- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Magisk
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
Milyen ebikeot érdemes venni? Gondolkodok bejárásra (Dunakeszi-Újpest) ebikeot használni vagy elektromos robogót... az áram otthon "ingyen" van napelemek miatt... Viszont mi gyakran ketten járunk a párommal... S így már problémásabb lenne... S nem találtam még rendszámos elektromos motort
-
Rolly
veterán
Attól, hogy az újabbak apróbb szemű kormot bocsájtanak ki a régieknél is ugyanúgy megvan az apró szemű por csak van mellé no3... Nem véletlen a euro 6-os diesel motorba rakott plusz adalék sem ...
reggelente garázsból indulok hideg motorral se a skoda se a peugeot után nem éreztem korom szagot (sokáig ott nem megy 1-2 percig csak az autó míg kiállok de zárt terület... A szomszéd diesel skodáját már éreztem mikor indult (egymás mellett van a garázsunk...) és ő panaszkodott, hogy már a lakásba is bement a szag (a saját kocsijuknak) mikor nyitva volt az ablakuk... Pedig az fele annyi idős mint a fábiám ...
Persze a dieselnél van jobb megoldás... Én is szeretném még elektromos autót csak jelenleg még napelemmel sem éri meg... ha 10 éves távlatot nézek... Most vettünk egy jól feleszerelt fél éves Peugeot 308 1,6 diesel autót (9,2 a lista ára, a flotta ára 8 millió) 5,7m-ért... Hasonló felszereltségű és állapotú elektromos autót (pl az új Nissan Leaf) cirka 9,5 körül kaptunk volna... Hogy miért lett diesel? Mert évi 150-200e Ft körül van a benzin plusz fogyasztása ehhez képest...
Évente megyünk 15.000 km-t évi 360e ft üzemanyag költség.
A két autó közötti árkülönbség durván 4 millió lett volna azaz cirka 10 év alatt hozná vissza az árát...Most az a terv, hogy 5 évig használjuk ezt, és remélem addigra kijönnek a 3. generációs elektromos autók, miközben egyre több gyártó kezdi el őket gyártani (Skoda, Peugeot 2019-2020-ra ígéri az új modelleket), s remélem lesz valami jó nekünk...
Aminek örülnék vagy egy 800km-es hatótáv egy töltéssel S akkor évi 1 nyaralás kivételével ki tudnám váltani a hagyományos autót... vagy egy cirka 100km-t elektromos módban megtenni képes hibrid lenne és akkor napi / városi környezetben menne elektromos módban a maradék 5000 km-ben meg benzin vagy gázolaj módban (itt már jobb a benzin)
Amúgy a magyar elektromos mixben 50g CO2 kibocsátás van 100km-re elektromos autóval (ha nem napelemmel tölti az ember) a 1.6-os diesel motor meg 98-102g közötti kibocsájtást tud...
-
Rolly
veterán
magyar elektromos áram mixben 50g / 100km az elektromos autók kibocsátási tényezője azaz ennyi co2 kerül a levegőbe az áram termeléssel...
miért ne lehetne az aksi újra hasznosítását környezet kímélővé tenni? Jelenleg még nincs szükség aksi újrahasznosításra mert 1-2 nagyságrenddel több használt akkura lenne igény mint amennyi rendelkezésre áll...
-
Rolly
veterán
válasz Donki Hóte #110 üzenetére
Azért ez elég egyoldalú amit írtál...
1. Városi fogyasztásban sokkal gazdaságosabb egy hibrid autó... Vegyes használatban 1-1,5 literrel kedvezőbb a fogyasztás, míg városban 2-2,5 liter is lehet a különbség
2. klíma és fűtés... benzin motorosak a Toyota hibridek amiről írtál... Nem tudom ott hogy van megoldva a fűtés (azaz, hogy az elektromos motor tudja hajtani a kompresszort vagy elektromosan tud fűteni), de ha a benzinmotor intézi a fűtést és hűtést akkor minimálisan emelt alapjárat ehhez elég cirka 1 liter / óra fogyasztással... (azaz városban körülbelül 1 liter fogyasztás így míg elektromosan megy a kocsi... nem 6-7 )
3. balaton autópályán is gyakran kell fékezni/gyorsítani és akkor a gyorsításhoz jól jön az elektromos motor segítsége így gyorsításnál kisebb a fogyasztás mint a nem hibrid autóknál
4. belső égésű autó akkor tölti az akut amikor forog a generátor... fékezésnél nincs plusz visszanyerés... meg nem is nagyon van hova és nem is nagyon van értelme...
5. start-stop autók le tudnak állni pirosnál... ez igaz... de például araszoló dugóban már nem igazán jó az állandó start-stop, míg elektromotorral ez nincs...
6. az árak sem stimmelnek (most néztem a toyota oldalán) 5.2 az auris alapára és 6,7 millió a hibrid alapára...
1,5 millió különbség (és a felszereltség se teljesen ugyanaz legalább az automata váltó plusz a hibridben) Így a cirka különbség 1 millió forintra tehető, ha átlag 2 literrel kisebb a fogyasztás akkor - az én esetemben évi 20.000 km-nél - évi 150-160 ezer forint lenne az üzemanyag különbség tehát cirka 6 év alatt hozná vissza a többlet árát -
Rolly
veterán
a hibrid súlya cirka 100 kg-mal több szóval elenyésző..., fékezéskor visszatölt így a fékek kopása szintén nem tényező, a plusz elektronika - visszatöltés, elektromotor elég faék egyszerűségű cuccok... a hibrid hajtáslánc az valóban összetettebb mint a sima benzines... de azért elég sok prius fut már 10-15 éve és nem lehet hallani, hogy olyan hű de drága lenne fenntartani...
jelenleg pont az elektromos autók amik tulajdonképpen élő tesztek... látható, hogy 1 generáció alatt mennyit fejlődött a leaf... 1-2 generáció és valóban használhatóak lesznek... de azért azt ne felejtsük el, hogy cirka panel környezetben ahol 300 autó áll egy parkolóban elektromos autó töltése nem egyszerűen kivitelezhető feladat.
Amúgy több tanulmány autó is van és megoldás... akár az audi speciális üzemanyaga vagy a peugeot elektrolit oldatos autója (ami tölthető is de ha lecseréled töltött elektrolitra az üzemanyagot akkor gyorsan tudsz "tankolni" vagy a hidrogén meghajtású autók... és ahogy az aksi kapacitás fejlődik egyre jobb alternatíva lesz az elektromos autó...
De szerintem a jelenlegi helyzetben egy benzin / diesel autó egy másik tengelyt hajtó elektormotorral lenne jó megoldás az autó tömege cirka 500 kilóval növekedne és így teljesen elektromos módban tudna menni 100 km körül az autó... ha meg kell akkor a másik keréken ott a benzin/diesel motor...
-
Rolly
veterán
válasz Donki Hóte #117 üzenetére
Itt néztem és itt nem szerepel az a modell ami az általad linkeltben igen...
https://www.toyota.hu/new-cars/auris/index/arak
ahogy a június 15-től érvényes árlistában sem szerepel: http://pdf.sites.toyota.hu/arlista_auris.pdf
Olyan furcsa, hogy emberek a nyilvánvaló tényeket is próbálják "más megvilágításba helyezni"
Nekem 10 év után automata váltós autóm lett, hát szerintem ha egy mód lesz rá soha többet nem vennék kézi váltós autót
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Jó hogy hoztál tapasztalati példát...
összehasonlításképpen írok két diesel autót amit használok (de tényleg csak a fogyasztás összehasonlításáért):
Skoda Fabia 1,4 PDTDI 2005:
- város: 5l
- autópálya: 6l
- átlag tankolások alapján 5-5,5lPeugeot 308 1,6 2017:
- város: 5,5-6,5
- autópálya: 4,5-5
- átlag tankolások alapján 5,5lÚgyhogy egy benzinestől 4l nagyon jó fogyasztás szerintem... Egy benzinest vezettem (1,2 Skoda Fábia 2005) ott nekem 7-8 liter között volt a fogyasztás ...
-
Rolly
veterán
Ez a lényeg ... nálunk is tök jó lenne az elektromos de mivel távol laknak a rokonok oda se érnénk el elektromos autóval... plugin hibriddel ha tudna 100km-t elektromos módban már napi használatra is jó lenne és vidékre a rokonokhoz is...
csak a plugin hibridek nagyon drágák...
-
Rolly
veterán
válasz t72killer #174 üzenetére
Napelemnel milyen nehézfémek használnak - nagy mennyiségben? Mert maga a napelem szilícium, üveg és alukeret 97%ban... Ezen túl feluletkezelesnel vannak vegyszerek de egyik sem szokatlan az iparban
A szeleromuvek meg ha alumíniumból készülnek... Így ahhoz sok áram szükséges melyet környezetet kimelobb módon is elő lehet állítani a megujjulokkal...
Napelemek gyártási co2 termelése vetített mennyisegerol:
"Az ECN kutatások szerint a napelemekkel előállított áram 20-30g CO2 terhelést jelent 1kWh áram esetén. Összehasonlításul itt egy táblázat a EIA-tól (US Energy Information Administration), hogy 1 kWh áram előállítása gázzal kb. 500g, más fosszilis anyagokkal kb. 1000g széndioxid kibocsátással jár/kWh. Hogy országos szinten is összehasonlítsuk: a britek a teljes energiamixben 451g/kWh széndioxid kibocsátással számolnak, a magyar KEOP pályázatokban villamos energia megtakarítás esetén 930g/kWh CO2 megtakarítás számolható el, ami értelemszerűen a magyar energiamix átlagos kibocsátására vonatkozik. Azaz napelemmel 15-30-szor kevesebb széndioxid terhelés jut egy kWh áram előállítására, mint a ma termelő erőművek átlagával."
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mikrotik routerek
- Autós topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...