Úgy tűnik, aki akart Apple Watch okosórát, az már vett magának egyet. A Counterpoint Research globális szintű vizsgálata alapján 2021-ben még 27%-os éves növekedést mutattak az Apple óráinak eladásai, 2022-ben viszont már stagnáltak, 2023-ban 10%-kal visszaestek az előző évihez képest, 2024-ben pedig újabb 19%-ot YoY viszonylatban. A kutatóintézet szerint az USA-ban a legnagyobb a visszaesés, ami az Apple legnagyobb, legfontosabb piacának számít.
A visszaesés fő okaként a jelentős újítások és az új modellek hiányát említik, kiemelve, hogy az SE és az Ultra változatok több éve nem frissültek. Mindeközben az Apple 2024-ben szabadalmi vita miatt kénytelen volt a véroxigén-szint mérő funkciót is letiltani óráiban az észak-amerikai piacon.
Ennek ellenére nem kell félteni a márka piacvezető pozícióját, 22%-os részesedéssel világszinten vezető okosóra maradt az Apple Watch, de sokat erősödött a konkurencia, például a Huawei és a Xiaomi is.