- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 400 Pro - gép a képben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Revolit
senior tag
válasz
Somatom #18894 üzenetére
Nagy roliknál jellemzően nem vezetik bele kábelezést a kormányrúdba, már csak azért sem, hogy cserélhető legyen egyszerűen (legalább is én ezt az előnyét látom leginkább). Mondjuk szebben is meg lehet oldani külső elvezetést az igaz, de így cyberpunkosabb
szerk.: Eszembe jutott megoldás: bluetooth-os fék és vezérlő! Nincs is jobb, mint 70-nel döngetve kiírja, hogy a fékkar elvesztette a kapcsolatot
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18886 üzenetére
Autóval sem sokkal jobb. Pl. amikor felüljárón akar megfordítani. Meg régebben, amikor még tanultam a budapesti közlekedést, Budán akart bevinni egy olyan helyre, ahol út helyett csak meredek lépcső van. Ráadásul nem most került oda, hanem több 100 évvel ezelőtt.
Valószínű azóta már sokat javítottak rajta, de nekem semmi bizalmam nincs a Google térkép felé autóval sem. Szerencsére nem túl sűrűn kell használnom online navigációt.
Szerk.:
Egyébként szerintem a Waze sem sokkal jobb. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18877 üzenetére
Jah hát én is azzal kezdtem. Aztán amikor bevitt a bringás útvonal egy erdőbe, akkor estem hanyatt. Termesztésen csak képletesen.
Félúton vissza kellett fordulnom, mert annyira szar volt az út pálcikával.
Szóval először én is azt hittem az ilyen applikációkra rá tudom bízni magam. Még ha nem is teljesen, de mutat jó alternatívákat is. Rá kellett döbbennem, hogy nem. Szerencsére én is előre gondolkoztam és lejártam kb. minden opciót, mire beállt a végleges útvonalam.
Szükség is van rá, ha valaki nem csak 2-3 kilométeres egyszerű szakaszon használja.
-
pescara
aktív tag
válasz
Somatom #18877 üzenetére
Igen! Es ajanlott a roller nelkul felfedezni a napi rutinban hasznalando jovendobeli utakat, igy legalabb elkeruljuk azokat a roller es rolleres gyilkos meglepeteseket, hogy egy katyu, vagy satufek, vagy egy mellettunk 20cm-re elhalado auto kozott valasszunk...Kb olyan ez, mint a forma1 en, vagy lovasversenyeken a palya bejaras. Utana mar lehet nyomni a gazt. Ez nem csak budapesti, hanem atheni tapasztalat is. Tok idegen helyre eloszor ha elkerulheto, nem a sajattal megyek, hanem felugrok egy berelhetore.
-
Casseius
tag
válasz
Somatom #18868 üzenetére
60-al nem mehetek járdán, ráadásul szerintem meg pont h oda nem való ez az eszköz kerülgetve a gyalogosokat egy méter széles helyeken.
Másfelől 25 km/órás csorgás helyett jobban járnék időben bkv-al, tehát hasznosságát is elveszitené."Sokkal jobb, ha tud odafigyelve rollerezni "
Ilyen alapon nem létezne semmilyen baleset, a valóság ettől nagyon messze van, mivel nem csak rajtad múlik. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #18801 üzenetére
Nem te babusgatod, hanem a BMS.
Annyi, hogy a fizikával kár vitatkozni:
ha tényleg, csutkára tele van, nincs hova mennie az energiának, és így nem
fog fékhatás kialakulni. Egy roller kijelzőnek szíve joga 100%-ot jelezni picit
kisebb feszültség esetén is. Eccerű felhasználót nem érdekli a fesz: menjen!Ui: előfordulhat, hogy fékezéskor még feljebb engedi a feszültségét, mint a
töltés normális* befejezésekor, egyszerűen azért, mert a lehető legrosszabb
megoldás teljesen fék nélkül hagyni a pilótát, amikor az nagyon kéne neki...
(Egy kis túlfeszültség még talán belefér, akár élettartam csökkenés árán is.)*: sérült akku esetén, ha egy cellacsoport feszültsége nagyon megszalad, a
BMS babusgatásának hála nem gyullad rád a garázs. És ettől még jelezheti,
hogy jóllakott teljesen, lehet vele menni. (Azért ha nagy a baj, hibaüzenetet
dob szerintem, mivel javítás nélkül nem csak a hatótávolság csökkenés fájó:
gyönyörűen ki lehet nyírni a cellákat is, aztán persze lehet új akkut venni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #18799 üzenetére
Ennek az lehet a magyarázata, hogy nem volt tele az akku:
egy 10s akku névlegesen 42V teljesen feltöltve (4.2V/cella).
Ha elengeded 42.5V-ra némi kapacitás többlet nyerhető.
Természetesen az élettartam rovására. De 43V már necces:
a Kugoo töltők kb. mind 42V fölé lőtték a szaros 6Ah akkut.Fordítva: ha megáll a töltés 40-41V-nál, az csak kapacitást
csökkent. Cserébe jelentősen megnöveli az élettartamot.
Ill. ha így van, sokkal nagyobb puffer van a rekuperációhoz
akár "tele" akku esetén is (szerintem esetedben is ez lehet).(Mivel a G30 akkuja pálcikák közt nagy, ha nem töltöd max.
feszültségre még akkor is jó hatótávolságod lehet, és némi
villanyféked marad reggelente is... Persze nem az a satulós,
sok amperrel visszatöltő, hanem csak szolid, korlátozott.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #18792 üzenetére
Igazából nem is kell blokkolni a keréknek ahhoz, hogy pofára essen
az egyszeri rolleres: elég ha nem készül a nagy fékhatásra súlypont
áthelyezéssel hátra, és már át is vitte a lendület a kormányon...Tudom, arra írod, hogy gyenge a dobféked, de nem kéne így lennie.
Emlegettem már, hogy különböző megoldások vannak e-fékezésre,
viszont alapvetően laikus vagyok a témában, de ez a cikksorozat jó,
vagy nem jó.Szerintem nagyjából érthető, megmagyaráz ezt-azt.
BLDC MOTOR BRAKING TECHNIQUES
* Dynamic Braking
* Regenerative braking
* Plug Braking
Which braking method is the best?Összességében, a legprimitívebb Kugoo megoldás (szar), az elején
harap, amúgy gyenge (20 m fékút), cserébe majdnem állóra fékez...
Miközben melegszik a motor, a vezérlő, a kábel, minden. Nagyon.
Ha lenne benne fékező ellenállat, amin dedikáltan elfűti az energiát
talán nem lenne ez a rántás az elején + akár szabályozható is lenne.
(Igen, akár még a fék kar állásának függvényében is. Ha jól sejtem.)A visszatöltés nagyon jó, erősen tud lassítani, a motor se melegszik
tőle. Cserébe kell egy akku, ami fel is veszi azt az áramot. Tele akku
esetén nem használható. Kis akku mellett meg gyengébb lesz csak.
(És kis tempónál már olyan, mint ha ott se lenne, állóra nem fékez.)A harmadikat szerintem rolleren nem alkalmazzák, mert simán tud
akkora nyomatékot egy nagyobb motor, hogy instant repülés lesz
a vége ha elkezd visszafelé hajtani. Hátsó kerék meg csak csúszna.Aki jobban ért hozzá, majd kijavít, én csak tapasztalatból beszélek.
Több metódus kombinációja az ideális. (Komolyabb vezérlők talán
tudják is kombinálni, de gyárilag mindig olyan lesz, amilyen...)
Szerk: mindenesetre ha CSAK e-féked van, akkor para, ha regen...
Tele akkuval elindulva a lejtőn jön a feketeleves, hogy nincs fék.
(Ezt amúgy a Kugoo visszatöltés nélkül is eljátszotta: kis aranyos.) -
glaci
őstag
válasz
Somatom #18786 üzenetére
Somatom #18786:
Igen, villog. Jaja, tényleg azt is vezérli valami.
Érdekes, hogy ennek ellenére volt, aki arról számolt be, hogy a fék meghúzása nem kapcsolta ki Nála a tempomatot, pedig az lenne a logikus.DigitXT #18788:
Végül is mindegy, hogy mivel értékeli, de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!---
Jól rámijesztett:
Párosítottam. Valami béna nevet irt ki. Ráböktem, hogy átnevezem, erre elveszett a kapcsolat és nem kapcsolódott újra.
Szerencsére törlés, majd újra keresés után sikerült újra párosítani és azóta csatlakozik, de cserébe maradt a béna név ... -
glaci
őstag
válasz
Somatom #18780 üzenetére
Akkor ez a fokozat váltás nem feltétlenül szerencsés a "limiter üzemnódhoz" ...
Viszont ez a fék dolog érdekes. Elképzelni nem tudom, hogy hogyan érzékelheti a fékezést, mert nyomát nem látom, mikrokapcsolót kattanni nem hallok, de ha tényleg így van, az jó lenne! Akkor ha akarok sík terepen gurulhatok vagy lejtőn gyorsulhatok gáz nélkül, ha meg finoman lassítanék vagy a lejtőn nem szeretnék tovább gyorsulni, akkor elég nagyon kicsit húzni a féket és a villanyfék megoldja. Ha tényleg így van, az szuper!
Köszi az információt!Akkor a fék dolog rendben lesz, ha a fékkar a villanyt is vezérli.
A limiter ezek szerint meg egész útra szóló lesz, mert menet közben így macerásnak tűnik a váltogatás.
A tempomat dolgot meg inkább elengedem akkor, ha ennyire nem lehet szabályozni.
(Pedig úgy gondolom, hogy ha a fékkar meghúzására elkezd villamosan fékezni, akkor az én logikám szerint ki kellene hogy kapcsolja egyből, mindenféle rángatás nélkül, amikor meghúzom a féket ...) -
glaci
őstag
válasz
Somatom #18775 üzenetére
Ezt meg tudom oldani menet közben?
Tehát, hogy az út egy részén megyek 25 -el, majd amikor olyan helyre érek, akkor 10 -el, majd mondjuk 20 -al, majd 15 -el? Szóval a kérdés, hogy át tudom úgy állítani, hogy haladok és közben balesetveszélyes sem vagyok a nyomkodás miatt? Mert akkor nekem ez is megfelelne. Sőt ... Olvasom itt az akaratlan bekapcsolásokat meg a kikapcsolhatatlanságokat, ez eléggé illesztő ...
(Még mindig nem tudom, hogy hogyan működik, de tudatlanul azt gondoltam, hogy valahogy bekapcsolom, majd vagy kikapcsolom és gurulok vagy a fékezek és akkor magától megteszi a kikapcsolást.)Olvastam a tesztjét, ott azt írták, hogy ha fékezek, akkor villannyal (E-ABS) és dobfékkel is fékez.
Máshol meg azt olvasom, hogy a fék csak dobfékkel fékez és a villany az menüben kapcsolható, de akkor nem lehet vele gurulni, mert gázlevétel esetén egyből fékez. (Ezt nem tartom valami jó konstrukciónak. Fékkarral vezérelve sokkal értelmesebb lenne ...) Mindenesetre mivel nem látok elektromos bekötést a mechanikus fékrendszeren valószínűleg a tesztben írták rosszul. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #18705 üzenetére
Itt azért nagy része a márkanév, meg a gari. 10s5p akku, vacak 50 cella:
ha még a drágább aprós árakat nézzük, akkor sincs 50K anyagköltség...
Jó, a doboz spéci. Mivel műanyag, arany árban van (autószerelő duma)!
Ellenberger a régi akkud, ami már gyenge, pont ezért nem kukába való.(Szépen ki kell belezni, a régi, degradálódott cellák a szelektív gyűjtőbe,
fogni 50 új cellát, és megint jó lesz párezer km-re. Doboz, BMS, minden
marad a régi, csak a bele lesz olyan, mint az új... 100K-ból akkor is kijön,
ha valaki elkéri az 50K munkadíjat, azért, mert csak... És a környezetnek
is jót tettünk, mert nem kell újabb dobozt, elektronikát gyártani.)
-
vendingo
veterán
válasz
Somatom #18536 üzenetére
Senki se akarja esőben használni, de ha reggel 6-kor száraz időben elmegyek dolgozni, és este 7-kor hazafelé elkap az eső, akkor mi van? Erre szerettem volna választ kapni, hogy buszozzak haza, vagy lehet-e esőben használni. G30 nem opció mert nincs felfüggesztése. Tudom, lehet bele rakni, de a mókolás elkerülése lenne a cél, meg akkor már kicsit hozzá rakva a telós árhoz ott van a mantis.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18111 üzenetére
Teszteltem ma rendesen a sisakot. Ami azt jelenti, hogy számomra normális 40-50 perces úton. Pár dolog miatt aggódtam azért, de végeredmény teljesen korrekt.
Baromi jól szellőzik. A szájnál még kisebbre is kellett állítanom a nyílást. Így párásodás sincs, mert teljesen jól "felfut" a plexin a levegő.
Egyedül akkor rosszabb, ha megállok, de a plexinek két lecsukott állása van. A felső állás az, amikor még nem jön az arcomba a levegő, de mégis szellőzik.
Frankó a látótér is. Végre nincs hideg a fejemnél, plusz nem folyik patakokban a könnyen...mert érzékenyebb erre a szemem.
Szerk.:
Jah és már most hasznos volt, hogy fel tudnom nyitni az elejét. Mert kicsit meg vagyok fázva.Szóval jól ki tudtam fújni az orrom.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18151 üzenetére
3M -et azt láttam 10+ ezres kategóriában. Gore-Tex az valóban nem jellemző. Ebben az árban érnek valamit a fűthető kesztyűk? Úgy értem tényleg melegít is, vagy csak nagyjából dísznek van bennük, mert inkább a drágábbaknál érezhető rendesen.
10+ ezret költenék rá és jó lenne, ha kb./max. 1 órán keresztül tudna védeni a hideg ellen. Tehát nem lenne rossz, ha nem hűlne át 20 perc alatt a kesztyű.
Szerk.:
Úgy látom van olyan, ami 6 db ceruzaelemmel (ami nem kis méret...) működik, kb. 6-7 órát bírja. Konzol kontrollerek miatt tele vagyok LADDA -val (Eneloop). -
-
ρσгτσ
addikt
-
pazola
tag
válasz
Somatom #18125 üzenetére
Volt már itt szó róla
https://hegylakok.hu/2022/09/az-idegsebesz-szerint-elsosorban-az-all-es-a-gerinc-serul/
Léteznek egyáltalán normális árban ilyen sisakok (azoknak, akik nem motoroznak, hanem tényleg csak rollerhez használnák)?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #18119 üzenetére
Igen, először nem is értettem felnyitni mire jó...aztán amikor párszor csak 1p re berohantam valahova (bolt, akármi), akkor bazi jó lett volna csak felnyitni és nem kimászni a bukóból.
De legtöbb esetben jó ez így. Forma is nagyon tetszett meg használtan néztem és épp ez volt jó árban...elér árérzékeny vagyok (aka sóher)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18119 üzenetére
Igen, de azt hogy hordanám 0 fokban vagy alatta? Értem én, hogy vannak tök jó könnyű sisakok 400-500 grammal, de az nem hideg időbe való.
Nekem azért jó, ha felnyitható, mert például ki tudom fújni normálisan az orrom.
Ennyi extrát megengedhetek magamnak. Nem kell levenni hozzá a sisakot, csak felnyitom.
Szerk.:
Ninebot sisakban már 10 fok alatt jóval komfortosabb volt, ha sapkát húztam alá. Csak az meg annyira nem kényelmes még úgy sem, hogy állítható fejszorító van rajta.Ráadásul az még zártabb is, mint a fenti kis könnyű nyári sisak.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #18114 üzenetére
Nekem nagy gép van, 40-50 körüli tempón hajtom jellemzően. Én azon agyaltam, hogy amikor jön hűvös védjen és ezért engedtem én bicos enduro cuccot. Nyáron amennyire rémlik régi motoros emlékek alapján nem lesz gáz ez sem. Max állnál lévő szövet részt leveszem és akkor többet szellőzik
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18116 üzenetére
Igen, de a fentit azt hideg időre vettem. Nekem azért egy út 40-45 perc. Amit ugye 1 nap kétszer teszek meg, ha éppen azzal megyek munkába.
Előfordul, hogy hajnalban vagy késő este tolom vele. Már októberben is elfért volna.
Nyárra, jobb időre nekem Ninebot sisak van. Az tök jól szellőzik a nagyobb lyukak miatt rolleren. Csak gondoltam cserélném egy fullface verzióra. Arra valami hasonlót akarok, mint amit az előző hozzászólásban tettem be.
-
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #18109 üzenetére
Nem költöttem sokat, mert nem tudom meddig marad a roller.
Bár nem hiszem, hogy engem érinteni fog a szabályozás. Mármint be fogok esni az alsó kategóriába. Akkor viszont marad.
Olyat akartam, aminél nyílik külön a plexi meg az eleje is. Plusz jó, hogy van benne napszemüveges plexi, amit fel is lehet tolni, ha nincs nap.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17905 üzenetére
Ebben tökéletesen egyetértünk, anno én is pont így gondolkodtam.
Valóban hobbivá vált a szerelgetés, ezért van "ingyen", hiszen minden
van hozzá itthon, de nyilván a szerszámok sem nulla forintba kerültek.Annyit tennék hozzá kiegészítésként, hogy más a munkarendünk, és
hiába keresek egységnyi idő alatt valamennyit, HA két egységnyi időt
töltök a munkahelyen, ez akkor se lesz több. Úgyhogy nem csinálom.
(Egy időben másodállásban sofőrködtem kicsit. Nem fizetett jól, mivel
nem nagy vasak voltak, így részben azt is szórakozásnak fogtam fel.)Ui: megjegyzem, ha el kell vinni a rollert a szervizbe, majd otthagyni a
javítás idejére (majd megint elmenni érte, hogy hazavidd), szerintem a
dolog időigénye is jóval több annál, mint kikapod a kereket, és tárcsát
cserélsz otthon. De persze semmi gond, ha van rá időd és 10K-d...Nekem az verte ki a biztosítékot, hogy a szerelő (igen, egy "papíros",
nagybetűs Szerelő) olyan gányolásokat követett el a motoromon, amit
nekem kellett otthon utána javítani... nem csak drága volt, szar is...
Innen jött, hogy csak abban lehetsz biztos, amit magadnak csinálsz...
(Persze, ha van egy tuti szerelőd, akkor egyszerűbb virítani a lóvét, és
a szabadidődet meg arra használni, amit szeretsz. Éppenséggel lehet
ez a hobbi maga a szerelés, de ha jó a vas, akkor persze a gurulás is:
szopóroller esetében a gondtalan gurulás szervizlátogatás nélkül scifi.) -
válasz
Somatom #17851 üzenetére
Igen, azt én is néztem, mert először arra gondoltam, hogy abba fogom belerakni és abban fogom hordani majd a metrón. De aztán rájöttem, hogy valószínűleg nem túl életszerű a mindennapokban minden egyes megállás után ebbe a táskába belerakni, aztán akár 5 perccel később kivenni. Az eladó lány szerint is ez inkább olyan helyzetekben jó, ha mondjuk távolsági busszal utazol, és ebben teszed be a csomagtérbe. Egyrészről védi, másrészről meg nem látszik rajta, hogy ez egy roller. Esetleg ha sokat szállítod autóban, és védeni akarod.
A mindennapi használatra inkább csak egy hordfület rakattam fel, és annál fogva viszem.
@Peaceliker: Igen, első ránézésre, akár lábbal hajtós roller is lehet. Ha zebrán vagy gyalogosok között kell mennem akkor csak lábbal hajtom, óvatosan, mint ahogy a sima rolleremmel szoktam. (Mert olyanom is van.)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17739 üzenetére
Az lehet, de én erről beszéltem feljebb is, amit bővebben kifejtettem. Mivel tudomásom szerintem nincs olyan, hogy külön traffipaxos rendőr. Más feladatot, más jellegű közúti ellenőrzéseket is végeznek.
Vagyis gondolom, de javítson ki valaki, ha van erről pontos információja. Nem nagyon vágom.
Az teljesen világos, hogy traffipaxozni a legegyszerűbb. Ezt nem vitattam eddig sem. Csak azt mondtam, hogy az autókra kiterjedő közúti ellenőrzések jóval nagyobb kapacitást igényelnek.
Egy rolleres, akár pár napos akciót sokkal kisebb kapacitással el lehet végezni. Elég csak bemenni a belvárosba vagy egy-két forgalmasabb bringa útra.
Amúgy mostanában egész aktívan elkezdtek drónozni is. Van amikor motoros rendőrökkel karöltve. Így majd lesznek izgalmas pillanatok a közúti rollereseknek is.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17730 üzenetére
Bár ezt valóban nem írtam így le konkrétan, de általánosságban értettem a közúti ellenőrzésre. Azért írtam például az iratot, amiben látszik hogy mennyi idős vezeti a rollert.
Egy autónál azért sok mindenre ki kell terjeszteni az ellenőrzést, amit általában azok az emberek végeznek, akik a traffipaxoznak is. És ugye ezek tovább is tartanak.
Viszont az utóbbi időben nagyon ráálltak a gyalogosokat érintő szabálysértésekre is, amivel korábban nem sokat foglalkoztak. Valószínű azért, mert Budapesten belül ők kevésbé védettek. Ráadásul sokkal könnyebben lehet belőle halálos kimenetelű vagy súlyos sérüléssel járó baleset.
A roller pedig elég kiélezett helyzetben van jelenleg így, hogy kb. mindenki azt csinál vele amit akar. Csodálkoznék rajta, ha legalább a bevezetéskor nem lenne aktív ellenőrzés. Főleg ha egy csomó embert ki fognak sorolni az utakra, akik még a táblákkal sincsenek tisztában. Vagy nem használnak védőfelszerelést sem.
Szerk.:
Roller szabályozásnál ugye az lesz a gond, hogy nagyon sokan kikerülnek majd a védett(ebb) részekről. Ahol ők voltak az "erősebbek". Nagyon megváltozik a felállás, ha ezek az emberek majd az utakon közlekednek.Aktív ellenőrzés nélkül én csak káoszt és sok balesetet látok.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17725 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy miután életveszélyes használati szokások alakultak ki, a szabályozás több lehetőséget nyújt a büntetésre. A rendőrség pedig ezzel élni fog.
Sokkal egyszerűbb és gyorsabb ezeket ellenőrizni, mint az autókat. Legalábbis ha az iratokat (kor miatt) és a végsebességet nézik. Tehát nem kell hozzá akkora kapacitás.
Eljárást természetes személy ellen is lehet indítani, nem kell hozzá jogosítvány. Ahogy ezt most is megteszik adott esetben a rollerezőkkel. Már ha arra gondolsz, hogy valakinek nincs jogosítványa, de elkapják egy nagyobb sebességre is képes járművel olyan helyen, ahol nem közlekedhetne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17725 üzenetére
Ne aggódj, majd kitalálják... előéleti pontot osztanak, aztán ha kipontozódsz
repül a jogsi, a munkádat sem fogod tudni végezni: betartod majd magadtól.Nekem még csak 22 éve van jogsim, és minap beszoptam az első 4 pontom.
Mondhatnám, hogy ez is sikerült, bár valahogy nem akartam gyűjteni őket. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17722 üzenetére
Az biztos, ha lesz szabályozás, Budapesten jó sok eladó roller kerül fel az aprókra.
Csak ezért is érdemes várni. Már ha jövőre tényleg eljutunk odáig.
Annyira nem lesz élvezetes "nagyobb" teljesítményű, de olcsóbb rollerrel betonon terepezni. Miközben 50 km/h szakaszon 60-70 km/h -val tolnak le az autók az útról.
Sok úton még autóval is kerülgetve megyünk. Feltéve, ha nem akarunk sűrűbben lengéscsillapítót és egyéb alkatrészeket cserélni.
Szerk.:
Természetesen arra gondolok, ha a szabályozással a rollerek egy részét kirakják az útra a teljesítményük/sebességük miatt. -
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #17497 üzenetére
valóban nem ideillően szóltam, csak az volt a bajom, ha max 55 psi van irva a gumira, miért kell annyit, vagy többet ajánlani, meg jönni itt a belsős xiaomi keréknyomással mikor SEGWAY-ról van szó, belső nélkül..
85 kilóval max 40psi-re nyomom, de majd felnyoom 55 re és megpróbálom levideózni ahogy rezeg végig a hátsó sárvédő, meg milyeket koppan minden útegyenetlenségen (gondolom a xiaomi hires kormánymechanizmusának is jót tesz ami 200km után kotyog, minő véletlen), ami majd a roller kárára fog menni, kanyarban meg majd jól elcsúszok a púpos túlfujt gumival
a nagy testvér figyel
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17435 üzenetére
Amúgy én is mindig ezt mondtam. Aztán csak sikerült. Szerencsére protektorban.
Szerk: érdekes, hogy még a robogó topikban is téma volt a bicikli + full face.
-
Mr. Csonti
tag
válasz
Somatom #17431 üzenetére
Sziasztok!
Látom ez nem a milyen e-rollert vegyek topik, de mégis itt találtam a legalkalmasabbnak ezt megkérdezni. Szóval a kérdés adott, mit ajánlanátok? plafon 200 ezer de ha nagyon muszáj még picit tudok rádobni. Noname márkákkal mennyire érdemes próbálkozni? Őrült bicajos módjára télen is hajtottam a 2 kerekűm, ezt váltaná le a roller (nyilván ahol bicajjal se indultam volna el, hanem rászántam magam a bkk-ra, ott rollerrel se indulnék).
Válaszokat előre is köszönöm!
-
synar
őstag
válasz
Somatom #17398 üzenetére
Van akit ez sem zavar. Két hete láttam Pécsett Xiaomi rolleren egy anyukát(?) előtte két(!) gyermekével, mint az orgonasípok álltak egymás mögött, tele volt velük a trepni, elől a legkisebb kapaszkodott a kormányrúdba, a nagyobb testvére meg az ő vállát fogta. Járdán mentek meg lakóterületen az igaz, de akkor is eldobtam az agyam...
-
Tibiajax
nagyúr
válasz
Somatom #17384 üzenetére
jó, tehát akkor a full result: fel tudott vinni téged a nárciszig. - ha nem is nagy sebességgel
jutalomként bevallom, nem is 90kilo vagyok, hanem csak 75, viszont 9éves gyekőcöt is viszem majd rajta... igazából, őt taxiznám fel vele a tamási iskoláig. de akkor menni fog ez.és köszi a tesztet! sajnálom, h személyesen nem sikerült koccanni végül
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17330 üzenetére
Az alatt én sem nagyon vennék. Meg most már a téli időszakhoz közeledve (korai sötétedés) az sem utolsó, ha jó a világítása. Bár ha szinte csak bringa úton megy, akkor talán(?) jó a világítás.
Élvezném, ha mindenhol eltakarítanák a múlt hét csütörtöki nagy vihar maradványait.
Ezt annyival megdobták, hogy pár helyen elkezdték nyírni a füvet. Ami tök jó, csak nem tudom miért nem szedik össze a járdáráról és a bringa útról. Régen úgy csinálták. Most meg egy gyenge eső után sem annyira frankó rajta közlekedni. Vagy éppen ráfékezni.
-
DigitXT
félisten
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #17285 üzenetére
Állítólag amikor hegesztik a nyakat akkor körülötte gyengül az anyag és azrét törik ott ahol hajtogatni lehet vagy a hegesztés fölött. Mindkét eset előfordult már hegesztett kormányok esetében.
Kéne túrnom egy esztergályos szakit, aki valami acélből legyártja nekem ezt. Nem nagy matek. Kell egy fül, egy cső meg némi bevágás rá, esetleg alul lehetne bumszlibb... nyilván így hogy nem értek a szakmához marha egyszerűnek tűnik -
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #17219 üzenetére
Lejtőn lefelé sok xiaomi kontroller döglik meg (lehet más márka is, de én csak ebben a markában olvasok), mert fékezés ami nagyon nagy feszültség tüskét tud csinálni. Gurul mint állat, kijön elé valami, nagy fék és annyi.
RC autóban is sokszor fékezéskor köszönt el a technika
Ott voltak olyan mérések, hogy 60A-es rendszer 110A ek szaladgáltak fékezéskor. És hiába pillanatny, ha már bőven túl van a rendszer tolerancián, akkor kampó lesz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17219 üzenetére
Ha alul van méretezve a cucc, akkor okozhat bajt (valamint tele akku
esetén automatikusan bukó a történet), de amúgy soha nem iktanék
ki egy biztonsági funkciót, sőt: az is zavar, ha csak egy keréken van...Többféle módon lehet elektronikusan fékezni egy agymotort, vannak
módszerek, amik valóban okozhatnak problémát. De szerintem az is
viszonylag nagy probléma, ha a mechanikus fékek hibája esetén úgy
száguldasz lefelé, hogy lesz ami lesz. A redundancia mindig jó.
A féktárcsa megégetése meg soha sem nagyon nyerő hosszú lejtőn. -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #17208 üzenetére
Annyiban jobban bírná, mint a bringa, hogy nem feltétlen a fékeket
kell rajta lilára színezni, hanem motorfékkel lehet tölteni az akkut...
(Persze attól még nem rollernek való, lefelé 60 km/h-val, az is tuti.)Felfelé 2kW körül talán 40 km/h menne, szerintem (az nem 350W).
-
-
Revolit
senior tag
válasz
Somatom #17170 üzenetére
Köszi a hasznos infót. Akkor nem fogom kínozni. Amúgy már megrendeltem, úton van. Jelenleg egy D28E van, de amúgy maradna 2 roller, feleségemmel néha egyszerre használnánk. Csak akkor majd lehet a D28E helyett lesz egy Mantis dual mondjuk, az biztos felmegy, nem?
szerk.: Majd 30 kiló a mantis dual. Esetleg egy egymotoros 800W-os Mantis szerinted elég lehet a Normafához? Tudom, tudom a szabályozás viszont megszívathat.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17160 üzenetére
Autós ellenőrzés az egy nagyobb szabású dolog. Rollernél még Budapesten is elég lenne 4-5 helyre kimenni egy nap, aztán máshova a következő napon és így tovább. Ezek általában nem tartanak tovább néhány óránál, és eredményesen szereznek bevételt.
Az autós országos ellenőrzések ennél jóval komolyabbak.
Mondjuk Húsvétkor a Vaspálya utcában is csináltak olyat, hogy pár órán keresztül minden autót leállítottak. Egymás után álltunk, és 3 rendőr ellenőrzött. Vagyis fújkáltuk az alkoholszondát.
Mostanában már egyre több az ilyen jellegű ellenőrzés, bár az is tény, hogy a legtöbb európai vonatkozású, amihez mi is csatlakozunk.
Viszont ezeknek köszönhetően gyakrabban tapasztalatom, hogy sokkal körültekintőbbek az autósok zebránál. Nyilván 100 százalékos megoldást ez sem fog nyújtani.
yodamester10:
Az autókra sokkal komolyabb a közlekedési szabályozás, mint amilyen valaha rollerre lesz. Ráadásul szabályozott és ellenőrzött keretek között folyik a gyártás és a használat is. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #17070 üzenetére
Szépvölgyin hogy áll most a bringa sáv? Bécsi út felé már egy ideje felfestették, de feljebb elég sz@r volt a járdán közlekedni.
Csomó helyen nem volt szintben a padka, ami bringával nem necces, de rollerrel már annyira nem jó. Plusz sok kapu/parkoló kijárat eltérő burkolatú volt. Meg egy-két helyen még beraktak 2-3 fok lépcsőt is.
A járda közepén lévő egy-egy oszlop sem az igazi, de azt már máshol is megszoktam.
Az úton közlekedve meg a duplán rakott rácsos csatornafedelek voltak izgalmasak.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Somatom #17015 üzenetére
Akár hiszed, akár nem de pl. Dél Svédország úgy Stockholmig bezáróan észak fele kellemesebb klímával rendelkezik mint Magyarország!
Nálunk a nyarak nem annyira forróak bár évröl évre melegebbek már 4 éve van medence is a kertben
Viszont általában telek általában enyhébbek a tengeri klíma miatt.
Természetesen tud hideg is lenni ha északról "befúj" a szél de az állandó nyugati szélirány miatt (Golf áramlat) inkább az esö esik. Tavaly pl. 2-3 nap volt hó össz-vissz.
Szóval lehet rollerezni szinte egész évben az ország déli részén.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch 2
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Mini-ITX
- Autós topik
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASUS ROG Zephyrus GA403UV Gamer notebook - R9 8945HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest