- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Hammer 6 LTE - ne butáskodj!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
kotibor
tag
válasz
gergo7311 #4459 üzenetére
Akkor pontosan tudod miről beszélek, előbbi masszív, sima utakra, alacsony padlós, utóbbi meg mindenhova ahova a másik nem
.
Xootr MG-nél a széles és alacsony padló egyedülálló, a SwiftyONE pedig összehajtható, masszív és mindenhova jó. Megemlíteném hazai oldalról a Boardy-t, aki nem járta, rúgta :-) végig ezeket, azoknak nehéz leírni.
-
Darellus92
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #4092 üzenetére
Mosogattam, mosogattam. Addig addig, amíg már csak egy FET tűnt zárlatosnak. Kapirgáltam, mint egy tyúk*, de az akkor is.
Mondom mindegy most már, akkor kiforrasztom a fenébe, rosszabb már úgy sem lehet belőle. Kiforrasztva is zárlatos. Szóval az már nem a NYÁK-on a lerakódás, hanem konkrétan tönkrement a FET...
Mondom, jó, de most van ugye egy másik zárlatos vezérlőm... jó az alkatrésznek? Jó: akkor lekapok egy jót arról (azon kettő is rossz volt), átrakom a másikra, hátha. És bevált.
Bár gyanús, hogy vmi nem az igazi vele, még mindig, de már nem dob hibát (alapból), és meg is hajtja a kereket, ha nem terheled nagyon. Ha leterheled képes lerohadni, motorhibát dobni. Szóval egyelőre nem lett tökéletes, de "játszósnak" kvázi-ingyen (az alkohol +2KHUF) jó volt: köszönöm a tippet!
*: tyúkanyó közben visszaforrasztotta a 2 SMD ellenállást, amit véletlen lekaszált. Nem gondoltam volna, hogy egyszer ilyet is fogok csinálni, és még sikerül is kb.
Már majdnem beraktam a két motort a fentiek örömére (kísérletnek), de rájöttem, hogy amíg nincs meg a finommenetes M12-es anya kár a gőzért.
Mondjuk a hátsókerékhajtást a Kugoo S1-ben magában is kipróbáltam volna, csak ahhoz meg a kábelt kellett hosszabbítani... Csináltam egy nagyon gányoltat az éjjel, de amúgy megtaláltam "gyáriban" is kínaiaknál természetesen: úgyis romlik az idő, meg ahogy olvasom a kilátások is, így nem sürgős a tuning. De majd kipróbálom...
-
Wine
csendes tag
válasz
gergo7311 #4234 üzenetére
Gyakran lehet találkozni az efféle közvetlen vagy sunyi utalással, miszerint a roller nem férfias, buzis stb, ezeknek a véleményeknek a megfogalmazóit Sikratman az emlékezetes számában kikarikirozta. Ez a kép is pl teljesen más célú, helyű közlekedési eszközök összehasonlításával manipulál. A roller eleve városi közlekedésben, utolsó mérföld típusú mikromobilitás terén használt többnyire, kompaktsága, helyigénye, szállíthatósága miatt, abszolút céleszköz, és ennek megfelelően van kialakítva, hogy ezt sokan nem értik, vagy tudatlanok, és megpróbálnak vmiféle általuk vélt negatív skatulyába belegyömöszölni, hát lelkük rajta. Nyilván városi közlekedésre legmegfelelőbb és férfias a városi terepjáró, 6000 es motorral, egyedül utazva kopaszon, hármas tarkóredővel.
Esetemben pl. szempontok: Kis helyen elfér, könnyebb elővenni, fel tudom vinni a lakásba, ügyintézéses futkosásban verhetetlen, parkolási anomáliák megoldva, plusz még élvezem is. Senki se gondolhatja hogy azért mert párt tahónak nem tetszik, majd nem fogom használni :-) -
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #4087 üzenetére
Értem.
Amúgy neked, mint műszerésznek mi a véleményed ennek a vezérlőnek
a javíthatóságáról? Próbáltam lefotózni a lerakódásokat, amit az ázás okozott...
Nem sikerült valami fényesen (kézből, telefonnal), de talán látszik, belőle valami...Kérdés volt korábban, hogy mi lehet a különbség a régi vezérlő, ami még 14-15A-t
tudott max., és az új közt, ami csak 11A-t. Azt hittem, szoftveres, mert olvastam,
hogy szerelő állította, hogy a hardver ugyanaz, viszont ma ránézésre láttam, hogy
nem ugyanolyan MOSFET van rajtuk: a régi RU6888R, az új (Pro vezérlő) K3475N.
Nem értek a lovakhoz, mint mondtam, nem vagyok műszerész, de a régi speckója
jobban tetszik, nagyobb teljesítményűnek tűnik: jól értelmezem az adatlapokat? -
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #4085 üzenetére
Azért kíváncsi lennék, hogy akkor a (tonnaszám eladott) Xiaomi mennyivel jobb?
Mert végfelhasználói árban eléggé hasonlóak... Az utakon körülnézve viszont kb.
az a de facto szabvány e-roller kis hazánkban (noha az Indexnek a Kugoo jutott),
ám közel nem hallani ennyi elektromos problémáról/beázásról vele kapcsolatban.Ez csak véletlen lenne, vagy talán nem mindig igaz ez a 10x-es árazás dolog?
Ui: valóban soha nem fogok többszáz kínai elektromos "szart" javítani, ha ezt az
egyet sikerül, már örülök: nem vagyok műszerész, soha nem állítottam ilyet... -
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #4060 üzenetére
Abban a játékrollerben van egy 30 db 18650-ből álló 10S3P akkupakk. Ha csak
500 Ft/db áron számolom a cellákat, önmagában csak ennek az értéke 15K.
Értem én, hogy menő dolog demagóg módon fikázni a kínai gyártású cuccokat,
de azért tudni kell, hogy tudnak ők jót is gyártani (ha akarnak és ha megfizetik).Most az jó kérdés, hogy ez a Kugoo melyik kategória... Valószínűleg az olcsó,
ipari hulladék kategória, főleg a szigetelés hiánya miatt: ellenberger az akku pl.
hiába ázott szarrá, nem amiatt ment tönkre... A beszúrt képen is látszik, hogy
csak jelentős roncsolással tudtam szétszedni, elég komolyan ki volt nyomva... -
válasz
gergo7311 #4002 üzenetére
A boardy összecsukható. Persze, nagyobb, mint egy kis kerekű kompakt roller. De nekem kellett a nagy kerék, illetve a rugózása is meggyőző, így, hogy deszka. Magyar startup. A tulajdonostól sikerült beszervezni egy limitált kígyófa rollert, amiből kb 10 db készült, XL méretben, az alap bambusz áron 140e ft-ért. Amúgy 600 euró volt annak idején. Vadi új. 0km. Csütörtökön vagy pénteken jön.
-
-
SkiDev
őstag
válasz
gergo7311 #3976 üzenetére
Kolléga ajánlásával már körbenéztem a hazai xootr honlapon, egész meggyőző. Bár kissé furcsállom a 965mm max kormánymagasságot. Nem túl alacsony az? Szerintem hosszútávon fárasztó a hátnak. (Igaz, 170 cm körül vagyok, de ígyis hajolva lehetne menni vele). Igaz napi 4 km-re kellene, lenne tömegközlekedes is, csak általában elkések róluk :)
-
-
Wine
csendes tag
válasz
gergo7311 #3887 üzenetére
Hehe, én 52 vagyok, 90 kiló, már mindenféle korosztályt látni löködős és motoros kategóriában is. Én is gondolkodtam a motor nélküli verzióban, még lehet hogy beszerzek olyat is az elektromos mellé. Igazából vagy szeret valaki rollerezni vagy nem, ez dönti el, milyen járműre pattan, nekem ez a közlekedési mód jobban bejön, mint a kerékpár, és szórakoztatóbb mint mindig kocsikázni.
-
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #3351 üzenetére
Hát én is lábbal hajtottam a Kugoo-t kb. az utolsó kilométeren: rettentő
optimista módon elindultam 37.5V-ról. A Lágymányosi felhajtó kinyírta,
drasztikusan lassult, fesz leesett, a hídon már erősen rá kellett segíteni.Soroksárin meg teljesen elment a hajtás 29.5V-on. Fék, minden maradt,
csak hajtani már nem akart. Vicces volt, mikor 3A kb. 10 km/h-nál csak
a súrlódási veszteségek ellensúlyozására volt elegendő. De hát ilyen.
Sokat zabál, éjjel tölteni kellett volna. Kíváncsi leszek a Pro motorra.Még az is lehet, hogy hibrid lesz, elől hagyományos kerék, hátul a Pro...
Persze ez a jövő zenéje, első körben hátul a pneumatikus marad... -
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #2359 üzenetére
Ma rájöttem, hogy ez azért beállítás kérdése is. Amivel ugyanis ma mentem,
az "harapott" két ujjal is, cserébe nem is volt nagyon adagolható, de legalább
fogott. Lehet mégsem hülyeség a Kugoo motorfékje, feltéve, hogy adagolható,
és hogy elég jól kézre esik, legalább lehet rendesen fogni a kormányt.Alwares: köszi a választ. Hát igen, példánya válogatja, elég zörgőssárkányok.
Meg mondjuk gumikerék ide vagy oda, a térkő azért csúnyán átjön rezgésben.
És meg is fékezi az ilyesmi, olyan 22 km/h volt a Top Speed.Aszfalton már
félelmetes 24-et is tudott...Teszem hozzá, ezeken a vasakon ez bőven elég.
Szerk: csak akkor éreztem úgy, hogy mehetne jobban, mert így kicsit mobilis
útakadálynak érzem magam, amikor konkrétan az út szélén mentem. -
#07746304
törölt tag
válasz
gergo7311 #2288 üzenetére
Hajdúszoboszlón térköves kerékpárutak vannak sok helyen... na ott aztán mintha az embert felráznák
(#2289) f3rdzs0: Hallottam, hogy csilingelt valami, de azt hittem csak átmentem valamin, ekkor már túl voltam az esésen. De ez milyen már, hogy csak úgy kirázódik ?
Az X365 ellen pont az szólt, hogy ez egyrészt tömör kerekes másrészt lyukacsos. Amúgy nem adom el. 15-nél meg többel nem megyek vele, az is bőven jó.
-
-
freelanced
addikt
válasz
gergo7311 #2131 üzenetére
Ó, köszönöm a válaszod.
Én is nézegettem a Yedoo-kat is.
Milyen sebességet tudsz elérni vele, mennyire megerőltető / fárasztó megtenni vele egyhuzamban 5-10km-et mondjuk?
Mennyivel érzed kényelmesnek főleg egy sima rollerhez képest?
Nem tudom mennyivel érdemesebb a nagyobbat venni belőlük, meg, hogy miben nyújt többet. Mert árban azért van különbség jócskán.
Igazából az elektromos rollerek megfogtak sebességre, viszont nyilván "egészségesebb" lenne egy ilyen. Ráadásul ami még probléma, hogy azért 120.000 körül elektromosból a legalját kapja az ember, míg egy ilyenből elég jót lehet kapni.
Persze a Xiaomi jónak tűnik, csak nem hibátlan, és persze mi az. Viszont ügye míg egy ilyen akár tíz éveket is elmehet, kétlem, hogy egy elektromos roller ebben a kategóriában kitartana pár évnél tovább. ( Lötyögő kormány, defekt stb. )
Szóval fene se tudja, de sima kis rollert nem vennék, mert noha a Decathlonos is jónak tűnik 40-50 körüli áron, de a műanyag kerékkel 5-10 km megtétele elég elképzelhetlen számomra, a gumi is rázós néha az elektronyoson.
Szóval lehet, hogy egy ilyen kerékpár-szerű megoldás kényelmesebb alternatíva lenne hosszabb távok megtételére.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
gergo7311 #1805 üzenetére
Ebben igazad van, és én is zsidó vagyok elég sok mindenben, de ez úgy voltam vele kell. mégpedig azért is, mert 545-be jött ki nekem, így mondhatni jóval olcsóbb volt mint itthon lesz. Viszont persze még így is sok egy rollerért, de mint írtam már egy normális bicikli is több. Illetve nekem a kocsit/buszt váltja ki, az meg ugye egy év alatt többet visz el mint maga a roller (kocsimat eladtam, asszonynak van céges, mellette én is használhatom ugyan úgy).
Persze ez is olyan hogy Kugoo is teljesen jó erre, de az volt az alap felállás, ha bejön a roller téma, jövőre váltok úgy is, de annyira bejött hogy már most kényszert éreztem rá megrendeljem.
-
tarat
tag
-
berobi78
tag
válasz
gergo7311 #1284 üzenetére
Gondolom sokat használtad az S1-et, azért tudsz róla ilyen pontos véleményt alkotni.
Én kb. 160km után azt tudom róla mondani, hogy a váz maga, tartósnak tűnik (eddig bírja és nem sajnálom). A műanyag elemek viszont elég olcsó anyagból vannak. Nálam viszont nem jelentkezett a hátsó sárvédő repedés, ellenben az LCD kijelzőt sikerült betörnöm, amikor összecsukott állapotban nekitoltam valaminek.Sajnos annyira puha ott is a műanyag, hogy nem védi meg eléggé a kijelzőt, igaz, az nem üzemszerű, hogy neki üztközik valaminek
Viszont a motoroja jó erős, és nagy előny, hogy összecsukott állapotban kis helyet foglal. -
Hyperion
senior tag
válasz
gergo7311 #1290 üzenetére
Nem biztos hogy jó a bicaj:
Reggel 3km a vonatig, majd 1.5km a munkahely.
Reggel este sokan ingáznak így sokan vannak a vonaton.
Ha biciklivel szállnek fel szerintem azonnal meglincselnenek, hozzateszem joggal. 1 bico kb 3 ulohelyet foglal el..Szoval van akinek tökéletes az elektromos roller.
Egyébként ha tönkremegy benne valami, nagy kaland. Fillerekbol pótolható szinte mindene. (xiaomi rollerrol beszélek!)
-
Hyperion
senior tag
válasz
gergo7311 #1284 üzenetére
Hát ebben nem értünk egyet.
Domb tetején lakom, a vasutállomástól 3 kilóméterre.
Nyáron 30 fokban nem fogom a hagyományos rollert rugdosni, hogy szakadjon rólam a víz.Számomra ez nem sport hanem, közlekedési eszköz.
Nem csak a Kugoo létezik elektromos rollerekből (Xiaomi pl.). Én sem tartom a képek és a tapasztalatok alapján jó minőségű rollernak, de őszintén szólva 100e Ft-ot sosem adnék egy hagyományos rollerért.
-
hioz
csendes tag
válasz
gergo7311 #971 üzenetére
Szia!
Nekem alapvetően rendben volt a roller összerakáskor, talán minimálisan kotyogott a kormányrúd mikor először a lakásban gurulgattam / fékezgettem, ezért alul a befogó anyát kicsit megszorítottam, de attól még lehetett forgatni. Elvileg OK most is! :-)A "dicsért" tárcsafék azért negyedszerre már némileg elállítódott, de legalább fog is elég jól - bár ez téged nem érint. :-)
-
royking
csendes tag
válasz
gergo7311 #449 üzenetére
Én értem
A mai globalizált világunkban nem érdekeltek a gyártók a kifogástalan, _tartós_ termékek eladásában. Az ABEC kategóriák sulykolásával fedik el, hogy NEM ZÁRT csapágyas terméket adnak el (értsd: előbb-utóbb kosz kerül bele).
Utána a Decathlonban 2-es vagy 8-as csomagokban megveheted ugyanazt.És valóban, egy SKF 608RS (zárt ) ipari csapágy kb egy ezres. Nem pörög úgy, mint egy ABEC7, de védett, kb gondozásmentes.
BTW egy roller kereke mennyit is pörög percenként? Kell az az ABEC7 csapágy, "kipörgi" magát vajon? -
M. Zoltán
csendes tag
válasz
gergo7311 #282 üzenetére
Azért a gördülési ellenállást, mint tényezőt ne hagyjuk ki a számításból. Ha a tömlős kereket ugyanannyira fújod, hogy a gördülési ellenállása közel azonos legyen, akkor az is annyira fog rázni, mint a tömör kerék. Aki ült már vékony kerekű verseny biciklin, az tudja. Ha meg kényelmesre fújod, akkor kevésbé gurul szabadon, mint a tömör változat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged