- Honor 200 Pro - mobilportré
- Netfone
- Légies iPhone halvány színei
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gondwana
addikt
válasz
belovary #24563 üzenetére
Amit lefotóztál karcolást, nem lehet hatással az elkészült képre! Tegyél egy ceruzát közvetlenül az objektív elé és csinálj egy képet! f/11 fölött derenghet a ceruza, addig meg csak enyhe sötétedés képközépen.
Szerk.: ha folt van, azt elfogadom, de nem ettől van, abban is biztos vagyok!
-
.DLL
veterán
válasz
belovary #24563 üzenetére
Na de nem ezt kérdeztem. Ha elfordítod az obit a géphez képest (igen, elektronikusan nem érintkezik, manuálban használod, és tulajdonképpen csak a gép elé tartod az obit (persze azért feküdjön rá a bajonettre)) akkor a karc is máshová kerül. A kérdés az, hogy a folt is máshová kerül a képen?
-
Monya78
veterán
válasz
belovary #24563 üzenetére
Obisapka (figyelmetlen, sietős) felrakásakor is keletkezhet ilyen karc.
Sajna Nálam is van ilyen 70-200-on sok kicsi, ennek tudatában vettem meg a tulajtól olcsóbban; 24-105-ön 1db ezt viszont elsumákolta az akitől vettemEnnyire az obi szélén nem kellene foltot hagynia a képen...Nem inkább piszkos a szenzor?
-
copass
veterán
válasz
belovary #24566 üzenetére
én azért bepróbálkoznék. kötelesek kivizsgálni, hogy miért lett karcos.
ha azt mondják hogy külső behatás miatt lett karcos, úgy hogy közben meg se vizsgálták (az hogy ránéz az nem vizsgálat) akkor mondhatod hogy panaszt teszel a fogyasztóvédelemnél. hidd el máshogy fognak hozzáállni a dolgokhoz. -
matyi012345
őstag
válasz
belovary #24556 üzenetére
Valószínűleg a gyártásnál nem várták ki a megfelelő időt a beépítés előtt, gyorshűtéssel csinálták és azt is rövid ideig hogy költséghatékonyak legyenek, és nem végleges méretében építették be a lencsét. Változott a mérete, fesz. keletkezett, megrepedt. Sigma obiknál is előfordul, de jöhet Canikon és egyéb kommersz gyártóknál is. Persze nem biztos hogy ez az, de ilyen jelenség létezik. Egyébként még a rajzba is beleszól ha feszültség van a lencsében.
-
.DLL
veterán
válasz
belovary #24207 üzenetére
Szerintem ennek a multiexpo funkciója olyan, mint filmes gépen az egymásra fényképezés, mikor nem továbbíttatod a filmet, hanem ugyanarra a kockára lősz többször.
Ami furcsa, hogy azt írod, korábban sikerült, na azt nem tudom, hogy akkor honnan tudta, hogy melyik képből melyik területre ("emberke") van szükséged, és ott vágja körbe...
-
copass
veterán
válasz
belovary #23658 üzenetére
én a lowepro passport sling-et vettem, mindenesnek, eski,rendezvény,koncert,fesztivál, sétálni. 1100D+28-135 együtt szépen belefér, mellé még egy 50,18-55,akkuk,yn565, egy szélkabát,vékonykabát,3szendó!
és kényelmes. így nyomtam végig a vekeri fesztivált, nem vettem le egyszer sem, széles a pánt, kényelmes. csak hát kík!
használtan vettem gyorsan kellett 9k körül. kifejezetten jó hogy nem lóg ki oldalt semmi, tömegben nem utolsó dolog. rásimul az emberre.
-
duni84
aktív tag
válasz
belovary #23664 üzenetére
ha nem mindenképpen csak hátizsákban gondolkodsz (ha túrázol, akkor nem mindig árt, ha a hátad szabadon van és nem fülledsz be, mert bizony a legjobb táskáknál is picit jobban fog csorogni rólad a víz, mint anélkül), akkor opció lehet még a lowepro inverse aw 200. én spec imádom: amikor nem kell teljes menetfelszerelés, hanem max 1 váz + 2-3 obi (2, ha köztük van a 70-200 is, 3 ha fixek) + 1 flakon víz + pénztárca/telefon/kulcs/stb, akkor méretre ez is bőven elég és nem csak vállon hordható, hanem derékra kötve is kényelmes, így a drótkerítésen kívül bármi leküzdhető vele kényelmesen
ebay-en ráadásul szállítással 12e körül találsz eredetit. (pont volt szerencsém letesztelni egy 185cm/130kg emberen is: még őt is körbeéri a derékpánt, majd rendelt egyet magának is)
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
belovary #23658 üzenetére
Lowepro Flipside sorozatból bármelyiket ajánlanám, ami az elképzelésednek / igényeidnek / pénztárcádnak megfelel. Nekem a 400 AW van. Imádom. Kimondottan kényelmes, hosszú túrákra is ajánlott. Kialakításánál fogva obicseréhez le sem kell tenned. Ebbe a 400-asba belefér minden, ami a túrázáshoz kell (fotóscucc - gépváz és 2-3 obi - mellett étel-ital, esetleg váltóruha). Ha pedig csak fotóeszközöket raksz bele, akkor átlagos felszerelést feltételezve mindened belefér. Beázás ellen védett, megfelelően sok rekesz van benne (kulcsnak külön belső csattal), csatijai bár műanyagok, de bírják a strapát (1 éve használom). Kinézetre átlagos túra hátizsák, nem ordít róla, hogy drága (cucc lenne benne). Az állványtartó részével nem vagyok kibékülve, de az a többi hátitatyón is hasonló megoldású.
-
Lacielvtárs
nagyúr
válasz
belovary #23658 üzenetére
szia
én/mi ezt vettük
teljesen rendben van...
belefér három obi, a gépváz, + a vaku és miegymás.
fémből vannak a karabinerjei is, ami nem utolsó szempont amikor az ember egy táskára bízza az értékeit
rendezhető egyedileg a belseje és tényleg sok minden belefér.
én ezt javaslom, tapasztalatból -
-
csacsi77
senior tag
-
válasz
belovary #23373 üzenetére
Szerintem mire jobban belemerül, arra fog cserélni vázat is. Amúgy néha olyan akciók vannak MM-ban és egyéb ilyen helyeken, hogy el se hiszed. Garancia meg uaz rá. Szerintem vegyen egy olyan gépet, ami még nem fáj neki árban, aztán ha egy év múlva is akar még fotózni, akkor úgyis lesz cserélve minden.
-
-
Cassidey
senior tag
válasz
belovary #23238 üzenetére
A használati utasítás kicsit zavaros (nekem legalábbis), de egészen jól ki lehet találni a dolgot. Én kb. 45 percet hagytam maximum, be tudod állítani, hogy indítás után mikor kezdjen el fotózni, hány képet csináljon, mennyi idő teljen el közöttük.. Annyit vettem észre, hogy volt amikor csúszott 1-2 mp-et, mert nem talált fókuszt a váz, de nekem úgy van beállítva, hogy ne lőjön, ha nem lockol fókuszt. Ez családi fotós téma volt, részben azért vettem, hogy én is benne legyek néha a közös képben.
A cég weboldalán elég részletesen le van írva milyen sok beállítási lehetőség van. Ami jó benne még, hogy rádiós, szóval nem kell a váz előtt lenni, és úgy ráirányítani a kioldót, aztán rejtegetni, meg eldobálni.. elvileg egészen messziről is indítható.
Rádiós egész sok van, de olyan amivel megy az AF is, és folyamatosan tud lőni, az elég ritka, legalábbis ami nálunk is elérhető.
ui.: Nekem nem szimpi a szűrő, ha vennék top minőségűt vennék, de ha összeadom a 4 obimra, akkor azon csak röhögni tudok. No meg elég csúnya baleseteket látni neten, amiket a szűrő okozott. Van egy polárszűrőm meg ND és ennyi.
-
Cassidey
senior tag
-
válasz
belovary #23212 üzenetére
Self timer nem elég? Mert azt tudja a remote app is. Szűrőt csak azért érdemes venni, hogy védje az obit, viszont ha olcsót veszel akkor rontja a képminőséget. Az obi árából kéne kiszámolni, hogy egyátalán megéri-e védeni. Egy kit obit én nem védenék semmivel, egy L-es obi az már más téma. Gyártók közül, Hoya vagy B+W, de az nem lesz olcsó.
-
LamaCube
addikt
válasz
belovary #23105 üzenetére
Nehogy már kitöröltesd a hsz-ket!!! Ezért tart itt ez az ország, mert a sok birka csak béget, nem mer szólni semmit, csak a bólogatás megy és a jelentgetés. Itt már nem azon megy a szájtépés, hogy garanciás vagy sem, mert a kosz természetesen nem gari téma. A baj az, hogy 2x kitisztították és még mindig poros vagy valami baja van és ezért kifizettél 20 ropit. Nehogy már te érezd magad rosszul.
-
matyi012345
őstag
válasz
belovary #23105 üzenetére
Nanehogymár te kérjél elnézést. Bocs, de ha fizettél a szolgltatásért és nem végezték el, de a pénzt lenyúlták akkor a Camkft húzza be a fülét-farkát ha egy ügyvéd ide téved, semmiképp sem te. Mégis hol élünk?
Rágalmazás? Miről beszélünk? Elhiszem hogy valakinek jó tapasztalata van velük, de amíg egy jó tapasztalatra jut kettő rossz addig nincs miről beszélni.
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
belovary #23070 üzenetére
Fórumon már leírtad, ha jót akarsz magadnak, akkor adminnal törölteted (ezt is), mielőtt ügyvéd olvassa el a hozzászólásaidat... Nem azzal a dobozzal vetted át a gépet, amivel kellett volna, hanem más kitobjektíves dobozzal. Ergo előtted valaki már objektívet cserélhetett a gépeden, vagy kirakati darab volt. Nagyon kicsi az esélye, hogy a gyárból rosszul dobozolt termék került volna ki. Átvetted, 3 napon belül nem jelezted a problémát (per esetén senkit nem fog érdekelni miért nem). Most próbálsz olyan dolog miatt reklamálni, ami nem garanciális (elhiszem, hogy nem te piszkoltad össze a szenzort). Csak akkor tudnád egyértelműen bebizonyítani, hogy nem te vagy az okozója, ha por helyett gombás lenne a szenzor.
Egyáltalán nem akarom védeni a hazai képviseletet, de... képzeld el a másik oldal helyzetét is. Mintha dízel autót vettél volna, amibe az autószalon alkalmazottja véletlenül pár liter benzint tankolt volna. Nem áll meg miatta azonnal a motor, de később gondok adód(hat)nak miatta. Eladóként elhinnéd, hogy az alkalmazottad (általad sem ismert) hibája miatt kell átvétel után hónapokkal később az új autót nagygenerálozni, vagy inkább hajlanál afelé, hogy a vevő a ludas? -
duni84
aktív tag
válasz
belovary #23098 üzenetére
én tényleg csak próbáltam összerakni, h mi is lehet a helyzet, mert így visszaolvasva tényleg nagyon úgy tűnik, h az eladó üzlet (vagy az, akitől beszerezték, mert írtad, h máshonnan tudták csak) tárolta rosszul, majd szimplán trehányan töltötték ki a szervíz kérelmet. én ugyan nem hardver, hanem szoftver hibák javításait csináltam/csinálom, de ez a forgatókönyv minden héten megesik (többször is), h valamit roszul írnak le, nekem meg ha sok a dolgom, akkor nem nézem meg, h azon túl, h erre meg arra panaszkodnak, hol lehetne még picit tuningolni vagy finomítani a kódokon. ha épp temérdek időm van, akkor megteszem (mert pakolok a karma bankba, aztán ugyanezt várom el én is mástól, ha nekem kell akármi). de ha ennyire jó a kapcsolat az üzlettel, ahonnan van, akkor tényleg megmondhatod nekik, h focizzák le ők, ha már te úgyis külföldön vagy és onnan nehézkes/kényelmetlen. te mégis csak fizettél nekik, velük állsz üzleti kapcsolatban, a termékszavatosságot náluk (is) el lehet sütni és akkor legalább a stressztől megóvod magad. és mint említettem, csináltak már nekem "igazi szakemberek" 150ezres kárt, ami után konkrétan a készült képek egy része veszett oda. itt a 150ezres kár természetesen csak maga a hivatalos szervizelés volt, nem pedig a kötbér, amit fizettem és a presztizs veszteség, mert az a többszöröse, csak hát hogyan hajtsam be? ilyen összegek mellett amúgy tényleg én azt csinálnám, h vennék egy olcsóbb vázat addig, amíg leharcolják a kft-k egymás közt, h mégis legyen valamim, aztán max benyelem azt a veszteséget, amit bukok azon, h amikor minden megjavul és boldog leszek, akkor a tartaléknak vett pl 600d-t eladom 15-el olcsóbban. tanulópénz sajna arra, h tényleg egyből teszteljek le mindent hamar a vásárlás után a meglepik elkerülése végett
mellesleg nekem sem szokott gondom lenni a camera kft-vel (a legutóbbi vázhoz, amit vettem pl jár 5db szenzor tisztítás ajándékba, mert csak ... és azért törzsvásárló vagy mindennapos vendég nem vagyok náluk)
@LamaCube: bocs, h neked ment, mert eredetileg a teljes kép ismerete nélküli totális felháborodásra szerettem volna reagálni, de mivel a konferencia, amit hallgattam unalmas és hosszú lett, közben ezért olvastam vissza 600 hsz-t és lett a hosszú válasz
-
Fujis2950
tag
válasz
belovary #23079 üzenetére
Hát olvasom a kálváriád, és nem értem a szerviz hozzáállását.a Canonnak ez kell? De most tényleg? Egy amatőr gépnél se lenne elfogatható ( főleg, hogy több havi fizu egy normális váz ára), de egy félmilásnál? Ha én lenék a Canon Közép- Európai "atyaistene", már csak elvből is szerződést bontanák a c- Kftvel. Ez elintézési mód ,hogy nem garis probléma , meg nem jó rekeszértéken használod? Röhej. Csak a Canon " főshogun" meg ne tudja ,és iderepül Japánból aztán hullanak a fejek...
Vagy szerintük nincs konkurencia, hogy átpártolj később? Remélem megoldódik a gondod!!!!
-
LamaCube
addikt
válasz
belovary #23070 üzenetére
Miért lennének bevédve?
Ha nem garanciális gond, akkor mondják meg, hogy mi baja, mert ha tisztítással nem megoldható és nem sértettél meg a gépezetbe semmit, akkor miről is beszélnek? Foltosak a képeid? Igen. Megtisztították? Igen Jó lett? Nem!!! Akkor mi is a hiba? Mert ugyebár azt nem mondták. Csak, hogy extrém rekeszértékekkel fényképezel. keressél egy olyan paragrafust, ahol ezt közli veled a gyártó, hogy ilyen meg olyan rekeszértékkel foltosak lesznek a képeid. Na, ha ilyet találsz, akkor be vannak védve.
Ha megmondják, hogy xy alkatrész miatt ilyen, akkor hogyan romlott el? Szétszedted? Belenyúltál? Nem. Akkor miért ne lenne garanciális a hiba?
Te tudod, onnantól, hogy belenyúl, egy nem szakszervizes /nem Ruzsa urat értékelem le és nem a szakszervizt dicsérem/, akkor biztosan elveszik a garancia, ami mint látjuk nem sokat ér, de hidd el egy fogyasztóvédelmi vizsgálat csak az idődet rabolja valamelyest /jó tudom, hogy az is pénz/, de a bolt ahol vetted, egyből másképpen tekint az ügyre. A te esetedben a boltnak kell lezongoráznia a dolgot, még ha ők is máshonnan szerezték be. Jogilag velük állsz kapcsolatban. -
LamaCube
addikt
válasz
belovary #23061 üzenetére
Irány a fogyasztóvédelem. Igaz pereskedés lesz, de te fogsz nyerni ez 100%. Már régebben írtam egy ismerősöm végigjárta ezt egy laptoppal. A végén visszakapta a pénzt. Most írhatnám, hogy ha 10000 Ft-ról lenne szó, akkor hagyd a pi..ába, de én akkor se hagynám. Főleg félmillánál.
-
duni84
aktív tag
válasz
belovary #23006 üzenetére
akkor csak annyit tudok kívánni, hogy oldja meg neked, akit megkerestél, az lenne a legjobb. nekem úgysincs közöm egyikhez sem és igen, olvastam évekkel ezelőtt a rossz dolgokat róluk, de amikor nem közvetítőn keresztül kellett akármit javíttatnom náluk, akkor végül minden garanciális lett (kivéve az, amit egy igazi szakember korábban szétbarmolt a csoda pákájával, de azt használtan vettem) és nem az asztal borogatás miatt.
-
duni84
aktív tag
válasz
belovary #22999 üzenetére
@belovary: ne haragudj, de write-only módban vagy? elolvasod a környező kommenteket? ígérem, hogy többet nem próbálok segíteni, ha azt mondod, hogy egészen egyszerűen nem vagy hajlandó a megfelelő helyen próbálkozni, mert így sajnos a többi fórumozó nem tud segíteni, ha nem hallgatsz az ép észre
szerk, mert elolvastam közben a hsz-edet: a franc sem érti, hogy rajtad kívül miért nincs még 500 másik fórumozó itt, akiket ugyanígy leráz a szervíz. változtass a kommunikációdon, legyél egyértelmű és kész.
-
matyi012345
őstag
válasz
belovary #23002 üzenetére
Az ellenkampányban rám számíthatsz
Sulis 5DII-ben az expogomb néha nem akar reagálni, plusz ma vizsgán beragadt a státusz lcd világítás gombja, egyik barátom pedig nemrég vett 6D-t, töltő gyári hibás-camkft-vegyél újat mer beázott 18.000. Saját 40D-m 70.000-nél expogomb kapcsolócsere, 1DII szenzorhiba 66.000-nél. folytassam? találnék még példát ha nagyon akarnék.
SOHA TÖBBET CANON, most megfogadtam és tartani is fogom. És nem érdekel hogy kinek mióta szuperál és milyen jó és így úgy, mert ez kapásból csak az én ismerettségi körömből 4 példa és ezek nagyrésze ráadásul pro gépeknél jött elő.
De ha már megtörtént a hiba és megvetted a Canont, akkor keresd fel Ruzsa Jánost.
Na mit kapok ezért majd itt...
-
taranis
addikt
válasz
belovary #22999 üzenetére
Tekintve a sztorid eddigi jellegét, valóban egy hozzáértő segítsége lesz a megoldás. Nem tűnsz olyannak, mint akiben megvan a kedv/motiváció egy anti-Canon kampányhoz, bárhol. Legyen rövid úton, szakértelemmel, megbízhatóan megoldva, aztán a megfelelő tanulságok levonása után el is lehet felejteni. Amíg megy ez az igazságharc, addig sem fotózol, és ha jól érzem inkább már ezt szeretnél.
-
duni84
aktív tag
válasz
belovary #22986 üzenetére
nem olvastad el az én hsz-omat, ugye?
egész egyszerűen olyan ajtókon kopogtatsz, ahol még véletlen sem az fog válaszolni, akinek ez a munkája/felelőssége. közvetlenül a márkaszervízzel kommunikálj. megértem én, hogy messze vagy, de ha valamit el kell intézni, akkor el kell intézni. vagy itt (nem máshol, hanem tényleg itt!!) és aztán kérni egy garanciafutárt ("Canon, Tamron és Sigma fotóeszközök esetén a futárdíjat átvállaljuk, amennyiben a készülék jótállása érvényes"), miután mindkét fél képben van.
ezen mi olyan nehéz? a viszonteladónak (esetedben: üzlet/bolt) addig számítasz, amíg megvetted. a canon hungária max meghallgatja amit mondasz nekik, aztán megértően a márkaszervízhez irányítanak. olvasom egy ideje a fórumot és úgy tűnik, hogy eddig ezt az egy lépést hagytad ki. ha én is az alapján alkotnék véleményt a canon-ról, ahogy abban az üzletben kezelték a problémáimat, ahol az első vázamat vettem, akkor már rég nikon/sony/pentax/akármi
gépeim lennének, esetleg nem fotóznék (ez a "hülye azért nem vagyok" volt mellesleg)
szóval márkaszervízzel kapcsolat felvét, fotók elküldése, hiba leírás ismertetése, rákérdezés, hogy járt-e náluk és milyen infóval küldték oda, ha emailben nehézkes, akkor az első 2 levélváltás után a levelezésre hivatkozva telefonon lehet tisztázni a dolgokat és megmondani, hogy mikor és hova jöhet a futár)
-
.DLL
veterán
válasz
belovary #22993 üzenetére
Igen, és ezért mondom, hogy mostmár semmilyen céghez ne vidd, hanem egy értelmes emberhez, akivel lehet beszélni, aki fotózik/fotózott, tudja mit csinál (például Ruzsa János, de volt még 1-2 név a szakmában) aki ha végzett készít vele képeket, nem csak elvégzi. Megnézi és ha nem jó, megkeresi az okát. Mert a drágalátos szervizek úgy látszik legalább az egyiket nem hajlandóak megtenni.
-
zgospel
őstag
válasz
belovary #22993 üzenetére
egyébként bennem az a kérdés merült fel, hogy a szervízes az fel sem fogta a problémát?
Mert hogyha elviszed az autódat a szerelőhöz és megmondod neki, hogy rossz a fék, javítsa meg, akkor javítás után ki is próbálja, hogy tényleg megjavította-e, jó-e már a fék.
Vagy ha elviszed hogy "valami nem jó, mert ezt és ezt érzem miközben megyek" akkor majd az autószervíz kideríti a hiba okát és megjavítja azt.Itt meg a szervíz kvára nem nézett bele a tisztítás után, hogy tényleg segített-e a rajta és hogy elhárult-e a hiba. Illetve utána kvára nem foglalkozott vele, hogyha a tisztítás nem segített, akkor vajon mi más lehet az ok. Tehát nem vizsgálta ki, nem tett javaslatot, konkrétan le se szarta, csak kipucolta aztán visszadobta "nesze paraszt, 20 ezer".
Az ilyen customer support pedig felháborító (mondjuk a felháborodottságot sajnos a hajára kenheti az ember). De ha ezt egy autószervíz csinálná, akkor legalább tudod, hogy legközelebb másik szervízbe viszed. Itt meg egyeduralma van a Camera kft-nek...
-
copass
veterán
válasz
belovary #22972 üzenetére
én írnék egy levelet a Lenspen-nek. hogy a canon nem képes megtisztítani a szenzorodat. mellékelj képet.stb.
szerintem a lenspennek ez akkor reklám hogy ihaj.
fészen nyilvánosan hatásosabb lesz, mivel sokan rá vannak cuppanva. -
duni84
aktív tag
válasz
belovary #22975 üzenetére
"Személyesen csak az üzletben voltam, ahol majdnem ugyanúgy fel vannak háborodva mint én. Ők is beolvastak a Camera Kft.-nek" ---> nem elkeseríteni akarlak, de amikor az én seggem védelméről van szó, akkor ügyfélnek már én is mondtam, hogy az az álnok beszállító tehet mindenről és nem én vagyok a trehány (esetleg adtam hiányos infót a beszállítónak és azért nem mennek flottul a dolgok). a boltot eleve kihagytam volna a buliból és nem a canon hungáriával értekeznék, hanem a camera kft-vel (leginkább személyesen, bemutatva a problémát, mert akkor az infó biztos nem veszik el útközben). a munkalapon (amiről semmi infót nem kaptál) akármi is lehet ám. ha egy viszonteladó nem akarja terhelni az idegeit veled, akkor tök "normális" hozzáállás, h ők mindent megtettek érted és nem miattuk van a gond. (megjegyzem akárhányszor vittem bármilyen vázat/objektívet javításra/tisztításra, mindig leadáskor személyesen tisztáztuk a szervízben, hogy mi is a pontos probléma, mindkét fél észlelte azt és amikor visszakaptam a dolgaimat, akkor mindkét fél észlelte, hogy a probléma megszűnt (felesleges közvetítő közeg nélkül). persze ez csak az én tapasztalatom, de azért tényleg merem javasolni, hogy ha 20e már elment, akkor azért érdemes személyesen is bemenni, hátha az előző javítási megrendelőbe is kapsz egy kis betekintést
-
enikő_90
csendes tag
válasz
belovary #22050 üzenetére
Sziasztok! Van egy Canon 5D Mark III- am és egy 24-105 mm-es obim, a napokban figyelmes lettem arra hogy egy furcsa recsegő hang jön ki az obiból. Ha vissza viszem ahol vettem, és azt mondják meg lehet javítani, higgyek nekik vagy csak az időt akarják húzni a garanciával?
Köszi minden gyors választ
-
-
_seth_
veterán
válasz
belovary #22842 üzenetére
Ami a keresőben és a képen is látható az pedig csak obin lévő szennyeződés lehet már csak a működéséből adódóan is. Ha a szenoron lenne azt nem látnád a keresőben, haa matt üvegen lenne az nem lenne rajta a képeken tehát már ezek előtt kell lennie a szennyeződésnek és az az objektív.
Piros a fény útja amikor a keresőt használod, sárga amikor a kép elkészül, a zöld pedig az a szakasz ahol a szennyeződésnek lennie kell abban az esetben ha a keresőben is és a képeken is látszik.
Csak azt nem értem, hogy még a mai napig nem sikerült megmutatni egy közepesen profi fotósnak a gépet aki megmondaná egy perc alatt, hogy mi a koszos pontosan?
Jogi úton ott fog elbukni a dolog, hogy 3 napon belül nem vitted vissza, a szennyeződés pedig cserélhető lencsés gépnél a használatából eredő veszélyforrás amire nem ad senki sem garanciát. Lehet kérni szakértői véleményt de a szakértő sem fogja tudni megmondani, hogy mikor került bele a szennyeződés.
Sajnos 3 napon túl ilyen problémába belefutni óriási szívás
Ahogy Zozzer888 is írja, másik obival teszt? Valamint a te obidat kipróbálni másik vázon, akkor is gyorsan kiderül, hogy hol a probléma.
-
LamaCube
addikt
válasz
belovary #22716 üzenetére
Nekem az egyik haverom ugyanebben a cipőben járt csak laptoppal. Kerek perec megmondta a fogyasztóvédelem jogásza /mert már perre vitte a dolgot/, hogy annak a boltnak kell eljárnia a garanciáztatásban, ahol vetted és rohadt mindegy, hogy az a bolt mástól rendelte. Jogilag velük vagy kapcsolatban. Ez 1000%. Ha megtakarították és ugyanúgy fennáll a hiba, akkor az a készülék rossz , ennek következtében meg kell javítani garanciálisan és addig ütni az asztalt, amíg neked megfelelő lesz.
Egyértelműen vedd fel a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel és ne csak ijesztgesd vele a boltot. -
Alx.Mercer
aktív tag
válasz
belovary #22703 üzenetére
Ha beadtad a szervízbe és ők "elvégezték" a "javítást/tisztítást" de ennek ellenére a hiba/jelenség továbbra is fenn áll, akkor szerintem már arra is hivatkozhatsz, hogy nem végezték el megfelelően azt a szolgáltatást, amiért te fizettél! Ráadásul ezek szemmel is látható "foltok" tehát bizonyos mértékben akadályoznak téged abban, hogy rendeltetésszerűen használd a gépet...
Szerintem normális esetben ez úgy működne, hogy elmondod mi a probléma és ők eldöntik, hogy mit tudnak vele kezdeni. Ha javítható akkor javítsák ki, amiért te fizetni is fogsz, de ha nem tudják megoldani a problémát, akkor ne is kérjenek el egy fillért se! -
csimpekve
tag
válasz
belovary #22703 üzenetére
E-mail, de inkább ajánlott levél hivatkozva a fogyasztóvédelmi törvény megfelelő paragrafusaira és arra, hogy ha nem történik semmi az ügyben, kénytelen leszel a békéltető testülethez fordulni. Már volt ilyen ügyem, és reménytelen helyzetből jöttem ki úgy, hogy csak a postaköltséget buktam gyakorlatilag. De megy az idő, idegeskedés, stressz, és még mindig bizonytalan végkifejlet.
A másik, hogy elfogadod így jártál, vagy fotózol vele tovább, bár ha úgy veszed elő a gépet, hogy utálsz vele fotózni a foltok miatt akkor ez nem járható.
A harmadik, hogy eladod hibásként, buksz pár tízezer forintot, de ha jól árazod hamar elmegy és akkor tudsz venni egy másik vázat. Esetleg használtan, akkor még a bukás is kisebb, és mint a Te példád mutatja újként is bele lehet futni hibásba, akkor miért ne lenne használt?
Ezek a lehetőségeid legalábbis nálam ezek jöhetnének szóba, ezek közül választanék. Perzs aludnék rá néhányat.
-
fairi
őstag
válasz
belovary #22703 üzenetére
Pontosan milyen foltokat látsz? Érzékelőn van? Vagy mattüvegen. ha elkészült képeket nem zavarja akkor nem éri meg foglalkozni vele.
Csak magadat idegesíted,és nem fogod tudni igazából bizonyítani az igazad. Mivel porról van szó,lehet mondani nem megfelelően kezelted a géped és te vagy a hibás. Boltot nem fogja érdekelni, a bajodat vásárlás után 3 napon belül kellett volna őket zaklatni és követelőzni.camerakft meg hírhedt maga nevében,és őket nem érdekli. ha canon, sigma tamron,pentaxod van ők a szerviz, ki vagy szolgáltatva. ha leszarnak akkor megszívtad. Külföldi hivatalos Canon szervizbe próbálkozhatsz, hátha ott nem balkáni módon bánnak veled.
magyar camera kft ha tudod kerüld messzire....
Hol vagy most, ad le egy ottani szervizbe,lehet kevesebb lesz az ár, mint sokszor balkáni magyarhonban. -
.DLL
veterán
válasz
belovary #22703 üzenetére
Egyeztess időpontot a három cég vezetőjével egy ebédre, hogy mindenki hallja a másikat és egyből lehessen reagálni rá.
Copass... ha emlékszel a történet elejére (tudom lassan hosszabb lesz mint a Gyűrűk ura) akkor itt porosodásról van szó, ami nem garanciális ügy, és nehezen bizonyítható, hogy eleve benne volt a gépben, vagy nála porosodott be. Sajna ez ott a baj. Meg persze a hozzáállás is, de azon már nem csodálkozom.
Fairi... gyerekek... hagy ne írja már le megint az egész történetet előről ami már két hete megy, használjátok a keresőt Belovary felhasználóra szűrve, mert ezek már mind elhangoztak
-
Gondwana
addikt
válasz
belovary #22594 üzenetére
...plusz azonnal vigyem vissza, hiszen csak 1 hónapos a gép, hogy lehet ilyen?
Valószínűleg csak annyi történt, hogy előtte valahol kirakati példány volt a géped, azt se tudhatod, mennyit állt fedetlenül, esetleg egy expószám ellenőrzés se árthat, az is megeshet, hogy 5-600-zal eltér az általad lőtt képek számától - és nem lefelé. -
.DLL
veterán
válasz
belovary #22592 üzenetére
Ügyet se vess az ilyen utólagos "ugyemegmondtam"-okra, jól választottál hidd el.
Mint gép. Piszok a Nikonba is belekerülhet, az meg hogy a helyi bótban ilyen
faszok"segítőkészek" a csávók, arról nem a gép tehet. Tudom ez így egyben mégis sok a Canon brand rovására hiszen ezzel a logóval találkozol végig, és a hozzá kaocsolódó élmény élmény az, hogy : nem működik. De ahogy írták többen: több éves gépükkel sem szokott különösebb por probléma lenni, így ez sajna egyedi pech.
Remélem hamar visszakapod a géped, és folytathatod a tanulás útját.(#22597) csacsi77: Vicces, hogy az elvárások nyomására, már az UWA üvegekbe is kell képstabit tenni
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
belovary #22592 üzenetére
Ne haragudj, de ez olyan, mintha vettél volna egy drága bőrkabátot. De vásárlás után csak 1 hónappal vetted volna észre, hogy a hátán teljesen szét van szakadva. Az eladó helyében mit mondanál a reklamáló vevőnek? Hinnél neki?
A te esetedben legfeljebb akkor tudnád bebizonyítani, hogy nem a te hibád, ha kiderül(ne), hogy nem poros a szenzor, hanem gombás. Ettől függetlenül a hazai képviselet ingyen kitisztíthatná. Nem tudom, próbáltad-e körtepumpával (szigorúan fényképezőgéphez ajánlottal) lefújni a port.
-
válasz
belovary #22577 üzenetére
EU-ban vásárolt cuccra, EU-ban mindenhol van normális Canon gari. Itt a probléma azzal van, hogy ezt sehol nem garizzák le, hiszen le van írva, hogy nem garanciális probléma, hogy koszos. Már ha egyáltalán koszos ugye, ezt be kellene vizsgáltatni. Én a helyedben biztos kint vinném be hivatalos Canon szervízbe, hogy mondjanak rá valamit. Ha nem garis hiba, akkor úgyis fizetsz mindenhol, ha meg garis hiba, akkor meg úgyis ingyen van. Csak magadat szivatod, hogy magyaroknak küldözgeted, akik ugye szerencsétlenek.
Az már megint más kérdés, hogy Canon miért olyan béna, hogy itthon az xy pistike kft-vel kötött szerződést hivatalos javításra. De mondjuk sok más nagy cég uezt csinálja sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest