- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zgospel
őstag
válasz
szcsabaa #210558 üzenetére
"Egyébként annyira rossz ez a felhasználás amit vázoltam?"
Nem rossz vagy jó ez, hanem ez vanSzimplán csak a gyakori rövid távokat jobban tolerálja egy szívóbenzines nagy általánosságban, illetve az alacsony éves futásteljesítmény miatt a dízel előnyeit (elsősorban a fogyasztásbelit) sem tudod kiaknázni, pláne ha pár nagyobb szervizre is rászaladsz közben.
A J Astrához az 1.4T valóban jobb választás a szívóbenzinekhez képest az autó nehéz tömege miatt, de az opelmuhely.com szerint az a motor kifejezetten rosszul viseli a rövid távokat.
Ha már a dízelek is szóbakerültek, akkor a Kia Ceed 1.6 CRDI is jó lehet, Astra méret, és kifejezetten megbízható.
-
imyourfriend
őstag
válasz
szcsabaa #210558 üzenetére
1.6 cr O3-at használok, 60km-es távra vettem aztán munkahely váltás után 15km-re kellett csak ingázni, ide szódával jó, felmelegszik az olaj is mire beérek bár kívánja a hosszabb távot. Nyilván lehetne benzinessel is, de erre nem fogok venni egy benzinest az autó meg annyira egyben van jópár évig nem tervezem eladni. Az eltérés nem tudom mennyi lehet most 5/100 alatt járok munkába hosszabb távokon télen 4.5 körül fogyaszt.. benzinesről nem tudok nyilatkozni, 1.5 TSi 6 liter környékével járható út bár az meg nem fér bele a keretbe. Oda kell figyelni rá, úgy rémlik a 90 lovas 1.6 cr-be pl nincs dpf egy gonddal kevesebb, 110 lovasnál telefonon nézem mikor telítődik fel és olykor be kell iktatni egy regeneráló kört 8-10km távval, költeni nem kellett sokat rá tavasszal/nyáron/ősszel attól függ meddig bírják a fékek egy komplett fék + csillapítás csere lesz ehhez majd mind megvan két támcsapágy kell. Azért írom le, mert egy 7 éves bódé aminek nincsenek különösebb problémái, 15 éves szekérnek már lehet felújítottam volna a felét és ráköltöttem volna 1 milliót anélkül nem nyugodnék hogy rendbetegyem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szcsabaa #210557 üzenetére
15 év abból a szempontból mondjuk változtathat a képleten, hogy DPF nélküli (valamennyi városozást-rövid távot) elviselő dízelek is szóba jöhetnek, kb 2010-től már jött az euro 5 mindenhol. Ha néha belefér egy-egy drágább javítás, nem muszáj kizárni őket, de jobban illene hozzá a napi 2x15 km mondjuk. (Jellemzően kevesebbe kerül a szerviz, mint amennyivel többet fogyaszt egy benzines, de kevés km-nél könnyen átfordulhat az arány.) Kibír minden egyébként városozással tarkított használatot, csak az a kérdés, mennyi mellette a hosszú út. Plusz ezek az évek még korai turbó benzinesek közvetlen befecskendezéssel, városi használatot azok sem szeretik igazából, szívó oldali koksz lerakódások pedig nem érintik a hagyományos szívócső befecskendezős motorokat.
Ha megfelel a beltér helykínálatát tekintve, Octavia mk2(és faceliftje) egyrészt a 102 lóerős 1.6 szívóval, másrészt a 2.0 PD TDI BKD motorkódú (többit motorkód inkább ne, ezeknél pedig a hengerfej cikkszám "C" betűre végződjön és akkor nincs nagy dráma), vagy az 1.9 PD TDI BXE (itt meg a hajtókarcsapágyak megelőző cseréje gyakorlatilag kötelező, de ez a motorkód DPF nélküli) dízelekkel egy elfogadható opció lehetne még.
Vectra 1.9 dízel jó lenne, de ha jól tudom a kombiknál mind részecskeszűrős, ha mégsem, akkor még a váltóra kell figyelni (M32-ből felújítottal rendelkezőt érdemes keresni, vagy marad a kevésbé nyűgös F40).
Focus mk3 vagy Megane III szintén ajánlható 1.6 szívóval, ha hely elég bennük. A Fordnak a villany szervó szokott bajos lenni (értsd ezalatt, az autó élettartama alatt egyszer biztosan igényel törődést, és nem 2000 Ft). Renault fronton nem vagyok annyira jártas, de pl. a hátsó futóműve egyszerűbb a Focus-hoz képest (Octavia szintén), az is költség előbb-utóbb, csak a Skodának VW csoportos ára van, a Megane meg egy jól sikerült széria, de akkor is franciának árazza a piac, szóval a Forddal és Opellel karöltve jobb ár/érték arányt szoktak jelenteni. -
-
zgospel
őstag
válasz
szcsabaa #210544 üzenetére
A J Astra 1.4t nem szereti a rövid távokat, különösen érzékeny rá, azt hanyagolnám.
A H Astra jó lehet, az 1.8 alig eszik többet mint az 1.6 de jóval erősebb, viszont az opelmuhely.comon olvasd el a leírásokat, mert van pár költséges típushibája. Komfortban ne várj sokat, szerintem elég sprőd, semmivel sem kényelmesebb mint az előd G Astra.Az 1.8as benzinessel volt még Vectra is, az egy tágasabb és kényelmesebb autó, de nehezebb is, esetleg azt nézd még.
A többit nem ismerem, de Octaviát nézném azok közül leginkább.
Ilyen felhasználáshoz egyébként minden benzines sokat fog fogyasztani. Nekem a H Astra 1.8 városban 8-9, országúton 6-7, autóúton 7, autópályán 8 litert fogyaszt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Kihagyhatatlan ajánlat vadonatúj Ryzen 7 5800x processzorainkra! 0% THM-re is!
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest