- Telekom mobilszolgáltatások
- Egyedülálló akkumérettel futott be a OnePlus Nord CE5
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A OnePlus Nord 5 sem sokkal marad le akkuméretben
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Az volt az elso esos futama F1-es autoval. De nezzuk a dolgokat egeszeben. Az idomeron beleallt a gumifalba egy rosszul rogzitett kerekanya miatt, 10. helyrol kellett rajtolnia, de egybol felugrott a 6. helyre de a ket BMW kakaskodasa ot is sulytotta es defektet okozott neki Kubica ... stb.
Meg mindig o volt a legugyesebb az elso-kanyar-folyonal feluszok kozott, mert nem torte ossze a cuccot es nem allitotta le a motort.
Button, Rosberg, Sutil, Speed, Davidson is porul jart ott ugyanabban a korben.
A traktoros palyaratetel meg szabalyos volt. Lewisnak amiatt a futam miatt semmi szegyenkezni valoja nincs. Es az esomeno voltat sem kerdojelezi meg.
-
#70869248
törölt tag
akkor így..
Nem csak ő, hanem a többiek akik még ott álltak is egy véleményen vannak vele.
De tök mindegy, van ilyen....csak persze hogy ez most Kimi-vel fordult elő így a fotós hibája.
..ha Monty-val akkor a Monty-é..Hamilton-ról ne is beszéljünk persze, valszeg még hónapok múlva is kapná az ívet.szerk: egyébként sztem rálépett az esernyőre, én legalábbis azt látom.
-
JJános
addikt
Én leírtam, hogy "szőrös" Heidfeld nagyot ment, esőmenő. Ugyanezt leírtam Barichellóról. Azt nem irta le senki erről, hogy igen engem ez sért.
Ha jól tudom Motion-től vettem át ezeket a kifejezéseket, és egyértelmű pozitív felhanggal említettem őket.
A ph kedvence meg megengedi magának, hogy húzza az idegeinket, holott erre semmi szükség. Senkit nem fogsz ebből a táborból meggyőzni, és így teljesen feleslegesen téped a szád.
-
hunnylander
őstag
Tudod mit? Kerdezz meg egy Heidfeld/BMW szurkolot, hogy banto e a Szoros becenev/gunynev. Kerdezz meg egy Hondast, hogy banto e a Barika.
Es kerdezz meg egy Hamilton szurkolot, hogy banto e vagy elfogadjuk e, hasznaljuk e a tejcsoki es hasonlo gunynevet. (Gyengebbeknek: NEM!) Egyertelmu, hogy te hasznalni szeretned, mert ellendrukker vagy. Olyan beceneveket hasznalj(unk) csak amit az adott pilota szurkoloi hasznalnak es elfogadnak kedvencuknek, ami egy tisztesseges becenev, nem borszinre celzo gunynev.
De felolem csinalhatsz magadnak tempbant.
-
PazsitZ
addikt
Szeintem ők eldöntenék, és Hamilton topic lenne
"csak védekezünk" hunnylander meg még azt is megszépíti megmagyarázza, amit senki nem firtatott.
(#20503) Oliverda: valóban mikor az sokadik VB címét megszerezte és visszavonult.
Mondjuk az nem az én dolgom, max annyira, hogy áldásomat adtam rá, ha jól rémlik. -
hunnylander
őstag
Haha.
Bezzeg a masik ket enyhito korulmenyt mar nem idezted, arrol mar lapitasz. Ugy gondolod, hogy Kiminek kell a hatszel, ezert Lewist tuzzel-vassal buntetni kell aprosagok miattt is kulonben tul nagy veszely neki?
Bezzeg mi lett volna itt, ha a Sutilos eset utan -10-ert kialtottam volna? Vagy mi lett volna, ha black flaget koveteltem volna Kminek Magny-Coursban? Nos en egyiket sem tettem, mert hu vagyok az elveimhez, es Kiminek is hasonloan esszeru, korultekinto es humanos elbiralast kovetelek. Az utobbi futamon Lewis ezt nem kapta meg. Neked az miert faj, hogy nekem ez faj?
-
hunnylander
őstag
- Ha egy elozesnel tul keson vagy tul kevesett fekezel, akkor megvolt az elozes szabalyosan?
Nem, eppezert huztam ra az elozesre a kigyorsitassal elert es sikan elott befejezett minositest.
Mit mondjak, pofatlan egy dolog volt, de legalabb elvoltunk vele nehany napig.
De latom veszitek a lapot, pedig mar tobbszor leirtam, hogy buntetheto volt a dolog, de abbol mar nem engedek, hogy a korulmenyeket (a Meki ugyis gyorsabb a Toronal, VB eselyes, -10, Kimit nem piszkaltak) figyelembe veve szemetseg volt a buntetes.
-
JJános
addikt
Értem én, hogy mit akarsz mondani. Én azt szerettem volna, hogy amikor elment Vettel mellett balról, az előzés befejezése után, áttért vissza, jobbra. Vettel pedig mögötte. Hami attól félt, hogy esetleg Vettel hátulról belemegy.
Ez a véleményem. És éjjel irtam a hsz.-t nem délután. A többit nem értem. De ird le véleményed nyugodtan, elolvasom.
-
hunnylander
őstag
Urban legend. Magny-Coursban is es mas futamokon is lattam elfekezeseket Kimitol vagy Kovalainentol is boven. Vedd figyelembe, hogy a McLaren azert rivalisa a Ferrarinak, mert Lewis vezeti. A Mekivel hataron kell autozni ahhoz, hogy valamennyire a Ferrarik sarkaban legyen. A gumi nem attol a nehany elfekezesektol megy tonkre, hanem a felfokozott igenybeveteltol (koronkenti tucatnyi kayar, fekezes, kigyorsitas). De a Meki jol hasznalja iden mar a szuperlagyat is. Lewis stilusa nem hatrany, hanem elony. Ha atlagos stilusa lenne, ott lenne a ponttablazaton, mint Kovalainen. Es meg egy dolog, ha az eddigi futamok kozvetitesi idejet megnezzuk, Lewist tobbet szerepel a kozvetitesben, mint mas pilotak. Es pedig azert mert latvanyosan vezet. A bevagott szuperlassitasokban is o viszi a primet, neki volt a legtobb latvanyos driftelese.
(#19493) venember83: Nem ertek egyet, mert a motivacio es a pilota aktualis 'hangulata' tizedeket jelent*, tovabba a McLaren sporolni szokott a motorral amikor mezonyben van es keves az esely a pontszerzesre.
*Peldak; Massa megtaltosodik, ha elol van, de erosen visszaesik a korideje es hullamzova valik, tovabba el is dobja az autot, ha Kimi megelozi. Heildfeld idomeros kinlodasai; minel jobban akarja, minel nagyobb a tet es a leeges eselye, annal kevesbe sikerul. Es meg sorolhatnam a peldakat szinte minden pilota eletebol. A lelektani dolgok szerves reszei a sporteljesitmenyeknek is.
-
hunnylander
őstag
Ezt DC-nek cimezzed. Egyebkent a szponzorok gyakran meg a bort is lenyuznak a "termekrol", es oket elsodlegesen csak a $$$ erdekli. A gondolkozasukat is ez iranyitja elsodlegesen. Akkor is tulhajszolhatnak vagy kimerithetnek egy termeknek szamito embert, ha nem akarjak. Nem sok logikajuk szokott lenni a dolgok emberi oldalainak atlatasara, erzelmeik meg megkevesebb. Ha a termek kipukkad es mar nem hozza az elvart osszegeket, eldobjak.
-
[CS]Blade2
addikt
Akkor tele lesz tankolva, és ott még ha ki is megy biztos 10. lesz (Q3), meg a bünti, és tök utolsó...
ha nem kellene a sponzorok miatt kimenni, kihagyhatná az időmérőt, és mehetne a versenyen tele tankkal a box-ból, aztán hátha bejön
+ kicsit jobban ki tudná használni a motor-t, mert zsir uj lenne, és nem menne időmérőt...De igy viszont már biztos neki az utolsó hely..
Hamiltonnak meg kb 15-16. hely..
-
Ez függ a tömegeloszlástól is. Úgy fogalmazok: egy hátsókerekes dízel mercinél biztos. (Azért említem meg, hogy dízel, mert ezzel próbálgattuk, de ott nagy a súly az első tengelyen)
Ha a súlyeloszlás szempontjából nagy a teher a hátsó tengelyen, akkor alulkormányozottság esetén letolhatja az autót az útról a külső ív felé...Forma1-es autóval nem próbáltam
Hétköznapi elsőkerekes autónál pedig minden esetben...
A 18482-es hszben egy irónikus választ próbáltam adni. Úgy tűnik nem sikerült, máskor konkrétabban fogalamazok.
-
Hmm, valószínűleg ezért van az, hogy amikor egy autó megcsúszik a pályán és a forgalommal szemben áll, akkor nagy gázzal fordítja irányba az autót...
Elvégre nekik is jobb az, ha nagy gázt adnak és otthagyják az abroncs felét, miközben megfordulnak egy 3-4 méter sugarú körben, mintha egyszerűen simán megfordulnának. Vagy talán a sima megfordulás nagyobb sugarat igényel...Nem azért fordulnak meg úgy a pilóták, mert élvezik a gumikoptatást, vagy mart a közönséget akarják lenyűgözni, hanem mert sokkal nagyobb ívet igényelne.
dokar: Nem azért írtam a korábbi hsz-t, hogy leszóljak bárkit, csak jelezni akartam, hogy a konkrét esettől már rég eltértünk. Én élvezem az ilyet olvasni.
-
Zolee11
senior tag
Hat pedig sztem ha tulkormanyzott, ellenkormanyzol es gazt adsz, azzal megfogod a csuszast.
Csak ellenkormányozni kell, ha gázt is adsz azzal növeled a gumiabroncsra jutó erőt és azzal egyenesen arányosan csökken az oldalirányú "tartóképessége" a guminak, azaz nagy eséllyel kipördülsz.
Csak azután adhatsz gázt miután betapadt a hátsó kerék (hátsókerék-hajtásról beszélünk), mert csak utána képes elviselni a gyorsító erőt is. Ellenkező esetben irány a sóderágy -
kapcs-ford
őstag
Igen de mikorra zöldre vált addigra hamilton beleszáll..
Ha már egy autó ott áll akkor szinte lehetetlen látni a lámpát. messziről pedig abban a pillanatban pont a szünetet láthatta és már a zöld lámpa takarásba lehetett és gondolta hogy zöldre váltott.. eddig láthatta vagy tarthatott a reakciója a lámpa felé mert abban a pillanatban már vészesen közeledett a ferrári előről
-
Oliverda
titán
Ég és föld a két eset.
Hamilton képes alázatosan viselkedni. Kerek perec azonnal beismeri ha hibázik és nem kezd el köntörfalazni. Ez azért egy becsülendő emberi tulajdonság akárki akármit is mondjon. Végülis még csak bő 1 éve van a sportban, és az ilyen hibák után csak jobb lesz az adott pilóta. Na és ha már szóbahoztad Schumacher-t, ő is csinálta hasonló hibákat.[link]
-
Raikkonen (finn) drukker vagyok, ettől függetlenül most Hamiltont védem. Nem figyelt, eltolta, kész. Ez nem szándékos volt, hogy pont Kimibe menjen. Az embernek nincs ilyenkor arra ideje, hogy végiggondolja: Hmm, Kimi közelebb van a pontversenybe, inkább őrá rántom a kormányt. Csak félrerántotta. Viszont menet közben pl egy 10-es kanyarban könnyebben kanyarodik az autó, mint alacsonyabb sebességgel fékezés közben.
Gondolj csak az alulkormányozott autókra: ott kicsit rálépsz a gézra, és máris a helyes ívre tereled az autót kormánymozdulat nélkül. Túlkormányozottság esetén meg csak leveszed kicsit a lábad a gázról, és máris a helyes íven vagy. -
Chili7
őstag
Nem új rajtra gondoltam, hanem az SC-s körözgetés után előzhetnék meg a versenyzők egyenként az SC-t a megszerzett előnyök időfüggvényében.
Nem értem miért möondod, hogy jól van ez így mert hosszú távon kiegyenlítődik. Miért ne lehetne tenni ellene. Ha megnézzük a 18 versenyt és összeszámoljuk, hogy ki mennyit bukott vagy nyert önhibáján kívül a felesleges SC-vel, nem hinném hogy mindenkinél ugyanaz a szám jönne ki.
-
7Heads Drago
veterán
Nem az SC-vel van a baj, hanem avval hogy valakinek akkor fogy ki a benya, akkor fuladjon meg vagy menjen nyugodtan tusolni, mert épp zárva van a boxutca.
És van egy néhány versenző aki csak ez miatt bukik az idén.
És általában az élen lehet ezzel bukni. Ez tényleg igazságos.
Hagyni kéne már őket versenyezni is egy kicsit.
Ne a boxutcában a lámpák miatt dőljön már el a verseny. -
-
ronaldo
őstag
Láthatóan frusztrálta a dolog, hogy a "hatalmas" nem egész 7mp-es előnyét le kellett adnia az SC miatt. Szerintem baromira nem nézett semmit, már a box utca kijáróban meg akarta előzni az egész mezőnyt.
Bár gyerekfejjel valóban nehéz az ilyen szituációkat kezelni, hogy nem minden jön össze neki...
-
Oliverda
titán
Erről lemaradtram. Nos szvsz tényleg kedvez, de csak azért mert már 9 éve egymás kezét fogják. Anno 2001-ben amikor a McLaren Michelin-re váltott az volt a nem hivatalos indoklás, hogy a Bridgestone már túlságosan is a Ferrari kénye és kedve szerint gyártja a gumikat, és nem igazán veszi figyelembe a többi csapat érdekeit. Ha a Michelin maradt volna akkor pedig a Renault lett volna/lenne előnyben. Ezért kellett volna egy haramadik gyártót választani 2007-től, na de ugye itt komoly érdekeltségek és pénzáramlás van a háttérben.
mod: Persze nyilván mindkét félnek megérte a dolog mert nagyrészt ezzel az exkluzív együttműköséssel zsebeltek be pár sétakocsikázós címet.
-
hunnylander
őstag
Vegre valamivel egyeterthetek.
Koszonjuk Bridgestone!
Tovabba annak ellenere, hogy nem csipem a Bridgestonet, kizarom a szandekossagukat. Egyszeruen benak, es lustak jobban odafigyelni a biztonsagra es a termekeik minosegere, mert nincs konkurenciajuk. Remelhetoleg a jovoevi slick-kel nem lesznek ilyen megbizhatosagi problemak.
-
hunnylander
őstag
Az, hogy a Bridgestone nyilatkozatai az en velemenyemet tamogatjak, ti meg bele szeretnetek ronditani Lewis zsenialis, es eddigi F1-es karrierjenek legjobb versenyzesebe a gyenge labakon allo (pontosabban ervtelen) ellenvelemenyetekkel. Es elvarnatok, hogy ne zuzzam oket semmive, mikor pedig azok.
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
A sokszor szot nem irtam bele a mondatba, mert magatol ertetodik. Ne forgasd ki a szavaimat. Azzal arra utaltam, hogy a Bridgestone szerint egy hosszabb versenyetapon (ami alatt ugye sokszor atmegy ott) kifaradhatott volna a jobb elso abroncs oldalfala. Nem Lewis miatt, hanem a gumi konstrukcios gyengesege miatt. Mert a Brdidgestone nem szamolt a McLaren fejlodesevel.
-
hunnylander
őstag
Bocs de nem akartam az osszes cikket idezni mert linkelve is volt. [link]
So we improved the construction of the tyre over the winter, to improve the strength. So this weekend we didn't see any more trouble like we had last year - even with Lewis Hamilton.
But the cars are a little bit quicker this year and somehow Lewis's driving technique is different to other guys. So we found inside the tyre a small failure on the tyres.
A problem az, hogy az idei versenyre is maradt meg a problemabol, vagy legalabbis a Bridgestone igy allitja. Most mondjak olyan hulyesegeket, hogy Ferrari erdekbol akartak rajuk ijeszteni, vegulis azt mondanak amit akarnak. Minden csapatnal Bridgestonos szakemberek foglalkoznak a gumikkal e tekintetben. Ha ok azt mondjak problema lehet, a Meki nem tudja megkerdojelezni, nem ok elemzik a gumikat ilyen melysegeiben.
-
hunnylander
őstag
Technikai analfabeta. Latom te is lusta voltal tajekozodni arrol amirol hulyesegeket beszelsz.
Bridgestone: It is important to explain last year's troubles first. In 2007 we had a delamination of the tyre shoulder. At Turn 8 the front tyre rolls over (to the outside) because of the big lateral load. So the outside of the front tyre has a very small area working too much. That is why we had a delamination with Lewis. It was a big delamination with Lewis, but we found a small failure with every other driver.
This is not related to the compound softness. It was a construction problem.
Szo sincs kockasra fekezesrol, a gumi hibajat delamination-nek nevezik es a 8-as kanyar okozta extrem terheles okozza, nem csak Lewisnak. De mivel Lewis az aki 99%-ra vezet a lehetosegeket kihasznalva, mert a Mekivel nem lehet setakocsikazni, ha eredmenyt akar elerni, ezert ot erinti leginkabb. Es az o biztonsagat is figyelembe kellene vennie a Bridgestonenak, o csak kivaloan versenyzett, nem volt kockasra fekezes. A Bridgestone sz*r es kedvez a Ferrarinak. Komoly erdekeltsegek es penzaramlas van a hatterben, nem kerdeses.
-
Mezcal
addikt
És én meg is mondom
Hamilton, bár papíron a több éves tapasztalattal rendelkező Raikkönen és főleg Alonso sokkal jobb, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy az angolnak ez a második éve a Forma 1-ben. Ennek ellénére már első évesként megverte a kétszeres világbajnok csapattársát egy ugyanolyan autóval. A valaha volt legjobb első éves versenyző lett. Első McLarenes évében 4 győzelmet szerzett, míg Raikkönen egyet sem. Hamilton két futammal a vége előtt 17 ponttal vezetett Raikkönen előtt, ami azt mutatja, hogy a tavalyi évben kimagaslóan jobb volt a finnél (is). Az, hogy az utolsó két futamon mi történt, abba nem mennék bele, mivel az kémügy miatt már nem a pályán, hanem a zöld asztal mellett dőlt el.
Én így látom, Hamilton a jelenlegi legjobb versenyző a Forma 1-ben!
-
hunnylander
őstag
Mindenkinek ugyanolyan gumija van, és mindenkinek ugyanolyan autója van? És minden autónak ugyanolyan aerodinakikai, mechanikai, tapadási és kormányzási (stb.) jellemzői vannak?
Nem egyszerűsítheted le a dolgokat, főleg nem az F1-ben ahol minden a végletekig összetett. Csak egy példa. A McLaren a következő két dolgot is megjegyezte az időmérőn való gyengélkedés okaiként; az időmérő előtt esett az eső, ami lemosta a pályát, megváltozott a szélirány. Eredmény; a pénteki beállítások, amivel meg voltak elégedve, sz@rt sem értek. Az F1-es autók érzékeny jószágok, ha a képességeik maximumának kihozásáról van szó. A McLaren meg kivételesen érzékeny a gumikra és az aszfaltozásra is, sok egyéb mellett.
-
wildrain
addikt
Aktív témák
Hirdetés
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Honor Magic 7 Pro - Fekete - Új kipróbált készülék! Karcmentes gyárilag független! 512GB Memória!
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest