- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Csak 15 ezret kérnek ezért az autós fejegységért - hát olyan is
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Érkezik a Now Bar a Galaxy órákra is
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
4 évig Amperáztam ( 2016.09.-2020.08. )
Végigolvasva a kommenteket, nem név szerint, de párra reagálnék.
Hosszú lesz, bocsánat.
Az Opel Ampera működése ehhez a Wankeles cuccoshoz 99%-ban hasonlít, ezért is írnám.
kb 2 havonta beindítja a benzinmotort karbantartás céljából, negyed liter / alkalom üzemanyagot használ el.
A benzint nem engedi 1 évnél tovább lötyögtetni a tankban, mindenképpen elhasználja, akármennyi van benne. Ha rendszeresen ( de évente legalább 2x ) tanlkolsz, akkor nyilván ilyen nincs.
2016-ban, amikor vettem, árában ( 4 millió ) a másik alternatíva a Leaf volt, ami full elektromos.
Akkor még totál kezdő e-autósként ( azt hiszem, jogosan ) én is fostam a "hatótávpara" nevezetű betegségtől, így logikusan az Ampera felé hajlottam.
Budapesten, családi házban lakom, garázzsal, tudom tölteni konnektorból az autót ( brutális, 2,2 kWh óránkénti sebességgel )
4-en vagyunk, azaz anya-apa és 2 általános iskolás gyerek.Lehetősegek 2016-ban ( 4 millós keret ):
Nissan Leaf: 24, vagy 30 kWh akksi,180-250 km hatótáv laborban. ( min 12 óra töltési idő otthon ) ( A 30 kWh-s viszont drágább is lett volna, olyan 6-7 millió )
Opel Ampera: 10 kWh akksi, 64 km gyári hatótáv laborban ( plusz 35 liternyi benzint cipelhetsz magaddal, ami 6-8 literes fogyasztással 400-500 km-t jelenthet ). ( 4,5 óra töltési idő otthon )Felhasználási terület: Budapest 90%, Pest megye a maradék, évi 2-3 alkalom vidék, valamint 2-3 évente egy külföldi nyaralás.
Én akkor arra gondoltam, hogy városban sem lesz elég egy napra az elméleti 64 km, mert nagyon kevésnek tűnik.
Mire elég az? Semmire. Meg töltő sincs ám annyi. Na ugye?
Meg úgysem tudok annyit elmenni vele, ez egy labor eredmény, jó lesz 50 km maximum, télen meg mondjuk 40 km, a többire ott a benzinmotor.
Ami addig nem kapcsol be akkor sem, ha padlót nyomsz, amíg van töltés az akksiban.
Ez volt az, ami a szememben a plug-in hibridekkel szemben megvett kilóra, mert a plugineknél bizony egy-egy paldógázra beindul az addig alvó, tök hideg ( de legalábbis sosem üzemi hőmérsékeltű ) benzimotor, amit megkínálnak hirtelen 6.000-es fordulattal... Neem, ez még akkor is idő előtt nagyobb eséllyel tönkreteszi, ha erre a gyártók is gondoltak, és erősített cuccokat raktak bele.Leaf... Elméleti 180-200 km, télen legyen 150 km, na jó, az sem rossz, de mondjuk hogy jövök haza ( el sem jutok " egy tankkal" full feltöltve ) Debrecenből Pestre? Alig volt töltő 2016-ban, a városokban volt 5-10 db, Pesten kb 20 db....
( Aztán persze azóta kiderült, hogy ezek a hatótávok köszönőviszonyban sem állnak a valósággal.... )Maradt az Ampera. ( egy 4 éves, 131.000 km-t futott példány lett az enyém )
Nagyon nem bántam meg, szuper kis autó volt, 151 lóerős elektromotor, a 0-50 kmh gyorsulás 4 másodpercnél is jóval kevesebb volt ( 100 kmh-ra 9 sec, ez már nem olyan jó, de még mindig nem rossz ), ami a városban igencsak meglepte párszor a BMW/Merci/Audi stb típusú, ki-ha-én-nem kopaszokat.
Nyilván az elején tojáshéjjal a lábam alatt mentem, próbálgattam elérni a mágikus 64 km-t.
És sikerült! 70-80 km-eket lazán mentem vele 2016 szeptemberében.
Mondom, azta, akkor mégis a Leaf kellett volna, azzal meglenne a 250 km is!
Amitől féltem, hogy nem lesz elég a 64 km egy napra, semmivé foszlott, hiszen a szűk 80 km már bőven elég volt, nem kellett benzint használni.
Na aztán jött a tél, és a szűk, nagyon szűk 40 km-es max hatótáv.
És hopp, azon vettem észre magam, hogy beállok a benzinkúthoz tankolni.Aha, akkor mégsem lett volna jó a Leaf, amiről azóta tudom, hogy télen 80 km a hatótávja a 24kWh-snak. Bár az én napi közlekedésemet ez is fedezné, de télen azért egy "élmény" lenne eljutni vele Bp-ről Debrecenbe....
És itt ezen a ponton álljunk meg, mert itt van az a pont, ahol tökéletesen megértem azokat, akik azt mondják, hogy "Na tessék! Ezért életképtelen a full elektromos!"
És valahol igazuk is van. Azaz volt. 2016-ban.2020-ban, és mostmár mondhatjuk, hogy 2021-ben, a 64kWh-s Hyundai Konák világában, amik képesek optimális körülmények között 100 km-en, óvatosan vezetve 10 kWh-t fogyasztani, nem óvatosan pedig 15-öt, télen 18-at ( azaz minimum 350 km-t elmenni ), és ezt tényleg tudják, nem laborban, akkor mondhatjuk, hogy ma már nem a jövő, hanem a jelen is az elektromos autóké.
350 km hatótáv télen itthonra bármikor elég, nyáron pedig az 500 km is megvan. Valós, nem labor hatótáv.
Tölthető gyorsan ( igen, tudom, egy tankolás 5 perc ), max 1 óra. ( Ez igenis gyorsnak számít 2020-ban, aztán 2025-ben már csak 20 perc lesz kb )
Csak épp 13 millió.... támogatással. De mondjuk új, "ezer év" garival.
Vagy 8-ért van vadi új Opel Corsa-e / Peugeot 208e, 50 kwh akksival, 300 km hatótávval.
Nissan Leaf 62 kWh-s, akár használtan is van már.Persze van, aki nem akar tökölni, amikor leugrik az olasz tengerpartra, megjárja egy seggel a 700km-t Jesolóig. Megértem.
Én 2 gyerekkel mindenképp megállok 200 km-enként egy tíz perces mozgásra, ne unják magukat halálra ( nem hisztisek amúgy, ideális útitársak ), és akkor már miért ne legyen ez 20-25 perc, egy egy gyorstöltőnél?
És van olyan is, akinek a munka miatt kell 500+ km.
Megértem. Neki nem jó.
Mindenki másnak igenis jónak kéne lenni.
CSak az a fránya ár. Az egyelőre magas. Ezt is megérttem, bár a címszereplő Mazda sem lesz olcsó, ennél egy Opel Corsa-e olcsóbb pl.Ampera számok:
2016-ban 50 liter benzint használtam el a maradék 3 hónapban ( szeptemberben vettem az autót ).
2017-ben 85 litert. ( lett több töltő Pesten )
2018-ban 25 litert. ( Még több töltő lett , gyakorlatilag már mindenhol volt )
2019-ben 9! litert ( És egy 2000 km-es osztrák-olasz túra alatt 99 litert ( 4,9 l-es fogyasztás! ) úgy, hogy sehol nem töltöttem az autót, itt üzemelt úgy, hogy a benzinmotor folyamatosan ment, mint egy agregátor. Sehol sem töltöttem, ezt előre megbeszéltem magammal, mert az Ampera csak lassan tölthető, nem is vittem a kábelét, viszont MINDEHOL, de tényleg mindenhol lett volna lehetőségem tölteni, én ennyi töltőt addig életemben nem láttam, így ezt utólag bánom, és ez az út 2019-ben a 24kWh-s Leaffel is megtehető lett volna minden további nehézség nélkül, bár a töltési időkkel ( a Leafé ma már lassúnak mondható, egy mai, 2020-as elektromos autó nagyságrendekkel gyorsabb ) megnövelve az utazást )
2020-ban ( augusztusig ) 2 ( azaz kettő ) liter benzint használtam, ezt is csak a motor karbantartásra, haladásra nullát.
Nulla, azaz nulla forint szervíz. Az akkumulátor az évi 10.000 km-es felhasználásommal ugyanolyan maradt 8 évesen is, 170,000-nél, 2020 augusztusában is tudott 85 km-t egy töltéssel.Eladtam, és vettem egy 2020-as használt, Tesla Model 3 Performance-t.
( Igen tudom, rohadjak meg, hülye burzsuj. ne pofázzak, de lépjünk túl ezen. )
75 KWh-s akksi, télen 250 km-t tud ( most épp 25 kWh a 100km-es fogyasztásom, ezzel kb 300 km lenne ), nyáron stabilan 450-et, és nem laborban, hanem a seggem alatt, és a fóti Superchargeren 30-35 perc a full feltöltés. Ennyi idő alatt képtelenség bevásárolni a mellette lévő Auchanban. ( Mire elég ez az idő, csak arra írom )
A Tesla híres a Supercharger hálózatról, maximum 200 km-enként van egy legalább 4 oszlopos töltő ( 8 autót tud tölteni ).
A továbbutazáshoz elég egy 10 perces rátöltés, mert 20-60% akkumulátor töltöttségnél brutális tempóval töltenek a hazai V2-es ( verzó 2.0 ) töltők, 135-150 kWh-val. A V3-asok 250-el tolják, 2020-ban már ilyeneket telepítenek, ezzekkel 5-8 percre rövidül a töltés, az már gyakorlatilag azonos egy tankolás idejével.
Ha ilyen paramétereket tudna a többi gyár, (de sajnos nem tudja), akkor már nem lenne kérdés.Elnézést a hosszú szövegért, nem javítottam bele, köszönöm, hogy végigolvastad.
-
#06658560
törölt tag
válasz
GreenGoblin #46 üzenetére
A jövő. Nem a jelen. Oda a hibridek a megfelelő válasz, vagy a belsőégésű motorral szereltek az emberek döntő hányadának.
-
nevemfel
senior tag
Még egyszerűbb, ha nem rakunk elektromos hajtást a belsőégésű motor mellé.
-
GreenGoblin
őstag
De most akkor visszafele fejlődünk vagy mi?!
Elektromos autóké a jövő erre egy elektromos autójukból ami megjelenés előtt bukásra lett ítélve csinálnak egy hibridet. Csak gratulálni tudok a Mazdának. Ha eleve hibridként adták volna ki egy szavam nem lenne, így nevetséges a szitu. -
#06658560
törölt tag
-
Ribi
nagyúr
-
sunone
aktív tag
A lent hivatkozott 45 kg-os wankel motor akár 90kw teljesítményt is le tud adni, amivel 42 perc alatt 0->80%-ra tudsz feltölteni egy autót kb 20 liter benzin elfogyasztása árán.
Persze ez csak egy átlag ipari motor, egy optimalizált, terhelés illesztett változattal ez akár meg is feleződhet.
-
vicze
félisten
válasz
GreenGoblin #41 üzenetére
De sokkal egyszerűbb lenne.
Itt mint minding a pénzről van szó... A motorok/alkatrészek ott állnak hegyekben és valamit csinálni kell az autógyártóaknak vele. Jéj hibrid...
Belsőégésű motort töredékköltésgén raksz bele aksihoz képest, így a profit is növekszik. -
GreenGoblin
őstag
Nem lenne egyszerűbb nagyobb akkut beletenni? A motorháztető alatti tér pl. kong az ürességtől. Simán befért volna oda is egy akku. De tudom Mazda döntése volt ez mert szerintük nem zöld a nagy akku...
-
petymeg
addikt
A Lada is próbálkozott Wankel motorral. Ők nem építik be a villanyautójukba?
-
zseko
veterán
Értem, akkor végülis arra gondoltál, amire gondoltam, hogy gondoltál
Kicsit hülyén fogalmaztam össze, na mindegy, de biztos érted
Azóta már válaszolt rá tovgab, én még annyit tennék hozzá, hogy youtube-on van egy csúnyán kamu clickbait címes videó (most újra is néztem a tényleges adatokért) ahol egy i3 Rex-el jönnek haza 1400km-t, csak benzinnel, vagyis hálózatról nem tölt rá, csak amit a motor termel. Ott 35%-ra merül le az aksi a végére, de hozzá kell tenni, hogy 75% fölött nem is engedi használni a benzines motort.
Tehát valójában csak 40%-ot merült az 1400km alatt, aminek a nagyon nagy része ráadásul autópályán ment, 110-130-as sebességgel. Az átlag elektromos fogyasztása 17.3kWh/100km volt. Ez ~2.875%-os aksi merülés 100km alatt.
Ez alapján persze abban igazad van, hogy ennél is csökkent az aksikapacitás benzines használat alatt, mert nem tudta túltermelni (tudom, nem pont erről írtál, hanem hogy nullára merült aksiról indulunk), viszont ahogy látható, nem olyan mértékű ez a hatás, mint gondolod. A fenti számok alapján még másik kb. 1200km beleférne a teljes lemerülésig, és hogy eljussunk oda amit írsz. És az autópályás tempó gondolom jobban is igénybe vette ezt, mintha sima városi, vagy egyszerű helyközi poroszkálás lenne.
És ha azt nézzük, hogy ezt 26LE(19KW)-os motor hozta, akkor az általad írt 35LE(26KW) teljesítménnyel nem hiszem hogy gond lenne akkor sem, ha teljesen lemerül - ami ugye nem teljesen reális, mert szerintem senki nem fogja megvárni, hogy csutkára lemerüljön az aksi, hamarabb fogják vagy ők, vagy az elektronika bekapcsolni a benzinmotort, mintsem ez bekövetkezne.
-
#06658560
törölt tag
Nem, a négy pont egyike sem, mert nem ember tapossa, hanem számítógép felügyeli. És nem kell neki rövid ideig üzemelni. Nem lesz megfojtva indításkor benzinnel, nem lesz taposva. Nota bene ha áll az autó, akkor is járhat, töltheti az akkut.
Valamint a wankel jobban viseli a réteges töltést, hidrogén üzemet. -
tovgab
aktív tag
Az i3 REx változatban a C650-es robogójuk 2 hengeres blokkja volt (650ccm/26Le). A Mazda 20 évvel ezelőtt már tudott 1300ccm-ből 192 lóerőt (RX8). Ha az azóta eltelt időszak fejlesztéseit arra fordították, hogy fajlagosan erősebb ne, csak tartósabb legyen a blokk, akkor is 6-700ccm-ből simán kihozható 90Le/67KW!! Persze majd a megjelenés után tudunk biztosat, de a Mazdát ismerve, megelőlegezem nekik a bizalmat, hogy ilyen gondok nem lesznek vele.
-
Jozsó
tag
Úgy értettem, amit írtam, hogy mondjuk lemerül az aksi. Legyen mondjuk a kis motor 35 LE (vagy akármennyi) onnantól (mivel az aksiban nincs áram) csak az a teljesítmény tudja mozgatni az autót, amit a benzinmotor közvetlenül előtte beletöltött. Tehát mondjuk 35 LE. Ha gyorsítanod kell (és még mindig nincs az aksiban áram, hiszen azt abban a pillanatban ki is vesszük, ahogy beletöltöttük) és plusz teljesítmény kéne, azt akkor sem tudod mexerezni sehonnan, mert a motor továbbra is csak 35 LE-t pumpál be, amit az aksi másik végén ki is veszel. Pillanatokra persze lehet jobb, mondjuk ha fékezéssel, vagy lejtőn lefelé sikerül egy kis plusz áramra szert tenni, de folyamatos haladásban marad csak a benzinmotor által beletöltött áram.
Vagy a másik lehetőség, hogy mikor lemerül az aksi akkor félre állunk és várjuk, hogy a benzinmotor feltöltse azt.
-
tovgab
aktív tag
Ha hibrid, akkor én a Toyota hajtásláncára gondolok, de azzal pont nem kapod meg a 2 világból a legszarabbat, sőt.
Nincs bennük kettős tömegű, kuplung, hagyományos értelemben vett váltó, ékszíj, generátor és önindító. Fékezésnél is az esetek nagy százalékában rekuperál, szóval a betéteket ~100.000 km után, a tárcsákat meg kb. soha nem kell cserélned. Szóval a szervizelése kimerül annyiban, hogy elviszed néha olajcserére.
Városban eszik 4 litert, autópályán meg 5,5-öt, 130-as tempónál.
Itt van egy érdekes cikk első kézből, ahol taxisok mondják el a véleményüket... -
csongi
veterán
Felesleges.
Ha viszont megcsinaljak, akkor ujabb ekes peldaja lesz, minden szart el lehet adni. Illetve az autoipar messze nincs valsagos helyzetbe, ha ilyen baromsagok fejlesztessre koltik a penzt. -
DraXoN
addikt
mivel a rex i3 autóba robogó motor került (amik "normál üzemben" szintén igen karbantartásigényesek, ha nem karbantartásigényesebb mint egy wankel motor), így nem hiszem, hogy különbség lehet.
a hatásfokot nem tudjuk, de a méret jó eséllyel kisebb lehet, így vagy kisebb helyre is bekerülhet, vagy "extra üzemanyag" fér be mellé.
Ha meg már úgy is kell karbantartás a wankel sokkal egyszerűbb és könnyebb lehet.palesz53:
az üzemanyag simán lehet(ne) bioetanol. egy ilyen autónál az elsődleges üzem az akkumulátoros. de lábnyomban jobb lehet mint egy második sima autó a néha-néha hosszú útra.
mindennapos hosszú utakra talán a sima hybrid jobb. -
palesz53
senior tag
válasz
TheBikerider #20 üzenetére
Európában az euro7-tel kb kivégzik a mindenfajta belsőégésű motorokat (személyautóknál).
A világ többi része kevésbé hülye, hagy több időt az átállásra.
Azon felül, hogy nem így és nem ezt kellene elsősorban jobban szabályozni és ellenőrizni, ha már a tisztább levegő, és vmiféle karbonsemlegesség lenne a cél. (Gazdasági oldalról meg aztán nagyon-nagyon messze vezet a sztori.)
Érdekes módon az autóiparban az öreg motorosok sokkal racionálisabban látják a dolgokat... -
válasz
#06658560 #29 üzenetére
"És ezek közül melyik probléma REX módban?"
Mivel csak időszakosan rövid ciklusokban jár a benzines motor az első négy pont elég necces.
"Másik a hidegen meghajtás, olajszintre figyelés, hagyni kihűlni leállítás előtt, bejáratás a benzines, nagy teljesítménysűrűségű motorokra is igaz. A meghajtás után le ne állítsd az összes turbósra is."
És? Ez semmit sem változtat azon, hogy a wankel motor egy üzemórás rakás fos bármelyik emelődugattyús motorhoz képest. Az autóipar egyik legnagyobb zsákutcája amit a japánok egyszerűen képtelenek elengedni. Vergődnek vele de minek. Totális zsákutca.
-
DraXoN
addikt
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
Csak ez a felépítés sokkal egyszerűbb és kisebb a karbantartásigénye, így jóval olcsóbb.. ezen kívül kisebb helyen is elfér (egy pótkeréknyi hely elég neki, üzemanyagtankkal együtt).
persze, a hatásfok jelentősen rosszabb.
de a kisebb szervízigény és egyszerűbb hajtáslánc miatt inkább ezt választanám mint a "full hybrid"-et... ebből persze sejthető, hogy főleg városban használnám "csak kiegészítőnek"(nem mindennapos használatra), a hatótávnövelőt -
#06658560
törölt tag
REX motorként lehet optimalizálni, és nem lesz rossz a fogyasztása. Amúgy annyival nem szarabb a fogyasztása, mint amekkora cirkusz van e körül, fajlagosan nézve. Cserébe tudsz belőle nagyon kicsit készíteni, ahol a mechanikai veszteségei arányaiban jobbak lesznek egy hagyományos dugattyús motorhoz mérve.
-
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
-
hemaka
nagyúr
Nem igazán értem a koncepciót, főleg hogy a fogyasztása is szar a wankel motornak.
-
zseko
veterán
válasz
#06658560 #19 üzenetére
Persze, ezért is írtam, hogy majd meglátjuk ha kijön. Egy elektromotor áramfelvétele elméleti korlátja persze hogy nagyobb lehet, de gond nélkül autóztak vele 130-al, így már eleve megbukott a max 60-al gyorsulás nélkül feltételezés. De ettől még persze a Mazdánál elcseszhetik, ez nincs kizárva, csak szégyen lenne.
Én gondolkodom Ampera vásárlásán, elektromos módban hozza a jelenlegi utazásaim 90%-át, messzebbre meg ott a benzines része. Ez a 200km hatótávú Mazda elképzelés viszont gyakorlatilag mindent lefedne az év 99%-ában, a probléma ott van, hogy hamarább rohadna el alólam még egy használt Ampera is, minthogy akár csak nullszaldósra is kifussa magát a használati idő alatt -
#06658560
törölt tag
válasz
TheBikerider #20 üzenetére
A legtöbb embernek nincs lehetősége több autót fenntartani. Eggyel kell megoldani mindent.
-
A Wankel blokk nem jött be anno. Elég egy sz.r konstrukció volt. Egy rakás kaki.
Egy dolgot vár el sok ember az elektromos autóktól, amit nem lehet megoldani, az a nagy hatótáv.
Minek? Városi használatra tökéletesek, hosszú utakra meg dízel. -
#06658560
törölt tag
"Ha egy Rex tudott autópályás tempóban, csak a benzinmotort használva töltésre 110-130-al haladni 1400 kilométert, elég nagy égés lenne ha ez nem tudná. De majd meglátjuk mit tud, ha kijön."
Azért igen könnyen el lehet baszni egy hajtást, láttunk már rá sok példát. S egy elektromotor áramfelvétele elméleti korlátja szerintem minden esetben nagyobb egy REX motor által leadható energiamennyiségnél."Hm, akkor az Amperát nagyon összekevertem valami mással."
Nagyon hülyén kommunikálták és nagyon szépen eldugták a direkt hajtás lehetőségét. A második generáció már másképp működött, de azt nem követtem, az már nem érdekelt. -
zseko
veterán
válasz
#06658560 #12 üzenetére
"Vagyis a mennyi energiát tud az elektromotor hajtásra használni, végső soron a Wankel-motor határozza meg az elektromotor által leadható teljesítményt."
Vagyis attól még nem az lesz, hogy max 60-nal gyorsulás nélkül. Ha egy Rex tudott autópályás tempóban, csak a benzinmotort használva töltésre 110-130-al haladni 1400 kilométert, elég nagy égés lenne ha ez nem tudná. De majd meglátjuk mit tud, ha kijön.
Hm, akkor az Amperát nagyon összekevertem valami mással. -
Azt gondolom, hogy a Mazda nem véletlenül piszkàlja ezt a projektet. Vannak előnyei. Szerintem ezerszer lezongorázták már ezeket a jelentkező hátrànyokkal együtt. Biztosra veszem, hogy gyártásba fog kerülni.
A tanulságokat majd leszűri a cég és vásárlói. -
DraXoN
addikt
de, pont JÓ megoldás, egy nagy hatótávolságú járműnél, teljesen akkumulátoros üzem inkább csak a városokban lehetséges, nagyobb távokra inkább "játékszer" egy akkus autó mint alternatíva.. ez pont megoldhatná a gondot. Ezzel a "csak benzinmotoros" autók véget érhetnek és nyugodtan térhetnek be a temetőbe...
ezen kívül jóval egyszerűbb a felépítés és kisebb a karbantartásigény (jelentősen) mint egy "hagyományos" hibrid ahol az elektromotor csak besegít a benzines autómotornak.. itt az egész hatáslánc elektromos (így "egyszerű"), csak gyakorlatilag cipelsz magaddal egy agregátort szükség esetére (és itt az utóbbi a kulcsszó, "szükség esetére".. pl. ha hétvégente leugranál a telekre, vagy néha-néha messzebb mennél, vagy nem volt jó a környék egyetlen elektromos töltője.. ez megoldhatja a bajod, de az elsődleges üzem az autónál továbbra is az elektromos).
-
Wankelnak szar a hatásfoka. Ergó talán a tömege kisebb, mint egy dugattyús motoré, de a többletet (azonos teljesítmény mellett) benzinben kell hordania. Ezek az elektromosok, hibridek a jelenlegi akkutecnikák mellett semmit sem érnek. Rengeteg káros anyag van az akkukban, és az előállításuk is környezetszennyező, a megsemmisítésükről már nem is beszélve. Csakhogy napjainkban az a parasztvakítás megy, hogy ami elektromos, az jó, mert "környezetkímélő"... Sajnos ezt rengetegen beveszik. Legjobb hatásfoka a turbódízel motoroknak van, csak ugye a korom rákkeltő. A benzinben az ólomadalék helyett lévő MTBE is rákkeltő, csak arról kevesebbet hallani. Most meg már azt is kimutatták, hogy az aszfaltból esőben kiázó kőolajszármazékok (pakura, bitumen) sem túl egészségesek...
-
Hihetetlen. Mazdáék már megint önként rohannak be tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe.
-
#06658560
törölt tag
Az eredeti csak felületesen, volt olyan üzemállapot, amikor a motor direkt hajtani is tudott, de akkor is az volt a rásegítő.
#9 Hieronymus: "A Wankel motor egy főtengely fordulaton belül, három robbanó fázissal rendelkezik."
Nem, egy dugattyúfordulat alatt, ami három főtengelyfordulat.És nem robbanás, hanem égés."A kamrák közötti tartós szigetelést"
Tömítést.#10 zseko: "Maximum ahhoz lesz köze, hogy milyen gyorsan tud áramot termelni, a sebességhez és a gyorsuláshoz semmi."
Vagyis a mennyi energiát tud az elektromotor hajtásra használni, végső soron a Wankel-motor határozza meg az elektromotor által leadható teljesítményt."nem, tudomásom szerint az Amperában rendes benzines szívómotor van, ami a kerekeket hajtja"
Nem, ott a villanymotor hajtott, csak speciális esetekben, intenzív gyorsítás és más paraméterek együttes fennállása esetén kapcoslódott be direkt ah ajtásba. -
zseko
veterán
Nem tudom pontosan hogy értetted amit írtál, viszont érthetően leírták a cikkben, hogy ez a motor nem az autót fogja hajtani. Szóval ha lemerül az akkumulátor, akkor ez a motor azt fogja tölteni. Maximum ahhoz lesz köze, hogy milyen gyorsan tud áramot termelni, a sebességhez és a gyorsuláshoz semmi. A fogyasztásra lennék nagyon kíváncsi ebben a módban, mert a BMW i3 Rex-é kb. egy kalap szar, attól a régi F Astránk is kevesebbet eszik.
#8 youngboy nem, tudomásom szerint az Amperában rendes benzines szívómotor van, ami a kerekeket hajtja.
-
Hieronymus
veterán
Az ötlet kiváló. A Wankel motor egy főtengely fordulaton belül, három robbanó fázissal rendelkezik. Kis köbcenti, nagy teljesítmény.
További előnye, hogy olajcserét nem igényel. Kiváltódik motorcserével.
A kamrák közötti tartós szigetelést a mai napig nem sikerült megoldani.
Életképes koncepció lehet, ha kettő évenként tervezett karbantartásként cserélnék a "szűken vett" kopó motor elemeket. Nem tartalmaz drága nehezen gyártható vagy komplikált alkatrészeket. -
youngboy
senior tag
Nem vagyok nagyon otthon a témában, de az Opel Ampera nem ilyen volt?
-
vicze
félisten
Még egyszer úgy óhajtja valaki növelni a hatótávot egy elektromosban, hogy belerak pár 100kg extra súlyt, ami az idő nagy részében haszontalan és erőteljesen csökkenti a hatótávot.
Zseniális és nagyszerű ötlet!Ez a legnagyobb problémám a hibridekkel megkapod az elektromost minimális hatótávval és ugyan úgy szervizeltetheted és pont úgy mennek tönkre benne a belsőégésű elemek.
Mind a két világból megkapod a legszarabbat. Tökéletes. -
Szerintem jó ötlet! Már máshol is felbukkant ez a gondolat. A Wankel hatásfoka változékony üzemben nem jó - de stabilan használva a roppant kicsi kialakítási jellege miatt és az állandó kontrollált fordulatszám tartomànyban szerintem még bejöhet!
Nem állandóan menne úgysem tehát nem fenyeget a gyors szétkopás.
Részemről legyen!
Ha bejön a terv, akkor ebből lehet lakás, hajó vagy bármilyen más okosság. -
vicze
félisten
Tehát az elektromos autó hatótáv problémájára a megoldás, a benzines autó?
Vagy most akkor úgy teszünk mintha nem lenne több millió hibrid az utakon és nem egy létező dolog lenne, és jobb lesz az egész egy ismerten hibásodásra hajlamos motortípustól? Ok...
-
Jozsó
tag
Illetve azt se felejtsük el, hogyha lemerül az akkumlátor, akkor onnantól csak a benzin motor van. Vagyis az egész teljesítményért az lesz a felelős. Szóval olyan lesz, mint egy szükségpótkerék, lehet vele menni, de mondjuk max 60-nal gyorsulás nélkül.
-
plömplöm
őstag
vészmegoldásnak a felszereltség opciós része lehetne egy aggregátor, csinos kofferkében, gyári rögzíthetőséggel a csomagtartóban
-
Kinder
senior tag
Nem jó irány, erre ma már nincs szükség, felesleges többlet hiba forrás.
Új hozzászólás Aktív témák
ma A Mazda és a Wankel-motor szerelme régre nyúlik vissza, most újra előveszik a technológiát, hogy az elektromos autóikat segítsék vele.
- Honor 400 Lite,új 0 perces, 2év garival
- XPS 15 9500 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H GTX 1650Ti 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Logitech g920 váltóval
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe gar
- Xerox WorkCentre 3025 hibás/donor
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest