- iPhone topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Milyen okostelefont vegyek?
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Magisk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tangerine
senior tag
válasz
PociAti #29733 üzenetére
Nem tudom, de az biztos nem jó, ha van pl. 28 db N40-es , és 2 db N52-es. Szerintem rázkódna/vibrálna menet közben. Ja és minél erősebb a mágnes, annál kevésbé bírja a meleget. Szerintem nem érdemes emiatt nagyobbat rakni bele, mert egyszer túlmelegszik a motor, aztán elmegy az ereje az összes mágnesnek.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29719 üzenetére
a mágnesek/fémlapok egy része meghibásodott (nem a motor, a kerék!)
Érdekesen fogalmaz, mágnes a motor lényegi alkatrésze, ami itt a forgórészt képviseli, míg a tekercs az állórész. Az még hagyján, ha külön kapni lehetne, de komplett motort kell bizonyára venni, hacsak valaki nem fér hozzá olyan ponthegesztőhöz, amivel vissza lehetne rögzíteni és akkor olcsón jól jár. (Erősebb ponthegesztő kell hozzá, mint amit akkuépítéshez használnak.)
Vagy lenne valahol bontott motor, aminek leégett a tekercselése.
-
-
válasz
PociAti #29706 üzenetére
Hang nélkül néztem, vonaton voltam épp.
Nincs vele gondom, csak kb az egyetlen roller ami lengéscsillapítós, használtan 200 körül már beszerezhető, de nem nagyon merem ajánlgatni, nehogy valaki ilyet vegyen, aztán én leszek s szxr aki miatt megvették, aztán tönkrement náluk. :/
Pedig nem nagyon van más ennyiért hasonló tudással. (Mármint nagy akksi, erős motor, indexek, lengéscsillapítók, pálcika kivitelben.) -
válasz
PociAti #29701 üzenetére
Ahogy elnéztem a Ninebot logo is ott volt a kijelzőn. Hát inkább azzal foglalkoznának, h pl a G2-es rollerjük első lengéscsillapítója olyan tervezésű legyen, h ne kezdjen el kotyogni néhánytíz/száz km után.
Vagy ha mégis, akkor gariban illene cserélni, és nem megmagyarázni, h "ez ilyen". -
alphamooncam
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29696 üzenetére
Én konkrétan mértem a fékutat, erős eufemizmus, hogy nem szerepelt túl jól.
Életveszélyes megoldás volt konkrétan. Érdekes, és egyáltalán nem meglepő,
hogy dupla motorral pont a vele volt a fékút, amivel sokkal biztonságosabb is
lett egy csapásra, de persze még mindig nem tökéletes úgyhogy a végén már
volt hátul egy bowdenes dobfék, így 3 fékkel már meg lehetett állni 5 méteren.A saválló bakancsos megjegyzésedre már nem is reagálok, ostoba trollkodás.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29661 üzenetére
Mellesleg ez egy bowdenes fék nélküli játékszer, ha jól látom, mivel a bowden nem szakad egykönnyen, azaz egyben tartaná és felbukunk benne, hasonló esetben. Hacsak nem sikerül kikerülni.
Az a típus, amin csak motorfék és hátsó taposófék szokott lenni, a kategória (pálcika) legalja.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29691 üzenetére
Az alulról jövő mechanikai behatás (éles forgácsba, szögbe taposás) elleni védelem szerinted szükséges rollerezéskor?
Ez csak terelés ! Kiemelsz egy látszólag lényegtelennek tűnő dolgot a környezetéből !
Nem arról van szó hogy "szögbe" léphet a rolleres, hanem ahhoz kell a stabil talp, hogy a jelen esetben a protektort/megerősített cipőorrot valami a helyén tartsa, ott ahol védenie kell.
Erre egy utcai cipő képtelen, mert nem arra tervezték, hogy durva mechanikai behatásoktól védje a lábat, meg eleve nem a vastag talpat emeltem ki amikor szóba hoztam a munkavédelmi cipő hordásának az előnyeit, hanem a megerősített cipőorrot.
Most megint ott tartunk, hogy "íróasztal mögül" megszakértesz egy olyan dolgot, amit nem próbáltál, egy prekoncepció alapján széles körben propagálni igyekszel egy alapvetően téves elképzelést, hogy nincs szükség a rollerezéshez semmilyen védőfelszerelésre.
Egy tökéletes világban igazad is lehetne, mert nem lenne baleset, de ez mint tudjuk nagyon nem így van.
Nem tudom hány éves vagy, van-e családod, akiért felelősséget kellene vállalnod, akit elvileg óvnod kéne, és akit védőfelszerelés nélkül indítanál rollerezni.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29691 üzenetére
Van köze a sebességhez is, de tökéletes biztonság nincs, ha betüt a szar, kis tempónál is képes egy roller úgy belebaszarintani az aszfaltba a pilótát, hogy szarrá törje magát.
Aki nem képes elfogadni, hogy ez megtörténhet, inkább ne rollerezzen egyáltalán. Amúgy az én munkavédelmi cipőm talpa nem akadályozott, semmiben. Évekig csak azt hordtam. Senkit nem beszélnék le arról, hogy valamiféle védelmet felvegyen, ez nem az a kategória, hogy majd azért lesz balesete, mert védőfelszerelést használt. Őszintén, olyat nagyon, de nagyon nehéz elképzelni... Nem lehetetlen, de ott valami súlyos felhasználói hiba történt...
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29677 üzenetére
"És 30 vagy 60 évesen sem hülyeség puha felületen (füvön, vastag szőnyegen) gyakorolni a bukfencezést amiatt, hogy a szükséges mozdulatsor ne csak halvány emlék legyen."
Értem !Anno általánosban én is kéziztem, beállós voltam, tudom miről beszélsz, de azóta eltelt jópár évtized.
De, hogy a nyuggert meg megbukfenceztetnéd az unikum! Gratulálok!
Nem igazán tudom elképzelni a bukfenc gyakorlást akkor, amikor ilyen korban már bőven vannak mozgásszervi problémái az embernek, és minden harmadik embernek gerincsérve, vagy azt megelőző állapotban van, nyaki meszesedésről stb. nem is beszélve.
Ahogy kikerül az ember az iskolapadból elkezdődik a nagybetűs élet, és olyan hely ahol rendszeresen bukfencezhet pihe-puha szőnyegeken kb. nem létezik.
Nyuggerként napi szinten úszom, és ezzel úgy gondolom az elithez tartozom mozgáskultúra terén, de amit elvársz ( bukfenc) az nonszensz, még a fiatal-felnőtt lakosság szintjén is.
Amúgy nem is kell 20 km/h tempóval folyamatosan szaladni, hanem arról a tempóról kellene pár lépésben olyan sebességre lelassítani ami számára már tartható lenne, és végül megállni.
Tippre 10 emberből 2-nek sikerülne 20-éves kortól felfelé, "kiszaladva" megelőzni egy balesetet, ha van rajta sportcipő, ha nincs.
Maradjunk a realitás talaján, ez a kiszaladásos történet nem reális, ritka mit a fehér holló, nem kéne erőltetni
.
-
-
válasz
PociAti #29661 üzenetére
Ha 20-nál gyorsabban megy a rollerrel, akkor nem lehet kiszaladni, el fog esni a lendülettől, nem tudja olyan gyorsan szedni a lábait az ember, ahogy kellene. Már a 20km/h is nagyon gyors futás. Az átlagnak ez már túl gyors tempó.
Ebben DigitXT-nek igaza van.Tippre arra gondolok, h tudván, h te többnyire 20-as tempóval mész, és egy esetleges váratlan helyzetnél lehet, h jártál már úgy, h vészfékezéssel lecsökkent egy picit még a sebességed, és kb 13-15km/h alatt járt a sebességed, amikor ilyedtedben leugrottál a rollerről, (kormányt lehet el sem engedted), és kifutottad míg megálltál, s ebből tippeled, h ki lehet futni.
Igen, mert az még az a sebesség, amivel amúgy is képes futni egy jó kondiban levő ember.Én is jártam már párszor így, de csak alacsony sebességnél lehet kifutni, különben esés van.
Volt már, h kijöttek úgy elém, h szinte azt se tudtam mit csináljak, és hasonlóan a fent leírtakhoz, kifutottam, de ez mind csak azért volt, mert mázlim volt, h épp nem nyomtam a gázt, számítva rá, h megjelenhet valami a beláthatatlan kereszteződésben, így "véletlenül" pont nem mentem gyorsabban mint amit még ki lehet futni. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29661 üzenetére
Írtam erre egy szépen kifejtett HSZ-t, de a mobilos böngésző kihalt alóla, így az elveszett... Szuper ez az új felület, tényleg. A lényeg, hogy amit illusztrálsz, az pont NEM egy kormány törés, hanem a roller hátulja megy el. Igen, az ilyet ki lehet mozogni. És hát munkavédelmi cipőben is, a mellékelt ábra szerint.* Ellenben, ha törik a kormány, és keresztbe áll az első kerék, simán át fog dobni előre, és abban a helyzetben semmi esélyed szaladgálni... Talán ha szerencséd van, egy jó bukfenc összejön, nem töröd össze magad (nagyon). Az sajnos egy légből kapott marhaság, hogy vki azért esik pofára, mert nem tud elég gyorsan futni... Szerintem maradj annál, amihez értesz, táblázatok böngészése, de a védőfelszerelésekről inkább ne osztogass tanácsokat, mert ahhoz szemmel láthatólag semmi affinitásod nincs.
*: igen, én is motoron kezdtem munkavédelmi cipőt hordani. Az acélbetét védelme kiváló, viszont bokavédelem nincs, szóval nem egy motoros csizma, de nem is strandpapucs.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29661 üzenetére
"Emiatt a merev felépítés miatt gyors járásra, futásra nem ideális. "
OK ! Beszéljünk róla !
Futásra ott vannak a futócipők, ami könnyű, rugalmas és nem véd meg semmilyen mechanikai behatástól.
Amit ajánlottam, azt úgy 5 éve használom. Melóra, napi 8 óra járkálásra, illetve pl. "béka" rágurulás ellen került beszerzésre.Jelzem, hogy az un. vastag talpú, téli cipőkkel egyező a merevsége.
Általad felhozott szükség "kiszaladás" során pl. egy járdaszegélybe belerugás ellen, a futócipő nem véd.
Ugyanúgy esés, során nyújtott testhelyzetben oldalt gurulás során sem véd egy teniszcipő, vietnámi papucs, de még az Adidas futócipő sem, amikor minden egyes tengelyfordulatkor teljes erővel belerugsz cipőorral az aszfaltba.
A láb is sérülékeny, nem csak a fej.Értem, hogy szupermanusok sohasem hibáznak, és előrelátással megelőznek minden balesetet, de az ilyen emberek ritkák, és többség nem tud minden balesetveszélyes helyzetet kiszaladással megoldani.
Láthatóan elutasítasz minden lehetséges védőeszközt, amit SZVSZ nem helyénvaló propagálni.
Szerintem.
-
Fifi
őstag
válasz
PociAti #29647 üzenetére
Köszönöm a kimerítő válaszokat!
Úgy érzem, hogy ezen tanácsok után már nálunk a labda, a fiamnak kell a döntést meghozni.Kár, hogy ennek a topicnak nincs összefoglalója. Csak pár száz hozzászólást olvastam vissza, de gondolom sokszor futjátok meg itt ezeket a köröket. Ennek tükrében különösen köszönöm a hozzászólásokat és a türelmet!
Szerk: A táblázatban a % oszlop mit takar?
-
Fifi
őstag
válasz
PociAti #29631 üzenetére
Peaceliker-nek és h1mpi-nek is köszönöm, hogy megerősítették a választást!
Szerintem ő cross bukókat nézett, esetleg konkrét bukót tudsz is ajánlani, akár pü-ben is?Lehet, hogy a vágyai hajtják és lehet, hogy valahol az én hibám is, mivel mindig arra tereltem, hogy a megfizethető közép vagy felső kategória alját célozza meg bármilyen termék vásárlásánál legyen az elektronika berendezés vagy bármi más. Talán azok a legjobb ár/értékű arányú dolgok, ha kicsit az igények fölé lövünk is vele ...
Ha szerinted ez a roller erre "sok", akkor mit ajánlanál helyette?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29622 üzenetére
Itt van a felvétel hosszabb változata:
https://www.youtube.com/watch?v=_lYS1YNM-28
Ez meg egy short felvétel, amikor részben vagy egészben már törött volt, mutatja a szétesést:
https://www.youtube.com/watch?v=5Dh5sYEtwl0
Ordas hibát vétett a gyártó, két lyukkal kigyengítve a csövet egy kritikus helyen. Holott, ha hegesztéssel rápakol egy kis anyagot, majd visszacsiszolja, a szükséges elfordulásgátlás megoldható. Vagy még néhány más megoldással.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29612 üzenetére
Nem nagyon kell a tulajdonosnak hivatkozni, ez hasonló lehet, mint amikor villámkáros / árvizes TV vagy egyéb készülékekről megírom a szakvéleményt, hogy nem javítható, ilyen vagy olyan okból. Nyilván az igazat kell írni, mert utánam ellenőrizhetik is, másik szervizben, meg amúgy sem szórakozom ilyesmivel.
Utána jön az, hogy a tulajdonosnak felajánl a biztosító egy összeget, amit kikalkulálnak, hogy mennyit érhetett a hajdani használt tárgy. Némelyik kárszakértő mondjuk mintha fogalomzavarban élne, azt hiszik, hogy értékbecslő is vagyok, írjam rá azt is, de az ilyet hárítom, ez az ő szakmája, oldja meg.
Legtöbb esetben a tulajdonos választhat szervizt, noha lehetséges olyan eset, ahol a kárszakértő irányít valahová.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29598 üzenetére
Igazság szerint nem nagyon csökkenti, mert eltérő a karakterisztika. A kemény rázást, kis ütéseket ez a teleszkóp nem csillapítja, pl. a kockakövet, érdes utat sem és szerintem még az akkut sem védi. Abból sejtem, ahogy a talpam is verte, egyszerűen már utáltam ilyen helyeken használni. Sima út, az persze jó volt.
Tehát ilyen szempontból többet ér egy kellemes CST gumi, mint a teleszkóp. De jobb szerintem a kettő együtt.
A teleszkóp szerepe ott jön be, amikor nagyobb huppanókat kell kiegyenlíteni, áthidalni és én ezért is kedveltem meg. Nagyobb gépet nem akarok, C-futómű, ilyesmi, ránézésre sem szimpatikus, ezt egyszerűbb felkapni, mozgatni, amikor kell.
Motor és hátsó kerék is Xiaomi-kompatibilis, elektronika is pótolható mással, konkrétan teleszkóp is rendelhető, nem látom olyan vészesnek. 1000 km gond nélkül lement, de majd jelzem a tapasztalatokat.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #29589 üzenetére
Kicsit utánaolvastam, és valaki azt állítja, nem lefoglalás történik, hanem a tulajdonos engedélyével vágják szét őket (teszik használhatatlanná), mert így a tulajdonos megspórolja a tárolási díjakat.
Az ügymenet után visszakapnák a járművet, amit sem robogónak, - és a 25 km/h fölötti sebesség miatt - sem elektromos rollernek nem tudnák levizsgáztatni. Robogónak amiatt nem, mert "nem felelnek meg a nyilvántartásba vételhez szükséges biztonsági előírásoknak"."Így a tulajdonosok vagy fizetnek a tárolásért, amíg a e-rollerükkel kapcsolatos ügy feldolgozásra kerül, aminek a végén bár visszakapják, de semmire sem használhatják - vagy engedik hogy szétvágják."
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29562 üzenetére
Azt is írhattad volna, hogy nincs kedved lassítani, majd lesz ami lesz!...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Neked az a pár másodperc fontosabb, mint magad vagy mások épsége...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
Ugyanabban stílusban vezetem a rollert, mint egyéb járművet, betartva a biztonságos vezetés szabályait, ezért is vezethetek/vezethettem negyven éve balesetmentesen SM, "A" "B" és "C" kategóriákban, illetve megkülönböztetett jelzés alatt.
Mivel a közlekedés egy nagy közös "társasjáték" a viselkedésed hatással van a többi közlekedőre, a mögötted jövőre is !
Defenzív vezető vagyok, úgy hogy közben nem óvatoskodom túl a dolgot. Követem a látni és látszani elvet is, illetve igyekszem egyértelmű nonverbális jelzéseket adni, hogy a közlekedő társaim egyértelműen tudhassák mire számíthatnak, mit fogok legközelebb tenni az úton.
A túlzott óvatoskodás kontraproduktív, arról nem is beszélve a hogy a KRESZ tiltja az indokolatlan lassú haladást. [link]
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles...c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
26. § (1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassú haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.”
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.Majd a passzív védőfelszerelések megóvnak attól, hogy elcsapjon egy jármű. És ha neked van elsőbbséged (legalábbis úgy véled), akkor nem is eshet bajod...
Nem gondoltam és nem is írtam ilyet ! Kérlek ne forgasd ki a szavaim!
A feltöltött rolleres videók alatt olyan gyakran olvasni, hogy a bírósági véleménnyel szemben az áldozat meg van győződve arról, hogy amúgy neki volt elsőbbsége.
Ez is olyan volt:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29409-29409.html
Mint írtam, a közlekedés veszélyes üzem, közlekedni ennek figyelembevételével, arra alkalmas állapotban, fókuszáltan kell. Aki nem így tesz az veszélynek teszik ki másokat és magát!
Már csak azt nem értem, hogy ezt miért nekem írtad! Ha arra céloztál hogy én így vezetek, akkor ezt visszautasítom, és téged meg arra kérlek, hogy indokolatlanul ne közlekedj lassabban mint az elvárható, mert azzal másokat is balesetveszélybe sodorsz !
SZVSZ az a közlekedő tekinthető a KRESZ szerint indokolatlanul lassú haladónak, aki - elháríthatatlan és hirtelen fellépő műszaki hiba hiányában - a forgalmat, annak ütemét különösebb indok nélkül zavarja.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29559 üzenetére
Örülök, hogy megtaláltad a rollerezés Szent Grálját, és 19 km/h-val teljesen biztonságban érzed magad rajta, mindenféle védőfelszerelés nélkül. Persze 20 km/h már halál, de ugye a 19 az csak egy híján 20...
Amúgy megint egy csomó ide nem illő baromságot sikerült összehordani: takarásból kivágni 19-cel biztonságos, mert van ideje a többi közlekedőnek erre reagálni, ellenben ha 25-tel vágsz ki, akkor nincs? Rendkívül érdekes elképzelés. Ha a puffer távolság fél méter, akkor 5.27 m/s sebesség mellett 1 tized másodpercet adtál így, bezzeg, ha 25-tel érkezel, akkor 6.94 m/s miatt 0.7 tized másodperc maradt, ami kevés.
Tudom, azt írod, hogy kritikus helyeken tovább lassítasz, ez teljesen indokolt is, például ha takarásból akarsz egy forgalmas útra kihajtani, akkor az gyakorlatilag csak megállás után kivitelezhető, nem véletlen vannak STOP táblák rendszeresítve a közúti közlekedésben...
Ui: remélem autóban sem kötöd be a biztonsági övet, inkább kiugrasz a szélvédőn ha majd egyszer koccansz. Elvégre az is hamis biztonságérzetet ad, és középiskolás korodban tök jól ment a tigrisbukfenc is, majd kimozgod... Természetesen "nem kell" koccanni! Csak hát lehetsz te MSC is, a közlekedés sajnos ilyen, hogy mások is vannak a pályán*, nem mindig adja ki. Momentán kint vagyok Spanyolországban, és elég cifra rolleres eseteket látni erre. Egyik legdurvább, amikor cigizik (!) a pilóta. Fél kézzel vezet, amúgy meg a kormányon lóg a bevásárló szatyor, abszolút biztonságos. (Még él.) Ketten egy lélekvesztőn alap. Látszik, hogy mindjárt felrobban a gumi, vagy ketté törik a váz, de még ők is élnek. Mindezt persze az autók között adják elő, vagy bicikli úton, ahogy esik úgy puffan. Szerencséjükre nagyon sok helyen 30-as korlát van, így kisebb a sebesség különbség, amit persze nehéz lenne jól betartani, viszont a bérautóban van sebesség limiter (!) funkció, így adott helyen az ember bekapcsolja, és teljesen jól végig szöttyög 30 km/h-val. Hangsúlyozom ez nem tempomat: ha elveszem a gázt, elveszi, illetve 30 alatt teljesen jól működik a gázpedál... Annyit csinál, hogy 30 előtt szépen visszvesz, mintha falba ütközne. (Pont mint egy roller.) Kezelhető így, és ad az embernek (valós) biztonságérzetet, hogy nem fogják megvágni gyorshajtásért.
*: van a kocsiban tempomat is, ha nagyon nincs senki bekapcsolható, de amúgy felér egy öngyilkossággal, mert ez tapossa neki a cél sebességig, akkor is, ha vannak előtted...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29561 üzenetére
Ennek egy része a brit szabvány szerinti villásdugóról szól, ami nálunk érdektelen. Ilyen tápokban / töltőkben szokott lenni egy biztosíték, vagy biztosíték-ellenállás, ami nagyon jól ellátja a védelmet, a szerviztapasztalatok szerint. Ez a hagyományos brit dugó annyira nem indokolt a mai valóságban, mi is jól elvagyunk nélküle.
Hogy a töltő belsejében, a galvanikus elválasztási szigetelés nem felel meg a brit szabványoknak, az már valami, bár a gyakorlatban akkora félelemre nem ad okot szerintem, vagy lehet vásárolni valami drágább töltőt, ha tényleg fél valaki. Esetleg kicsit óvatosabban használni az eredetit. Nem markolászni a csatlakozót, illetve járművet a nedves garázsban, nedves lábbeliben. (Markolni azért tilos, mert ha az áramtól az izom ráránt, többet nem engedi el az ember.) Száraz cipő pedig gyakorlatilag nem vezet a föld felé, az adott feszültséget tekintve, így arra nem tud záródni az áramkör.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29559 üzenetére
25-ös sebességnél a legnagyobb problémát szerintem a tér szűkössége okozza. Ha nyílt terepen érkezik meg valaki egy olyan kereszteződésbe, ahol nincs, vagy nagyon elenyésző a forgalom, akkor pontosan fel lehet mérni a mozgását. Viszont épületek, nagy méretű járművek takarásából megjelenő apró felületű közlekedőt (rollerest, kerékpárost, futót, korcsolyázót) nehéz kiszúrni. Emiatt kell lassabban haladni. Nekik is maradjon idejük észrevenni.
Az milyenmá hogy azért menjek már lassabban az úton, hogy észrevegyék, hogy jövök...
Bsszus, az a dolguk, hogy észrevegyék a másik közlekedőt ! Az a minimum !
Ez mekkora BS megint !
Arról nem is beszélve, hogy az agy, úgy van behuzalozva, hogy a sebességkülönbséget, mozgást a szeme sarkából is észreveszi nem is kell fókuszálnia...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29535 üzenetére
Az rendben van, de például egy sör miatt (vagy nem tudom mennyi) miért kell eltiltani valakit az összes gépjármű vezetésétől (elkobozva a jogosítványt), miközben a másik rolleres, akinek nincs jogosítványa, de elkapták, megússza büntetéssel. (Őt is eltiltják a gépjárművektől, csak őt ez nem nagyon idegesíti, mert úgysem vezetett autót / motort). Roller helyett pedig kerékpározni is lehet /pedelec.
Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve.
Korábban ki lett mondva, hogy aki kerékpárral követ el bármit, jogosítványát nem kockáztatja, egyszerűen semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Most itt a "gépi hajtás" görcsös jogi értelmezése behoz egy olyat, hogy az egyik rollerest jobban sújtják, mint a másikat, ugyanazért a cselekményért (alkoholszintért). Nyilvánvaló, hogy nem kell mattrészegen rollerezni, nem is azt mondom, csak itt valami sántít szerintem.
Ha valaki például vendégségben volt, barátnőnél vagy bárhol, meg mondjuk nagyrészt már fel is szívódott az anyag, de mégis kimutatható. Adott képességei birtokában, csökkentett sebességgel, óvatosan hazahúz, egy amúgy is kitapasztalt, biztonságos úton, azt miért kell terrorban tartani, hogy bukhatja a jogosítványt, míg a másik rolleres mondjuk közel sem kockáztat annyit.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29471 üzenetére
Ja az az S1. Az S1 Plus total mas dizajn. Az viszont birta viszonylag jol, 3 db is van belole. Egyedul az elso felfuggesztesben levo linaris "csuszocsapagy" (azaz egy muanyag betet) kopott gyorsan, amit cserelgetni kellett, illetve az utolagos 3d nyomtatott hatso sarvedo kiegeszites(kulonben felcsapta a vizet) tort el rendszeresen, bar resinnel nyomtatva mar szinte tokeletes volt. Az akku viszont lutri, 3db-bol 2db ment gyorsabb halalba, valoszinuleg hegesztesi hiba miatt, de mindegyik kibirta 2000km-ig. A harmadik rollerben 6000km-nel csokkent annyira a kapacitas, hogy pont nem ertem be vele meloba(15km egy iranyban), ennek tort el a kormanyrudja. Viszont ha nem en hasznalom, akkor el se tort volna, en nem csak lefele, hanem felfele is ugraltam a padkakra.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
PociAti #29463 üzenetére
A probléma az vele, hogy - egyesek részéről - nincsen megfelelően helyén kezelve. Ez egy megbízhatatlan szar. Lehet használni, de sokkal magasabb kockázattal jár, mint egy normális roller.
Magyarázd már el mester hogy akkor a legtöbb magyar Kugoo használóknak miért megy el több ezer kilómétert hiba nélkül?
És miért van az hogy a megbízható Xiaomi meg Segway tulajok meg párszáz km után problémákba ütköznek?
Itt se olvastam még senkitől hogy valami baja lett volna a Kugoojának.. ellenben az említett kettő "megbízható" márkánál többen írtak már itt is rosszat mégis azt ajánlgatjátok..
Azóta nem veszlek komolyan amióta kijelentetted hogy rövidnadrágot csak gyerekek hordanak és te felnőtt ember vagy.. kb. ez tükrözi is az összes véleményed itt a topikban. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29458 üzenetére
De azzal nem dicsekszik senki, hogy megvette az olcsó rollert 100-120 kg saját tömege alá, rábiggyeszti magát precízen páros lábbal egymás mellett és mereven kapaszkodik a kormányba, erőből feszegetve azt, előre-hátra.
Vagy éppen mennyire igyekszik kerülni a bukkanókat, rossz utakat, vagy csak úgy mindent bele, hadd pusztuljon a mechanika, azért van. Ezt nem nagyon tudjuk meg az esetekből.
Meg olyanok, hogy elterjedt nézet szerint nyomjuk jó keményre a gumit, ami már szinte tömör gumival vetekedően rázza a gépet. Magam inkább levettem 2 bar alá, ami lehet túlzás, de így nagyon kellemes a járása és inkább kivárom, lesz-e ebből defekt, akkor majd elhárítom. Mindenesetre a belsőt jól megraktam hintőporral, hogy ne nyíródjon lehetőleg.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #29458 üzenetére
Még annyit finomítanék a Banggood, Gearbest, Ali és tártsai vársárlói közegének szapulásán, hogy szinte mindegyikünk vásárolt ott. Csak nem mindegy milyen terméket és milyen naivitással.
Pl. egy írószernél, egy zseblámpánál nem igazán számít a garancia.
És akkor is kisebb rizikót vállal a vásárló, amikor maga a gyártó cég neve a garancia, akinek a termékében lehet bízni.
De egy megbízhatatlan "gyártó"* termékét megvenni, és bízni abban hogy jó lesz, az már naivitás. Vagyis kockázatos. Ám még ez sem olyan vészes, ha nem közlekedési eszközről lenne szó, hanem egy ártatlan műszaki eszközről. -
cool79
csendes tag
válasz
PociAti #29453 üzenetére
Szerintem meg az a gáz,hogy érdemi tapasztalat nélkül szarozol olyat amit képen meg videókon láttál,meg olvastál valahol,és ezeket készpénznek veszed.
Az "iszonyat" magas meghibásodási arány infó honnan van?
Nézd meg pl.a Banggood oldalán a G2-őt,jelenleg 186 vélemény van (magyarok is),4.94 értékeléssel az 5ből.Ez alapján nem gondolnám,hogy annyira szar lenne.
Azért kerül "csak" ennyibe mert el akarják adni,nem csak árulni,és ár/érték arányban nincs jobb jelenleg.
A drágább gépek egyszerűen túl vannak árazva,ezt csak te nem tudod ezek szerint.
Ne gondold,hogy egy 3x ennyibe kerülő gép annyival többet nyújt,azért mert van rajta olajos fék? erre is tehetsz meg szinte bármelyikre.Több százezer forint a különbség.
Nyilván azonos kategóriáról beszélek.
A garanciális időből meg aztán totál felesleges kiindulni,fontosabb hogy alkatrész legyen ha odakerül a sor.Azt gondolom,azért mondod ezt a Kukirinről,mert néhány éve mikor kezdett terjedni,voltak problémák valóban,meg csináltak szart,de véleményem szerint mostanra nagyon sokat fejlődtek,és komolyabb gépeket gyártanak,illetve figyelnek a visszajelzésekre,elég ha a G4-et nézzük,már asszem a 4. verzió fut,folyamatosan frissítik és nem gondolnám,hogy szarabb lett.
-
válasz
PociAti #29435 üzenetére
A 25km/h az a baj, hogy a 69-es villamos vonalán járok dolgozni. Azaz a legtöbb helyen a parkoló autók és a sin között megyek ami jó, de vannak a megállók ahol azon a részen kell átmennem ahol a kocsiknak is, hiába van ezeken a részeken 30 km/h-s sebesség korlátozás én se tartom be, ha arra megyek kocsival. Nyilván a rollerest még utálják is és mindenhol meg akarják előzni, nehogy 50 m-t mögött kelljen menni 25-el. Szóval az amúgy is rohadt veszélyes szakasz ez miatt még neccesebb lesz. Nyáron mikor nem volt iskola fel, vagy negyede akkor volt a forgalom, de a 2x6 km-en minden nap volt valami konfliktus helyzet így is.
Nem tudom a Kukurin mennyire szar vagy sem, én nem szoktam se ugratni se durván ütin verni a gépet, majd még körül nézek mik vannak. A Pro 2-t ma legalább elviszik. -
xekta
csendes tag
válasz
PociAti #29439 üzenetére
Én mindig használom az indexet, nekem f2-n a kormány szélein van. Este jól látszik, nappal szerintem egyáltalán nem. Az se segít rajta, hogy valószínűleg a fogás miatt néha takarok is a hátrafele világító részén. De nyilván mindig hátranézek mielőtt bemegyek a felezőhöz vagy előzök\kerülök. De arra asszociálok mindig, hogy a mögöttem lévő nem látja és így közlekedek.
-
válasz
PociAti #29431 üzenetére
Én most épp árulom a Pro 2-t, hogy egy gyorsabbra váltsak és jobbak legyenek az esélyeim munkába menet életben maradni. Mivel 40-45km/h elég lenne már azon a 6km-es úton amin járok, így Kukurin G2 lesz szerintem belőle. 11.11-es akcióba megveszem és tavaszig megcsinálom a szükséges dolgok módosítását és azzal járok majd dolgozni, míg 14-15. kerületben le nem darálnak kocsival. 🙂
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29404 üzenetére
Ami ördögtől való, az a magas sebesség. ...
... Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.
Ez mekkora BS. ! Ezek szerint az összes rolleres reakció ideje megsokszorozódik, csak azért, mert rollert vezet, de ha beül a volán mögé, a reakció ideje máris lerövidül...
Az megvan, hogy millió, és millió ember közlekedik az utakon mindenféle egyéb járművel gyorsabban, mint egy átlag rolleres, mégsem relatív gyorshajtó, és fel tudja dolgozni a magasabb sebességnél is az inputokat, csak ha rollerra száll már nem ?!
Hogy van ez?!
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29404 üzenetére
a tömegközlekedés nem arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk rajta
Tehát pl. akik kirándulni mennek, vonattal, és a biciklijüket magukkal viszik, véletlenül se használhassák a dedikált bicikliszállító vagont, mert a tömegközlekedés nem erre való... (Ami meg a villamosos problémád illeti, az a legjobb, hogy bár közöd sincs hozzá, de azt azért meg akarod mondani, hogy mások hogyan (ne) használhassák. Én lennék a tipikus "pesti", amikor megpróbálok normálisan kommunikálni? Amúgy kikérem magamnak () hiszen budai vagyok, nem is igen szeretek Pesten közlekedni, de hát néha "muszáj" volt.)
Ezt a marhaságot mégis honnan vetted?
Mi másért akarnád felhozni a feltételezett átmérőt, és a légvonalbeli távolságokat?Térfogatból kiindulva
Nem tudom eldönteni, hogy még mindig komolyan beszélsz, vagy ez poén akar lenni?Tehát veszel egy teljesen hasra ütött "átmérőt", kijelented, hogy ennél bizonyosan kisebb távolságok vannak, és különbenis kacifántos úton még kevesebb, mint légvonalban. Van erre amúgy egy vicc is, hogy tudok egy rövidebb utat a kiserdőn keresztül... Ez rólad szól?
jelentéktelen mértékben nő meg a fogyasztása
Nekem egy 360Wh akku 22 km-t tudott, 25 km/h óra végsebesség mellett. Tekintve, hogy az úticélomtól haza is szerettem volna jönni, sajnos nem volt elegendő a hatótávolság.Hiába csak 16Wh/km környéki volt a fogyasztás (ami összevethető az általad is írtakkal). Mit csinálsz, ha 20 km-ről vissza akarsz jönni? Ja hát nem mész oda. Ez is egy lehetőség, sőt egyet is értek vele, hiszen a mikromobilitás ilyen last mile jellegű történet, amikor pl. a kocsi csomagtartójában van a roller, és a P+R parkolóban veszed elő (vigyáztam: az autó arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk?!). És csomagot lehet szállítani?
Xiaomi Pro rollerekből is nehéz lehet kipréselni 30 Wh/km fogyasztást
Persze, mert nem tudnak 45 km/h körül haladni, nem is arra találták ki. Szerintem lassan annyira polarizálod a beszélgetést, hogy az már átmegy értelmetlenbe. Gondolj a leendő szabályozásra: mantrázd kicsit, hogy nagy teljesítményű motoros roller... Na, ezek azok, amikbe van 8 kg-os akku, és valóban nem szívesen dobálod fel őket tömegközlekedésre. Habár épp ezek azok is, amiknek nem fáj, ha letiltják őket onnan, mivel el tudnak vinni az úticélhoz és vissza. Azok viszont, akik felugranának a kicsi, könnyű (ún. pálcika) rollerrel egy tömegközlekedési eszközre, ahol az racionális számukra (ad absurdum a metró, bár tudom, Győrben az sincs), viszont egy ilyen szabályozás miatt nem tehetik, azok majd átgondolják, hogy mire is használható egy ilyen roller.
Persze, nem lenne szerencsés felgyújtani a metrót sem, tiszta sor, jöhet a "tícsákbe". De akkor a víziód, hogy kitör itten a mikromobiltási forradalom szerintem sosem valósul meg. Kis roller, kis akku, kis távolság. Kis sebességet nem is mondom, mert az alap itt... Ha meg nagy a táv, viszont a sebesség továbbra is kicsi, mert nem akarunk belehalni (ez is egy szempont, én ne tudnám?), akkor viszont a roller nem igazán lesz jó semmire, hiszen ki a fene akar 2 órákat álldogálni rajta? Megjegyzem, ha nem akarod összecsukni, és felkapni, akkor minek annyira erőltetni, hogy legyen pálcika? És most komolyan: ha 20 km hatótávolságot "kihozol belőle", az ugye azt jelenti, hogy egy 10 km-re lévő úticélhoz elindulni már necces, fúj egy kis szél, és tolhatod.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29400 üzenetére
Túltöltés ellen kettős biztonság véd. Első maga a töltő, ha például 42 V-os, akkor annyi, ezt akkor is viselni kell az akkunak, ha nem húzzuk ki. Az áram a töltés végén egyre csökkenő, lassan kihűl minden. Ha meghibásodás miatt a töltő nagyobb feszültséget adna le, akkor a BMS 42,5 V-nál közbelép.
Töltés közbeni hőmegfutásos esetek nem emiatt vannak szerintem és jó állapotú akkunál nem is kell ettől tartani. Problémák ott kezdődnek, amikor egy cella elhasználódik, annak is csak bizonyos, ritkább esetei.
Legtöbb esetben ugyanis még ekkor sincs gond, mert ha megnő a belső ellenállás, bármelyik tagon 4,25 V fölé húz a feszültség, a BMS lekapcsol. Egy kellemetlen jelenséget tapasztaltam sajnos a Li-ion celláknál, amikor elkezdi önmagán határolni a feszültséget, méghozzá 4,2 V alatt, amivel a BMS nem tud mit kezdeni, hiszen normál szint. Ezt egyfajta Zener-hatásként lehetne elképzelni, ami egyébként a cellák önkiegyenlítő hatásában hasznos, de egy jó cellánál feljebb van ez a szint, tehát amit normál esetben soha nem érünk el.
Ugyanakkor a bevitt energiát elkezdni elfűteni, tehát ami normális esetben letárolódna az elektrokémiai reakcióban, inkább hővé alakul. Itt jönnek a gondok, a rettegett hőmegfutás formájában, amit "véletlenül" a BMS hőérzékelője sem detektál, mert kicsit távolabb van a kritikus cellától, így mire reagálna, már késő.
Mindezek ellen hasznos lehet szerintem a cellafeszültségek figyelése, így ha együttfutási hiba jelét látjuk, akkor még időben lehet intézkedni az elhárításra.
Az sem hátrány, ha a töltés relatív lassú, azaz nem túl nagy árammal történik, ami alacsonyabb hőfokot generálhat.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29399 üzenetére
Anyám borogass... Példának hoztam a villamost. Nem tudtam, hogy ez ennyire fáj neked, hogy Győrben nincs kötöttpályás helyi közlekedés, de ha lesz is, nem szállhat fel senki, ha csomag van nála, mert nem teherszállító, hanem embereket visz közelebb a célhoz...
Ma is tanultam valamit, hogy te tudsz légvonalban közlekedni rollerrel. Egyébként milyen érdekes, hogy 3 kg elég papíron 45 km-re, miközben valójában a töredéke, viszont ha azt mondom, hogy 6 kg egy akku, az hihetetlen, ha 80 km-t tud, az természetesen felesleges. Tudod, ha valaki túl lép a 20 km/h limiten, bizony megnő a légellenállás, nagyobb de még nem kifejezetten magas sebességnél sem ördögtől való, hogy 30Wh/km körül fogyaszt... Számold ki... Én befejeztem. Egyébként az egyedi akkucsomag jól megépítve sokkal jobb, mint egy random kínai, ami széttörik, nem tudja a specifikációt, gagyi benne a BMS. (Nem azt mondom, hogy nem láttam sz.rt házilag, de gyáriban is van sok sz.r, csak nézz utána.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29396 üzenetére
Tudomásom szerint töltés közben szoktak előfordulni hőmegfutásos esetek, noha rémlik egy New York-i hír, utcai random esetről. De elvileg azt is valami kiváltotta (egy már korábban is betegeskedő cella túlmelegedése, esetleg belső zárlat, a rázkódás hatására), ezzel szemben a nyugalmi helyzetben pihenő gépnél erre kisebb az esély.
Kérdés, hogy az intézkedéseket milyen szakértői vélemények támasztják alá, vagy csak úgy "elefánt a porcelánboltban" elv alapján csaptak oda, erőből.
Személyesen annyira nem érint (ha nálunk lenne ilyen), de innen egy lépés, hogy nem vihetjük be még a Tesco előterébe sem, vagy hasonló helyekre, ha odáig fajul a helyzet.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29396 üzenetére
Ez egyébként pont a mikromobilitási jellegét veszi el, mert ha nem tudsz rásegíteni a csekély hatótávolságra tömegközlekedés igénybe vételével, akkor nagyobb akku kell. Természetesen a nagyobb akku nehezebb is, szóval oda a pálcika életérzés, amivel a villamosra felszállás könnyű volt. Megjegyzem a gyárilag 20 kg tömegű Adventure se kompatibilis a tömegközlekedésre dobálással, eleve a mérete sem túl pici. Megoldás
a nagy akku, és akkor oda visz, ahova kell, meg vissza is hoz. Vagy felejtős az egész? (Sajnos egy nagy akku magában lehet 6-8 kg szóval kicsi rollerbe sehogy sem fér be.)Szerk: esetleg segítene, ha biztonságosabb akku technológára állnának át a gyártók... Mellékhatás, hogy a tömeg ill. térfogat/energia aránya rosszabb ezeknek, pl. lifepo4.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29338 üzenetére
De ez csak ilyen köznyelvi szleng. Az aktuális szabály sem úgy szól, hogy akinek pálcika rollere van, annak nem kötelező a kötelező.
Ha lesz jogszabály, az sem pálcika alapú lesz. Ezt csak a hétköznapokban mondjuk a relatív pehelysúlyú darabokra, ami bizonyos hasonlóságot mutat a mára klasszikussá vált és sokat utánzott Xiaomi m365 szériával. (Főleg amelyeket gyanúsan hasonló alkatrészekből akár ugyanott is gyárthatnak, különböző nevekre márkázva).
Ninebot KickScooter Air T15E pehelysúly, mégis kilóg a sorból, pálcika design feltételt nem teljesíti.
Ninebot F a pálcikák fajának csak kicsit módosult változata, ezért a rokonságból nem tagadható ki.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29338 üzenetére
Akármennyit rugózol ezen, egy osztálynyi gyerek helyett az Autista Waldorf Óvoda™ bentlakó tagjai fogják megtenni a szétválogatást, és az eredményt jogszabályba is foglalják majd. Teljesen egyértelmű lesz a két halmaz, éles határvonalak mentén, a számok majd eldöntik: akik a határmesgyén lesznek biztos szívnak majd nagyokat.
(Pl. nem akar extra adminisztrációt, de kötelező, kötne biztosítást, de nem lehet.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29334 üzenetére
Nem arra gondoltam, a 100 éves benzinest csak érdekességből linkeltem.
Nemrég volt valamelyik fórumon kérdés, miszerint valaki még mindig használ olyan előző generációs rollert, amibe 12 V-os AGM SLA "téglák" valók (nem valami brutál tömegű akkut kell elképzelni), hogy ő ezt lítiumosítaná, mivel a végét járja. Viszont a rollert mai napig kedveli, nagyon bevált neki. Nem tudom pontosan idézni, de:
- Ezt még mindig többre tartom, mint a mostani pálcikákat, mert erős szerkezet stb...
De itt is a srác szerintem elég jól elmondja, nem kell ebbe túl sokat belegondolni:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29327 üzenetére
Ez úgy kezdődött tudomásom szerint, hogy voltak a korábbi, robusztusabb rollerek, amiben még ólom-savas akku volt, típusát nem találom most.
Utána bejött ez a Xiaomi desing, amit a régi rolleresek csak pálcikának csúfoltak, hiszen a régihez képest úgy is néz ki.
Közben rátaláltam viszont ilyen 100 éve népszerű gyártmányra:
https://evmagazin.hu/az-elso-e-rollerek-egyike/ (Nem e-roller.)
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29306 üzenetére
Én arról beszéltem, milyen kialakítású kamerák kevésbé hajlamosak rezgésre (sík a csővel szemben), és hogy a személyen minél közelebb a gerinchez kisebb a kilengés, a rezgés. Tőle távolabb, pl. a sisakon nagyobb.
Lehet egyet nem érteni ezekkel a kijelentéssekkel, de akkor indokold meg miért nincs így.
Ezt én pont fordítva gondolom.
Gondolj csak bele, a halaknak ugye nincs nyakuk. Nincs is rá szükségük, mert a vízben nem csapódik a lábuk a földhöz, hogy aztán a rezgés végigterjedjen a testükön, és bezavarjon a látásukba.
Másképp fogalmazva a végtagokon, nyakon egyre hosszabb amplitúdójúvá konvertálódik a rezgés, egyre kevésbé lesz zavaró a frekvencia, minél messzebb vagyunk a forrástól.
Mellkasnál meg ugye a fej ( +nyak ) messzebb van a rezgés forrásától, de nem várom hogy elismerd.
Vázra semmiképp nem rögzíteném pont ebből az okból, inkább viselném a kamerát.
====================================================
Ezekről [link] valami tapasztalat vkinek? Még nem volt időm keresgélni felhasználói vidókat... -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29303 üzenetére
"Pl. nincs az a hányingerkeltő remegés a képben. Még ha valaki úgy érzi, hogy menet közben a szemgolyója nem is remeg, a sisakra tákolt csőkamera végén lévő lencse csak beremeg."
Egy menetrögzítő kamera, és egy akció/sportkamera célközönsége teljesen más.
Míg az utóbbit "élvezet" megosztására (
4-8K-ban*), addig az előbbit bizonyításra tervezték, jó esetben.Menetrögzítőssel szemben kisebb az elvárás, kb. annyi, hogy le lehessen olvasni egy rendszámot, közlekedési táblákat/jelzéseket, és azt, hogy ki-mit csinált/nem csinált adott helyzetben.
Úgy vélem nem kihagyhatatlan feltétel a hányingerkeltő remegésgátló a kamerában, ha úgyis csak akkor lesz nézegetve a felvétel, amikor helyzet van.
Ha ezeknek a fenti feltételeknek egyébként megfelel, akkor lehet észszerűsíteni/olcsósítani.
" GoPro sem véletlenül lapos kialakítású, és mellkasi kameraként használva még kevésbé veszi át a rezgéseket."
Tele van a YT sisakkamerás felvételekkel, ezek szerint akkor mindenki hülye, aki nem mellkaskamerával dolgozik.
Értem én hogy bukóellenes vagy, ezt már párszor közzétetted, de ez megint pont nem jó érv bukóviseléssel szemben.
Arról nem is beszélek, hogy ezek mellkas kamerák, hogyan vannak rögzítve az ember testére.
Rollerezés/motorozás közben a sofőr ritkán hadonászik a feje felett.
A hevederes megoldás biztosan zavarna a motorosdzsekim zippzárjainak, zsebeinek használatában, szóval macerás, körülményes a használta, ha meg nem hevederes, hanem klipszes, tartanék attól hogy elhagyom a drága jószágot...
Szerintem.
=====================================================
OK. Valakinek van olyan ötlete, hogy mit vegyek, ami nem kerül egy vagyonba és felvehetem vele azt, aki "meg akar ölni" az utakon?Kicsi, könnyű, belső akkumulátoros. Nincs szükség kijelzőre, GPS-re, vízállónak sem kell feltétlenül lennie, szerintem.
Rázkódásvédelem sem igazán kell, YT felvételen láttam hogy nem rázkódik a felvétel, Dualtron Citym meg nem hétköznapi abból szempontból hogy nem rázkódik jobban mint az a kocsi amivel ezt felvették.
720p-30FPS már elég, de az éjszakai felvételen azért legyen normálisan olvasható egy rendszám.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29295 üzenetére
Optikai képstabilizátor akciókamerában nem jellemző, mert pont a mozgó
alkatrészek ellensége az a nagy mennyiségű rezgés, amit az akciókamera
elszenved (igen, innen jön az elnevezés is, hogy általában nem kíméljük).
Elektronikus képstabilizálás szokott bennük lenni, pl. Sony-nál SteadyShot.
Cserébe ilyenkor kicsit kisebb az elérhető látószög. GPS régen feláras volt,
legolcsóbbakba nem került, pl. a linkelt AS20. Az AS200 jóval drágább volt.
Megjegyzem képstabilizátor nem fog segíteni a hangon, mikor rezeg a tok.
Ilyen szempontból a sisakra rögzítés sokkal jobb, bár nem triviális művelet.
Esetleg mellkas nézet, ha az ember ül. Visszaad valamit az élményből is. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29268 üzenetére
"...Persze aki nagy gépet használ, az le van és le lesz tiltva a kerékpárutakról, neki ebből a szempontból szívás az élete."
Én "nagy" gépet használok és eszemben sincs a kerékpárutat használni, ahol nagyobb eséllyel találkozok rutintalan, KRESZT alapból sem ismerő, vagy semmibe vevő közlekedő társakkal.
Nem kérek belőle köszönöm.
Azt a szívást meghagyom másoknak.
Inkább megyek a kocsik között, ahol esélyes, hogy legalább egy elméleti, és egy gyakorlati vizsgán átmentek és legalább tudják/tudhatják milyen szabályt sértettek...
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29268 üzenetére
Neked nagyon becsípődött ez a védőfelszerelés balesetet okoz dolog.
A magam részéről még soha nem tapasztaltam ilyet, persze, tudom, egy
kesztyű is okozhat melléfogást, pláne, ha nem jó méret, de hát ezért kell
normális védőfelszerelést használni. Mind minőségben, mind méretben.
Egy jó bőrkesztyűben még jobb is motorozni, mint puszta kézzel. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29256 üzenetére
Hogyan oldották meg az erős működést.
Bizonyos határig megoldható, áramra jobban terhelhető félvezetőkkel, a tápkörben mindenhol kicsit vastagabb vezetékek, a motorban is vastagabb réz, kevesebb menetszám mellett. Az akku 6S konfiguráció, de kérdés, mennyi cella van párhuzamosan, azt is illene valamennyire megnövelni, hogy jobban bírja az áramot. BMS modul is nagyobb áramra legyen felkészítve, a kritikus szűrőkapacitások is valamivel nagyobbak.
Csak eljön egy pont, amikor már gazdaságosabb feszültséget emelni.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29256 üzenetére
Persze, de ez ilyen nephiedelem. Annyiban azonban van igazsaga, hogy ha a motor (de leginkabb a stator) geometriaja megegyezik, akkor valoszinuleg az alacsonyabb feszultsegu gyengebb is lesz, mert a nagyobb aramu tekercseleshez mas meretekre van szukseg. Raadasul a sztori kadgorbere hajaz, mert a tul nagy feszultseg is problemas, ahhoz sok menetet kell tekerni es a minimalis vezetekkeresztmetszet ala nem lehet menni. Lasd a kismeretu 230V-os ventiknek is(pl. 12 centisek) batar meretu a motorja a teljes keresztmetszethez kepest a sok menetes tekercseles miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29251 üzenetére
Én meg kiegészítettem azzal, hogy nanáhogy nem, mert a gyengeséget nem a kevés feszültség, hanem a kevés áram okozza. A kevés feszültség csak áttételesen számít, hiszen ahogy merül az akku, egyre kevesebb elérhető végsebesség, egyre neccesebb maximálisan megterhelni az akkut, főleg lemerülés közelében: nagyobbat esik a fesz.
A linkelt képen látszik, hogy teljesítményre szabályoz, ha azt választod: ez hatalmas fegyvertény, annak ismeretében, hogy a legtöbb vezérlő csak sebességre (ami ennél választható opcióként szerepel). Oké, kicsit nagyzolós, hogy Power-based, viszont a mértékegység Amper, hiszen itt fázisáram korlát lesz, a feszültség meg dinamikusan változik, így a leadott teljesítmény lineárisan nő a sebesség növekedésével, ha nyélen megtartod a gázkart (végig 64A megy a motorba). Amúgy az nem sok, de mivel kicsi (kisebb) kereke van, mint amivel hasonlították ugyanaz a forgatónyomaték nagyobb hajtóerővé alakul a kisebb erőkar okán. Ezért gyenge amúgy a City a nagy kerekeken, miközben tökugyanaz a motor/ECU kisebb felnivel nagyobb gyorsulásra lenne képes.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29249 üzenetére
mindössze 21,6 V (nem is 24V)
Ez egy 6s li-ion pakk névleges feszültsége: kerekíteni szokás, részben marketing okokból. A 36V-os rendszerek kivételesek, hiszen 10x3.6V kereken 36V. De már egy "48V" rendszer esetén is ott a kerekítés, 13s névlegesen 46.8V, de senki nem hívja így.Másrészt ez egy átlagos feszültség, hiszen teljesen feltöltött állapotban 4.2V/cella értékkel számolhatunk, azaz így lesz 42V-os töltő jó a 36V pakkhoz, ill. 54.6V a "48V" pakkhoz, és így tovább. Meg fogsz lepődni, de a 60V-os akku sem pont 60V, "mindössze" 57.6V (16s). És ami a legjobb, hogy mindennek semmi köze a roller gyorsulásához.
Az tisztán nyomaték kérdése, már ameddig nem limitál az akkufeszültség. A nyomaték meg fázisáram kérdése: ha a vezérlő arra szabályoz, akkor nagyon sokáig semmit nem számít az akku feszültség, hiszen nem korlátozza semmiben. Egy bizonyos tempó fölött igen. 25 km/h alatt simán elképzelhető, hogy elegendő 24V. (Kerék méret és tekercselés függő.) A paraméterek amúgy nagyon is valóságosak, csak megfelelő paramétereket kéne nézni, amit viszont nem tartalmaznak a gyári adatlapok a legtöbbször. Pl. nyomaték. A motor névleges teljesítménye szart se ér...
Szerk: ha megadják a csúcsteljesítményt, abból lehet következtetni bármire, másból nem... Az is egy téves megközelítés, hogy ha 30 km/h fölött akarsz menni, mindenképpen magas feszültségű akku kell, nem elég pl. 36V. Mint írtam, kerékméret, és tekercselés függő, mert simán lehet, hogy 45-öt is megy egy 36V-os roller. Lásd az Adventure a 3000W motorral.
(De amúgy nem kell messzire menni, hogy gyári motorral meglegyen annyi, mondjuk 48V.) Annyi csak a különbség az akku oldaláról, hogy adott teljesítményhez mennyi áramot kell leadnia, és képes-e erre? Kicsi akku nem képes: ha nem fér (elegendően) sok párhuzamos cella, könnyebb megugrani magasabb feszültségen a dolgot. De ez nem szükségszerű.
-
donbig
tag
válasz
PociAti #29211 üzenetére
Az említett áruházak hozzáállása is eléggé ellentmondásos történet. Az esetet elindító Geekbuying levette a kínálatból, nem rendelhető már az AOVO-tól sem, az Aliról, illetve a Bogist shopból sem. Ennek tükrében érdekes, hogy a Banggood azt a tájékoztatást kapta a gyártótól, hogy nincs itt semmi látnivaló és továbbra is rendelhető.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29211 üzenetére
Nem lehet tudni, hol gyártják ezeket a Xiaomi m365 klónokat, sőt a Xiaomi maga sem gyártó, ők is valahol gyártatták ezt a gépet.
Az a gyártó azóta is ontja ezeket, ahol szinte azonos alkatrészek láthatók, azonos váz stb. vagy többé-kevésbé módosított változatok, igény szerint címkézve Aovo, Bogist, RCB, vagy nem is tudom hány hasonlót láttam már.
Ezekhez tartozó alkalmazások is nagy rokonságot mutatnak, de csak a menüpontokban, míg a felület egyedileg testre szabott, hátterezett, formázott, ugyanakkor kódoltan rögzített az adott típushoz. Így hiába hasonló alkalmazás, de nem működik egyik a másikkal, nem hajlandó detektálni a bluetooth kapcsolaton keresztül.
Amire ki akarnék lyukadni, a Bogist is valószínűleg csak egy kereskedő, nem ők gyártják, ha jól sejtem.
Lehet, hogy van valahol egy baromi nagy gyár, mint a török Vestel is például, ahol a megrendelőknek olyan néven gyártanak, ahogy kéri. Ami a vicc, ez a cég csinálhatta a Xiaomi rollereket is, legalábbis ezt az m365 és hasonló szériát, ilyen alapon azt is lehetne köpködni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29180 üzenetére
"Mondja ezt az, aki 50-nel, 60-nal vagy mennyivel száguldozik egy átépített, apró kerekű lélekvesztőn városi körülmények közözött."
Mivel ez kifejezetten nekem szólt, csak szeretném jelezni, hogy a kerekeim nem is annyira apró méretűek, pontosan egy sokak által ismert VESPA és más olasz segédmotor-motorkerékpár méretűek. Igen, a 125ccm-esiken is ezt a 10"-os méretet találták ki a mérnökök. [link]Kereken pedig nem építettem át semmit. Gyári, Dualtron gyártmányú elasztomer puhább gumirugózást kapott, és a gyári beszállító Zoom négydugattyús féknyergeket. Ha ezt érted átépítésen, akkor igen tuningolt a Dualtron Citym.
Mondjuk tervbe van, hogy ha a jelenlegi abroncs elkopik, akkor 90/90-es vagy 100/80-as gumikat fog kapni Michelin, Continental vagy Bridgeston márkából. Meglátjuk.
Száguldozni pl. a Hungaroringen, meg Kakucson, tököli reptéren stb "száguldoztam", de az nem 50-60 volt, hanem 270km/h a célegyenes végén...
Így már talán Te is megérted, hogy miért nem értelmezhető az 50-60 nal a "száguldozik" kifejezés.
"A balesetek zöme figyelmetlenségből ered, ami a nagy sebességből velejárója, mert nincs idő minden részletet idejében felmérni és megfelelően lereagálni. "
Ez mekkora BS ! Szóval aki nagy sebességgel vezet, az figyelmetlen, hát gratulálok, ezt nem tudom hogy hoztad össze, de nem hiszem hogy ezt komolyan gondolod!
-
Freeman007
senior tag
válasz
PociAti #29184 üzenetére
Nem baj ha jobban felkészül az ember bármi eshetőségre. A "kiugrok a sarki boltba kenyérért bukó nélkül" meg a "baromi óvatosan megyek, velem nem történhet meg" esetekből is lehet csúnya pofára esés, sőt az ilyen elbizakodottság még veszélyesebb.
Sajnos észrevételem szerint nem az a jellemző, hogy az emberek ne sietnének - ki van használva az a 25km/h.Nem hiszem, hogy az általad példaként felhozott település tele van védett bringaúttal - biztos akad olyan rész/utcaszakasz ahol csak felfestéssel jelzik - közös az autók által is használt rész - hiába a kis forgalom, esély van rá, hogy rosszkor szalad át egy kutya/macska, rossz reakció és a kocsi előtt van a rolleres.
Dehát... úgyis túlnépesedett a Föld.. mindenki úgy töri össze magát ahogy akarja..
Aztán ezek rontják a statisztikát amikor talán egy bukó megmentette volna...KB két hónapja fordul velem elő, hogy este 10kor kivilágított, központtól kb 1-2 km-re lévő bringaút mellett 3 vaddisznó táplálkozott, szerencsémre nem előttem akarták keresztezni az utat, inkább a közelebbi bokros felé vették az irányt. Bárhol, bármikor...
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29182 üzenetére
Kivéve, ahol nem, mert elektromos, és tele van akkumulátorral.
A sisakot (meglepő módon) sisak tartó dobozban tartja a Blinky.
Ilyen doboz tetszőleges kerékpárra felszerelhető, de amúgy nem
kéne összemosnod a kettőt, egész más jellegű a veszély rolleren.
Rollerre is felszerelhető, ha nagyon akarják* (nekem volt gyárilag,
bár full face bukó nem fért bele, de egy kobak egész biztosan).*: nem kötelező akarni. Be lehet szántani az egész szolgáltatást.
A probléma, így, vagy úgy, de megoldódik. (Amíg nincs baj, nincs
baj, teljesen jó ötletnek látszik, hogy ellepjék a várost. Ám utána,
ha előjönnek a hátulütői, jön a felháborodás, jönnek a balesetek,
a szanaszét dobált bérrollerek, minden: ezt éljük most... Ötleteid
lehetnek, hogy hogyan legyen jobb, én nem kampányolok amiatt,
hogy kötelező legyen a sisak, pont nem érdekel, ki hogy él/hal.
Arról viszont megvan a véleményem, aki tempót megy nélküle...) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29163 üzenetére
A gyalogosok álltak a zebránál, ő nem figyelte a távolból közeledő autót. Emberi hiba.
Ez az, hogy balra néz, meglátta az autót, ekkor rálép a rollerre és elkezd pödörni ész nélkül, mert ő átér előtte, azt hitte. Holott csak meg kellett volna állni.
Hasonló eset volt ittas gyalogossal is, én már csak a helyszínelést láttam. Az autóvezetővel többször eljátszatták a rendőrök, hogy utánozza le a gyalogos mozgását! Lelép az úttestre (nem zebra, azaz tilosban), meglátja az autót, ott volt egy kis tétovázás, majd részeg fejjel meglódul előre, csak elszámítja a távolságot és pont elütik.
Tanulságos volt, hogy mennyire kiszámíthatatlan a részeg ember mozgása, ezek után autóval is óvatosabb lettem, gyanús helyzetekben.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29166 üzenetére
"A kérésed szűk látókörű. Ismét. Mert egy rendkívül szűk esetből indulsz ki, nem az egész rendszerből. Mihez kezdjenek azok a sisakkal, akik mondjuk lekésik a buszt, és mennének 2 megállót a bérrollerrel? "
Ez most komoly ?!Válaszom egyéni, szoc probléma, így járt stb.
Miért kéne nekem vagy másnak, akik felelősen gondolkodnak ugyan áttételesen, de fizetni azért mert ugyan tudtad, hogy megtörténhet a baleset, de nem tettél ellen semmi elvárhatót.
Kb. lesz@rom, hogy hova teszed a bukót, de ne nekem kelljen már fizetni ezért, mehetne az a pénz olyan helyre, ami indokoltabb pl. rövidebb sorra kerülési időre.
Nem kell mondanom nem az állambácsit féltem, de amit visszaoszt azt valakinek be kell fizetni, adott esetben olyannak akinek nagyobb szüksége lenne arra a pénzre.
Bakker, még hogy én vagyok szűk látókörű inkább Te terelsz mindenféle marhasággal, aminek semmi köze a bukósisak viselésének előírásához!
-
válasz
PociAti #29166 üzenetére
A kérésed szűk látókörű. Ismét. Mert egy rendkívül szűk esetből indulsz ki, nem az egész rendszerből. Mihez kezdjenek azok a sisakkal, akik mondjuk lekésik a buszt, és mennének 2 megállót a bérrollerrel?
Szoktam buszon szállitani a rollert és simán leülök a sisakban, ráadásul helyközi járaton, rendszeresen. Na erre varrj gombot báttya:
itt speciel levettem a sisakot. Ja protektor is van rajtam mint látható. Rollereseknek ezt is kötelezővé kellene tenni!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29153 üzenetére
Az első linken lehetett részeg a rolleres, azért képzelhette, hogy megállás helyett még gyorsan átpödör, így szinte direkt az autó alá szalad. Ittas állapotra jellemző lehet ilyesmi, hogy ennyire elszámítja magát.
Második teljesen abszurd, piros lámpába hajt bele alacsony sebességgel, utassal, felelőtlenül. Neki talán jogosítványa, vezetési rutinja sem volt, hogy tudta volna, ekkora biztonsági késleltetés biztosan nincs a lámpák programjában, plusz részeg is lehetett.
Mellesleg ez a sisak elég kényelmes, könnyű, nem zavarja a látómezőt sem:
eMag Xiaomi Mi QHV4008GL roller sisak, M-es méret, fekete
Nyilván vannak hatékonyabbak, de kerékpárra és kisteljesítményű rollerre elmegy. Noha itt írják (MediaMarkt):
Közúti forgalomban használható: Nem
Ha egyszer kötelező lesz, nem hinném, hogy egy ilyen nem felelne meg, kerékpárt is beleértve.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #29151 üzenetére
"Van az a rizikós közlekedési mód, van a sebesség és van az a helyszín, ahol a védőfelszerelések használata megkívánt. Amikor valaki sisak viselés mellett kardoskodik, általában ilyen szituációkra gondol. Pedig inkább az ilyen közlekedés ellen kellene tenni valamit, nem pedig sisakviseléssel "megoldottnak tekinteni" a problémát."
Nem tudom mire gondoltál, amikor ezt leírtad, de Bp.-en, nincs olyan hely ahol ne lehetne autóforgalomra számítani.
Áruszállítók szemetesek közmű cégek autói, futárok, kb. mind közlekednek sétáló utcában is.
KB. lehetetlen az ilyen közlekedés ellen tenni valamit.
Regionálisan be lehetne vezetni valamit, de bukósisak kötelezővé tétele fontos, ellene kampányolni szerintem butaság.
Az hogy valaki berzenkedik ellene, nem mérvadó, majd megszokja hogy kell, ha nem akkor fizessen!
Drága az eü. ellátás, pláne egy helikopteres mentés fejsérült részére. -
válasz
PociAti #29151 üzenetére
Az áldozat a saját lakótelepi parkolójában járt így pont lassan állt volna megfele, amikor takarásból tolatott az illető, allóhelyzetben eldőlve biciklivel is lehet halálos sérülést szerezni a fejet ért ütés által.
Sőt, sisakban is, lásd Schumacher esetét, de ott a sisakra rögzített kamera is gyengítette a sisak védelmét.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #29132 üzenetére
Rollerekről beszéltek általában, és hogy az elterjedtségük növekedése együtt jár a balesetek számának növekedésével. Ez tiszta sor. Ellenberger ez a rengeteg roller azért nagyon nem mind legalább 4000W körüli cucc, amivel el lehet érni a 70-80 km órás sebességet, szóval amikor a rendőr ezzel példálózik, akkor minimum csúsztat. Ezt a kretén kifejezést meg (rajtad kívül) mindenki érti, hogy a(z amúgy általad preferált) kisebb teljesítményű, lassabb, könnyebb rollerekre használják. Amikből valószínűleg statisztikailag nagyságrendekkel több fut a magyar utakon is, mint a nagyokból. Tudod, ezek azok, amikre várhatóan kerékpáros szabályok vonatkoznak majd. A többire meg mehet a sisak (amit úgy ellenzel), jogsi, stb. Teljesen jogosan. Az 1000W korrekt, a 35 kg dettó, a 25 km/h megint értelmezhető végsebesség határ, mert úgy elméletileg maximum annyival tud gyalogost gázolni, vagy önmagában elesni. (Arról semmit nem mond, hogy ha elgázolják a rollerest, mekkorát repül, de hát az élet veszélyes, a gyalogosok sem járnak motoros ruhában.
)
-
Kikike
tag
válasz
PociAti #29117 üzenetére
Igen, ezt én sem tudom, hogy mitől lehetett bekapcsolni. A kapcsoló a másik appban is. ott volt, de nem lehetett aktiválni.
Én Xiaomi m365 és Ninebot g30 Max gen1.-et használok évek óta. Valóban nem kapcsol be a tempomat extrém emelkedőn de az a baj, hogy ezen az újabb g30 max-on enyhe emelkedőn sem kapcsol. Erre nincs valamilyen "hack"?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung DM48E 48" LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged