-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #177711 üzenetére
Hol történik a váltás? 80Hz-en?
Ahogy írták lehet időzítési probléma (sub távolságát állítgathatod), de mivel eleve egy szélesebb freki tartományt ölel fel a váltás és ha abban a tartományban vannak problémák, akkor van hogy akármit csinálsz az időzítéssel, akkor is lesz valahol beszakadásod. -
Dorian
félisten
válasz
skippper #177711 üzenetére
Az okozza, hogy a mélynyomód eleje kb. 0,9-1 m-re van a mögötte lévő faltól, és itt negyedhullámos kioltás keletkezik a távolságból adódó frekvencián.
A megoldás az, hogy tedd közelebb: 70 centi alatt legyen a szub eleje a mögötte lévő faltól. Így a kioltás már 120 Hz felett keletkezik, ami szub-szempontból már mindegy. -
rappit4
őstag
válasz
skippper #177607 üzenetére
Igen en is azt néztem hogy elégnek kell lennie.
Még teljesen új vagyok a REWhez de nem tűnt egy agysebészetnek, viszont az nem teljesen világos, hogy az Audyssey szoba eqját hogyan tudnám meghagyni. Töröljek ki mindent, lőjjem be a subot a Minidspvel majd kezdjem újra az Audysseyt (ez gondolom elbassza a gain és delay beállitásokat) vagy most a telefonos Audyssey appal kapcsoljam ki a sub beallítást, nullázam le a gain és távolság beállítás és így állitsam be a minidspt? -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
skippper #177535 üzenetére
Az, hogy az atmos nyújt-e többet azt kell mondjam erősen film / forrásanyag függő.
A jó atmos hangkeverésre akadnak pozitív példák pl: Top 10 Dolby Atmos Movies vagy Referenzfilme Tonqualität és Voidxs atmos film ajánlásai közül is érdemes csemegézni. Talán egyik előzőben sem említik, de nekem a listámon szerepel a Ghostbusters Afterlife nyitójelenete is, mint referencia atmos keverés, de sajnos van rengeteg negatív példa is.Nálam a magassági csatornákat hajtó végfokok jelszintre kapcsolnak be-ki. Nem egy atmosos filmnél előfordult, hogy film közben lekapcsoltak. Az azt jelenti, hogy kb 20 percen keresztül semmilyen tartalom sem volt felülre keverve...
Általánosságban a 3D hangformátumokról (atmos / dts-x, auro 3D) volt anno 2018-ban a Grobi TV-nak (német házimozi installátor) egy előadása, ahol felhasználói szemmel megközelítve értékelte a 3D-s hamgformátumokat tartalmazó filmeket nem egy elrettentően gyengére sikerült keverést is bemutatva. Náluk a bemutatóteremben külön kapcsolhatóak a földi és mennyezeti hangsugárzók, így könnyen tudja demozni a kedves ügyfélnek, hogy melyik filmnél érdemes valami komolyabb felső effektre számítani.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
skippper #177468 üzenetére
Én már tettem egy rövid próbát a Cavern / EQ APO 7.1 PC-s hang auro 3D upmixerrel magassági hangsugárzókra történő felkeverésére.
(Ki van építve az Atmos 7.1.6 / auro 3D 13.1. összesen 8db magassági hangsugárzó a proci formátum függően vált közöttük, egyszerre 6 csatornát kezel.
Én több mint egy évtizedes Dune HD Max majd Dune HD Max 4K médialejátszó használat után jutottam el kísérletképp a PC / Cavern / EQ APO kombóhoz amit egyáltanán nem bántam meg)Az első lépés a PC-vel EQ-zott 7.1 és a magassági csatornák jelszintjének összelövése volt.
Nálam kb 6dB az EQ miatti jelszint veszteség minden csatornán.
Ezt látom a Cavernben és REW-vel visszamérve az EQ ki-be kapcsolásával visszaellenőrizve is ezt az eredményt kapom.
Emiatt a 7.1 csatorna mindegyikét megtoltam 6dB-vel. (A magasságiak erzékenységük miatt alapból vissza vannak véve, azokból egységesen nem tudtam volna ennyit csökkenteni.)A crossovert az AV processzoron használom, így nincs további 10dB jelveszteség a 7.0 80Hz alatti részének az EQ APO-n belüli subra történő átkeverése miatt (clipping elkerülése végett)
A lényeg: az első tapasztalatok inkább érdekesek, mintsem jók. A mélyek erősen terjengősek, ami talán / tippem szerint az auro 3D upmixer aktiválásakor a proci bass managementje által a magassági hangsugárzókról a subokra rákevert és nem EQ-zott tartalom miatt lehetnek.
Procin minden Audyssey beállítás off-on vanDe a miértet a nálam jobban hozzáertők madj úgyis megerősítik, vagy megcáfolják.
(Ugye alapól a subok is a Cavernnel / EQ APO-val vannak kiegyengetve).Miközben ezt a választ írtam annyi ugrott be, hogy esetleg érdemes lenne egy olyan Cavernes mérést csinálnom amikor a procin aktiválva van az auro 3D upmixer is, de a magassági csatornákat hajtó végfokok ki vannak kapcsolva. Így talán az egyes csatornák mérésekor az upmixer által felkevert majd a procin aktivált bass management által a subra rákevert tartalom is mérve majd korrigálva lesz. De ez már a beteg kategória.
-
-
mettek
addikt
válasz
skippper #177468 üzenetére
2 dolgot kell magadban tisztázni. Nyújthat e jobb élményt az atmos. Abbol amit eddig olvasgattam, kevés film tartalmaz igazi atmos keverést és azokban is 1-2 jelenet csak.
Én nem erőltetném.A másik hogy szeretsz e mókolni, pc-vel szórakozni mert azért az nem a kényelmes embereknek való. Nekem soha nem sikerült boldogulnom vele. Nyugdíjasoknak, informatikusoknak, home office-ozóknak ajánlott első sorban.
Akinek a mozira csak szűk szabadidőben van ideje annak szerintem nem való. Én is így vagyok. Hazaérek 5kor fáradtan, nincs kedvem nekiállni mókolni. Ha időm van inkább sorozatot nézek vagy playstation-t nyomom.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #177468 üzenetére
Aki atmost használ az úgysem fogja mondani az előbbit és ez fordítva is igaz.
Én is úgy vagyok berendezkedve pc-vel végfokokkal, hogy gyakorlatilag újra kellene építeni mindent ha atmost akarnék. Kezdve onnan, hogy a háttereimet lentebb kellene hozni, de a kábelezése meg a mostani helyre van bevésve.
Viszont ha most nulláról építenék rendszert, szerintem ugyanígy ezt a PC-s felállást választanám. -
VoidXs
nagyúr
válasz
skippper #177448 üzenetére
Meg akarja magyarázni magának, hogy jó döntés volt több köbméter betont beönteni a lakásába. Ami igaz, mert megoldotta, hogy a szobája egyenletes lecsengésű legyen, és így a teljesen flat karakterű stúdió monitorjai vissza is tudják adni az eredeti hangjukat, csak nem képes megérteni, hogy pontosan ugyanazt érte el, mintha EQ-t használna. Sőt, a hangszórói azért gyárilag olyan flatek, mint egyetlen házimozis darab sem, mert aktív EQ van bennük... Ennyit arról, hogy nincs nála EQ és nem kell neki.
-
ada19
senior tag
válasz
skippper #177430 üzenetére
Én egy ideig Direct móddal mértem mert Cavern intézte a crossovert is és az X4200-on Direct kikerüli crossovert és Audyssey-t is. A gond csak azzal volt hogy hasonló görbét kaptam mint Tamoo és BIGi75, eltartott egy ideig mire rájöttem hogy ilyenkor 2 csatornás jelként kezeli az AVR és a Direct mód ellenére az ott beállított crossovert ráhúzza....
Nekem a Multi-Ch In jött be mind mérésre mind fogyasztásra, a crossovert pedig az AVR végzi - Audyssey pedig kikapcsolható forrásonként. Régen volt, de úgy rémlik subot csak akkor tudtam normálisan mérni ha LPF-et vagy felvettem 200-ra vagy kikapcsoltam (ha egyáltalán ki lehet).
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #177358 üzenetére
Sok beszédnek sok az alja!
Még mindíg azt gondolom, az egyes hangoskodó mérnökurakról, hogy nem azt mérik amit kéne, így a kapott eredmény sem mérvadó, és akkor itt és most befejezhetjük a vitát, mert az nem érv, hogyha sokszor és hangosan mondjuk akkor az igazzá válik.
-
alphamooncam
őstag
-
-
mettek
addikt
válasz
skippper #177320 üzenetére
Valamibol meg kell élni. Amugy leírja a vegen hogy csak kis kulonbségek tapasztalhatók, high end rendszerbe ajánlott és mindenki maga kísérletezzen vele. Szerintem ez rendben van.
Nálam volt tavaly egy hifis aki bizniszelget és járt egy olyan emberkénél akinek 10 millió folotti rendszer figyelt a nappalijában és észre vett nála egy kis kék lego kockát az erősítőn. Megkérdezte, ezt a gyerek hagyta itt? Azt mondta a tulaj hogy nem az egy speckó lego ami javítja a rendszer hangját. Kulfoldi forumon szedte össze eme misztikus ötletet. -
skippper
senior tag
válasz
skippper #177319 üzenetére
Vagy kábel alá tett fakocka, amitől szintén megnőtt a színpad. Elsőre csak felvontam a szemöldököm, de egyre jobbat mulatok ezeken a teszteken
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #177276 üzenetére
Állítsd, hogy a színek befolyásolják a hallást és én kinevetlek.
Ahogy azt is, aki tapasztalás nélkül állít valamit, mert képtelen megállni hogy ne szóljon hozzá bármihez ami szembe jön, és a szerénységet hírből sem ismeri.
Meg mondjuk mi lenne ha nem terelnél és nem állítanál olyat, amit nem mondtam. Köszi
-
VoidXs
nagyúr
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #177107 üzenetére
"Nem láttam egyetlen olyan hozzászólást sem, mióta ez az őrület itt folyik, hogy az itteni tagok közül bárki beszámolt volna arról, hogy minden területen megoldotta az akusztikai hibákat, és prezentálta volna ezt előtte-utána készített mérésekkel.
Ellenben számtalan olyan elégedetlen hozzászólást láttam, amely
otthoni körülmények tisztán elektronikusan alkalmazott "korrekció" elégtelenségét bizonyította."Mióta is folyik itt Koncentráltan a PC-s EQ-zás?
Eredmény ? -
Quetz
őstag
válasz
skippper #177104 üzenetére
Mindenkinek érdemes lenne megnézni ennek a videonak legalább az első 10-15 percét: Ethan Winer - AES workshop 2009. Szó esik benne arról, hogyan hallgatunk, milyen, a halláson kívüli egyéb információkat használ fel az agy, hogyan tudjuk becsapni a fülünket a szemünk segítségével, stb...
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #177093 üzenetére
Lehet, hogy az időzítés sem tökéletes, de biztos hogy vannak akusztikai problémák abban a sávban amik miatt nem fogsz tökéleteset mérni se 80-on se 60-on. Megprobálhatod 100-110Hz-en is váltani, lehet hogy mérve jobb lesz, de fülre nem tuti. De tologathatod kicsit a sub időzítését/távolságát is a frontokhoz képest, hogy mit mutat.
Na meg van hogy pl. egy ilyen beszakadás 20cm-el arrébb már nem látszik. -
BIGi75
senior tag
válasz
skippper #176876 üzenetére
Kb. egy szinten vagyunk, hasonló elrendezéssel. Nekem félig nyitott a nappalim jobb oldalon az ebédlővel és bal oldalon fal határol, ami szinte üres. AV cuccal balra vagyok húzódva. Nem akarok venni 25-30k-ért paneleket, Nobasil FKD-S 2cm vastag kőzetgyapotból akarok készíteni szélessávú paneleket, léckerettel, szövetborítással vagy teszek elé vékonyabb rétegelt lemezt, amin maróval lyukakat készítek. Ezt már majd méreteznem kell, hogy 4-6-8 cm rakjak össze, mekkora/mennyi lyukkal a lemezen, faltól mennyire tartsam el. Diffúzort olyan frekvenciára keszíteni, aminek értelme van arra nincs elegendő helyem, de lehet csak csinálok placebora 1-2 dbot. + még basszuscsapdán gondolkodtam sarokba, de mikor behoztam bálába a kőzetgyapotot fülre nem hallottam semmit, ki meg nem mértem akkor...
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #176779 üzenetére
Ráadásul ez csak 1 hangsugárzó (a kívánt hangnyomást meg ugye általában min 2db állítja elő), illetve normál lakószobában nem csökken annyit a hangerő a távolsággal, mint amivel ezek a kalkulátorok számolnak, szóval én kb a 80W 1/3-1/4 részére, olyan 20-30Wattra tippelnék valós helyzetben, de lehet, hogy még így is sokat mondtam.
-
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #176752 üzenetére
A Toppinggal mennyire is állította a frontokat (már nem emlékszem)? Az AVR-ek (meg úgy általában az integrált erősítők) végfokai jóval magasabb bemeneti érzékenységűek mint a különálló végfokok. Hogy ez miért van, jó kérdés.
Az alatt mit értesz, hogy "nagyobbat szólónak" gondoltad mint a Denon saját végfokozotát? -
denesdr
addikt
-
-
VoidXs
nagyúr
válasz
skippper #176669 üzenetére
Igaz, már pár éve olyan is van. Az a jobb, amelyikben a HRTF szett közelebb van a füledhez, működésre mind ugyanaz.
MasterMark: Attól jó, hogy nem kell új fülest venni virtuális gimmickek miatt, bármivel működik együtt. A pontos működésről itt írtam nagyon alaposan.
-
MasterMark
titán
-
Rp526
aktív tag
válasz
skippper #176654 üzenetére
Pár éve tele volt minden ezzel a belépőben is. Jófogáson is. Szerintem mai napig árulják kb 500 Ft/db áron.
Nem is értem, hogy tudtad elkerülni. Rengeteg felé szembejött.
Akkor az volt a nagy mondás ott, h ettől rosszabb dolog nincs is banándugókban, meg milyen gagyi, meg ettől csak jobbat lehet venni. (Nem az én véleményem, ott láttam ezeket.) -
-
Hohocali
aktív tag
válasz
skippper #176644 üzenetére
Szerintem meg ez felejtős. Volt/van ilyenem, és egyik/másik bedugás után darabjaira hullott. A probléma mérnökként könnyen átlátható: a 4db vékony rugós lap "oda van pöttyintve" valahogy a testhez. Erőhatásra ott elvált.
Nekem ez jobban bejött: 1db masszív test és érintkező, M3-as csavar (ami nem szakad meg egy kis erőltetésre), és műanyag ház (segít elkerülni a véletlen rövidzárakat, pl. kiesik a kezemből a csavarhúzó, és összezár valamit). És a kupak utólag az érintkező felöl is felhúzható, nincs olyan, hogy jaj bakker, elfelejtettem felhúzni a vezetékre, szedhetem szét. -
denesdr
addikt
válasz
skippper #176593 üzenetére
Belülről teljesen ugyanolyanok a két gyártó erősítői. Annyi, hogy az Audiophonics kínálatában van [NC122] alapú megoldás is, ami a maga 400 Eurós árával a legköltséghatékonyabb NCore erősítő. Ez gyakorlatilag annyiban tér el a NC252-től, hogy kisebb a teljesítménye, de több mint valószínű, hogy az NC122 125W/4Ohmja elég lenne neked, de az ide irogatók 99%-ának is.
Az Audiophonics erősítők háza jóval szellősebb, rácsozott tetővel és fenékkel, míg az IOM-ok teljesen zártak. Nekem ezek miatt szimpibb az Audiophonics, na meg olcsóbb is. -
python1
veterán
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #176587 üzenetére
Nem kell az NC252 elé poti, hiszen vissza tudod venni az AVR-rel a szintjét. Én csak arra az esetre utaltam, amikor 1.5V jön ki az AVR-edből, ilyenkor az NC252-ből kb 250W/4Ohm jön csatornánként, na ezzel lehet nem bírná tartani a lépést a Denon saját erősítese (de lehet, hogy a hangfalaid sem), attól függően, hogy a frontokon kívüli csatornákra mekkora hengerő jut mondjuk egy filmben.
Igazából ha neked a Topping mellett elég a Denon saját erősítése a többi csatornára, akkor felesleges az NC252 teljesítménye. Ha elég az a hangerő ami a rendszerből kijön az 1.5V maximumos pre-out feszültséggel, akkor teljesen jó neked ez a rendszer így ahogy van most, legalábbis erősítés szempontjából. Persze 1.5 Volttal a Topping nem fogja tudni teljesen kifutni magát, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy neked ez így elegendő hangerőt tud-e biztosítani vagy sem. -
denesdr
addikt
válasz
skippper #176578 üzenetére
Nem tudom mennyire pontos a multimétered 1kHz-en, lehet meg kellene próbálnod egy 100Hz-es sinewave-vel is. Bár ha 1,5V fölötti kimenetnél a műszeres mérések is klippelést mutatnak az AVR esetében, akkor lehet, hogy jó a te mérésed is.
Egyébként a kis Topping bemeneti érzékenysége szokatlanul alacsony (2,6V), kár érte, főleg hogy halkító potmétert is raktak rá, amivel ugye mégtovább csökkenthető az amúgy sem magas érzékenység.
Az nc252 bemeneti érzékenysége 1,66V, ez kb pont passzolna az AVR-edhez, bár az nc-ből ilyenkor már elég nagy kakaó jön ki, könnyen lehet, hogy az AVR belső erősítése nem tudá tartani vele a lépést. -
denesdr
addikt
válasz
skippper #176574 üzenetére
Annyi lenne a lényeg, hogy a hangerőszabályzó maximum állásában adja ki az előfok (a te esetedben az AVR) a végfok bemeneti érzékenységének a feszültségszintjét.
Igazából jobb lenne egy 0dBfs szinuszjellel mérni, mint valós hanganyaggal.
Ha sikerül jól beállítani, akkor a végfokod az AVR-en beállított 0dB főhangerő állásban sem fog klippelni és pont a névleges maximumát fogja nyújtani. Persze ez az egész már csak finomhangolás, nem muszály ezt követni. -
Quetz
őstag
válasz
skippper #176544 üzenetére
Az input sensitivity 2.6v, a gain 19dB. Természetes, hogy halk lesz. Mivel a Denon 1.4v kimenet felett elkezd klippelni, ha nincs lekapcsolva a végfok, ezért különösen problémás a topping a számodra.
Az egyetlen megoldás, hogy tekerd fel a hangerőt maxra a végfokon és kapcsold le a végfokokat a pre-outon ahol használod. Az a tekerentyű ugyanis nem hangerő, hanem jelszint csillapító / signal attenuator. -
achilleuss
tag
válasz
skippper #176501 üzenetére
Sziasztok! Érdeklődök, hogy ért e valaki ebben a topikban ahhoz, hogy egy zárt dobozos hangfalban a csillapító anyagok milyen arányú virtuális térnövekedést eredményeznek. pl, ha van egy 50 l-es zárt rész, abba van téve 10 l köbtartalmú kártolt gyapjú, akkor mennyi lesz a térnövekedés. Ugyanannyi, mint amennyi kártolt gyapjú került a dobozba, tehát plusz 10 l, így 50+10 = 60 l lett a virtuális tere? vagy ennél kevesebb a térnövekedés? sacc/kb mennyi lehet
-
VoidXs
nagyúr
válasz
skippper #176406 üzenetére
Igen, és akik nem a referencia Dolby IC-t használják (tehát mindenki rajtuk kívül, mert így olcsóbb), azok erre építenek. Most épp saját dekódert írok nulláról, kell a DD+Atmos dekódoláshoz, abban igyekszem figyelni, hogy a végtelen idióta feature-t támogassa.
mettek: nem nyúlnak bele, az mindig bitpontos, csak helyesen kellene felolvasni, azt nem divat.
-
Tamoo
nagyúr
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #176367 üzenetére
Vagy mégegyszerűbben: [master-slave elosztók] .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged