- One mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
Új hozzászólás Aktív témák
-
Venyera7
senior tag
válasz
Laja333 #14966 üzenetére
Nem azért hanem, mert mindenki 970-et vesz 390 helyett, pedig utóbbi jobb választás sok szempontból. A fogyasztást hagyjuk nem hiszem, hogy aki 100k-ért vesz kártyát, az ne tudna éves szinten 3000ft-ot kifizetni.
A 970-es kártyámon 1500mhz-es gpu órajel mellet volt játékban 5-8fps növekedés. A 390 nem bírja az tuningot? Hát órajelben nem megy annyit az tény, viszont 150mhz-es gpu órajelemelés mellett hozott annyit, mint a 970. -
válasz
Laja333 #14752 üzenetére
Hát, ahogy Abu is mondja, meghoztak bizonyos döntéseket a motorban. Tehát korántsem arról van szó, hogy az AMD drivere CPU-használat fronton hajlamos lemenni a béka segge alá
Az pedig, hogy a GTX 980Ti egy kétmagos CPU-val annyi FPS-t hoz, mint a Fury X hatmagossal, az végképp nem releváns. Wait...
(#14756) Abu85: facts beg to disagree - nekik azért szabad, ugye?
-
#85552128
törölt tag
-
do3om
addikt
válasz
Laja333 #14258 üzenetére
Amíg az NV nem áll mellé ni nincs esélye. Magában ha csak AMD-n lenne rendben kevés, senki nem akar majd pénzt veszíteni mert a kishallal foglalkozik. Az AMD meg tudjuk mennyire jó a marketingben
Lehet persze arra is várni hogy az új VGA-kal majd növeli részesedését, de erre kevés az esély. Amúgy is elbaszásban járnak élen, meg ott a vezető a hanta boy. -
sayinpety
tag
válasz
Laja333 #13860 üzenetére
Velemenyem szerint mindenki ugyanabba a hibaba esik D3D12vel. Sokan Mantle APIn tanultuk meg az explicit GPU accesst, am a Mantle egy manual multi-engine API. Megkoveteli az explicit queueing modelt. Minden workloadrol manualisan kell donteni. Tobb munka, am atlathato. A D3D12 auto multi-engine API. Nem kovetel workload meghatarozast, kepes onmaga donteni melyik queue legyen felhasznalva. Ha copy engine nem letezik marad a compute. Ha compute engine nem letezik marad a graphics. Ebbol lehet galiba. Compute workloadot nem mindig jo compute enginebe tolteni, am a D3D12 auto multi-engine megteszi. Copy workload egyszerubb. Mindig jo a copy engine. Az auto multi-engine nekem nem mukodott. Lefutott a testcode, am sokkal lassabb volt a Mantle pathnal. Ma mar nem hasznalom az auto featuret computera. Copyra igen. Nekem ket compute scheduling forma valt be. Default path a long running compute outsource sema. Ismerem melyik workload okoz stallt. Melle elindithato egy compute workload. Alternate path a short running compute batch sema. Nagyon nehezen megoldhato, am talan eleg jo lesz a GPU usage a batchek vegeig. PCn a GCN default pathot, am a Kepler, Maxwell, Intel altenate pathot hasznal.
D3D12n nehezen kezelheto a signal update. GCN minden wavefront vegeztevel updatel, am Kepler/Maxwell csak a command list vegen kepes ra. Nincs ra jo orvossag sajnos. Szerencsere Pascal nem lesz elavult. -
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #13854 üzenetére
Milyen korábbi "a-sync történet", lemaradtam valamiről? Tudod AoTS-ben is megvan az NV fölénye, DX12 id, vagy oda, és a radeon is csak akkor gyorsul jelentősen, ha gyenge proci van alatta.
(#13856) Kolbi_30: Biztos, hogy nem így van, de Ti ezzel most nyugtatjátok magatokat, vagy mi? Most tisztáztuk, hogy minden ok az AMD-k teljesítményével a játékban....akkor nem értem.
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #13163 üzenetére
Hát nem tudom srácok, akkor lehet én néztem be nagyon valamit, de ami a benchben van pálya, az nagyon gáz szerintem. Az autó egész jól néz ki, viszont a környezet, meg minden más nekem nagyon gyenge. De akkor lehet hogy csak a bench ilyen, majd megnézek másik pályát is.
Szó sincs arról, amit mondasz, eszem ágában sincs azért szidni, mert az NV-s játékokat is szidják...
A kedves kollégának az intelligens beszólását az anyagi helyzetemről meg inkább nem is kommentálom...
-
huskydog17
addikt
válasz
Laja333 #12814 üzenetére
Igen, a Crimson driver-ben elég CPU overhead van még, ezt több helyen is írta a CB.
1440p-ben azonban eltűnik a különbség és 4K alatt a FuryX átveszi a vezetést.
#12815 (Abu): Az Advanced Blending a gyakorlatban csak elmosást csinál a távoli objektumokon (mintha csa kegy DoF effekt lenne), ráadásul a sebesség a töredékére esik, ez így hasztalan és használhatatlan, valószínűleg a Codies is így látja, hiszen nem véletlen kapcsolták ki az összes profilban.
Az új EGO Engine (4.0) az F1 2015-ben debütált, ami nem igazán sikerült valami jól. Bár azt nem értem, hogy a Dirt Rally-t miért nem a 4.0-val csinálták.
-
jacint78
addikt
válasz
Laja333 #12682 üzenetére
a az NV erősségére mennek rá optimalizálásban, akkor értelemszerűen az AMD kártyák nem fognak úgy hasítani.
Vagy, mert arra van szükség, annak van értelme, nagyon csodálatosak a mai agyonshaderezett játékok amiket olykor azok is kikapcsolják akiknél amúgy jól menne, mert egyszerűen randa, vagy szimplán idegesítő.
.
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #12614 üzenetére
Dehogy bántottál meg, én sem akartalak téged, és kardoskodni sem állt szándékomban.
Csak kezd kicsit sok lenni, hogy Abu feldob valamit a saját kis elfogultságával, aztán mindenki azt fújja. Az biztos, hogy a GW effektek sokszor a teljesítmény kárára mennek, akár indokolatlan mértékben is, közben egyes esetekben a minőségük kritikán aluli, de akkor is csak opcionális effektekről beszélünk. Ha kikapcsolod, akkor is ott az előny a zöld kártyáknál, innentől kezdve nincs miről beszélni. Magának a játékok optimalizáltságának nem feltétlenül van köze a GW-höz, szerintem...
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #12145 üzenetére
Ezt szerintem eddig is tudtuk, nem kell ehhez az Ashes bench. AMD-ben rengeteg bennmarad a DX11-es driverük miatt, szinte minden játékban, proci igényes játékokban meg ekkora a különbség, pl BF4 multiban is. Azt nem értem ők miért nem tudnak úgy optimalizálni DX11-ben, mint az NV, talán hardveres korlátok miatt?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #12145 üzenetére
Az az AMD drivernek köszönhető (azért az i3 elég jól bírja...).
Pont az AMD CPU-t vásárlók szívnak emiatt a legjobban, de kb. mindenkit érint akinek "átlagos" procija van.
Az nV kártyákon a hatékonyabb DX11-es driver miatt nem volt akkora mértékű gyorsulás, de azért látszik, hogy az FX picit még ott is gyorsult.(Nálam 4 GHz-en a proci elég volt a 970-hez, mindenhol GPU limitem volt. Ugyanennyin a Fury sokszor lassabban/nem olyan jól ment mint most 4.5-ön)
-
Anubris
őstag
válasz
Laja333 #12100 üzenetére
Külföldi oldalakon is így jelent meg, lehet azért így írták, hogy ha valaki annyira nem vágja a korábbi kártyák teljesítményét akkor értse, hogy a 200/300-ból is melyik az ajánlott. Fury X helyett mondjuk nem tudom miért nem Fury szerepel, ha már mindenképpen külön akarták feltüntetni.
-
-
Anubris
őstag
válasz
Laja333 #12037 üzenetére
Az ini-ben amúgy mit kellene átállítani?
Mert a játék indításánál az options-ben (advanced, detail), godrays quality-t átlehet állítani off-low-medium-high-ultra-ra.
Vagy van más is ami problémás és sok fps-t emészt?
A DOF az amire nem látok a beállításokban kikapcsolást csak low meg bokeh. -
oliba
őstag
válasz
Laja333 #11993 üzenetére
Ott van
390X GW OFF: +55% min FPS / +36% AVG
980 Strix Off: +43% min FPS / +28% AVGNémetem már nem a régi, de PCGH tesztjében miért vannak teljesen más értékek a sima benchmark táblázatban és a GW ON/OFF táblázatban?
szerk.: már látom. Frissebb NV driver ezért az gyorsabb, de AMD mitől lesz lassabb?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #11975 üzenetére
Nem nagyon látsz különbséget jó pár "standard" effektnél sem.
A GTA V Ultra fűje is megette a VGA-kat mégis mindenki elvolt ájulva attól a porttól, ugyanúgy az MSAA - alig látszott a hatása (pedig a játék ebből a szempontból tényleg nagyon rossz, tele van látható élekkel) még 8X-on is, de a teljesítményt legalább feleződött.
Másik a TressFX a TR-ben, csak egyetlen karaktert "szépít" mégis elég jól lebombázta az FPS-t az akkori VGA-kon.
Az említett eseteknél érdekes módon fel sem merült, hogy mesterséges lenne, pedig ezek az effektek ugyanúgy hazavágják az FPS-t az említett játékokban, gyanítom ha ezen sem lenne GW "címke" teljesen másról menne a téma.
A lassítást pedig arra gondoltam, hogy a Kepler kártyák ugyanúgy/hasonlóan teljesítenek mint a hasonló teljesítményű Maxwelles VGA-k.Végezetül ezt a tavalyi DA:I tesztet linkelném, 1080p Ultra+4xMSAA-n nem volt olyan kártya ami 60 FPS-t tudna. A 980 - az akkori csúcs ami két hónappal előtte jelent meg 48 FPS-t tudott felmutatni. Nyilván ez is szándékos volt... Oh wait, ez Gaming Evolvedes meg sem említjük
A Falloutról meg annyit, hogy az AMD kártyák a "vetélytársaiktól" jóval gyengébben teljesítenek, ebben nem csak az az 1-2 effekt játszik szerepet
Btw. pénteken, azaz 4 napja volt AMD driver, nem úgy volt, hogy csak az nV divatol a Game Ready driverekkel az AMD-nél meg hetek óta benne vannak a játékprofilok ? -
rocket
nagyúr
válasz
Laja333 #11975 üzenetére
A tesztek nagy reszeben nem fogjak kikapcsolni (miert is kene kikapcsolni barmilyen effektet, egy 250k-s termek tesztjenel? sot amig jatszhato FPS-t produkal, addig kisebb kartyakon se kell ) , igy elerik a celjukat az NV-nel, az AMD-nek meg marad a szokasos nyafogasi lehetoseg, a felhasznaloknak meg a remenykedes
Kerjuk a kovetkezot Assasins's Creed Unity
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #11956 üzenetére
Megnézhetem majd a fogyasztást, hőmérsékletet. Kártyát egyébként azért tettem alapra, mert a 24/7-es tuninggal DX12-ben kifagyott a bench, DX11-ben lefutott hiba nélkül. Úgyhogy a tuningot újra kell tesztelni DX12 alatt, és ha innen nézzük, akkor DX12-ben még lassabb is lesz a játék, mert ugye vissza kell venni az órajelet...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #11911 üzenetére
Mondjuk azért mert ahogy már írtam, ott gyártón belül beállít minden kártya egymás után, itt meg a két gyártó kártyáit nézve (anélkül, hogy egymáshoz viszonyítanánk őket is) értelmetlen eredmények jöttek ki. Különbség...
Egyébként ott is kerestük az okát, meg is jött a válasz, hogy az egyik effekt szintenként kapott gyártói optimalizálást.
Egyébként ha már magyarázkodás: pl. nálad is a Fury/Fury X gyengélkedése valahogy "kimaradt" és csak a 980 Ti-é tűnt fel -
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #11908 üzenetére
A Fury X 2.5 FPS-sel "jobb" mint a 390X, szóval ha a "buta" Ti eredménye annyira szar akkor legalább ilyen a "nagy tudású", szuperHBM-es, "4 GB Mindenre elég" Fury X-é is
Az meg, hogy 93 helyett 95 még nem biztos, hogy "átlépte" UE3-ban is 62-t kell beállítani 60-as FPS limitre, simán lehet, hogy abban a tesztben valami glitch miatt kapott +2 FPS-t - mondjuk azért is valószínű mert nem annyinak kellene lennie a két kártya között....
A 960 meg jobb mint a 380, amire még a 280X is 23%-ot ráver - ilyet se látni sokszor.
Szóval óvatosan azokkal a hasonlításokkal mert elég érdekes - már már szinte "random" - eredmények jöttek ki míg az említett Anno tesztben azért minden kártya beállt egymás után gyártón belül. -
rocket
nagyúr
válasz
Laja333 #11740 üzenetére
Keszul a "szupercsini" uj control panel, ami 4 helyett 1masodperc alatt toltodik be, kit erdekel, hogy ha a jatekokban a ~100k 390 a 60k ~GTX960, a ~220k FuryX a ~110k GTX970 szintjet hozza
Lesz meg par nehez pillanatuk karacsonyig, az ilyen tesztek biztos fellenditik a csucsszupilowleveluberbrutalkonzolkozelicsoda Radeon eladasokat
Tenyleg vicc amit ez a ceg muvel, megerdemlik ahova jutottak.
-
válasz
Laja333 #11573 üzenetére
a minimum meg úgy, hogy i5/phenom ii x4, hozzá 8gb ram, és geforce 550ti, vagy radeon 7870.
szvsz nem véletlenül van megemlítve a gta5, én itt is arra számítok, hogy alternatíva lesz a gameworks, mint ott. a játék fizikai motorja a havok, és nem a physx, innentől már talán nem tudnak benne túl nagy kárt csinálni.
-
válasz
Laja333 #11545 üzenetére
Jah, mert a MGS:V, a Project Cars, az ARK:SE vagy a KF2 az mind shitty, nemde?
(#11544) Yllgrim: just for the record: az "nVidia a sátán mozgalom" a lokális AMD próféta szavaiból van politikailag inkorrekt módon szintetizálva
Viszont a griff szőrével pont az ellenkezőjét mondod az eddigi érveknek. Ha szép, és nem glitches, akkor az egy többedik szempont, hogy eszi az erőforrást. Kapcsolja az be, akinek elég erős a cucca.Marketing - ezekkel mind egyet tudok érteni, csak azt nem értem, hogy ezen miért bírtok rugózni. Az élelmiszeripari és a gyógyszeripari cégekhez képest az nVidia kismiska ilyen téren, és azok a termékek épp csak egy hangyányit komolyabb hatást gyakorolnak az életedre, mint egy videokártya.
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #11293 üzenetére
Szerintem benne. Nem lettek külön cég, csak egy Group a cégen belül. Ugyanúgy van most is Computing and graphics/semi custom ágazat, max most lesz egy külön Radeon group is azon a részen ahol szétírják mi mennyit hozott (de az is lehet, hogy ugyanúgy a C&G részre kerül még most), az összesítésben biztos benne lesznek, hasonlóan mint itt a 4. oldalon: [link]
-
válasz
Laja333 #11116 üzenetére
Kívácsi leszek én arra, majd amikor max player számmal fut a szerver max grafikán.
Mondjuk lehet ezért limitálták csak 24re? Vagy mennyi a max player.
280X-el (380) már a BF4 is összeesett max grafikán bőven...
Az se lepne meg ha ebbe a bétába még benne se lenne minden csilivili.
-
Egon
nagyúr
válasz
Laja333 #11089 üzenetére
Üdv a birkák között...
Amúgy az MS laptopjába nVidia GPU került - biztos ők is birkák, és/vagy birkáknak szeretnének eladni...
Hiszen az nV nem jó DX12-höz, de hát honnan is tudhatná ezt az MS...
-
Yllgrim
őstag
válasz
Laja333 #10975 üzenetére
Ez nem erdekes, mindenhol vannak hibak, Szaby raadasul nyustol is egy Fury-t, szoval neki elsokezbol jott a hiba, tegnap en is amikor felraktam ott vettem eszre, hogy Firefox elkezdett szetfolyni. Nincs itt drama, driver leszed, egyel korabbi stabil fel es problema megoldva. Ugyanezt tettem a Ti-kkel is. Az termeszetes hogy vannak hibak, majd megoldjak, jobban odafigyelnek legk... elbuktam 10p-et az eletembol driver telepitessel...
Persze lehet duhito adott esetben, mondjuk nalam tobb kell ahhoz hogy bemorculjak
-
-Solt-
veterán
válasz
Laja333 #10931 üzenetére
Pedig benne van: [link] Ez alapján alapból van itt 16% különbség, de ugye ez a ref 980. Erre rájön még kb 8% amivel a G1 alapból gyorsabb, plusz átlagban azokban benne van 10% tuning.
Ehhez képest az én 290X-m 5% tuningot bírt, ráadásul sok DX9-s játékkal játszom, amikben jobbak az NV kártyák, csak ezek már a tesztekben nem szerepelnek. Szóval az a 30% benne van a pakliban.
(#10934) Ren Hoek: A 390 ellen az szól, hogy a 105K körül árban, ami reális érte, két kártya van. A Gigának gyenge a hűtése, később nem tudnám eladni, a Sapphire pedig csak 2 év garanciát ad, ami jelen helyzetben mondjuk nem gáz, mert 1 évnél tovább úgysem lenne meg, mert az OR-hez tuti kevés lesz...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Laja333 #10931 üzenetére
Azért 30-35K-val drágább. 190K-t akkor sem adnék ki egy VGA-ra, hogyha 7 lepedőt keresnék havonta. Egyszerűen sok. Amúgy a 980 szerintem még mindig túl van árazva, ahhoz képest, hogy egy 970 G1 meghúzva hoz egy ref 980-at.
Nem is lenne rossz, ha megroggyanna kicsit VR és DX12 alatt, és akkor 120K körül már jó vétel egy 980
Úgy beálltak az árak, mint az eke...
(#10933) -Solt-: Ja értem, akkor lehet a 390-et venném a helyedben. Azért azzal kilehet húzni simán az új AMD/Pascalig. Ja és igen, a Fury-k szerintem majd nagyon zuhanhatnak akkor tekintve a 4 GB memóra... ha kijönnek a HBM2-es cuccok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #10822 üzenetére
Valószínűleg ehhez köze van annak, hogy az AMD csak pár órával a megjelenés előtt adta oda az új meghajtót, így nem volt idő mindent azzal letesztelni. Erre egyébként az Anand is felhívta a figyelmet. Szóval vagy a régi, vagy az új meghajtóval futottak a hardverek, vagy keverten.
Ebből szerintem úgyis lesz még egy kör teszt, amikor az MS kiadja a végleges tesztprogramot.Az UE4 MS-es verziója eléggé sávszélzabáló. Ezért rendeződnek ennek megfelelően a hardverek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB 256 bit GDDR5 Jó állapotú
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Ti OC 6GB GDDR6 192bit
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Eladó Új Motorola G31 4/64GB szürke / 12 hónap jótállással!
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest