- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Aktív témák
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18657 üzenetére
Persze, es minden gumi egyforma anyagbol van, egyforma mintazatu, csak szelessegben kulonboznek, es fel sem merul, hogy egyiknek a tapadasi egyutthatoja mas lehet, mint a masiknak. Csak a felulet merete jatszik (mondjuk az fel sem tunik, hogy ha ugyanakkora nyomasra fujod, akkor a felulet is egyforma). A fizika meg altalaban hulyeseg. Oke.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Zolee11 #18650 üzenetére
Én nem vagyok jó fizikából, eszem ágában sincs bizonyítani az ellenkezőjét, egyszerűen csak azt mondom amit tapasztaltam, én cseréltem le túlméretesre az első gumimat, rögtön éreztem az előnyeit és a hátrányait is.
De rákeresve a neten mások is elakadtak már itt, és a tapadó és csúszó surlódás eltérésében leltek közös nevezőt:1504-1528-igakit érdekel a téma elolvasgathatja.
-
copin
őstag
-
#70869248
törölt tag
válasz
Zolee11 #18621 üzenetére
én ezt nem vágom, sztem itt kavarás van.
Sztem a szélesebb gumi persze hogy jobban tapad...viszont amikor már csúszik..stb, akkor már igen,tök mindegy.De a széles felület hogyne számítana? felrakom a bringámra a virsli gumikat, majd a széles lekopott DH gumit,...az egyikkel megdöglök aszfalton, a másikkal szalad a kerék (a súlyt kiegyenlítve is a bringa egyéb részegységein).
csak nézzünk hosszirányú tapadást, hogy kevesebb zavar legyen, sztem mindenki számtalan példát tud erre hozni..szíjhajtás..stb. -
wildrain
addikt
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Nos, megmondom őszintén, a napi tapasztalataim alapján én is ezt mondtam, és még általános iskolából is arra emlékeztem, hogy három dologtól függ a súrlódás: (felület minősége, összenyomó erő, felület mérete).
De mielőtt ilyen stílusban írtam volna, mint te, azért beírtam a gugliba a dolgot, és lám: több helyen is megtaláltam a lenox-féle állítást. -
brownus
veterán
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
hmm, de jó volt egy kicsit a fizika ismereteket felidézni, rájöttem, hogy sok mindent elfelejt az ember ha nem használja a tudást nap-mint-nap... de találtam egy lapot:
Meglepő és nagyon fontos törvényt találtunk: a súrlódás nagysága nem függ attól, hogy a két test (példánkban a szekrény és a padló) mekkora felületen súrlódik egymáshoz.
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Az a vicces a ph-n, hogy akik meg az altalanos iskolai fizikaval sincsenek tisztaban, mindig elkezdenek vitatkozni rola.
Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni
Azert, mert kisebb feluleten tapad, tehat jobban kopik, tehat ha azt akarom, hogy kibirja a versenyt, kemenyebb kell legyen. Kemenyebb gumi kevesbe tapad. Na ezert.
Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs
Akkor mirol beszelunk? Marmint arrol beszelunk, hogy en ertem, hogy a gumi merete, anyaga, az auto sebessege, a leszoritoero stb. hogy fugg ossze, te meg nem, de ez csak mellekvagany. Akarunk meg errol tovabb beszelni? Mert akkor szerintem johet priviben.
-
copin
őstag
válasz
Zolee11 #18611 üzenetére
Én írtam hülyeséget. A dinamikus egyensúly a helyes válasz. A gumi pedig azért széles, mert:
-A kerekek adott pontján kisebb a nyomás, a csíkozás miatt fontos, mert gyorsabban kophat (azaz keményebb lesz a kopó felülete)
-A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)
-A slick pedig azért jó, mert alacsony a gördülési ellenállásaKellett rá aludnom egyet.
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18562 üzenetére
Hat ezert mondom, hogy fizika, a surlodasi ero nem igazan fugg a felulet meretetol. Elasztikus guminal eleg bonyolult a helyzet, eleg nehez merni, szamolni, de elso kozelitesben mondhatjuk, hogy a tapadasi egyutthatotol es az osszenyomo erotol fugg a surlodasi ero. Vagyis ha van leszoritoero, akkor sok g lesz a gyorsulas, ha nincs, akkor keves. Megint elso kozeliteskent mondhatjuk, hogy a leszoritoero negyzetesen aranyos a sebesseggel, vagyis ha 130-nal van 2-szeres suly, akkor 80-nal 1.38-szoros, vagyis ahhoz, hogy 2g legyen 1.45 kell legyen a tapadasi egyutthato. Szerintem nincs ennyi. Ha ezzel vitatkozol, hogy de, mert te hallottad, hogy 1.6, vagy ilyesmi, ok, ez lehet vitaalap. De ha csak annyit tudsz mondani, hogy jatszottam jatekkal, es kiirta, hogy x g, es biztos ugy van, akkor bocs, de az komolytalan, plane, erre hivatkozni, hogy vigyazzak, ha vitatkozni akarok. Ugyanigy komolytalan arra hivatkozni, hogy belso kamarabol 4-5 g-t latsz 250-nel, annak sincs koze a 80-nal ebredo leszoritoerohoz, es ezen keresztul a gyorsulashoz.
Amugy azt az infot talaltam, hogy 100-rol 17 meteren tud megallni egy F1 auto meleg gumival. Ha ebbol ki tudod szamolni, hogy 80-nal mekkora max gyorsulast tud, akkor oke (en kiszamoltam, legalabbis a fenti egyszeru modellel). Mondjuk ebbol meg mindig nem derul ki, hogy hideg gumi tud-e 2g-t, de az legalabb igen, hogy a meleg tud-e.
-
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18545 üzenetére
En nem emlekszem olyanra, ahol 80-nal full feket nyomnak, es nem kanyarodnak, de ha te tudsz, mutass, megnezem szivesen.
Nem áll szándékomban téged meggyőzni
Akkor minek jottel azzal, hogy ha vitazni akarok, akkor vigyazzak, mert te ilyen meg ilyen jatekkal jatszottal?
#18544:
Te nezted a futamot egyaltalan? 3-4 meter a kocsi hosszaval osszemerheto, szerinted Kimi meg Kubica akkor kezdett fekezni, mikor egy kocsihosszra voltak a vonaltol? Mert szerintem joval elotte, ugyhogy a fektav kb. 20 meter is volt, es nem is nyomtak full feket.
Kulonben 80-rol egy mezei auto is viszonylag hamar megall, pedig az 1g-nel nem lassul jobban, es 1g-vel is mar a legjobbak szuper gumival.
-
lenox
veterán
válasz
Zolee11 #18538 üzenetére
Ugy latszik meg sem vagod elegge, hiaba a kinek az apukaja erosebb hozzaallas. En is elorebocsajtom, hogy en meg a fizikahoz ertek, es nem csak jatekprogramokkal jatszottam, mint te...
Meghogy a leszoritoero nem sok... Itt pl. azt irjak, hogy 125 es 130 km.h kozott eri el a leszoritoero az auto sulyat, 190nel a suly ketszereset. Szerinted azert tudnak 4-5g-vel fekezni es kanyarodni, mert a leszoritoero nem szamit?
Kulonben azt vagod, hogy a GP3-nak milyen keves koze van az F1-hez?
Szal szerintem 80-nal nem fekez 2g-vel, mert keves hozza a leszoritoero, de meggyozheto vagyok, ha lehivatkozod, hogy pl. a tapadasi surlodasi egyutthato az f1 gumiknal 1.5 korul van, akkor elhiszem, de az, hogy szimulatoron a Hungaroringen takaritottal, nem fog meggyozni.
-
kapcs-ford
őstag
válasz
Zolee11 #18447 üzenetére
Mielőtt itt nekem esnél mint azt leírtam korábban hogy a takarást azt Pedro De La Rosa (ha egyáltalán tudod ki az)nyilatkozta és nem Palik. Tehát nagyfőnők nem én mesélem be neked hogy ők ennyire hülyék és nem is az f1hirek.hu gyerekes cikkei.
Az én fejtegetésem pedig csak fejtegetés ami be is igazolódhatna az adott viszonyokhoz képest, abban a szituban valszeg több mindenre kell figyelni nem csak amolyan egyszerű paraszti nézek mereven előre szitu lehet:
"Ha nem látom a lámpát akkor miért nem látom, mert kitakarják, ha kitakarják akkor ott van valaki, és akkor azt kell nézni, hogy attól a valakitől tudok-e haladni."
Érdekes hogy Rosberg is bealudt és nem fogta fel mit lát...
Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest