Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ROBOTER

    addikt

    Felejtsétek el ezt a "jpg azért rossz, mert veszteséges" dolgot. Nem igaz. Gyakorlatilag minden fényképezőgépen a "fine" beállításban a JPG minősége (vizuálisan) nagyon közel van a veszteségmentes tömörítéshez.

    Azt kell megérteni, hogy egy LR szintű konverterben a demozaik, a csúcsfénykezelés és a CA korrekció olyan szintű, amire nincs sok esély egy kamerában még feladat-orientált jelfeldolgozó processzorok esetén sem. Ha egy PC 4 maggal, 3GHz körül, 100W disszipált hő mellett 2..5 másodperc alatt konvertál egy képet, akkor el lehet képzelni, mire van ideje 0,1..0,2 másodperc alatt egy képfeldolgozó procinak a kamerában. Rengeteg apró feldolgozó egység, nagyon sok műveletet végez egy utasításra, de relative alacsony órajelen működnek, az utasítások jellemzően több ciklusosak (nem úgy, mint a mai CPU-knál).

    És persze a lineáris 12..14 bitet ha egyszer átkonvertálod egy 8 bites sRGB színtérbe, akkor lőttek az információ felének, ami jó expó és kis kontrasztú téma esetén kis hátrány, elcseszett expó vagy nagy kontrasztú téma esetén nagy hátrány.

    Csináljatok egy RAW + JPG képet, jó részleteset. A RAW-t hívjátok elő legjobb tudásotok szerint LR-ben, mentsétek el TIFF-ben, majd ebből egy GIMP-pel nyomjatok egy JPG-t, de úgy, hogy a csúszkát addig húzzátok, amíg a fájlméret megegyezik a gépi JPG fájlméretével.

    Na ezek után vessétek össze a kettőt. A gép JPG-k a fasorban sem lesznek. Nem színekről/tónusokról beszélek, az beállítás, profilok és ízlés dolga. A szemét témarészleteket keressétek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák