- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Vesa
veterán
válasz
rita7107 #5964 üzenetére
Köszi! Az a baj, hogy nincs facém...
[Trafó]
[Egyenes váltók]
[Egyenes váltó]
[Íves váltók]
[Tehervagon]
[Személy]
[Konténeres]15db egyens váltó
4db íves váltó
50db egyenes sín
20db íves sín
2db ütköző
1db egyenirányító sínMeg pár egyéb, pl, további vagonok, egy híd, házak stb. kb. ilyesmi
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5941 üzenetére
A váltóknál egy-egy pillantra bőven nagyobb áram folyik, mint amennyit egy mozdony felvesz, így javasolt a váltók vezeték vastagságát sem elhanyagolni !
Ha túl nagy az ellenállása, mert vékony a vezeték, akkor a váltó nem tud kellő lendülettel váltani és nagyobb az esély, hogy nem, vagy nem teljesen vált át.
A jelzők viszont tényleg minimális energiát igényelnek, pláne, ha LEDesek, ott akár a 0,1-es is elmegy, bár én nem szeretem már az ennyire vékonyat.
Nekem a pálya áramellátását 0,5-ös vezeték biztosítja, igaz több méteren keresztül kell vezetnie.
A váltók is 0,3-0,5-ös vezetékkel vannak huzalozva, részben tömör, részben sodrott.
A pálya tépellátásához a 0,5-ös kicsit tulzás a + ágon, viszont a földvezetékhez kell, mert az vezeti a váltók, jelzők és a pálya áramát is közösen, de ebből is van kettő, a pozitívval együtt, mivel a lap egyik, illetve másik szélén is futnak így gerinc vezetékből is kettő van.
A pálya áramellátásában még így is előfordulnak zavarok, de az már inkább a régi síneknek, a mozdonyok esetleges áramszedési problémáinak tudható be.Üdv.
-
[w]
őstag
válasz
rita7107 #5928 üzenetére
jaja, a SCARM-on már túlvagyok és annak ellenére, hogy a demóval csak a pálya kb. 70%-át tudtam kirakni már abból látszik, hogy a régi elemekkel nem lehet összehozni, amit szerettem volna
szerk.: nyilván amatőr kérdés, de a különböző gyártók termékei mennyire kompatibilisek egymással? feltételezem szabvány miatt kellene, csak nem nagyon akarnak passzolni
most keresek használt síneket, végül is nem kell sok darab, hátha
-
[w]
őstag
válasz
rita7107 #5926 üzenetére
habár ez nem oldja meg a problémámat úgy tűnik mégsem ez lesz a vesztem...
megpróbáltam volna egy modern layout-ot összerakni a régi típusú sínek felhasználásával, de mivel ezek között még nem is létezett az ívelt kitérő (fogalmam nincs mi a szakszerű elnevezése), pl. 55222 avagy BWL, így nem tudom helyettesíteni.
-
válasz
rita7107 #5920 üzenetére
Élethűről írtam. Az nem megy analógban. A világítás végig azonos fényerő és álló helyzetben is világítanak a mozdonyok, személykocsik, egy 15 vagonos "nem üres" teherszerelvény elindulása és megállása sem életszerű.
A jelzők és váltók kezelése is problémás de itt is az esetek többségében neked kell kiépítened a kész elemekből a váltóvezérlőt minek barkácsoljam ha van kész elem, ami üzembiztosabb mint amit én forrasztgatok össze.
A hang és mondjuk a gőzmozdony füst jobban szinkronizálható és a digitélis modulok lényegesen olcsóbbak mint a kombi analóg-digitális hangmodul.
A pálya vezérlés is egyszerűbb.
Én megpróbálom a valósághű irányba vinni a dolgokat és a barkácsolási késztetést az analóg mozdonyok, kocsik digitalizálásával fedem le. Mert hiába van együtt egy modulon a hang és a vezérlő annak beépítése, a világítás korszerűsítés ad azért munkát, de ha az eredmény egy digitális vezérelt üzemmódú, hangos Ludmilla 83000 Ft helyett 25000 Ft-ból, akkor azért elégedett vagyok a munkámmal. -
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5917 üzenetére
Teljesen egyet értek Veled !
Bár nem vagyok elektronikai szakember, ez csak a hobbim, a végzettségem teljesen más, de gyerek korom óta benne vagyok mind a vasútazásban, mind az elektronikában.
Én is csak analógban gondokodom, azt én magam tudom kialakítani, egyéni rendszert lehet építeni. Itt meg van az építés öröme, nem egy készen kapott rendszer, kétszer használom és már meg is untam.
Van még sok egyéb ötletem, kacsolásom.Üdv.
-
válasz
rita7107 #5914 üzenetére
Azért nekem is vadászni kell a jó beszerzéseket, a régebbi világításhoz nem digitális környezetre egy kicsit nehezebb, de az AUHAGEN-től vannak megfelelő izzók és talán soknak tűnik ez az ár, de szerintem még elfogadható. Olcsóbb lenne LED használata, de pólusváltás megoldása bonyolítja a dolgot, ha nem digitális rendszerben gondolkozunk
-
[w]
őstag
-
[w]
őstag
válasz
rita7107 #5903 üzenetére
&Batman2
köszönöm az iránymutatásokat, némi idegállapotot követően úgy tűnik sikerült életre kelteni
(nem árulom el hányszor ugrott szét a szerkezet úgy, hogy azt hittem megölöm magam
)
szóval most működik, de nem 100%-ig megbízható, általában csak úgy tud elindulni, ha meglököm, utána már stabilan megy minden sebességen
egy-két helyen a mozgó részek kaptak kenőanyagot, de nem tudom mi lehet még a gond. rosszul raktam volna össze a motort? ezen lehet még javítani?
nagyon nem vagyok jártas a témában, a neten sem találtam sehol jó, részletes leírásokat szereléshez és karbantartáshoz, így például nem tudom érdemes-e szétszednem a zsámolyokat és kitisztítani/kenni
-
renegat
újonc
válasz
rita7107 #5868 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Ahogy nézem, első körben az árat (árakat) kellene valahogy megállapítanom. Ha valaki esetleg érez magában annyi erőt, hogy segítsen egy tapasztalatlan egyénnek (nekem) ebben a témában, kérem írjon üzenetet. Képeket, stb meg tudok osztani.
Kösz,
renegat -
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5843 üzenetére
A következő rajzon láthatod a módosítás lényegét:
A lényeg, hogy minden szakaszt egy 2 áramkörös relén (pirossal jelölve) keresztül kell kapcsolni, az egyik áramkör az adott szakaszt kapcsolja, a másik áramkör pedig a hozzá tartozó jelzést, mivel a jelző áramköre és a szakasz földszála közvetlen nem érintkezhet, csak a közös földponton keresztül, különben fals áramfolyás valósul meg a trafó válatkozó áramú, váltókat tápláló része és az egyenáramú, járműveket ellátó része között, hiába a diódás logika, az csak az egyik áramirányban hatásos.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5843 üzenetére
Én sem vagyok elektroműszerész, csak lelkes hobbista, gyerekkorom óta érdeklődöm az elektronika iránt s bíbelődöm egyszerű és kicsit bonyolultabb kapcsoklásokkal. Csak autodidakta módon tanultam, amit tudok, előszőr csak próbálgatásokból, később már más, kész kapcsolásokból tanultam, illetve magam utánaolvastam a dolgoknak.
Az új verziót még én sem építettem meg azóta sem, csak papíron van meg, illetve egy relé sor panelt készítettem el.
Kis türelmet kérek, és összesezedem újból az rajzokat és felteszem.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5841 üzenetére
Szia
Igen, az a mechanika által mozgatott csúszóérintkezős, egyszerű kapcsoló funkció.
Azóta mindkét kapcsolást átdolgoztam már, mert volt egy hibájuk, csak a pályán, egyik irányban történő haladás esetén működtek jól, fordíított irány, vagyis polaritás a pálya sínszálba már fals jelzéseket okozott.
Ezt csak egy adag relével, a pályát és a jelző vezrélő elektronikát teljesen szétválasztva lehetett megoldani.
Ha esetleg érdekel, majd felteszem.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #5737 üzenetére
Mindkét terven 70 mm a magasságkülönbség. De úgy, hogy az állomás 30mm magasságban van elhelyezve, ehhez képest az egyik pálya 30mm-t süllyed, a másik 40mm-t emelkedik. Így jön ki a 70 mm de két részletből. Kíméli a mozdonyokat a kisebb emelkedő és esztétikusabb is, minz ha csak az egyik vágány emelkedik,mint a fogaskerekű.
-
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #5734 üzenetére
H0. Märklin M vágányanyagból.
Az asztal mérete 93 x 185 cm.A pálya érdekessége, hogy a belső pályakör R300-as ívekkel épült. Ez a Märklin M vágányrendszer specialitása, az úgynevezett Industrial curves, vagyis iparvágány ív. Persze ezen csak a rövid 3 tengelyes mozdonyok és a kis kéttengelyes kocsik tudnak gond nélkül közlekedni.
-
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5536 üzenetére
Szia
valahonnan évekkel ezelőtt papír modellház mintát is töltöttem le, még ki is nyomtattam szinesben, de azóta sem rajtam össze, persze már nem elékszem az oldal címére, de keresgélni kel, mert biztos hogy van, sőt még villamos papír makettet is találtam letölthető, kinyomtatható verzióban !
Sok sikert a keresgéléshez !Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #5363 üzenetére
Én meg rendszeresen olvasom a fórumot, még ha nem is írok, mert egy jó ideje már semennyi szabadidőm sincsen.
Csak annyit újítottam, hogy a modellek kikerültek a lakásban polcokra, szépen elrendezve, előtte dobozokban pihentek. Igaz, így porosodnak, majd eszkábálok valami fedőt föléjük, de legalább látom nap mint nap !Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #5369 üzenetére
Erre az akril dologra majd ránézek jövő héten. Auchanbaan is láttam ilyen akryl víz festáket, sőt van is belóle, de csak fekete. A szitált sóder az egy nagyon jó dolog, pl. a kútgyűrű avval lett betonosítva. Sóder beszerzése nem probléma 300 méter a vízpart. A házat direkte csináltam ilyen anyagból. Nem vakolat akar lenni, hanem az a megmondhatatlan anyagú fal, amit egyes régi parasztházaknál lehet látni, van benne vájog, égetett tégla, meg a bánat tudja mi minden. Azt a hatást élőben jobban visszaadja a makett mint fényképen. Nem is akvárium kavics ez, most néztem az üveget amiben van, valami dekor kő. Az akvárium anyag még finomabb, abból van barna és vörös. Valóban jó ágyazat anyagnak, csak nagyon le kell ragasztani, mert ha bekerül egy hajtásba, akkor hazavág mindent. Ezért oda inkább a fa vagy műanyag alapút használnám. Mondjuk a Märklin M sínekhez nem kell túl sok ágyazat, esetleg csak a terep többi részével történő találkozásnál.
A következő project ami indul az egy kicsi tároló állomás rész építése a Märklin asztalhoz, mert akkor több szerelvény vehet részt a játékban és nem kell a dobozokban kuksolni a mozdonyoknak, kocsiknak. Az asztallap már készen van, hamarosan indul az építés. Persze erősen dokumentálva itt is!
-
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #5363 üzenetére
De legalább én írogatok illetve próbálok életet lehelni a topicba.
A bunkózás egyébként nem egyedi eset, pl. Facebookon lévő modellező csoportokban is már felütötte a fejét egy két ilyen stílusú emberke. Sajnps Magyarországon divat a bunkóság. Még mindíg. De ne foglalkozzunk velük, itt ha lassabban is, de folynak a vasútmodellezés patakocskái. Ugyan egyre inkább javul az idő, azért a vasutazásra aki akar szán időt akkor is. A kedves topictagok, már akinek kedve van hozzá, tehetnének fel egy-két képet az asztalukról, gépparkról, stb, már csak a hangulat kedvéért is, no meg akár egy jó kis beszélgetés is kerekedhet a látottakból. sajnos ide videót nem lehet felrakni, de ha Youtube-ra tesz valaki azt itt be tudja linkelni, hogy a többiek megnézhessék.
-
válasz
rita7107 #5135 üzenetére
Tegnap végre kézbe vettem az első számot a sorozatból....hát.....
Kap az ember egy csavarhúzót, meg kb. két alkatrészt. Amúgy a leírás alapján egy baromi részletes, löveggel együtt közel fél méteresmodell lesz, nyitható ajtókkal, mozgó lánctalpal, löveggel, komplett belső berendezéssel, de összesen kb 26000 ft lesz a vége.
Gyanítom ennyit a 9 éves fiam első hóbort modelljére nem költök. -
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #4963 üzenetére
Az alap asztalt alaposan körbefényképeztem már, minden kis részletét szinte. Az volt tavaj kiállítva a Temofeszten. Valami ingyenes tárhelyre beregisztrálok és eszkábálok egy weblapot a képeknek, azt hiszem az egyszerűbb lesz mint ide feltölteni és talán még videók is felkerülhetnek.
-
OceanStorm
tag
válasz
rita7107 #4922 üzenetére
Hát ez nem volt az olcsó vásárlásaim egyike, forintba átszámolva 28K volt az egész történet. Elég sokat dobott rá a végösszegre a sokak által szidott Global Shipping Program, ha az eladó belement volna más szállítási verzióba is akkor nagyjából 20K körül megállt volna a végösszeg, feltéve ha nem akad fenn itthon a vámon, de egy vasútmodell szerintem az a kategória amibe egy hozzá nem értő nem lát bele nagy összegeket így nagy eséllyel meglehet úszni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
rita7107 #4892 üzenetére
Nem rossz!!! három sínes rendszerben nem is lenne probléma megépíteni. Még a váltók sem jelentenek problémát, csak a két keresztsín beszerzése necces. A 30-40 éve nem gyártott M vágányrendszerhez nem könnyű ilyen kereszt beszerzése. Időnként használtban fel-feltűnik egy-egy belőle, de nem egyszerű dolog. De az ötlet nem rossz! Asszem utána járok a keresztsíneknek.
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #2511 üzenetére
Szia
Ahogy értettem itt a többiek magyarázatából, ez a fajta leakasztó egyik bekötésben felemelkedik, és beakad, úgy is marad, majd a másik csatlakozóira adva az áramot old és visszasülyed !
De ezt csak én gondolom, nem tudom biztosra, hogy így van.Tehát, ha olyan nyomógombos kapcsolóról üzemlteted, ami csak a gomb nyomvatartási idejére ad áramot (gondolom, a váltókat is ilyenre kötötted), akkor az megfelelő hozzá, csak egy másik nyomógombra meg be kell kötni a másik csatlkozóját, hogy a másik gombot megnyomva visszasülyedjen !
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
rita7107 #2502 üzenetére
Nem kapott áramot és mégsem csukta le a leakasztót ??
Ezt nem értem.De végülis akkor megtaláltad a megfelelő bekötést, hagydd úgy és rendben van.
Nekem TT leakasztó van, azon csak 2 érintkező van, de hiába emel, nem akasztja le a kocsit, ez sajnos ennél tervezési hiba lehet.Üdv.:
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bittorrent topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Sok memóriát spórol a neurális textúratömörítés
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Xbox tulajok OFF topicja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- BESZÁMÍTÁS! MSI H510M i5 10500 32GB DDR4 960GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest