Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz GreenGoblin #41 üzenetére

    De sokkal egyszerűbb lenne.
    Itt mint minding a pénzről van szó... A motorok/alkatrészek ott állnak hegyekben és valamit csinálni kell az autógyártóaknak vele. Jéj hibrid...
    Belsőégésű motort töredékköltésgén raksz bele aksihoz képest, így a profit is növekszik.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz GreenGoblin #46 üzenetére

    A jövő. Nem a jelen. Oda a hibridek a megfelelő válasz, vagy a belsőégésű motorral szereltek az emberek döntő hányadának.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #66 üzenetére

    A karbantartásinköltségek miatt is olcsóbb. Sok helyen az adók, van ahol a biztosítás és parkolási kedvezmények is olcsóbbak... Persze utóbbi 2 "mesterséges" előny.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #68 üzenetére

    A "Józsibácsi" féle szervizek sokszor, kétesek az elvégzett munka minőségét illetőleg is... én is jó pár ilyen Józsibácsin mentem át amíg találtam egy olyat aki legalább "Jani" abban amit csinál és nem kell utána nekem "kijavítani" a gányt amit odahányt (jó-jó ... 34éves autót nem tisztelnek sokan.. se a másik 23éves autót). a 34 éves most vonulna el egy hosszabb álomra, és kerülne "restaurálásra" (bár nem OT szintre, csak küszöb, padlólemez javítás, és más átvizsgáláskor előkerülő gondok javítása, és egy vadonat új fényezés (by: me) egy garázsban.. annál jobb lehet a végeredmény mint amilyen most), csak előbb a 23 éveset megbízhatóan üzemképessé kéne tenni, de nem találok embert aki kigányolná az elektronikáját (aki csinálta korábban, azt az autó közelébe se engedném legközelebb).. nekem meg nem volt időm még megtenni (mindig a következő hétvégére csúszik a "műtét".
    Lényegében ha új autót vennék nem jutna eszembe egyből "Józsibácsihoz" hordani, amíg van garancia addig biztos nem, akkor meg már mindegy, hogy elektromos vagy sem amit el kellhet cipelni.

    A témára visszatérve, nekem mondjuk nem éri meg, bár ha vennék újat erősen nézném az elektromos felhozatalt (van előnye városban, ha Mol-al megyek elsősorban az elektromosat keresem, kényelmesebb, vagy GreenGo ha az van közel). A karbantartásról meg: nincs olajcsere, nincs kopó kuplung, nincs kettős tömegű lendkerék, a fékek kevésbé kopnak, a motortartó kb örök életű mert nincs motor rezonancia, a kipufogó nem rohadhat el, nem szakadhat le (mert nincs)... persze van egy akkucsomag amit esetleg javítani kell (cellacsere) ha gond van (olyankor "szintbe hozni", az amihez sokan nem értenek). De gyakorlatilag az elektromos autó szerelése egy másik szakma az autószerelőn belül jelenleg (de csak azért mert ez most "új" relatíve az autószerelő szakmához képest)..

    Mondjuk ha az "otthon töltés" reális lehetőség lenne az esetemben, akkor nem volna kizárt, hogy az autó amit restaurálásra szánok, végül kikerülő benzinmotorral végezné és egy "kisebb" 100-150km-nyi akkuval és elektromotorral kerülne vissza a forgalomba (akkor már miért ne). Persze még lenne pár box meccsem akkor a "lelkiismeretemmel" és márkatársakkal, majd utána a hivatalokkal, de.. izgalmas volna :)

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #68 üzenetére

    "A karbantartásról is annyit, hogy jelenleg csak a hivatalos szervizekbe viheted őket vissza, mert Jóskabá az utca végén nem ért hozzá..."

    Az új, belsőégésű motorral szerelt járművekhez sem. Az elmúlt évtizedekben nagyot változott a járművek felépítése. A frissen végzett és jól képzett szerelők sokkal alkalmasabbak a új problémák megoldására. A nagy gyakorlattal rendelkező "régi" szakemberek, a tapasztalattal megszerzett ismeretekben sokkal jobbak.
    Nagyon meg kell nézni melyik problémával, melyik szakemberhez mész.

    A nagyvárosokban az e-járművek kedvezményes vagy ingyenes parkolási lehetősége is sokat számít.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GreenGoblin #71 üzenetére

    "És arra mi a garancia, hogy a hivatalos szerviz nem b@ssza el az autód ráadásul kétszer annyiért."

    Azt azért érdemes megnézni melyik márkaszervizbe viszed az autódat. Amelyiknek rossz a híre, nem kell feltétlenül kipróbálni. :DDD

    Amúgy minden elérhető a neten. Mennyi kilométernél mit kell ellenőrizni és/vagy cserélni. Józsi bácsi kettő dologtól olcsóbb. "Gyakorlatból" tudja, mit kell ellenőrizni, ami azért nem fedi le a teljes listát. Józsi bácsi használhat utángyártott alkatrészeket, a márkaszerviz nem.

    "A garancia meg papíron jól fest, valóságban meg csak egy púp vagy a gyártóknak mert nekik abban nincs bevétel."

    A márkaszerviznek viszont bevétel. Van egy stabil félreértés. A kopó és elhasználódó valamint fogyó alkatrészeket, segédanyagokat nem érinti a garancia. Habár van már olyan ajánlat, amiben ez is benne van, de még közel sem általános. Az ezeken túli javításokat a a gyártó fizeti a márkaszerviznek. Nem nagy gond, mert a jármű eladási ára tartalmaz erre tartalékot.

    "Addig van csak haverkodás meg pacsi míg rádtukmálják az autót ..."

    Ne haverkodj a eladóval. Ha van egy hibája az autónak akkor azt meg kell szüntetni. Ha haverkodásból nem csináltatod meg a garancia alatt, akkor nem csináltatod meg. Én megcsináltatom.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz GreenGoblin #75 üzenetére

    Én a legnagyobb bajnak azt látom hogy tied az autó és nem kísérheted figyelemmel hogy pontosan mit is cserélnek ki rajta. Kint kell lenned az ügyfélváróban, ahol még ha van is monitor azon szart se látsz.
    A volt főnököm kerek perec kikötötte a Renaultnál, majd a Volvonál is hogy csak akkor vesz náluk autót ha szervizeléskor ott lehet a közelben. 3-4 évente cserélte őket és nem akartak ilyen ügyfelet bukni, szóval belementek. Nagyon kényes volt az autójára.
    Nekem 14 éves az autóm. Nem szervizbe hordtam, viszont az ember aki csinálta márka szervizben dolgozik. Ennek ellenére nagyot csalódtunk benne. Viszont legalább nem zavart el ha meg akartam várni és láttam mit vesz ki és rak be. És olcsó is volt a szervizhez képest.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Új hozzászólás Aktív témák