbelső dilikörét. Mivel a helység, ahol a terepasztal van csak erre a célra van fenntartva, lehetőség van némi kis bővítésre, bár a hely szűkössége miatt a lehetőségek eléggé korlátozva vannak.
A két kis dilikör helyett épül egy nagyobb inga rendszerű pálya. Igazából a jelenlegi asztalon csak körbejárni tudnak a szerelvények, komolyabb játékra nincs lehetőség. A fenti terv elkészülése után picivel izgalmasabb lesz a menetrend. Jelenleg csak a zöld pályakör fölött van felsővezeték, az átalakítás során a piros pálya is drót alá kerül. A lila - mellékvonal - marad tisztán gőz-dízel üzem. A vágányanyag és minden egyéb rendelkezésre áll, ősz közepétől nekifogok az átalakításnak. Addigra elkészül illetve beszerzésre kerül a szükséges felsővezeték anyag is.
3D-ben pedig valahogy így fog kinézni a rendszer ha elkészül. Szerintem itt már sokkal változatosabb forgalmat lehet majd lebonyolítani.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5118 üzenetére
Valamikor réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, volt egy vasutas haccacáré újpest rákosrendezőn vagy hol. Akkor még nem volt Vasúttörténeti Park, ahol ilyesmit rendeztek volna. Ott volt a horvát, vagy szerb vagy mifene vasúttól egy kék amcsi dízel. Szóval megvan az esély rá, hogy ez is valami jenki technika.
-
Batman2
őstag
válasz
OceanStorm #5117 üzenetére
Asszem MVA felirat van rajta.
Üdv.
-
OceanStorm
tag
válasz
OceanStorm #5117 üzenetére
Néhány régi-új konténer séma jön ki a Walthers műhelyéből ősszel, ezekből is biztos beszerzek párat. Ha elkészül a terminálom szerintem MO-n ez lesz a legnagyobb.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5110 üzenetére
Nagyon sok minden van, ami Magyarországon nincs. Valszeg azért, mert nincs, vagy egészen minimális igény jelentkezik rá. Lásd pl. Angol vasúti téma. Magyarországon szinte lehetetlen bármit beszerezni hozzá. Boltok nem árusítanak, esetleg használtan kapsz ezt azt, azt is leginkább lelakott botrányos állapotú vackokat. Magyarország egy kicsi és igen csak legatyásodott ország, ezt ne felejtsük el.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5107 üzenetére
Várjuk a képeket! Nem csak a terepasztal építésről, hanem már magáról az asztal helyének kiképzéséről, az asztalszerkezet összeépítéséről, stb, stb. Jó ötleteket adhat másoknak, akik hasonló dolgon törik a fejüket! :-)
-
OceanStorm
tag
válasz
OceanStorm #5089 üzenetére
Ezzel kapcsolatban, vagy ha úgy tetszik egy saját terepasztal megvalósításával kapcsolatban meg az a fejlemény, hogy egy álmennyezetbe felhúzható megoldás lesz kialakítva, ami leeresztett állapotban saját lábakon fog állni, inaktív állapotban viszont a mennyezet részét fogja képezni. A tervek már megvannak, mostmár csak a megvalósítás a kulcskérdés, de ha minden igaz 1-2 hónapon belül erre is sor kerül azt mehet az "igazi" építkezés.
-
Pityu89
senior tag
válasz
OceanStorm #5096 üzenetére
Miniversumban megkérdeztem. Zárás után vab egy emberke aki elkeud porszívózni, szép lassan aprólékosan. Fél év alatt ér körbe, és kezdi elölről. Na, kinek lenne álommeló?
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5096 üzenetére
Valami antisztatikus portaszító mező nem jöhet számításba? Lövésem nincs a dologról de annyi minden okosságot kitaláltak már. Persze lehet, hogy kicsit sok Star Treket néztem az utóbbi időben...
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5086 üzenetére
Igen, van. A Scarm nevű programot használom ami ingyenesen letölthető, használható.
[link]
A fenti linkről letölthető, beszél magyarul is. -
pirosvilamos
tag
válasz
OceanStorm #5081 üzenetére
Szerinem a csíkos műhelyt vedd célba digitalizálás ügyben...
Sok fórumon ajánlják
[link] -
ztibor
senior tag
válasz
OceanStorm #5082 üzenetére
Én köszönöm, és legyen benne legalább annyi örömöd, mint nekem volt régen :-)
-
ztibor
senior tag
válasz
OceanStorm #5078 üzenetére
-
ztibor
senior tag
válasz
OceanStorm #5074 üzenetére
Persze, tudok, holnap csinálok párat
-
pirosvilamos
tag
válasz
OceanStorm #5075 üzenetére
át.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #5053 üzenetére
Pofásak ezek a konténerek, milyen hosszú kocsi kell ezekhez?
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #5038 üzenetére
Bocs csak telóról próbálkoztam és a te hozzászólásodra sikerült rábökni. Amerikai modellem kevés van, főként a német svájci vonal érdekel.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #5032 üzenetére
Bövült a készlet.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #5028 üzenetére
Ami azt illeti az alapkészlet nekem elég is lenne. A teljes szett nagyon hosszú, nem tudok neki elég nagy asztalt építeni meg N-ben sem.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #5026 üzenetére
Ez tetszik.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #5009 üzenetére
Nem is hallottam még indiai típusú modellekről semmilyen méretben. Minden esetre érdekes lenne.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5006 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #5002 üzenetére
Nem feltétlenül baj az ha a kocsik műanyagból készülnek. Főleg ha valami hosszabb szerelvényt akarsz futtatni.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4923 üzenetére
Ez kicsit nagyon soknak tűnik.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4923 üzenetére
Bécsben nem tudtad volna megvenni? Lehet olcsóbban kijöttél volna a dologgal. Nem tudom, csak kérdezem. Azért az ottani modellboltok jobban el vannak eresztve bármiféle modellről is beszélünk.
-
rita7107
aktív tag
válasz
OceanStorm #4923 üzenetére
És mindez 1db-ra vonatkozik?
-
rita7107
aktív tag
válasz
OceanStorm #4921 üzenetére
Meg kérdezhetem, hogy vi fil koszt volt? Szállítással együtt!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4886 üzenetére
Itt nézelődtél már? [link]
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4883 üzenetére
Magát a kereket semmilyennel, csak a tengelyvégeknél szokás 1-1 csepp múszer, vagy varrógép olajat alkalmazni. Étolaj, motorolaj elfelejtendő!!!
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4880 üzenetére
Persze! Egy szerelvény is remek ötlet amerikai kocsikból összeállítva. Van egy izmos F7-es Märklin mozdonyom Santa Fe színekben, az tudja vontatni a szerelvényt. De gyakorlatilag bármiféle H0-ás vas elgurul, csak lehessen összekapcsolni a Märklin mozdonyokkal.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4875 üzenetére
Nem orosz, DR felségjelű. Kicsit más a kinézete mint a ruszki kocsié. Egyébként egy piko kocsi nem Märklin. Visszafelé ugyanis nincs gond, a Märklin vágányokon gond nélkül futnak a piko, roco, flm, triang, stb kocsik. Na persze a járműállomány zöme Märklin, a mozdonyok 100 százalékban.
Hamarosan beindul a highland railway építése, az tisztán egyenáramú üzem lesz, van hozzá Taurus, emeletes elővárosi szerelvény vezérlőkocsival és egy teljes Rheingold express E103-as villanygéppel. Látványos lesz, ha elkészül. -
ezsolti
tag
válasz
OceanStorm #4870 üzenetére
A maxtrain.hu oldalán a használt börzén van pár Märklin vagon (amerikai). 14-15-ik oldalak.
http://maxtrain.hu/search/used/page/14
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4868 üzenetére
Bizony ám. A régi Märklinek tetőtől talpig fémből vannak. A kocsik és a mozdonyok egyaránt. A mozdonyoknak baromi vonóerejük van ennek következtében. Én régi M vágányrendszert használok, az külön élvezet amilyen hangot produkálnak ezek a nagy vasdarabok a teljesen fémből készült vágányokon.
Ennek a kocsinak amit vettél nagy valószínűséggel kúpcsapágyas a tengelye. Kicsit macerásabb a csere, de komoly utánjárással megoldható.[link]
Egy kis száguldás a vasakkal. Vas a vason hangok. -
Laci a Maci
újonc
válasz
OceanStorm #4864 üzenetére
Na azért nálam sem ebből áll csak a választék, van Athearn, Atlas, Bachmann, Kato, Life-Like, Rivarossi, Roco, Walthers, stb. Egykoron vett kocsikat és mozdonyokat nem dobok ki csak azért, mert úgymond idejét múltak. Bachmann kerék és Kadee kuplung cserét kapnak amiknél lehet, azt elférnek a többiek között.
-
Laci a Maci
újonc
válasz
OceanStorm #4847 üzenetére
Teljesen ugyanezt a WP Gondola kocsit ma Mehano gyártásban, műanyag kerekekkel és amerikai kuplunggal 1500 Ft -ért vettem. Tényleg érdemes annyi pénzt beleölni a Märklin kocsiba? Nekem is van egy Märklin UP Gondola kocsim, de amit az átépítésébe belefeccöltem azt inkább nem kívánom többé....
Fleischmann meg még inkább felejtős a nagy kerekek és a bumpszli kapcsolói miatt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4857 üzenetére
Régebbi járművek terén egyenáramban érdemes a Fleischmann cég gépei között keresgélned. Van jópár usa teherkocsijuk is, nagyon jó minőség, jó futással. Nekem is van kettő a Märklinek közé besorozva. Ott csak a vonószemeket kell cserélni, mert a FLM teljesen más mint a Märklin. Össze lehet ugyan kapcsolni őket, de nem százas a kapcsolat, tolatásnál garantált a siklás.
-
Laci a Maci
újonc
válasz
OceanStorm #4855 üzenetére
Index Börzén van egy árus mindenféle alkatrészeket árul, átalakított kerék 100 Ft/darab megér egy próbát: [link]
Német ebay eredeti cserekerék: itt
Magyar kereskedő amerikai cuccokka flexmodell --- Gördülő állomány címszónál mindent találsz
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4855 üzenetére
Elvileg a Medikerben talán tudsz rendelni. De hogy mikorra hozzák meg az más kérdés. Én egyszer vagy 4 éve, rendeltem két Märklin csúszószedőt mozdonyhoz. Egy év múlva írtak, hogy meghozták. Addigra meg már vettem Bécsben. Szóval egyszerűbb a külföld. Győrben a Märklinnél sem lehet venni, mert azok is mindent Göppingenből hozatnak, még azt is amit ott csinálnak a gyárban.
Ha nem kimondottan Märklinezel, jobban jársz, ha hanyagolod a háromsínes kocsikat. Én Märklinben utazom, hát, Magyarországon nem egyszerű az alkatrész a régebbi darabokhoz.
Legvégső esetben egy műszerész esztergával is megoldható, hogy a kerekekbe egy-egy oldalon beletesznek egy kemény műanyag perselyt és abba nyomják a tengelyt. Szigetelés megoldva. Azt ne kérdezd mibe fáj. Esztergályos megmondja mennyiért csinálja meg, de lesz annyi mint négy másik kerék. Meg még egy kicsi. -
Laci a Maci
újonc
válasz
OceanStorm #4853 üzenetére
Utánanéztem a Märklin katalógusaimban, az általad vásárolt WP kocsiba kerékcseréhez 700600 kat. számú egyenáramú kereket (Gleichstrom-Radsatz) javasolnak.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4850 üzenetére
A három sínes rendszerben a két szélső sínszál a talpfákon nincsen egymástól elszigetelve. A középső sínszál viszont szigetelve van tőlük. A két szélsőben van a 0 és a középsőben a fázis. A Märklin ugyanis ráadásul még váltóárammal is működik. A régebbi kocsik kerekei nem voltak szigetelve. A fém tengelyre simán rányomták a kerekeket szigetelés nélkül. Illetve ami szigetelt kerekekkel készült, hogy a kétsínes pályákon használható legyen annak Märklin Hamo volt a megjelölése. Egy ohm mérővel, szakadás vizsgálóval könnyen megállapítható, hogy szigetelt e a kerék. Ha szakadást, végtelent jelez a műszer, akkor szigetelt, vagyis jó a kétsínes pályára. Ha 0 az ellenállás a két kerék között akkor háromsínes rendszerű a kocsi. Igaz ez a mozdonyokra is. A Märklin mozdonyok három sínes rendszerűek. Ezt sokkal könnyebb kiszúrni, a mozdony alján középvonalban van egy szép nagy csúszóáramszedő. Van kétsínes pályára való Märklin mozdony is az szintén Hamo megjelöléssel fut. Katalógusok, árjegyzékek, weblapok, stb. általában jelzik, ha három sínes a jármű, leginkább egy ~AC felirattal a tulajdonságok felsorolásánál.
Ha teheted szerezd be Károly Imre vasútmodellezés c. könyvét. Az alapokat jól elmagyarázza, talán még száz oldal sincs az egész, és rengeteg képpel szemlélteti a dolgokat. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4847 üzenetére
Märklinnél figyelni kell, hogy két vagy háromsínes rendszerű e. A háromsínes a kétsínes pályán zárlatot csinál. A kerékcsere a régi kocsikban meg nem mindig egyszerű a tengely csapágyak miatt.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4847 üzenetére
Szép darab.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
OceanStorm #4843 üzenetére
Nekem erről a formáról egyből a Nohabok jutnak eszembe...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4843 üzenetére
Szerencsére minden méretarányban léteznek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4837 üzenetére
Inkább ez szedje össze az elszabadult ágyazatanyag darabokat, mint a mozdony hajtáslánca!
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4833 üzenetére
További lehetőség, felrakod magad a reggel hét órás Railjet-re és irány Bécs. A Westbahnhof körül közelebb-távolabb, van jópár modellbolt. Egy kirándulást megér a dolog.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4833 üzenetére
Kirendeltség nincs de a modellek előfordulhatnak: [link]
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4830 üzenetére
Amerikai mozdonyokat a Mehano gyárt európában. A minőségéről kérdezd a többieket, nekem nincs mehano gépem. Azután még a Bachmann is gyárt. Az ha jól tudom amerikai, de! Gyártják kínában is és egy olyan gép volt a kezemben, nem rossz! Alapból benne van a digi helye és analógban tudott olyat, hogy hiába tekerted a trafót egy pillanat alatt csutkára, a mozdony szép lassan indult el, nem lőtt ki helyből. Analógban ez nem semmi. És minőségre is jó volt a gép, már a 2.1 és 1.9 mm-es sínmagassághoz méretezett kerekek, stb, stb. Megfontolandó utána járni a dolognak. Amcsi kocsi Märklinéknél csak pár darab. Azt szintén Mehano csinálja, vagy bachmann, stb. Esetleg a régebbi Fleischmann kocsik. Jó a futásuk, de nem amicsi kapcsoló van rajtuk, hanem klasszikus fleischmann. Vaterán viszont meglepően sok amerikai kocsit lehet beszerezni, komolyabbnak tűnő példányokat. Megint csak azt tanácsolom, nézelődj, tájékozódj.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4828 üzenetére
Bizony, bizony! A java most kezdődik. Váltóállítók, stb, digi vagy analóg legyen a váltó, és még millió nyalánkság. Nem egyszerű a kezdet az tuti. De ha már megvan a pálya, onnan finom dolog a terepépítés és persze a játék az asztallal.
A vasútmodellezés olyan, mint a háború. Három dolog kell hozzá: Pénz, pénz, pénz.
És nagyon sok türelem. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
OceanStorm #4818 üzenetére
Hali!
Látom nálad is lehet kezdeni a játékot (ha az ember elindul a lejtőn...):-)
-
Batman2
őstag
válasz
OceanStorm #4795 üzenetére
Természetesen érdekel minket, hiszen azért van ez a topic!
Üdv. -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #4800 üzenetére
Hali!
A Märklint mint H0 vágányanyagot csak akkor válaszd, ha háromsínes váltóáramú - vagyis Märklin rendszert akarsz építeni. Egyenáramú kétsínes vasúthoz nem jó a Märklin sín. Ha ágyazatos sín, akkor valóban a Roco tűnik jó választásnak. Azonban ha nem ágyazatos, akkor az angol Peco cég gyártmányait ajánlanám, mert rettenetesen széles a választékuk. Úgy vágánymezőkből, mit váltókból. Na és a Peco flexi sínje is igen jó minőség.
Ha digis rendszert akarsz építeni, akkor nézzél szét a digitális piacon alaposan. Egy két nagyobb modellboltban, mint a Mediker, vagy a VMC tudnak segíteni a választásban. Szerintem nem lenne érdemes írni, hogy ezt vedd, vagy azt vedd, erősen pénztárca és ízlés függő, kinek mi jön be. Mondom én aki 30-80 éves Märklinekkel foglalkozom kizárólag analógban. Lényeg a lényeg, az interneten túl pár modellboltba, kiállításra érdemes ellátogatni, mielőtt belevágod a fejszét ebbe az elég nagy fába. Némi kis tapasztalatgyűjtés csak jót fog tenni a vásárlás előtt. Főleg a pénztárcának. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
OceanStorm #4797 üzenetére
Talán készlet kisöprés. Ha meggondolom 1000 alatt nem is kapok 200 mm körüli darabot a sajátomhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- World of Tanks - MMO
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Honor 400 Pro - gép a képben
- További aktív témák...
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Csere-Beszámítás! Playstation 5 Slim Digital edition! OLVASS!
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest