- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Új térképfunkciók érkeztek az Amazfit T-Rex 3-ba
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Befutott a megígért HRV-mérés a Withings órájára
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
válasz
sutyi^ #37199 üzenetére
Lehetne az 48 CU is 4 SE szervezéssel 1980 MHz boost mellett peak compute teljesítményben is megugrana egy Vega 56 StriX-et (bár Vega 56-nál ez inkább PR érték a valóságban legfeljebb kitolt TDP-vel tuningolva tudna ilyet), minden másban pedig gyorsabb is lenne.
Vega 64 StriX-nél pedig min 10 perc terhelésnél max 1470-1510 MHz a GPU órajel, játéktól függően, ez a szint sem lehetetlen, ha 48 CU-val tartható 1960-80 MHz tartósabb terhelésen. -
sutyi^
senior tag
válasz
Jack@l #37194 üzenetére
Hát... 299 USD MSRP vagy nettó hülyeség, vagy lényegesen többet tud ez a kártya mint amit eddig láttunk.
Ha csak nem full fat 40CU magasabb órajelekkel és nincs nagyon közel egy GTX 1070-hez alulról, akkor igencsak túl van árazva szerény meglátásom szerint, főleg ha azt nézem hogy normális AIB partner kártyákat lehet lőni 230-250 USD között kint, azokhoz képest 20-30% felár lenne +10-15% plusz sebességért? -
válasz
stratova #37196 üzenetére
A trend mellé az még fontos, hogy a memória sávszél is ennek megfelelően nőtt. Ugye a vágatlan Pitcairn és a Vega Mobile (a Vega M GH órajeleivel számolva) kb ugyanannyi flop / byte arányal dolgozik. De ugye a GCN3 óta van Delta Color Compression, szóval az effektív sávszél kb dupla.
Kár, hogy csak a GCN3 óta van. Az NV már a Ferminél elkezdte, így a Maxwell is sokkal előrébb van:
Elméletben ugye ez lenne:
GTX 980 224 GBps
GTX 970 224 GBps (na persze, inkább 196)
GTX 960 112 GBps
RX 480 256 GBps
RX 380X 256 GBpsEzért nincs annyi ROP a GCN-ekben, mert nincs mivel kiszolgálni.
-
stratova
veterán
válasz
#45185024 #37193 üzenetére
Azaz a Polaris 11-et váltó Vega 12 kódnevű GPU Vega 20 és Vega 16 terméknevű variánsairól. Bár sejthető volt, hogy lesz belőle vágott az asztali RX 550-hez hasonlóan a Vega 16 is igen pazarló konfiguráció a lapkamérethez mért aktív CU-k számát tekintve (pardon ezzel AMD 1 SE-nél 4-16-ig skálázza a CU-k számát).
Éppen Tonga Tahitihez mért átszervezése (2 SE -> 4 SE) volt ehhez hasonló.
Ez a trend persze inkább csak AMD-nél új (és a lapkához képest ütős a frontend s elég jó a backend)
Ez alapján elvileg:
Vega 20 - 4 SE (4 CU/SE) 1280:80:32 1024 bit 4 GB HBM2
[vő HD 7870 2 SE 1280:80:32 256 bit GDDR5]Vega 16 - 4 SE (4 CU/SE) 1024:64:32 1024 bit 4 GB HBM2
[vö HD 7850 2 SE 1024:64:32 256 bit GDDR5] -
Jack@l
veterán
https://www.guru3d.com/news-story/german-editor-confirms-radeon-rx-590-as-12nm-polaris-30.html
Olcsó az 580 khm 90, éppen 300 dollár... Verseny van, na -
stratova
veterán
válasz
lezso6 #37191 üzenetére
Úgy rémlik az egy SE-re jutó CU-k számát AMD eddig 5-16 úgy skálázta, ahogy akarta.
4 SE köré már rittyentett AMD GDDR5 aktív 256 (Tonga) 512 (Hawaii) HBM 4096 (Fiji), HBM2 2048 (Vega 10) 1024 bites (Vega M) buszt is.
Azt már korábban is rebesgettük, hogy mivel AMD-nél Apple elég komoly ügyfél, erősen esedékes lenne a notebook-okba való GPU cseréje. Amit anno a 6/12-es Intel refresh mellé vártam volna (hiszen 1050/1050 Ti mellett mobil vonalon már nem igazán volt versenyképes), ehelyett Polaris 11-ről lehúzták a 3. bőrt (Radeon Pro 460, 560, 560X és kistestvéreik).
Erről helyi infómorzsa szerint annyit tudni vélünk, hogy a memóriasávszélesség 256 GB/s azaz a HBM2 1 GHz-es és a GPU (mobil lévén esékyesen max turbó) órajele ~1700 MHz.
A HBM2 miatt sejthető, hogy ezt AMD kis lapka ellenére inkább karcsú prémium gépekbe szánja, ahogy tette ezt Intel is a Vega M-mel. -
válasz
Petykemano #37189 üzenetére
Ja, valamit benéztem.
Akkor ez tényleg a Vega 12. Nekem valahogy az maradt meg Vega Mobile az 32 CU-val lesz szerelve + HBM2. Mert így lenne logikus a Vega 10 után, hogy 1 HBM lapka = 16 CU.
-
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #37185 üzenetére
Már azt is tudjuk,hová készült
-
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #37186 üzenetére
No akkor ezzel annyi kiderült, hogy Vega 12 egyelőre csak notiban debütál (ahogy sejteni lehetett).
-
#45185024
törölt tag
-
-
válasz
t72killer #37181 üzenetére
A 2080-nak kb a harmada Tensor meg RTCore. Ha azt kivágod, akkor kapunk egy 2080 Ti-t, RTX nélkül. Az még nagyobb csalódás lett volna. A 2080 TI pedig kb egy másfelezett 1080 Ti lenne, de nem 250-300 wattos TDP-ben, hanem kb 400-500-zal. Szerinted miért csináltak RTX-et?
-
Petykemano
veterán
válasz
t72killer #37181 üzenetére
Árat csökkenteni is lehet.
50%... de honnan? Ha ez 20 tflops lesz, akkor ahhoz 2.4GHz kéne. Feltéve, h nem lett több SE, vagy több CU/SE (erre abu utalt)
Utóbbi nyilván csak akkor segít, ha raytracingről beszélünk.Egyébként volt ez a pletyka, hogy a vega20-at mérték a FFXV-ben. Ha már lett polaris 30 (Abu ellenzése ellenére), lehet az eredmény egy 12nm átgyúrt Vega10-é is.
-
válasz
Petykemano #37172 üzenetére
Ár/teljesítmény arányban ugye gyerekjáték elverni a 2080Ti-t... A sima 2080 teljesítményétől meg nem tudom, miért ájuljak el 2019-ben, a vega64-re kéne egy 50%-ot ráhúzni, nem?
-
Petykemano
veterán
válasz
Valdez #37178 üzenetére
Én számos Lisa Su interjút hallottam az utóbbi években. Mindig nagyon lelkesen és hittel nyilatkozott. De Elég, ha csak a felét hiszed el annak, amit mondott.
A polaris nagyon kompetititív volt, nem? És a Vega is high performance quality product, nem? Na, így olvasd ezt a pár mondatot. Mi a megváltást várjuk tőlük. DE nekik, mint cég már az is nagyon kompetitív és fúúdeazta, ha kétszámjegyű növekedest hoz a bevételben.Persze lehet egy új architektúra is.
Az AMD-nél a kurrens mindig csalódást kelt, a következő, aminek ismertető jele az, hogy tudjuk a nevét, az talán, de nem teljesen, még nem igazán, és kivétel nélkül a még névnélküli homályba tűnő jövőbeli kettővel előttünk álló hozza el a várva várt sikert.
-
Petykemano
veterán
válasz
Jack@l #37174 üzenetére
Az mondjuk Szerintem sandbagging.
De csodát nem kell várni. Még az ngg (& primitive shader) sem gyógyul meg Gfx10 előtt.
Az 1080 szintnél én többet várok, de számomra már meglepetés lenne, ha az 1080ti-nél jobbat hozna.
És persze mindent lehet magyarázni azzal, hogy pro kártya, pro driver -
Valdez
őstag
válasz
Petykemano #37172 üzenetére
Jövő időben beszél. Számomra kb azt mondja, hogy jelenleg csinálják az alapokat a versenyképes termékeknek. Ez lehet egy új architektúra is.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
dergander #37176 üzenetére
mondomen, hogy a hatterhatalom elkezdte a hype hadjaratot, amit mindenki benyel, aztan megint jon, hogy pofara esett az AMD; pedig hivatalos nyilatkozatban azt ami alapjan a pofaraeses meg van allapitva a ceg sosem allitotta.
zseni ez a Huang gyerek na, hogy porkolodne ra a borkabatja. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Obliterátor #37170 üzenetére
kamuhirre epul az a cikk, van ra egy fogadasom, hogy Su nem mondott ilyet, hogy no majd most aztan, meg hamarosan.
nem a stilusa. -
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #37154 üzenetére
Ha még hozzávesszük azt a körvonalazódó apróságot hogy perpill a (talán)vega20 is az 1080 szintjén mozog.
https://www.techpowerup.com/248989/amd-vega-20-gpu-not-before-late-q1-2019
Lesz itt olyan RTX égetés hogy csak na -
#45185024
törölt tag
Finfet 12
1060 sávszélessségét meg visszacsökkentették LOL
AMD Radeon RX 590 on 12nm FinFET -
Petykemano
veterán
válasz
Obliterátor #37170 üzenetére
“We will be competitive in high-end graphics. We’re making high-performing quality products and building a solid long-term foundation.”
Semmilyen versenybe szállásról nincs szó. Versenyképességről beszélt. A high-end, meg high-performing meg jelenthet bármit - többek között compute teljesítményt is. A Radeon pro (duo pro, ssg, stb) - papíron - versenyképes, a vega frontier Edition - papíron - versenyképes.
(Mondjuk egyébként nem értem azt se ,hogy hogy lesz a vega20 20tflops, ahogy pletykálták még korábban.
a vízűtésű vega 13.7tlops, amit 1677Mhz-es órajellel ér el. Ezt kéne 1.45-tel szorozni, hogy kijöjjön a 20tflops peak. Elhisszük, hogy a vega20 2.4Ghz-en fog tudni turbózni? /NEM/) -
Obliterátor
tag
válasz
Callisto #37167 üzenetére
De a cikk arra utal hogy újra beszállnak a versenybe, ami azt feltételezi hogy az eddigieknél gyorsabb kártyát kéne kiadniuk (Vega64 ->). Így lehetne "versenybe" szállni.
Amúgy én se értem a Gs-t, többször el lett mondva hogy a Vega 7nm nem játékosoknak jön , a pletykált 590 meg korántsem fog versenyt teremteni a felső házban.
Ha a Navira gondolt Su , az meg sajnos nem a hamarosan kategória, hanem inkább 2019 Q1vége - Q2
Annyira cliccbait érzést kelt bennem az egész...
-
stratova
veterán
válasz
Bandit79 #37162 üzenetére
Zen-en is 2012 óta dolgoztak, az a kérdés, hogy ez milyen fázisban van én kellemesen csalódnék, ha 2020 előtt látnánk az RTX-hez mért Tier 1-2 szintű asztali/játékos megoldást.
Most ugye megint kicsit jobban elválhat egymástól a notebook és asztali vonal, mert több ALU miatt NV-nél is megnőtt a fogyasztás.
Vagy nem jön RTX notebookba, vagy most is a 4 GPC-s RTX 2080 és 2070 közötti lapka lehet a csúcs (a mobil 1070-ben is több aktív SM volt mint az asztaliban) alacsonyabb órajelen max 150 W TDP-vel.
AMD-nél szerintem ugyanígy 4 SE / Navi 10-zel bezárólag tudnak mobil vonalon is versenyezni, de fontos hogy ez perf/watt ne legyen rosszabb a konkurenciánál mert, különben adott méretű gépbe megint 1-2 kategóriával gyengébb GPU kerülne (lásd RX 580 vs GTX 1070/1080 17,3").
A kis Vega 12-vel viszont az alvégen igen nagy palettát lehetne lefedni. Gyakorlatilag egy Vega 12 Navi 10 duó 2-3 lapkaverzióval GPU-nként a komplett érdemi mobil skálára elég (Polaris 12-t most nem vettem számításba). -
Bandit79
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #37150 üzenetére
Írtam, hogy ezeket ne nagyon vegyétek komolyan, mert ilyeneket belerakhatnak a driverbe, aztán 90%-ban nem lesz belőlük termék.
-
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #37153 üzenetére
Légy szkeptikus! Az AMD-nek eddig sosem sikerült a racionális gondolkozás mentén "indukciós" módon számított - várt - teljesítményszinthez felnőnie egy tényleges termékkel. Valami mindig közbejött...
Ha Vega64 = 1080
2080 = 1080 ti = 1080 +30%Azt ia tudjuk, hogy a Vega10@14nm = 500mm2
Vega20@7nm = 350mm2Nyilván a Vega20 nem a vega10 direkt shrinkje
De hacsak nem vágnak át egy Elképesztő huszárvágással valami gordiuszi bottlenecket (amire egyelőre nem utal semmi), 30% órajeből fakadó előrelépésre számítani is túlzás (az eddigi tapasztalatok alapján)A Vega20-ból persze lehet, hogy sokmindent ki lehetne vágni, ami csak a HPC felhasználáshoz szükséges. De ahhoz azért kisebb csoda kéne, hogy a teljesítmény megtartása mellett a lapka harmadát kivágják. Másrészt ha ez ennyire egyszerű lenne, megtehették volna igazán a Vega10 esetén is.
Persze hát bárcsak úgy lenne. Hiszen mindenki szeretne jövőre $300-ért megkapni egy jelenleg $800-ért kapható kártya teljesítményét.
-
#45185024
törölt tag
Hétfő reggeli rágcsa, filozofálgatás :
AMD Navi might be faster than the RTX 2080
Abból a megállapításból indul ki hogy AMD állítólag nyilatkozta hogy a Navi akkora lesz mint a Polaris és errel a 200-250 mm2-re alapozva levezeti A cikkben vannak számítások a már létező 7nm-es chipeken,
és azt írja a 7nm-es AMD elérheti a nagyon nagy tranzisztor sűrűséget. 250 mm²-rel a Navi még több tranzisztort képes elérni, mint a TU102 / RTX 2080 Ti -
dergander
addikt
Párdon... hol is írtam hogy rossz a hűtő?
De visszatérve, még mindig azt mondom kelleni fog a nagy hűtő, hiába lesz itt alacsonyabb csíkszélesség,de a magas órajel, teret fog hódítani. Ergó a PC-k nem hogy kompaktabbak lennének, hanem inkább brutál hűtésű monstrumok. De lesznek majd itt bőven vizes kiadások, pláne az új Vega érkezésével.
Amit sajnálok az az hogy eltünt teljesen a Liqiud Vega64 a piacról. Használtam van, de a kompaktvizes használt VGA-któl ments meg uram
-
válasz
Petykemano #37150 üzenetére
Polaris dupla FP16-tal.
-
válasz
Petykemano #37145 üzenetére
Ugyanúgy négy ISA volt mindkét oldalon:
GCN1 (2012), GCN2 (2013), GCN3 / GCN4 (2014 / 2016), GCN5 (2017)
Kepler (2012), Maxwell (2014), Pascal (2016), Volta / Turing (2018)Az AMD-nek szerintem nem volt pénze több lapkát csinálni, ezért átnevezték. Meg amúgy hasonlóbbak, mint az NV architektúrái.
SIMD feldolgozás szmepontjából úgy néz ki a dolog, hogy GCN-nél mindig is 16 utasak voltak, akkor 16 ALU = 1 SIMD, és ugye 1 CU = 4 SIMD = 64 ALU. Egy Wavefront 64 szálas, szóval 1 CU-n tökéletesen fut. Ebben sosem volt változás.
NV-nél eléggé másképp mentek a dolgok:
Ferminél egy SM-ben van 32 ALU. Egy Warp 32 szálat mozgat meg azaz egy műveletet tud végrehajtani 32 elemen. DE! Az ALU-k dupla órajelen járnak és egy SM-ben 2 db 16 utas SIMD van; azaz egy SM-en a Fermi 2 Warpot tud végrehajtani. Ez úgy történik hogy egy Warpot megfelez 16-16-ra, és azt futtatja le egy 16 utas SIMD-en, azaz az SM egyik felén.
A Kepler elég megalomán: egy SM 192 ALU van (2x96-os csoportokban) és fele órajelen járnak. Ezért nincs felezős trükk, egy SM 6 Warpot tud végrehajtani. Azaz 6x32 utas SIMD. De nagyon regiszterszegény volt, ezért egy SM-en 4 Warpnál több nemigen tudott futni egyszerre, csak spec optimalizálással. Nem volt hatékony.
Maxwell felépítése megint bonyolódik, ám messze hatékonyabb megoldás. 128 ALU van egy SM-ben, de 4x32-es csoportokban, azokon belül pedig 2 db 16 utas SIMD végrehajtó van. Egy SM-en ugye 4 Warp tud futni. Hurrá.
Pascalnál SIMD szempontból ugyanaz köszön vissza, mint a Maxwellnél. De ott ugye a vezérlés megokosították, Async Compute powa.
Volta / Turing esetén kis változás: 64 ALU van egy SM-ben, 4x16 csoportokban, azaz egy csoporton belül 1 db 16 utas SIMD van. Ez kísértetiesen hasonlít már egy CU-ra.
-
#45185024
törölt tag
válasz
dergander #37146 üzenetére
Most olyat teszek hogy magam is megbánom , megdicsérem az NV-át
Tökéletesen csinálták ami példaértékű kiadom a kártyákat akár a boltba is.
és a zárt tesztereknek szóló csatornán egy nappal megjelenés előtt kiadok egy drivert
a közönség számára pedig az NDA lejártakor kirakom a főoldalra. Ennyi.
Minek balhézni a renitens KYLE-okkal meg perekkel fenyegetni szerződést nem betartókat ?
Hozzá kell szokni hogy nem fogunk csak előre irányítottan kiszivárogtatásokat látni a továbbiakban, -
dergander
addikt
Szia,
A fogyasztást én arra értem hogy nagy hűtő kell rá. Nem pedig ahogy te gondolod, hogy sok villanyszámla lesz. A sok watt sok hőtermelés amit hűteni kell, mégpedig óriási Vega méretű hűtővel.
(#37142) Pepeeeee: A furcsa inkább az hogy még semmi teljes infó róla 15 nappal a megjelenés előtt. Hol vannak a Custom kártyák a honlapokról? -vagy game teszt, jó pár újabb játékkal.
-
Petykemano
veterán
válasz
lezso6 #37138 üzenetére
gbors korábbi megállípítása az volt, hogy az amd ott rontotta el, hogy össze-vissza kapálózva hozta az architektúrákat, néha többet is mint kellett volna, aztán ezeket nem vezette ki, hanem átnevezgette. TEhát többet is csinált, mint talán szükséges lett volna és több is volt neki egyszerre aktívan üzemben/fókuszban.
Ehhez képest most azt mondtad el, hogy az nvidia az elmúlt néhány évben össze-vissza változtatta az architektúra felépítését, míg az AMD-é alig változott, hozta a "szokásosat". És ennek ellenére sikerült mindig az nvidiára jól optimalizálni, az AMD-re sok-sok éves változatlanság ellenére sem.
Ezzel együtt persze értem, hogy a mondandód lényege az volt, hogy a hardveres vezérlés volt a keplertől-paxwellig nagyjából bezárólag az nvidia előnye.
Én azon gondolkodtam el azon, amit mondtál, hogy a maxwell 4x32 ALU (Turingnál 4x16), az AMD esetén pedig 64ALU/CU. Ha jól emlékszem ezt a témát nagyjából fedi a korábban variable length SIMD ötlet
(Amit én kétlek, hogy a vega tudna)
Valószínűleg innen jöhetett az ötleted: https://en.wikipedia.org/wiki/Pascal_(microarchitecture)#Overview
What AMD calls a CU (compute unit) can be compared to what Nvidia calls an SM (streaming multiprocessor). While all CU versions consist of 64 shader processors (i.e. 4 SIMD Vector Units (each 16-lane wide)= 64), Nvidia (regularly calling shader processors "CUDA cores") experimented with very different numbers:
és akkor itt elsorolják, hogy egy SM-ben hány multiprocesszor van az egyes architektúrákban összesen, de azt, hogy azoknak van-e hossza, az nem.
Fenti ábrán látszik, hogy ennek milyen jelentősége lehet. Ha igazad van, akkor az elméleti teraflopsok az nvidina esetén jobb hasznosulásának oka lehet az, hogy a fenti ábrán szereplő "4x16 SIMD vector unit"-nál az nvidia architekturáinak granularitása legalább a maxwelltől nagyobb.
Egyébként mindenazonáltal érdekes, hogy szoftveres vezérléssel az nvidia jobb eredményeket ért el.
-
#45185024
törölt tag
válasz
lezso6 #37141 üzenetére
Igen a nevezéktan.
The full product code for the new graphics card:
ASUS Radeon RX 590 ROG STRIX GAMING (ROG-STRIX-RX590-8G-GAMING)
meg a Powercolor doboz ha van kedved keresni rajta mókolást akkor nagyítsd be.,,
Én azt nem értem a történetben hogy az 1060 14nmen maradna magasabb memóriával és harcolna egy 12 nm-es magasabb memóriás 590 termékkel ???
Valami ebben nem kerek Ti nem érzitek ?
Egy finfet emelést meg egy nagyobb memóriát jobban el tudok képzelni.,, -
#45185024
törölt tag
-
Kicsit kutatgattam, azt hiszem feltaláltam a spanyolviaszt. Kicsit VS téma, de szerintem érdekes. Vezérlés, felépítés:
Szóval kezdjük a Fermi-nél, nagyon komoly és hatékony vezérlést kapott. Csak ennek ára van: fűtött, mint a termit. Keplerből ezt komoly vezérlést kiherélték, tehát átkerült a driverbe, szoftverből, CPU-ból ment. Alacsonyabb shader órajel, de 32 helyett bazi nagy, 192 ALU-val szerelt SM, így lehetett előrelépni. Ennek ára az, hogy a Keplerhez elég durván kellett optimalizálni, gyorsan öregedett. A Maxwell-nél is megmaradt a szoftveres vezérlés, ráadásul 128 ALU került egy SM-be, de az inkább 4x32, ami valójában 8x16, ezért jóval hatékonyabb lett. A Pascalnál az SM-ek maradtak (csak a Polymorph Engine kerül ki), viszont megint van hardveres vezérlés, a Fermi óta végre újra Async Compute. Turingnál a struktúra megint változott, lett 4x16 ALU / SM.
Mindeközben a GCN-nél mindig is bonyolult hardveres vezérlés volt, ami folyamatosan fejlődött és fűtött, miközben az SE (= ~GPC) és CU (= ~SM) struktúra nem változott különösebben. 2-4 SE van, max 16 CU egy SE-n belül, és egy CU-ban mindig 64 ALU-t találunk. Lehet ezeket egyszerűen nem lehet kiszolgálni hatékonyan. Az egyes generációknál így néz ki a CU / (ACE + 2 * HWS) arányok: Tahiti: 1024, Hawaii 320, Fury 512, Polaris 288, Vega 512. Anandtech szerint egyébként a Vega előtt 4 SE volt a limit, azóta viszont több, csak gondolom nem fért bele.
A másik érdekesség a Delta Color Compression. Ez NV-nél már 3. generációnál tartott a Maxwellel. Szóval a Fermi óta van. Az AMD a GCN3-nál kezdte, szóval 2 generációval el van maradva. Valószínűleg ezért kell HBM és ezért nem tudnak 64 ROP-nál többet kiszolgálni.
-
dergander
addikt
válasz
Petykemano #37134 üzenetére
Ebbe lehet valami, de ez mind a watt/teljesítmény romlásához vezet. Bízok benne hogy az új vagy inkább újabb 590-es nem lesz az a watt-temető. Ha még is akkor a kártya lesz olyan nagy mint egy Vega64 Custom Sapphire. A gyártástechnológia-csökkenés még mindig nem arányos a fogyasztással.
-
Petykemano
veterán
válasz
dergander #37131 üzenetére
Szerintem az, hogy az órajel emelése a nagyobb felbontáson hozott jobb eredményt, az alacsonyabb felbontáson pedig gyengébb emelkedést, arra utal, hogy nem a számolóegységek (ide értve most mindent, ami az órajellel érintett, compute shader, rop, geometria, stb) jelentik a szűk keresztmetszetet, hanem a memória. És talán annak se a sávszélessége, hanem a késleltetése?
Végső soron látjuk, hogy a ryzen memória elérése is nagyobb késleltetést produkál, mint az intel ellenlábasok. Miért is mo sújthatná ugyanez a gond a radeonokat is?
-
#45185024
törölt tag
válasz
dergander #37131 üzenetére
Én teljesen máshogy tenném fel ezt a kérdést.
A Final Fantasy 15 egy leginkább sehogy de NV-re erősen optimalizáltabb játék.
Bár nekünk azt mondták a shader modell 6.0 miatt ugye nagyságrendekkel jobban fog fordulni AMD re a konzol de ugye ha átírják az már a support pénzből fejlesztődik PCre...
Mondjuk nézzünk egy 1920 x 1080, High Quality-t
Ha ebben hasonlítod össze egy 580-nal sokkal erősebb mint 9% de a kérdés továbbra is a miért tennél ilyet ha nem trollkodásból ? -
dergander
addikt
válasz
#45185024 #37129 üzenetére
Tehát jól gondoltam , az órajel emeléssel a magasabb felbontásokon lesz a legnagyobb difi. Gondolok itt 4K-ra. Jócskán 16%-ot nőtt "csak a GPU" emeléssel a teljesítmény. Jó persze ezt majd játék tesztekbe is jó lenne mérni,de majd hamarosan majd kapnunk kell képet róla.
-
#45185024
törölt tag
9% gyorsabb mint 580 /1060
Az ártól függ mi éri meg 120 ezerért veszel vegát ocukon +posta. Ahhoz képest kell majd nézni -
ƵøŁĭ
veterán
Sziasztok!
Új széria tagjairól van valami infótok?Rx 580-al szemezgetek de lehet megvárnám az új sorozatot.Valamilyen előrelépés konkretizálva van már? ~Köszi a választ.
-
stratova
veterán
Itt a kártya kimaxolása volt a tét, ha 1710 MHz-hez kell neki az 1,2 V akkor ez van (megkockáztatom, hogy azért ezt nem tudja mindegyik). Nem kötelező ennyin járatni, be lehet lőni jobb perf/watt arányra <1300 MHz-en. Esélyesen amúgy Vega 20-at is a TDP limit veri le kisebb-nagyobb mértékben, ezek a mai turbók már csak ilyenek.
Ha Naviban a dinamikusan allokálható ALU-kat végre bevezetnék az igen jó lenne, akkor eleve a turbó is még jobban működhetne.
Bár ha a reddites posztban Vega 12 kapcsán feltűnő "Linux max clock hard limit is 1980mhz" megvalósul és nem csak papiron lehet majd találkozni ilyen értékekkel, akkor beszélhetünk órajelben érdemi előrelépésről.
Ha AMD-nek egy kis üzleti érzéke van, akkor azért még kiadja házon belül Vega Mobile-t is az ünnepek előtt, bár ezzel mondjuk még nem lenne meg az Intel számára készített Vega M GH/GL háborítatlan 1 éve (2018Q1). -
-
Kvg
senior tag
válasz
stratova #37122 üzenetére
RTX 2080 Ti 18 milliárd tranyó val szintén üt. Kb jelenleg nem lehet kihsznalni a tudását. Ok 2070 volt
a tema. A Vega disznó is sokat eszik a sok CU val, de hozza azt teljesíményt tudást a mit bele építettek.1070 nem zabál , de annyit is ér... 2070 kb egy kaptafa szerintem. Memória sávszél hiányban szenved a NV AMD és semmi RTX....
A sem pálya hogy a vegákat gyári túlfeszelt 1200 mV állpotban engedik össze az NV el Innentől kezdve pont nem érdekelnek az ilyen tesztek....
-
stratova
veterán
Na azért amikor GamerNexuson a hogyan tudja megverni a Vega 56 mod (1710/950) a gyári 2070-est videóban meglátod a fogyasztás grafikont, az azért üt. Szóval egyáltalán nem baj, ha Navi 10 kevesebb CU-val, magasabb órajellel tudja hozni ezt a szintet lényegesen kisebb fogyasztással (alacsonyabb peak tflops cserébe minden egyébb részegység magasabb órajelen üzemelhet, ált. kiegyensúlyozottabb lehet a kártya). Az is hogy a 0,1 és 1 % low értékek redre jobbak Vegával mint 2070-nel (ebben az RTX üdvöskét a 1080 is veri), de legyen csak energiatakarékosabb Navi, akkor már van Notebook gamer felsőkategóriás megoldásuk is (az sem elhanyagolható piac).
Simán elővehetnék a már alkalmazott a 10-11 CU/SE konfigurációt (2560:160:64 & 2816:176:64) csak már 1700-1900 Mhz-en.
-
Kvg
senior tag
válasz
Petykemano #37120 üzenetére
A vega 10 úgy jó ahogy van alább ne adjuk.
persze a tranisztor szamot nem kéne azzonal 18 milliáriárdra növelni még...
-
Petykemano
veterán
Alapozva a navi=1080@$250 pletykára, én abban reménykednék, hogy (ez) a navi a vega10-nél kevesebb tflopsszal fog rendelkezni. Ez jelentené ugyanis azt, hogy sikerül növelni a hatékonyságot, javítani a tflopsok hasznosulását.
Vagy örülnénk annak, ha (ez) a navi lényegében a Vega10 7nm-es portja lenne? -
válasz
FollowTheORI #37116 üzenetére
Ja. Aztán lassabb kesz, mint az NVIDIA RTX-szel
Egyébként persze, hogy fasza, csak kicsit merész dolog olyan kártyát kidobni, amin a játékok 1% überfasza, 99%-a meg szar...
-
#45185024
törölt tag
Kell ide már egy kis friss hír.
AMD 3. Negyedéves jelentés (Q3).
A nettó nyereség a negyedévben 67 százalékkal 102 millió dollárra, vagyis 0,09 dollárra nőtt. A nem GAAP szerinti bevételek 44% -kal, 0,13 USD / részvényenként nőttek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal inkább ez lehet a jövő dizájnja. [link] - És ettől azért a mai hardverek nincsenek ám messze. A Microsoft szerint a Vegához viszonyítva már csak a wavefrontból írható VGPR_BASE és VGPR_SIZE regiszter kellene. Valószínűleg a Navi már tudni fogja, hiszen ez igazán nem nagy változás hardveresen, tehát a koncepció nem hülyeség, még csak nem is távoli. Persze ez egy új DirectX API-t igényel, gyakorlatilag visszafelé kompatibilitás nélkül, viszont egy rakás ma problémás dolgot alapból megold. Szerintem a kövi konzolt erre építhetik Redmondban.
-
Emulátor.
Mellesleg nem ebbe tört bele az intel bicskája anno?
Pedig anno szépen belógatták ezt a sw only megoldást.
Még Tim Sweeney is elcsöppent hogy milyen fasza lehet így az unreal motor majd a jövőben.
Aztán azóta is csak várjuk... még a low level api is fényévekre érződik onnan ahol járnia kéne. -
Yany
addikt
Ha már ilyen elszálltan fantáziálunk: milyen lenne már, ha az RX 690 két RX570 7 nanos változatának MCM megoldása lenne. Az dobna is végre a teljesítményen, a gyárthatósága is fasza lenne, mert nem 1 monstre chip lenne és szinte semmi fejlesztés nem kéne hozzá architektúrális szinten. Nyilván a közös VRAM kérdést meg kell oldják.
-
válasz
lezso6 #37107 üzenetére
Igazabol, csak logattam a kezem a bilibe.
Szamomra egy nagy meretu, de alacsony frekis compute-szorny lenne az igazi, hogy blenderben tudjam apritani a frame-eket jo gyorsan. Es mellesleg neha jatszanek is rajta. Igy nekem majd a jovoben egy energiahatekony compute kartya lenne az igazi, de ez csak elmelet, gondolom, nem ugy megy ez. -
Én úgy számoltam, hogy a Navi elvileg nem lesz nagy. Ha mégis az lesz, akkor 6 SE, gyakorlatilag egy 1.5x Vega, 1700 MHz körüli alapórejelen 6144:384:96 konfiggal megvan a 20 TFlops FP32. Ezzel kb egy 2080 Ti-t kapnánk.
Szoftverből szerintem egyelőre nem fog renderelni, mert jelenleg is rengeteg helyet foglalnak az ALU-k + vezérlés. Fixfunkciós egységekkel sokkal hatékonyabban kihasználható a hely a lapkán.
-
stratova
veterán
Pillanat, eddig Vega 20-at tartották (akár) 20 TFlops (FP32?) teljesítményűnek, ez egy tier3 (erre a szintre találgatták eddig Navit) kártyának irgalmatlanul sok lenne, de 64CU-ra vetítve is megdöbbentően magas órajelet feltételezne. De ezt pl. Abu sem kommentálta. Ha maradt az 1 SE-re verített max 16 CU és 4 SE, akkor ezt kizárnám.
Ha Navi 10 az utolsó monolitikus lapka, akkor nál jó eséllyel, megtartották a 4SE felépitést azaz a backend változatlanul 64 blending egységet kaphat. Hogy ezek pontosan (a többi részegységgel egyetemben) mennyit fejlődtek a korábbi megoldásokhoz képest, az persze még nagy kérdőjel.
Órajelben gondolom nem nagyon lépné le Vega 12-t (ezt korábban ~1700 MHz-re páran taksálták és linux driver szerint az abszolút max órajelkorlát ~1900 MHz). -
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #37095 üzenetére
Bocsi, a képet nem töltötte be valamiért a hozzászólásodban csak most. Így már világos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Stellar Blade
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Formula-1
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Új térképfunkciók érkeztek az Amazfit T-Rex 3-ba
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- AKCIÓ! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged