Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kinder #1 üzenetére

    de, pont JÓ megoldás, egy nagy hatótávolságú járműnél, teljesen akkumulátoros üzem inkább csak a városokban lehetséges, nagyobb távokra inkább "játékszer" egy akkus autó mint alternatíva.. ez pont megoldhatná a gondot. Ezzel a "csak benzinmotoros" autók véget érhetnek és nyugodtan térhetnek be a temetőbe...

    ezen kívül jóval egyszerűbb a felépítés és kisebb a karbantartásigény (jelentősen) mint egy "hagyományos" hibrid ahol az elektromotor csak besegít a benzines autómotornak.. itt az egész hatáslánc elektromos (így "egyszerű"), csak gyakorlatilag cipelsz magaddal egy agregátort szükség esetére (és itt az utóbbi a kulcsszó, "szükség esetére".. pl. ha hétvégente leugranál a telekre, vagy néha-néha messzebb mennél, vagy nem volt jó a környék egyetlen elektromos töltője.. ez megoldhatja a bajod, de az elsődleges üzem az autónál továbbra is az elektromos).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #26 üzenetére

    Csak ez a felépítés sokkal egyszerűbb és kisebb a karbantartásigénye, így jóval olcsóbb.. ezen kívül kisebb helyen is elfér (egy pótkeréknyi hely elég neki, üzemanyagtankkal együtt).
    persze, a hatásfok jelentősen rosszabb.
    de a kisebb szervízigény és egyszerűbb hajtáslánc miatt inkább ezt választanám mint a "full hybrid"-et... ebből persze sejthető, hogy főleg városban használnám "csak kiegészítőnek"(nem mindennapos használatra), a hatótávnövelőt

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 8th #31 üzenetére

    mivel a rex i3 autóba robogó motor került (amik "normál üzemben" szintén igen karbantartásigényesek, ha nem karbantartásigényesebb mint egy wankel motor), így nem hiszem, hogy különbség lehet.
    a hatásfokot nem tudjuk, de a méret jó eséllyel kisebb lehet, így vagy kisebb helyre is bekerülhet, vagy "extra üzemanyag" fér be mellé.
    Ha meg már úgy is kell karbantartás a wankel sokkal egyszerűbb és könnyebb lehet.

    palesz53:
    az üzemanyag simán lehet(ne) bioetanol. egy ilyen autónál az elsődleges üzem az akkumulátoros. de lábnyomban jobb lehet mint egy második sima autó a néha-néha hosszú útra.
    mindennapos hosszú utakra talán a sima hybrid jobb.

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz k-adi #51 üzenetére

    áhh.. akkor csak vegyünk egy olcsó swiftet, astrát (vagy valamit) és térjünk vissza erre 5-10 év múlva, hogy mi a jó vétel :DDD
    családi házban lakóknak hamarabb lehet alternatíva egy teljesen elektromos autó, mint valaki olyannak aki a belvárosban egy társasházban lakik.. ők maximum akkor vesznek majd tömegesen (eltekintve attól, hogy én nem tartanék autót ha a belvárosban laknék.. mert minek, más kérsés, hogy semmi pénzért nem költöznék oda) ha lehet tölteni sok helyen.

    persze.. nem reális elképzelés, hogy hírtelen mindenki elektromos autóra váltana... bele is halna a rendszer többszörösen is.

    de szerintem még ezen hibrideknek lesz egy 10-15 (talán 20) éve is amíg "csak elektromos" és hidrogén meghajtású járművek lesznek jelen. ez a "kiegészítős" hibrid pedig talán jobb lehet egy elsősorban városi használatú autónak mint a toyota féle "teljes hajtáslácos" cucc.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #55 üzenetére

    mondjuk a legtöbb ember nem használja ki minden nap az akkut teljesen, 2 használat között meg lehet ideje a "csiga" töltésen is feltölteni.
    de otthonra is kiépíthető szükség esetén gyors töltés (van az a pénz).. vagy "csak 3 fázis", hogy kicsit legyen gyorsabb.

    Kinder:
    a 100Ft/kw árral nem is lenne baj.. a percdíj a "izé" költség... mondjuk megérteném utóbbit ha csak azután lenne miután a töltést abbahagyta a kocsi és már csak foglalja a portot. Persze tudják jól, hogy még így is olcsóbbak mint a benzines.. addig amíg nem olyan autóval állnál oda ami csak "kvázi" gyors tölthető.. mondjuk "csak 11 vagy 22kw-al", és/vagy csak 3 fázison... na utóbbival nem szabad oszlopnál tölteni már (ha még lehet.. lehet?) vagy a váltóáramos oszlopok már nincsenek? (nem követem, csak tudom eleinte azt is tudtak, mert az első elektromos autók 7.2kw-os 3 fázisról etették maximum magukat).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #66 üzenetére

    A karbantartásinköltségek miatt is olcsóbb. Sok helyen az adók, van ahol a biztosítás és parkolási kedvezmények is olcsóbbak... Persze utóbbi 2 "mesterséges" előny.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #68 üzenetére

    A "Józsibácsi" féle szervizek sokszor, kétesek az elvégzett munka minőségét illetőleg is... én is jó pár ilyen Józsibácsin mentem át amíg találtam egy olyat aki legalább "Jani" abban amit csinál és nem kell utána nekem "kijavítani" a gányt amit odahányt (jó-jó ... 34éves autót nem tisztelnek sokan.. se a másik 23éves autót). a 34 éves most vonulna el egy hosszabb álomra, és kerülne "restaurálásra" (bár nem OT szintre, csak küszöb, padlólemez javítás, és más átvizsgáláskor előkerülő gondok javítása, és egy vadonat új fényezés (by: me) egy garázsban.. annál jobb lehet a végeredmény mint amilyen most), csak előbb a 23 éveset megbízhatóan üzemképessé kéne tenni, de nem találok embert aki kigányolná az elektronikáját (aki csinálta korábban, azt az autó közelébe se engedném legközelebb).. nekem meg nem volt időm még megtenni (mindig a következő hétvégére csúszik a "műtét".
    Lényegében ha új autót vennék nem jutna eszembe egyből "Józsibácsihoz" hordani, amíg van garancia addig biztos nem, akkor meg már mindegy, hogy elektromos vagy sem amit el kellhet cipelni.

    A témára visszatérve, nekem mondjuk nem éri meg, bár ha vennék újat erősen nézném az elektromos felhozatalt (van előnye városban, ha Mol-al megyek elsősorban az elektromosat keresem, kényelmesebb, vagy GreenGo ha az van közel). A karbantartásról meg: nincs olajcsere, nincs kopó kuplung, nincs kettős tömegű lendkerék, a fékek kevésbé kopnak, a motortartó kb örök életű mert nincs motor rezonancia, a kipufogó nem rohadhat el, nem szakadhat le (mert nincs)... persze van egy akkucsomag amit esetleg javítani kell (cellacsere) ha gond van (olyankor "szintbe hozni", az amihez sokan nem értenek). De gyakorlatilag az elektromos autó szerelése egy másik szakma az autószerelőn belül jelenleg (de csak azért mert ez most "új" relatíve az autószerelő szakmához képest)..

    Mondjuk ha az "otthon töltés" reális lehetőség lenne az esetemben, akkor nem volna kizárt, hogy az autó amit restaurálásra szánok, végül kikerülő benzinmotorral végezné és egy "kisebb" 100-150km-nyi akkuval és elektromotorral kerülne vissza a forgalomba (akkor már miért ne). Persze még lenne pár box meccsem akkor a "lelkiismeretemmel" és márkatársakkal, majd utána a hivatalokkal, de.. izgalmas volna :)

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák