- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iOS alkalmazások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Mobil flották
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
válasz Donki Hóte #117 üzenetére
A felszereltségtől letisztított árakat van csak értelme összehasonlítani, ott látszik mennyi is egy hibrid felára - nyilván azért nincs fapados hibrid, mert aki azt választaná azok többsége amúgy sem venne fapados verziót - azért a évi 3 vevőért meg nincs értelme a toyotának azt forgalmazni.
Sőt igazából a listaár helyett a kedvezmények utáni árak mondanának csak valamit.
Aki hosszabb ideig tervez megtartani egy autót, annak nem érdemes 15%-on rugóznia és utána rosszul éreznie magát benne mert valamit kispórol belőle - utána csak megbánja vagy drágán beépítheti utólag.
Az automata váltó nem véletlenül terjed, erősebb autó nincs is kézivel 1-2 kuriózumból eltekinve - előző autómban 500Nm és a kézi váltó nagyon nem illett össze meg a fejlett assziszensrendszereknek is csak úgy van értelme - dugó-autopilóta pl.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz Donki Hóte #110 üzenetére
Nem vagyok hibrid autó pártoló, de a kérdéseidre:
"ezzel x méterre korlátozva a tisztán akkuval megtehető távolságot" - miért lényeg a tisztán akkuval megtehető távolság - nem is arról szól a hibrid hajtás. A lényeg hány KWh energiát takarítottál, mennyivel kevesebb üzemanyagot kellett elégetned - akár a hűtéshez, akár a fűtéshez. Ha a tisztán elektromosan megtehető távolság érdekel akkor PHEV vagy tiszán elektromos amit venni akarsz."mert 10 km-es távon felül oda a hibrid hajtás minden előnye" - ez igaz, ha egyenletes a haladás, akkor csak a plusz terhet viszed - eltekintve ha a rövid gyorsításokra eléhet plusz lóerő miatt vettél hibridet egy kisebb motorral, mint egy nagyobb motoros autót - aminek a súlyát is mindig cipeled magaddal. Egy mild hibrid plusz súlya nem feltétlen annyira jelentős - nézd a mercedes 48V-os mild hibrid rendszereit C200 facelift 160Nm-t tol ha kell pluszban.
"miért gondolják, hogy ha a hibrid autó járó motor nélkül áll a piros lámpánál, akkor egy belsőégésű motoros autó nem képes" - képes, de egy start-stoppos autó ha pl. megy a légkondi elég hamar visszaindítja a motort mert kíméli az akksit és sűrű lámpás helyen a 3. után már le sem állítja
"miért gondolják, hogy ha egy hibrid autó fékezéskor tölti az akkut, akkor egy belsőégésű motoros autó nem képes erre" - valamennyire tölti, de mivel korlátozott az akku töltőárama nem mindegy a lassításkor az energia hány %-át képes vissztölteni. A hibrid sem tud tetszőleges nagy fékezést visszatölteni, de az efficient dynamics és társai jóval kevesebbet.
Hogy megéri vagy nem az más kérdés és felhasználási profil kérdése, azt mindenki döntse el maga. A használtpiac meg amúgy is beárazza majd mekkora különbség a reális.
Nekem más miatt vannak problémáim a hibridekkel, általában kisebb a benzintankjuk (hatótáv) és csomagtartójuk, a max vontatható össztöneg is alacsonyabb - meg a Vmax átalában kevesebb mint 250Km/h
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Ingázásra hátsó agymotoros ebike-ot ajánlanék legalább 500Wh akkuval, mert a lánc kevésbé kopik és valójában tempomatként működnek a fokozatok - pszeodó-pedálozásnál is segít ha nem akarsz leizzadni. A középmotorosok komplikátabbak és drágábbak. 300-400ezer Ft körül már akadnak használható darabok. (nekem egy kevésbé ismert fajta van: NCM Moscow+ 48v)
Az elfogyasztott áram kb 1Kwh 100Km-en, szóval 30Ft - költséget inkább itt is az jelenti, hogy az akku 500-1000 töltés után elöregszik - de az is 50-100ezer Km megtett út. Az új akku 500 Eur kb
Akkor alternatíva, ha létezik elég biztonságos útvonal, mint más is írta, de ha nem a legrövidebb utat keresi az ember általában lehet találni. Elektromos robogóval nem mehetnél bizikliúton, ha ez szempont.Autót nem váltja ki teljesen persze, mellette akternatív eszköz, de elég hamar meg tud térülni.
Nekem a fő problémám az elektromos és hibrid autókkal, hogy nehéz utánfutót nem vagy csak kis tömegig lehet velük vontatni, ezért még jó ideig csak 2.-3. autónak alternatíva. Ráadásul nem mindenhol olyan olcsó az áram, mint Mo-on, cégautós áramot macerás elszámolni (külön mérőóra kellene otthon), stb - ezért a fogyasztási előny is minimális jelenlet - sőt akár drágább is lehet így tankolni mint benzinkúton.
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Aki egyedül ingázik munkába (20-30Km x 2 távig) a száraz napokon egy ebike a tökéletes közlekedési eszköz - némi bicikliút hálózatot feltételezve. 1Kwh fogyasztás 100Km-en vs 15-25KWh elektromos autó fogyasztás, sokkal alacsonyabb beszerzési ár.
Saját tapasztalatból beszélek, a szezonban már 2500Km-et mentem vele autó helyett, nem izzadsz le vagy leszel koszos, időveszteség sincs lényeges, sőt inkább nyereség van.
Kb 4000-8000 Km-nél térül meg, kérdés mennyire drága autó helyett használod és milyen ebike-ot vettél.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest