- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Yettel topik
- Légies iPhone halvány színei
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Magisk
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #5603 üzenetére
Gyakorlatilag bármilyen szilikonzsír megteszi kenőanyagnak, lényeg ne disznózsír legyen, ne grafitos gépzsír sztb... Bár a grafitos gépzsír éppen nem rossz, de a mozdony disznóól lesz tőle. Olajnak pedig a nagyon vékony olajak a jók, műszerolaj, varrógép olaj, motorolaj nem játszik, de pl. a nagyon finom, jó minőségű automataváltó olaj már elfogadható, ha nincs más kéznél. Kerülendő, sőt tilos a fékolaj, a sütőolaj és a WD40! WD40 legfeljebb a régi beszáradt olaj, zsír trutyi eltávolítására, de utána alkohollal vagy valami más mosóanyaggal el kell távolítani minden trágyát a gépből. Azután friss zsír, olaj, esetleg új kefék, érintkezőket áramszedőket megtisztítani, szükség esetén 800-1000 körüli polírpapírral felpolírozni, a forrasztásokat átforrasztani(ne legyen rejtett nem látható kontakt hiba ami9 az őrületbe kerget) és gyakorlatilag mennie kell a gépnek, mint a svájci órának.
-
Batman2
őstag
válasz
prime_adam #5593 üzenetére
Szevasz
Én motorolajt nem igazán javasolnék kenésre.
Egyrészt ezek nagyon finom műszerek, csak lakásban, 20-30 fok körüli környezetben mozognak, inkább akkor már a műszerolaj jönne szóba, de az olaj kifolyik, így sokkal inkább zsírt, még hozzá leginkább Lítium bázisu, jó minőségű, lágy zsírt javasolnék. Ahová nagyon nem férsz, vagy a zsír nem tudja bevonni a teljes felületet, max oda lehet nagyon pici műszerolajat cseppenteni, vagy inkább csak kenni.
Különben a sok olajat szét is csapja forgás közben.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
prime_adam #5572 üzenetére
Szevasz
Nekünk is ilyen szokott lenni a helyzet, ha üzemre akarjuk fogni az állományt.
Minden dörzsölődő, friss fémfelület oxidálódik, méghozzá igen hamar, úgyhogy már lehet 1-2 hónap állás után is hasonló lenne a helyzet, nem hogy 5 év után.
Ugyanez érvényes a pályára is (legalább is a régi ónozott U profilos sínre biztosan).
Továbbá minél kevesebb kereke van a mozdonynak, azokból minél kevesebben kapja az áramot, annál több a hiba, annál nehezebben, darabosabban indul meg.
A kerekek csúszóérintkezői alól már pár kör megtétele után lehet szedni a cuccot, az az első, hogy az tiszta legyen.
A szénkefe és kommutátor felülete is oxidálódik és hosszú (évek) állás alatt maga a kenőzsír is megsűrűsödhet. leragadhat az egész hajtásrendszer.Szerintem specifikus, tematikus szerelési útmutatót sehol sem fogsz lelni, esetleg egy két példát valami régi, mondjuk NDKs vasútmodell anyagban (könyv, brosúra).
Üdv.
-
pirosvilamos
tag
válasz
prime_adam #5581 üzenetére
Komoly.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
prime_adam #5581 üzenetére
Igen, nálam így van legalább is.
-
pirosvilamos
tag
válasz
prime_adam #5578 üzenetére
Szegény PIKO Taurusodon húzd ki az ütközőket, és lejön a szegény kasznija
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #5576 üzenetére
Nálam a Märklinek mind csavarozva vannak, kivétel a játék mozdonyok, azok itt is egyszerű bepattintós kivitelek. De ez egy teljesen más világ.A zárt osztályon belül is valami intenzív elkülönítő. Az olcsóbb kivitelezhetőség így a szélesebb közönség elérése a cél. Harminc negyven évvel ezelőtt millióan vasútmodelleztek-tünk. A túlnyomó többség NDK-s TT meg PIKO vonatokkal nyomult, Märklinje csak az igazgató úrnak, doktor úrnak, mérnök úrnak, ügyvéd úrnak, stb. úrnak volt ugye. Vagyis a mai gyártók próbálnak minél szélesebb rétegeket megtalálni a termékekkel és ehhez kell az olcsóság. Ami sajnos a Märklineknél is jelentkezik.
Mikor szétszedsz egy új Märklin mozdonyt és a megszokott német precizítással készült hajtás és vezérlés helyett találsz benne egy kínai villanymotort és egy dzsunkán tákolt elektronikát. És a föld megnyílik alattad, mein gott hegyek... -
br120
csendes tag
válasz
prime_adam #3780 üzenetére
[Itt] is érdemes olvasgatni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #3780 üzenetére
Szerintem van a témáról szakkönyv magyar nyelven. Analógban ugye ott volt Linzbauer bácsi könyve, ami totálisan feldolgozta az akkori modellvasút világot. Gondolom ugyan ilyen alapos részletes könyvet írtak a digitális vasútmodellezésről is. Nagyobb könyvesboltokba érdemes bemenni érdeklődni. Budapesten volt műszaki könyvesbolt, nem tudom van e még. Ott érdemes érdeklődni, illetve könyvtárakban is, hátha nekik van valami a témában.
Meg a gyártók katalógusait beszerezni. -
jákob13
tag
válasz
prime_adam #3780 üzenetére
Érdemes használat előtt alaposan ki tisztítani majd a meg felelő kenőanyaggal olajozni/zsírozni. Szilikon zsír nem jó! Műszer olaj.
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #3754 üzenetére
Gépzsír még mindig jobb mint az étolaj. Az étolaj szabályosan belekövül egy idő után. Kaptam olyan Piko mozdonyt amit étolajjal javítottak, napokig áztattam petróleumban, meg minden más vacakban mire kijött belőle a trutyi. Én a kefékre tippelek így látatlanba, de egy nagygenerál semmiképpen nem lehet hátrány.
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #3751 üzenetére
Így egészen más a leányzó fekvése, ahogy mondani szokás.
Amikor megáll valamelyik gép, kocogtatás, kis lökdösés esetén nem történik semmi? A pálya terepasztalszerűen rögzített, vagy alkalmanként összeállított? Modellsín, vagy rég U profilos?(Piko, fuggerth, stb)?
Mindig azonos ponton áll meg, vagy véletlenszerű helyen?
Ha nem pályahiba, akkor valószínűleg egy nagytakarítás, tisztítás újraolajozás ráfér a gépekre. Sőt, lehet a hiba oka egyszerű elhasználódás is, a motorok bronz\szén keféi elkoptak és a rugók már nem tudják rendesen a kommutátorra nyomni őket.
Mindenképpen érdemes egy kicsit belenézni a mozdonyokba, mennyire koszolódtak el az áramszedők a kerekeknél, egy egy csepp műszerolaj a motor tengelyvégeire, és a hajtás többi tengelycsapágyazására, fogaskerekekre.NAGYON FONTOS! Csak műszerolajat használni, véletlenül sem étolajat! Eleve egy vastag olaj, hamar összeszedi a port, besűrüsödik és szépen hazavágja a mozdonyt, rossz esetben a motor is lefüstöl az erőlködéstől.
Kézzel átforgatni a hajtást és a kerekeket egy fültisztító pálcával letisztogatni a rákenődött kosztól amit felszedett a mozdony a sínekről. Ehhez lehet használni WD-40 et vagy valami kontakt tisztítót, csak motorba ne nagyon menjen.Én az öreg Marklineket, amikor szerzek valami "új" gépet, atomjaira szedem és tömény mosogatószerrel, meleg vízben egy fogkefével lecsutakolom az egész gépet, a hajtástól az irányváltóig. Utána összerakom, olajozás, stb. ami ahol kell és irány a terepasztal. Ez eddig mindig bevált, a romos működésképtelen gépek onnantól hibátlanul közlekednek. Szóval a nagytakarítást mindenképpen javaslom, ha nem új gépekről van szó.
-
YanezTTrain
tag
válasz
prime_adam #3747 üzenetére
Üdv! Nem biztos hogy a gépek hibásak. Miféle tápegységgel, trafóval hajtod a vasutat? Lehet annak a teljesítménye kevés és a beépített védelem lekapcsolja a tápfeszt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fűnyíró topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Hobby elektronika
- Mobil flották
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Autós topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest