- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Milyen okostelefont vegyek?
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- One mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Yettel topik
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #64135 üzenetére
"...ezekkel a beszámolókkal pont az a bajom, hogy ezt bárki írhatta."
De nem "barki" irta. Se az OP se a PuMbA alltal idezett user nem valami throwaway account, mindkettot megtalalod a reddit-en history-val es az interneten is az ott lathato user nevuk alatt. Mindketto nyilvanvaloan tapasztalatbol irta amit irt."...vajon az AMD miért rontja szándékosan a saját biznisszét és megítélését?...Vajon mi lehet az oka, hogy az AMD mégis így áll hozzá?"
Ugyanezt kerdi az OP is ott es meg tobben is a thread-ben.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #64135 üzenetére
Szerk-ben ott van, hogy az AMD felvette a kapcsolatot, a kérdés az hogy mi lesz a sztorival ezután.
Bár Geohot majomnak is írtak, aztán láttuk mi lett belőle.A llegjobb scenario az, hogy lesz follow-up tőle és lesz konkrét megoldás AMD-től.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #64108 üzenetére
ahogy én értelmezem a cikket ...
> Vagy a record high azt jelenti ...
keresletet, igényt
( ~ leelőlegezett megrendelést ) jelenthet ..~ durva fordítással
"Az idei év rekordmagas igényt jelez az mesterséges intelligencia szerverekre, különösen a Nvidia processzorait használó gépek iránt, de a Lenovo szerint más hardvereket futtató rendszerek iránti kereslet is magas. Az AMD Instinct MI300-sorozatú gépek iránti kereslet rekordokat dönt, legalábbis a Lenovo szerint.
.... "és a cikk ki is emel egy területet:
- inference/inferencia munka terhelések
és hogy miért?
- mert olcsóbb ~ kedvezőbb az ár-érték arányaA Lenovo profitorientált cég ...
és nem sok értelme van, hogy csak nVidiát forgalmazzon, hogyha AMD-re ( és Intel-re ) is van igény.
És feltételezem van egy halom ( leelőlegezett!! )
megrendelés MI300-ra is !--------
az MI300 launch eseményen
https://www.anandtech.com/show/21181/the-amd-advancing-ai-live-blog-starts-at-10am-pt1800-utc
nem véletlenül szerepelt sok szerveres cég,
akik az elmúlt negyedév alatt begyűjtötték a megrendeléseket és az előlegeket.Supermicro:
02:05PM EST - What does Supermicro have planned for MI300X?
02:05PM EST - 8U air cooled system, and 4U system with liquid cooling
02:05PM EST - Up to 100kW racks of the latterLenovo:
02:07PM EST - Lenovo believes that genAI will be a hybrid approach
02:07PM EST - And AI will be needed at the edge
02:08PM EST - 70 AI-ready server and infrastructure products
02:09PM EST - Lenovo also has an AI innovators program for key verticals for simplifying things for customers
02:10PM EST - Lenovo thinks inference will be the dominate AI workload. Training only needs to happen once; inference happens all the time
02:11PM EST - Lenovo is bring MI300X to their ThinkSystem platform
02:11PM EST - And available as a service
02:12PM EST - And that's LenovoDell:
01:58PM EST - Dell is announcing an update to the Poweredge 9680 servers. Now offering them with MI300X accelerators
01:58PM EST - Up to 8 accelerators in a box
01:58PM EST - Helping customers consolidate LLM training to fewer boxes
01:59PM EST - Ready to quote and taking orders today----------------
És a kulcsmondat a Lenovo-tól
"Training only needs to happen once; inference happens all the time"
inference -re ( AI modell futtatásánál ) - a memória mennyiség és sávszél különösen fontos .. és ezt tudja az MI300X
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #64108 üzenetére
Meg ugye itt demand alatt a Lenovo szempontjabol erdeklodest jelent, nem konkret hardver eladast. Tehat jelenleg az AMD arany nulla, legabbis Lenovonal.
"Then it comes down to getting the infrastructure launched, getting testing done, and getting workloads validated, and all that work is underway."
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #64094 üzenetére
> milyen standard API hívás eredményezett hibát.
geohot issue-i - mint minden issue-k, publikusak:
pl.
https://github.com/ROCm/ROCm/issues?q=+is%3Aissue+author%3Ageohot+és ebben a twittjében - meg is nevezett egyet:
"Here's a GitHub issue I filed 10 months ago about this same stuff. AMD was very aware of it. Patient enough?
- https://github.com/ROCm/ROCm/issues/2196
"persze sokszor a legnagyobb probléma, hogy nehezen reprodukálhatóak a problémák az (amd) fejlesztői oldalon.
de most készített egy ilyet is ..
https://github.com/geohot/7900xtx/tree/master/crash> az AMD-nek hasznos-e a negatív hírverés.
ez csak egy visszajelzés ..
és ha tanul belőle és változtat, akkor tekinthetjük hasznosnak.vagyis bár rövid távon lehet káros,
de a hosszú távú hatását nem tudjuk. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #64094 üzenetére
Passz.
2 másik gyártóval gond nélkül lefut a kódja. Emiatt feltételezem, hogy a szoftvercsomagja nem alien dialektusban íródott.Az AMD számára negatív hírverés ide vagy oda, a leghasznosabb a működő GPU lenne, akár teljesen zártan is, mert az csak részletkérdés.
-
bitblueduck
senior tag
válasz
Petykemano #64094 üzenetére
Akárhogy is van ez, majd biztosan felvilágosítasz, én óva inteném az amdt, hogy megnyissa, vagy titoktartási nélkül bepillantást adjon.
szerintem az openszósz drivereiket is zárják be mint anno az nvidia.
végülis annak is csak ez lett az eredménye: [Wayland AMD kártyával tökéletesen működik, Nvidiával már problémás]
ezen a területen pont fordítva van az AMD megítélése. ugyanígy az intel driver, az is jó. a zárt nvidia meg a problémás, nem ajánlott. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #64091 üzenetére
> Azt egyébként tudja valaki, hogy amiket kért,
> azt egyébként pikk-pakk meg tudná oldani az AMD,amit én összeraktam magamban .. cak Geohot kommunikációjából.
::
Geohot szerint félrement a kommunikáció az AMD-vel az elmúlt fél évben .. mindenki kedves volt vele, Lisa Su - is ..
próbálták "hűteni" .. és rengetegszer kommunikáltak -
de az idő elment és megfogható módon más nem történt ..
és egy újabb trinygrad-os funkciónál megint kiborult a bili ..
az amd-s gpu problémák miatt..
vagyis szerinte a probléma gyökerével az AMD egyáltalán nem foglalkozott .. ( legalábbis amit ő észlelt )a végén furcsa módon még a 7900XTX GPU-kat is visszavették volna tőle és akár még a tinycorp-os befektetés is szóba került ..
de ő egyáltalán nem kért ilyen dolgokat ..vagyis az amd menedzsment benézte a probléma tűzoltását .. ami néha előfordul ... és az ami másnál működik ... az geohot-nál nem.
ami részben még kiderült, hogy a nyílt forráskódú publikációhoz legalább 6 hét ( ügyvédi ? ) belső átfutás kell minimum ..
ami már nem fért bele geohot-nak ..
valamit igért az AMD .. de az időbe telik ..
annyit viszont elértek taz AMD-sek,
hogy a piros RDNA3-as konfig nem lett teljesen elvetve
.. és talán nyáron ( júniusban ) elkészül ..Amúgy akit érdekel . geohot éppen a 7900 XTX firmware-jét próbálta a múlt héten reverse-engeeneringezni ( visszafejteni )
Az AMD oldaláról - biztos megtettek mindent ami tőlük telt, de szerintem egyáltalán nem kalkulálták be, hogy Geohot -ot másképp kell hüteni mint egy B2B-s másik panaszkodó cégvezetőt ..
Amúgy szerintem fejlesztési fronton most kreativ káosz lehet a szoros határidőkkel és a régi szőnyeg alá söpört problémákkal.----------------
ha már orvosi hasonlat, akkor szerintem Nassim Taleb - sebész paradoxonja is idevág ...
~ Amikor két sebész közül kell választanunk, ő azon sebészt részesítené előnyben, aki első ránézésre nem felel meg a hagyományos orvosi imázsnak (inkább egy hentesre hasonlít), mégis kiemelkedően sikeres pályafutást ért el. Mert a megítélési előítéleteken való felülemelkedés jelentős erényt jelent. Azon személyek, akik nem illeszkednek bele a sztereotípiákba, valóságon átszűrt képességeik révén gyakorta rendelkeznek kivételes szakmai tudással. Hiszen képességeik elismerése nem a megjelenésükön, és a szimpátián alapul hanem tetteiken.És Geohot - teljesen kilóg a hagyományos professzionális imázsból, ő amolyan "hentes" .. aki egyáltalán nem törődik az imázsával.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #64091 üzenetére
Szerintem geohot sem kedvtelésből találta ki, hogy szükséges turkálni az AMD GPU-k firmware-ében, hanem mert a standard API-n bekötött projektek crashelnek egy olyan rétegen, amihez nincs hozzáférés. Ennek működnie kellene.
Ilyenkor nem lehet mást tenni, minthogy vagy az AMD megoldja (látszólag nem akarja/tudja), vagy az, hogy Hotz a saját kezébe veszi a dolgot, és megpatkolja házilag. Ehhez sírt forráskódért (betekintésért)."hírnévrontással való fenyegetéssel zsaroljon ki az AMD-ből neki kedvező módosításokat"
Egy nem működő hardverről kimondani hogy nem működik, szerintem csak az igazság. Azt is mondhatnánk, hogy az AMD káros a saját hírnevére. Csak működnie kellene a HW-nek.Na, de lassan már több energiát rakunk a témába, mint az AMD maga...
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #64087 üzenetére
*Kimondja hogy műthetetlen vagy, mert páciensként nem vetted be az előírt előkészítő gyógyszereket. (mulasztás)
Tessék bevenni őket, ami pénzbe kerül.
Rövid távon ijesztő az igazság, felfogható negatív PR-nak, de ettől az tény marad, hogy az AMD hatáskörében van a sürgős teendő.
-
válasz
Petykemano #64081 üzenetére
Plusz tegyük hozzá hogy nem tudjuk a valóságot. Rengeteg veszítenivalója van.Ha csak a hirhedtségére, hírnevére gondolsz.
Felvett közel 600 gépre megrendelést, akik azt mondták : "de frankó köszi" Aztán kiderül hogy ez csak egy elképzelt illuzió volt, nem működik, meg nem is lesz abban a formában még semmi abból amit eltervezett és mondott.
Mivel sok a vesztenivalója, az AMD-t hibáztatja mindenért, kibújva a felelőség alól.
Én ezt látom ebben az egészben- ráadásul redditen már többen írták,-hogy azzal amit ma csinált és tervez megszeg egy csomó dolgot( írták a szabadalmi dolgokat többek között) amibe AMD simán beleköthet. Ha ezt továbbgondolom lehet ez a célja.
Ha ezt meg is teszi AMD, akkor teljes egészébe rájuk verheti a balhét, hogy miattuk nem lett ebből a projektből abban a formában semmi ahogy ő eltervezte.( lehet létrehoz valamit de az nem az lesz, aminek indult) Szerintem ez az egésznek a lényege.
AMD helyében teljes egészében elhatárolódnék tőle. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #64081 üzenetére
Egy műtét is fájdalmas, de ha a végén gyógyulás lesz, akkor megéri. Ugyanez igaz az AMD szoftverkörítésére is.
Az AMD-nek is érdeke mikroprojektekre alkalmassá tenni a desktop szegmenst, hogy a csóró főiskolások el tudjanak kezdeni játszani kicsiben vele, hogy aztán pár év múlva...
-
arabus
addikt
válasz
Petykemano #63440 üzenetére
FH5?
-
válasz
Petykemano #63420 üzenetére
Az a "válogatás" azóta sem lett nyílvános, az is egy álítólagos zárt sajtótájékoztatón lett bemutatva a kiválasztott pár sajtósnak. Computerbase és Tom's valahogy nem tudott róla..
Egyértelműen józan paraszti ésszel mi másra gondolhatna az ember mint erre a két és fél forgatókönyvre?:
1, AMD füllentett.
2,nem fülentett, csak nem hozta az RDNA3 az előrejelzett paramétereket.
3, Abu valósága , ami szerint nem fülentett és hozta az ígért paramétereket , csak mindenki Bicikli. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #63408 üzenetére
"hogy CDNA3 feature, amit "Végülis miért ne?" Alapon implementáltak az RDNA3-ba is."
Ami eléggé wtf, mert pont azért lett elvileg szétvasztva a kettő, hogy az RDNA gamingre fókuszáljon és ne legyen" bloatware" mint az elődök.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #63403 üzenetére
Amit el is ér, hiszen két órajeldomain van, és a front-end az jellemzően 3 GHz fölött működik.
A Zen 4 egy CPU-mag, nem pedig multiprocesszor. Sosem fog olyan órajelen üzemelni egy TOC típusú dizájn, mint egy LOC.
#63408 Petykemano : Programozható bejárás már ma létezik a konzolokban. Az Ubisoft pedig univerzálisan megoldotta a Snowdrop 2-ben. És látható, hogy mennyire gyors az Avatarban a sugárkövetés, konkrétan annyira működik, hogy ki sem kell kapcsolni, mert lowon nem eszi a tempót.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #63408 üzenetére
"Szerinted mennyire lehet még a programozható bejárás?"
sajna nemtudom, de ha az MicroSofton múlik, akkor biztosvagyokbenne, hogy legalább még 1 generáció vga megjelenik mire kiadják ; meg egy másik mire elkezdi valaki használni is.
"Esetleg azt nem tudod, hogy AI workloadban hasznosul?"
kipróbáltam a Topaz Video ai -t ; pont a multkor valamelyik driver megjelensenel irta meg ABU, hogy az jobban fog futni . És tényleg gyorsult ; csak eppen a 6700 XT -n is gyorsult ; szóval nem a dual issue miatt...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #63389 üzenetére
az a nagybudos helyzet, hogy az AMD már megint előreszaladt, várják a programozható bejárást ; ami majd valamikor eljön ; ezért berakták ezt a dual issue akarmit, amit perpill semmi nem hasznal ki.
Inkabb toltak volna abbol a tranyokeretbol +50% radeon coret mindjart versenykepesebb lenne a motyó ; a programozhato bejarast oda is ki lehet osztani ha szorit a cipő. Oke, akkor majd esni fog a relativ teljesitmeny ; de igy meg ottvan egy csomo kihasznalatlan resz a chipen, "mert majd valamikor kelleni fog".
Pl. a 7600 specben 2x annyi flopsot tol, mint a 6700XT viszont gyakorlatban meg a hashcat ( en ezzel merem) alatt 66% jön ki belőle.
megint elobb akartak atmenni a hidon, mint ahogy a hid felepult volna. -
válasz
Petykemano #63392 üzenetére
Szerintem nem létezett ilyen hiba, igazat adok Abunak.
Ez egy nagyon jó tapasztalat szerzés és majd felhasználják ezeket a refresh vagy 8000 szériánál, mert alapjában véve jó a 7000 sorozat , nem látom a " hibás" részéta miről mindenki beszél.
Nem tudom mióta elvárt hogy az AMD csúcs kártya lenyomja az Nvidia csúcskártyát, mert szerintem nem igen volt ilyen az utóbbi 10 évben.
Az nem feltétlenül hiba, ha a mási cég valamiben jobb. Mindenki elvan így.
A hibája az árazása, sajnos az Nvida mellett nem lényegesen olcsóbb, azon meg tudna mindkét cég újra tervezés nélkül is javítani,de nem fognak. -
válasz
Petykemano #63389 üzenetére
vagy plusz 150 % teljesítménnyel.
Az örök optimizmus. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #63361 üzenetére
Az RDNA 2 készletek nem befolyásolnak semmit, hiszen eladják így is mindet.
Mi a valószínűbb... az AMD a saját maga ellensége, és azért nem javítanak egy +50%-os tempóval kecsegtető hibát, mert három hónapnyi melót túl soknak tartanak egy két és fél évig gyártandó generációnál, vagy eleve nem létezik a hiba, és valamelyik twitteres jószág kitalálta? Csak egy picit gondolkozzatok logikusan, és rájöttök, hogy a twitteres pletykák 99%-a megdől az elemi logikán.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #63361 üzenetére
> ha létezik, akkor az AMDnek érdeke eltitkolni.
sajnos nem ismerünk minden információt,
emiatt bármit bele lehet látni az egészbe ..DE: ha feltételezzük,
hogy az AMD-t racionális döntések alapján vezetik,
ÉS: a vezetők olyan döntést hoznak,
ami a döntéskor elérhető információk alapján, az AMD hosszú távú érdeke.
AKKOR: csak egy dologban dönthetünk ..
Megbízunk -e a jelenlegi AMD menedzsmentben vagy sem ?
vagyis ez egy "TRUST issue" -
PuMbA
titán
válasz
Petykemano #63361 üzenetére
RDNA3 főleg a chiplet miatt fontos az AMD-nek, amúgy csak egy inkrementális lépés az alsó és középkategóriában. Semmi állleejtőt nem mutat ezekben a kategóriákban az RDNA2-höz képest ár / sebesség / fogyasztásban. Az biztos, hogy az RDNA2 nagyon jól sikerült, sok játékos gépébe fognak szolgálni még évekig, mint anno a GCN4. RDNA3 kevésbé lesz egy játékos kedvenc architektúra.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Petykemano #63361 üzenetére
Szerintem meg üzletileg az a logikus, ha tényleg ennyi és kapsz kb. +50%-ot, akkor már kint lenne egy új széria és kapott volna az architektúra egy új marketing nevet.
Nem hinném, hogy ne akarnának több kártyát eladni. Főleg, ha ennyi lenne az egész. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #63355 üzenetére
Erre rákérdeztem a múltkor, face-to-face az egyik vezető szerepkört betöltő személynél, és azt mondta, hogy ha lenne egy ilyen bug, amiről irkáltak, már rég javították volna, mert csak új steppinget kellett volna csinálni, amit negyed év alatt megoldanak, és akkor +50% teljesítmény. Az, hogy ezt nem tették meg, bizonyítja, hogy nem létezik a bug, mert +50%-ért megérné egy respin, de nincs mit javítani, mert úgy működik a hardver, ahogy tervezték.
Ami a valóságban van, hogy az RDNA 3 egyes részei eltérő órajelen futnak, és van olyan szituáció, amikor az egyes lapkák 3 GHz fölött működtetik a front-end részt. Ez szintén normális, így tervezték a hardvert. Arra nem tud mit mondani, hogy miért gondolják páran azt, hogy ha a front-endet 3,5 GHz-re tervezik, akkor a shadereknek is feltétlenül annyin kell működniük.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #63358 üzenetére
Az RDNA4-ben biztos javitva lesz, ott mar a varhato orajelek lesznek.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63352 üzenetére
Igen. Így, hogy az RDNA3 nem szólt akkorát mint ahogy eredetileg várni lehetett, egy RDNA3 feature levelre felpumpált középnagy 6nm-es chip költséghatékonyabb lett volna valószínűleg.
De nem gondolom hogy álmatlanul éjszakáznak az AMD-nél a packaging költsége miatt, jó a profit így is. Emellett így már rendelkeznek egy olyan know-how-val, ami értékes a jövőre nézve.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #63355 üzenetére
Javitani biztos lehet vagy lehetett volna, csak persze ott mennek a honapok/felevek es siman lehet hogy miutan osztottak/szoroztak a dolgokat az jott ki, hogy marad ahogy van es nem lesz re-spin vagy frissites, majd lesz a kovetkezo generacio. Mert ha lenne akkor valamikor most kene megjelennie 7x50 termekek formajaban, de latjuk hogy sehol semmi. Raadasul meg mindig a 6-os sorozatot aruljak az alsohazban, most fognak majd valamikor elfogyni a hetekben.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #63352 üzenetére
"Önmagában az, hogy a compute részt N5-ön gyártották, ez pedig nem eredményezett komoly órajel emelkedést."
Ennek viszont nem az N5 az oka hanem a hardware bug ami az alacsony orajeleket okozza. Az eredeti terv egyertelmuen a 3Ghz kornyeket celozta meg de ez nem jott ossze. Ugy dontottek marad ahogy van mert nem volt ido/penz/akarat javitani.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #63340 üzenetére
Amúgy ha nem lesz nagy felára akkor azért nem felesleges termék. Már Full Hd-ban is van amikor kevés a 8Gb, ha Ultra felbontású textúrákkal és modellekkel akarsz játszani. Például a last of Us-nál 9 giga felett van ha ultrára teszem ezeket. Ha 350 dollárért fogják árulni az tényleg necces lenne, de ha megoldják 300-320-ért, akkor szerintem nem rossz azért azoknak akiknek ez fontosabb szempont.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #63338 üzenetére
karácsony előtt volt nálam 7600 ; simán ment 3Ghz -t ; az más kérdés, hogy úgytünt semmi pluszt nem adott az emelt órajel ; ha ez a kevés vram miatt volt, akkor van értelme ; ha a szűkös ram sávszél miatt, akkor talán kevésbé.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #63328 üzenetére
> 16 GB ... hogy annak lenne-e a vásárlónak gyakorlati haszna?
16 GB inkább
- a felhasználóknak ( kreativ, renderelés, mérnöki szimuláció )
- és az AI/ML/Data fejlesztőknek
lehet vonzóJelenleg sokszor a VRAM hiánya a legnagyobb probléma,
és ez néha sokkal fontosabb minthogy lassabban fut pár dolog.Mert ha az AMD tényleg komolyan veszi az AI-t ( és kénytelen .. )
akkor kell olcsó fejlesztői ( vagy játszó ) platform.Vagyis az RTX 4060 TI 16 GB - alternatívája lesz.
"GeForce RTX 4060 Ti 16G - The Best Value Graphics Card for Stable Diffusion XL"
https://www.msi.com/blog/stable-diffusion-xl-best-value-rtx-graphics-card
-
Komplikato
veterán
válasz
Petykemano #63325 üzenetére
Csak becsúszott egy infó bizonyos Gigabyte féle 7600XT 16GB kártyákról.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #63325 üzenetére
A 3 és 4 MCD-s Navi 32-es kártyák iránt jelentős a kereslet, ráadásul az igazán drága elemük az az 5 nm-es GCD, amiből ugyanúgy egy darabot igényelne a mondjuk $300-os Navi 32-es 7600 XT, mint az $450-os 7700 XT, vagy $520-os 7800 XT. Ráadásul a hírek szerint az 5 nm kihozatali aránya nagyon jó, így maximum a 7700 XT szintjéig kellhet visszavágni a Navi 32-es GCD-t.
Amennyiben tényleg nem 16 GB-os Navi 33 lesz, akkor valóban a 12 GB-os Navi 32-es verzió lenne a logikus 192 bites busszal a 4060 Ti teljesítményszintjére, de a 1080p-hez sokkal jobban passzoló 12 GB-os kapacitással. Persze továbbra is kétlem, hogy lenne érdemi mennyiségű 7700 XT szintjét sem elérő Navi 32-es GCD, ahogy a Navi 31-ből is alig volt olyan, ami "csak" a GRE szintjéhez volt jó. Arányaiban a többi nagyobb 7900-ashoz képest nem is találunk sok 7900 GRE-t.
-
válasz
Petykemano #63323 üzenetére
Minek tennének rá 16 GB vramot? szinte kizártnak tartom.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #63321 üzenetére
Hihetőnek tűnik az a spekuláció, hogy a 7600 XT ugyanúgy csak egy "duplázott" 16 GB-os modell lesz, ahogy az történt a 4060 Ti esetén. Vagyis akár pont ugyanazt a Navi 33-as chipet tartalmazhatja, csak már 16 GB kerül a kártyára. Esetleg "felsőpolcos" Navi 33 kerül rá, ami pár százalékkal jobb teljesítményre képes, hogy a teszteken pár fps plusz is jelentkezzen a 7600-hoz képest.
-
válasz
Petykemano #63198 üzenetére
Lehet az hardverre alapuló fejlettebb Raytracing képesség, ML alapú hardveres felskálázás,vagy tensor alapú hardveres szolgáltatások.
Szerintem anno a Vega 64 volt az ami az Nvidiát erre a hardveres túlzsúfoltságra ráterelte és a Pascal volt az ami az AMD-t az egyszerűbb és hatékonyabb dizájnokra rávezette. KIcsit helyet cserélt a két gyártó a Turing -RDNA1 megjövetelekor. -
válasz
Petykemano #63196 üzenetére
"amit rutinos nvidia tulajok könnyen félretesznek a szoftveres környezetre hivatkozva"
és/ vagy hardveres környezetre hivatkozva. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #63096 üzenetére
A drivereknél ez bonyolultabb...
A gondot az jelenti, hogy a GCN különbözik az RDNA-tól. Tehát a shader fordítót érdemes volt szétválasztani. Új képesség úgy se jön a régi hardverekhez egyik oldalon sem, de az nem túl kedvező, ha a shader fordító mindig a legújabb dizájnhoz van szabva. Az negatív irányba viszi a régi hardverek teljesítményét. Ezért van most külön GCN és külön RDNA driver. Így ugye külön jellegzetességek szerint is lehet profilozni az új játékokat, amelyeket egyébként mindig a legújabb architektúrára szabnak, tehát a régebbi hardvereknél nem fontos, hogy a profil jó legyen, pont azért, mert meg se vásárolható a hardver a boltban.
Az NV-nek is gyorsabb lenne a shader fordítója, ha külön lenne választva a Maxwell, Pascal mert nem co-issue dizájnok, tehát a co-issue-ra optimalizált shader fordító nem jó rájuk. Működik, csak elég sok teljesítmény beragad. Viszont ott van a költség része is a dolognak, hogy két drivert külön fejleszteni drágább. Tehát az NV döntése is érthető az egységes meghajtóval.
Új profilok egyébként jönnek. Mi még szeptemberben leírtuk, hogy mi változik, csak a külföldi média most vette észre. [link]
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #63089 üzenetére
A GSR is Lanczos-like mint az FSR, szóval nagyon hasonló.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #63075 üzenetére
1.) es 2.)
-
Yany
addikt
válasz
Petykemano #63075 üzenetére
3. --> nem itt látok túl sok kudarcról, vagy hiányosságról, vagy akármilyen negatív AMD eseményről hírt, hanem a neten és a HW-es közbeszédben. Egy másik fórumba látogatás és minden más figyelmen kívül hagyása csak homokba dugott fej esete lenne. Az AMD irgalmatlanul porba alázza a konkurens notebook procikat hatékonyságban, mégis mit látsz a piacon (business noti, ultrabookok, casual, akármi)? Költői, én is látom.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #63050 üzenetére
Talán korai volt az aggodalom [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #63057 üzenetére
Olyan jellegű frame generáló nincs, mint az AMD-nek és az NV-nek. Viszont van nekik felskálázójuk. kb. úgy működik, ahogy az FSR 1.0, az elvét tekintve, de gyorsabb.
Egyébként az FSR-ek papíron kompatibilisek a Qualcomm IGP-vel is. Bár a cég azt megjegyzi, hogy az FSR 2.0-tól kezdődő temporális módszer nem optimális a hardverdizájnjaikhoz. Az FSR 1.0 viszont jó hozzá, de inkább a saját megoldásukat javasolják, ami egy passból dolgozik, az jobban illeszkedik a hardverükhöz, miközben alig ad más eredményt az FSR 1.0-nál.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #63057 üzenetére
Termeszetesen van:
Frame Generation: Synchronous Space Warp
Felskalazo: Snapdragon Game Super ResolutionMindketto hasznalatban van mar regota.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63057 üzenetére
Igen, ma a közértben mellettem beszélgetett AdoredTV Jim és MLID Tom, és épp meghallottam hogy miről diskuráltak.
Az infó 100%-ig megbízható: még idén jön a spatiális QSR 1.0 (Qualcomm Super Resolution), és az architektúra neve AdrenoDNA 3, röviden ADNA3 lesz.Szerk.: megkéstem a hülyeséggel
https://www.qualcomm.com/news/onq/2023/04/introducing-snapdragon-game-super-resolution
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63055 üzenetére
"Kérdés, hogy a Qualcomm ezt a teljesítmény mekkora lapkaméretből hozza és az AMD ilyen irányú bővítése nem jelentene-e túl (gazdaságtalanul) nagy lapkát."
Igen, ez fontos metrika lesz a megítélésben.Plusz az is, hogy a feladatok hány százalékára lesz alkalmatlan az SDXE GPU-ja a mobilos származás, a különbözőség miatt.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63053 üzenetére
A prezentáción kívül nincs sajnos információforrás.
Én sem ástam magam bele, de felületesen nézve, a többi mobil architektúrával úszva, a desktop architektúráktól években mérhetően lemaradva, tipikusan kivékonyított, erősebben clusterezett, cache hiányos, osztott erőforrásos, fogyasztásoptimalizált dizájnt hoztak eddig ők is.
Rossz analógiával élve, a Qualcomm mobil megoldása 4db kés a svájcibicskáról, míg az AMD architektúrája egy kisebb machete.
Krumplit tisztítani 80%-kal gyorsabb a bicskákkal, miközben el sem fárad a kezed, de dzsungelben susnyást kaszabolni csak a machete lesz jó.Ha ehhez most hozzányúltak(nem hiszem), akkor lehet meglepetés.
De ha csak egy nagyobb engine-t építettek ugyanezekből a LEGO kockákból, azaz csak felskáláztak, akkor nem fogja megváltani a világot. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63050 üzenetére
Anélkül hogy lefikáznám QC IGP-jét, hozzá kell tenni, hogy egy nagyon régi Radeon dizájn ük-ükunokáját fejlesztgeti a Qualcomm. Lásd, Radeon - Adreno anagramma
Nem azt mondom hogy lehetetlen ilyen helyzeti hátrányból megverni a fővonalas AMD lineup-ot, de a megválasztott teszt nagyon számít, még a CPU-knál is jobban.
Tetszőlegesen lehet úgy tesztszoftvert választani, hogy valami papíron veszítsen vagy épp nyerjen. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #63009 üzenetére
A probléma súlyossága miért a kommentelő sajnálkozásától / álsajnálkozásától függ?
VAC-bannolás jár a gyártó legjobb feature-éért. Akár bukod a 20 éves, tiszta Steam accountodat, mert bekapcsoltad az AMD cool, exkluzív feature-ét.
Ha pontszámot kéne adnom, ez 9/10 blama. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62985 üzenetére
Az nagyon valószínű, hogy GDDR7-et használnak majd az RDNA4-es kártyákhoz, mert a GDDR7 felára a GDDR6-hoz képest valószínűleg kisebb lesz, mint amennyivel drágább lenne a dupla akkora memóriabusz kapcsán megugró méretű N4P lapka. Valamint a PCB méretén és költségén is sokat javít a fele annyi memórialapka.
Az IC (és leszármazottai) szerintem már örökre megváltották a jegyüket a Radeon kártyákba. Nem csak a külső memóriabuszt tehermentesíti, de nagyon gyors és takarékos megoldás is, plusz a késleltetése is sokkal kedvezőbb.
Szerintem a Navi44 GPU sem lesz kisebb méretű, mint amekkora a Navi33 GPU és a Navi32 GDC lett, vagyis 200 mm² minimum meglesz, amire egy 40 mm²-es N6-os cache lapka kényelmesen ráférhetne. A kérdés inkább az, hogy a hűtésnek és ezzel az elérhető frekvenciának mennyit ártana egy 3D V-Cache kialakítás.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #62951 üzenetére
Az új infók szerint továbbra is RDNA IP alapon fog működni, csak custom módosításokkal. [link]
-
válasz
Petykemano #62951 üzenetére
Az nem lehet, hogy vesz egy Mali licenszet az ARM-től és abból készít "saját" GPU-t? Vagy már van is neki talán.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #62923 üzenetére
vajon olyat lehet mokolni, hogy egy jatekban van beepitett fsr3 kepgeneralas meg amit tud, amire még a driverben levo fsr3 kepgeneralast is raizzitom ?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62923 üzenetére
Az FSR 3 az AMD szerint három modulra osztható. Egy felskálázó, egy késleltetéscsökkentő, és egy képgeneráló modulra.
A felskálázó az hasonlóan működik, mint az FSR2, csak etethető még pár extra adattal. Ennek két kódútja van, egy alap és egy gyorsított. A gyorsított kódút a packed mathot támogató hardvereken fut.
A késleltetéscsökkentő maga az Anti-Lag, és nem maga az FSR3 szállítja, hanem a meghajtóban van benne. Két külön kódút van, a sima Anti-Lag a régi Radeonoknak, és az Anti-Lag+ az RDNA3-as Radeonoknak. A többi gyártó hardverén ez aktiválhatatlan.
A képgenerálás az FSR3-ban van szállítva, és hasonlóan működik, mint az NV-nél, az előző két valós képkockából dolgozik és generál egy újat. Ennek négy különböző kódútja van. Egy a hivatalosan nem támogatott hardverekhez, ami a szabványos kódút. Egy az NV hardvereinek, ami szintén szabványos, de valamivel jobban működik, mint az általános. És két kódút van a Radeonokra, ebből a legjobb megoldást az RDNA 3 használja, a másikat pedig az RDNA 1-2. Az előállított minőség szempontjából ez a sorrend: szabványos kódút->NV kódút->RDNA 1-2 kódút->RDNA 3 kódút.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62923 üzenetére
Egy 6700XT-vel is ugyanugy nezett ki mint a 3050-el. Minden varhato klasszikus FSR problema lathato ott. En nemigen varnek megint valami csodadrivert amitol az FSR egyszeriben jo minosegu lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62896 üzenetére
Jack Huynh veszi át a helyét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62864 üzenetére
Eleve nem biztos, hogy 2026-ban lesz Zen 6 és RDNA 5. A Zen 5 reálisan 2025. Az RDNA 4 is. A Zen 6 és az RDNA 5 inkább 2027. Nagyon rohangok előre ezekkel a generációváltásokkal és nem veszitek számításba, hogy egyre drágább a tape-out. Tehát egyre több idő kell, amíg egy generáció a költségeket kitermeli.
-
Callisto
őstag
válasz
Petykemano #62836 üzenetére
Tehát akkor az összes többi esetben pedig az nVidia szabotált igaz? Istenem az a bizonyos álltakert milyen nagy
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62836 üzenetére
A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként.
A Starfield eredetileg az AMD által megalkotott Vulkan motort használta, csak a Starfield fejlesztése eléggé elnyúlt, és 2023 második felében már modernebb motorral kellett kiadni, amihez gyors és hatékony segítséget az AMD tudott biztosítani, mert az AMD szakemberei ismerték a legmélyrehatóbban a Vulkan motor működését, így a DX12-es új motorra átültetés az AMD szakembereinek a segítségével lehetett a legkevésbé problémás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62836 üzenetére
Nem hasal el a konkurens hardveren, de kb. a Maxwell óta az összes architektúratesztünkbe beleírjuk, hogy a GeForce-ok regiszterszegények. Ez pedig kedvezőtlen lehet olyan környezetben, ahol a kód annyira komplex, hogy magas regiszternyomás mellett működik, ezt megmondtuk előre. Nyilván előbb-utóbb számítani lehetett rá, hogy jön egy olyan játék, ahol hátrányt szenved az NVIDIA amiatt, hogy grafikai számítások szempontjából fontos helyről spórol ki tranzisztorokat azért, hogy tensor magokra költse el azokat. És mivel ennyire különböznek a dizájnok, így lesznek olyan játékok, amelyek az NVIDIA dizájnját jobban fogják szeretni, lásd Portal RTX, és ugye lesznek olyan játékok is, amelyek az AMD dizájnjához illeszkednek inkább, lásd Starfield. Ha ennyire mások az architektúrális limitek, akkor ezek bizonyos helyeken ki fognak ütközni, és lesznek majd extrém végletek.
Egyébként meg a Bethesdának nincs oka rá, hogy rosszul fusson a kód GeForce-on. Annyira optimalizálták azt, amennyire az architektúra a limitjei mellett ez megoldható, de azzal nem tud senki sem mit kezdeni, ha hiányzik az erőforrás a hardverből. Ezzel az NVIDIA tud majd mit tenni a következő generációban, hogy 64 kB helyett 128 vagy 192 kB-nyi regisztert használnak per SM. Az a baj, hogy ezt kód szintjén is nagyon nehéz optimalizálni, mert itt adatról van szó. Nem tudod tömöríteni, ha pedig kevesebb adattal dolgozol, akkor butítod a grafikát, de erre egyébként ott vannak a játékban a sliderek, lehet kérni low-medium presetet is, azokban egyébként sokkal kellemesebb a GeForce-ok működése, mert ott a regiszternyomás nem olyan magas, így nő a hatékonyság. Tehát a Bethesda gondolt arra, hogy ha a hardver nem elég potens, akkor keressél olyan beállítást, ahol jobban működik.
A legnagyobb baj igazából az, hogy a két hardveres véglet között jelenleg túl nagy a különbség, nincs az az optimalizálás, ahol ellensúlyozod a 64 kB limitjét, ha a másik dizájnban meg 192 kB-od van ugyanarra a problémára. Tehát vagy számolsz vele, hogy beleférjen a shader maximum kihasználtság mellett a 64 kB-ba, és akkor grafikailag nem használsz sok adatot, így butítod a képi világot, vagy túlléped az említett kapacitást, és akkor meg nem férsz bele a 64 kB-ba, így jön a limit a wave-ekre. Ez egy eldöntendő kérdés, a Starfield azt választotta, hogy túlmegy, és akinek nincs elég jó hardvere, majd maga csökkenti a grafikai minőséget a beállítások menüben. És a kevésbé jó hírem, hogy valószínűleg egyre többen fogják azt választani, hogy túlmennek ezen a limiten, mert a konzolokban is van 128 kB erre. Miért is ne használnák legalább azt ki? Mi oka van egy fejlesztőnek arra, hogy ha megvan a konzolokban az erőforrás, akkor annak a felét kihasználatlanul hagyják? Az előző konzolgeneráció? Már nem fejlesztenek rá, nem kell foglalkozni annak a limitjeivel. A PC? Ott ha nem elég jó a hardver, vissza lehet venni a grafikát. Tehát akkor miért is kellene limitálni magát egy stúdiónak? Mert az NVIDIA nem rakott elég tárkapacitást ide? Miért nem raktak bele annyit? Több milliárd szabad tranzisztort kapnak ehhez, ha a Tensor magokat kihagyják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62833 üzenetére
Igen. Az AMD kényszerítette az NV-t, hogy 192 kB helyett 64 kB-nyi regisztert építsenek a vektorok mellé.
-
válasz
Petykemano #62833 üzenetére
Persze, másképp nem is lehet, de érdekes a kihasználtságról szóló eszmefuttatás.
-
válasz
Petykemano #62775 üzenetére
Ahogy irtam ,a 7700 lesz erdekesebb szerintem.Jó kártya lesz.,foleg ha kicsit meg csökken az ára.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #62777 üzenetére
+1
-
Lacccca87
addikt
válasz
Petykemano #62775 üzenetére
Egész jó RT-s teljesítmény amúgy. Ezek már nem akkora különbségek ( a ha azt nézzük hogy 30 FPS kb a játszhatatlan kategória akkor a 27-28 FPS is ugyanaz
)
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #62775 üzenetére
Akkor a TimeSpy bench nem nagyon csapodik le itt.
4060ti 16GB itt spanyolban mar neha a 430-450 eurot nyaldossa, attol olyan messze nem lesz a 7700XT.A 4070 pedig 570-580 euro.
-
válasz
Petykemano #62761 üzenetére
A problémát Amd generálta magának a hatalmas árukészlettel.- nagyon jól hangzik most a 6800XT és 6800 ára meg 6700XT ára is de mint írtam annyiszor a saját konkurense lett ezzel AMD.
Ezeknek a kártyáknak magasabb áron el kellett volna fogynia már rég.
Ettől függetlenül a 6800 jobb vételnek számít a a fentiek miatt mint a 7700XT a 7800 elmegy de legalább 6900XT sebességűnek kellene lennie.( reméljük azért ezek csak pletykák egyelőre)
A 4070 Nvidia oldalát nézve a 3080 hoz képest minden tekintetben előrelépés, a 7800XT nehéz helyzetben lesz , ha nem lesz gyorsabb nála, viszont a 7700 a 4060 Ti hez képest szerintem jobb vétel lesz. -
válasz
Petykemano #62748 üzenetére
Mondjuk a probléma nem a TDP, hanem ez :
Ezt nem én fogalmaztam meg, hanem valaki, aki teszteli már."So 7700 XT on par with 6800.
But it will have less VRAM, lower bandwidth, less cache (48 vs 128MB) and just 5W lower TBP.
6800 still wins gaming at 4K.
7800 XT looks even worse, even weaker than 6800 XT."RX 6800 450 Eurotól van, kb 399 dollár, a 6800 XT pedig 540 Euro, kb 490 dollár.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #62748 üzenetére
RDNA2.nél erős volt a TS pontszám, ezt a RDNA3-nál nem érzem
GS pontszám így néz ki nálam
4090: 40600
7900XTX: 34000 -
M.T.
senior tag
válasz
Petykemano #62731 üzenetére
Szerintem meg abból a szempontból nem meglepő hogy 1, sok volt a készlet előző genből 2, a most visszaesés tapasztalható az eladásokban 3, nem sikerült valami fényesen az új kártya 4, az árazás sem a legjobb.
-
válasz
Petykemano #62702 üzenetére
Szerintem nem zárja ki a 3 cég egymást a GDDR7 nél, vagy mire gondolsz ezzel?
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #62702 üzenetére
Vajon ezert johet csak 2025-ben Nvidia gen?
Mennyire realis az, hogy az AMD marad GDDR6-on, ha ok elobb jonnek az RDNA4-el?Ha ezeket vesszuk alapul, siman lehet ezert jon "felsokategoria" nelkul az AMD, mert nem allnak at GDDR7-re kovetkezo genben, nincs esely emiatt befogni egy GDDR7-es lineupot.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Petykemano #62698 üzenetére
Végülis, a GPU SIMD felépítésű, alapvetően párhuzamos, tehát elvileg szét lehet szedni úgy, hogy kifelé homogénnek látszódik, de ha nem akarunk dedikált memóriát az egyes lapkáknak (ami nagyon nem lenne jó ötlet), nagyon nagy sávszélességre és cache-re van szükség a forgalom elosztásához. Szerintem, de ha biztosan tudnám, akkor nem kérdezném
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #62692 üzenetére
mi van, ha a hiba nem a gcd -ben, hanem az mcd-ben van ? ha a gcd "csak" uj steppinget kap, meg maga melle friss mcdket, az minek szamit ?
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62692 üzenetére
Nyilván nagyon lassan jelenhet meg egy új stepping.
MLiD azt mondta a múlt heti bejelentést követően, hogy állítólag sok hónapja készen voltak a chipek, csak várták az RDNA 2-es készletek apadását. Amennyiben az MCD-n belüli hiba utolsó pillanatos észlelése igaz, akkor a Navi 32-es tervek újragondolására sem maradt idő a Navi 32-es gyártásba küldését megelőzően.
A probléma nyilvánosságra kerülésekor is arról szóltak a spekulációk, hogy talán majd egy generáción belüli, amolyan X50-es frissítéshez hasonlóan oldhatják meg a gondot, de az első sorozat biztosan tartalmazza majd a hibát.
Ez az X50-es sorozat pedig a gyenge kereslet, a komoly raktárkészletek, plusz az RDNA 3 kedvező ár/érték aránya miatt gondolom el is marad. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62682 üzenetére
Mindenesetre kár, hogy nem jött semmilyen update, hogy akkor most vajon lesz-e respin / javított lapka vagy nem.
Scott Herkelman a válaszában elejtett egy olyan megjegyzést, hogy "Well, the RDNA3 portfolio is now complete. {..} We may have some different versions, but they are not a new ASIC."
Szóval nem kizárt, hogy jöhet valami 1.1-es "javított" verzió az RDNA 3-as kártyákból, de a jelenlegi pangó kártyapiacra a jelenlegi választék is bőven elég.
-
hahakocka
őstag
válasz
Petykemano #62682 üzenetére
Az nem 2024Q3-4 akart lenni? Tuti nem csak fèlèv ideje lesz a 7700-7800 nak. S nem is kèszülnènek el ily gyorsan Rdna4 el. NV 5000 és gpukat 2025 re tippeltèk csak .
-
válasz
Petykemano #62682 üzenetére
Az nem lehetséges, ,hogy nem alsó szegmens érkezik hanem közép, felső közép?
-
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #62614 üzenetére
7800XT az rendben van annyiert, fel ev mulva £/$/€450 lesz.
-
válasz
Petykemano #62623 üzenetére
Volt arról szó az előadáson hogy az FSR 3 milyen architektúrákat / gyártókat fog támogatni?
Hát igen, ott az 5700XT helye ( is ) lehetne.
-
válasz
Petykemano #62619 üzenetére
Ez volt a 7900XT és XTX nél is de aztán az 7900XT ára lement. Szerintem ez most ilyen óvatos árazás, hogy Nvidia ne nyúljon a 4060 Ti hez ,aztán majd 2 hónap múlva lecsúszik 400 alá.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62614 üzenetére
Haha, akkor ez meg ertelmetlenebb. Mert miert vennek kemeny 10%-al olcsobban valamit aminel igy megvagtak a VRAM mennyiseget es a savszelt? De legalabb van 499-ert 16GB-os kartya. Ja az most is van a 6800 formajaban 459-489-509EUR aron [link]
Szerk: az arak honnan vannak? Nem latom a bejelentest sehol.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #62614 üzenetére
Az rx 7800xt az 499$, az teljesen rendben van, sőt, de a 7700xt 449$-ért teljesen értelmetlen szerintem.
Nem értem miért ilyen kicsiket vágnak, ugye rx 7800xt 60 cu, 7700xt meg 54, duplaennyit kellett volna vágni és akkor 48 cu-val mehetne olcsóbban is, rtx 4060ti ellen jó lenne annyival is. -
Komplikato
veterán
válasz
Petykemano #62592 üzenetére
Akartam kérdezni, hogy volt FSR3 bejelentés, semmi lényeges nem derűlt ki, viszont ami engem meglepett, hogy az Immortals of Aveum, meg a bukott Forspoken lett megemlítve, a kanyarban jövő Starfield meg nem? Tudnak valami halasztásról, ami még nincs bejelentve?
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #62607 üzenetére
hm. akkor 6-9 honap mulva itt a frissitett rdna ?
#62608: ez még sima pixel resizevel is eros igéret.
miert nem FSR 3* néven jön ? -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62608 üzenetére
Hát ez a 36 fps -> 122 fps így eléggé bátor ígéret a Forspoken kapcsán, de az Aveum-os TPU teszt alapján a DLSS3 is meglehetősen gyatra képi világot biztosít, szóval nem túl magas a korlát, amit meg kell ugrania az FSR3-nak.
The DLSS 3 implementation is completely unusable, there's ghosting artifacts everywhere when moving, and the in-game GUI like crosshairs is included in the DLSS 3 rendering pass, which creates additional artifacts -
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62601 üzenetére
Kozben nezem hogy a 4070 piaci ara leesett picit [link] ddig stabilan tartotta magat az 599-es szinten (itt-ott volt 589-ert) de most mar van 549 es 569 is, gondolom a Palit/Gainward hamasoran szinten lemegy erre a szintre hogy ne legyen a KFA2 egyedul.
Ezzel is szamolniuk kell(ett) a 7800XT bearazasanal.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62601 üzenetére
Egy $549 es $449 kombinacio meg a jobbik eset lenne szerintem. Par ora mulva kiderul.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #62597 üzenetére
A 7800 XT ott van, ahova vártam. 4070-nél egyszerre kicsit erősebb és valószínűleg olcsóbb is.
A 7700 XT-t viszont látszólag valóban túlméretezték a 4060 Ti elleni csatához. A 4060 Ti-hoz képest állítólag átlagosan mondjuk 15%-os előnyével már ott lesz a 4070 sarkában sokkal olcsóbban. -
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62597 üzenetére
Szerintem te optimistabban latod az arazast mint amit a hirben levo informaciok inkabb sugallnak. A 7800XT-re en is eredetileg $549-et tippeltem, de abbol hogy a 4070-hez hasolitjak es gyorsabbnak allitjak be tobb VRAM-al meg az is konnyen lehet hogy $599 lesz a vegen. A 7700XT pedig szerintem joval dragabb lesz mint $399 mert eleve a 4060Ti 16GB-hoz hasonlitjak igy egy $499-es ar se elkepzelhetetlen. Vagy lehet valamivel kevesebb (mondjuk 449-479) de semmikepp se lesz 400 alatt.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #62597 üzenetére
Meg nem, majd delutan.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #62593 üzenetére
Meg is történt a bejelentés? [link]
A TDP elég kiábrándító. Legalább a 7700XT-ből engedhettek volna egy kicsit. Mondjuk csak 200W-ra.
Ha tippelnem kéne az árat, akkor:
7800XT: $549
Mert picit jobb, mint a 4070 és így $50-ral olcsóbb is. Általában ennyivel kínál az AMD az Nvidia alá. És reméljük, hogy a 30%-os TDP különbséget a userek nem veszik észre, vagy elnézik az olcsóbb kártyából kijövő valamivel jobb teljesítményért cserébe. Azt is reméljük, hogy a vásárlókat nem fogja annyira érdekeleni a DLSS és az RT sem ezen a szinten.7700XT: $399
Mert azért érezhetően jobb, mint akár a 4060Ti 8GB vagy 16GB, utóbbinál még lényegesen olcsóbb is. Ez ránézésre egészen komoly előny. Reméljük, hogy a másfélszer nagyobb TDP nem fog itt sem feltűnni, az RT ebben az árszegmensben meg nem érdekes és aki itt vásárol, annak nincs 4K monitora sem, amihez érdemes volna felskálázást használni. Reméljük.Volt egy pletyka a napokban $349-ről. Az már túl szép volt, hogy igaz legyen.
A 1st party mérések alapján ez a lapka nem javított, pontosan ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint a Navi31.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62520 üzenetére
Akármilyen szoftver lehetne open source. Ez pusztán akarat kérdése. Az AMD-nél is az lenne.
#62521 b. : Amíg nem szállítják a kérdéses modulokat direkten az FSR3-ban, addig ezek nem is fognak működni más hardvereken.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62518 üzenetére
Ez csak azért van, hogy ne kelljen megnyitni a kódot. Semmi másért. Megoldható lenne amúgy programoldalon szállítani.
Nem, a DLSS a tensor magokat csak akkor használja, amikor eldönti, hogy miképp kombinálja a korábbi képkockáról származó előzménymintákat az új képkocka felskálázásához. Ez elég kis része a feldolgozásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #62516 üzenetére
Driver fícsőr. Ezért Radeon-only.
-
PuMbA
titán
válasz
Petykemano #62501 üzenetére
Ez biztos! Cyberpunk 2077 Steam-es depotjai közé bekerült egy amd_dev ág, de az NVIDIA a DLSS 3.5-tel szokásosan ellopta az elsőséget, mert már be is mutatták és hogy mely játékokban lesz
Nagyot javítottak a DLSS legnagyobb gyengeségén, azaz az RT effektek minőségromlásán a bekapcsolás után.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #62457 üzenetére
Mostanában már az alsóközépkategóriás okostelefon SoC-k is fejlettebb node-on jönnek, mint amit csúcstechnológiaként próbálnak reklámozni a PC hardver gyártók.
Ez csak a mainstream, az Apple-höz képest 2 generációs kullogás van.Tényleg átveszik a hatalmat az apuk?
Érdekes, hogy semmi sem szivárog az AMD háza tájáról.
Az Intel elméletileg fog hozni csempés nagy APU-t, Tom Petersen erről beszélt régebben. Negatívum, hogy az architektúra az csak valamilyen Xe lesz, de kb. a Kaveri óta nem volt ekkora darab szilícium az IGP-re szánva. -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #62436 üzenetére
"én csak azt próbálom boncolgatni/kitalálni"
Én azt gondolom, az egész moduláris koncepcióhoz lényegesen hozzá kellene nyúlni az architekturális alapokhoz. Akkor is, ha csak egy AID lett volna aktív. -
hahakocka
őstag
válasz
Petykemano #62426 üzenetére
Annyian felkapták ezt a hírt aminek 1.5-2 év múlva lesz valósága hogy pletyka vagy igaz, mindenesetre azt kell mondanom,. hogy lehet annyi csak az egész lényege hogy nem lesz 5090 es kihívó megint ennyi. Alatta pedig lesz 8600-8900ig talán. Itt is úgy tervezték az XTX el hogy közel lehet a 4090 hez hát nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Spórolós topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Milyen légkondit a lakásba?
- Videó stream letöltése
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest