- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
vakablak93
őstag
válasz
hibavissza #89559 üzenetére
ránézek,
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #89528 üzenetére
Talált, egy vlogger az, de nem kap érte pénzt, tudtommal.
Egyébként egy vloggernek miért is felelne meg egy telefon?
Miért nem lehet MFT-vel videózni?Amikor az E-M5 II megjelenése után a fórumokat olvasgattam, nagyjából az volt a "közvélemény", hogy egy szar váz, mert a HI-RES mód ebben a formában használhatatlan, soha senki se fogja használni, szóval ha azt nem nézzük, akkor 0 újítás, jó drágán.
Ehhez képest én nagyon is sok képemnél tudom használni ezt a módot (és baromi kényelmes 1 gombnyomásra kapni 1 db jó nagy RAW-ot), szóval ezek után még azt is eltudom képzelni, hogy valakik mégis tudnak értékelhető videót csinálni MFT-vel.
-
vakablak93
őstag
válasz
hibavissza #89552 üzenetére
ha már lecseréltem akkor mindkettőre keresek valamit, ennyi,
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #89534 üzenetére
Nekem úgy dereng, hogy a GH5-öt szponzor megállapodás miatt használja/használta (a tévedés jogát fenntartom). Mint az éppen aktuális Samsung csúcsmobilokat is (na ez már egészen biztos, mert több TV reklámjukban is szerepelt, sőt forgatott reklámot ő maga is nekik). A Canon 6D II meg feltűnően egyidőben bukkant fel egy csomó híres Youtube videósnál, mint Neistat világi cimborájának számító Peter McKinnonnál is. Szerintem Neistat még az EOS 80D-vel csinált videót utoljára tényleg önszántából és nem azért, mert egy PR-os a kezébe nyomta.
Btw jó ideje nem nézem a csatornáját, néha elkapok egy-egy videót, de nálam ott tette be a kaput, mikor elkezdte a napi vlogot csinálni a nagy büdös semmiről. Nagyjából azóta sem tért magához, hiába állt már le a napi vloggal.
Továbbá a GH5-ös videói a tartalmi dolgoktól elvonatkoztatva is nézhetetlenek, állandóan félre van fókuszálva és még az objektíve is olyan focus breath-et tol, hogy beleszédülök amikor az AF huntol (és azt sokszor csinálja). A Panasonic igazán gatyába rázhatná már ezt az AF rendszerét, mert amúgy van pár gépe, ami egyébként tök ideális vlogger masina lenne.
Abban meg tökre egyetértek mindenkivel, hogy a Full Frame világnak nekimenni a DFD-vel egyszerűen több, mint ciki.
-
Warton
őstag
válasz
hibavissza #89534 üzenetére
És egyébként kit érdekel?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hibavissza #89532 üzenetére
A friss videóiban megint felbukkan a Canon. De amikor kijött a GH5, akkoriban tényleg azt használta.
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #89530 üzenetére
Casey nem 6D II-t használ vlogolashoz ? Tavaly volt egy videó amiben ezt ecsetelte.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #89528 üzenetére
Na de miért mondasz ilyet? Magyarósi Csaba videóin is öröm nézni, hogy folyamatosan a háttérre húz a fókusz
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #89466 üzenetére
Nem tudom, én az egész koncepciót nem értem, legalábbis ehhez az árképzéshez nehéz kötni pl az EVF felbontását.
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89261 üzenetére
Hogy érted az, hogy a legunalmasabb? Nekem az a "baj", hogy a legtöbb képem eff 40-50mm körül van. Eff 90mm felett pedig nem is nagyon szoktam, mert ott a teljes alak már nagyon-nagyon messze van. Pedig ott azért jobban a dof talán.
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #89235 üzenetére
Ezeken is próbáltam a zajt szűrzni LR alatt, több kevesebb sikerrel.
Jogos, 800D-t kapnék az M5 II árából. Ami tükrös aps-c.
Mercutio_: Azon vagyok, igyekszem minél többet tanulni, és gyakorolni.
Tin_Shield: Emiatt kérdeztem egyből FF gépekből mire lehetne váltani a jelenlegiről. De ezek szerint rengeteg pénz kellene, hogy legyen egy FF gép, meg mellé 1.8-as obik. Meg 2.8-as zoom.
Royo85: 45/1.8 van, a 20/1.7 már úton van hozzám, azt a múlt héten rendeltem meg.
Viszont FF 50/85 F1.2 messze vannak. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89213 üzenetére
"El van öregedve vagy selejt." Ezt nem értem, mert tökmindegy, ugyan azt kéne látniuk, vagy ugyan azt kéne kihozni belőle, nincs jelentősége, hogy helyes vagy sem.
Hasonlónak hasonló, annyi vele a probléma, ha portré lenne ott nagyon nem mindegy, hogy hasonló. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #89206 üzenetére
Egész jó! Magán a képen bizonyos részek nagyon hasonlóak, pl zöldek meg a virágok, szinte azonosnak mondanám, a kövön látszik, hogy a Panán túl meleg a WB. Persze van pár észrevételem.
Ha a checkert nézem a WB a Panáén nem igazán szürkeárnyalatos, kicsit meleg, vöröses, fekete viszont mégis fekete. Itt van a párosítás, ez pedig a színkülönbségek. A kéket megtolja a Pana, de ha gyengébb akkor olyan piszkos, pedig elvileg még kéne hidegíteni, ha fehéret is szeretnénk.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #88940 üzenetére
Ott a segítség.
Sajnos nem fog sokat számítani, ha egyforma az obi, mindkettő elég semleges. Majd akkor holnap, vagy a hétvégén lövök néhányat azonos obival, csak most kevés a színes virág.
-
#89309696
törölt tag
válasz
hibavissza #88940 üzenetére
A jobb oldalon nekem túl színes, zavar. A bal oldali viszont nem az amire számítottam, inkább lilás vagy nem tudom, furcsa. De jobban tetszik, mint a színkavalkád. Valószínű ezzel a kisebb csoportba fogok tartozni. A Nikonhoz viszont az égvilágon semmi köze annak se.
[link]
Nikon ezt dobja ki magából jpeg.
Lehet jobban járok mégis egy D3200-vel? Mert ezt a színvilágot az összes Nikon hordozza, a nagyoktól a legkisebb Nikon1-ig. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #88934 üzenetére
[link] De egyforma legyen!
Sajnos portrét nemtok küldeni, de azon jobban kijönnek azok a nüanszok, amikre ilyen statikus mintánál legyint az ember. -
#89309696
törölt tag
válasz
hibavissza #88934 üzenetére
Jpeg érdekel ami kijön a vázból. Nem akarok rawozni. Épp ezért érdekelne, hogy melyik gyártó váza hasonlít jobban a Nikonhoz. Én szeretem azt a hidegséget. Komolyabb, komorabb hangulatot ad a képeknek.
Embereket nem fotózok, ha esetleg ez számít.
2012-2013 év környékéről tudnék venni vázat.Nem akarok D3200-at venni emiatt, a méret és a F/B fókusz miatt én nem erőltetnék tükröset. Hobbi célra akarom alacsony költségvetésből, szóval nem hurcolom szervizbe. Nekem a Nikon1 is bőven elég lenne, csak azért válok meg tőle, mert nulla az obikínálata és a későbbi vázakban is minimális szenzorfejlődés történt csak. Nincs értelme építeni rá, kivéve ha reális ára volna, de nincs az.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #88797 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz.
Tervben van ugyan innen a konkurenciával. -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #88696 üzenetére
Nem írtam, hogy vázzal
az a nyakamban van.
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #88694 üzenetére
Most válogattam pár 2013-as képem. A Pana 14-45 optikailag sokkal jobb obi mint a 12-32. Csak hát 28-ról indul és nem palacsinta. Igazából a 12-32 valahogy steril, ideges nekem. Unalmasan jó, ha eltekintünk a kis decentertől. Szerettem a 14-45-öt. Tudom már miért untam rá. Annyira súlyosan panaszonikos színei voltak, hogy siralom.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #88694 üzenetére
Nekem a 20/1.7, 45/1.8 9-18 is hiányozna
ez a 3 egy övtáskában elfér
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #88690 üzenetére
Azért van más előnye is az árán kívül. Pl a belépő obikínálat messze jobb mint a fő rivális Sonynál. A második verziós 14-42-ők, pz14-42, 12-32 és a 12-50-ből lehet választani, ez 4 kategória. Hasonlóan a telezoomokból is több változat van meg elég jó ultrazoom. Fixekről nem is beszélve, 12, 14, 15, 17.5, 20, 25, 30, 42.5, 45... Meg még egy csomó obi. Persze vannak elvetemült árúak, de 'olcsón' is több féle obi pakkot össze lehet állítani elég jó minőségben. Az a probléma, hogy a bestbuy vázuk csak majdnem mindent tud.
Ezt látva meg megnő az étvágy és a maximum lesz az elvárás.
-
evo87
őstag
válasz
hibavissza #88590 üzenetére
Úgy. hogy bár imádom, kell valami előrelépés.
-
Fandango
veterán
válasz
hibavissza #88333 üzenetére
Szinte ingyen vannak.
-
#89309696
törölt tag
válasz
hibavissza #88311 üzenetére
Fixet nem akarok. Annyira nem vagyok benne a témában. Nem akarok redőnyt se, csak elektronikus zárat. Nagyon más kritérium nincs. Zoomgyűrű legyen az obin és ne motoros legyen, bár az obi az más téma úgy is.
A kitobik nem valami acélosak ezeknél se, azt hittem f3.5 28-80-nál azért picit jobbak lesznek.
Hát nem egy olcsó mulatság ez a fényképezés. -
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88194 üzenetére
Az 25%-al több, szerintem pont indokolt a különbség az árazásban. Van aki 1300-ért az XT3 mellett fog dönteni, van aki meg 1050-ért az EM1ii mellett. Amúgy meg nem más világ. Nem azt akarom mondani hogy a paraméterek többségében nem jobb az XT3, hanem a más világ az nálam lényegesebb különbséget jelent. Ahhoz képest, hogy a Oly két éves, néhány paraméterben még mindig jobb, pl DPR ( ahol narancs van ott az Oly az erősebb, a value az eredeti árra vonatkozik ami valóban magas volt, de most már a helyére került)
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #88129 üzenetére
Hogy a vázakat összeveted az persze érthető (bár előnyösebb lett volna valami kevésbé flame-gerjesztő módon indítani) , bár ez egy sokkal több összetevős dolog annál mint hogy sommásan el lehetne intézni azzal a kijelentéssel hogy "alapvetően gyengébb". Számomra pl. nem, és ez nem csak duma, két éve használok kiegészítő jelleggel Fujit, ha fordítva gondolnám akkor már a m43 lenne kiegészítő szerepben a Fuji mellett. De ez mindegy, mindenki felméri a maga szempontjait és hogy miért mennyit hajlandó fizetni, aztán eldönti.
Ellenben a 18-55-öt viszont ne vegyük be a képbe, nincs vele semmi bajom, bár nem használtam de olvasom hogy egy jó kit objektív (de amúgy a Fuji topicon belül is mindig leírnak sok pro-kontra szempontot az alternatívákkal összevetve), de mivel az Oly 12-40 az egyik legfontosabb objektívem így számomra nem megfelelő alternatívája annak, kezdve rögtön azzal hogy nem ekv 24ről indul. Hiába olcsóbb, meg a képe sem rossz, ilyen az élet hogy ez bizony megint az a helyzet amikor a kicsinek _tűnő_ pluszok nem csak kicsivel kerülnek többe.
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #88126 üzenetére
Szenzor méretet leszámítva miben jobb a Fuji lényegesen ? Az Olympus egy 2 éves gép és a szenzor meretbol fakadó negatívumokat leszámítva a mai napig a top gépek mellé nyugodt szívvel oda lehet rakni .
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #88123 üzenetére
Bár ezek már nekem is drága cuccok, de ránéztem. 80.000 Ft a különbség az X-T3 18-55 és az E-M1II 12-40 között, a Fuji javára.
Viszont itt 650.000 Ft körüli összegről van szó, ahol 80.000 FT bár számít, de ekkora összegnél azért nem óriási difi.
Annak ellenére hogy az X-T3-ban jobb szenzor van, azért az Olympus is feltud mutatni jó pár dolgot, amiben jobb a Fujinál. Ha csak az objektívet nézzük, ekv. 24mm-ről indul és csepp és porálló.
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88123 üzenetére
Te ismered az EM1 ii technikai tartalmát?
Vagy mi alapján írod ezt?
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Hol 800€ az X-T3 és milyen obival ?
e-global/infin nem ér! -
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Te hol látsz XT3 kitet 800 EUR körül?
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #88119 üzenetére
Szerinted reális lenne egy 300k-s objektívet és egy mondjuk 500k-s vázat újra árazni úgy hogy a kettő együtt kerüljön kevesebb mint 400 ezer forintba ?
Amúgy a pletykák szerint saját szenzort csinál az Oly amit valakivel legyártat. Ez az egyetlen elképzelhető módja szerintem hogy behozza az X-T3-at.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz
hibavissza #88001 üzenetére
Continuous focus mellé mindegy hogy AF-C-t állítok-e?
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
hibavissza #87951 üzenetére
Nagyobb, nehezebb, drágább?
A 8-18-nak van szűrőmenete, az Oly frontlencséje nagyon kilóg a tubusból és közel van a napellenző végéhez, ergó jobban kell vigyázni rá. A 8-18 tartományában a klasszik ekvivalens 35mm is benne van. Ez persze hátrány, ha neked az a lényeg, hogy minél szélesebb legyen. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87951 üzenetére
Azt egyszer rátettem az E-M5 II-re, azonnal kérdeztem, hogy mennyi a gyári markolat. Biztos fasza üveg, igazából nem néztem jobban utána, duci, nehéz volt megfogni vele a gépet és ha azt választanám, akkor rászámolnám a gyári, több mint 40.000 Ft-os markolatot is. Tehát egy 8-18-nál is drágább objektívre még 40-t kéne fizessek. A 8-18 is necces árban, általában alszok rá 1-2 hetet és ha még akkor is úgy gondolom, megveszem, de a 7-14 + markolat már nem fog beleférni.
Ha megvenném a Panát, valószínűleg menne a 12-32, amit 90%-ban 12-20 között használok, a 7-14 mellé kéne még valami...
A 8-18 sem egy kicsi darab, de azért könnyebb, illetve vékonyabb, talán ahhoz még nem kell markolat, de majd kipróbálom, ha találok boltot, ahol tartanak olyat.
Viszont volt már úgy, hogy rádöbbentem (ismét) arra, hogy én egy egyszerű hobbifotós vagyok és máshová is tehetném a pénzt, ez esetben jó lesz az a 9-18 is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87917 üzenetére
Rendszerváltás nem igen jöhet szóba, igazából papíron a Laowa tetszik, csak nem tudom, hogy én hogy viszonyulnék az ekv. 15mm -hez. Néha érzem azt, hogy több kéne a 24mm-nél, néha viszont túl sok felesleges dolog kerül a képeimbe. Szóval ezért gondolkodtam egy zoomban, a 9-18 jó lehetett volna, de ezeket a sarkokat tudom, hogy nem bírnám elviselni, így marad a boltban.
A Pana 7-14 azért az árért vicc, akkor már inkább 8-18, ami jó lenne, a végén se rossz, csepp és porálló is, de az 360.000 Ft.
Félek, hogy sokszor túl széles lenne a Laowa, pl. barlangoknál, templomoknál és kellene a zoom, ami dupla áron van (8-18). Ezt át kell gondoljam.
-
neevous
tag
válasz
hibavissza #87893 üzenetére
Bocsi, kicsit TL;DR:
Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Attól, hogy a csupasz CMOS lapka Sony fejlesztés, még az Olympus által megadott specifikációk alapján készül (szűrők, vezérlés, mikrolencsék, stb), de a kép elkészülte után csomó digitális signal processing, image processing eljárás történik (mint zajszűrés a legtöbb gyártónál, amit nem kötnek a user orrára), ami minden fényképezőgép gyártónak a saját techje. Ezért mondta mindig az Olympus, hogy saját szenzorai vannak, ami részben igaz is volt, mert ők fejlesztették a szenzorokat, amik korábban a Panasonic és később a Sony CMOS lapkán alapultak. Ezért is voltak kicsit jobbak az Olympus szenzorok a 12mpixeles érában, pedig ugyanaz a CMOS lapka volt bennük, mint a Lumixokban, de minden más Olympus fejlesztés volt. A RAW fájlok nem a nyers szenzorból kieső adathalmaz jelentik, hanem egy már a fényképezőgépben lévő célhardver által félig feldolgozott, bár tömörítetlen fájlt (ez sem mindig így van).
El kell felejteni azt, hogy a szenzor lapka mindent determinál, mert ezer más tényezőtől függ az észlelt és abszolút képminőség, színek, amire például az objektívek is hatással vannak (ezért vannak melegebb színei az Olympus obiknak, mint a Panáknak).
-
csurgoi
aktív tag
válasz
hibavissza #87889 üzenetére
Szürke lappal be szoktam lőni az adott fényviszonyokhoz.
De az az érdekes hogy még a RAW-ból sem tudom visszahozni hogy normális legyen.Royo85: a menűben kilőve a meleg szinek.
-
válasz
hibavissza #87775 üzenetére
Hány kifogást fognak még találni, hogy ne vezessék be e pdaf-es szenzorokat? És persze gondolom ez a csoda is kizárólag pana obikkal működne, a 12-40-es oly üvegemet csavargassam inkább manuálban, lévén úgy gyorsabb
-
t.imi
addikt
válasz
hibavissza #87687 üzenetére
Videó kevés van. Még. 40-ért lett volna egy 14-140, de elvitték. Kettes verzió bőven a duplája.
A 12 induló valóban jobb lenne, a másik vége lehetne hosszabb 32-nél(Két éve volt egy 14-150 ii-m, azt nagyon szerettem, aztán jött a kánon láz, mivel mamának tele a padlás obikkal. "Minek vegyek én is alapon".
Rengeteg olyan tulajdonsággal bír a m43 rendszer, amit DSLR -en nem kapsz meg, vagy horror befektetéssel, így már vagy fél éve nézegettem)
Ez a történelemKözben lestem folyamatosan az árakat is, újra kicsit felfelé tart sajnos, de akadnak még jó áron számomra megfelelő cuccok.
100-300 I-et próbáltam, az nekem tetszett gx80-on, II állítólag nem tud sokkal többet. Ellenben az egyes verzió hajlamos szalagkábel szakadni a hanyag összeszerelés miatt. (Remélem jól emlékszem a cikkre)
75-300 itt dicsérték nagyon, mégha elég vak és gyengébb minőségű is a végén.
Jelenleg üres a piac, egyikből sincs használt.
Na, jót offoltam megint. -
80hun
addikt
válasz
hibavissza #87605 üzenetére
Inkább a FF jön ki a leggazdaságtalanabbúl
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #87602 üzenetére
Az A7III nem tud 4K/60p-t... ahogy egyik consumer FF kamera sem. Ha ez a FF Pana tud majd, a szokásos Pana minőségben, az azért nem rossz kezdés.
Bár szerintem videóra tök felesleges a FF, bőven jó az MFT vagy APS-C nyújtotta DoF is.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #87589 üzenetére
Most ki is próbáltam, 50fps-nál 1/25s engedi, de minden második kép megegyezik az előzővel, vagyis tulajdonképp 25fps a képtartalom. Pont olyan a motion mint a 25fps 1/25s.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #87585 üzenetére
1/50 másodpercig 1/25 a záridő?
Hamarabb kezdi a következő képet készíteni mint hogy befejezné az előzőt?
-
polcsa
aktív tag
válasz
hibavissza #87572 üzenetére
Úgy általában csaladi események, baráti partik dokumentalashoz használom a fixeket, főleg beltéren, úh. mosoda nem létkédés, de a fényerő szempont. Akkor ezt visszanézem a képeken...
A cserélgetés vált nyűgössé, sokszor azert nem nyomok, mert lusta vagyok cserélni. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87543 üzenetére
Így van, szerintem a Nikon nagy ívben tesz a MILC APS-C-re. Azt rendesen FF-hez tervezték. Az a nagy bajonett átmérő hatékony vázba épített stabilizálást tesz lehetővé és sarkoknál is éles f/1.2-es objektíveket. Széjjel csapják a Sony-t idővel, ez nem kérdés.
Bár engem továbbra is a kis rendszerek érdekelnek, szóval az Olympus nagy bejelentése jobban izgat.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
hibavissza #87543 üzenetére
Fullframen. Állítólag APS-C-n marad a mostani bajonett a' la Pentax K-01. Ha ez igaz akkor nem csak a Oly/Pana képes saját magát tökön rúgni.
-
asdf_
veterán
válasz
hibavissza #87540 üzenetére
Szerintem tovább már az Olympus sem teheti meg, hogy kihagyja, az em5 III-ba bele kell raknia és utána a az em10 következőjébe is (ha lesz még ilyen egyáltalán és a CaNikon le nem tarolja addig a piacot)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
hibavissza #87536 üzenetére
Valószínű egyhamar nem is lesz a Panánál PDAF, ha csak a piac valahogy ki nem kényszeríti. A DFD-ben hisznek nagyon azt nyilatkozták, fejlesztik is folyamatosan, egyre jobb az algoritmus. Hogy aztán az idő őket igazolja-e majd kiderül...
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #87524 üzenetére
Ezt hogy sikerült a hsz-emből kiolvasni?
Arra utaltam, hogy amikor a 4/3-os 12-60 volt a tuti még nem volt jobb OBI azért azt istenítették. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87529 üzenetére
Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a következő irány, ha már kihozták az összes tervezett PRO objektívet. A 12/1.2 és valami nagy zoom tele még tuti jön 1 éven belül, még a 75/1.2-t tudnám elképzelni, hogy valamikor azt is legyártják.
Na de utána vajon mi lesz?
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87524 üzenetére
Helyette inkább dobjanak ki egy 9mm f/2 és egy egy csepp és porálló 20mm f/1.7-t, valamint egy kb. 90-100mm-es macro-t meg a már beígért nagy telét. Meg is volnánk.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
hibavissza #87522 üzenetére
Én is.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #87508 üzenetére
Akkoriban létezett 12-40/2.8?
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #87508 üzenetére
De az is biztos, hogy nem én istenítettem!
Szerettem, de nekem az igazi gyöngyszem a 14-54 volt valamiért. Azt egyszerűen imádtam! Még mindig megremeg a kezem, ha felbukkan belőle egy szép állapotú II-es verzió... -
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87433 üzenetére
Leica 12-60-al és a 30-as makróval próbáltam. A Gx 80-on viszont müxik a peaking ezekkel az obikkal. A monokróm se segített
-
Royo85
tag
válasz
hibavissza #87415 üzenetére
Amíg nem mozog a téma addig egy tökéletes mindenes a 20mm 1.7
A kislányom tempóját viszont nem bírja.
Rengeteg elmosódott kép után újra eladtam.MrChris: igazad van a II. szériának tényleg nem sok értelme van.
A fókusz sebesség szinte ugyan az vagy talán még lassabb is, nyitva biztosan lágyabb a rajzolata.
Egy előnye biztosan van, a szemből érkező fénynél nincs akkor kontrasztvesztés. -
tacto
aktív tag
válasz
hibavissza #87415 üzenetére
En mindegyiket ketszer vettem mar meg, epp ezert. Most epp 25-ös van, de reprora meg jobb a 20-as, na meg olcsobb. Es ugyanezt harmadszorra eljatszani...
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87397 üzenetére
Én nem örülök annak, hogy ők is belépnek, mert miután kihalt körülöttük mindenki, akkor le fog ülni a piac és csak a mobilgyártókban bízhatunk, hogy előrébb viszik az ipart.
Nem hiszem el, hogy a tükrösöket ne lehetne tovább fejleszteni, mindenesetre már több mint 1 évtizede nem hallok jelentős újításról. A normális élőképet is ha jól emlékszem az Olympus hozta be a tükrösökhöz.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #87386 üzenetére
Ha a CaNikon hozza a tényleg pariban lévő milceket akkor kerülnek fel a többiek a szopórollerre. Canon szinte csak kiböffentette az m50 előtti elég harmatos milceit néhány obival és mégis vették mint a cukrot. Feltételezem erősen dolgoznak a folytatáson ha a Nikon belép a ff milccel.
Mirman: előfordul, hogy van aki a képességeinek, ötleteinek hiányát az eszközre fogja és temetési hangulatot kelt.
-
Mirman
őstag
válasz
hibavissza #87386 üzenetére
Még érdekesebb hogy az első 3 helyezett mind növelte a részesedését de nem egymás javára.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #87377 üzenetére
Ahogy nem mindegy milyen monitoron nézed vissza a képeid. A 16 megás szenzorból kieső képből ha kivágsz 16:9-et és kirakod fHD teljes képernyőre, már alap érzékenységen is kezdeni kell valami a zajjal homogénebb felületen.
Ehhez nincs köze a megjelenítőnek? (Led formája, meghajtó elektronika minősége, valós 8/10bit vagy csak 6+2, stb.?) -
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #87377 üzenetére
Nincs osszehasonlitasi alapom, de mindenesetre ez a nyomtato hihetetlenul jo A3+ kepeket nyomtat az m4/3 kepekbol, sokfele papirral probaltam (Canon, Hahnemuhle, Ilford). Egeszen kozelrol sem latom a kis pontokat, osszeolvad minden. Azt hiszem a nativ DPI 300.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #87364 üzenetére
"Utána leméretezed UHD 16:9-re"
-
tacto
aktív tag
válasz
hibavissza #87364 üzenetére
Csak es kizarolag (mü)targyfotora hasznalom, ott müködik. Szerethetö, nem draga rendszer, es kiforrott, haromszor tertem ra mar vissza
Lehetösegeim szerint most epp a legjobb erre. Kompromisszumokal, termeszetesen. Upgrade innen mindig lehetseges. A Fuji nem arra kell momentan.
(Pl. a Sigma DP utomunkaja, szinkezelese borzalom, viszomt cserebe kb. mint egy ipari szkenner. Most mar azt mondanam, az egy tajfotos cucc, bar a dinamikajat nem ismertem ki, nem arra hasznalom, amikor ritkan elökerül).
A teszt, ja, de nekem tökeletesen müködik ez a feature, epp ez szuper a m43-ban, katt es kesz. Nem allitom, hohy mindenre jo, altalaaban e mellett közepformatumnan megfotozodik, ami szükseges (de az körülmenyes, mindegy, hosszu).
Am megnezem, amit mondasz, mikor lesz idöm. -
tacto
aktív tag
válasz
hibavissza #87358 üzenetére
A hi-res-t ne bantsd
, az egyik ok, amiert a ennel a rendszernel vagyok (bar epp megint erkezik egy Fuji vaz, manualis objektivhez).
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #87361 üzenetére
Szerintem rosszul, a Pentax már 2006-tól ibis-t tett a vázaiba (K100D) míg az Olympus 2007-ben kezdte (E-510) előbbi esetén nagyobb a szenzor így annak vezérlése is saccra komplikáltabb + a 2009-ben kihozott K7-ben már a stabi az optikai tengely elfordulást is (bizonyos határok között) kompenzálta, de itt volt először elektronikus "vízszintező " is, szóval sok jó dolgot kihozott a Pentax, kár, hogy hiába várjuk mindmáig tőlük a rendes milc-et.
-
válasz
hibavissza #87358 üzenetére
Elkéstél vele, Pentax tudja
-
scarabaeus
őstag
válasz
hibavissza #87358 üzenetére
"lehet le kellett volna védetnem az ötletet?"
Ahhoz szerintem késő, rémlik, hogy van ilyen felhasználás már, más vázon.
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #87345 üzenetére
Azt kihagytam, ha nincs szürke kártyád a WB beállításhoz akkor hagyd inkább auto-n. Mondjuk napos időben érdemes napocskára tenni, szobában izzólámpára. A kijelzőn láthatod, hogy jobb vajon az eredmény mint az autoWB.
JPG-nél érdemes a hisztogramot is kitenni és persze megtanulni hogyan értelmezd. -
ati3x
senior tag
válasz
hibavissza #87319 üzenetére
Jaja.
Az asztrofotózás, az bizony szerény véleményem szerint az egyik, ha nem a legbonyolultabb műfaj. Hosszú évek kellenek, mire az ember elér egy szintet. Ez a tejutfotozásra is áll többé-kevésbé.. igaz ez talán nem annyira függ a "hardvertól" de azért már ide is elkél egy star tracker állvány! A feldolgozás meg... ps, dark és flat képek, stackelés... Szóval igazad van.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87318 üzenetére
Ez a válasz, mármint hogy becsapom az ide tévedőket elvileg nekem jött. A poén az, hogy nekem pont előtte külön, jó hosszan válaszolt már, majd te is írtál neki, aztán ezt neked címezte, de később korrigálta magát, hogy mégis nekem címezte ezt. Elég zavaros.
Én pedig elvileg azzal csaptam be, hogy találtam egy szerintem tök jó képet, amit g7-el lőttek, igaz egy drága objektívvel. Oda írtam és persze utólag is mondtam (mivel egyszer nem elég), hogy nem kell ennyire drága objektív hozzá, csak nem volt időm/kedvem nekem is tetszőt keresni amit pont g7-el lőttek és olcsóbb/kitobjektív volt a gépen. Egyszerűen azért tettem be, hogy amit kijelentett, hogy LEHETETLEN, az nem igaz. A Sonys képet pedig azért tettem be, hogy lássa, mennyire rossz az a kép, tehát OTT IS KELL utómunkázni. De ezt leírtam nem egyszer már, azóta is ezen pörög, hogy nem tisztességes összehasonlítani a kettőt, meg ilyesmi.
Azt hittem ott lesz vége, amikor meglőtted a gx80 + kitobival azt a képet, gondoltam ennyi, láthatja hogy meg lehet azt csinálni, erre meg az a reakció, hogy lődd azt meg a g7-el is.
Mert olyan hihetetlenül sokkal jobb a gx80, amibe ezeréves gx7 szenzorát tették?
Annak idején ezért szoktam le az itteni fórumozgatásról, mert minden egyes micro4/3-os objektív bejelentésnél az ment, hogy bizony ez drága, ez szar, meg átszámoltam fulféémre a dof-ot, jajj de szar és hát kicsi a szenzor. Mintha kötelező lenne ez egy MFT-s fórumon, hogy hetente valakinek az alapokat el kell magyarázni, majd nem érti, csak nem érti és egy kis személyeskedés után pedig elmegy innen, majd jön a következő kb. hasonló problémával. Nagyon remélem, hogy Econ felvette már vele a kapcsolatot és a Sony fórumban megtanítja neki, hogyan kell kitobival Tejútazni.
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87294 üzenetére
Köszönöm a válaszod! Értelek
Ettől még önámítás amit csinálsz és becsapod az idetévedőket a hamis példáiddal! Érdekes, hogy más fórumokon nem meggyőzni akartak, hanem segíteni! Itt ez nem divat! -
válasz
hibavissza #87284 üzenetére
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #87276 üzenetére
Gyakorlott vagy, tehát van kis extra. Te egyébként meglőnéd ezt egy 1"-os géppel is, ő pedig majd megnyugszik, ha APS-C-je lesz. Vagy nem.
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #87276 üzenetére
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #87272 üzenetére
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #87271 üzenetére
Remélem ez már működik
[link]
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87196 üzenetére
Bizonyára igazad van és ez már számomra is erősen off, de megtennéd, hogy csinálsz nekem egy Dark-ot ISO5000-en JPG/RAW-ban? Már csak a kíváncsiság hajt, de ezt nagyon kérném, nem csak tőled, hanem minden mft-s kollegától! Szeretném összehasonlítani őket, ennyi a célom vele!
Köszönöm! -
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Meg kell hogy kövesselek. Utánanéztem a neten, találtam is tutorialt a stackingra, és nem hittem volna, hogy nem csak a zajt lehet javítani, hanem a csillagelmozdulást is lehet korrigálni. Köszi az ötletet!
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87174 üzenetére
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #87173 üzenetére
De ez is olyan 'nemlehet', jól hangzó elképzelés, mint a duálstabi és fuji ibis. Sony FF E-n használják a rövid bázistávú 'tükörnélküli' filmes obikat nem túl rossz eredménnyel, mondhatnám probléma nélkül. Bratyómnak van/volt egy nagy halom L mount obija, egy májkrémes konzerv mellett eltörpülnek. Vesszőparipám a kis Laowám, ha nem létezne azt mondanánk, hogy ilyet nem lehet. De a 20-ast is ide venném. Fényerősek, nagyon kicsik, nagyon élesek.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87161 üzenetére
Nem, nem tudok egy szót sem, munkahelyen is jelbeszeddel kommunikalok. Ja, nem. Olvasd el kérlek megegyszer mire ment a kérdésem pár napja.
Ja, és ne econizáld el a kérdést, tényleg érdekel mire alapozod a kijelentesed. Egyszerűség kedvéért maradjunk a tejutnál.
-
dzz
aktív tag
válasz
hibavissza #87050 üzenetére
User error lenne? Hmmm... Szerintem ennyit tud a lumix sajnos!G7 vs 500D
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87137 üzenetére
Haragszik rád a fene! Én Tőled kértem képet, nem a Guggliból, mert azt gondoltam, hogy saját tapasztalatról beszélsz. Minimális asztrofotós ismereteim szerint Tejútról sorozatot lőni meglehetősen nehézkes M43-as rendszerrel csillag bemozdulás nélkül, de gondoltam, hogy ezt megcáfolod.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87137 üzenetére
Asztróra? Tejutra? Mikor 12mmen, f/3.5tel iso 3200n lősz 25-30seccel és így is masszírozni kell a rawot egy jobb eredményért. Meséld el kérlek, mik azok a mágikus kulcsszavak Google kereseshez, hogy tucatjával jöjjenek a találatok.
Ismételten, előzőleg asztro specifikusan kérdezték..
Köszönjük
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
mindig volt Hi-Res módnál RAW.
-
inzsellér
tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Lősz egy gyors sorozatot. Stacking és median. Nem túl öszetett. Alap, ha értelmes tejútat szeretnél pl.
Megtennéd, hogy felraksz egy sorozatos Tejút képet? -
sticky35
tag
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
Persze hogy van aw, bár külön kell állítani miután kiválasztottad a hi-res módot alap esetben jpegre áll át, de még tudod változtatni raw+jpegre.
-
válasz
hibavissza #87115 üzenetére
Ehh, azért nem ugyan az, debayer után átlagolgatsz. Persze, ha statisztikailag kellő mennyiségű képed van megkapod ugyanazt, mint a rendes hi-res 4 képből.
-
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Medián pont nem jó, hanem átlag kell, de azzal is csak a jel/zaj javul. Ezt még régebben csináltam 20D-vel, ha jól emlékszem 8 képet vontam össze.
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #87111 üzenetére
Ez csak részben igaz, azaz dinamikára. A felbontásod (pixelszám) nem fog nőni, míg a szenzortologatásnál igen.
-
Balinov
titán
válasz
hibavissza #87109 üzenetére
Tudnál erről linket adni? Érdekes téma
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #87021 üzenetére
Ott van minden a hozzászólásban.
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #87011 üzenetére
Néha jól jön a 150 nekem. Erre a pana 45-150-re ránézek majd.
Nekem is szokszor para, hogy 150-en F8 kell, hogy elég éles legyen, de 1/400-on már sokszor fel kell vinni az iso-t. Elég patt helyzet van ilyenkor. Éles is legyen, de ne legyen szemcsés, és ha nem mozdul be az sem baj. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza #87009 üzenetére
Jogos. Benéztem, olcsóbbra emlékeztem.
Nekem valami ilyesmi lesz a végleges felállás. Oly 12-40 pro, oly 45/1.8, pana 20/.17, oly 40-150. Esetleg lesz majd halszem jövőre. -
#31733248
törölt tag
válasz
hibavissza #86954 üzenetére
"Olyan ez az mft mint a kei car. Vannak helyzetek, mikor nincs jobb kompromisszum, de nem mindenhol alakul ki ilyen helyzet.
Az Olympus pro objektívjei meg olyanok mint kei car-ra a turbófeltöltő. Nekem elég morbid."Bár sokszor nem értünk egyet, de ez a hasonlat stílusos és helytálló volt. Olcsó és fényerős nagylátó, PDAF fejlett fókusz funkciókkal, kidolgozott alkalmazások (Üdv a XXI. században!), jó tölthetőség, jobb szenzor nagyon kellene már MFT-re. Az f1.8-as zoom is ilyen, MFT-n az f2.8-as és f4-es pro zoomok jó drágán azért nem tűnnek valami nagy durranásnak, különösen az új Tamron 28-75mm f/2.8 árának ismeretében.
-
Wa2x_
veterán
válasz
hibavissza #86971 üzenetére
Tök egyet értek
én pl. ezért is kezdtem el nézelődni más fele.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
hibavissza #86980 üzenetére
Vagy úgy. Értem. Melyik gépek tudnak ilyet?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Windows 11
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Energiaital topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...
- Canon EOS M50 Mark II kit objektívvel, Canon BR E1 távkioldóval, 5680expo-val
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN (C) Sony E objektív + Sigma 55mm WR CPL szűrő
- GOPRO Hero 12 BLACK akciókamera sok tartozékkal
- Moza Aircross gimbal stabilizátor párszor használt
- BESZÁMÍTÁS! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook - Intel Core Ultra 5 135U 16GB DDR5 RAM 256GB W11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged