Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zseko

    veterán

    válasz Jozsó #3 üzenetére

    Nem tudom pontosan hogy értetted amit írtál, viszont érthetően leírták a cikkben, hogy ez a motor nem az autót fogja hajtani. Szóval ha lemerül az akkumulátor, akkor ez a motor azt fogja tölteni. Maximum ahhoz lesz köze, hogy milyen gyorsan tud áramot termelni, a sebességhez és a gyorsuláshoz semmi. A fogyasztásra lennék nagyon kíváncsi ebben a módban, mert a BMW i3 Rex-é kb. egy kalap szar, attól a régi F Astránk is kevesebbet eszik.

    #8 youngboy nem, tudomásom szerint az Amperában rendes benzines szívómotor van, ami a kerekeket hajtja.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz #06658560 #12 üzenetére

    "Vagyis a mennyi energiát tud az elektromotor hajtásra használni, végső soron a Wankel-motor határozza meg az elektromotor által leadható teljesítményt."
    Vagyis attól még nem az lesz, hogy max 60-nal gyorsulás nélkül. Ha egy Rex tudott autópályás tempóban, csak a benzinmotort használva töltésre 110-130-al haladni 1400 kilométert, elég nagy égés lenne ha ez nem tudná. De majd meglátjuk mit tud, ha kijön. ;)

    Hm, akkor az Amperát nagyon összekevertem valami mással.

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz #06658560 #19 üzenetére

    Persze, ezért is írtam, hogy majd meglátjuk ha kijön. Egy elektromotor áramfelvétele elméleti korlátja persze hogy nagyobb lehet, de gond nélkül autóztak vele 130-al, így már eleve megbukott a max 60-al gyorsulás nélkül feltételezés. De ettől még persze a Mazdánál elcseszhetik, ez nincs kizárva, csak szégyen lenne.
    Én gondolkodom Ampera vásárlásán, elektromos módban hozza a jelenlegi utazásaim 90%-át, messzebbre meg ott a benzines része. Ez a 200km hatótávú Mazda elképzelés viszont gyakorlatilag mindent lefedne az év 99%-ában, a probléma ott van, hogy hamarább rohadna el alólam még egy használt Ampera is, minthogy akár csak nullszaldósra is kifussa magát a használati idő alatt :)

    HR24.hu

  • zseko

    veterán

    válasz Jozsó #36 üzenetére

    Értem, akkor végülis arra gondoltál, amire gondoltam, hogy gondoltál :) Kicsit hülyén fogalmaztam össze, na mindegy, de biztos érted :DDD

    Azóta már válaszolt rá tovgab, én még annyit tennék hozzá, hogy youtube-on van egy csúnyán kamu clickbait címes videó (most újra is néztem a tényleges adatokért) ahol egy i3 Rex-el jönnek haza 1400km-t, csak benzinnel, vagyis hálózatról nem tölt rá, csak amit a motor termel. Ott 35%-ra merül le az aksi a végére, de hozzá kell tenni, hogy 75% fölött nem is engedi használni a benzines motort.

    Tehát valójában csak 40%-ot merült az 1400km alatt, aminek a nagyon nagy része ráadásul autópályán ment, 110-130-as sebességgel. Az átlag elektromos fogyasztása 17.3kWh/100km volt. Ez ~2.875%-os aksi merülés 100km alatt.

    Ez alapján persze abban igazad van, hogy ennél is csökkent az aksikapacitás benzines használat alatt, mert nem tudta túltermelni (tudom, nem pont erről írtál, hanem hogy nullára merült aksiról indulunk), viszont ahogy látható, nem olyan mértékű ez a hatás, mint gondolod. A fenti számok alapján még másik kb. 1200km beleférne a teljes lemerülésig, és hogy eljussunk oda amit írsz. És az autópályás tempó gondolom jobban is igénybe vette ezt, mintha sima városi, vagy egyszerű helyközi poroszkálás lenne.

    És ha azt nézzük, hogy ezt 26LE(19KW)-os motor hozta, akkor az általad írt 35LE(26KW) teljesítménnyel nem hiszem hogy gond lenne akkor sem, ha teljesen lemerül - ami ugye nem teljesen reális, mert szerintem senki nem fogja megvárni, hogy csutkára lemerüljön az aksi, hamarabb fogják vagy ők, vagy az elektronika bekapcsolni a benzinmotort, mintsem ez bekövetkezne.

    HR24.hu

Új hozzászólás Aktív témák