- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fotók, videók mobillal
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- iPhone topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dodge_Dealer
tag
Konkrétan ilyen átalakitásokkal nem foglalkoztam,de
10-en x éves korom óta üztem a vasútmodellezést, persze mostmár egyáltalán nem.Úgy érzem elég komoly szintre juthattam volna el benne, ha nem egy viszonylag szükös panellakásban élem a gyermekkoromat.
Legelőször megkaptam az első mozdonyt, hozzá kis pic elemes trafót, hozzá a megszojkott egyszerü körpálya, majd később bővült és egyre bővült.
Aminek később nagyon örültem, az egy M61-es mozdony volt(alias NOHAB..)
Most, 15-20 évvel később, már csak a Trainzt, vagy a Microsoft Train Simet veszem elő, bár sajnos a régi, terepsztalos élményeket nem tudja visszahozniSee your local Dodge dealer
-
Dodge_Dealer
tag
Szia
Az a helyzet, hogy pár évvel ezelőtt ostoba módon eladtam az egészet a Petőfi Csarnokban, a Bolhán., szinte potom pénzért
Később jöttem rá, hogy hülyeség volt, ugyanis még most is szivesen elővenném.
Rengeteg, vagy többszáz méternyi sínem volt, ehhez olyan 30-35 darab mozdony és kb 70darab vagon.See your local Dodge dealer
-
Batman2
őstag
Hi
No, január kivettem egyhét szabadságot és foglalkoztam végre, reggeltől-estig a terepasztalunkkal.
Legfőbbképpen elektronikailag foglalkoztam vele, ugyanis már egy teljes generálra szorult, mivel a legjobb mozdony is alig akart a síneken megmozdulni, annyira leoxidálódtak már az érintkezések.
Így tehát végre elvégeztem a felrögzített síndarabok forrasztását is és csináltam minden rázós pontra (pl. két váltó közötti sínszakasz) egy-egy árambeadást.
E mellett, mivel még mindíg az egyes lapok szélén végigmenő és csavarokkal rögzített kébelköteg kötötte össze azokat, a csatlakozásokat a terveimnek megfelelően átalakítottam.Olyan csatlakozókat akartam szerezni hozzá, amiket a lapok közé teszek be és simán a lapok összecsúsztatásakor egymásbacsúsznak biztonsággal azok is. Ismertem olyan csatlakozó típust, ami jó erre, de egyrészt olyat nem tudtam beszerezni megfelelő méretben, másrészt ami volt, az tul drága volt.
Ezen tul volt még több fajta is, de azok is igen drágák voltak (csak az egyik fél ezernél több volt). Végül számítástechnikában szokásos D-SUB csatlakozó mellett döntöttem, az legalább megfizethető árú.
Vettem 37 és 25 pólusúakat is. Mivel ezek csak pontos illesztésnél mennek össze, így a lapok közötti csatlakozásról letettem, helyette oldalra vezettem ki a kábeleket és arra forrasztottam a csatlakozókat és így csatlakoznak a lapok.
Ezzel már igen gyors az össze és szétszererelése a terepasztalnak és a sínforrasztások és árambeadások után a pálya is szinte tökéletes lett, így már élvezetesen lehet vele játszani.
Ezen tul elkezdtem egyéb fejlesztéseket is.
Van egy saját készítésű fénysorompó vezérlő áramköröm, azt építettem be a pályába, egyelőre csak ideiglenesen.
És a már LEDesített világítású egyik személykocsit feljesztettem tovább. Tettem bele egy új áramkört, amiben egy LM317-es feszültségsatbilizátor IC, egy diódahíd és egy 1000mikró/16V-os kondenzátor van, no meg a két fehér LED, ami a fényt adja.
Megfelelő beállítással elértem azt, hogy a pálya már alacsony feszültsége mellett is folyamatosan megy a kocsi világítása és LEDek is igen jó fényt adnak még.
Bár még csak kísérleti verzió volt és nincsen fixen beépítve a kocsiba, de ezek egészen biztosan beférnek majd a burok alá is.
Egyelőre ennyit, ha netán valaki olvassa és érdeklődik a dolgok iránt, akkor szívesen állok rendelkezésre.
Üdv..Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
_seth_
veterán
Szépek és drágák, a 2 kocsi annyi mint nálunk a minimálbér (a mozdony sem olcsó darab sőt... hihetetlen árak vannak ha nem a legolcsóbbat veszi az ember...) Nem vagyok milliomos én is az említett német ismerősömtől kaptam ajándékba őket Egyébként ilyen vagonok a svájci vasúttársaságnál vannak és a hegyekben ezekkel lehet közlekedni, limitált széria, a mozdony az egy német gyorsvonat mozdonya lenne, ott még sok ilyen közlekedik 2 falu között mert 20ezres városok között csak néztem, hogy milyen 2!!!! szintes alacsonypadlós vonat jár (ingyen vonatoztunk mindenfelé ).
Jah és a mozdony felsővezetékről is kaphatja az áramot bár nekem nincs és tuti nem is lesz
Majd felteszek az oldalamra pár képet csak legyen időm hozzá
[Szerkesztve]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Hobbinak hobbi csak nem foglalkozom már vele + a hobbi rész még mindig hiányos Lustaság.... + mint más hobbi ez is sokba kerül(ne) és már van elég hobbim amire a pénzemet elkölthetem
[link]
Itt is van néhány jó kép
[Szerkesztve]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Batman2
őstag
Hi
Most viszont már vasútazom !
Folytatom a terepasztalon télen elkezdett javítást, korszerűsítést.
Tovább folytatom a pálya áramellátásának stabilizálását, most a másik oldalán a lapoknak és nehány belső rész kiépítését és stabil áramellátását.
És gondolkodom már a számítógépes vezérlés megvalósításán is.
Az első lapon van most is a legtőbb vezeték és még vagy kétszeresére, sőt háromszorosára nőne, ha a tervezett illesztőkártyát is rászerelném.
De ha már a terepasztal lapjára szerelem, akkor legalább már rövidebb drótok kellenek a kártyáig és onnan csak 8-10 vezeték jönne csak ki.
De esetleg lehetne még benne egy párhuzamos-soros átalakító is, akkor még kevesebb.
De ez még a jövő zenéje, mert még a kapcsolási rajz terveimet sem lelem, pedig már egy adag alkatrészt is megvettem hozzá vagy három éve.
Járjon másnak is az agya és írja le, mit alkotott, alakított !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazydog
addikt
Nekem is megvan egy néhány főleg a teherkocsikból, és kettó a mozdonyokból, NDK gyártmányú, TT méretben. Jól látom, hogy a tied is ilyen?
Én annak idején a mozdonyok egymástól független, vivőfrekvenciás vezérlését építettem meg, nagyon zsír volt.Quick brown fox jumps over the lazy dog - but can't the Gigabyte!
-
Longjohn
csendes tag
Igen igen! Az analóg rendszerben az a szép, hogy magad valósítod meg a saját kis ötleteidet. Én a TT modul asztalra teljesen házilag gyártottam a vezérlést is.Igaz, hogy még csak az első modul üzemel, de rajta vagyok a másikon is. A vonatokat vezérlő elektronikák is házi készítésűek, egy közös trafó, pályakörönként egy-egy elektronika potival a sebesség szabályzáshoz, váltó kapcsolóval az irányváltáshoz, a jelzők és váltók vezérléséhez műszerkapcsolókat és nyomógombokat alkalmaztam. Gusztusosabb mint a kapcsolópultok. Plusz egyszerűbb a kezelés, mert a pálya vágányrajzába a megfelelő helyekre beépíti az ember a kapcsolókat a vezérlőpulton és egy a MÁV Domino rendszeréhez hasonló vezérlése lesz kinézetre. Van itt rajtam kívül TT fan? Nincs véletlenül valakinek egy TT méretű BR-118 mozdonya ami romos működésképtelen, stb. A kaszni kellene. Mindenkinek ajánlom, hogy minél több cuccot próbáljon meg házilag elkészíteni. Egyrészt sikerélmény, másrészt a felszabaduló összegeken lehet házilag el nem készíthető dolgokat vásárolni.
-
Aaron14
őstag
Szerintem nagyon gyenge volt a kiállítás és ami eddig a Petőfi Csarnokban volt az se volt egy színvonal. Ausztriában Bécsben is szokott lenni évente modellvasútkiállítás. Na az színvonal. Ott télleg olyan terepasztalok vannak ,hogy ámulsz. És minőségből építettek ,mert amiket itt láttam azok hááát... Na mind1
Nekem ez a véleményem.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
A problémám a következő. Van ez a nagy hosszú 92 cntis flexibilis síndarabjaim. A fémpapucs amivel összetudnám hozni egy másik sínnel az eleve nincs rajta ,de még hely sincs kihagyva neki ,hogy rátudjam dugni ,mert a talpazat végig rajta van a sínen. Tehát a fémpapucs beleütközik a talpazatba. Remélem így érthető.
Mik ezek az új T profilos meg U profilos sínek, vagy ez mit jelent?
Amúgy nem vagyok teljesen 100%-osan biztos abban ,hogy amiket vásároltam sínegységek, azok az új szériából jöttek ,mert ami az interneten volt kiírva sorozatszám az nem egyezett meg a sín alján lévővel. Vagy ez régiónként változhat?
Egy nagy flexibilis sínegység volt 600FT a Modell és Hobby boltban a Lurdy-házban- Idén még ők a hivatalos importőrök.Vagy mik.
Válaszaidat és türelmed előre is kösziSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
Köszi a válaszokat.
De ha jól értelmezem akkor ,te még mindig nem érted én mire gondolok.
CSAK a flexibilis síneknél van ez a gond. A többinél rendesen van csal a flexibilisnél nincs.
A másik ,az hogy honnan tudom ,hogy amiket vásároltam sínek azok, most az új típusú ROCO -ból vannak? A sínszámok régiónként változnak vagy országonként?
Később az nem okoz gondot vagy esztétikai vagy valamilyen gondot ,hogy egy megadott pontol egy megadott pontig műanyag ágyazatos lesz a sín és a másik része ,eg szórt köves?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
mazda626
addikt
Szia!
Nincs terepasztalom, de akad egy-két modell nálam is.
Pico Taurus elektromos mozdony
Pico M61 dízelmozdony (1982-es darab)
2db gőzmozdony (2 settben volt)
1db Deutsche Reisenbach csuklós személyvagon
6db váltó
kb 300db sín
Néha mikor unatkozom, fogom magam és összerakom. Amúgy dísznek vannak kitéve. -
tkazmer
addikt
Köszi..egyébként olyan fa szerkezet van a másik hegy alatt is, csak ott már elkészültem a borítással. Ilyen Noch hegyépítő szettet vettünk néhányat, és abból vannak...
(estére megpróbálom megjavítani a világítást, és csinálok néhány olyan képet is, mert amikor még működött elég jól nézett ki)
[Szerkesztve]úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
Nem, a legnagyobb probléma az velük, hogy mindig leakadnak a mozdonyról, amikor egy emelkedőhöz ér a szerelvény. Valószínűleg túl meredekre szabtam az emelkedőt, de nem lehetett alacsonyabb, mivel az asztal hossza limitált volt, és át kellett férnie egy helyen a vonatnak a másik alatt.
Jah, egy helyen kisiklanak, az igaz, de az a rész nemis nekik lett szánva, oda kezdetektől csak tehervonatot szántam.
A kanyaríveket már nem igazán tudom(mindenhol) dönteni, sok helyen már le van szögelve a sín, és nem szeretném felszedni. Ahol lehet, még megcsinálom.
Ma egyébként kicsit korrigálnom kellett egy emelkedőt, mert valahogy mindig kisiklott az egyik mozdonyom. A korrigálás abból állt, hogy ráengedtem a másikat, és az ''helyretette'' onnantól kezdve kiváló...
A fényképeket telefonnal csináltam, és az a baj, hogy nem mindig tudom jól letámasztani a kezem, hogy élesek legyenek.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
Rendben, holnap megnézem az akasztókat. A sínt viszont már nem nagyon tudom módosítani, mivel pont a kritikus helyen van fölötte egy híd, és ha megemelem, akkor meg félő, hogy esetleg abba akad bele(elkövettem azt a hibát a tervezés-kivitelezés ezen részén, hogy csak a tehervagonokkal teszteltem, pedig már megvoltak a személykocsik is)
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
macipajti
tag
Szia!
Szoval en most kezdenem ujra
Erdemes a digitalissal kezdeni vagy inkabb csak elokeszitettet venni(olcsobb), start keszletet vegyek vagy szedjem ossze darabokbol?
Piko fz1-es trafot lehet meg kapni valahol, mennyiert vagy javitanak ilyet valaholHa a regi kalapsinen lecserelem a sint rezre -kocka keresztmetszettel- azt ugy mar jobb lesz
A valaszt es a turelmet elore is
Gyógyszerre inni az ugyanolyan,mint akupunktúrára talajtornázni!
-
macipajti
tag
Szia!
Szoval en most kezdenem ujra
Erdemes a digitalissal kezdeni vagy inkabb csak elokeszitettet venni(olcsobb), start keszletet vegyek vagy szedjem ossze darabokbol?
Piko fz1-es trafot lehet meg kapni valahol, mennyiert vagy javitanak ilyet valaholHa a regi kalapsinen lecserelem a sint rezre -kocka keresztmetszettel- azt ugy mar jobb lesz
A valaszt es a turelmet elore is
Gyógyszerre inni az ugyanolyan,mint akupunktúrára talajtornázni!
-
Batman2
őstag
Üd mindenkine, aki olvassa még e totyikot !
Voltam Miskolcon a hosszú hétvégén, a Miskolci Vasútmodell Egyesület mutatkozott be és szervezett egy kisebb kiállítást és vásárt !
Volt egy kb. 0-ás kerti vasútnak is megfelelő kisvasút, a teraszon üzelmelt.
Aztán volt vagy 3db kis ékszer jellegű, N-es terepasztal, nagyon szépen kidolgozott tereppel egy nagyobb, több egységből álló, U alakú modul asztal, H0 mérettel és egy asztal, amin talán TT és N méret volt kombinálva, de érdekes módon, egy téglalap alakú asztal és annak a közepébe jön be az N-es kisvasút és megy tovább több modulon és kis állomáson keresztül pár méteren.A koma a kereszteződéseket saját maga készítette.
Ha lesz időm, talán majd fotókat is fogok feltenni, készítettem bőven.
Volt még egy kis börze is, H0-ás kocsik, mozdonyok és alkatrészek, sínek.
És voltak kiállított saját készítésű, illetve festésű, szép modellek is vitrinekben !Egyszóval kicsit, de jó és érdekes volt !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
macipajti
tag
Hello!
Az analog terepasztal szep dolog, csak ne lennek satu hulye az elektronikahoz .
Valszeg marad a digitalis a Roco valamelyik kezdokeszletevel, majd ha azt kitanulom, esetleg beujitom az Esu vezerlojet-de ez a jovo meg a penztarca fuggvenye-.
Mivel en emelett makettezem is, szerintem a taj elkeszitese mozdonyok koszolasa, esetleg keszitese lesz nalam hangsulyos.
A V63 mar most is erdekel, de hatha kiadja a Roco karacsonyra-azt beszelik-.
Ja amiket kineztem:[link] vagy [link]varom a velemenyedet roluk, es, hogy hol lehetne beszerezni!
Koszi![ Szerkesztve ]
Gyógyszerre inni az ugyanolyan,mint akupunktúrára talajtornázni!
-
bubig
újonc
Sziasztok.
Valaki aki má halot fogas kerekes vonatrol anak szol.
Én vennék fogas kerekes vonatot csak nem tom honnan.
Ha valaki elad,vagy tud ojan oldalt ahol lehet veni ako az irjon.
A félre értés értelmében mondom ezt:nem fogas átételü vonatrol van szo hanem,egy ojan vonat amej a terepasztalon hegyekben megy és ugye meredek lejtök vanak csinálva a sinene is van fogas keréknek kapaszkodo meg a mozdonyon van egy fogas kerék.
Meg köszöném ha valaki tud eröl valamit.
Köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BULCSÚ
-
Jégkokó
veterán
Az elöbb csináltam pár képet gyorsba, de nincs rajta minden, mert 2 piko vagont lusta voltam előszedni, mert teljesen körbe vannak csomagolva és nehéz visszarakni, meg még az M41 is hiányzik a képekről, mivel festőnél van. Remélem a héten már kész lesz.
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
Bogyi
csendes tag
Először is köszönöm a bátorítást. Sajnos még nekem sincs csemetém sőt még esélye sincs jelenleg, hogy legyen, de igazából ennek van más oka is. Hamarosan saját szülinapomra lepem meg a kezdőkészlettel magam + nagypapám emléke is tovább él, lévén gőzösöket vezetett annó. Valamint a régi cuccokból édesapám épített asztalt a volt szobámban. De ezt az új készletet majd vele együtt bontom fel és építem meg, hiszen tudom nagyon érdekli őt is a téma. Ezzel örömet is szerzek neki úgy hiszem.
Úgy tervezem, hogy kis kirándulás keretében ruccanok fel Pestre, nem futárszolgálattal hozatom le, így aztán vonattal megyek a vonatért. :-)
Íme a még csak csekély gépparkom: Roco egyenesen a papír SM30-as dízel futóműve, Jelenleg a kis homokszóró tartályokat kell elkészítenem. Van még egy Sachsenmodelle MÁV hálókocsi (remek csapágyazású) és végül de biztosan nem utoljára egy PIKO személyvagon átfestés ROLA kísérőkocsivá. Ehhez is alkatrészeket kell majd vennem. Úgy tudom lehet külön futóművet, ütközőket és vonószerkezetet kapni.
[URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=001lr0.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/6797/001lr0.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=002ua4.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/2637/002ua4.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img207.imageshack.us/my.php?image=003jo8.jpg][IMG]http://img207.imageshack.us/img207/4974/003jo8.th.jpg[/IMG][/URL] -
Jégkokó
veterán
-
Bogyi
csendes tag
Nos az ára 49200 Ft volt. Amúgy nehezen bírtam ki a héten, hogy ne rakjam össze és ne induljon el a vonat, csak kivettem a járműveket nézegettem. Ugyanis meglepetésképp holnap indulhat be csak ez a vonat.
Közben jó sok dolgot nézegettem a neten is és bekukkantottam a mozdonyba. A dekóder a mozdony alján kapott helyet és 8 tűs. A kasznit kis karmok tartják a helyén (4db). Leszedve előtűnik a nyáklap és alatta a meghajtás. Remélem lesz benne világítás, mert erre utaló nyomokat nem találtam. Bár a lámpautánzatokba plexirudak viszik el a fényt és valamiért a mozdony két végében belülről a tetőre erősítettek két fémfóliát. Mindegy azt már elhatároztam, kezdő vagyok még ugyan de valahogy majd lecserélem az egészet LED-esre.
Van még valami, amire rájöttem, a jelzőket, utcavilágítást, stb. egy külön trafóról kell vezérelni. Itt már nem ugyanaz, mint a régi FZ1. Trafóból meg van elég mert a tönkremenő eszközöknek megmaradt trafói ott sorakoznak a szekrényben. Olvastam még foglaltságjelzőről, váltóreléről, stb. na ezeket még ugyanúgy ki kell majd tanulmányoznom, mint a mozdonyprogramozást. Szóval ahogy egy barátom mondta: holnap útnak indul végre a "digihuhu".
-
Bogyi
csendes tag
Köszönöm a tippeket, kipróbálom. Íme egy tipp tőlem is. Nos a kocsiképeket éppen ott készítettem, ahol a többi makettem is fotózom, a konyhában. A gáztűzhely fehér, lehajtott teteje és a kék fal remek kis "fotóműterem".
Kis fejlődés volt nemrég a vendégágy terepasztalomon. Illetve előbb inkább kezdeném azzal, hogy kipróbáltam kb mekkora a max pálya, amit a jelenlegi sínkészletből tudok építeni. A másik szobában sikerült a két ágy alatt végigfutó ovált építenem. Klassz látvány a szőnyegen feküdve bámulni a sötétben lassan haladó vegyesvonatot. [link] Minden esetre a pálya símán elférne egy 3x1 méteres asztalon, amire egyelőre nincs módom, sőt igazából majd egy kamionos-vasutas logisztikai modult szeretnék építeni. RO-LA vonattal. Az első igazi (Fleischmann) kocsim hamarosan meglesz. Ez egy végkocsi, igaz használt, de kb fele annyi mint az új. Hozzájutottam viszont mindenféle PIKO barkácsholmihoz. (vagonok, kerekek, alkatrészek) [link] Az elmúlt napok kerékcserékkel teltek. Érdekes, hogy ha az ember eltalálja egész jól guruló kocsit kap. A PIKO kocsik iss gond nélkül elmennek az íven és az egyenesben is. Hozzáteszem 2.1-es vágányzatom van. Minden esetre ezekből a maradékokból próbálok valamiféle kocsi(ka)t összerakni. Ütközők, vonószerkezetek, féktuskók pótlása stb. Akár a nagyvasúton az egyik roncs lesz a másik alkatrészutánpótlása. 1 személyvagont már sikerült összehozni és egy 4 tengelyes alváz is tökéletesen gurul már, nem szorulnak a kerekei. Egészen véletlenül rátettem erre az alvázra egyik kamionom és tökéletes RO-LA kocsi lett belőle. [link] Persze nem férne bele az űrszelvénybe így. Szóval ezzel a barkácsolgatással megtanulom az alapokat és ráadásul szuper, mikor HANS a BR 215-ös is próbakörre viszi az újoncokat. [link] Elsőre semmi sem tökéletes, van, hogy kisiklik a kanyarban, megszorul a kerék, zötyög, leakad a mozdonyról, stb. Tesztelés: 1. próbakör lassú majd gyorsmenetben Hans-szal. 2. próbakör a kocsi mögé kerül a többi vagon is. (nem akad-e szét kanyarban, stb.) De mindezek elött egy laza gurítással vizsgálom meg a művemet.
Röviden ennyi.
-
Bogyi
csendes tag
Sziasztok!
Íme akkor két kép a ROLA kocsiról, amin a buszom is elfér :-) és a 2. képen pedig az látható, hogyan is lehet összevarázsolni egy ROCO kuplunggal a Fleischmann félét.
[link]
[link]A napokban kiegészült még pár futóképes kezdős Piko zöld személyvagonnal a vonat, így a ROLA-val a végén már nyolc vagonból álló szerelvényt húz maga után Hans a BR 215-ös, megjegyzem gond nélkül. Honnan tudható, egy mozdony maximálisan mekkora szerelvényt bír el? Korábbi tapasztalataim így is meghaladja a digi mozdonyom. Régebben a PIKO mozdonyok 2-3 négytengelyessel mentek símán csak. Bár itt még semmilyen emelkedő sincs az ideiglenes ágyasztalomon.
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
Hiányos némettudással:
az Faz a fahren, a Z meg a Zubehörtehát a forgalom, és a tartozékok...
Ha nincs FZ1, akkor kell lőni egy F2-est, meg egy Z1-est
Ezek külön házban tudják azt, amit az FZ1 egyben
Egyébként van egy eladó F2-es trafóm, 2500 HUF (csak vonathoz, tartozék nem megy róla)
Tulip
[ Szerkesztve ]
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
sanyi4012
csendes tag
hááááát
az anyag meg (magát a bekötőpanelt rézbevonatu lapokból csináljuk ill. a roco váltók tetejét leszedjük)
de a szerszámok tulajdon képpen ffémfűrész kell ,egy forrasztó pálka,türelem ,és vékony rézhuzal ami a tekercsnek lesz(egyépként azt tollbetétre tekerjük)
tehát van néhány házi megoldás is de az a lényeg hogy kicsi és működik. -
pirosvilamos
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Linux kezdőknek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- PlayStation 5
- Peugeot, Citroën topik
- Fotók, videók mobillal
- Óra topik
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...