-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz
Korcsii #8368 üzenetére
ja GPS, akkor gondolom alap...
Alapvetően valahogy el kell vergődnöd a siklópálya környékére... ezt STAR-ral lenne célszerű, de a beépített gépekkel és GPS-el... hmm... A kifutótól olyan 5-10 mérföldre kellene találnod egy ILS jelet. Az ILS frekije meg van adva a térképeken (FSX-ben hasznos lehet az Esc -> Fight analytics (vagymi) -> és ott a térképen a futópályára rákattintva jobb esetben kiírja). Ezt kell betekerni a NAV1/2 rádióba, aztán elvileg ha elég közel érsz, akkor megjelenik a kijelzőn a gyöngysor etc. Na azokat kell középen tartani leszállás közben. Ez mindig a siklópálya pozícióját jelzi, azaz, hogy tőled merre van, merre kéne elmozdulnod. Ez mondjuk a visual approach, az LOC(alizer) majd APP(roach) gombokkal a robotot is rá lehet bírni erre). Én nem bízok a robotban (tapasztalatból), így az utolsó pár mérföldet (vagy magasságban utolsó pár száz vagy ezer lábat) inkább kézzel viszem. A földetéréskor is sokkal jobb kézzel.
Ha nincs ILS, jobb esetben PAPI fények még mindig vannak. Ekkor kettő fehér kettő piros a tökéletes. Ha sok a piros túl alacsonyan vagy, ha sok a fehér, túl magasan. Azt hiszem van is erre egy mondóka, aki tudja segítsen
Na de hogy maradjunk a siklópályán egyszerűen: ki kéne számolni egy Vref-et (+5 csomó tartalék), amit a jobb gépek alapból megtesznek helyettünk. Nagy általánosságban ez kb soha nem nagyobb 150 csomónál. Ha ez a sebesség, és a kellő magasság megvan, olyan 50% gázzal pont megfelelően érsz le. És ez érdekes, mert ha jól csinálod, akkor gázadással korrigálod a magasságot, magassági kormánnyal pedig a sebességet...
Ja, és persze siklópályára érve már max állás felé közelít a flaps (én soha nem használom a max-ot, mert alacsony sebességnél kicsit instabilabb már a gép, illetve a valóságban is sokszor mellőzik). Kifutót is illik kiengedni jó előre, mondjuk én tipikusan siklópályára forduláskor szoktam - az is elég rendesen befolyásolja a légellenállást, és így a sebességet. Autobrake mondjuk közepes. Speedbrakes armed (shift+ü talán, vagy húzd egérrel azt hiszem 15%-ra). Start switches continous. APU jobb esetben on. Landing light on.
Pályaküszöb után lassan elkezded visszavenni a gázt, és itt már csak az oldalkoránnyal korrigálsz jobb esetben. Földet éréskor reverse thrust, ha a speedbrake nem nyílna fel magától akkor rásegítesz kézzel. 80 csomóig sugárfékkel lassítasz, aztán alapgázra vissza. Aztán ne felejtsd el levenni az autobrake-t, mielőtt még megállsz a pálya közepén - nem túl szerencsés.
Legközelebbi gurulón lemész, flaps 0, speedbrake off, landing light off, taxi light on (transzponder mode S).
szerk: Amúgy ha van konkrét kérdésed, szívesen válaszolunk rá
-
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #8275 üzenetére
Szerintem csak kedden jövök haza Szingapúrból, majd a hét második felében biztos megint megyek valahova, majd megdumáljuk, hogy együtt-e.
Nem tudom, nézegetem ezeket a PMDG videókat. Nem mondom, tökre szép (szerintem mondjuk az iFly sem csúnya), de eddig azért nem feküdtem ki a tudásától. Tényleg tökre jó, hogy mindenfélét csinál, de nem igazán látom az értelmét egy jó pár dolognak itt az FS-ben...
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #8240 üzenetére
Tudom, pont beszéltünk róla, hogy nálam nem nyújtja meg, de ez itt nem jön ki. A kép méretéből is látszik, hogy nincs meg a 16:10 vagy 16:9 sem, mert valami 1680 x 926, és ugye 1050 lenne a helyes (ha jól sejtem). Természetesen az eredeti kép az ennél nagyobb, 1.920 x 1.058, tehát ott is hiányzik egy kicsi és szerintem ezért tűnik nyújtottnak.
-
fatal`
titán
válasz
Korcsii #8205 üzenetére
"2D-ben, illetve a többi nézetben is, csak kevésbé zavaróan, de hallatszik valami furcsa hang, 2D-ben szőrökkel fűszerezve"
Na én azt hittem az fs-em szar, ezekszerint ez a gép bugja.
Amúgy időközben kipróbáltam, sajnos tele van bugokkal.
Ereszkedésnél nekem még mindig néha 8000-el húz lefelé, aztán vár, aztán megint 8000, ez így használhatatlan.
Néha elfordul egy pont előtt, nem vált át a következőre és körbe-körbe menne, szóval sajnos felejtős.
-
ChipKng
aktív tag
válasz
Korcsii #8176 üzenetére
Azt tervezem, hogy megcsinalok egy masikat amit mar USB-rol hajtok meg. A fulesnek ugyis van madzagja, ahhoz meg szimplan hozzarogzitem ennek a madzagjat is. Mar csak a clip-et kellene valami nagyon okosan kifundalni. Lattam mar erdekes megoldasokat a neten. Pl egy drotbol keszult femfogast darabolt szet hozza.
Az FSX-hez nem lehet bonyi hozzacsatlakoztatni SW uton. Az SDK tudtommal publikus hozza. A kulcs a sajat driver-ed a cucchoz.
-
atys25
csendes tag
válasz
Korcsii #7941 üzenetére
Persze,minden be van állítva. Már Ifly-al is sikerül normálisan leszállni,de azért süllyedésnél bele kell turkálnom a magassági beállításokba,mert egy adott pontnál pár ezer lábbal feljebb van a gép általában mint kellene. Lesüllyesztem a megfelelő magasságra,aztán utána megy minden jól.Meg az utlsó 3-4 eljárásnál is át kell írnom a sebességet kisebb összegekre,különben nem tud leszállni a gép ,ugyanis az utolsó eljárásnál 210-el akar menni alapból 1760 lábon.
757-essel viszont nem sikerült eddig még leszállnom normálisan.
-
atys25
csendes tag
válasz
Korcsii #7938 üzenetére
750GB-os Winyán elfér. :-D
Amúgy feltettem a 1106-ost és ugyanazt műveli a gép mint előtte. FMC azt írja a Qualitywings 757-nél,hogy 6500-on is és 1900-on 250-el fog menni a gép.Elég érdekes.Tegnap egy Wilco 737-300-as géppel sikerült szépen leszállnom,de hát a Wilco textura meg béna. Még kipróbálom a Captain Sim 757-est is,hátha az jobb lett,mint korábban volt,bár kétlem.
-
fatal`
titán
válasz
Korcsii #7917 üzenetére
Nem te mondtad nem olyan rég, hogy nem érdekel az Airbus?
Egyébként a hidraulikának már az alap Wilcoban is volt hangja, úgyhogy sok újat ezen a téren nem fogsz látni/hallani.
Igazából ez az evo is csak bugfixeket tartalmaz, nem is értem, hogy volt pofájuk pénzt kérni érte...
-
-
GrooveHero
addikt
válasz
Korcsii #7780 üzenetére
Igen. Ha azzal csinálnám, talán működne is. De hogy miért nem tudok magasságot állítani, az rejtély. Pedig lehet szükségem lenne rá
Bocsi a hsz-ért, majd a 8000-nál odafiygelünk, ki tudja mi lesz akkorr, lehet lesz PMDG 737, de hogy a 8888-as hsz a tied lehet, azt megígérjükAddig biztos lesz. Vagy nem
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7744 üzenetére
PMDG ezt sajnos nagyon elszúrta. Ekkora piacot kiengedni a kezükből. Lehet szétszéledt a gárda vagy megnyírbálta őket is a válság? Akármi is volt, még az is előfordulhat, hogy az IFly nagyon odateszi magát és kinövi magát.
Én szeretem a PMDG-t, sok éve repülök velük (ugye FSX-en csak a 747-el), de most csalódtam bennük és sajnos még csak őszinték sem voltak. Comming soon kb. 2 éve, vagy talán már régebb óta is...
-
Gizmo94
veterán
válasz
Korcsii #7735 üzenetére
Az új versenyzők járnak jobban, akik mostanában kezdenek FS-ozni, mert bár főleg 767-tel repülük, de tesztelgetem ezt az Ifly 737NG-t és eddig tökéletesnek tűnik. Kicsi ugyan fps eszegető, de egyébként szépen kidolgozottnak, nagyon kezelhetőnek és eléggé bugmentesnek, egyszóval hiánypótlónak tűnik minden tekintetben. Biztos vagyok abban is,hogy az Airacra sem kell sokat várni. Jó ideje vártunk rá, mondjuk, hogy legyen normális középkategóriás gép (ez magánvélemény, de lehetőleg Boeing , so, I hate Airbus) FSX-re, de úgy tűnik, itt van.
-
fatal`
titán
válasz
Korcsii #7731 üzenetére
FSX összes terméke alatt gondolom az ORBX-et érted, ami fps szempontból jó, már a VFR repterei, mert IFRben bizony az is eszi az fps-t.
Lehet, hogy 1 fájlban tárolja a photo sceneryt ettől még a gépigénye most is 10x akkora mint az fs9nek minimum.
"mondjuk a scenery-t ha nagyon erőltetjük, akkor pont fel lehet rakni fsx alá, és ha szerencsénk van, működik is..."
Értem, tehát lutrira vásároljunk kiegészíőket. Vannak még ilyen jó ötleteid?
-
GrooveHero
addikt
válasz
Korcsii #7723 üzenetére
azt hol lehet beállítani? Nem ott ahol a scenery, meg a plane, meg a weather, meg ezek vannak? Mert én már azokat maxra raktam, tök patent volt, ahogy fénylett a gép, meg minden. De hogy az élsimítás hol lehet, azt nem tudom
Na ha még azt is rátolnám, akkor sztem oda is f*sna a kis 88GTXMondjuk aez a kölcsönvgammal...
ezt nem értem...miről lenne szó? Meg milyen garról?
-
-
GrooveHero
addikt
válasz
Korcsii #7713 üzenetére
Most nem igazán értelek, ne haragudj
Szóval amit utolsónak linkeltem az akkor jó lesz szted?Az IVAO vs. WATSIM dolgot pedig úgy értettem, hogy melyik a nehezebb, melyik a könyebb, tehát az IVAO-n csak inkább profik röpködnek, míg WATSIM-en soka a kezdő? Vagy hogy?
Régen az sg fórumon azt írták, najó ez tényleg jó régen volt, hogy a WASTIM hő meg haaa milyen kemény, meg oda regisztálni kell...stb...stb...
tényleg, amúgy az IVAO-ra hogy kell regizni?A Botond meg rohadjon meg, hogy szintet lépett, és most már nem TWR, hanem APR. Pedig milyen jó volt, általában éjjel 3-ig 4-ig torony szokott lenni. Aztán multkor mikor ő nem vot, jött helyette a Dániel Zsolt...pedi azt hittük csendes éjszakánk lesz Ferihegyen, már megvolt a push back, erre jön a hang..na mondom jött vki. Nézem szerinfót, és hát éjjel 2 órakor a Zsolti úgy érezte, hogy neki most be kell ülni a toronyba. Én már túl voltam a push backen ahogy említettem, észre is vette, egyből kérdezte, hoyg redi tu taxi?
-
GrooveHero
addikt
válasz
Korcsii #7707 üzenetére
Értem én hogy nagy repülőgép vs. kis reptér, de azért ez mégis csak egy játék
Persze világos, nem is akadékoskodok, de ha a valóságban nem megy az oké. Na de itt?
Tehát akkor magyaraul több ezer liveryt kéne a játékba tennem, hogy amikor meglátok egy olyan gépet, akkor lássam hogy ő hogyan is néz ki?Na az érdekes lenne.
Amúgy nem létezik olyan progi...hogy is mondjamcsak...szóval hogy nem kéne irogatani a sok szöveget, plö süllyedésnél, hanem lenne vmi progi, és egyből lehetne berakni, mert mire beírod, addigra már a gép nem olyan magasan van/ nem olyan sebességgel repül. Remélem érthető. -
atys25
csendes tag
válasz
Korcsii #7655 üzenetére
PMDG csinált 777-est? Nem csak 737-est,747-est,MD11-est és JS4100-ast?
Gizmo94 a PSS textúrája nem tetszik,szerintem nagyon mű,bár aláírom,hgy viszonylag jó gépek a Wilcohoz képest,ami szerintem is elég béna.
Captain Sim 767 megvan nekem is,azzal tényleg nincs gond,de a 777-re vagyok ráizgulva. :-)Az Overlandról meg annyit,hogy minden file-t a helyére másoltam és nálam mégsincs a kijelzőkön semmi,csak nagy feketeség.
Állítólag amúgy a Captain Sim vezeti a ranglistát a 777-esek között,mind a textúra minősége és mind repülés tekintetében. -
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7457 üzenetére
Majd megpróbálom lefotózni. Nekem iszonyatosan bejön. Annyira másak a szögek, hogy az valami csúcs. Komolyan mondom, hogy újra kell tanulnom a le és a felszállást. Azért az komoly, hogy én odaverem a gép seggét felszálláskor.
Ez a móka Fukushimában 5 millió dolláromba került, nagyon örültem...
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7455 üzenetére
Ja tényleg, P2P, na megkeresem megint. Olyan forgalom volt este Langen és Bremen környékén (köszönhetően ugye annak, hogy náluk ma már munkaszüneti nap van), hogy csak na. A TCAS meg meghülyült, mert minden gépet rámragasztott.
Az FSPass-t el lehet ilyenkor felejteni. Vagy előlről indulok, vagy semmi. Lehet szombaton vagy vasárnap lerepülöm megint. Az az igazság, hogy az a gyanúm, hogy túl van húzva a grafika. Egyrészt ez a wide aspect is azért keményen odatesz neki azzal, hogy ekkora a látómező. Mondjuk csak imádni tudom akkor is, mert ilyen repülési, leszállási, elemelkedési élményt csak a wide aspect ad. Nem tudom kis monitoron milyen, de így 32-ön valami hihetetlen. Szóval wide aspect, HD-grafika a REX2-ben és miegymás szóval megint 7-10 FPS-em volt leszálláskor (mint anno Veled is, amikor Seychellesről jöttem, Te meg Londonból). Szerintem ezért dobta el magát, de lehet tévedek. Mindenképpen vissza kell vennem ha nagy géppel megyek, de sajnos erre csak a tesztelés fog választ adni.
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7374 üzenetére
Hát ez rohadt komoly felvétel! Ezt hogy engedhették, hol a szeparáció??? Tényleg jó, csak pont a másik oldalamon szálltál le!
Figyu! Repülhetnénk hétvégén egy japán segélyszállítmányt, mit szólsz? Egyetlen gondom van, hogy a PMDG menüm eltűnt, egyszerűen csak az "about PMDG" menüsor jön ki, beállítás semmi, de semmi. Gondoltam arra, hogy rossz kódot adtam meg, de gondolom akkor már install közben szólt volna. Mindenképpen be kell jutnom a beállításokba, mert sajnos az SSD halál miatt nem tudtam kimenteni a billenytűkombinációkat és most a Saitekről kell visszaprogramoznom a repgépet, ami mondjuk azért annyira nem vészes. Tudod nekem az autopilóta gombjai és egy csomó minden a szarvról és a tolókar alatti gombokról megy, ami nagyon tetszik.
Szóval én meg készre tudnám tenni a gépet, ha megjönne a menü...
Mondjuk van még egy olyan érdekes kis hibám is, hogy a BeaverX nem fogja meg a NAV jelet. GPS beállítva és a NAV benyomása ellenére nem fogja meg az irányt. Magasság, heading megy, csak a NAV nem. Ezt sem igazán értem...
Rohadt újratelepítés...
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7351 üzenetére
Megvan!
Elhatároztam, hogy ma mindent felteszek (incl. maga a Win7 és minden update-je plusz a finomságok mint web és levelezés), kereken 12 órámba tellett, természetesen időközönként mást is csináltam. A komplett szett így néz ki:
- FSX
- SP1 és SP2
- Jeppesen Jeppview
- Servinfo
- PMDG 747X és AIRAC frissítés
- Active Sky X
- Aerosoft Beaver X
- Aerosoft Mega Airport Budapest
- Aerosoft Luxembourg Airports
- Flight1 Cessna 441 C2
- FSGlobalX
- FSUPIC
- FSINN & FSCopilot
- RealtimeX
- Real Environment Extreme + Override
- Saitek plusz a profilok (minden géphez ugye egyet írtam)
- Ultimate Terrain X
- FS Passengers
- és a jobbklikk-kifagyás megoldása tőledMost jön több óra állítgatás...
Én ezekkel repülök. Majd ha megint akarok költeni, akkor megveszem a DreamTeam KJFK-t és a Ground Environment X USA és Europe verziókat, tehát magyarul ahogy a párom egyszer nem figyel oda a hitelkártyámra...
Sajnos a felesleges beruházások lettek a Fokker és a Flight Environment Extreme
Amúgy elindulok megint Seychellesről az Ádeni-Öböl felé, ahol anno találkoztunk, hiszen ez a szakasz közben halt meg az SSD és szeretem a realitást valamelyest tükrözni.
-
fatal`
titán
válasz
Korcsii #7235 üzenetére
De jelzi, csak szarul.
B737 régóta van, ha nem az fsxre korlátoznád magad. Amúgy nem sokára jön az iFly FSXre is, pár hét szerintem (De lehet kell neki 1-2 hónap még), én nem várnék tovább a pmdgre sztem.
A320 mostmár tényleg jó lenne, ha le lehetne repülni egy utat anélkül hogy leesne meg visszaforgolódna. Remélem jó lett... TOC, TOD annyira nem zavar engem sem. TOC ki a fenét érdekel, TOD meghát na, majd ereszkedem kézzel azt jólvan...
-
fatal`
titán
válasz
Korcsii #7233 üzenetére
Gyakorlatilag version 2. Bugfix is, új funkciók is kerültek be, de még nem próbáltam, nincs biztonsági másolatom.
Állítólag jó lett a sidstar de pl. a toc/tod-ot még mindig szarul számolja.
Vol2 is van már, csak lusta vagyok belinkelni. 20 eur az upgrade a régiről (mindegy, hogy deluxe vagy regular, ha jól látom).
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #7200 üzenetére
Dehogy fogyott! Direkt volt a leszállás a vízre!
Ha valakinek fent van a Servinfo, érdemes ránézni! Több mint 1200 pilóta van fent, megint óceánrepülés van folyamatban. Én sok éve voltam egyszer, iszonyat feeling. New York 1-2 perc eltéréssel paralellben fogadta az érkező gépeket, annyi leszállás volt. Nagyon jó feeling.
Most tesztelem nagy géppel az új kártyámat és a Win7-et, remélem minden rendben lesz.
Egy kis INDEX cikk az Airbus gyárról.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Bomba ár! Siemens Simatic Field PG M5 - i7-6820EQ I 8GB I 1TB SSD I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest