- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz #06658560 #62 üzenetére
LOKÁLIS gáz halmazállapotú szennyezőanyag kibocsátásról beszél, abban igaza van, hogy egy tisztán elektromos autónak a használat helyen nincs ilyen kibocsátása.
A gyöngyösvisontaiak pedig forduljanak fel, ha nem tetszik nekik az oda transzportált károsanyag kibocsátás, akkor költözzenek Pestre (villanyautóval, természetesen)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Sebhelyes
senior tag
válasz #06658560 #82 üzenetére
Az értő olvasás láthatólag nem divat a sötétbarnák között, az elektromos hajtásról volt szó (akku, inverter, motor), aminek NULLA a helyi kibocsátása. Valóban, minden kocsin vannak fékek és gumik, még a bicikliken is! De ha már a fékek szóba kerültek, kösz, hogy emlékeztettél rá, hogy a regeneratív fékezés miatt a fékkopás töredéke a hagyományos kocsikénak, még egy előny a dínólével hajtott fostalicskákhoz képest!
-
veterán
válasz #06658560 #82 üzenetére
Károsanyagot írt, kiemelte a részecskéket is! Vagyis a szálló port is, ami nem csak a korom, hanem a fékbetétek, gumik kopása is!
A modern elektromos autók sokkal-sokkal lassabban koptatják el a fékbetéteket, mert elektromos úton fékeznek (a fékezés során visszanyert energiát visszatáplálják az akkuba). A gumi kopása pedig szintén elhanyagolható, hiszen 80 ezer km alatt kopik le a 4 gumiról összesen 2 kg anyag.
Mondjuk 150 ezer km alatt elfogy 500 gram fékbetét (ez 3 mikrogram/km károsanyag kibocsátás) és 80 ezer km alatt 2000 gramm gumi (ez 25 mikrogram/km mennyiség, de arról nem vagyok meggyőződve, hogy a gumi is annyira káros, mint pl. PM10 részecskék, mert a lekopott gumi túlnyomú többsége nem kerül a levegőbe, hanem az aszfalton marad).
A te megközelítésed szerint elvileg sem lehet beszélni zéró károsanyag kibocsátásról, hiszen az általam kiszámolt mennyiségnél bőven többet bocsát ki csak az ember az autóban (még akkor is ha gyalog közlekedik ), egy dohányzó ember pedig ennek a többezerszeresét bocsátja ki!
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care