Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Polarstar #5 üzenetére

    Az ötlet kiváló. A Wankel motor egy főtengely fordulaton belül, három robbanó fázissal rendelkezik. Kis köbcenti, nagy teljesítmény.
    További előnye, hogy olajcserét nem igényel. Kiváltódik motorcserével. :DD
    A kamrák közötti tartós szigetelést a mai napig nem sikerült megoldani.
    Életképes koncepció lehet, ha kettő évenként tervezett karbantartásként cserélnék a "szűken vett" kopó motor elemeket. Nem tartalmaz drága nehezen gyártható vagy komplikált alkatrészeket.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #68 üzenetére

    "A karbantartásról is annyit, hogy jelenleg csak a hivatalos szervizekbe viheted őket vissza, mert Jóskabá az utca végén nem ért hozzá..."

    Az új, belsőégésű motorral szerelt járművekhez sem. Az elmúlt évtizedekben nagyot változott a járművek felépítése. A frissen végzett és jól képzett szerelők sokkal alkalmasabbak a új problémák megoldására. A nagy gyakorlattal rendelkező "régi" szakemberek, a tapasztalattal megszerzett ismeretekben sokkal jobbak.
    Nagyon meg kell nézni melyik problémával, melyik szakemberhez mész.

    A nagyvárosokban az e-járművek kedvezményes vagy ingyenes parkolási lehetősége is sokat számít.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #71 üzenetére

    "És arra mi a garancia, hogy a hivatalos szerviz nem b@ssza el az autód ráadásul kétszer annyiért."

    Azt azért érdemes megnézni melyik márkaszervizbe viszed az autódat. Amelyiknek rossz a híre, nem kell feltétlenül kipróbálni. :DDD

    Amúgy minden elérhető a neten. Mennyi kilométernél mit kell ellenőrizni és/vagy cserélni. Józsi bácsi kettő dologtól olcsóbb. "Gyakorlatból" tudja, mit kell ellenőrizni, ami azért nem fedi le a teljes listát. Józsi bácsi használhat utángyártott alkatrészeket, a márkaszerviz nem.

    "A garancia meg papíron jól fest, valóságban meg csak egy púp vagy a gyártóknak mert nekik abban nincs bevétel."

    A márkaszerviznek viszont bevétel. Van egy stabil félreértés. A kopó és elhasználódó valamint fogyó alkatrészeket, segédanyagokat nem érinti a garancia. Habár van már olyan ajánlat, amiben ez is benne van, de még közel sem általános. Az ezeken túli javításokat a a gyártó fizeti a márkaszerviznek. Nem nagy gond, mert a jármű eladási ára tartalmaz erre tartalékot.

    "Addig van csak haverkodás meg pacsi míg rádtukmálják az autót ..."

    Ne haverkodj a eladóval. Ha van egy hibája az autónak akkor azt meg kell szüntetni. Ha haverkodásból nem csináltatod meg a garancia alatt, akkor nem csináltatod meg. Én megcsináltatom.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #76 üzenetére

    "Viszont legalább nem zavart el ha meg akartam várni és láttam mit vesz ki és rak be."

    Az a baj, hogy ez is csak a látszat megnyugvás forrása.
    Ha nem tudod pontosan meghatározni a jármű hibáját, akkor csak mozizol.
    Hiába látod és mondják, hogy mi történik, megvezethetnek vagy tévesen diagnosztizálhatnak.

    Mondok egy példát.
    Van egy 1,6-os TDCI Focus-om. Egyszer elkezdett egy hibát produkálni. Nagyobb gázadáskor meglódult rendesen az autó, aztán lefogyott a nyomaték. A Fordokhoz van elég jó ingyenes diagnosztikai program. Könnyű volt menet közben megtalálni a lecsökkenő üzemanyag nyomás problémáját.
    Ez vagy üzemanyagszűrő vagy üzemanyag pumpa hiba. Hónapokkal korábban majdnem teljesen sikerült kiüríteni az üzemanyag tankot, ezzel az évek alatt felgyülemlett szennyeződést meg mozgattam.
    Úgy döntöttem, hogy üzemanyagszűrő csere legyen.
    Ezzel a második javítás többletköltségét kockáztattam, ha a pumpa sem oké.

    Mit vállal be a szerelő?
    Ha csak szűrőt cserél és nem lesz jó, akkor a saját hitelességét is kockáztatja. Másodszor is javítani kell a járművet.
    Ha gondolkodás nélkül cseréli az üzemanyag pumpát is, jó szerelő marad, bár egy kicsit drága.

    Ha megoldja okosban, mert éppen vagy használt jó állapotú pumpája tartalékban. akkor olcsó és jó szerelő maradhat, csak hosszabb pórbaútra kell vinni az autót. Ekkor a pumpához hozzá sem kell nyúlnia.

    Elég volt a szűrő csere. Nem volt konfliktus a szerelővel, mert azt csinálta amit megrendeltem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák