- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atee_13
őstag
-
veterán
Egyesek véleménye szerint korai volt az elektromos autók gyártásába fogni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Samott
addikt
válasz Donki Hóte #158 üzenetére
Akinek a kinalataban nincs vagy alig van tisztan elektromos jarmu az nyilvan azt mondja, hogy semmi ertelme ilyet gyartani, vasarolni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
veterán
-
Samott
addikt
Hidrogenre visszaterve: The Truth about Hydrogen - roviden: az ossze-vissza konvertalgatasok miatt nagyon rossz a hatasfoka.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hhenry
őstag
Az állami támogatást el kell felejteni
-
Tigerclaw
nagyúr
"...felmerült, hogy a zöld rendszám igazából nem a környezet megóvását célozza meg, hanem a gazdag emberek legális rokkantkártyája ..."
Az elektromos autózás a - a kiemelkedő GDP-jű országokat kivéve - a gazdag emberek játékszere ...és nem úgy tűnik, hogy ez megváltozna a következő 10-20 évben. Szóval kvázi lényegtelen hogy a zöld rendszám akkor is a gazdagok "rokkantkártyája" lesz ha kiveszik a képből a luxus hibrideket.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Jó régi cikket hozott be a fórumos ajánló... No, és akkor levették végre a sok "holdudvarba tartozó vállalkozó" verdájáról a zöld rendszámot?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Donki Hóte #158 üzenetére
A nagyvolumenű gyártás még tényleg korai, millió tonna számra nyomatják a borzasztóan kicsi energiasűrűségű lítiumakksikat. Az elektromos autózás ökológiai lábnyoma irreálisan nagy, ha mindent beleveszünk, a végén egy pl német lignitáramon futó családi autó globális hatása akár rosszabb is lehet, mint egy dízelé. Azaz annyit csináltunk, hogy a helyi szennyezést odébbraktuk 2-300km-rel, ami lehet szuperjó a nitrogénoxidok szempontjából, de a jegesmacikat továbbra is ugyanúgy fogja szivatni az ingatlanpiac.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Az a "jelentős" még mindíg nem éri el az egyharmadot - illetve az is megér egy misét, hogy a német megújulóknak mekkora a valódi ökolábnyomuk. (felhős időben üzemeltetett millió tonnányi napelem, az összes nem-tengeri szélerőmű, FATÜZELÉS() stb)
Itt élek, tudom mi megy
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Rendben, akkor épp eléri, boldog vagy? Nyissunk pezsgőt, hogy ennek az ára - ezekszerint a 35% egy részében - a napelemek nehézfémes gyártási folyamatai miatt kipusztított kínai folyók, illetve a szélerőművek alumíniumtonnái se csak úgy mannaként hullottak a földre? Ja és persze ott a maradék...
Igen, "igazad van", nem lehet "lignitáramnak" hívni. Ettől függetlenül a mocsok lignit még mindíg durván ott van, és a "megújulók" se patyolattiszták, ahogy a sötétzöld maffia reklámozza EU-szerte - pláne olyan helyeken bevetve, ahol még a körülmények (felhőzet, kevés szél) is durván csökkentik a teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Rolly
veterán
válasz t72killer #174 üzenetére
Napelemnel milyen nehézfémek használnak - nagy mennyiségben? Mert maga a napelem szilícium, üveg és alukeret 97%ban... Ezen túl feluletkezelesnel vannak vegyszerek de egyik sem szokatlan az iparban
A szeleromuvek meg ha alumíniumból készülnek... Így ahhoz sok áram szükséges melyet környezetet kimelobb módon is elő lehet állítani a megujjulokkal...
Napelemek gyártási co2 termelése vetített mennyisegerol:
"Az ECN kutatások szerint a napelemekkel előállított áram 20-30g CO2 terhelést jelent 1kWh áram esetén. Összehasonlításul itt egy táblázat a EIA-tól (US Energy Information Administration), hogy 1 kWh áram előállítása gázzal kb. 500g, más fosszilis anyagokkal kb. 1000g széndioxid kibocsátással jár/kWh. Hogy országos szinten is összehasonlítsuk: a britek a teljes energiamixben 451g/kWh széndioxid kibocsátással számolnak, a magyar KEOP pályázatokban villamos energia megtakarítás esetén 930g/kWh CO2 megtakarítás számolható el, ami értelemszerűen a magyar energiamix átlagos kibocsátására vonatkozik. Azaz napelemmel 15-30-szor kevesebb széndioxid terhelés jut egy kWh áram előállítására, mint a ma termelő erőművek átlagával." -
Madwe
nagyúr
A 2. pontoddal ugyan rácáfolsz arra amit írok, de azért ritka a 2. pont szerintem, sajnos. Mindenesetre első pontra reflektálnék: miért alapvetés az autó itthon? miért az a jólét mércéje? miért derogáló biciklivel járni (azon túl h a közlekedési kultúra nem kedvez neki itthon?) ne adj isten elektromos biciklivel/erobogóval/emotorral/robogóval/motorral? ezek mind mind 1-2 fős alternatívák, jobbak, gyorsabbak, környezetkímélőbbek. De valakinek az inkább a státusz, h az ezer éves, olcsó szar de "luxus" bmwvel meg audival égeti a szart az emberek orra alá...
Pl. amikor öcsém ment lakást nézni, BICIKLIVEL, érted, BICIKLIVEL, hát az eladó faképnél is hagyta, mert nyilván nincs pénze lakásra annak, akinek nincs autója? wtf... ok ez sarkalatos példa de tényleg ez az alap mentalitást tök jól jellemzi...
Természetesen ahol már gyerek van, s őt kell hurcibálni, ott nem alternatíva ez - bár én is felnőttem úgy, h gyalog, tömegközlekedve jártam iskolába 7 éves koromtól fogva, de az első 7 évemben kellett alám az auto, ez kétségtelen
Ez olyan logikai bukfenc szerintem a gondolkodásban, mint az elektromos autok a maguk 300km-es távjával szarok, mert hogy megyek vele eurotripre? hát bmeg, akkor bérelj egy autót, az esetek 99.99999999% nincs szüksége többre az embernek, de mégis arra a maradék kis előfordulásra vásárol...
Ez olyan mintha mindenki kistehert venne magának, mert egyszer tuti jól jön majd hazafele az ikeából...[ Szerkesztve ]
-
Kadmium. Még az idevágó EU-direktíva alól is kivételt kaptak. Ez kb olyan, mintha valami népszerű politikai cél érdekében engedélyeznék az azbesztet.
A fő finomság kadmium mellett akad még ólom és antimon is. Nem alufóli-folpack kombóról beszélünk...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Suzuki topik
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- Elektromos autók - motorok
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Napelem
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!